Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik zag bij FC Twente de neergang al aankomen toen ik vertrok’

Laatste update:

Erik ten Hag maakt indruk als trainer van FC Utrecht. Ten Hag was als speler ook actief in de Domstad, maar het grootste deel van zijn loopbaan bracht hij door bij FC Twente. Die club verkeert door financiële en bestuurlijke misstanden in zwaar weer en dat doet Ten Hag pijn. De oefenmeester hoopt dat FC Twente ook komend seizoen nog actief is in het profvoetbal.

/

Volgens Ten Hag is het voor het Nederlandse voetbal belangrijk dat FC Twente behouden blijft voor het profvoetbal. “We kunnen nu al nauwelijks een sterke Eredivisie samenstellen. Ik zag bij Twente de neergang al aankomen toen ik vertrok, in 2010”, legt Ten Hag uit aan TC Tubantia.

“FC Twente had een enorme voorsprong op de rest, maar vanaf 2010 ontbreekt elke filosofie of visie.” Volgens de oefenmeester zijn er onrealistische doelen nagestreefd: bij de beste 35 clubs van Europa willen horen bijvoorbeeld. Ten Hag wijst naar de gevallen FC Twente-topman Joop Munsterman. “Eén leider die nauwelijks gecontroleerd kon worden: dat is funest geweest. Veel te veel mensen zijn blind achter één persoon aangelopen.” Ten Hag zegt dat hij blij is dat hij op tijd is weggegaan.

Komt het nog goed met FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij had er misschien ook wat aan kunnen doen als hij het op tijd wist..bij de knvb aankloppen ofzo

31 maart 2016 om 16:35

Psychiatrische ziekenhuizen zitten vol met mensen die zeggen dat ze dingen aan zien komen zonder dat daar bewijs voor is. Dat was voor ten Hag toen ook het geval.

31 maart 2016 om 17:54

Hij had het alleen maar even tegen zijn vader hoeven zeggen

On: Mooi om te zien dat hij een zwak voor Twente heeft, maar wel lekker makkelijk om nu via de media Munsterman een dolk in de rug te steken. Onder zijn leiding heeft Erik zich als assistent mogen laten zien. Er zit nogal wat oud zeer tussen Joop en de familie Ten Hag blijkbaar.

31 maart 2016 om 18:35

Tjeumig. Hij zegt dat het slecht is als 1 man het voor het zeggen heeft die niet gecontroleerd wordt. Volgens mij heeft ie daar gewoon 100% gelijk aan. Heeft niets met natrappen te maken.

Of mag je nu geen kritiek hebben op de man die Twente volledig naar de filisteinen geholpen heeft?

Makkelijk om dit achteraf te roepen, Twente was net kampioen geworden en leek de volgende topclub van Nederland te zijn geworden.

Ga me langzamerhand een beetje irriteren aan die ten Hag, lijkt vooral heel vol van zichzelf te zijn en alles te weten of al te hebben zien aankomen, heeft goed gekeken naar Guardiola qua irritante trekjes.

Ook hier trapt die alweer louter open deuren in.

31 maart 2016 om 14:52

dus omdat ten hag wat over twente zegt heeft hij irritante trekjes en is hij vol van zichzelf?
grappig want hij heeft toch volledig gelijk maar ja hij is de trainer van utrecht he dat ligt in enschede nogal gevoelig geloof ik.

31 maart 2016 om 15:27

Nee, hij zegt toch 'langzamerhand'.

31 maart 2016 om 15:35

Hé hoezo zou dat gevoelig liggen dan? Als ten Hag het zo goed in de gaten had waarom zei hij al die jaren niets dan? Zijn eigen vader zet die hiermee voor l#l . Die is mede verantwoordelijk en niet voor niets op non-actief gezet

31 maart 2016 om 16:11

Haha, ik dacht ook al aan die vader/zoon relatie. Raar dat hij of zijn vader dan niets gezegd heeft in die tijd..

31 maart 2016 om 15:27

Niet helemaal.. je zag in het uitgavepatroon al wel dat het iets anders ging dan daarvoor. Zo waren er dure miljoenenaankopen in de vorm van Bajrami, Janko en Rosales, en salarissen van Bengtsson en Michaylov waren ook niet mals. De transferuitgaven waren t.o.v. de transferinkomsten niet buitensporig, maar zag je wel een verschuiving in salarissen.

Waarom zou Twente behouden moeten blijven voor het Nederlandse voetbal?
Van mij mogen ze ophouden te bestaan. Hebben teveel lopen frauderen en gegokt op een verkeerd paard.
Andere clubs zijn gedegradeerd omdat ze netjes volgens het boekje werkten en sommige clubs zijn opgehouden te bestaan omdat ze geen geld meer hadden. Twente heeft ook geen geld meer en heeft zelfs veel schulden.
Opzouten met alle clubs die zelf hun broekriem niet op kunnen houden!
Het moet een keer stoppen daar eindeloos geld van burgers in te stoppen of constructies toe te passen die uiteindelijk ook niet helpen.

31 maart 2016 om 15:15

Tuurlijk jongen. Zou je ook zo stoer praten als het je eigen club betrof?

31 maart 2016 om 15:18

Het gaat hier nu niet om als. Elke keer die slachtofferrol bah. Omdat Twente groot is mogen ze niet verloren gaan zeker? Als je je bips brand moet je op de blaren zitten, niks mis mee. Die situatie is compleet zelf gecreeërd.

31 maart 2016 om 15:35

@heraclesman01
Juist, omdat Twente groot is mogen ze niet verloren gaan. De eredivisie is nu eenmaal financieel meer afhankelijk van een grote club dan van een kleine. Dat zie je wel aan de opstelling van de Knvb, die doen er echt alles aan om Twente te behouden waar het bij de kleinere clubs wat sneller de handdoek zal gooien.

31 maart 2016 om 16:32

Volgens jou redenatie mag een grote club willens en wetens de boel bedonderen, publiekelijk liegen, valse jaarrekeningen indienen en geld uitgeven wat nooit van hun is geweest? Niemand is zo groot dat ze niet kapot kunnen V&D niet en Fc Twente ook niet. Ik heb geen haat tegen Twente, omdat ik toevallig voor Heracles ben, maar de houding van sommigen hier is werkelijk verschrikkelijk arrogant nog steeds. Het gaat niet om een andere club het gaat om Twente nu. Zij hebben de boel bedonderd dan moeten zij daar ook voor gestraft worden, iedereen bij die club heeft geprofiteerd dan zullen er nu ook hinder van ondervinden.

31 maart 2016 om 16:35

Ben het geloof ik niet vaak eens met Heraclesman01, maar in deze wel. Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat FCT gewoon blijft bestaan, maar de hele tijd schuilen in een slachtofferrol. Ik hoor geen andere kreten als: ja maar bij Ajax dit, bij PSV zus en bij Feijenoord zo en als als als. A(l)s is geloof ik verbrande turf! Hand in eigen boezem steken zit er niet in (uitzonderingen daargelaten), maar goed, het zal wel een kat in het nauw zijn.

31 maart 2016 om 16:37

Laat dat 'grote' de komende jaren maar weg...

31 maart 2016 om 16:53

@heraclesman01
Volgens mijn redenatie mag Twente alles? Ik vind het knap dat je het er allemaal uithaalt. Het enige dat ik concludeer is dat de Knvb nu eenmaal meer moeite doet om Twente te behouden dan bij een kleinere club. Reden: Twente brengt meer geld in het laatje voor de eredivisie.

Alle emoties en clubgevoelens terzijde moet je gewoon concluderen dat Twente een grote achterban en nog steeds dito naam heeft. Een thuiswedstrijd tegen Twente trekt nog steeds meer betalende bezoekers dan die tegen een kleinere club. Net zoals Ajax, Feyenoord (ja ook in de slechte jaren) en PSV meer geld binnenhalen dan Twente.

31 maart 2016 om 16:56

Groot ben je in mijn ogen pas als je Europees presteert, niet hoeveel likes je op je Facebookpagina heb. Volgend jaar verliest Twente zijn laatste goede seizoen in Europa op de coëffeciëntenlijst, en duikelen ze bijna 100 plaatsen naar beneden. Het is afgelopen met de 'grootsheid' van Twente.

31 maart 2016 om 17:08

Als je geld in het laatje bedoeld in de zin van boetes ben ik het zeker met je eens. Fc Twente heeft de afgelopen jaren alleen maar geld gekost. Knvb heeft ooit regels opgesteld, dan moeten zij zich nu hier ook aan houden. Of het nou Ajax of Telstar is. De eredivisie is niet financieel afhankelijk van Twente, Twente is financieel afhankelijk van de eredivisie en niet andersom.

Zijn bloedeigen vader is mede verantwoordelijk en waarom hield je destijds je mond als je het al zag aankomen Erik? Makkelijk dat achteraf praten.

31 maart 2016 om 16:03

ja want erik is verantwoordelijk voor wat zijn vader doet of gedaan heeft.
en het zou allemaal niet gebeurd zijn als erik wat had gezegd dan was iedereen hier over erik heengevallen dat hij zijn oude club in discrediet had gebracht.

Tuurlijk Erik, jij zag het allemaal. Waarom zag je vader het dan niet? Het is toch niet zo dat je nu met deze uitspraken naar buiten komt om het (gedwongen) vertrek van je vader te wreken he?

31 maart 2016 om 18:39

Hij creert geen sfeer of zo. Hij zegr alleen maar dat het slecht is dat 1 man die niet gecontroleerd wordt, het voor het zeggen heeft.

Klopt toch gewoon?
Of is het in Twente inmiddels zo dat je geen kritiek op Munsterman mag hebben?

1 april 2016 om 08:23

Kritiek op Munsterman mag prima, maar dit is wel heel makkelijk. Zeker als je vader mede verantwoordelijk is geweest voor alle problemen en daar nu geheel terecht verantwoordelijk voor gehouden wordt.

Achteraf is een koe in de kont kijken, en vooral de timing waarmee hij met het nieuws naar buiten komt is geen toeval.

Kijk je vader eens recht in de ogen, ook een van die meelopende commissarissen. Teveel bal-figuur voor de gewone supporters maar in de skyboxen vooraan.


“FC Twente had een enorme voorsprong op de rest, ......"

Ik vraag me toch af wie hij met "de rest" bedoelt en over welke voorsprong hij het heeft..
Want die zogenaamde voorsprong bestond uit de waanideeën van munsterman c.s.
En ik weet sowieso 2 clubs te noemen die Twente nooit zou inhalen, hoe ze de boel ook zouden belazeren..

Jaja, Erik heeft een glazen bol, niemand die het wist, behalve Erik. Maar aan niemand vertellen he?

31 maart 2016 om 16:37

Hij heeft de media weer gehaald, op naar het volgende artikel.

Het komt wel weer goed met FC Twenten maar dan zou het eerst moeten promoveren vanuit de topklasse, Jupiler League naar de eredivisie. Er zijn in het verleden clubs die voor minder het betaald voetbal uit gekinkeld waren.

31 maart 2016 om 16:59

Benoem deze clubs eens? Ik ken ze namelijk niet. Haarlem, Veendam, Agovv, Rbc: allen failliet en dus ophouden te bestaan. Twente heeft vooralsnog geen faillissement aan hoeven te vragen vanwege garanties en herfinanciering van schulden.


31 maart 2016 om 17:11

De situatie bij de door jou genoemde clubs waren inderdaad compleet anders dan nu bij Twente het geval is.
Deze clubs hadden allen een financieel probleem (te kleine achterban) en hebben daarom helaas het loodje moeten leggen.
Twente heeft, behalve het financiële probleem, ook iedereen lopen besotemieteren door het indienen van foute jaaropgaven en het vastleggen van spelers met wazige contracten op een manier die niet toegestaan is.
Ik heb best een zwak voor Twente maar het houdt wel een keer op natuurlijk.

1 april 2016 om 00:00

Alles is bij Twente van A tot Z gelogen over hun hele financiële huishouding dus een grote achterban mag niet meer als excuus mis(ge)bruikt worden door de KNVB. En ja, andere clubs hadden misschien geen bestaansrecht den verloren hun licentie maar Twente heeft dat recht bij elkaar gelogen, hun papieren waarheid dus.

1 april 2016 om 08:20

Ook al heeft Twente alles bij elkaar gelogen, failliet is het nog steeds niet. Geloof me, je komt niet onder een faillissement uit door liegen. Zijn er in het verleden wel eens clubs uit het betaalde voetbal gezet voor mindere leugens? Ik reageer immers op de opmerking "er zijn in het verleden clubs die voor minder het betaald voetbal uit gekinkeld waren"

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren