Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax wilde Feyenoord beroven van toptalent'

Laatste update:

Ajax nam Riechedly Bazoer over van PSV en de middenvelder is inmiddels een vaste basisspeler in het elftal van Frank de Boer. De Amsterdammers kregen wel behoorlijk wat kritiek op deze deal, omdat de topclubs met elkaar zouden hebben afgesproken dat zij geen spelers uit elkaars jeugdopleidingen zouden halen. Ajax trekt zich daar echter weinig van aan.

/

Het Algemeen Dagblad meldt dat de huidige koploper van de Eredivisie in januari heeft geprobeerd om Tahith Chong weg te halen bij Feyenoord. De jeugdinternational geldt als een van de grootste talenten van Nederland en Ajax zag zijn komst wel zitten. De interesse was echter niet wederzijds; de zestienjarige Chong gaat naar alle waarschijnlijkheid naar Manchester United.

Feyenoord hoopte de linksbuiten met de opvallende haardos langer te kunnen vastleggen en heeft nog geprobeerd om Chong in verschillende gesprekken te overtuigen. Trainer Giovanni van Bronckhorst had een plan voor hem uitgestippeld, waarin Chong komende zomer in de voorbereiding op het nieuwe seizoen kon meetrainen bij de A-selectie, zo meldde RTV Rijnmond dinsdagavond. Chong kon de lokroep uit Engeland echter niet weerstaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er is toch geen deal tussen ajax , feyenoord en psv hierover?

23 maart 2016 om 10:27

Was ooit een gentleman's agreement tussen de drie, maar een officiele deal is er nooit geweest nee.

23 maart 2016 om 10:28

Wel jammer vind ik. Veroorzaakt onnodige wrijving.

23 maart 2016 om 10:48

Ja precies, dit helpt het Nederlands voetbal niet vooruit. Het is jammer maar voor een 'gentleman's agreement' heb je twee 'gentleman' nodig.

23 maart 2016 om 10:54

Tenzij er door buitenlandse clubs aan een speler getrokken wordt en hij dan door een andere club in Nederland behouden kan worden. Als het Ajax toch was gelukt hem in Nederland te houden is dat toch nog altijd beter dan hem aan een buitenlandse club te verliezen?

23 maart 2016 om 11:09

Nou je kunt natuurlijk niet zeggen dat 'dit het Nederlands voetbal niet vooruit brengt'… Als Bazoer straks een wereldtopper blijkt te zijn als centrale middenvelder dan denk ik dat we met zn allen toch wel kunnen stellen dat de stap van Bazoer naar Ajax het Nederlands voetbal vooruit heeft gebracht…

23 maart 2016 om 11:10

@olevoorpsv

Ik denk dat het juist beter is voor het NL voetbal, zo moeten Feyenoord en PSV ook perspectief bieden en jeugd kansen geven. Aangezien ze dat niet meer doen, vertrekken talenten bv. naar engeland of Ajax, dat was ook de reden voor Bazoer zijn vertrek, geheel terecht.

23 maart 2016 om 11:12

Wat een rattenactie van mijn clubje

23 maart 2016 om 11:19

Bij Ajax word er misschien meer jeugd gebracht. Probleem is dat ze zoveel jeugd opkopen/opleiden dat ook daar het lastig is om door te breken. Uiteindelijk kun je maar 11 man opstellen en daarvan is een groot gedeelte de komende jaren gewoon al bezet. Hoe talentvol je ook bent als centraal verdediger of middenvelder, de komende jaren ga je daar niet doorheen komen.

23 maart 2016 om 11:47

En dat zijn de amsterdammers niet echt.

23 maart 2016 om 12:17

Alleen maar door de titel? Als er staat 'ajax probeert Nederlands toptalent voor de eredivisie te behouden' klopt het ook. Die jongen wil weg bij Feyenoord (net als Bazoer bij Psv). Ajax biedt een mooi alternatief tov United.

23 maart 2016 om 13:25

dus bergwijn was dan gewoon fair... hmm

23 maart 2016 om 13:41

@afca & Joostfan: Deze jongenw il helemaal niet weg! anders zou hijw el naar ajax willen ook. Er word alleen al heel lang aan hem getrokken door het grote geld.

Het heefter niks mee te makend at hij mogelijk meer pespectief bij een Ajax zou zien. En bij Ajax vetrekken net zo veel spelers naar Engeland toe als vanaf Feyenoord. Dus heeft niks met meer persfectief te maken bij Ajax. alleen wel met een veel hoger salaris in Nederland.

Bazoer ging naar ajax, en Berwijn juist de andere kant op. Dus dat dejongens daar meer perspectief zien is het punt niet. Ligt gewoon aan de speler zelf en wat zijn gevoel zegt.

Verder kan ik deze jongens alleen maar gelijk geven. Als ik nu ergens anders veel meer kan verdienen zou ik ook gaan. Een garantie heb je toch niet voor de toekomst.

23 maart 2016 om 13:49

Precies dit dus Capis. Daarbij kunnen we heel lang speculeren over zijn beweegredenen, maar die jongen is 16 jaar oud. Ik wist op mijn 16e nauwelijks wat mij soms bezielde, laat staan dat ik dat voor anderen op die leeftijd wel zou kunnen bepalen.

23 maart 2016 om 13:50

@daanwind; Volgensmij was Bergwijn weggestuurd bij Ajax. In dat geval vind ik dat dit geen vergelijking is. Ik vind dat ze die agreement lekker op moeten zeggen, maar dan moet Ajax ook niet huilen als er iemand uit onze opleiding naar PSV of Feyenoord vertrekt.

23 maart 2016 om 16:19

@lazylen, de enige die ik ooit over de door jou genoemde gentleman's agreement heb horen praten was Brands. Diezelfde Brands die voor hij begon te piepen over die afspraak een elftal aan Ajax jeugdspelers had benaderd voor de overstap van Ajax naar Psv.

Kortom, die afspraak is voor Brands alleen leidend wanneer zijn afdeling het lijdend voorwerp is.

Overigens vind ik de overstap van Bazoer naar Ajax net als de overstap van Bergwijn naar PSV een vrije keuze van die spelers. Ze werden vooraf niet gepaaid door respectievelijk Ajax en PSV toen ze hun beslising maakten te vertrekken bij hun club. Daarnaast hadden beiden goede argumenten. Bergwijn had mot met zijn toenmalige trainer Orlando Trustful en Bazoer wilde op het middenveld spelen en dat zag PSV niet zitten.

23 maart 2016 om 17:26

Klopt, die "gentlemen's agreement" was er ten tijde van van Raay, vd Herik en van Praag.
Inmiddels bijna 20 jaar geleden.

23 maart 2016 om 17:27

olevoorpsv
Integendeel. Als je het hebt over "het Nederlandse voetbal vooruit helpen" is het juist beter dat een speler in Nederland blijft. Ook al is het bij een concurrent.

23 maart 2016 om 18:05

En wie zegt dat hij dat bij psv nooit had kunnen Worden?

23 maart 2016 om 10:28

Meen wel zoiets gelezen te hebben, maar heb geen idee wat hier van klopt. Iemand?

23 maart 2016 om 10:28

Een mondelinge overeenkomst is het.. Net zoals Noa Lang en de gebroerders Maduro een beter perspectief zagen bij Ajax. Het is alleen niet netjes om bij elkaar te shoppen, maar ik vind die afspraak niet meer van deze tijd.

23 maart 2016 om 10:31

Beter perspectief? Volgens mij waren de talenten al voor Ajax en kwamen ze er open voor uit. Er is in mijn optiek in goed overleg besloten om ze naar Ajax te laten gaan.

23 maart 2016 om 10:41

De gebroerders Maduro kwamen naar Ajax omdat Ajax wél een taxibusje wilde betalen die ze naar de training bracht en haalde, Feyenoord wilde dat niet. Noa Lang was inderdaad al voor Ajax en was van mening dat hij zich volgens de Ajax filosofie beter kon ontwikkelen. Dus wat dat betreft heb ik geen woord gelogen toch rbn_?

23 maart 2016 om 11:14

''de veertienjarige Lang wilde zelf graag de overstap maken, omdat de speler in zijn familie mensen heeft met een sterke band met Ajax. De Amsterdammers hadden wel interesse, maar beseften dat de zaak gevoelig lag, en namen daarom contact op met Feyenoord. De Rotterdammers gaven Ajax toestemming en zodoende verruilt Lang Varkenoord voor De Toekomst.

Een woordvoerder van Feyenoord laat weten dat er sprake is van een 'unieke situatie' en dat de gemaakte afspraken tussen de twee clubs dus nog steeds blijven staan''

Ik zie nergens over beter perspectief staan. Maar goed. Het is in ieder geval in goed overleg gegaan.

23 maart 2016 om 16:27

Nourdin Bouhkari, ex Ajax, is al vrij lang Noa's stiefvader.

Als een kind uit vrij wil overstapt is dat iets anders als dat gebeurt nadat hij wordt benaderd. Dat is mijn mening.

23 maart 2016 om 10:29

Ik zie het probleem sowieso niet. Als een club een speler een deal wil voorleggen en de speler zelf wil ook, why not? Of het nou van feyenoord naar ajax of ajax naar psv is, moet toch gewoon kunnen?

23 maart 2016 om 10:37

Inderdaad, zo zie ik het ook..
Beetje vreemd dat ditzelfde wel bijv. bij Heracles of Groningen gedaan mag worden, maar niet bij het kliekje onderling. Zal vast niet op papier staan om zo de mededingingswet te ontlopen.

23 maart 2016 om 13:42

Ook een afspraak die niet op papier staat kan de mededingingswet schenden. Dit is een zogenaamde onderling afgestemde feitelijke gedraging. Europese telecomproviders maakten zich hier ongeveer tien jaar geleden bijvoorbeeld schuldig aan, door informatie te delen m.b.t. prijzen die zij aan de winkeliers doorberekenden. Zo'n o.a.f.g. is alleen heel lastig te bewijzen, en ik denk niet dat dat hier opgaat, mede omdat er in de afgelopen jaren meerdere spelers zijn geweest die wel de overstap hebben gemaakt, en het sowieso niet de bedoeling is om concurrenten te versterken.

23 maart 2016 om 10:29

Een herenakkoord noemen ze zoiets.. Officieel is er niks maar om elkaar niet zwakker te maken hebben ze destijds met Harry van raai van PSV Beenhakker toen bij Ajax geloof ik afgesproken geen talenten van elkaar te pakken..

Maar die "akkoord" is al een tijdje van de baan zie bazoer bij Ajax, Bergwijn bij PSV etc..

23 maart 2016 om 10:37

Bazoer wou zelf niet meer bij PSV blijven.
En dan word er gezegd dat zo een jongen niet naar het buitenland moet gaan.
Dan heeft hij de keuze of naar Ajax of naar Groningen bijv.
Dan is de keuze toch makkelijk gemaakt nee Ajax heeft hem niet afgenomen bij PSV maar Bazoer wou zelf weg.
Dat is heel anders dan iemand die niet weg wil over te nemen.

23 maart 2016 om 11:00

bergwijn idem. die wou ook weg en was eigenlijk een beetje de enfant terrible geworden. volgens mij had het te maken ook dat zn vader eens een grote ruzie kreeg met de beleidvoerders op de toekomst.

anyway, de gentleman agreement is net zo geldig en betrouwbaar als de wk toekenning aan qatar. niet dus.

23 maart 2016 om 12:19

Klopt niet wat je zegt dordt087, Klopt echt niks van.
Bazoer wilde een andere rol bij PSV en die kreeg hij niet meteen, omdat Ajax hem dit wel beloofde heeft hij de overstap gemaakt, hij had verder geen reden om weg the willen. Werd ook via via (achterbaks) contact gezocht met bazoer, hij kwam zich echt niet aanbieden hoor.
Echter had bazoer zonder zijn moeder nu bij man city gezeten, zijn moeder wilde dit niet.
Voor de zoveelste keer dat ik dit verhaal moet vertellen, iedereen roept maar wat betreft bazoer.

23 maart 2016 om 19:33

Jij bent ingewijde en weet wel precies hoe het zit? Bazoer heeft namelijk ook uitgesproken dat hij bij Ajax als jeugdspeler meer perpectief zag dan bij psv, waar men toch vooral uitgaat van ingekochte en ervarener spelers.

23 maart 2016 om 11:04

Ze mochten dacht ik geen spelers van elkaar kopen, maar transfervrij is het een ander verhaal, blijkt

23 maart 2016 om 13:12

Jeugd onder een bepaalde leeftijd is toch altijd transfervrij?

23 maart 2016 om 13:08

Die afspraak is in het verleden gemaakt door de toenmalige voorzitters, van Praag, van den Herik en van Raaij. Tegenwoordig zijn die afspraken weinig waard.

23 maart 2016 om 14:19

Dat was inderdaad de uitleg van Overmars. PSV en Feyenoord hielden zich hier nog wel aan, ook al zit daar nu andere personen. Alleen Overmars was mening dit eenzijdig om de door jouw genoemde reden te annuleren.
Het hele herenakkoord bestaat dus niet meer.
Gevolg. Wij zullen onze talenten nog meer moeten gaan betalen en hebben uiteindelijk onszelf hier mee. Geen herenakkoord betekend gewoon meer kosten aan de jeugd. Gezien het kapitaal van Ajax kan ik me goed voorstellen dat het voor hun niet zo nodig hoeft.

23 maart 2016 om 22:05

Waar heb je het over? Ajax haalt geen spelers van Feyenoord i.v.m. de agressie van de Feyenoord supporters bij een dergelijke overgang. Vandaar men eerst toestemming vroeg aan Feyenoord voordat Lang bij ajax kon tekenen.

PSV haalt jaarlijks de jeugdopleiding van Sparta leeg. Sparta heeft al 2012 een brandbrief naar de Knvb gestuurd maar dat mocht niet helpen. PSV ging gewoon door en stalde een permanente scout bij de jeugdopleding van Sparta. Maar moord en brand schreeuwen als Ajax ze een koekie van eigen deeg geeft.

23 maart 2016 om 14:16

Dat heren akkoord heeft meerdere decennia gespeeld en werd ook netjes nagekomen. Echter sinds Overmars het voor het zeggen heeft is deze ineens niet meer geldig omdat hij niet aanwezig was bij dit herenakkoord.
Kort gezegd, dit is eenzijdig door Ajax geannuleerd.

Goh, die ontberen al jaren een beetje zelfrespect. Dus ze proberen wel degelijk talenten van hun concurrenten los te weken en dus niet zoals ze ook al bij Bazoer claimde dat die spelers zichzelf kwamen aanbieden. Want ook bij Bazoer namen ze contact op met zijn broer nog voor Bazoer kenbaar maakte weg te willen bij PSV.

23 maart 2016 om 10:37

En PSV en Feyenoord hebben dit niet gedaan dan? Bergwijn, van Rhijn waar aan getrokken werd door PSV... Zo zijn er vast nog een hoop voorbeelden. Ze doen het allemaal, dus PSV en Feyenoord zijn net zo verdorven als Ajax op dat gebied

23 maart 2016 om 10:42

Heb je ook een voorbeeld van Feyenoord dan? Dat ze een speler hebben losgeweekt bij Ajax of PSV (en niet eentje die daar al was weggestuurd)?

23 maart 2016 om 16:33

Ik geloof niet dat die voorbeelden er zijn Baardgrasmus. Ik vind het ook niet erg chique. Het is een harde wereld en ik snap best dat ajax dit probeerde maar ik vind het toch een smerige streek.

Als Feyenoord dit zou doen zou ik het ook niet netjes vinden.

23 maart 2016 om 19:37

Nee baardgramus, maar het was de laatste jaren ook niet echt aantrekkelijk om als jeugdspeler naar feyenoord te gaan. Ook die zullen het vast geprobeerd hebben bij andere clubs, maar kennelijk niet succesvol.

23 maart 2016 om 15:38

Whyme google even de naam Joel Piroe.

Topscorer van Feyenoord in de jeugd en ging in 2014 van Feyenoord naar Psv.

Bergwijn zijn verhaal is ook bekend, hij wou niet rouleren van positie zoals gebruijkelijk is bij Ajax in de jeugd en daarom vertrok hij naar Psv. Ajax fans zullen zeggen dat hij voor het geld ging en PSV fans dat hij werd weggestuurd. Bergwijn heeft meerdere malen gezegd dat hij zelf is weggegaan en dus niet weggestuurd.

Baardgrasmus die voorbeelden zijn er inderdaad niet, maar tegenwoordig wordt een stap naar Feyenoord niet als hogerop gezien vanuit Ajax en Psv.

23 maart 2016 om 13:44

@baardgrasmus
hij is gek gemaakt door zijn management, dat heeft laten weten dat Feyenoord geen goed toekomstplan voor hem had. Terwijl hij zou doorstromen naar de A1 en mee mocht trainen met de A-selectie, met kans op speeltijd in het eerste.
Engelse clubs bieden ouders een goedbetaalde baan en jeugdspelers gouden bergen en het vooruitzicht om in het eerste te spelen. Hierbij vermelden ze niet dat die kans summier is en vooral club en spelersmanagement er beter van worden. Maar nu Fosuh-Mensa aan het doorbreken is, zullen Nederlandse jeugdspelers denken dat die kans wel groot is. En anders komen ze als miljonair terug naar Nederland en gaan ze voor Fc Twente spelen. Er is niet tegenop te boksen.

23 maart 2016 om 13:45

@baardgrasmuis, In het stukje is ook te lezen dat hij mee zou mogen trainen met de selectie, die afspraak ismen niet nagekomen. Dat is niet handig en da ga je om je heen kijken. Zodra dat in de markt gaat leven vind ik het normaal dat een Ajax of PSV ook interesse toont. Uiteindelijk gaat het die speler maar om 1 ding het maximale uit je carrière halen. Wanneer je het gevoel hebt dat dat bij je huidige club niet lukt of je krijgt nu een dermate lucratief voorstel waar je bijv je familie mee kunt helpen, dan is het een ineens een ander verhaal

Het ligt allemaal wel iets genuanceerder dan dat voetbalzone hier suggereert. Hij was ontevreden over het toekomstperspectief en keek daarom verder dan alleen Feyenoord. Logisch dat Ajax dan ook informeert.

23 maart 2016 om 10:43

Was het niet zo dat die ontevredenheid in eerste instantie hoofdzakelijk was ingegeven door de interesse van grote buitenlandse clubs uit met name Engeland?

23 maart 2016 om 10:59

Volgens Lang was er een gebrek aan een duidelijk plan. Feyenoord zegt hem later nog een plan aangeboden te hebben. Zou kunnen dat Feyenoord daar te laat mee was, maar blijkbaar was die jongen niet tevreden.

23 maart 2016 om 12:25

Dat is gewoon een dom smoesje ongelofelijk dat je daar in kan trappen. Hij gaat natuurlijk voor het geld maar de meeste jongens die jaar Engeland gaan zijn nog wel zo naïef dat ze denken dat ze het gaan maken(zal deze speler waarschijnlijk ook denken).

Hoeveel slechte voorbeelden moeten er nog komen Ake, Bruma, Barazite, ozykapup, Rekik, Ebecilio, etc. Allemaal zitten ze niet bij een club van het niveau waar ze naar toe vertrokken. Ebecilio de beste speler van de 017 lichting is nu wissel bij ado... Als je dan ziet waar jongens als Willems, Depay, Vilhena, van Beek etc. Nu zitten dan zie je toch wel dat ze het wat beter gedaan hebben.

Dit probleem is maar op 1 manier op te lossen de KNVB moet een duidelijke lijn gaan trekken, als je naar Engeland op je 16e voor het geld vertrekt dan kom je niet meer in aanmerking voor het Nederlands elftal. Dat zal de enige manier zijn deze spelers te laten twijfelen.

De jeugdspelers in Nederland zijn veel te verwend. Iedere jeugdspeler weet dat je op 17e jarige leeftijd regelmatig met het eerste mee mag trainen als je talent hebt en meestal op je 18e, 19e talent je debuut kan gaan maken. Dus dat gelul over een plan is waanzin. Feyenoord, PSV en Ajax moeten tegen een speler gewoon zeggen dat ze lekker op moeten rotten naar Engeland en ze succes wensen tijdens hun huurperiode bij Bolton Wanderers.

23 maart 2016 om 13:48

Ik kan je grotendeels volgen en dat klinkt heel mooi, maar er is ook een keerzijde. Een jongen als Klaassen en ook vd beek komen uit een bepaald milieu waar schaarste niet het probleem was. Deze jongens willen zich sportief ontwikkelen en het hoogste eruit halen. Wanneer je echter woont in een achterstandswijk je hebt 3 broertjes of zussen of meer je vader is werkeloos en heeft weinig perspectief. Wanneer je dan een bod krijgt waarmee je voor het hele gezin voor een beter leven kunt zorgen, wie zijn wij dan om dat af te keuren?

23 maart 2016 om 18:43

Wij hebben inderdaad niets met die keuze te maken. Maar onze competitie gaat naar de klote door dit rot gedrag van Engelse clubs. Die clubs verdienen met tv geld al zoveel laat ze dat geld maar lekker betalen wanneer een speler echt voor zo'n club klaar is. Het Nederlands elftal heeft daarnaast niks aan verwende rotjochies die alleen maar voor geld spelen. Daarbij komt nog is kijken dat Nederland het land van europa is voor talenten. Als jij ons prachtige opleidingsland wil inruilen voor geld dan hoef je wat mij betreft het oranje shirtje ook niet meer aan te trekken.

24 maart 2016 om 08:04

Tja het is altijd zo geweest. De grootste clubs hebben vaak het meeste geld en zijn vaak meer succesvol (ja uitzonderingen zijn er altijd). De jongens die nu in Nederland blijven maken vaak een bewuste keuze en doen dat om de juiste redenen (vind ik dan). Dat zorgt voor een dunnere spoeling, maar hopelijk ook een met jongens met de goede instelling... Dat laatste vind ik te ver gaan, waar ligt dan de grens. Zijn de volgende mensen die je gaat uitsluiten mensen met rood haar, of mensen met blauwe ogen?

23 maart 2016 om 13:48

Hahaha je trapt er ook zomaar in. Hij mocht meetrainen met het eerste, met kans op speeltijd en zou doorstromen naar de A1. Is dat geen toekomstperspectief? Grootste talent van de club en dat werd hem ook wel duidelijk gemaakt. Had er al minstens 1 gesprek met Gio opzitten. Dat gelul over een slecht toekomstperspectief is netjes ingefluisterd door zaakwaarnemers van de Stellar group.

23 maart 2016 om 14:17

Je doet een hoop giswerk. Doe voor dat laatste eens een bron?

23 maart 2016 om 14:31

https://www.fr12.nl/nieuws/36528-van-bronckhorst-b... Oorspronkelijke bericht is van Rijnmond. Was geen giswerk dus..

Ajax heeft toch genoeg eigen jeugd, waarom moeten ze een jeugdspeler van een concurrent gaan benaderen. Tenzij Chong zelf weg wilde anders begrijp ik de actie van Ajax niet.

23 maart 2016 om 10:36

Chong is het grootste talent van zijn lichting bij Feyenoord. Als je dan hoort dat hij weg wil. Dan snap ik ajax wel waarom ze hem benaderen. Alleen vergaten ze dat chong puur voor het geld weg gaat en dat hij daarom ook naar Engeland gaat. Want bij wijze van kan hij zo naar Psv of Ajax toe als hij die clubs zelf benaderd. Alleen zit er altijd een heel nare smaak aan als Ajax spelers van Feyenoord probeerd te halen. Zeker met de reputatie van de jeugd van Ajax...

23 maart 2016 om 19:41

Verklaar je nader over vieze smaak en reputatie. Je insinueert hier iets wat ik als zeer provocerend ervaar.

Ajax gaat pas over tot actie wanneer de speler aangeeft niet te willen tekenen bij Feyenoord (of welke club dan ook) Dit was met Bazoer ook het geval. Het is nog altijd beter dat de Nederlandse talenten voor Nederland behouden blijven dan dat ze naar Engeland gaan. Prima strategie, niets mis mee.

23 maart 2016 om 12:12

Klopt niet. Ajax was al heel lang bezig met Bazoer. Al lang voordat zijn vertrek speelde. Dat heeft hij zelf aangegeven in de VI.

23 maart 2016 om 12:27

Prima dat Bazoer in Nederland is gebleven maar jij weet natuurlijk ook dat Ajax ze wel van te voren benaderd. Dat is niet netjes maar heel veel clubs doen dit.

Volgens mij niet op papier maar een zogenaamd heren akkoord. Dus mondeling overeengekomen niet uit elkaars vijver te vissen..
In de praktijk is dit niet erg veel waard blijkbaar.

Toch zonde dat er weer een jong talent zwicht voor het buitenland.

23 maart 2016 om 10:44

Stellar group en Ouders die hem onder druk zetten zodat ze geld aan hem kunnen verdienen, zeg dan maar eens nee....

Och gut wat erg... waarom maken ze zich in Rotterdam niet druk over het feit dat ze genoeg geweldige talenten kunnen scouten en opleidien, maar ze niet fatsoenlijk naar het eerste kunnen brengen en vooral erna vermarkten?!
Van Persie, Wijnaldum, Fer ze gingen allemaal te vroeg of voor te weinoig. Ook het percentage jongens die voor het debuut bij Feyenoord 1 al weggingen is bij Feye hoger dan nbij de andere in de top 3. (rekik, Bruma, Ake, Kongolo, Ebecilio) Dit heeft vele oorzaken, maar hier moet beleid op komen, want zo ga je nooit meer genoeg geld verdienen om aan te haken in de strijd om het kampioenschap

23 maart 2016 om 11:30

Net alsof bij Ajax geen toptalenten te vroeg weg gaan. Fosu Mensah schat ik op hetzelfde niveau in als Bazoer bijvoorbeeld.

23 maart 2016 om 12:04

het percentage topjeugdspelers die bij Feyenoord zijn weggegaan is veel hoger.
en daarbij, welke topper uit de jeugd hebben ze nu eigenlijk wel voor de hoofdprijs kunnen verkopen? Clasie? Kalou? dan houdt het wel op. En dat is een probleem dat al 20 jaar de club tegenhoudt in haar vontwikkeling.
Zal ik je 1 van de hoofredenen vertellen? Het feit dat ze op de tribunes van de Kuip eigenlijk een elftal vol dirk kuijtjes hebben. Of minstens Ruud Heusjes of John de Wolfjes. ' werken voor je geld' wordt er geroepen zodra een younster een vormdipje heeft. Dat si de nr 1 reden die top talenten wegdrijft...

23 maart 2016 om 13:27

Als Feyenoorder zeg ik dat er wel een kern van waarheid in je verhaal zit. Talent krijgt niet heel veel ruimte heb ik soms het idee en wordt snel voorzien van kritiek. Aan de andere kant moeten de talenten zelf ook realistisch zijn. Ik weet niet hoe de situatie met Vilhena achter de schermen is gegaan, maar op het veld bracht hij er lange tijd geen zak van terecht en er is nog lang gewacht met hem uit de basis halen. In mijn ogen was het dan ook lange tijd terecht dat hij niet basis stond, maar zo realistisch kijkt Vilhena er niet naar volgens mij en nu gaat hij waarschijnlijk weg.

Hetzelfde geldt nu waarschijnljk voor Chong. Hij staat te boek als groot talent, maar het gaat hem waarschijnljk niet snel genoeg. En ja, dan wordt de kop je ook nog eens gek gemaakt door interesse van buitenlandse clubs..

Ik snap overigens niet wanneer de gedachte is ontstaan dat Feyenoord van het vecht/werkvoetbal is en moet zijn. In het verleden was Feyenoord -als ik het goed heb- daar volgens mij helemaal niet om bekend, maar ook gewoon juist om het technische voetbal. Ik heb het dan wel over de jaren 70 en 80. Fred Rutten is geen goede trainer gebleken, maar het voetbal onder hem de eerste helft van het seizoen, sprak mij wel aan.

Ik zie zelf in ieder geval veel liever een goed voetballend elftal staan dan een vechtelftal dat het van de mentaliteit moet hebben.

23 maart 2016 om 19:10

Omdat het eerste elftal al een aanzienlijke tijd weinig voorstelt

Jammer als het niet gelukt is. Als Feyenoord ook even stopt met het halen van matige spelers houden ze dit soort poppetjes gewoon binnenboord. En is het niet gunstig voor Feyenoord om ook een tweede elftal in de Jup te krijgen? Of kan dat nog steeds niet vanwege hun structuur?

23 maart 2016 om 10:46

Onzin, in 2014 toen Feyenoord hofleverancier was van Oranje, maar ook op het WK een van de grootste (of was het dé grootste) opleider was, al jarenlang de beste jeugdopleiding was van Nederland én een elftal had bomvol jeugdspelers vertrok Kongolo naar Manchester City. Was het het gebrek aan perspectief? Nee, hij kon op zijn 16e al meer verdienen dan zijn 20-jarige broer én Wkganger Terence. Misschien vind je het een fijner idee dat het kwam door Feyenoord, maar helaas, als een club met een grote zak geld komt ben je als eredivisionist kansloos. Nog afgezien van de verschillende regels in de verschillende landen die in het nadeel van Nederlandse clubs zijn.

23 maart 2016 om 11:24

Het is niet dat ik het een fijn idee vind maar als club kun je gewoon niet meer doen dan naar jezelf kijken he! En dat vind ik ook het interessantst om over te lezen op vz.

Voor 2014 deed Feyenoord het inderdaad weer goed, maar we zijn nu een waslijst aan inkomende transfers verder....

23 maart 2016 om 11:33

Ja, maar voor elke transfer is eerst een jeugdspeler geprobeerd, dat lijkt iedereen te vergeten. Het voorseizoen hebben we Dammers de kans gegeven, Verdonk ook, Woudenberg, Sleegers en (in mijn ogen weliswaar te weinig) Achahbar. Dammers kwam duidelijk te kort, daarvoor kwam Botteghin, voor Woudenberg achtten ze een verhuurperiode beter, daarvoor kwam vd Heijden. Voor Verdonk kwam het nog te vroeg om de plek Clasie over te nemen (als hij dat al kon) en daarvoor kwam Vejinovic, op dat moment geen gekke transfer. Sleegers kwam te kort, en dat blijkt nu bij NEC te kloppen. Achahbar had ik zelf wel de kans gegeven, maar Gio wilde Kramer erbij, en dat is toen gebeurt. Het is wel makkelijk roepen dat het slechte transfers zijn, maar ze zijn allemaal prima te verklaren als je het voorseizoen hebt gevolgd.

23 maart 2016 om 11:52

Ok dat lijkt inderdaad een prima verklaring maar roept de vraag op: hoe kan het dat al die jeugdspelers te kort komen?

Als het goed is hebben ze wel het juiste niveau omdat ze een Feyenoord opleiding hebben genoten en zoals jij weet is dat (een van) de beste van het land. Daarom wil ik zeggen dat ze meer vertrouwen en kansen hadden moeten krijgen. Maar ja, wie weet stond je dan nu wel op dezelfde plekken als Mario Been stond met Feyenoord. Dan was gevraagd waarom Botteghin en Vejinovic niet waren opgehaald. Het is toch ook nooit goed

23 maart 2016 om 12:09

Precies, die laatste zin illustreert het prima. Waren we met Achahbar gaan spelen en Kramer stond nu op zijn aantal wat hij bij Feyenoord heeft gemaakt, dan hadden dezelfde analisten die nu Kramer afbranden gezegd dat Feyenoord een fout had gemaakt door Kramer niet aan te trekken.

De jeugdspelers komen denk ik ook tekort omdat het een grote stap is naar het eerste, dat zie je bij meer clubs. Al betwijfel ik of Dammers volgend jaar wel bij Feyenoord zal spelen, ik denk van niet. Daarnaast is deze lichting gewoon niet zo geweldig, niet zo goed als de vorige in ieder geval, dat moeten we ook niet vergeten. Zo'n lichting als toen met De Vrij en BMI enzo zou de norm moeten worden, maar is helaas nog een uitzondering.

23 maart 2016 om 10:47

Koste teveel geld dacht ik, maar wat is paar miljoen vergelijken met betere ontwikkeling van spelers? Bazoer, Tete, Klaassen, Ghazi, Muric, VD Beek, Cerny allemaal spelers uit JL.

Overige klagen veel Feyenoorders over hun accommodatie, te oud gewoon...

23 maart 2016 om 11:45

Daar kan ik inkomen. En na een bezoekje aan de accommodaties in Engeland is het waarschijnlijk moeilijk om je voor te stellen dat je je beter kan ontwikkelen in de (in verhouding) spartaanse omgeving van Varkenoord.

23 maart 2016 om 12:19

Daarmee doe je sparta tekort Groter probleem is nog wel dat Feyenoord te weinig voor de jeugd kiest en teveel dure middelmaat heeft gekocht. Dat is niet goed voor het perspectief van talenten.

23 maart 2016 om 12:37

Maar nu ik erover nadenk heeft Ajax ook Vdh, Viergever en Heitinga gehaald. Zij verloren de concurrentiestrijd gewoon van onze jeugd en dat is niet eens erg, want je moet ook wat achter de hand hebben. Maar als zij de concurrentiestrijd gewonnen hadden zouden Riedewald en Veltman nu ook vergaan op de bank en tribune. Dat willen we ook niet. Anderzijds doe je die transfers ook niet om ze te laten banken. Het zal altijd ten koste van elkaar blijven gaan.

23 maart 2016 om 13:01

@glory

Ja dat heeft Ajax gedaan, maar met een reden, toen Alderweirld vertrok was de RCV bezetting niet sterk meer, samen met jeugdspeler Veltman is toen voor van der Hoorn gekozen.

Zelfde geldt met Denswil die niet wou verlengen, die kreeg eerst de kans maar toen bleek dat hij niet wou en Moisander ook niet ging verlengen kwam Viergever. Daar komt bij dat er naast Riedewald niet nog een speler klaar was voor Ajax 1.

Heitinga kwam voor de ervaring, speelde ook niet en zat niemand in de weg. Die ervaring kun je niet uit de opleiding halen.

Ajax kijkt wel eerst naar de jeugd en grijpt niet snel naar aankopen.

23 maart 2016 om 10:50

Dan hadden ze dat bij het wegvallen van het team van Twente moeten doen. Nu moet zo'n jeugdelftal aansluiten in de tweede of derde(topklasse) divisie en dan heb je dus de kans dat je helemaal nooit in de jupiler league terecht komt. Bovendien moet je dan een volwaardige tweede selectie erbij hebben en loop je de kans dat je spelers die niet in het eerste spelen ook niet bij 'jong' aan spelen toekomen, dus heb je geen mogelijkheid om je wisselspelers op wedstrijdniveau te houden. Daarom heeft Feyenoord ervoor gekozen om niet aan te sluiten met een team in de jupiler league.

23 maart 2016 om 11:54

Als Ajax, PSV en Twente een tweede selectie kunnen hebben moet Feyenoord dat ook kunnen lijkt me. Maar ik begrijp door jou dat ze dat nu niet meer gaan doen natuurlijk. Je moet nu een langere weg afleggen naar de Jup.

Dit vind ik dan toch weer anders dan toen met Noa Lang, die wilde zelf graag naar Ajax en Ajax heeft toen toestemming gevraagd aan Feyenoord, wat Feyenoord gaf gezien de clubvoorkeur van Lang. Heel netjes vond ik dat. Dit komt op mij toch wel wat minder netjes over en zou ik gezien de geschiedenis met Lang niet helemaal koosjer vinden van Ajax. Maar goed, ik merk dat ik zijn overstap naar Manchester nu iets minder erg vind met deze kennis, best treurig eigenlijk (niets menselijks is mij vreemd ) , maar ik kan me voorstellen dat Psv'ers ook met andere ogen naar de ontwikkeling van Bazoer kijken dan die van, pak 'm beet, Pereira bij Man Utd.

23 maart 2016 om 11:10

Inderdaad, in het geval van Lang is alles heel netjes en keurig afgewerkt. Het lijkt mij dan ook vreemd dat dezelfde mensen het nu ineens zo anders zouden doen, al kan je het niet uitsluiten natuurlijk. Ik snap dat zijn keuze voor United nu makkelijker te verkroppen is, misschien iets minder goed voor het Nederlandse voetbal maar als Feyenoorder zie je liever dat dan Ajax sterker. Andersom zou ik het niet anders inzien denk ik.

23 maart 2016 om 13:54

Reageer eens inhoudelijk afcanats. Je bent alleen maar aan het ontwijken. Vind jij een actie op bestuursniveau gelijk aan het gedrag van supporters?
Hoe weet jij of de supporters die zich misdragen dezelfde zijn als die nu om net gedrag vragen van het Ajaxbestuur?
Antwoord nou eerst eens netjes op de inhoudelijke vragen, voor je je bezig houdt met de randzaken van een discussie.

Voor de Eredivisie is het een gemis (mocht het echt een toptalent zijn) dat deze speler niet gaat voetballen op de Nederlandse velden. Mocht het écht een groot talent zijn dan zien we hem nog boven drijven bij Manchester United. (kijk naar Robin van Persie) Toch vind ik het een slechte zaak dat jonge Nederlandse jongens zo vroeg naar het buitenland gaan. Ergens misschien begrijpelijk. Zeg maar eens nee tegen zulke bedragen. Maar voor mij als voetballiefhebber is deze ontwikkeling vooral frustrerend. Je vraagt je altijd af waar talenten hadden gezeten wanneer ze voor de ''geleidelijke'' weg hadden gekozen. Echter hoop ik gewoon dat deze jongen de toekomstige topper van het Nederlands elftal kan worden samen met bijvoorbeeld een Mink Peeters, Fosu-Mensah en Xavi Simons. We kunnen wel weer wat leuke talenten gebruiken!

Als een talent weg wilt bij Feyenoord waarom zou je het dan niet proberen? Snap het probleem niet.

23 maart 2016 om 11:32

Als er een afspraak is gemaakt om dat onderling niet doen dan is het natuurlijk een smerige streek. Als die afspraak er niet is, dan lijkt het mij ook geen probleem.

23 maart 2016 om 11:34

Er is geen afspraak. En daarnaast wilt hij zelf weg.

23 maart 2016 om 12:16

Hij gaf in januari nog aan te willen blijven, er wordt al twee jaar aan die jongen getrokken, blijkbaar is hij nu overstag gegaan. Niet zo gek, een puber die miljoenen in het vooruitzicht wordt gesteld, ik ben op die leeftijd voor minder aanlokkende verleidingen gezwicht.

Grappig. Mijn reactie is zojuist verwijderd omdat hij onvoldoende onderbouwd zou zijn.
Nou vooruit dan.
Beroven is volgens de dikke van dale het door roof wegnemen.
Roof is vervolgens het met geweld wegnemen wat een ander toebehoort.
Aangezien ik er vanuit ga dat Ajax geen geweld zou hebben gebruikt bij het bewerkstelligen van de overgang lijkt mij de koptekst niet juist. Afgezien van het feit dat het precies datgene doet waarvoor mijn reactie is verwijderd het voegt niets toe en roept alleen maar discussie op.
De inhoud van mijn reactie was nu juist daar op gericht. Er is naar mijn mening, als er al een deal tot stand zou zijn gekomen tussen Ajax en Chong, geen sprake van beroven.

De afspraak die er in het verleden zou zijn gemaakt is voor zover mij bekend al meerdere keren door alle betrokken partijen ontkend en anders in ieder geval met voeten getreden. Alle topclubs hebben wel eens spelers van elkaar overgenomen. Bovendien gaat het mij om de manier waarop een dergelijke overgang tot stand komt. In dit geval heeft de speler in kwestie kennelijk aangegeven niet tevreden te zijn met de ontwikkelingen bij de vereniging waar hij op dat moment zit. Dat is een wezenlijk andere situatie dan het lekker maken met fantastische vooruitzichten bij spelers die het nog helemaal naar hun zin hebben.

Ik neem aan dat hiermee voldoende onderbouwd is waarom ik van mening ben dat beroven een wat ongelukkig gekozen woord in de titel is.

Van een overstap naar Ajax was hij natuurlijk niets wijzer geworden. Uiteindelijk draait het bij dit soort knaapjes en hun ouders puur en alleen om het geld, de voetbalcarriere komt op de tweede plaats.

Beroven nog wel.. En de tackles in de wedstrijden zijn zeker openbare geweldpleging..

Verder raar als er inderdaad zo'n gentlemen agreement is. In het algemeen mogen spelers die niet bij Feyenoord willen spelen zsm weggaan. Of hij nou zo'n geweldig talent is of niet. Ik wil alleen maar gemotiveerde spelers bij Feyenoord.

Waarom wordt nu alweer de term 'beroven' gebruikt? Net ook al bij dat verhaal over Barcelona die een talent van Real haalde. Het is helemaal niet beroven als die speler het zelf ook wil.

23 maart 2016 om 20:00

Tja, voetbalzone en Ajax, dat is een continue voedingsbodem om zaken zwartgallig weg te zetten en stigma's te creëren of in stand te houden. Ik heb daar al heel vaak iets over gezegd hier.
Maar kennelijk zit er een groep mensen in de web redactie die meer op heeft met andere clubs en onvoldoende onafhankelijk van de eigen voorkeur is.
Op het moment dat je als Ajacied vervolgens zaken hier scherp wegzet, reageert men als door een wesp gestoken, heel vervelend.

On: dat heren akkoord (voor zover het al ooit echt heeft bestaan) wordt door geen enkele club gerespecteerd. Spelers worden te hooi en te gras gepolst om elders te komen spelen. Niets mis mee, dat houdt je als club scherp om met een goed ontwikkel plan te komen en uit te voeren.

Typisch weer zo'n jongen die voor het geld gaat. Ik kan het fout hebben maar laten we zeggen dat we die nooit terug zien in het eerste elftal.

23 maart 2016 om 14:21

Hangt natuurlijk een beetje af op welk eerste elftal jij doelt. Wanneer hij het goed doet in de jeugd bij Manchester United, moet hij ergens toch wel het eerste weten te bereiken, wat op een hoger niveau speelt dan Feyenoord? Misschien niet de absolute top, maar Tottenham, Arsenal zijn ook best aardige clubs om het eerste te bereiken.

Ik snap werkelijk niet wat nou het probleem is. Spelers gaan in alle categorieen weg bij hun club. Als ze het ergens anders beter kunnen hebben dan moet dat toch kunnen. Gentlemen agreement. Laat me niet lachen. Die is er nooit geweest!
Als een speler zoals bv Bazoer aangeeft dat hij niet meer bij PSV wil spelen en Ajax wil hem graag hebben dan moet dat kunnen.
Wat een geneuzel zeg. De wereld van de voetballerij is gewoon zakelijk. Net zoals elke andere tak.

23 maart 2016 om 12:19

Maar Chong heeft in januari nog aangegeven te willen blijven bij Feyenoord, het was zijn eerste keuze zei hij, blijkbaar heeft Man Utd hem een dusdanig aanbod gedaan dat hij daarvan toch is teruggekomen. Het is dus niet zo dat hij overal verkondigde weg te willen, waren de miljoenen uit het buitenland niet gekomen, dan zat hij nu nog bij Feyenoord en was hij daar dik tevreden.

23 maart 2016 om 13:10

Uiteindelijk draait het ook bij knaapjes van 16 alleen maar om keiharde pegels. Of zo'n jongen daar z'n carriere mee vergooid vinden ze minder belangrijk. Alles voor het grote geld.

23 maart 2016 om 13:43

Precies, Castaignos, Fer en Wijnaldum hadden alle drie een basisplaats bij Feyenoord, volop perspectief om je door te ontwikkelen. Maar die gaan ook weg uiteindelijk als er meer te verdienen is elders.

'ajax polste Feyenoord-talent Chong'

Ajax heeft volgens het Algemeen Dagblad afgelopen winterstop nog informeel gepolst of Feyenoord talent Tahith Chong openstond voor een overgang naar Ajax. Inmiddels heeft de 16-jarige linksbuiten besloten komende zomer de overstap te maken naar Manchester United.

Dit klinkt een stuk genuanceerder dan 'beroven'.

23 maart 2016 om 19:59

Ja maar als het er zo stond, had je nu niet zo'n mooie reactie als dit kunnen geven. Want dan had je er waarschijnlijk niet op geklikt.. Lees deze wel even snel, want binnen nu en 10 minuten is hij er waarschijnlijk weer af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren