Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bondscoach passeert Ziyech: ‘Deze wedstrijden zijn niet goed voor hem’

Laatste update:

Marokko heeft zaterdagavond goede zaken gedaan in de kwalificatiereeks voor de Afrika Cup in Gabon. De Leeuwen van de Atlas versloegen Kaapverdië met 0-1 en staan nu na drie speelronden met negen punten bovenaan in Groep F. Kaapverdië, Sao Tomé en Libië hebben respectievelijk zes, drie en nul punten.

Oussama Tannane maakte zijn debuut voor Marokko, maar bondscoach Hervé Renard liet Hakim Ziyech het duel in Praia vanaf de tribunes bekijken. “Ziyech is een geweldige speler, maar dit soort wedstrijden is niet goed voor hem. Hij heeft veel potentie en er zullen wedstrijden komen waarin hij beslissend kan zijn”, legde Renard uit.

Bij Kaapverdië deed Jerson Cabral niet mee, want hij was nog niet speelgerechtigd. Youssef El Arabi van Granada maakte uit een strafschop het enige doelpunt van de wedstrijd.

Begrijp jij Herve Renard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan hij ook nog uitleggen wat hij hiermee bedoelt? Waarom was deze wedstrijd niet goed voor hem?

26 maart 2016 om 21:42

Ze moesten voornamelijk spelen tegen spelers die zeer fysiek sterk zijn en hard spelen. In zulke wedstrijden heb je Ziyech dan niet echt hard nodig, tenzij je hem graag geblesseerd wilt hebben haha.

26 maart 2016 om 21:46

Wat een kul hij moet zoveel mogelijk spelen zo kan hij zich ook aanpassen in de groep en andersom.

26 maart 2016 om 21:50

Hahaha nou dan wens ik Ziyech erg veel succes in de Afrika Cup. Dat is altijd heel erg fysiek.

26 maart 2016 om 22:03

Blanke mensen die alleen eredivisie en premier league volgen. . Aub kom nie praten over de hardheid van het afrikaans voetbal. Er bestaan geen zwakke broeders meerr in Afrika en de meeste landen beschikken over snelle technische spelers die ook fysiek sterk zijn. Als je niks weet kom danniet praten

26 maart 2016 om 22:08

Aardige racistische opmerking die je hier zo maar even plaatst.

26 maart 2016 om 22:08

Ziyech is een speler die slim genoeg is om tussen de linies te lopen en simpel te spelen zodat hij niet veel in de duels komt. Groter probleem in de Afrika Cup vind ik vaak de velden!

Inhoudelijk kan ik over deze wedstrijd niks zeggen want heb hem niet gezien, maarr als je met penalty van Kaapverdië moet winnen had je Ziyech toch goed kunnen gebruiken..

26 maart 2016 om 22:12

Racistje

26 maart 2016 om 22:20

@zidanefan, nee tannane is lekker een beest. Wat een onzin zeg, je beste spelers moet je laten spelen. Juist tegen fysiek sterke tegenstanders kan een snelle wendbare speler van pas komen. Jammer voor Ziyech, bij Nederland had hij nu mooi de geblesseerde Sneijder kunnen vervangen in een mooie pot tegen de Engelsen. In plaats daarvan mag hij op de bank genieten en kijken naar Kaapverdie-Marokko hahah xD

26 maart 2016 om 22:43

@jochemsjakie: Woordkeuze had misschien tactischer gekund, maar wat is er precies racistisch aan zijn opmerking?

26 maart 2016 om 22:45

@acmilan73: Tannane hield zich inderdaad aardig staande in de wedstrijd. Lachje op het eind is ook nergens voor nodig.

Ze spelen dinsdag weer tegen Kaapverdië en dan in Marokko. Grote kans dat hij dan gewoon speelt ipv dit kunstgrasveld waar elke bal op kniehoogte al begon te stuiteren.

26 maart 2016 om 23:26

@Benatia. Als je blank weglaat maak je hetzelfde punt. Of geldt het niet voor gekleurde mensen die alleen eredivisie en PL kijken en niets van het Afrikaanse voetbal weten? Dus is het racistisch als je blank toevoegd. Persoonlijk heb ik geen moeite met zijn opmerking, maar volgens de definitie is het racistisch.

26 maart 2016 om 23:58

1e helft was marokko heer en meester, 2e helft wind tegen en daardoor gingen ze de 1-0 over de streep trekken. Kaapverdie staat 31e op wereldranglijst, hoogste afrikaanse land.

27 maart 2016 om 00:00

Beste Moshow..gezien jouw stompzinnige reactie heb ik in het geheel geen twijfel om wat over het Afrikaanse voetbal te zeggen:

Voornamelijk tactisch onbenullig voetbal en grotendeels gebaseerd op 2 contractieve aspecten; enorm fysiek maar ook bijna onvolwassen aangaande trucjes en vreemde, impulsieve acties.

Kortom, nog mijlenver verwijderd van het Europese en Zuid-Amerikaanse niveau.

27 maart 2016 om 03:57

Hahahahahaha. Leg jij dan eens uit waarom Ziyech deze wedstrijd dan niet mag spelen? Afrika cup kwalificatie is toch behoorlijk belangrijk in afrika.

27 maart 2016 om 11:07

@sunmaster: ik begrijp je punt. Ik denk meer dat hij het bedoelt in de trant van blanke (niet-Afrikaanse) mensen. Vandaar dat de woordkeuze tactischer had gekund.

26 maart 2016 om 21:42

Omdat de tegenstanders schoppers zijn denk ik, zo niet dan vind ik het ook heel raar, vind dat Ziyech een basisplaats hoort te krijgen ken geen betere speler op zijn positie in het Marokkaanse elftal.

26 maart 2016 om 21:50

Schoppers? Ik denk niet dat je weet waar je het over hebt. Voor aamvang van deze wedstrijd stond kaapverdie 33e op fifa ranglijst als hoogst genoteerde afrikaans land. Goeie technische spelers hebben ze

26 maart 2016 om 21:59

Gewoon ook een fysieke ploeg..

26 maart 2016 om 22:07

Kaapverdie heeft verdedigers die wel is liever voor de benen gaat in plaats van de bal, volgens mij volg jij het niet echt, ze hebben 3 leuke voetballers de rest zijn vechters/schoppers.

26 maart 2016 om 22:23

Shevanr7 heeft gelijk. Kaapverdiã« heeft heel wat overtredingen nodig gehad om Marokko niet haar spel te laten spelen. Het is een wonder dat niemand van het Marokkaans elftal geblesseerd is geraakt.
0-1 vindt ik best mager met dit elftal, alhoewel we 3 basisklanten misten. Maar het zijn veelal nieuwe jongens die pas met elkaar spelen en een nieuwe coach met een ander visie.
3 punten zijn in ieder geval binnen en op naar de return. Ik hoop dat we dan al wat progressie en een lijn terug kunnen vinden in het spel van Marokko.
Ik weet trouwens niet Ziyech nou gespaard is of gewoon licht geblesseerd was. Ik heb dat namelijk ook hier en daar op fora's terug gelezen.

26 maart 2016 om 22:26

Ja dus? Als voetballer moet je daar toch tegen kunnen? Als hij de top wil halen, zal hij tegen alle soorten verdedigers moeten kunnen spelen. Hier in Nederland hemelen we hem op als misschien wel de beste speler uit de competitie, ik heb het gevoel dat dat daar een stuk anders is en hij als talent wordt gezien. Het is ook geen oefenwedstrijd waarvoor hij wordt gepasseerd maar een kwalificatiewedstrijd. Dus hem sparen omdat de verdedigers te hard voor hem zouden zijn is gewoon bullshit.

27 maart 2016 om 08:13

Ziyech is lichtgeblesseerd. Ken je feiten aub. Ga niet van een half artikel alleen uit. Mvg

27 maart 2016 om 14:31

Kijk eerst te statistieken na voordat je wat zegt want Kaapverdie heeft 21 tackles gemaakt en Marokko 20.

Eens met de bondscoach. In een uitwedstrijd in land van Afrika ten zuiden van de sahara is het voetbal vaak erg fysiek. Ziyech is dit totaal niet gewend en zijn lichaam is er (nog) niet voor gemaakt. Gewoon laten wennen in thuiswedstrijden. Zijn tijden komen nog wel! Verder een sterke eerste helft van Marokko met aardig positiespel. Tweede helft was mede door de wind matig. Des te blijer ben ik dat Marokko eindelijk een keer door te vechten de 3 punten heeft gepakt. Voldoende verbeterpunten maar het begin is goed.

26 maart 2016 om 21:52

Gewoon je beste spelers opstellen dat wil het publiek ook zien. Hakim is gewoon een van de beste in de Marokkaanse selectie

26 maart 2016 om 21:57

Onzin. Je moet het beste team opstellen t.b.v. het doel: 3 punten. Volgens mij is hij daarin geslaagd.

26 maart 2016 om 22:48

@zidane01
Waarom staat Mounir el Hamdaoui er dan niet in? Die is toch zeker beter dan die spelers die er nu staan.. Nounou goede coach hoor ..

26 maart 2016 om 22:57

Vanwege de volgende redenen:

- Mounir is niet meer de Mounir van 4 jr geleden
- Mounir functioneert alleen in een 2 spitsen systeem en dat speelt Marokko niet.
- Renard heeft laatst in een interview aangegeven dat hij geen spelers zal selecteren die actief zijn in het Midden-Oosten.

26 maart 2016 om 21:59

Verreweg de meeste landen zijn ten zuiden van de Sahara. Ook tegen dat soort landen moet hij gewoon spelen.

26 maart 2016 om 22:11

En daarom zeg ik laten wennen in thuiswedstrijden. Dan is Marokko over het algemeen beter in staat om de duels te ontwijken en er met positiespel doorheen te komen. Ik snap prima dat hij Ziyech niet direct voor de leeuwen gooit.

Jammer dat hij niet speelden, de reden is onduidelijk ondank deze toelichting. Marokko heeft het goed gedaan, ook omdat er 2 basisspelers op de tribune zaten.

26 maart 2016 om 22:25

3, Ziyech was de vorige wedstrijden ook gewoon basisklant.

26 maart 2016 om 23:59

Jaa klopt

27 maart 2016 om 04:28

Ziyech had last van een lichte blessure. Daarom zat hij ook niet op de bank.

De enige Reden waarom eens ben met hem is zijn status.
Voor de mensen die hem niet kennen deze is een zeer gerespecteerde trainer in Afrika heeft veel gewonne en bereikt.

26 maart 2016 om 21:50

Hij won toch de Afrika Cup met Zambia?

26 maart 2016 om 21:55

Ook met Ivoorkust.

26 maart 2016 om 22:05

Precies en met allerlei jeugd afrikaanse elftallen prima gedaan .
Ziet als een macho man uit.
Zolang hij de tijd krijgt geloof ik in hem

Hij schijnt ook een lichte blessure te hebben, dan zet je hem natuurlijk niet in tegen die grote beulen van Kaap Verdie. Marokko heeft een brede selectie en heeft meer kandidaten op zijn positie.

Fysiek voetbal is niks voor Ziyech.

Tannane speelde naar behoren. De rechterkant werd vaak gezocht door Marokko. Hij liet zich inzakken en maakte dreigende acties. Wel een van de betere van Marokko. Wel een knullige strafschop weggegeven door Kaapverdië..

VI meld dat hij een lichte blessure heeft.

Ziyech is ook totaal overhypet. Fysiek idd niet zo best, en door zijn lengte (hij is behoorlijk lang/onwendbaar voor een technische 10) kan ie het ook niet echt compenseren met wendbaarheid. Ja, hij scoort goals, en vaak ook mooie, maar zo veel meer doet ie niet; zijn spel is vaak gewoon matig, maar omdat ie dan scoort denkt iedereen meteen dat ie ook gelijk een goede pot speelde. Heeft wel een aardige pass, maar is vaak ook onnodig egoistisch. Ook erg aanstellerig op het veld, gaat gelijk liggen en dan zeuren. Snap niet dat men hem zo ophemelt, ja vanwege de goals uiteraard maar dat is veel te kortzichtig, kan ie dat ook constant en op een hoger niveau? Bij Ajax bijv krijg je minder ruimte dan bij Twente want daar parkeren de meeste teams de bus tegen je, zou ie dan nog zo goed zijn?

26 maart 2016 om 22:09

Je ziet gwn dat Ziyech technisch begaafd is en dat hij een uitstekende spelopvatting heeft. Je bent blind als je niet ziet dat hij een topper KAN worden. En naast zijn goals heeft hij ook een hoop assist dus nee er wordt njet alleen naar zijn goals gekeken.

26 maart 2016 om 22:20

Sinkgraven was ook technisch begaafd. Maher ook. Kijk wat er met hen gebeurd is.

26 maart 2016 om 22:35

Die zijn allebei nooit zo bepalend bij hun club geweest als Ziyech nu is.

26 maart 2016 om 22:18

nr1 in assists Eredivisie 2014-2015 : Hakim Ziyech
nr1 in assists Eredivisie 2015-2016 : Hakim Ziyech

Dat meen je niet als dit de reden was dat Ziyech niet speelde mag Harvard alweer vertrekken onze beste speler niet opstellen.

26 maart 2016 om 22:09

Harvard maakt juist een team van Marokko weet niet of je het door hebt, egoisme is er een beetje uit gegaan sinds zijn komst, hij pakt ook de 3 punten dan ga je hem toch niet wegsturen omdat Ziyech niet speelt.

27 maart 2016 om 04:33

Omdat Ziyech licht geblesseerd was / is
Nu zegt de trainer dit, maar stelt hem misschien woensdag wel op.

Ziyech is onze beste speler alsof Boussoufa die vandaag wel speelde en er niet veel van bakte wel Fysiek sterk is dan. Komop zeg weg met Harvard Ziyech moet altijd spelen want is dit voor een kul reden . Zijn vriendjes stelt hij wel op Obbadi en Boufal wat voegen die toe dan niks man weg met deze trainer.

26 maart 2016 om 22:29

Boufal was een van de beste vandaag?!

Denk dat hij inmiddels spijt krijgt van z'n beslissing voor Marokko. Veruit de meeste Afrikaanse landen spelen fysiek voetbal dus wordt leuk op de Afrika Cup. Op WK's tegen landen uit andere continenten zou hij dus wel kunnen spelen... denk dat Ziyech spijt krijgt, maar ja... misschien heb ik het hier wel helemaal fout

26 maart 2016 om 22:31

Ik weet niet of jij ooit Tannane goed hebt gezien maar die gast krijg je niet makkelijk van de bal op ze zachts gezegd. Boufal is ook gewoon fysiek sterk. Over Boussufa heb je gelijk.
Maar de kans is groot dat Ziyech gewoon licht geblesseerd was, VI heeft daar ook melding van gemaakt. Storm in een glas water dus.
Spel was inderdaad bagger, maar soms moet je meedoen met het kick en rush voetbal om de nodige 3 punten binnen te halen. Ik heb er vertrouwen in dat ze het in Marrakech een stuk beter gaan doen. Ik hoop dan op deze opstelling, mits Benatia, Lazaar en Ziyech ook weer van de partij zijn.
--------------Mohamedi--------------

Dirar----Benatia--Da Costa----Lazaar

---------El Ahmadi--El Kadourri-----------------

Tannane------Ziyech------------Boufal

-----------------El Arabi--------------------

26 maart 2016 om 22:46

Mounir el Hamdaoui zou ik zeker ook een basisplaats geven!

26 maart 2016 om 22:50

Nee, ik ook! Er werd toch ook te vaak voor de lange bal gekozen door bijvoorbeeld Da Costa wat ik heel irritant vond. 9 van de 10 x leverde we de bal daardoor gewoon steeds in.

Nee, dat klopt. El Ahmadi en Obaddi bijvoorbeeld, en dat zijn juist de middenvelders die juist 2 bij 2 horen te zijn bij wijze van spreken. Daarom was een El Addoua zeker geen overbodige luxe geweest vandaag.

Hij was al licht geblesseerd, alleen om erger te voorkomen tegen de fysieke spelers van kaapverdië

@ Dimma023 dat weet je helemaal niet Ziyech moet gewoon zijn voeten laten spreken denk dat hij dinsdag wel speelt.

Echt sommige mensen hier....

Renard heeft vandaag voor een andere opstelling gekozen die onder deze omstandigheden (uitnadeel, klimaat etc.) zouden werken. El Kaoutari die verdedigend sterker is dan Lazaar. Tannane die meer snelheid heeft dan El Kaddouri enz.

Wat ziyech betreft, mensen doen net of hij vorig jaar de CL heeft beslist voor Barcelona, maar hij komt net kijken. Als we iemand die bij FC Twente goed presteert als een vedette gaan zien, dan kunnen we beter het nationaal elftal opdoeken.

En met deze beslissing heeft Renard gelijk mijn vertrouwen verdient: hij kiest teambelang boven individu. Mensen lopen hier te klagen dat we slecht hebben gespeeld en dat ziyech er niet bij was, maar het zijn deze domme ideologien die ervoor hebben gezorgd dat we al jaren niks presteren.

Het spel was eindelijk zoals ik er al tijden op heb zitten wachten: compact en zakelijk. Je speelt uit en dan hoef je geen mode show te laten zien. Over 3 dagen als we onder bekendere omstandigheden spelen dan mogen ze wat meer aan het attractieve gaan werken, maar zolang we blijven winnen maakt het mij niet uit.

Heb geduld, deze man (renard) weet wat er moet gebeuren.

26 maart 2016 om 22:37

Ik kijk dan nog liever naar het Nederlands elftal

26 maart 2016 om 23:02

Dat is jou mening. Feit is wel dat Nederland thuis speelde (die lijnen en gedachten die zag ik niet zo) en zich vooral in de 1e helft liet wegspelen door Frankrijk. Los van het feit dat het een groot voetballand is, lieten ze zich wel heel makkelijk wegspelen. Maar met bruma en veltman achterin verwachtte ik niet anders.

Marokko speelde daarin tegen wel een goede 1e helft en had na 10 min al op 2-0 kunnen staan met een schot op de paal en een overtreding waar een vrije trap voor werd gegeven terwijl het een penalty had moeten zijn. Plus de sterke wind en het kunstgras daar maakte het niet makkelijk om goed rond te tikken. 2e helft werd duidelijk gekozen om de boel dicht te houden achterin, en dat is met wat geluk gegaan idd.

Ik praat trouwens puur over het spel, voor mensen hier gaan janken dat ik kaapverdie met Frankrijk vergelijk.

Mijn punt is dat Marokko nu meer op resultaat speelt. We hadden bv in maart een oefenduel gespeeld tegen urugauy, waarin wij de betere partij waren maar door 1 kans van hun (een penalty notabene) hadden verloren. Mensen waren heel blij daarmee, maar dat is de wereld op zn kop. We moeten nu gewoon resultaten boeken en als dat met slecht voetbal gaat so be it.

27 maart 2016 om 04:41

Daarom stelt hij een geblesseerde Ziyech niet op, maar zet hem op de tribune. Dat is heel wat verstandiger als jou betoog over team belang en vedettes..

27 maart 2016 om 12:22

Applaus voor jezelf. Ik lees hier gewoon dat hij gepasseerd is, anders had die wel aangegeven dat hij geblesseerd was.

27 maart 2016 om 16:43

Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit van media gehoord maar zit wel op VZ een verhaal af te steken als of jij iets bent of weet.

Team en speel stijl.. De prijzen kast akelig leeg en er zijn ook geen resultaten waar op je trots moet zijn. Jou betoog raakt kant nog wal en hangt als los zand aan elkaar. Niet mijn fout .

28 maart 2016 om 12:49

Klopt ja. Net zo leeg als die van het Nl elftal (namelijk 1 hoofdprijs).

En aangezien ik het Marokkaans elftal wat beter volg dan jou, ben ik van mening dat we als team moeten denken en op resultaat moeten spelen.

Wat betreft de 'media'. Je vind het hopelijk niet erg als ik bij elk nieuwsbericht hier levenloos ga na googelen of het wel klopt.

28 maart 2016 om 16:43

Voor dat je iets gaat verkondigen is het wel belangrijk dat je informatie hebt..
Die ontbreekt.
Nu ben je een roep toeter en niks meer.

Aanstaande dinsdag spelen ze weer tegen elkaar, maar dan in Marrakech.

ps: weet niet waarom de opstelling is opgeslagen want die had ik weggeklikt.

Munir
Dirar
Da Costa
Benatia
Lazaar
Saiss
Ziyech
Saiss
Boussoufa
Amrabat
Boufal

Dan heeft het die coach totaal verkeerd gezien. Kaapverdie was erg slecht vandaag en zaten geen een moment in de wedstrijd en die fysieke kwaliteiten heb ik niet gezien dus was geen enkel reden om Hakim niet te laten spelen.

Sommigen van jullie zitten echt gebakken lucht te verkopen. We hebben gewonnen, tegen de nummer één van Afrika op basis van de fifa ranking (nummer 35) op een kunstgras veld met heel veel wind. De tweevoudig Afrika Cup winnaar is een koekenbakker tegenover jullie? Doe ff normaal zeg. Hij was niet wedstrijdfit, dinsdag in Marrakech staat ie gewoon aan de aftrap.

ik las op een andere site dat ziyech licht geblesseerd was en daarom niet meedeed?!?

27 maart 2016 om 16:24

Daar is geen duidelijkheid over. Maar come on. Marokko heeft 3 punten binnen gehaald en kan als ze de hoofd koel houden 6 punten los komen van Kaapverdie en een reuze stap zetten richting AC 2017. Wat willen de fans nog meer? Boufal, Tannane, Saiss zijn toch wel versterkingen. Ik ben als fan van al mountakhab tevreden ondanks een waardeloze 2e helft. Marokko moet er staan in 2017 en 2018. Hoe zal ons een reet roesten maar het is te lang geleden dat we een mondiale toernooi hebben bereikt.
Dima Maghrib.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren