Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onvergetelijk basisdebuut voor Janssen op Wembley

Laatste update:

Vincent Janssen heeft het Nederlands elftal dinsdagavond aan een overwinning geholpen op de nationale ploeg van Engeland. De spits van AZ maakte uit een strafschop gelijk en bereidde de winnende treffer van Luciano Narsingh voor: 1-2. Engeland kreeg zodoende voor de eerste keer sinds november 2013 twee tegendoelpunten om de oren op Wembley.

/

Blind stuurde het jongste Nederlands elftal sinds mei 2014 de wei in en gaf Janssen een basisplaats. De AZ’er kreeg de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar en beschaamde het vertrouwen dus niet. In de eerste helft kon hij echter nog geen schade uitrichten, maar dat betekende niet dat Oranje niets te vertellen had. Zonder echt gevaarlijk te worden bleef men veertig minuten lang eenvoudig overeind. De beste kansen waren zelfs voor Ibrahim Afellay en Georginio Wijnaldum, die Fraser Forster aan het werk zetten. In de beginfase had Joël Veltman nog geschreeuwd om een strafschop.

De wedstrijd wilde maar niet tot ontbranding komen en Engeland kwam lange tijd niet veel verder dan een poging van Ross Barkley, die naast ging. Vijf minuten voor rust was het dan toch raak: na een schitterende aanval tikte Jamie Vardy op aangeven van Kyle Walker zijn tweede interlanddoelpunt tegen de touwen. Nederland had op dat moment overigens al een wissel doorgevoerd, want Quincy Promes moest zich vanwege een knieblessure laten vervangen door PSV’er Narsingh. De elftallen begonnen vervolgens ongewijzigd aan de tweede helft in het noordwesten van Londen.

/

In het eerste kwartier kwam het meeste gevaar van the Three Lions: Zoet moest plat op een verdekt schot van Daniel Sturridge en even later krulde Adam Lallana naast. Een tweede doelpunt vaan Britse makelij leek in de lucht te hangen, maar na 53 minuten werd het opeens gelijk. Na een slippertje van John Stones kreeg Janssen de kans om er 1-1 van te maken, maar hij schoot op Forster. Even later was het wel raak: linksachter Rose maakte na een voorzet van Narsingh hands en de scheidsrechter wees naar de stip. Janssen eiste de bal op en maakte zijn eerste interlanddoelpunt.

Nederland ging vervolgens met meer vertrouwen voetballen, al was Engeland na een uur weer dicht bij een treffer toen Zoet een schot van Vardy uit de kruising moest duiken. Theo Walcott zorgde even later eveneens voor dreiging, maar aanvoerder Daley Blind greep tijdig in. Het speltempo ging hierna even liggen en Engeland leek ook wel voorzichtig genoegen te nemen met een remise, maar men kreeg na 77 minuten opeens het deksel op de neus. Janssen zette Phil Jagielka weg en bediende Narsingh, die de bal bij de tweede paal voor het inschieten had: 1-2. Dat was het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Een terechte zege voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind Blind een sympathieke coach maar hij is naar mijn mening ondanks de overwinning van vandaag niet de geschikte man om Nederland naar het WK van 2018 te loodsen. Ik vind dat van Oostveen alsnog zijn conclusies moet trekken na het mislopen van het EK en samen met Blind moet vertrekken. Van Gaal wordt zeer waarschijnlijk na dit seizoen ontslagen bij Man United gezien zijn prestaties en is dan de ideale persoon om van Oostveen te vervangen. Met een jonge energieke coach als Stam of Seedorf kan Nederland weer bouwen aan een goed elftal en zich gaan proberen te plaatsen voor het WK.

29 maart 2016 om 22:58

Wat je Blind wel moet nageven is het publiekelijk passeren van Van Persie en Huntelaar en Janssen de kans geven. Man die brengt zoveel werklust die jongen en is een verademing tov die statische spitsen die we gewend zijn. Was een groot voorstander van hem maar hopelijk krijgt hij nu wat vaker de kans.

29 maart 2016 om 23:04

Van Persie is geen statische spits. De overige spitsen (Huntelaar, Dost, de Jong) wel.

29 maart 2016 om 23:08

Passeren is goed inderdaad, maar steeds maar terugpakken naar de meest overschatte speler Affelay is gewoon niet goed voor de toekomst. Die jongen word niet meer beter en we zitten op een dieptepunt, dan moet hij gewoon durven om Wijnaldum of Van Ginkel te spelen.

Promes en Narsighn in iets mindere mate, maar daar geld hetzelfde voor.

29 maart 2016 om 23:09

Van Persie is zijn dynamiek verloren. Staat constant buitenspel en staat als een juffrouw te gebaren bij een verloren duel. Janssen raapt zijn ballen bijeen en rent met een rotgang terug bij balverlies. Die zal slecht spelen maar altijd 1000% geven. Dat waardeer ik heel erg tov dat vedettegedrag van bijv. Memphis of v Persie.

29 maart 2016 om 23:10

Schop. Affelay is denk ik gewoon selectieopvulling en speelt aardig. Veel beter is er ook niet. Maar zal weinig spelen als spelers als Propper, van Ginkel, Bazoer en Klaassen stappen zetten.

29 maart 2016 om 23:18

Hij passeerde van Persie al voordat Janssen überhaupt in aanmerking kwam en dat Janssen het fantastisch maakt Blind geen goede coach want Janssen is echt niet de spits die Nederland veel gaat brengen in de toekomst.

29 maart 2016 om 23:26

Hoezo is Janssen niet de spits die Nederland verder kan brengen? Scoren op Wembley en daarnaast een assist geven is gewoon top! Wat zie jij niet in hem zitten, leopard?

29 maart 2016 om 23:28

@leopart

"want Janssen is echt niet de spits die Nederland veel gaat brengen in de toekomst."

Kan je ook uitleggen waarom? Ben ik serieus wel nieuwsgierig naar.

29 maart 2016 om 23:33

Leopart, leg uit? Janssen is in mijn ogen een vrij complete spits. Ben benieuwd naar jouw argumenten.

29 maart 2016 om 23:44

Leopart, wat bedoel je? Ik snap je serieus niet, geef dab argumenten!!!

29 maart 2016 om 23:59

Ik vind het niet meer logisch dat Janssen een kans kreeg in een oefenwedstrijd.
Ik vraag me af of Blind hetzelfde had gedaan als dit een belangrijke kwalificatiewedstrijd was geweest. Ik denk het niet.

30 maart 2016 om 00:56

Affelay is bijna op oude niveau en dan is het een prima middenvelder die met 1 beweging het speelveld kan openleggen. Vandaag was ie dan ook een zeer nuttige speler.

30 maart 2016 om 07:18

Afellay was gisteren de motor op het middenveld. Die speelde echt geweldig! Wijnaldum speelde slordig en Bazoer was onzichtbaar (maar deed niet veel fout verder).
Verder heeft Janssen gisteren gewoon laten zien dat we beter op hem kunnen bouwen dan spelers als Dost/De Jong/Huntelaar. Die spelen zo voorspelbaar en daar win je de oorlog gewoon niet mee.

30 maart 2016 om 07:50

Hoe kom je erbij dat ibi overschat is?! En hij speelt de laatste twee wedstrijden gewoon goed wat hij overigens al het hele seizoen bij stoke city doet!

30 maart 2016 om 08:25

Hahaha ja zo kunnen we blind ook gaan beoordelen, slechte dingen zijn slecht, goeie dingen zijn perongeluk.

Worden jullie nou niet moe van jezelf?

30 maart 2016 om 08:36

Eens krakaka. Ik word in elk geval doodmoe van ze, en van hun onvermogen om er gewoon eens achter te gaan staan.

Het Nederlands elftal heeft met een redelijk elftal met een twee toppers jarenlang maximaal gepresteerd. Dat was mooi, maar dat is niet normaal. Nu heeft oranje zich niet gekwalificeerd, hartstikke vervelend, maar dat komt eens in de zoveel tijd nou eenmaal voor. Dan moet er een gebeten hond zijn en wie ligt er meer voor de hand dan de bondscoach? Die had toch al een slechte reputatie omdat Johan Derksen hem niet mag en wekelijks 2x anderhalf uur live de kans krijgt om leugens over hem te verspreiden en de massa is dom, gaat er graag in mee.

Geloof me, elke coach gaat hierop stuk. Sterker nog, zelfs een ervaren bewezen topcoach als Hiddink ging hierop stuk. Dit is gewoon een fase die het land doormoet waar de enige oplossing is: verjongen en bouwen, precies wat Blind nu doet. Dat zal met vallen en opstaan gaan en tijd kosten. Maar ik gun het hem dat hij langzaam aan succes gaat boeken en heel wat mondjes snoert, want het is een heel ondankbare klus.

29 maart 2016 om 22:59

Een overwinning in een oefenduel zegt inderdaad niets. Vandaag gewonnen dankzij Janssen. En dan echt alleen dankzij Janssen. Die heeft in zn eentje twee doelpunten geforceerd. Hij jaagde, sleurde, ging duels aan en zorgde voor twee kansen. Die gingen allebei raak. Verder heeft Oranje niets gecreëerd.
De rest van de spelers een onvoldoende, behalve Bruma en misschien Affelay. En Clasie natuurlijk. Die speelde foutloos na de uitgebreide aanwijzingen van Blind in de 92e minuut. Geweldig.
Blind moet wegwezen. Hij is een tactisch onbenul.

29 maart 2016 om 23:03

feye88, het is altijd fijn als je wint en ook vindt ik belangrijk voor de coach, spelers en fans. Terecht gewonnen, ze hebben weer gevochten en dat is toch goed.

29 maart 2016 om 23:07

Janssen heeft gevochten* Misschien Bruma en Van Aanholt ook. De rest was ondermaats. Het enige positieve is dat ze de tweede helft redelijk geconcentreerd hebben verdedigd. Verder echt heel erg pover voetbal gezien. Het was puur bij toeval dat je hier wint. Want goede combinaties of een vloeiende aanval is er niet bij. Ik heb twee keer gezien dat we in het strafschopgebied van Engeland waren en dat de speler met balbezit uit het strafschopgebied loopt en de bal terugbezorgt bij de verdediging. Het gaat helemaal niet om kansen creëren maar om balbezit. Alles is risicoloos.
Ja het is fijn dat we hebben gewonnen, maar als je ook maar een beetje kritisch bent, kun je hier toch geen goed gevoel aan overhouden.

29 maart 2016 om 23:08

Altijd die aanwijzingen bij een wissel 1 minuut voor tijd.. ik snap echt totaal niet wat er dan in je hoofd om moet gaan om nog zo'n verhaal te doen. Bij Guardiola is dit nog 20x erger, alleen zijn dat dan geen oefenpotjes.

29 maart 2016 om 23:10

Hoezo de rest onvoldoende? Bazoer speelde 6 Veltman 7 en zoet ook goed en blind 7. Al met al was iedereen gewoon goed

29 maart 2016 om 23:10

Hij heeft wel een punt over Blind, al denk ik niet dat een nieuwe coach daar verandering in gaat brengen. De hele tendens van het profvoetbal is dat spelers die bij een grotere club spelen ook beter zijn. Intrinsiek is dat ook wel zo, maar of ze dan ook beter spelen is een tweede.

Ik ben namelijk van mening - en dit heb ik in het topic toentertijd bij de selectie van Letschert ook al gezegd - dat we meer moeten selecteren op basis van wils- en bewijskracht dan allure of kwalitatieve reputatie. Kijk naar de vechtlust van zo'n Janssen, daar wil je er toch 11 van hebben?

29 maart 2016 om 23:15

Nee, het was helemaal niet goed. Ze hebben weinig weggegeven, maar voetballend is het echt superslecht. Geen driehoekjes, een gigantisch lang veld, aanvallend niks gecreëerd. Wat was er precies goed? Het is leuk dat Janssen zich kapot heeft gerend en daarmee twee fouten heeft geforceerd, maar verder is er toch niks gebeurd?
Bazoer liep constant uit positie. Heeft zich een beetje herpakt voor zijn blessure. Veltman speelde inderdaad ook goed, won al zijn duels.
Blind heeft 3 a 4 kansen weggegeven. Zijn passing is echt heel erg matig de laatste tijd. Alles onzuiver.
Wijnaldum heb ik niet gezien, Affelay begon aardig, maar is ook slordig of maakt verkeerde keuzes.
Narssingh en Promes hebben niks gecreëerd. Depay kan sowieso niks meer goed doen.

29 maart 2016 om 23:15

Daarom, tjongejonge wat een gezever weer.
Kijk in welke vorm Oranje verkeerd, weinig ervaring...en dan toch maar even winnen in Engeland.
Je kan ook zeuren om het zeuren.
Ik vond de hele achterlinie het uiteindelijk goed doen, van aanholt beviel me prima.
Bazoer vond ik niet heel bijzonder.

Je moet roeien met de riemen die je hebt, en met dat in het achterhoofd vind ik helemaal niet dat Oranje slecht heeft gespeeld...

29 maart 2016 om 23:26

Alleen op de manier waarop bazoer door baekley eruit werd gesprint wen dikke onvoldoende erg pijnlijk om te zien. En wat er met jetro aan d ehand. Wat staat die slecht te spelen zeg

29 maart 2016 om 23:27

Ik kijk gewoon naar de intentie om goed voetbal te spelen. Die heb ik niet gezien. Daar moet je toch mee beginnen wil je iets opbouwen.

29 maart 2016 om 23:35

@feye88

"ik kijk gewoon naar de intentie om goed voetbal te spelen."

Ik snap wat je bedoeld, maar hier heeft Ndisdenaam wel een punt. Je vergeet voor het gemak een elftal aan blessures. Je moet als coach op een gegeven moment iets doen. Het efltal wat nu speelde, was alleen Blind nog een speler van het afgelopen WK.

Ik vond van Aanholt bijvoorbeeld een verademing om te zien. Janssen deed het naar mijn idee ook uitstekend. Affelay vond ik ook niet heel verkeerd, had in ieder geval de aanval;lende intenties. Degene die juist naar mijn idee niet goed speelde, waren Willems en Blind. Willems behoeft geen uitleg lijkt me, maar dat continue terug spelen op de keeper van Blind begon me na 10 minuten wel de keel uit te hangen. Dus als je dat bedoeld, dan ja, dan geef ik je gelijk. Niet als je beweert dat er niet goed gespeeld werd (roeien met de riemen die je heb).

29 maart 2016 om 23:45

Wat een onzin fey88. Je moet realistisch zijn en onze top lichting is voorbij en dus moet je bouwen aan een nieuwe. Dat is de minste periode voor welke trainer dan ook. Als je dan kijkt hoeveel jongens in de ED spelen en toch winnen van Engeland in Engeland dan doe je dat prima.

Jansen die bij AZ speelt en altijd maar de opmerking krijgt dat het maar in de ED is en nu dat tegen een van de betere England van de laatste jaren is en prima speelt dan doe je het goed.

Hoofd uit je schoot en een beetje realisme is niet verkeerd.

30 maart 2016 om 00:00

Bazoer misschien niet bijzonder,maar houdt zich op die leeftiid wel gped staande.Goed voetballertje is dat

30 maart 2016 om 00:25

@thamike
Je snapt mn punt niet. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan vertellen.
Kijk naar Algerije tijdens het Wk 2014. Het was een matig team, met matige spelers. Maar dat team speelde tactisch zó goed dat ze gelijkwaardig waren aan wereldkampioen Duitsland, die tegen Algerije de moeilijkste wedstrijd hadden.
Algerije speelde met het hart en streed voor elke meter. Maar ze hadden ook een heel uitgekiende tactiek, die elke speler tot in de puntjes beheerste. Die tactiek en bezieling zie ik niet bij oranje. Ook niet een beetje.
Er zit totaal geen gedachte achter. Je moet een soort aanvalsplan hebben. Je kunt gokken op snelle uitbraken in de omschakeling, veel combineren of met een aanspeelpunt spelen, of over de vleugels spelen en voorzetten het 16 meter gebied inpompen. Dat zijn dingen die je van tevoren afspreekt. Maar ik heb werkelijk helemaal niets kunnen ontdekken wat ook maar een beetje op een tactiek leek.
Spelers moeten ook met elkaar afspreken hoe ze bewegen. Ik snap dat dat niet perfect kan gaan in een paar dagen trainen. Maar het was puur loszand. Het enige dat redelijk ging was het verdedigende werk in de 16 meter. Het stond potdicht en er kwam bijna niks door. Maar verder was er 0,0 tactiek. Daar erger ik me kapot aan, want zo kun je helemaal niks bouwen.
Sinds Blind aan het roer is heb ik ze nooit kunnen betrappen op voetbal met een idee. Dat is naar mijn idee de grootste reden dat we ons niet hebben gekwalificeerd.

30 maart 2016 om 00:57

Omdat je in blessuretijd kan verliezen

30 maart 2016 om 07:49

ndisdenaam, Bazoer was niet bijzonder, maar wat verwacht je, dat hij de beest is die hij wel laat zien bij Ajax in sommige wedstrijden. Hij is pas 19 jaar en debiteert in Engeland. Sterk was hij niet nee, maar de 2de goal begon toch bij hem, die hij nog inzette met de laatste kracht die die had. En Janssen de terechte man of the match.

30 maart 2016 om 07:53

Idd erger mij daar dood aan gister!

30 maart 2016 om 09:16

Feye88, aaaaah nu snap ik het. Ze moeten spelen met hun hart en strijden. Maar dan ook met een uitgekiende tactiek die elke speler tot in de puntjes beheerst.

Ik denk dat elke coach in elke sport altijd en overal ter wereld dit advies mee geeft aan zijn spelers, hoe je ze het echt laat doen is een ander verhaal.

30 maart 2016 om 09:37

De rest was ondermaats? Ik vond Blind zeer redelijk spelen en ja zijn passes kwamen aan, maar wat wil je met een hopeloze Depay en een redelijk onzichtbare Bazoer. Zoet was gewoon goed, Willems drama, Veltman redelijk, hij wilt te graag en gaat soms wat onbesuisd het duel in, Affelay was degelijk niet meer dan dat, Wijnaldum had gieren echt te wig drive in zijn spel, Promes was erg sober en Depay was gewoon slecht, die hoor je gewoon niet op te roepen. Het grote probleem ligt op het middenveld en op de flanken. Het is voetbal voetbal voor stilstaande mensen en daarbij is het absoluut verboden om de bal voorwaarts te spelen. Waar zijn de simpele driehoekjes om een tegenstander uit te spelen. Waar is de visie van Cruijff achter het 4-3-3 verhaal. Nederland ga terug naar waar 4-3-3 voor bedoeld is, ga terug naar het totaalvoetbal. Ga terug naar waar ooit groot mee zijn geworden en slijp dit in. Geef Blind en een ervaren assistent de tijd om dit spel te verfijnen.

30 maart 2016 om 10:35

@krakaka
Het hoeft niet perfect te zijn. Maar je wil wel een bepaalde ontwikkeling zien. De wedstrijden van nu onder Blind zijn net zo slecht als die toen hij begon. Er zit helemaal geen vooruitgang in.

30 maart 2016 om 10:39

Blind speelde slecht. Hij was in zn eentje verantwoordelijk voor 3 grote kansen. Zag er bij de tegengoal ook niet helemaal goed uit. Zijn passes waren wederom slecht. Hij heeft 1 goede dieptebal op Depay gegeven (die liep hem natuurlijk zomaar over de achterlijn). Blind verloor teveel duels en heeft gewoon niet genoeg fysiek, snelheid en kopkracht voor een centrale verdediger. Wat dat betreft weet Veltman zijn geringe lengte wel te compenseren. Die speelde ijzersterk. Niet voor niets kwam het gevaar van Engeland over hun rechterflank. Bruma en Veltman speelden hun tegenstanders uit de wedstrijd.
Zet de volgende keer Van Dijk neer en je hebt echte verdedigers.

30 maart 2016 om 15:57

Jolano, ik neem het hem ook niet kwalijk, ik blijf hem een enorm talent vinden.
Echter was het deze wedstrijd niet heel bijzonder, neemt niet weg dat het anderzijds ook knap is dat je er toch maar even staat.

29 maart 2016 om 23:06

Een jonge energieke coach? Ik denk niet dat oranje dat nodig heeft... Dan krijg je weer de onervarenheid die je nu hebt. Koeman had de perfecte coach geweest maar die timmert aan de weg als clubcoach. Die heeft ervaring als coach in verschillende competities en heeft ook echt wat bewezen, anders misschien Advocaat. Ik weet niet wie er trek zou hebben in het Nederlands elftal. Een onervaren coach aanstellen die niks heeft bewezen lijkt me niet wat deze jonge ploeg nodig heeft, er moet écht iemand staan en die het heeft bewezen.

29 maart 2016 om 23:22

En Ajax probeert Haller te halen. Ik zou zeggen hopen dat Milik een goed EK speelt en dat die voor een paar Mio verkocht kan worden en haal Haller en Jansen.

29 maart 2016 om 23:37

@xajacfa

Ajax gaat never nooit niet op tafel leggen (en terecht) wat AZ voor Janssen kan/gaat vragen. Hij ligt nog vast tot 2019.

29 maart 2016 om 23:48

Ik hoop het toch wel dat Ajax de portemonnee durft te trekken voor deze jongen, man man man johan Derksen eat your heart out! Wat heb ik genoten van die jongen, duels winnen, werken, sleuren, balvast, goede aannames en brutaal. Ik vond hem bij Almere al goed, maar hij past zich zo makkelijk aan a la strootman!

30 maart 2016 om 00:26

@badhabbit

Ik meen me te herinneren dat er nog een clausule voor een extra jaar in zat? Kan me z'n 1,2,3 niet herinneren waar ik dat had gelezen. Wellicht dat iemand anders hier meer over weet?

Met Janssen heeft AZ gewoon goud in handen en met nog een paar goede interlands van deze jongen kan je een lekkere dikke jackpot vragen en is ie voor elke Nederlandse club (wellicht op PSV na) onhaalbaar.

30 maart 2016 om 01:14

Voor Ajax is hij wel degelijk haalbaar als er deze zomer eens geld wordt getrokken. Deze Nederlandse jongen is het dubbel en dwars waard!

30 maart 2016 om 08:17

Want Az vraagt altijd van die hoge bedragen? Hou toch op elke speler gaat daar voor niet al te veel weg als Ajax aanklopt. Maar misschien neemt vdBrom hem wel mee. Oepsie nog niet aan gedacht zeker?

Degelijke pot van Nederland, helaas wel veel balverlies met name in de counters. Verdedigend stond het behalve bij de tegengoal prima. Heel blij met de overwinning, werd eens tijd! Vond Zoet en Janssen zeer goed spelen en ook Narsingh had een prima invalbeurt. Veltman herpakte zich goed nadat hij tegen Frankrijk zo matig speelde. Willems aub niet meer oproepen tot dat hij weer enigszins in vorm is, wat speelde die schrikbarend slecht zeg.

29 maart 2016 om 22:57

Willems inderdaad uit vorm. Janssen of Zoet Motm.

29 maart 2016 om 23:02

Willems speelde inderdaad heel erg slecht. Het droevige is ook dat hij altijd zo slecht speelt maar dat dat niet opvalt in de Eredivisie. Aanvallend een leuke speler maar verdedigend gewoon schokkend. Ik snap ook nooit waarom spelers gaan springen als ze een voorzet willen blokken.

29 maart 2016 om 23:18

automatisme

29 maart 2016 om 23:37

Altijd zo slecht? Je bedoeld sinds hij terug is van blessure hoop ik?

29 maart 2016 om 23:45

Vond Willems uit bij Atletico misschien ook wel de minste. Komt natuurlijk terug van een blessure, maar staat verdedigend vaak ook gewoon al slecht

30 maart 2016 om 00:57

Willems wil zich te erg bewijzen sinds hij terug is, zie je aan alles wat hij doet. Cocu of Blind moet hem ff uitleggen dat het op die manier niet gaat werken

30 maart 2016 om 01:00

Bewijzen? Vond hem eerder een lakse mentaliteit hebben, waarmee je in de eredivisie mee wegkomt

Geweldige bondscoach die Blind. Team staat als een huis. Zie ons nu wel het WK winnen.

29 maart 2016 om 22:59

Haha ja he alles is vergeten Nee maar een lekkere overwinning wel! Is wel duidelijk dat we gewoon 4-3-3 moeten spelen altijd en dat Vincent Janssen de nummer 1 spits is.

29 maart 2016 om 23:06

Niet te hard v stapel lopen. Ben het wel eens dat huntelaar en v persie passé is. Die zijn in 2018 beide 35. Dat wordt m niet meer, gezien de aftakeling nu al flink zichtbaar is. Janssen vind ik t.o.v. de overige spitsen een beweeglijke spits, sterk aan de bal, werkt ontzettend hard en is ook absoluut niet traag. Heeft geen uitmuntende techniek betreft 1 op 1 actie, maar wel een functionele techniek (had vandaag goede balaannames). Hopen dat hij dit doortrekt want de goede spitsen zijn erg karig in NL

29 maart 2016 om 23:06

Gewoon even op Wembley, die gaat heerlijk slapen vannacht. Ondanks veel onnodig balverlies heeft Nederland toch wel gestreden. Ook al is het maat vriendschappelijk, we winnen wel van de Engelsen op hun eigen Wembley.

29 maart 2016 om 23:03

Hahaha daar was iedereen in Nederland toch wel van overtuigd hoop ik haha. Ze kunnen die wereldbeker beter alvast hier komen afleveren, scheelt veel mensen wereldwijd een hoop verdriet!!

30 maart 2016 om 00:28

Zie je t al voor je? Laatste 3 wk's op 3 verschillende treden eindigen? T zou wat zijn

Vincie Janssen, wat een eindbaas! Echt een strijder die 300% geeft. Als iemand het gegund is, is hij het wel!

29 maart 2016 om 22:57

Mooi voor hem. Vind het ook mooi dat hij alles heeft gegeven en met kramp het veld afgaat, zo zou het bij elke speler moeten gaan. Ook zeker met een schuin oog naar zaterdag, aangezien de benen bij hem dan wel zullen aanvoelen tegen PSV

29 maart 2016 om 23:02

Kramp in een oefenpot, vrij bizar als je het mij vraagt.

Janssen gewoon behouden als spits en nu werken naar een vaste kern. Huntelaar en Sneijder gewoon uitzwaaien en verder gaan zonder die spelers. Willems beter oproepen als die weer fit en in vorm is. Verder verdiende niemand om het hier te winnen, was een gelijkspelwaardig, maja zoet, geweldig gekeept!

29 maart 2016 om 23:07

kom op zeg, hj heeft zich volledig gegeven en wat afgerend en gevochten, dus vrij normaal en pas de 2de internationale gespeeld.

29 maart 2016 om 23:12

Waarom in godsnaam Sneijder niet meer oproepen? Waarom Hunter niet? Sneijder is nog altijd van enorme waarde en ook Huntelaar is beter dan de andere spitsen. Wat boeit die leeftijd? Dat doorselecteren wordt echt enorm overdreven. Zolang dit soort spelers nog van waarde zijn roep je ze gewoon op. Zeker omdat we in een dal zitten.

29 maart 2016 om 23:39

Huntelaar is echt niet meer de huntelaar van een tijd geleden, nieuw hoofdstuk beginnen en huntelaar niet meer oproepen. Sneijder daarin tegen brengt nog meer als genoeg dus die moet gewoon opgeroepen worden

29 maart 2016 om 23:41

@gooner4

Doorselecteren omdat we er het aankomende EK niet bij zijn misschien? Of wil je Sneijder straks inclusief rollator op het veld zien staan (ja ik weet het, erg overdreven, maar je snapt mijn punt hopelijk)?

29 maart 2016 om 23:57

Spelers als Sneijder en Huntelaar zou je ook op een WK nog goed kunnen gebruiken. In dat soort specifieke situaties kan het best handig zijn dit soort jongens er nog bij te hebben. Roger Milla werd op 38-jarige leeftijd nog WK-topscorer...

30 maart 2016 om 00:03

Sneijder voegt niks meer toe

30 maart 2016 om 00:27

Dat dachten we ook van Kuyt voor het WK. Keuzes maken is prima, maar we moeten spelers niet te snel helemaal afschrijven.

30 maart 2016 om 05:09

Wellicht omdat sneijder 3 dagen geleden in oranje tegen Frankrijk zich blesseerde. En ik weet niet of je het in de gaten had maar Huntelaar waa weldegenlijk geselecteerd. Hij heeft echter alleen niet gespeeld. Dus ik weet niet wat je allemaal voor wartaal uitspreekt maar volgende keer beter opletten

30 maart 2016 om 09:05

Waarom bizar? Die gozer was compleet kapot gestreden. Gaf de volle 100%, dat kon ik in ieder geval heeeeel erg waarderen. Klasse pot van Vincent!

30 maart 2016 om 16:27

Ja dus? Je wilt het wk toch halen? Als we het Wk willen halen hebben we de beste spelers nodig. Sneijder is nog altijd de beste middenvelder die we hebben, dus die roep je op. Misschien kan hij nog wel mee. Genoeg oude spelers die meegaan en nog van waarde zijn.

30 maart 2016 om 16:29

En toch is Huntelaar beter dan de Jong, Locadia en noem maar op.

29 maart 2016 om 23:06

gelijk heb je, gun het hem van harte, hij laat zien hoe het moet, zich volledig gegeven en ja trots mogen we op hem zijn als oranjefans

29 maart 2016 om 23:19

Als iedereen nou met zo'n drive zou spelen, met zulke trots...dan zou Oranje het al een stuk beter doen.

Oranje speelde erg goed. Ze moeten nu vasthouden aan dit systeem want dit ligt ze toch veel beter dan met vijf vededigers. Positieve spelers vond ik Jansen, Affelay, depay(veel acties lukte nu) en Blind. Willems, Promes en Bruma af en toe waren wat minder.
Ik ben dus erg tevreden dat den Engelsen nu verliezen.

29 maart 2016 om 22:57

Willems en promes slecht. Bruma vond ik niet slecht hoor

29 maart 2016 om 22:58

Bruma was goed, Wilems is uit vorm en speelt niet goed.

29 maart 2016 om 23:00

Depay? Willems? Ik vond ze beiden echt niet goed spelen. Verdedigend en aanvallend vond ik ze beiden heel erg slap spelen. Blind moest continue weer naar links verplaatsen, waardoor er een enorm groot gat was op links. Narsingh leverde zowel aanvallend als verdedigend een zeer grote bijdrage. Promes vond ik tegen Frankrijk sterker spelen dan tegen Engeland (ook al was het een vrij korte wedstrijd voor hem). Wijnaldum was in de tweede helft onzichtbaar, ten opzichte van de eerste helft.

Edit: Sorry had het verkeerd gelezen. Bruma speelde niet slecht trouwens.

29 maart 2016 om 23:01

Erg goed hoe dan? Het was heel erg slecht. Dat we twee keer scoren was ook dankzij de enige die wel goed speelde. Ik heb welgeteld 1 fatsoenlijke aanval van Oranje gezien. Verder veel kunst- en vliegwerk. We moeten ons echt niet rijk rekenen na deze overwinning.

30 maart 2016 om 09:20

Ja, ik had namelijk verwacht dat ze zouden worden afgedroogd, vandaar erg goed

29 maart 2016 om 23:04

Afellay? Dat is de minst creatieve en meest voorspelbare speler die ooit heb gezien. Elk potentiële aanval word door die man vernietigt met zijn balletjes breed en balletjes terug. Echt waar, die man laat niks bijzonders zien.

29 maart 2016 om 23:23

Zoet was ook prima

29 maart 2016 om 23:24

BS, hij verplaatste het spel van links naar rechts en van rechts naar links. Je kan over de rest van het middenveld wel kritiek hebben, maar degene die het minste fout heeft gemaakt (ook al verzwakte hij in de tweede helft) was Afellay. Daarnaast had hij niet zoveel verkeerde passes en balverlies. Alleen dat balletje op Depay had beter gemoeten, maar voor de rest was er niet veel aan te merken op zijn spel.

29 maart 2016 om 23:45

Blind? Tja, als je alles terug speelt op de keeper. Van de ontelbare passes die hij gaf, waren er maar 2 naar voren. Waar ik me vreselijk aan ergerde is dat hij dan een paar stappen naar voren dribbeld (nou ja sjokt), notabene R I C H T I N G een tegenstander en dan de bal alsnog naar de keeper speelt, terwijl iemand naast em vrij staat. En dan naar voren wijzen dat ze niet goed staan. Vreselijk irritant.

Wat is Vincent Janssen een enorme eindbaas. In je debuut gewoon de penalty claimen en hem zo erin rammen. Echt gaaf. Koele kikker!

29 maart 2016 om 23:00

Heeft hij veel punten mee gescoord. Fantastisch penalty en dankzij zijn werklust nog gewonnen ook!

29 maart 2016 om 23:01

Denk dat dat claimen vooral had te maken met de spelers die op het veld stonden. Allemaal jonkies dan durf je al snel wat meer te zeggen. Als bijv. Sneijder aanwezig was kon die het wel op zijn buik schrijven die janssen denk ik.

29 maart 2016 om 22:59

Hij speelde een goeie pot hoor. Werkte hard en speelt best goed mee.
Het is natuurlijk (nog) geen topper maar hij speelt over het algemeen erg goed.

29 maart 2016 om 23:08

Vond juist dat hij als een va de weinige de duels wel inging en zijn lichaam zette (zie actie assist 2-1)!

29 maart 2016 om 23:12

Maar Smalling en Stones is natuurlijk ook wel van een ander niveau dan het gemiddelde centrale duo uit de Eredivisie. Vond toch dat hij zich desondanks redelijk staande hield in de duels, al was vooral Smalling er vaak net een seconde eerder bij doordat hij sneller anticipeerde. Janssen heeft potentie en is nog erg jong, hopelijk kan hij deze lijn doortrekken en uitgroeien tot een volwaardige spits voor Oranje!

29 maart 2016 om 23:40

Hij won praktisch elk duel.. Welke wedstrijd heb je zitten kijken?

29 maart 2016 om 23:48

@hangover96

"maar hij won geen enkel duel."

Uhm, welke wedstrijd heb jij gekeken? Hij won niet alles, maar om nou te zeggen geen enkel duel is gewoonweg niet waar.

30 maart 2016 om 00:19

@hangover96

Jij zegt hij verloor A L L E duels. Ik stel dat het niet zo is, maar zeg ook niet dat hij alle duels won. Hij heeft echt wel duels gewonnen. Zoals jij het nu stelt (lees je reactie aanpast), heeft hij behalve veel lopen niets uitgevreten.

Tip: bekijk de assist van Janssen nog eens, als dat geen duel was dan weet ik het ook niet meer. En als voorbeeld, want zo kan ik nog wel een aantal acties opnoemen van duels die hij wel won.

30 maart 2016 om 00:54

Vind jij, ik vind van niet. Maar goed, er zijn meedere duels van hem te vinden die hij wel won. Ga de wedstrijd nog maar eens kijken

30 maart 2016 om 08:10

Duwen in de rug is ook gewoon een overtreding. Ook al 'vind' jij van niet. Kijk spelregels maar eens na.

29 maart 2016 om 23:05

Je kon er een overtreding vinden, maar je kon ook gewoon door laten spelen. Janssen zette zijn lichaam in, dus mannelijk spel. Maar Janssen speelde echt heel sterk, want zoveel beweging en continu aanspeelbaar. Zorgde er echt voor dat Stones en Smalling/jagielka het continue lastig kreeg. En dat miste ik vrijdag van De Jong. Die was als een zoutzak continue te vinden tussen Varane en Koscielny. Terwijl Janssen toen in die laatste tien minuten dat hij inviel zoveel meer bracht dan De Jong.

En zo zie je, hard werken wordt beloond!

Edit: heb het aangepast op basis van de opmerking van @funkeee.

29 maart 2016 om 23:17

Continu*

OT: leuke speler die janssen, hoop op nog een goed seizoen bij AZ en san knallen in de top van NL

29 maart 2016 om 23:15

Ach, ik ben geen fan van hem en was nogal sceptisch. Maar hij was balvast, was goed in de kaatsing en won veel duels. Hij zette veel druk en beloonde zichzelf helaas niet. Of het een overtreding was bij die assist, je kan fluiten maar die verdediger doet vrij onhandig en gaat er zelf net zo in als Janssen. Alsnog bewaart hij die rust en legt hem prima neer voor Narsingh, Janssen speelde prima.

29 maart 2016 om 23:43

Dat zeg ik hier al weken maar dan wordt je uitgelachen.. Al had ik niet verwacht dat hij t op dit niveau nu al zou laten zien.

29 maart 2016 om 23:59

In Bilbao liet hij ook al zien niet zo snel onder de indruk te zijn.

30 maart 2016 om 00:24

Janssen verrichte al lang voordat hij die beslissende acties maakte goed werk. In de eerste helft zei ik al tegen mijn maat dat ik hem een verademing vond. In de laatste interlands, waarvan ik er een paar helaas in het stadion heb gezien, zag je dat een Huntelaar in de basis ballen veelvuldig van zijn voet liet springen. Janssen was balvast, werklustig en maakte hele goede loopacties. Zelfs zonder die penalty en assist was hij al een vooruitgang. Toen hij die kans mistte baalde ik als een stekker en vond ik dat hij zichzelf had moeten bekronen. Toen hij die penalty opeiste werd ik zowaar zenuwachtig: bang dat hij zou missen en al het goede teniet zou worden gedaan. Maar hij schoot hem fantastisch in. Ik hoop dat het een voorbode is op méér. Janssen is weliswaar niet persé een fantastische stilist of technicus die enorm goed kan meevoetballen, maar wel erg slim, balvast en doeltreffend. Van al het talent dat er in de categorie 16-21 is of zit aan te komen was de spits nog ontbrekende. Als hij zich goed ontwikkelt is dat al iets heel positiefs.

30 maart 2016 om 13:09

Nou, de spits ontbreekt niet per definitie. Je hebt nog Locadia en Zivkovic die ook voldoende potentie hebben. Locadia speelt bij PSV vaak als linksbuiten terwijl dat niet zijn positie is. In de spits is het echt een koelbloedige afmaker. Zivkovic komt er ook aan. Hij moet wel nog rustig blijven voor de goal.

Wat leuk voor Janssen. Het is hem gegund!

30 maart 2016 om 14:05

Inderdaad daar gaan we meer van horen .
Een geweldig debuut voor Janssen mag voor mij spits 1 worden van oranje.
Het is ook een heel andere spits als Huntelaar of van Persie.

Bruma weer heel degelijk, die is echt klaar voor de volgende stap.
Willems heel nonchalant, ik weet niet wat er allemaal omgaat in het het hoofd van die jongen..
Bazoer vond ik wat matig maar dat zal wel komen door die blessure.

29 maart 2016 om 23:02

Willems zal al wel bij Real Madrid zitten met zijn hoofd. Geen werklust, geen vorm. Als PSV fan (?) zou je bijna snakken naar Brenet kan ik me zo voorstellen

29 maart 2016 om 23:09

Mwuah, als Willems in vorm is is hij werkelijk geniaal. Het fysieke aspect zal het niet zijn, denk vooral het mentale aspect. Brenet heeft het ook uitstekend gedaan, zowel in de Eredivisie als in de Champions League.
Ik denk overigens ook niet dat Willems gaat bijtekenen want anders had hij dat al lang gedaan, maar met Brenet hebben we een uitstekende vervanger.

29 maart 2016 om 23:18

Dat doe ik ook! In plaats van dat hij gewoon bijtekent, het is duidelijk dat hij nog niet klaar is voor de volgende stap. Dus bijtekenen en bijhouden.

29 maart 2016 om 23:28

Mag hij weleens wat afvallen met die plofkop zeg. Van Aanholt viel overigens goed in.
Ik ben trouwens benieuwd over wie Blind het heeft als hij zegt dat er 7 basisspelers ontbreken.
Wellicht:
Cillisen
Robben
Van der Wiel
Klaassen ( basisspeler mwah)
Voorderest kan ik.me er geen bedenken?

29 maart 2016 om 23:38

De Vrij, Sneijder vergeet je, Strootman allicht. Verder inderdaad Cillessen, Robben, een rechtsback (Tete?)

29 maart 2016 om 23:40

@Bootsjongun

Het zal iets mentaals zijn maar als hij na zo'n seizoen vertrekt dan komt hij met een goede achterstand bij zijn nieuwe club binnen. Was hij vorig seizoen gegaan dan was hij na een wereldseizoen binnengekomen, nu komt hij als dat goedkope gokje

29 maart 2016 om 23:45

De gene die ik nog kan bedenken zijn;
De Vrij
Vlaar
Strootman
Sneijder

Geen idee of hij deze bedoelt, maar zijn er toch wel aardig wat!!

29 maart 2016 om 23:50

@Thierryer: Cillisen, Janmaat/Tete, Vlaar, Sneijder, Robben, De Vrij, Strootman.. Zit je al op zeven. Reken ik Huntelaar nog niet eens mee.

29 maart 2016 om 23:10

Bazoer speelde als de meest verdedigende middevelder, is ook niet echt veel aan de bal geweest. Won duels en aan de bal prima. Toch ook een voorassist bij de 2e goal. Maar niet echt speciaal inderdaad. Bruma en Vincent Janssen waren allebei de absolute uitblinkers. Bruma erg sterk en zat overal tussen en die Vincent Janssen, geweldig. Blijft maar lopen en ook nog een goal en een assist maken.

29 maart 2016 om 23:29

Ik vond Veltman ook niet slecht.

29 maart 2016 om 23:37

Bazoer maakte toch een paar verdedigend grote fouten. Ik reken hem samen met Memphis de tegengoal aan.

29 maart 2016 om 23:45

Die mag je ook Blind kwalijk nemen. Man, die verdedigde lucht. Maar wat verwacht je van een 19 jarige. Het moet nog beter, maar dit soort wedstrijden zijn goed voor zijn ontwikkeling. Lekker 3 jaar bij Ajax en dan een stap maken, die komt er wel.

30 maart 2016 om 00:09

Hoe oud is Bazoer?

Knap gedaan van een jong Nederlands elftal. Ik krijg hier wel vertrouwen van voor de toekomst. Willems vond ik wel zwak.

29 maart 2016 om 23:32

Jazeker. Veltman vervangen voor vd wiel. Bruma en blind laten staan. Van Aanholt ipv Willems.
Ik ben overigens niet gecharmeerd van de buitenspelers. Ik ben van mening dat je met deze selectie en met een robben in vorm 442 moet spelen. Met lopers en 2 passers op het modden veld. De lopers zijn propper en klaasen de mannen die de passes geven sneijder en bazoer. Voorin Robben en Jannseen.

Engeland is een grote grap , wat een hype zeg
Jazeker een kandidaat voor het ek
En Nederland hoeven we niet over te praten

29 maart 2016 om 23:02

Als ze winnen van Duitsland is het slechts een oefenpotje, maar als ze dan vervolgens van Nederland verliezen dan is Engeland een grote grap en wordt er wel opeens waarde aan gehecht. Vreemd.

29 maart 2016 om 23:09

Engeland was altijd al een grote grap. De commotie na de overwinning op Duitsland bewijst het enorme opportunisme alleen maar.

29 maart 2016 om 23:23

Inderdaad, de media en de sheeple maken er altijd een wereldteam van maar het is gewoon subtop en dat zal voorlopig wel zo blijven

29 maart 2016 om 23:54

Ik heb er weinig voorbij zien komen die Engeland een wereldteam vinden. In Nederland heerst dat beeld blijkbaar altijd dat Engelsen denken dat ze een wereldteam hebben, maar dat valt wel mee.

Het gaat mij er in dezen alleen om dat het debiel is om het ene vriendschappelijke resultaat niet serieus te nemen (want winst tegen Duitsland) en dan een ander vriendschappelijk resultaat aangrijpen om Engeland te bashen. 'conformation bias' is jou niet vreemd zullen we maar zeggen (en dan zelf praten over sheeple...).

30 maart 2016 om 00:03

Wat een onzin Engeland kent een hele sterke periode en won al haar kwalificatiewedstrijden (zwitserland is nog niet zo eenvoudig). Is wel gebaseerd op meer dan alleen oefenpot tegen de Duitsers.

30 maart 2016 om 00:15

De Duitsers namen die wedstrijd zelf niet serieus, ze speelden met een B-team en gaven ze Engeland alle kans op een goed resultaat in de tweede helft omdat ze het wel goed vonden.
Zie het verschil met vandaag wanneer ze een oefenduel wél serieus benaderen. En dan is Italie nog 5 klasses beter dan Engeland

Nu Engeland tegen een opponent speelde die de oefenwedstrijd wel serieus nam resulteert dat meteen in een nederlaag, terwijl Nederland niet eens in de sterkste opstelling speelde en niet eens goed voetbalde. Dat zegt mijns inziens alles over Engeland.

Btw, je had de Engelse media moeten volgen na de wedstrijd tegen Duitsland. En hier op voetbalzone. Denk dat zeker wel 90 procent dacht de nieuwe EK winnaar aan het werk te hebben gezien

Ideale spits voor Feyenoord. Werkt zich de pleuris en ook nog eens een goalgetter. Alles uit de kast halen om deze man terug naar de kuip te halen.

29 maart 2016 om 23:16

Precies. Leg er maar 7 of 8 voor klaar. Investering die de moeite waard is.

29 maart 2016 om 23:46

Hahahah begin maar met meer dan tien, zeker na vanavond. Bovendien is Feyenoord geen stap die hij nu moet maken. Is slechts een klein stapje omhoog. Dan kan hij beter naar PSV als De Jong vertrekt. Maar de interesse vanuit t buitenland zal alleen maar toenemen nu.

29 maart 2016 om 23:52

@feye88

Feyenoord gaat nooit betalen (en terecht) voor Janssen wat AZ kan/gaat vragen voor hem. Hij ligt nog tot 2019 vast.

29 maart 2016 om 23:56

Bij 10 beginnen de serieuze biedingen. 7-8...... Kansloos. Deze speler heeft een contract tot 1-7-2019 dus die moet de hoofdprijs kosten als topscorer van de eredivisie.

Janssen toch wel een pluspuntje vandaag.
Kon niet beter voor hem.

Was gewoon een fair duel vond ik, bij de 1-2.

Voor de rest vond ik Bruma, Zoet, Wijnaldum wel aardig spelen.
Afellay had ook weer een beetje zijn oude vorm terug.

Was niet zo kapot vandaag van Promes, Memphis en Bazoer(blessure) en Willems.

29 maart 2016 om 23:12

Blind en vooral Veltman mogen ook bij de positive spelers. Die wonnen echt ontzettend veel duels.

29 maart 2016 om 23:23

Ging er af en toe wel onderdoor, qua timing hadden zijn acties wat beter mogen zijn.
Maar overall ben ik ook tevreden over hem.
De hele achterlinie overigens(met Aanholt er bij dan).

Narsingh was ook een stuk beter dan Promes, bij Promes lukte volgens mij helemaal niks.
Toch wel teleurstellend aangezien ik van sommige hoorde dat hij tegen Frankrijk wel redelijk speelde(niet gezien, was aan het werk).

Vond NL echt matig. Tot na de 85ste minuut konden ze nog niet twee keer overspelen. Het is dat de Engelsen slecht zijn in goede keuzes maken, kwaliteit hebben ze zoooo ontzettend veel meer dan wij.

We zijn zo gretig in het weggeven van onze kennis; gevolg voorbijgestreefd door elke concurrent; nee deze lichting en het voetbal kan me niet bekoren. Moeten nog veel leren ; tactisch redelijk ; technisch en fysiek komen ze veel te kort.

29 maart 2016 om 23:29

Maar we winnen wel zonder bv een Tete, Sneijder, de Vrij, Robben, Strootman. Met die 5 en een janmaat,Vlaar, Propper, Klaassen,Cillessen, heb je het al over 10 missende spelers. Het was niet groots, maar Engeland kon ook niks creeren. Gewoon een goede prestatie. Tegen Frankrijk kon je een heel groot verschil zien, vanavond nauwelijks.

29 maart 2016 om 23:30

Ze hebben helemaal niet meer kwaliteit. Wij hebben gewoon gigantisch veel blessures. Met Robben, Strootman, de Vrij en Sneijder er bij hadden we hier gewoon met 1-4 gewonnen!

31 maart 2016 om 22:15

Je bent gek Pieter.... Echt waar. Alleen Robben is wereld top; Strootman moet eerst nog maar bewijzen dat ie t nog kan, de Vrij heeft kwaliteit maar geen wereldtop en Sneijder is t ook niet meer; Anders had ie ook niet bij Galatasaray gevoetbald... Komop zeg.

Van mij mag affelay vaker in de basis was weer sterk aan de bal veel drang naar voren.janssen speelde goed maar engeland speelde niet echt zo goed moet ik zeggen.

Ik vond het middenveld ook goed spelen hup holland hup

Zeker geen slecht resultaat voor Oranje, na vrijdag komt dit wel onverwacht. Janssen heeft (weer) bewezen dat hij terecht is opgeroepen. Op dit moment de beste spits van de Eredivisie. Medebasisdebutant Bazoer kon niet zo zijn stempel op de wedstrijd drukken, maar kan terugkijken op een prima wedstrijd.

Complimenten voor Zoet, met één uitstekende redding in het bijzonder. Ook Narsingh met een hoofdrol, goed voor die jongen, na zijn gemiste penalty in Madrid. Memphis helaas weer zwak, was Walker helemaal kwijt bij de 1-0, ook Blind zag er daar niet goed uit. Verder eigenlijk weinig tegen gehad, en niet op de laatste plaats door een goede Bruma, die echt het licht heeft gezien.

Kippenvel tijdens het minuut applaus voor Johan Cruijff, al begreep ik niet waarom de spelers het spel niet even stillegden..

29 maart 2016 om 23:10

ondanks dat bazoer niet zo zijn stempel kon zetten, heeft hij op het laats met een hopelijk lichte blessure de voorzet gegeven voor de 2de goal

29 maart 2016 om 23:17

Hij gaf de voorassist (hij speelde Janssen in de diepte aan, Janssen vaf hem voor op Narsingh). Wat dat betreft heeft hij inderdaad wel zijn stempel op de wedstrijd kunnen drukken. Verder niet heel opvallend, maar als je als tiener in ieder gevak niet negatief opvalt bij Oranje doe je het al heel behoorlijk.

29 maart 2016 om 23:15

Bazoer moet echt een voorbeeld nemen van Barkley. Wat speelde die goed zeg, zoveel loopvermogen, inzicht, rust en kracht. Als ik Bazoer was, zou ik die wedstrijd weer terugkijken en hele tijd letten op Barkley. Ik vond hem samen met Vardy de sterkste vanuit Engelse kant. Walker speelde ook niet verkeerd trouwens.

Je ziet echt een wereld van verschil tussen Narsingh en Depay. Depay was verdedigend echt niet best en aanvallend ook niet. Narsingh continue op en neer en op en neer. Prachtig om te zien dat hij zo hard werkt. Maar Depay moet even kijken naar Ribery. Ribery is, mits fit, echt een voorbeeld voor meeste vleugelspelers. Mannetje voorbij spelen en voorzetten, scorend vermogen, loopvermogen en niet te vergeten, verdedigend is hij ook sterk. Wel een goede voorbeeld voor buitenspelers die niet denken aan Ronaldo en Messi.

29 maart 2016 om 23:26

Waar heb jij het over? Bazoer had die Barkley onder zijn duim voor 3/4 van de wedstrijd

29 maart 2016 om 23:38

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar Barkley was continue in beweging en Bazoer moet er steeds er achteraan. Dat zegt al genoeg wie het lastig had en wie niet. Bazoer was maar 1 keer gevaarlijk met zijn spel en dat was niet eens een pass maar een van richting veranderde schot. Barkley continue in beweging, pass was altijd goed, want als Zoet te laat had geanticipeerd, dan viel dat doelpunt voor Engeland hoor.

Maar we moeten het niet vergeten, dat Barkley bijna drie jaar ouder is dan Bazoer. Neemt niet weg dat Bazoer een niet al te beste wedstrijd speelde.

29 maart 2016 om 23:43

Waar heb jij het over? Barkley was ijzersterk en Bazoer heeft hem geen moment in de pocket gehad (is ook niet erg, geweldige speler die Barkley, terwijl Bazoer niet onverdienstelijk speelde bij zijn basisdebuut)

Neem aan dat Danny vanavond de schoenen van Vincent poetst.
Baan blijft behouden voorlopig.....helaas.

Waarschijnlijk Engeland slechte match van de afgelopen 2 jaar. Maarja gunde Nederland het wel na al die dieptepunten.

Engeland kan dus geen hechte verdedigingen kapot spelen, daar gaan ze nog problemen mee krijgen op het EK. Tegen de verhouding in gewonnen maar Janssen verdient alle credits, ondankbare rol om als spits te fungeren in zo'n verdedigend Oranje maar hij heeft het echt uitstekend gedaan.

29 maart 2016 om 23:16

Omdat het in 1 wedstrijd niet lukt kunnen ze het niet? Met een half b-team. Komop zeg.

Owja. En wat een figuur slaat die Blind. Clasie nog instructies geven voor 60 seconden in een vriendschappelijk duel. De man ia ongeschikt.

29 maart 2016 om 23:03

Dat was inderdaad te triest om te zien.
De instructies duurde langer dan de invalbeurt.
Gauw weg met die bondscoach....wat een karikatuur.

29 maart 2016 om 23:05

Hij gaf hem toch gewoon nog instructies omdat de bal maar niet uitging?

29 maart 2016 om 23:06

Pff, dat was akelig pijnlijk ja.

Aan alles kan je zien dat de beste man gewoon geen coach is. Ik heb echt met hem te doen. Hier ligt zijn talent gewoon total niet.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar Blind speelde erg sterk.
Zoet - 6
Veltman - 6
Bruma - 5.5
Blind - 7
Willems - 5
Bazoer - 6
Wijnaldum - 6
Afellay - 7
Promes - 5.5
Janssen - 7
Memphis - 6

29 maart 2016 om 23:06

Zoet verdiend meer dan een 6 in mijn ogen. Ik vond Bruma sterker dan Blind. Memphis mag van mij wel wat later, en Janssen verdiend zeker een 8.

29 maart 2016 om 23:26

Veltman verdient ook hoger. Hij herpakte zich prima na Frankrijk en won bijna alle duels.

29 maart 2016 om 23:26

Vond Veltman en Bruma toch minimaal een 7 hoor.
Dat je Promes een voldoende geeft is ook opmerkelijk.

Erg slechte wedstrijd, maar heb wel genoten van Janssen. Haha geweldig die jongen. Als iedereen zo'n instelling en zo'n werkethiek de wk kwalificatie in gaat moet het lukken. Heeft zich kapot gewerkt en gescoord. Mooi.

Noh Engeland weet ook weer waar het staat. Denken na 1 goeie oefenpot tegen Duitsland bij de wereldtop te horen. Maar i snet als Nederland ook gewoon een heel middelmatig team.

29 maart 2016 om 23:18

Jij doet toch precies hetzelfde? De oefenpot tegen Duitsland betekent niets, maar na deze staan ze weer met beide benen op de grond? Absurd hoe sommige mensen zo simpel en dom kunnen denken.

Engeland heeft een geweldige kwalificatie gedraaid en heeft gewoon een erg goede ploeg.

29 maart 2016 om 23:47

Nee hoor Engeland is gewoon subtop en de landen in de kwalificatie waren nog slechter.
Ze wonnen van een Frankrijk dat nog treurde om de aanslagen, en van een Duitsland B die de tweede helft lieten lopen. Pas tegen Nederland kwamen ze tegenover een tegenstander dat redelijk tegenstand bood en vooral zelf graag wilde winnen. En hoe verrassend? Ze verliezen meteen.

Na de wedstrijd tegen Duitsland lopen ze meteen de polonaise en dachten ze weer eens dat ze het toernooi al hadden gewonnen dus ze zijn inderdaad weer op hun plaats gezet. In de subtop

30 maart 2016 om 00:11

Engeland is inderdaad subtop, echter loop jij ze hier constant te bashen alsof het een middenmoter is en grijp je dit verlies gelijk aan om je enorme subjectieve blik maar te bevestigen. Engeland heeft een enorm sterke kwalificatie gekend en daarnaast goede resultaten geboekt in oefenwedstrijden tegen sterke tegenstanders. Dan mag je toch best optimistisch zijn over je elftal zonder dat dat gelijk betekent dat je wel even denkt dat je Europees kampioen wordt (want dat denken er maar heel weinig).

El Phenomeno is net zo lachwekkend met dat Engeland een middelmatig ploegje is. Er stonden vandaag slechts drie spelers in de basis die ook in de basis stonden tegen Duitsland, maar dat past minder goed in jullie straatje om Engeland met de grond gelijk te maken. Er staat een prima elftal met potentie, nog niet goed genoeg om een toernooi te winnen, maar kunnen zeker hoge ogen gaan gooien.

30 maart 2016 om 16:34

Ze hebben alle wedstrijden gewonnen in de kwalificatie en ook met overtuiging, dat is gewoon erg knap. Het verschil tussen Duitsland of Spanje en hun tegenstander was misschien wel groter dan het verschil tussen Engeland en hun tegenstanders omdat Engeland maar subtop is volgens jou. Dat maakt de prestatie dus nog knapper.

En wat boeien oefenpotjes? Die zeggen toch helemaal niets? En komop.. Duitsland speelde met een B elftal en dat telt wel mee bij jouw mening, maar het feit dat Engeland met een B elftal tegen Nederland speelde telt niet mee? Kijk eens objectief.

Engeland is geen top zoals Spanje, Duitsland etc., maar het is gewoon een erg goede ploeg en die kunnen zeker gaan verrassen.

Niemand heeft het erover dat het een onterechte 2e goal was? Vreemd of eigenlijk niet. Maar goed was 100% overtreding op jagielka. Maar nl stond in formatie uitstekend maar bracht weinig in

29 maart 2016 om 23:12

De gehele tweede helft proberen te spelen op een manier die ze gezien het materiaal niet kunnen en dan creëer je inderdaad helemaal niks en dat mag Hodgson zichzelf aanrekenen.

Zoet en Janssen waren erg sterk. Narsingh viel ook niet verkeerd in. Veltman en Bazoer degelijk, maar ik vond dat Bazoer zijn zone niet sterk afdekte bij de tegengoal. Verder weinig dreiging naar voren, maar Oranje realistisch gespeeld. Degelijk lijkt me het juiste woord

29 maart 2016 om 23:07

Precies. Degelijk is een goed woord. Nu moet Blind gewoon vasthouden aan dit systeem en grotendeels aan deze spelers. Laat ze aan elkaar wennen en laat het een hechte groep worden. Dan heb je over 2 a 3 sowieso een team dat zich kan plaatsen voor het EK. Misschien dat het WK nog te vroeg komt, maar gewoon blijven bouwen met dit team.

29 maart 2016 om 23:38

Het WK te vroeg kom op zeg! Met dit team aangevuld met spelers als Robben, Strootman, Sneijder en de Vrij moet je gewoon op z'n minst de strijd aangaan met Frankrijk voor de eerste plaats! En Zweden moeten we gewoon pakken!

29 maart 2016 om 23:45

Daar heb je me. Ik ben Robben, Strootman en Sneijder totaal vergeten haha. Vooral Robben en Strootman moeten voor de nodige ervaring en kwaliteit kunnen zorgen.

Janssen heeft zich kapot gewerkt Ik ben zeker onder de indruk van die jongen. Misschien dat mijn cluppie toch maar eens moet overwegen hem te halen wanneer De Jong vertrekt.

Ook Affelay, Bruma en Zoet vond ik sterk spelen. Ik vind Zoet in zijn huidige vorm sterker dan Cillessen eerlijk gezegd. Voor mij is hij duidelijk eerste keuze. Blind en Depay hoef ik voorlopig niet meer in Oranje te zien. Laat die jongens maar op niveau komen (hoewel ik bij Blind twijfel of hij wel een hoger niveau kan halen).

Het huidige Oranje heeft wat mij betreft wel potentie. Je moet gewoon met de huidige groep verdergaan en dan zien we wel weer verder. Voldoende aanknopingspunten om mee vooruit te gaan lijkt mij.

29 maart 2016 om 23:17

Vreemd dat je Blind negatief benaderd, die speelde een erg sterke pot. Hij won echt ontzettend veel duels en hielp veel andere hun fouten op te ruimen. Op engelse fora lees ik dat bijna alle fans hem MOTM vinden (Drinkwater kreeg het).

Leuke overwinning voor Nederland. Wedstrijd verdiende geen winnaar, maar dan maakt één kans het verschil. Als Hodgson van plan is Engeland te laten spelen zoals men in de tweede helft probeerde dan gaan ze er kansloos af op het EK. Hij moet sowieso kiezen voor spelers die sterk zijn in de omschakeling. Milner op de bank dus, want hij vertraagt alleen maar. Kane is in vorm en heeft absoluut zijn kwaliteiten, maar Sturridge en Vardy stichten wat mij betreft meer gevaar samen. Tenminste als ze gewoon gaan spelen op bal veroveren en er razendsnel uitkomen. Iets wat ze de gehele tweede helft hebben nagelaten.

Nou, Ajax, zullen we Janssen en Ziyech toch maar halen???
Niet doen! Er komen weer een paar briljanten van 17 jaar aan....

29 maart 2016 om 23:05

Waarom moet Ajax toch iedereen maar halen, 't is toch geen koopclub.
Helaas zijn de door jou genoemde spelers meer waard dan de tax van Ajax.

29 maart 2016 om 23:05

Janssen nu halen is zonde voor Janssen en Ajax. Milik begint eindelijk los te komen en dat moet je nu niet in de weg gaan zitten met Janssen. Janssen moet óf naar een club waar hij altijd speelt óf bij AZ blijven en daar nog een seizoen knallen. Bij Ajax heeft hij niet de garantie dat hij speelt zolang Milik er nog zit.

Waar is iedereen die dacht dat 'de nieuwe Europees/wereldkampioen' wel ff Nederland scheel ging tikken met 8-0?! haha lekker hoor
Engeland is en blijft gewoon een subtopper. 11 individuen maar nooit een team

Geweldig voor Janssen, heeft zich de hele wedstrijd kapot gerend, gescoord en er één voorbereid. Had niet gedacht dat Nederland dit ging winnen. Still Blind out though

Wat heb ik genoten van Janssen, eindelijk een spits die 90 minuten lang voor de volle 100% gaat.
Op alle vlakken een leuke speler.

29 maart 2016 om 23:06

Nou niet overdrijven, zo bijzonder deed hij het nou ook weer niet.

29 maart 2016 om 23:27

Je kan het niet bijzonder vinden, maar hij speelde echt veel dreigender dan De Jong. Zowel zonder als met de bal was hij 5 keer beter dan De Jong.

30 maart 2016 om 00:15

Zo heel dreigend vond ik hem niet hoor. Was in vergelijking met De Jong tegen Frankrijk misschien wel beter, maar ook niet 5 keer zo goed. Janssen heeft hard gewerkt, belangrijk geweest bij de goals maar verder niet heel bijzonder eerlijk gezegd.

Nou gewoon 4-3-3 blijven spelen, want dat gaat veel beter dan 5-3-2 en het ziet er veel leuker uit. Het was een betere wedstrijd dan tegen Frankrijk, maar nog steeds wat slordig soms. Zoet verving Cillessen prima en Janssen had ook een leuk debuut. Narsingh speelde ook helemaal niet slecht. Bazoer zat er een paar heerlijk tussen en als Afellay wat beter was in de passing dan hadden we waarschijnlijk ook meer kansen gehad.

Depay, tja. Aan het einde begon hij wat beter te spelen, maar ik vind zijn houding echt vreselijk. Hij loopt erbij als de absolute vedette van het team, want hij zeker nog niet is. Hij is nog jong en hij kan zeker een goede speler worden, maar hij moet echt wat aan zijn houding doen. Willems speelde ook een slechte wedstrijd. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is, maar hij maakte veel fouten en had ook een houding van niks. Blind kon bijna nooit de bal aan hem kwijt.

Wat heeft Nederland (en de desbetreffende teams) trouwens een enorme pech met blessures deze week.

Verrassende overwinning met een beetje mazzel misschien. Over de 1-2 valt te discussiëren of Janssen wel of geen overtreding maakt. Ik denk dat een gelijkspel de meest terechte uitslag was geweest. Ik vond beide teams ondermaats spelen, vooral van de Engelsen had ik meer verwacht maar het leek alsof ze niet echt weten hoe ze het spelen moeten maken. Bij Oranje stond het verdedigend over het algemeen goed, maar kwamen er aanvallend maar af en toe aardig uit. Voor het vertrouwen zal deze overwinning wel goed uit komen denk ik zo.

Knappe overwinning.

Dieptepunt van de avond, Nederland supporters die 'always look on the bright side of Life' gaan zingen in een vol Wembley. Zij gaan wel naar het EK, stelletje stumperds.

29 maart 2016 om 23:07

Dieptepunt blijft Danny Blind die daar nog steeds de bondscoach uithangt.
Heb je ff gezien hoe hij Clasie stond te instrueren in de 90e minuut, om te huilen.

29 maart 2016 om 23:17

god o god.. die man kan ook niks goed doen in de ogen van sommigen. Nu staat hij weer iemand te instrueren en wordt dat weer aangehaald en is het om te huilen. Wees eens objectief en geef hem vandaag dan ook de credits voor het spel. Of mag dat niet?

29 maart 2016 om 23:12

Volgens mij werd dat gezongen omdat er onlangs een nogal belangrijk persoon is heengegaan..

29 maart 2016 om 23:31

Volgens mij snap jij het dan niet, want always look on the bright side wilt zeggen dat de Engelse niet moeten treuren...want zij gaan wel en wij niet.

Dus bekijk het van de positieve kant.

Daarnaast denk ik niet dat het jegens Engeland gericht was...oranje fans zingen zulke liederen niet om te provoceren.

Had alleen wel graag gezien dat Timo Letschert deze wedstrijd werd ingezet......

Toch ongelofelijk wat die Willems in oranje doet. Geen goede wedstrijd gespeeld deze maand

Prima wedstrijd! Oranje viel me mee, moet ik zeggen. Veltman speelde erg goed en Narsingh viel ook prima in! Bruma, Blind en Zoet hebben uitstekend gespeeld maar natuurlijk is de man van de wedstrijd Vincent Janssen! Mag alsjeblieft bij PSV Luuk de Jong verkocht worden en deze held erbij Wat een sympathieke voetballer en hij werkt als een beest! Afellay mag van mij trouwens in de basis blijven staan. Het lijkt er trouwens steeds meer op dat ik een flinke minderheid ben in dit opzicht, maar ik vond het jammer dat het toch weer niet lukte bij Memphis. Voor Oranje hebben we zijn talent nodig. Volgens mij werkt ie hard en ik ben een enorm fan van zijn schot en acties.

Leuke wedstrijd om te zien. Nederland viel mij erg mee, ook aanvallend vanwege Janssen.
Veltman speelde verdedigend sterk, met een centraal duo met kracht en overzicht. Willems beneden zijn talent, helaas.

Bazour ok, bij Wijnaldum zie een ervaren speler met kwaliteit en Afellay die lekker tegen de spits aan plakte. Helaas ging hij 2e helft meer dribbelen

Memphis heeft talent, maar hij lijkt niet in balans en gefocussed.
Met hem komt het wel goed. Promes viel daarin tegen helaas.

Ik denk dat de meeste wel een beeld hebben van een speler, in twee jaar gebeurt er veel.
Hopelijk hebben we straks spelers tussen de 24 - 28 plus ervaren mannen.
Komt vast goed met ons Eltal

Ondanks dat Janssen een goeie wedstrijd heeft gespeeld is het wel irritante ventje hoor.
Komt net om de hoek kijken en en rent als een konijn naar de bal om de penalty te nemen.
Zulke acties moet je over laten aan Zlatan of een Cantona.

29 maart 2016 om 23:10

Ja, stel je toch voor dat een debutant gretig overkomt, dat wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen. Waar mensen tegenwoordig wel niet iets negatiefs in kunnen zien.

29 maart 2016 om 23:15

Je hoeft niet gretig te zijn om een penalty te nemen, en zeker niet als je net om de hoek komt kijken, je moet gretig zijn als de wedstrijd aan de gang is, en dat heeft hij uitstekend gedaan.

29 maart 2016 om 23:11

Was de afspraak horen we net...

29 maart 2016 om 23:16

Ja dat zegt hij zelf, en jij geloofd dat.

29 maart 2016 om 23:19

Nee, zei Blind daarvoor ook al. Gelooft is met een t trouwens.

30 maart 2016 om 00:06

@dragonweed

"ja dat zegt hij zelf, en jij geloofd dat."

Blind gaf aan dat de afspraak was Promes en dan Janssen. Promes was er al af, dus is het dan Janssen. Misschien handig dat je ook de interviews aanhoort.

30 maart 2016 om 00:12

Dat zegt hij om hem te beschermen, anders krijgt hij te veel over zich heen.
jij moet nog veel leren.

30 maart 2016 om 00:27

@dragonweed

Veel over zich heen krigen? Van wie, jou?

Je ziet spoken. Het grappige is dat zowel Blind als Janssen beide het exact zelfde zeiden. Goed geoeffend even snel zeker? En als Blind en Janssen hierover voor de camera zouden liegen, dan zou als dat uitkomt nog erger zijn dan wanneer Janssen "veel over zich heen krijgt". En dan durf je nog te stellen dat ik veel moet leren. Ik zou zeggen neem je eigen advies maar aan.

30 maart 2016 om 00:32

Daarom rende hij als een konijn naar die bal !! Dat zegt voor mij dat er geen afspraken zijn gemaakt.

30 maart 2016 om 00:39

De scheids vloot, wees naar de stip en hij pakte de bal, omdat het afgesproken was? En hoezo als een konijn? Het lijkt wel of je hem persoonlijk niet mag? Dat kan natuurlijk, niets mis mee, maar zeg het dan even. Dan snap ik wel je onnozele reacties namenlijk.

30 maart 2016 om 00:46

Ik heb ook gezegt dat hij prima heeft gespeeld, vind alleen die actie om zo kinderachtig de bal snel te pakken overdreven. Hij is gewoon bang dat een andere speler er stiekem met de penalty vandoor gaat. Maar dat maakt niet uit dat deed ik in de c'tjes van unitas30 ook altijd. Maar ik denk dat je door een az-brilletje kijkt.

30 maart 2016 om 00:54

Azijnzeiker.... Wees blij dat we met Janssen een spits hebben die ten alle tijden gretig is om te scoren. Daarnaast houdt hij ook nog is prima t overzicht bij de 1-2.
Weetje wat pas kinderachtig is? Om op dingen te zeiken die er niet zijn

30 maart 2016 om 00:59

@dragonweed

Ik zeg toch ook nergens dat jij gezegd heb dat hij niet goed heeft gespeeld? Waar haal je dat nou in hemelsnaam vandaan uit mijn reactie? Wat ik stel is dat je als een doemdenken wat betreft de penalty over Janssen denkt.

Ik ga uit van wat Blind en Janssen zeggen. Als jij van mening bent dat ze alletwee exact dezelfde leugen vertellen, prima, maar zeg dat dan gewoon en doe verder niet zo moeilijk.

30 maart 2016 om 01:07

Ik ken de broer van een speler, die heeft mij geappt dat er niets is afgesproken.
Ik ga hier niet uit de school klappen van wie het heeft gezet maar jullie hoeven mij niet te geloven.

30 maart 2016 om 01:34

Oh wees maar gerust hoor. Dat doet niemand ook

30 maart 2016 om 17:45

Inmiddels kan ik jullie ook melden dat er meerdere engelse clubs uit engeland geïnteresseerd zijn in Jansen. staat nergens geschreven maar het komt van de week wel naar buiten.

Kunnen de azijnzeikers ook even wat positiever zijn? Serieus, lijkt of Blind en andere aartsvijanden of zo zijn. Beide landen speelde niet super goed, maar Oranje wint wel. Na de eerste 45 minuten tegen Frankrijk laat Oranje toch speldenprikjes zijn van voetbal. We hebben een jong team en die heeft tijd nodig. Tegen een Engeland wat morgen heus van de lokale pers daar heftige kritiek krijgt, ben ik tevreden. We hoeven de polonaise niet te gaan lopen, maar we hoeven Blind ook niet op de brandstapel te gooien.

Laten we nou eens gewoon rustig de situatie analyseren. We zijn op dit moment geen topland, maar we hebben een aantal jongens die hopelijk wel stappen gaan maken.

Eindelijk hebben we weereens een verdedigend goed nederlands elftal gezien. Niet heel veel kansen weggegeven en zelf ook nog kansen gehad. Ik denk dat dit de tactiek is die we de komende jaren tegen grote teams moeten toepassen. 4-3-3 met snelle buitenspelers en een dynamisch middenveld. Het kan zeker nog beter maar we hebben er zeker de kwaliteit voor. Het was natuurlijk maar een oefenwedstrijd maar voor het vertrouwen is winnen wel weereens leuk.

Janssen past met zijn spel veel beter in dit Nederlands elftal met dit systeem, dan Luuk de Jong of Huntelaar. Voorzetten komen er met deze buitenspelers immers toch nooit en Janssen is sterk aan de bal en in de combinatie, dus niet zozeer afhankelijk. Ik heb echt van hem en zijn inzet genoten vanavond.

Nederland wint na een prima pot bij een erg sterke tegenstander (afgelopen dinsdag nog gewonnen van Duitsland!) en nog kunnen mensen het niet laten om alleen maar negatief te zijn over Danny Blind. Het lijkt wel alsof men het alleen maar roept voor de duimpjes.
Die man kan niets goed doen terwijl hij wel degene is die Vincent Janssen opneemt, de selectie samenstelt en sommige jongen weer de kans geeft (afellay) en er vandaag ook nog eens een goed collectief van heeft gemaakt. Een beetje objectiviteit mag wel.

D. Blind, Bruma, Veltman, Wijnaldum, Afellay en Janssen zeer goed en gedisciplineerd gespeeld! Bazoer en Willems vond ik vandaag helaas wat minder voetballen.

29 maart 2016 om 23:38

En wat jij doet is opportunistisch. Blind is kut maar nu we onverdiend winnen tegen een matig spelend Engeland is het opeens een geschikte bondscoach?

De man is met name tactisch echt dramatisch, of ben je de wedstrijd van vrijdag alweer vergeten?

En als je langs de stand heen kan kijken, kan je concluderen dat het vandaag gewoon weer niks was. Na de kritiek op het 5-3-2 gaan we weer in ons "fabelachtige aanvallende 4-3-3" spelen om vervolgens alleen maar achter de bal te hangen en te hopen op goaltjes via een uitbraak (die wonder boven wonder nog vallen ook). Nee, dat is niet het voetbal dat ik Nederland wil zien spelen.

Over zijn selectiebeleid ben ik het deels met je eens, maar dan vergeet je wel even voor het gemak de hele situatie Ziyech, waar Blind echt een flaterfiguur heeft geslagen. Ook het feit dat hij een grote meneer als Van Persie niet eens even belt om hem uit te leggen waarom hij niet wordt geselecteerd, toont de grote onkunde van Blind. Van mij mag hij vandaag nog vertrekken, daar doet deze wedstrijd niks aan af.

Trouwens, als je iemand wil bedanken voor de overwinning van vandaag moet je niet bij Blind zijn, maar bij Janssen en de Spaanse scheidsrechter.

30 maart 2016 om 00:13

Halfvol, halfleeg... naar mijn mening zitten er slechts een paar druppels in het glas.

Ach, ik chargeer natuurlijk een beetje, maar dat is om tegenwicht te bieden tegen de halve site die nu opeens doet alsof het lek boven is. Begrijp me niet verkeerd, op Wembley winnen is knap, zeker voor zo'n jonge ploeg. Maar wat iedereen lijkt te vergeten is dat we gewoon het EK missen zo meteen (met nota bene 24 landen!), dat Blind opzichtig heeft gefaald rond het inwijden van de beste speler uit de Eredivisie en dat hij negatief record na negatief record weet te breken.

30 maart 2016 om 00:20

Ik denk dat je een aantal van deze spelers die je opnoemt moet vergeten. Huntelaar en Sneijder zie ik niet beter worden.

Wat een verschrikkelijk wedstrijd. Echt, zelden zo een zaadpot gezien van Nederland.dat je hier wint is een wonder, echt wat een geluk. Die 1st goal een uitglijder en onnodige handsbal, en die 2de goal was eigenlijk een vrije bal (al ging Janssen wel goed door). ik geloof dat Nederland in de 2de helft in totaal 4x in de buurt van het strafschopgebied gekomen. Ja, we winnen nu maar het deed pijn aan de ogen. Het leek werkelijk nergens op. Janssen wel een lichtpuntje, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer

29 maart 2016 om 23:34

We zijn geen Barca...gezien de vorm van Oranje, toch redelijk onervaren ondanks alles.
Prima gespeeld, niet denken dat je ''ff'' tikkie takka gaat spelen.
Jou verwachtingspatroon slaat gewoon nergens op.

30 maart 2016 om 00:22

En toch leek het bij flagen wel op tiki-taka.

Gezien de omstandigheden gewoon een goede wedstrijd van Nederland. Die linkerkant is wel schrikbarend. Depay is echt ergerlijk, als je zo egoïstisch bent moet je ook rendement hebben en dat heeft hij niet. Hopelijk ligt dat aan de vorm.

Willems mag ook weleens weer in vorm komen. Beetje armoe troef momenteel op linksback. Blind mist de snelheid, Willems heeft het momenteel totaal niet, en Van Aanholt - die ik hier regelmatig complimenten zie krijgen - komt verdedigend ook gewoon zwaar tekort. Aanvallend aardig, maar heeft Sunderland al best veel tegengoals gekost dit seizoen. Dat hij op een gegeven moment rechtsbuiten liep was heel typisch.

Jammer dat Dijks uitviel, die had ik daar weleens aan het werk willen zien. Als we toch aan het experimenteren zijn.

29 maart 2016 om 23:21

Pijnlijk om te zien dat soms helemaal niks lukt bij Memphis, maar dan is het minste wat je kan doen gewoon wel je man dekken. Laat weer zijn mannetje lopen en gokt (verkeerd) op de verdediging. Niet sociaal naar zijn team.

29 maart 2016 om 23:25

Inderdaad. Bazoer heeft daar ook een handje van, maar die nonchalance raakt hij nog wel kwijt hopelijk.

wat zijn jullie allemaal een stelletje azijnzeikers. er waren er 14 spelers niet bij en dit resultaat bied perspectief voor de toekomst!

En Vincent Janssen is weer een paar miljoen duurder geworden. Hij speelde goed ja, in weliswaar een oefenwedstrijd maar toch.

Er zijn genoeg ''gekken'' die ineens miljoenen neertellen voor een speler met 20+ goals in de Eredivisie en een paar leuke internationale optredens.

Jozy Altidore bracht ook ineens 10 miljoen op na 4-5 goede wedstrijden met Amerika. En toen ook 20 goals met AZ.

Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien.
Mijn vraag is of Afellay op 6 speelde of 8? Of misschien op 10

29 maart 2016 om 23:22

Op 8. Bazoer op 6, Wijnaldum op 10.

Als ik Willems zie aankloten tegen Frankrijk en Engeland. Waarom Dijks geen kans? Of Kongolo uit nood op linksback? Of zelfs Haps van AZ die ook een zeer goed seizoen draait net als Dijks?

Natuurlijk vergeet ik niet de Willems van vorig jaar uiteraard. Maar het moet ook om vorm draaien en niet alleen om de naam en/of het verleden.

29 maart 2016 om 23:23

Gewoon Van Aanholt. Willems moet weer fit worden. Na zijn blessure 1.5 goede wedstrijd gespeeld, terwijl hj vorig seizoen een van de sterkhouders was. Gewoon wat tijd gunnen na een blessure van 6 maanden.

Ik vind Danny Blind een bijzonder nare coach. Een jongen als Clasie zo te kijk zetten, wat een ploert! Net als die keren dat hij enkele spelers persoonlijk afbrandde voor de camera's na de ontgoochelingen in de kwalificatiereeks. Ook het afdanken ("ik heb hem hooguit nodig op een eindtoernooi" van Nigel de Jong is een voorbeeld van een totaal gebrek aan fatsoen.

Zou je geen 5-3-2 kunnen spelen met Janssen en Dost?

Janssen voornamelijk links (heeft niet echt een chocolade been en kan met rechts ook goed uit de voeten) en Dost een rechtspoot (scoort ook nog weleens met links en sterk in de lucht en duels).

Als je dan speelt met Strootman (straks fit en hopelijk in oude vorm), Wijnaldum en Bazoer als (s)lopers op het middenveld dan heb je daar ook veel power en mannen die een goal kunnen maken, ook vanuit de tweede lijn als de spitsen de ballen laten vallen.

Achterin moet Willems in vorm komen en Tete fit worden, dan zit je op de backs goed. Dan de Vrij en Blind, met daar tussenin Vlaar als routinier.

Op goal begint Zoet toch wel een serieus goede concurrent te worden voor Cillissen! Mooie safe ook bij die knal van Vardy!

29 maart 2016 om 23:34

Gewoon 4-3-3 spelen. Op een kampioenschap of een incidentele wedstrijd tegen een topland ligt het misschien anders, maar je ziet dat Nederlandse spelers zich er lekkerder bij voelen. Zonder extra klasse zoals Robben ben je met 5-3-2 ook snel aanvallend machteloos. Je hebt dan wel snelheid en een individuele actie voorin nodig.

30 maart 2016 om 00:28

Bruma zal alleen maar beter worden dus die is de komende jaren een vaste waarde.

Ajax kan veel beter deze Janssen halen dan Haller. Janssen heeft iets wat er aan ontbreekt in de aanval bij Ajax. Strijdlust 90 minuten lang, fysiek sterke spits en een echte goaltjesdief.

Wat een positief gelul. Janssen had die kans daarvoor al dik af moeten straffen. Daarnaast wordt je 90 minuten zoek gespeeld, krijg je vervolgens een cadeautje van de scheids en een mazzelcountertje. Direct begint meneer van peperstraaten dat we weer mee kunnen voetballen met de grote landen. Het middenveld werd helemaal overlopen. Barkley alleen al ging ze links en rechts voorbij. Komt Blind nog met een lul verhaal over gedisciplineerd gespeeld. Hij mag god op zijn blote knieën bedanken dat je dit wint, misschien heeft Johan nog even zijn hand erop gelegd van daarboven. Dan moet hij dat maar is vaker doen misschien dat het dan weer eens wat beter wordt.

30 maart 2016 om 00:07

Heb je gezien hoe gemakkelijk de middenvelders van Engeland combineerden en wegdraaiden dat ze daarna niet veel goeds deden was nog het geluk. Bazoer maar ook Afellay en Wijnaldum heb ik in verdedigend opzicht niet veel goeds zien doen.

Best wel knap om met z´n uitgehold elftal toch te winnen van Engeland. Ja, het veldspel was niet al te best maar wat kan het ons schelen als de resultaten maar goed zijn. Vincent Janssen deed mij erg bekoren. Gewoon als spits aanspeelbaar en vooral ook betrouwbaar. Hij heeft vandaag zichzelf een geweldige dienst bewezen. Als hij heel blijft is hij waarschijnlijk zeker van zijn plek.

Ondanks dat het Danny Blind het wel erg tegen zit als het om blessures gaat heeft hij van de nood wel een deugd gemaakt. Hij heeft nu veel spelers in korte tijd kunnen testen en ik denk dat hij enorm veel wijzer is geworden.

Eigenlijk is er maar één positie waar we nog niet de ideale kandidaat voor hebben gevonden. Een betrouwbare verdedigende middenvelder. Bazoer doet het heel aardig maar is nu nog iets te licht om op die positie het verschil te kunnen maken. Het zou me niet verbazen als Marten de Roon de volgende keer wordt opgeroepen om hem eens uit te testen. Dat lijkt mij de meest interessante kandidaat op dit moment.

30 maart 2016 om 00:04

Strootman is voorlopig whisful thinking. Ben beetje sceptisch wanneer spelers er zo lang uitleggen. Kijk maar naar Marcel Peper.

30 maart 2016 om 00:14

Bazoer is een perfecte box to box speler bij Ajax.. In mijn ogen betere optie dan Van Ginkel.

30 maart 2016 om 00:34

Ik zie van Ginkel geen basis plek veroveren in Oranje. Ik zie hem ook niet beter worden de komende jaren ik denk dat hij al op zijn max zit.

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, was alleen even benieuwd naar hoe Memphis speelde. Kan iemand me daar meer over vertellen?
Bij voorbaat dank.

30 maart 2016 om 08:28

Depay was slecht. Was er een aantal keer voorbij maar heeft totaal geen snelheid meer. Werd daarna weer simpel ingehaald. Wat is er met zijn snelheid gebeurd?? Had ook een keer moeten schieten maar treuzelde. Uit vorm!

Deze overwinning is goed voor het moraal. Wanneer Nederland het op kan op blijven brengen in de discipline te blijven spelen er vel opzit en keihard werkt . Dan kunnen ze het elke tegenstander moeilijk maken. Van Aanholt is trouwens beter dan Willems zowel verdedigend als aanvallend. Vincent Janssen kan een verbeterde versie van Kuyt worden.

Je kan zeggen wat je wilt maar we hebben toch mooi gewonnen van Engeland op Wembley. Dat deden wij 4 jaar geleden ook, maar toen hadden wij een geweldige Robben een KJH in topvorm etc. etc
Verder speelt Janssen met hartstikke veel zelfvertrouwen en vind ik het onzin om te zeggen dat hij zomaar nooit de spits van Oranje kan zijn. Hij is tweenbeing, werkt zich kapot, en scoort achterlijk veel op dit moment en dat doet hij met veel plezier.
Toch mooi, Duitsland had alle moeite met Engeland, maar bij ons stond het vandaag toch wel weer goed.

Narsingh had alles behalve een slechte invalbeurt

30 maart 2016 om 02:01

Inderdaad hij had goed positie gekozen en met ze binnenkant beheerst inschoten,ik heb ze wel is naast zien gaan,

Overigens super mooi shirt en tenue ! Wow. Zonde dat we hem niet op het EK kunnen showen

Ik heb de wedstrijd gemist , hoe speelt V.aanholt? ik vond hem erg goed in de voorbereiding naar het WK 2014.

Vincent Janssen een nieuw type aanvaller, wat moet je ermee?
Techniek: zwak maar verbeterbaar.
Inzicht: sterk
Inzet: waar haalt hij de energie vandaan.
Collegiaal: kan mede spelers beter maken door zijn houding en inzicht.
Tegenspelers: moeilijk te bespelen en je wordt niet met rust gelaten.
Een nieuw type voetballer: Verdedigende Aanvaller
Beste systeem bruikbaar in 4-2-4 met zeker 2 verdedigende middenvelders.
Vincent, heerlijk om naar te kijken en vooral dat jagen met zijn grote lijf.
Iemand een ander idee?

30 maart 2016 om 06:58

Die gaat geld opleveren voor AZ als clubs hem dit seizoen al willen hebben kunnen ze gauw 15 miljoen neer tikken.

Duidelijk geworden dat Wesley Sneijder niet meer opgeroepen hoeft te worden. Een middenveld dat wel voor elkaar wel werken en verdedigend de discipline op kan brengen is zo belangrijk om de verdediging te ontlasten. Fysiek komt hij zwaar tekort, laat Bazoer maar staan. Mannen hebben we nodig!

Op papier een mooie overwinning. Verder en dus goed voor het moraal. Verder niets meer of minder. We hebben bijna de hele wedstrijd alleen maar verdedigd en zelf 1 kans afgedwongen waar de scheids had moeten fluiten voor een overtreding van Janssen. En dit tegen een zeer matig Engeland. Dus laten we vooral niet te hoog van de toren blazen.

Janssen heeft het prima gedaan, maar om nou een waardering te geven van 9.6 vind ik wel erg overdreven.
Een penalty moet je gewoon maken als spits en 1 goede assist gegeven. Verder een 100% kans verprutst. Wel de hele wedstrijd keihard geknokt. Is dat tegenwoordig een 9.6 waard...? Omg..!
Zelfde verhaal als Zoet, geen fout gemaakt. 1 redding recht op hem af die elke keeper gehad had en als waardering een 8.9 en is nu volgens velen meteen de onbetwiste nummer 1 van Nederland....
Wat ik wil zeggen is dat bij een slappe hap overwinning als gisteren meteen alles wordt vergeten en het Nederlandse voetbal en spelers weer enorm opgehemeld wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren