Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Waarom doet Narsingh dat? Ik word er echt schijtziek van’

Laatste update:
/

PSV bleef dinsdagavond zeer volwassen overeind tegen Atlético Madrid. Na de 0-0 van drie weken geleden in eigen huis hielden de Eindhovenaren ook in de return stand in Madrid en bleef het, zelfs na twee keer een kwartier verlengen, 0-0. In de strafschoppenreeks ging ook alles goed, tot aan de achtste penalty: die werd door invaller Luciano Narsingh tegen de lat geschoten.

Pierre van Hooijdonk was bij Ziggo Sport zeer kritisch op Narsinghs strafschop. De buitenspeler nam een opmerkelijke aanloop en joeg de bal daarna op het hoogste aluminium. “Waarom doet Narsingh dat? Natuurlijk, je mag een strafschoppenserie verliezen, maar niet op zo'n manier. Ik word er echt schijtziek van”, aldus Pi-Air. “Neem verdomme gewoon een fatsoenlijke aanloop van zes meter, zoals je dat geleerd hebt geleerd bij de F'jes.”

“Dit trek ik gewoon niet. Is het toeval dat hij mist? Volgens mij niet. Ik walg hiervan. Het is toch onbestaanbaar”, mopperde de oud-aanvaller. Wim Kieft, die naast Van Hooijdonk te gast was om de wedstrijd te analyseren, vond Jeroen Zoet tegenvallen in de penaltyreeks. Kieft zag twee momenten waarvan hij dacht dat Zoet de bal best had kunnen hebben.

Heeft Pierre van Hooijdonk gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Negatief gezeik, tenminste wat Zoet betreft. Die man is de hele reden dat er uberhaupt penalties van kwamen.

16 maart 2016 om 00:00

Jij kijkt alleen maar naar deze wedstrijd maar kijk naar het hele toernooi en je ziet dat dankzij bruma en moreno psv zo ver is gekomen. Niet dat Zoet slecht keepte maar als je echt op CL nivo wilt blijven presteren moet je 100% consistent zijn.

16 maart 2016 om 01:11

Ik vond Zoet in deze twee wedstrijden, zowel thuis en uit, de beste man van de kant van Psv. Bruma en Moreno lieten af ten toe wat steekjes vallen, maar Zoet keerde echt ballen die onmogelijk leken om tegen te houden, gewoon tegen.

Dus zeggen dat dankzij Bruma en Moreno zo ver zijn gekomen, vind ik te makkelijk gezegd. Vooral omdat iedereen wel zijn bijdrage heeft gehad. De hele selectie heeft echt meer dan 100 procent gegeven, op Pasveer, De Wijs, Koch, Jozefzoon (was geblesseerd), Koopmans en Schaars na. Die amper tot geen minuten hadden gespeeld in de Champions League. Bergwijn rekende ik niet mee, want hij heeft in 5 minuten een assist geven tegen Cska bij die goal van Propper.

Enige wie ik deze wedstrijd heel erg tegen vond vallen was De Jong en Van Ginkel. Elke keer gleed Van Ginkel uit, dan denk ik dan in de rust, neem andere paar schoenen, maar tweede helft deed hij dat weer. De Jong kon geen potten breken voorin, ook niet erg, want Gimenez en Godin zijn echt goed. Maar had van beide echt meer verwacht, want De Jong was echt onzichtbaar en Van Ginkel had echt veel meer moeten doen met de bal. Leed continue balverlies, gaf steeds de ballen aan de verkeerde shirt en had meer moeten doen met die voorzet. Enige wat goed was, was zijn loopvermogen.

16 maart 2016 om 01:19

Zoet moet die penalty van Saul gewoon pakken.
Hij schiet die bal slecht en zeer zwak in en nog laat die hem door z,n handen glippen.
Hij heeft de wedstrijd zelf goed gekeept maar dat mag je toch verwachten op dit niveau.

16 maart 2016 om 06:21

Ik neem aan dat almerecity het alleen over deze 2 wedstrijden heeft en dan.klopt het dat zoet de reden is dat psv pingels heeft gehaald, atleti heeft met name in Eindhoven hoven behoorlijk wat laten liggen

16 maart 2016 om 07:31

Heel mooi hoe jij omschrijft dat De jong slecht was, Maar ligt dat denk jij aan Luuk zelf of aan de opstelling waarvoor PSV heeft gekozen. Luuk de jong staat de hele wedstrijd op een eiland. Psv speelde meer 5-4-1 dan 532 352 net hoe je het wil zien. Met een linkshalf 3 middenvelders en een wat redelijke open kant. Dit is toch niet een fijne opstelling dat Luuk de bal lekker ingespeeld krijgt een kaats kan geven en voor de goal kan komen? Als je de wedstrijd nog eens terug ziet vind ik als Ajax supporter dat Luuk de jong keihard heeft gestreden tegen enkelbijters van een centrale verdedigers.

16 maart 2016 om 09:35

@ Klerksnick,

Ik denk dat het aan Luuk zelf ligt. Hij is internationaal gezien gewoon bij lange na niet goed genoeg. Niet snel en slim genoeg.
Keihard strijden is soms niet genoeg. In de eredivisie steekt hij er daarom bovenuit, maar in dit soort wedstrijden komen zijn tekortkomingen keihard boven water.

16 maart 2016 om 00:01

Ja, maar Kieft verwoordt het gevoel dat ik had tijdens de strafschoppenreeks.
Mag dat dan niet gezegd worden?

16 maart 2016 om 00:05

Zeker wel. Ik vind dat Zoet echt super goed gekeept heeft tijdens de wedstrijd. Maar Kieft kijkt als een professional. Je kunt 100 dingen goed doen, maar als je iets cruciaals fout doet, heb je niks meer aan al die dingen die je goed doet.

16 maart 2016 om 00:09

Maar zo kun je ook een echte penalty killer zijn, maar als Zoet tijdens de wedstrijd niet alert was, had je er ook niets aan gehad. Er is natuurlijk ook een reden dat Zoet nog bij PSV speelt en niet bij Bayern München of Chelsea.

16 maart 2016 om 00:02

Hij zegt toch alleen dat de penalty reeks tegenviel? Niet dat hij heel de wedstrijd slecht speelde, ik ben het volkomen met je eens hij keepte geweldig maar ik moet ook zeggen dat ik meer verwacht had van die penaltyreeks vooral bij die van saul. Had hij toch wel mogen hebben??

16 maart 2016 om 00:02

eens,
maar zoet had het kunnen beslissen. Helaas friemelt hij een bal en kan hij net niet de ander pakken... leuke tactiek van hem om telkens de zelfde hoek te kiezen... zou je toch verwachten dat hij er voor klaar ik wanneer ze wel eindelijk op hem af komen.

16 maart 2016 om 01:21

Dat is echt geen tactiek.
Hij gokt maar wat en hoopt er dan een te pakken wat hij 2x moet doen.
Je moet eens voor de grap naar Diego Alves kijken als hij een penalty tegen krijgt.
Hij reageert pas als de bal onderweg is en stopt daarom 70% van z,n penalties.

16 maart 2016 om 00:03

Negatief gezeik vind jij. Maar PSV staat nu met het collectieve bosje bloemen van Nederland. Maar ze hadden zichzelf moeten belonen voor de prachtige prestatie. Als je dan zon Narsingh nonchalant ziet aanlopen, dan solliciteer je er ook naar. Veel te flegmatiek dat jochie. En zoet heeft het erg goed gedaan, maar als je op dit niveau keept moet je er gewoon eentje uitslaan. Armen strak en wegrammen. Achteraf gelul allemaal. Maar PSV doet zich tekort vind ik. Op het moment dat de knikkers werden verdeeld kwam Zoet tekort. Verder prachtig gespeeld door PSV. Dat staat buiten de penalties.

16 maart 2016 om 00:06

Die Oblak bakte er anders ook niet veel van, want die kwam ook vaak dichtbij en dook bij de zwakste penalty (arias) niet eens. Daar hoor je natuurlijk niemand over maar zoet die 10+ reddingen heeft verricht in deze wedstrijd en in de vorig is slecht omdat die niet 1 bal eruit kan halen.

16 maart 2016 om 00:10

Hou toch op tot nu toe is Zoet in de CL erg goed geweest, steeds als het om de knikkers gaat. Die gast heeft tegen Atletico een stuk of 4/5 1 op 1 reddingen gemaakt.

16 maart 2016 om 00:10

Zoet kwam inderdaad tekort tijdens de pingels. Toch hoop je dat hij na zon geweldige wedstrijd ook sterk is in de penaltyserie. Hoe hij iedere keer maar een hoek gokte en liep te grabbelen was echt zonde. Deed me een beetje aan Cillessen denken die er ook niks van bakt met penalties.

16 maart 2016 om 00:11

RomBomcu, wat zal mij Oblak nu interesseren? Zoet heeft een uitstekende wedstrijd gespeeld maar daar horen de penalties ook bij. Hij had er 1 moeten pakken vind ik. Jij vindt het goed dat mag. We verschillen van mening dan

16 maart 2016 om 00:12

Pieterpost. Exact mijn gedachten. Had gehoopt dat Zoet zijn sterke optreden zou doorzetten in de serie. En ook ik heb inwendig al parallellen getrokken met Cilessen

16 maart 2016 om 00:23

De knikkers kun je verdienen in 2/wedstrijden, vergeet dus ook de eerste wedstrijd niet. Dan verander je duidelijk ook van mening of je hebt een bril op.

16 maart 2016 om 00:32

Eens met jou mentalist. Vooral de 4e volgens mij, was een fout van hem. Maar als je dan zo'n Narsingh ziet aanlopen, dan zeg je toch al dat die mis gaat. Waardeloos die vent in mijn ogen.

16 maart 2016 om 01:02

Amen..

16 maart 2016 om 01:23

Narsingh moet zich eens meer bezighouden met strafschoppen dan met z,n haar.

16 maart 2016 om 08:13

Maar zie eens het verschil in benadering. Waar Cillessen werd verguisd omdat hij geen penalty's pakt, mag je op Zoet geen kritiek hebben omdat hij goed heeft gekeept. Maar Zoet had die van Saul gewoon moeten pakken.

16 maart 2016 om 11:21

Ach mentalist, jij als zelfbenoemde mentalist zou moeten weten onder wat voor enorme mentale druk zo'n jongen als Narsingh de penalty moet nemen.

Een half veld oversteken met alle tijd die je eigenlijk niet wilt hebben als achtste nemer, wetende dat het de laatste kan zijn, met alle sportieve en wellicht ook financiële belangen die door je hoofd spoken.

Dan bedenk je in die korte tijd hele rare dingen en probeer je je verstand uit te schakelen. Wat uiteraard niet kan. Dan kun je rare onbenullige dingen doen, die voor de kijker nonchalant en eigenaardig ogen.

Heb je de pech op het moment suprime de lat te raken i.p.v. het dak van het doel, dan weten types als jij het natuurlijk allemaal beter hoe het eigenlijk moest. En dat is het Narsighs eigen schuld, flegmatiek en nonchalance.

Zoals altijd staan kenners als jij als beste stuurlui aan wal om te verkondigen dat Narsingh een slap jochie is. Net zoals je bewering dat Zoet er op dit niveau 'gewoon' minstens één penalty uit had moeten rammen. Wat is het leven eigenlijk simpel allemaal...

Gelukkig spreek je jezelf er op het laatst nog op aan dat het allemaal achteraf gelul is wat je beweerd. Die helderheid van geest heb je in ieder geval net op tijd.

16 maart 2016 om 00:05

Dat is geen negatief gezeik, maar gewoon een constatering die Kieft maakt. En het is ook gewoon waar wat hij zegt. Er waren twee ballen die hij had kunnen hebben.

16 maart 2016 om 00:21

Dus omdat Zoet een goede wedstrijd heeft gekeept mogen we niet kritisch zijn op zijn penaltysersie? Hij was gewoon erg belabberd tijdens de penaltyreeks.

16 maart 2016 om 02:31

Iedereen heeft zijn aandeel gehad, niemand had verwacht dat psv zo ver zou komen.. Samen win en samen verlies je. Om nu Narsingh de schuld te geven is ook niet nodig iedereen leert van zijn fouten en ervaring die je meeneemt.

16 maart 2016 om 10:12

Precies jammer dat het zo gelopen is Psv heb geknokt voor,
wat het waard was.het jammer van de penalty's.
Met een beetje geluk scoor Psv..

16 maart 2016 om 09:01

Penalty is een loterij waar je kan winnrn en verliezen en natuurlijk moet je een penalty goed erin schieten. Vond niet dat Narsingh hem slecht inschoot.
Erger me wel aan de reactie van Pi Air. Want waar was zijn grote mond toen Frankie de Boer met een korte aanloop 2x miste tegen Italie in de halve finale van het EK 2000. Waar was de grote mond van Pi Air toen Ronald de Boer bijna vanuit stand de penalty miste tegen Brazilië op de halve finale WK 98. ?
Pi Air komt op mij niet geloofwaardig over maar iemand die makkelijk de kleine jongens kan afkraken zoals hij dat deed bij tiendalli en van Persie

16 maart 2016 om 15:36

Dus jij vindt niet dat Narsingh hem slecht inschoot? Ik vind een penalty die niet tussen de palen geschoten wordt, per definitie slecht geschoten. Met uitzonderingen zoals bijvoorbeeld die van Messi-Suarez laatst.

Achja.. mensen moeten niet overdrijven. Wie moest m dan nog nemen? Trouwens. Zoet moet echt weer in het team of the week! Wat een klasse! Heeft ervoor gezorgd dat PSV zo ver is gekomen. Wat een keeper is t geworden! Mag zeker mee naar de oefeninterlands.

16 maart 2016 om 00:04

Enige die over waren naast Narsingh waren Isimat, Brenet en Zoet. Dan is Narsingh de meest logische keuze, gevolgd door Isimat imo. dus daar heb je inderdaad gelijk in.

16 maart 2016 om 00:54

Er zijn maar drie keepers geslecteerd dus zoet gaat sowieso mee. Zoet ontbeerde net dat beetje geluk, voor hetzelfde geldt duwt hij die bal naar de lat. En een lage penalty is gewoon moeilijk te pakken al was die volgens mij niet heel hard ingeschoten. Keepte verder een puike pot, zonder hem geen penalty's. Ik vond oblak ook raar keepen tijdens de serie maar dat terzijde. Wel lekker 120 min in de benen en zondag Ajax op bezoek. Heb er nu al zin in!

16 maart 2016 om 00:01

Leermomentje voor PSV. Volgend jaar ook tot de 118e minuut een wissel vrijhouden en deze zomer Tim Krul contacteren.

16 maart 2016 om 00:02

PSV heeft met twee penalty's ook geluk gehad maar echt heel jammer. Zoet keept het hele CL seizoen en dan lukt het hem niet om ballen te stoppen die hij had moeten hebben .....

16 maart 2016 om 00:03

Het is niet zo dat er penalties inzaten die 100% gehouden moesten worden. Uiteindelijk is het een loterij, waar 15 keer goed is geschoten en een keer nipt te hoog. Ik zou ook zeggen dat Zoet er een had moeten houden, maar om eerlijk te zijn zou ik niet weten welke, Zoet is wel de laatste die de schuld mag krijgen vanavond (op misschien Bruma en Moreno na).

16 maart 2016 om 00:18

Tja omdat psvers cilessen afkraken omdat hij geen penalty's houdt beginnen de ajacieden nu over zoet.

On: persoonlijk vind ik dat cocu de fout heeft gemaakt door narsingh in te brengen ipv Hendrix. Waarom een aanvallende wissel in de laatste 5 minuten terwijl atletico de baas is in die fase? Ik zou voor controle kiezen en hopen op balbezit ipv een counter

16 maart 2016 om 09:37

In het veld is deze keuze niet fout uitgepakt want PSV heeft geen tegengoal gekregen. Dat narsing de pingel niet raak schoot staat. daar los van. Jammer

Ja hier heeft hij absoluut gelijk in. Hij nam maar een stap waardoor je lichaam te ver achter de bal komt en je de bal omhoog stuurt met een beter aanloop had hij wat meer sturing kunnen geven aan de bal. Zonde zonde zonde

Heel leuk al dat gezeur om Narsingh maar als Zoet van de 8 penalty's er ook 0 stopt zit daar ook iets mis.
Wat is dat met Nederlandse keepers en penalty's. Alleen Vermeer weet ze te stoppen in de Eredivisie

16 maart 2016 om 00:07

Je praat onzin, kijk de statistieken er maar op na...

16 maart 2016 om 08:31

Wanneer hebben Zoet en Cillissen penalty's gepakt dan? Dus hoezo praat hij onzin?

16 maart 2016 om 00:08

Oblak hield er anders ook geen. Penalties waren gewoon goed ingeschoten. Eentje had Zoet echr bijna, maar bal had net teveel vaart.

Ze hebben wel gelijk in mijn ogen. Met een top keeper had Psv hier gewonnen en Narsingh nam die strafschop alsof het hem niet interesseerde.

16 maart 2016 om 00:05

PSV is Psv, wij hebben geen topspelers, want wij zijn een Nederlands team. Net zoals ook Ajax, Feyenoord, Vitesse of AZ geen topspelers hebben. Maar waar je wel gelijk in hebt, is het feit dat je topspelers nodig hebt om door te gaan en die heeft Atletico er een aantal bij lopen.

16 maart 2016 om 00:07

Enige reden dat atletico door is heet Narsingh.

16 maart 2016 om 00:08

Voor de eredivisie hebben ze op bijna iedere positie een topspeler rondlopen plus een hecht en sterk team. Zoet is geen penalty killer en dat is zonde. Maar ze hadden vandaag zichzelf moeten belonen.

16 maart 2016 om 00:15

Het gaat hier over de Champions League. Geen enkele speler zou bij Atletico in de basis staan, heel misschien Willems als hij zijn niveau weer haalt, maar zelfs dat is uiterst, uiterst twijfelachtig. Zoet is geen topkeeper en geen penalty killer nee, maar hij wordt wel een steeds betere keeper en het is ook een jongen van de club, ik ben dan ook blij met hem.

16 maart 2016 om 00:21

Yami, zou Guardado niet in de basis staan denk je? Vind hem niet minder dan die Fernandez ofzo die er vandaag in stond.

16 maart 2016 om 00:41

Bruma ook nog wel naast Godin in het centrum

16 maart 2016 om 07:55

Guardado was wisselspeler bij Valencia. Denk niet dat hij dan wel speelt bij atleti

16 maart 2016 om 09:22

yamiown
Mag ik vragen waarom de Jong er uit ging? Normaal moet een kapitein zijn verantwoordelijkheid nemen en een strafschop nemen, en deze man ging er 3 minuten voor tijd uit? Is hij zo'n slechte penaltynemer?

Extra zuur dat zijn vervanger dan net mist.

16 maart 2016 om 09:40

De jong ging eruit omdat hij na 120 min. Arbeid er helemaal doorheen zat. Kon nauwelijks lopen vanwege kramp in beide hamstrings. Kei hard gewerkt!

16 maart 2016 om 17:36

toss
Maar hij werd pas vervangen in minuut 117 en het was duidelijk dat er strafschopppen aankwamen, geen van beide ploegen durfde nog aanvallen uit schrik voor een counter. Geen van beide ploegen kon eigenlijk nog aanvallen want ze zaten stikkapot.

Ik snap niet waarom je hem dan niet nog 3 luttele minuutjes laat staan, om een penalty te trappen moet je fysiek niet meer perfect in orde zijn. Oefening, ervaring en concentratie geven de doorslag.

16 maart 2016 om 00:09

Hoeveel heb jij gedronken? Oblak ging bij de pingel van Arias wel vrij uit?

16 maart 2016 om 16:29

Met een topkeeper hadden ze gewonnen? Ze gingen überhaupt die verlenging in door Zoet. Beide wedstrijden zeer belangrijke en lastige reddingen. Met een top keeper hadden ze ook niet gewonnen, neem Oblak, betere keeper dan Zoet, maar die heeft er ook geen een gehouden.

Anders hou je gewoon even je mond. Echt serieus, je bent de achtste in de reeks, staat koud 5 minuten in het veld, je hebt 55000 man fluitend in je nek hijgen, mag je hem dan missen? Op dit moment heerst gewoon trots, om dan meteen het negatieve op te zoeken, daar wordt ik heel moe van.

16 maart 2016 om 00:10

Nou eigenlijk niet. Narsingh verdient geloof ik dicht tegen de miljoen aan en hij speelt het hele jaar alleen maar met een voetbal. Ik verwacht dan ook van hem dat hij met zo een druk om kan gaan. Penalties vallen gewoon te oefenen. Hard, laag en in een hoek. Negen van de tien keer zit die er dan in, niet als een malloot even proberen hem vol in het dak van het doel te planten.

16 maart 2016 om 00:25

Je zegt het zelf 9 van de 10 keer vliegt die er dan in. Dus ene kan mis?

16 maart 2016 om 00:31

Nee want hij was niet hard en laag. En laf aanloopje wat vele vedettes in de topklasse ook doen. Wat vaak om problemen vraagt

16 maart 2016 om 00:36

Walgelijk dat je zo kort door de bocht denkt. Toen hij tegen United die goal scoorde stond je zeker op de banken, om hem vervolgens tegen Utrecht thuis zeker weer uit te fluiten. Nep supporter noem ik dat

16 maart 2016 om 01:09

Rombomcu,

Wat heeft geld er volgens jou iets mee te maken? Hoe meer je verdiend hoe beter je een penalty erin moet schieten? Iedereen mist weleens een penalty. Kijk eens naar de penaltyreeksen van Barcelona dit jaar (en die mannen verdienen meer dan Narsingh).

Die Narsingh wat een slechte penalty was dat, heeft het ook gelijk verpest voor iedereen

16 maart 2016 om 00:04

Jongens laten we aub niet met heel nederland Narsingh afkraken. Als je penaltys blijft schieten zal er op een gegeven moment iemand missen.

16 maart 2016 om 00:09

Klopt. Toch kun je wel kritisch zijn op de manier waarop hij die penalty nam.

16 maart 2016 om 00:11

Hoezo? Die linksback van Atletí neemt ook een bijzondere aanloop maar knalt de bal schitterend achter Zoet.

16 maart 2016 om 09:25

als hij zondag de winnende maakt tegen Ajax zal jij weer gaan juichen op de bank. Als Narsingh niet zou missen was het wel Brenet of Isimat.

Zwaar gelijk. Die Narsingh is sinds hij is aangekocht echt waardeloos gebleken. Kan geen man man passeren, geen voorzet geven en ook nog geen fatsoenlijke penalty's nemen. Waar is hij wel goed voor?

16 maart 2016 om 00:02

Is hij niet. Tot zijn zware blessure was hij best aardig bezig.

16 maart 2016 om 00:36

Idd, ze moeten hem gelijk ontslaan.

Je hebt ook niet geleerd om een vrije trap met zevenmijlslaarzen te nemen. Beetje zwak om als tv-analist iemand af te kraken om tv.
Je mag best je kritiek uiten, maar van Hooijdonk lijkt altijd en op iedereen kritiek te hebben.

16 maart 2016 om 09:44

Precies, je mag best kritiek hebben maar wat minder heftig wat mij betreft. Natuurlijk zijn aanloop was slecht maar om er nou van te walgen.
Ik walg van moordenaars en verkrachters, niet van een gemiste strafschop....daar ben ik teleurgesteld over. Tja overdrijven is ook een vak van hooijdonk.

Ik kijk met een goed en trots gevoel terug op deze wedstrijd en de hele selectie van Psv. Klasse!!

Zoet is inderdaad voor het Nederlands elftal een goede degelijke tweede keeper!

Vind het wel wat sneu voor Narsingh dat er nu vol op hem wordt geschoten. De Jong had zijn verantwoordelijkheid moeten nemen door op het veld te blijven staan. Eventueel kun je met een spuit/massage een penalty wel nemen.

16 maart 2016 om 00:02

Spuit? 5 minuten voor een penalty?

Weet je wel wat je zegt?

16 maart 2016 om 00:11

Ja. Maar los daarvan; voordat Luuk de penalty moest nemen, waren we tien minuten verder. Dan was de kramp heus wel dusdanig gezakt dat hij een strafschop kon nemen.

16 maart 2016 om 00:16

Kramp die wegzakt? Je maakt het mijn inziens alleen maar erger.

16 maart 2016 om 00:20

Kramp zakt inderdaad weg. Ook vaak genoeg gehad halverwege een marathon maar wel uit kunnen lopen

16 maart 2016 om 14:11

Haha dat slaat nergens op atletico, als een speler op is moet je hem niet met nog 5 minuten spelen, een spuit naar binnen rammen zodat ie een pingel kan nemen, absurd!

De jong kon niet meer moest gewisseld worden. Narsing kon niet goed met de druk omgaan en miste de pingel, jammer! Niet meer dan dat.

Trouwens wel een geweldige wedstrijd, respect voor beide teams die er een echte sportieve topwedstrijd van hebben gemaakt. Veel strijd maar geen gezeur en gezeik. Arbiter mocht er ook zijn!

Gefeliciteerd dan ook atletico hoop dat jullie het ver schoppen.

Wat een gezeik om niets, die jongen zat vol met zenuwen. Narsingh is ook maar een mens.

16 maart 2016 om 00:07

Precies dit, laat Pierre alsjeblieft zijn mond houden.

16 maart 2016 om 00:39

Precies! Nuchtere supporters ftw. Helemaal klaar met opportunisten

16 maart 2016 om 00:40

Wanneer Narsingh gewoon een normale aanloop neemt, niet mooi hoog wil schieten en desalniettemin mist hoor je deze commentaren niet.

16 maart 2016 om 00:44

Narsingh is de reden dat we uberhaupt in de 1/8 finale staan, dankzij die mooie kopgoal tegen United.

16 maart 2016 om 13:09

Dat was een prima goal inderdaad. Gaat me meer om het feit dat wanneer je een penalty op de traditionele manier neemt je jezelf als speler dit gezeik kunt besparen. Waarom de penalty dan perse op een 'moderne' of 'trendy' manier moet worden genomen ontgaat me.

16 maart 2016 om 14:13

Inderdaad. Moordenaars en verkrachters zijn walgelijk. Deze slecht genomen strafschop hoogstens een teleurstelling, jammer! Maar ben trots op heel PSV

Ik vind dat je Zoet heel weinig kwalijk kunt nemen. Het was leuk geweest als hij 1 of 2 had kunnen pakken maar dat was dus niet het geval.

Wat Narsingh doet is gewoon dom. Hij wou er te snel van af zijn, komt al nerveus over en dan nog zo'n korte aanloop op zo'n cruciaal moment.

16 maart 2016 om 00:11

Ook een beetje kort door de bocht hoor. Als hij een beter gevoel heeft bij het snel nemen van de trap, waarom niet? Er zitten ook genoeg spelers bij die er juist heel lang over doen, dan is de kans dat je gaat twijfelen weer groter. Als hij dat had gedaan en hem had gemist was het weer te traag. Er is altijd wel iets op aan te merken als iemand een penalty mist, maar dom, nee.

Hij heeft wel gelijk. Waarom zo'n korte afstand van de bal. Vrijwel elke bal ging laag over de grond.
Oblak is vrij lange keeper en je zag duidelijk dat als hij naar de grond moest hij te laat was. Bij die pingel van Moreno dook hij niet meer eens.

Denk dat Pierre er helemaal van overtuigd was en dat dan zo'n pingel wordt genomen hij boos kan zijn.

16 maart 2016 om 00:28

Idd bij arias dook die oblak ook niet. Kijk als je een pingel specialist bent snap ik dat je hem hoog kan schieten in het dak.
Maar een onzekere speler als narshing moet gewoon laag en strak een hoek kiezen.

Alsof die jongen zich nog niet ziek genoeg voelt, deze man komt me echt de neus uit. Psv heeft het als team geweldig gedaan, om nou 1 als schuldige aan te wijzen is wel lekker simpel. Iederen mist wel eens een pingel, natuurlijk het was allemaal niet perfect, maar hij is dan ook niet voor niets de 8ste penaltynemer.

En ik wordt schijtziek van de mensen die Narsingh de schuld geven. Kom op man, allereerst had ik hem er in de 118e minuut nooit ingezet, met het oog op penalty's. Breng dan een ervaren jongen als Schaars. Bovendien had Zoet best een penal kunnen(moeten) pakken, maar hij is de laatste die we de schuld mogen geven, want zonder hem hadden we de penals nooit gehaald. En als je al ziet hoe beheerst Atletico ze nam.. Als Narsingh hem wel had gemaakt dan had Brenet of Zoet hem wel gemist. Jammer dat uitgerekend onze meest zwakke speler qua mentale weerbaarheid dit moet overkomen, dit zal een flinke deuk in zijn al geringe zelfvertrouwen brengen. Nu na afloop en ik wat afgekoeld ben kan ik alleen maar trots zijn en hopen op een goed resultaat zondag. En mochten we toch 2e worden, als je zo volwasen speelt als tijdens deze CL editie, dan haal je het gewoon. Toppers!

16 maart 2016 om 00:15

Ik kan me hier ook in vinden. Denk dat het voor Narsingh ook belangrijk is dat hij van de PSV-aamhang wat extra steun voelt de eerstkomende wedstrijd. Al met al heeft PSV het in Europa geweldig gedaan.

16 maart 2016 om 00:23

Eens, zou voor sommige fans helaas wel moeilijk zijn, maar die jongen heeft al zoveel gezeik over zich heen gehad, is altijd het pispaaltje. Kan wel wat steun gebruiken op het moment.

16 maart 2016 om 00:41

Heerlijk eerlijke reactie. Stop met haten, start met supporten. Het is ook nooit goed bij sommigen.

Ach wat een onzin.

Als hij toevallig onderkant lat was gegaan was die briljant geweest.. Zoet stopte misschien geen penalty, maar waarom zegt niemand iets over Oblak de 'topkeeper' die er nog minder bij zat dan Zoetje.

Psv heeft geweldig geknokt, goed gespeeld en helaas aan het kortste eind getrokken. Niet anders dan trots over de prestatie van PSV. Nederland weer Europees op de kaart gezet en laten zien wat we waard zijn.
Hopelijk volgend jaar beter en hopen dat Ajax dan met ons mee knokt voor het Nederlands voetbal.

16 maart 2016 om 00:10

Hopen dat alle Nederlandse clubs de EL ook serieus gaan nemen. Snap dat het voor Ajax en PSV niet boeiend is, maar uiteindelijk staat er zoveel op het spel. Met flink wat strijd kan je zover komen. Met dit spel had PSV de EL misschien wel kunnen winnen. Alleen tegen een Dortmundt ofzo ben je kansloos imo.

16 maart 2016 om 00:11

Sevilla niet vergeten ! 2 maal op rij gewonnen en nu weer zo ver

16 maart 2016 om 00:20

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Dit jaar Ajax en afgelopen jaren PSV hebben er echt met de pet naar gegooid in de EL. Daar zijn ook punten en prijzen te pakken.
Maar die gaan niet voor de titel, misschien wel omdat het niet genoeg opbrengt of iets dergelijks.

Maar als je teams als Groningen, met alle respect, de Europa League instuurt haal je weinig punten. En al helemaal als Vitesse en Feyenoord last van plankenkoorts hebben. Hopelijk volgend jaar meer succes op alle Europese fronten. En we niet afzakken zodat zelfs de kampioen voorrondes moet spelen..

16 maart 2016 om 00:25

Doncusto, helemaal vergeten! Maar Sevilla is niet beter dan Atletico en daar hebben we het toch niet onaardig tegen gedaan

16 maart 2016 om 01:08

Waar dat aan ligt mag joost weten, EL clubs, en dan met name die uit een ver land, spelen vaak veel feller.
Ook zal onderschatting een reden zijn. Als je het zo lang kan volhouden tegen Athletico en in de CL, En Ajax heeft ook niet onverdienstelijk gespeeld tegen de grote jongens, als je dat dan ziet spelen in de El....dan vraag ik me serieus af wat er speelt in die koppies.
Ik begrijp dondersgoed dat de CL de top is, daar ga je misschien wel boven je kunnen spelen als speler, hierdoor presteer je beter etc.
Maar die gedachtegang is niet juist, ook tegen de kleintjes en onbekende moet je er staan.
Geef dat kleine beetje extra gas, loop een meter meer, probeer er meer kracht in te gooien.

Naja geen idee hoeveel punten PSV heeft verzameld voor NL dit seizoen, maar dit zorgt in ieder geval voor een niet al te dramatisch gemiddelde.
Hopen dat beide clubs zich kunnen versterken voor volgend seizoen, Ajax moet wel, en PSV heeft toch flink wat geld binnengeharkt, volgens jaar qua niveau vooruit en hopen op goede prestaties.

Achja, De Jong kon echt niet meer en er moest zo snel mogelijk een vervanger bij komen. Dan kies je al gauw voor Narsingh, en ik geloof eerlijk gezegd echt niet dat hij erin is gebracht voor die penals. Was enorm onzeker en geïntimideerd bij het nemen van die strafschop. Als hij hem tenminste op doel had gekregen zag ik hem wel erin gaan, aangezien Oblak blijkbaar niet super is wat penalty's betreft.

16 maart 2016 om 00:10

Mooi verwoord .. Oblak was echt lachwekkend slecht met penalty's...

Van Hooijdonk heeft zwaar gelijk, die aanloop ging nergens over.. Wat Zoet betreft, hij had met wat geluk een pingel kunnen stoppen. Maar zonder die man hadden we de cl ronde niet bij die pingels gestaan... Narsingh, heel gauw weg ermee.. (op het hele seizoen gebaseerd)

Aan de ene kant vind ik het sneu voor Narsingh, maar ondanks dat ik geen fan van Pierre ben, heeft hij hier volkomen gelijk!!!!! Huppelend aanloopje van niks (eigenlijk bijna arrogant) en lichaam te ver achterover. Missen kan, maar zo.........!?

Wat een negatieve zuurpruim is die van Hooijdonk altijd. Lekker makkelijk om alles en iedereen altijd af te kraken en zelf nooit in de spiegel te kijken. Snap wel dat vroeger alle jonge spelers stuk liepen op deze zeurpiet.

Met alle respect ! Maar Zoet had er minimaal 2 moeten en kunnen pakken... Dan keep je 2 wedstrijden fantastisch en dan zo slap met penalty's ... Koop je uiteindelijk niks voor...

16 maart 2016 om 00:14

Moeten en kunnen pakken? Waarom sta jij dan niet op die plek? Oh wacht ik weet het al...

Commentaar van Kieft op zoet been ik niet series. Een voetballer die self waarschijnlijk nog niet een bal kan vangen moet niet oordelen. En Van Hooijdonk had (weer) teveel azijn op. Iedere voetballer heeft zijn eigen stijl. En waarom altijd toch alleen weer nadruk op wat mis gaat? Wees eens positief en trots op wat ze bereikt hebben.

Zowt was vaker dichtbij stoppen penalty in dan Oblak. Narsingh moest 8ste penalty nemen. Hij was niet uitverkoren om penalty te nemen en misschien ook niet om in te vallen. Schiet keiharf tegen deklat. Keeper had zeker niet gepakt. Lag niet aan de techniek. Denk niet dat je moet zeiken als je 7 penalties erintrapt en eentje tegen de lat. Ver boven normale psv gemmiddelde

16 maart 2016 om 00:22

Ligt niet aan de techniek? Je maakt een grapje hoop ik. Dit heeft juist alles, maar dan ook alles met techniek te maken. Iets wat hij niet beheerst. (maar dat wisten we al).

16 maart 2016 om 00:35

Daarom mistten Stam en Bosvelt ook tijdens de halve finale in 2000. Techniek was bij hun ver te zoeken

Tja en Arias en Moreno namen ook een korte aanloop en scoren wel. Daarnaast was Narsingh de enige die zijn penalty hoog schoot, precise zoals volgens de experts het best is...dan loop je het risico dat je hem op de lat schiet, net zoals je het risico loopt dat je de paal raakt wanneer je voor de hoek gaat. Penalties nemen is geen wetenschap en het is ook niet zo dat een goede lange aanloop een garantie is voor succes. Dat Pierre ze vroeger zo nam en vaak scoorde wil niet zeggen dat het voor iedereen een must is. Maar ja, we mopperen altijd het liefst op degenen die missen.....

16 maart 2016 om 00:19

Netjes in de hoek is onhoudbaar voor de keeper, als het zijnetje beweegt kun je 'm tellen. Kijk bijvoorbeeld naar die van Propper.

16 maart 2016 om 00:24

In het dak van het doel is een pentalty ook onhoudbaar volgens de geleerden. Alleen er is een verschil tussen bedenken en uitvoeren. Was de strafschop van Narshingh een paar centimeter lager geweest, dan was er niets aan de hand geweest. Dat is nu eenmaal wat druk met je doet...

16 maart 2016 om 00:31

Ja klopt, je kon met die 5 minuten ook niet zeggen dat hij 'in de wedstrijd' zat. Reageerde ook niet op jou maar op een reactie hier onder die weg is

16 maart 2016 om 00:31

@ Dammie
Een bal in het dak van het doel schieten is veel moeilijker dan een bal laag strak in de zijkanten.
Narsching is een matige onzekere speler, dan moet je de bal gewoon met zekerheid nemen laag en strak.

16 maart 2016 om 07:26

Hoe komen mensen er toch bij dat Narsingh onzeker is? Hij komt misschien wat schuchter over maar dat maakt niet dat hij onzeker is. Verder is het makkelijk praten maar een lage penalty kan net zo goed mis gaan en heft net zo veel of weinig zekerheid als een hoge penalty

16 maart 2016 om 00:23

Zoals je zelf al zegt, ze hebben 2 wedstrijden lang gespeeld tegen een ploeg uit de top 5 van Europa, en hebben het zelfs tot penalty's weten te schoppen. De jongens die de wedstrijden hebben gespeeld hebben de adrenaline van die wedstrijd nog door hun lichaam lopen, maar Narsingh niet. Die komt er in de 118e minuut in, en ziet dat de 14 voor hem die penals inschieten, de meesten feilloos. Zelfvertrouwen heeft deze jongen niet bepaald, en dan heb je nog de druk bij zo een penaltyreeks. Jij en ik kunnen beiden niet beschrijven wat Narsingh (en die andere jongens) voelen bij zo een penaltyreeks. Achter de buis is het altijd makkelijker..

Edit.. dit was op een reactie van iemand hierbeneden, maar ik zie die reactie niet meer en heb geen idee waarom ik op jou reageer..

Pierre weet je waar ik schijt ziek van wordt? Van dat constante gezanik van jou. Iedereen weet dat het een slechte penalty was, maar Pierre reageert nu net als Mister PSV. Het is jammer, maar doe alsjeblieft normaal en probeer niet gratis punten te scoren door uit te vallen tegen de gebeten hond.

Het is inderdaad heel typisch dat Narsingh degene is die mist. Zit toch echt iets verkeerd bij die jongen en hoop dan ook dat PSV hem kan verkopen in de zomer. PSV moet echt proberen die Lestienne te behouden, al moet dasr misschien even voor in de buidel getast worden.
En zoet viel bij de pingels inderdaad tegen. Heeft een heel sterk toernooi en wedstrijd gekeept, maar had niet het idee dat hij echt overtuigend nasr de bal ging. Dan had hij die bal wel ecjt weggestompt en had hij er misschien nog 1 gestopt in plaats van alleen maar in de buurt staan!

Ik ben het eigenlijk wel met de heren eens. Natuurlijk is de druk super groot en gieren de zenuwen door je lijf, maar doe dan de basisdingen (aanloop) goed. Zoet dook een paar keer erg vroeg vond ik. Hij heeft wel laten zien absoluut een topkeeper te zijn, met klasse reddingen in de wedstrijd!

16 maart 2016 om 00:28

Welke reddingen dan? Hij heeft vanavond werkelijk waar geen enkele keer echt gestrekt hoeven gaan. Of naar de hoek of wat dan ook . Alles schoten kwamen recht op hem af.

Zoet keepte prima hoor, maar hij heeft vanavond echt geen wereldreddingen hoeven maken. Alles, maar dan ook alles kwam vanavond recht op hem af. Behalve de penalties dan.

16 maart 2016 om 00:27

Het was inderdaad een merkwaardig korte aanloop. Hij zag er uit alsof het hem niks kon schelen. Maar wellicht was ie juist zo zenuwachtig Fannie de basisinformatie vergat

conclusie van de dag.. narsingh heeft alles verkloot

Ik word schijtziek van Pierre. Wat een nare en oncollegiale vent is dat zeg. Ik ben geen fan van Narsingh, maar het is niet alsof hij de bal het stadion uit schoot of kilometers naast knalde. Dit is gewoon inherent aan penalties, zeker als je al voor de 8e (!) moet aanleggen.

16 maart 2016 om 00:37

De aanloop was gewoon te kort. En als iets vragen om problemen is bij penalties is het een te korte aanloop en dat is gewoon een feit

Pierre zijn aanloopjes waren ook precies zoals ze dat in de F-jes aanleren natuurlijk

Zoet mag je niks aanrekenen, het is hooguit ongelukkig dat hij de bal net niet wist te stoppen. Maar Narsingh? Ondanks zijn revival de laatste weken is de penalty tekenend voor hem. Te zwak, te nonchalant. De mening van Van Hooijdonk deel ik helemaal: als je zo denkt een penalty te nemen moet je gewoon lekker een niveautje lager gaan spelen. Niet om de penalty an sich, maar die nonchalance is alleszeggend voor zijn niveau.

16 maart 2016 om 00:48

Arias schoot 'm ook best wel nonchalant binnen. Ik vind het niet eerlijk om Luciano alleen hier de schuld van te geven.

16 maart 2016 om 01:29

Maar hij schoot m wel binnen id it. Alle blsim voir Narsingh

16 maart 2016 om 23:11

Tuurlijk, er is altijd iemand die de fatale penalty mist en hem volledig de schuld geven van het verliezen van die loterij gaat te ver. Maar het gaat wel om je bezieling. Ik vraag me gewoon af waar je in hemelsnaam mee bezig bent als je met zo'n lullig aanloopje denkt een beslissende strafschop te kunnen gaan nemen op de drempel van de kwartfinale Champions League. En Arias mag dan mazzel hebben gehad, maar zolang die bal zit is er geen vuiltje aan de lucht. Maar ik zou het liever anders zien: als Narsingh gewoon gedecideerd een goede aanloop nam en vervolgens gericht en hoek uitkiest zoals je bij de junioren leert, en de keeper van de tegenpartij stopt zijn inzet gewoon knap: hoor je mij niet klagen!

Zoet keepte prima maar met zo'n serie heb je gewoon direct het idee dat het problematisch wordt. Niet katachtig genoeg. Met betrekking tot Narsingh geef ik Pi-Air groot gelijk. Je hebt de indruk dat wanneer jongens als Pröpper, Guardado, Van Ginkel etc. nog kapot zitten Narsingh alweer met zijn IPad speelt. Het minste wat hij kan doen is voorkomen dat hem achteraf een gebrek aan beroepsernst verweten kan worden.

Altijd zo makkelijk om degene die de penalty mist te bekritiseren.
Vooraf had haast iedereen verwacht dat PSV over twee wedstrijden ruim zou verliezen (optimisten en gekken heb je overal).
PSV heeft als team het tegendeel bewezen en vriend en vijand verrast. Ook Narsingh en ook Zoet hebben aan die teamprestatie meegedragen.

16 maart 2016 om 00:40

Dus omdat ze het tegen verwachting in zo goed deden mag je geen kritiek hebben? De aanloop was gewoon vragen om problemen. De meeste gemiste strafschoppen gaan nl via zon korte aanloop

16 maart 2016 om 03:07

Men mag wel kritiek hebben, maar dit is gewoon makkelijk scoren. Als hij de bal nou achter z'n standbeen langs had geschoten... Maar dit is gewoon zeiken om te zeiken. Had hij een langere aanloop genomen en gemist, dan was z'n aanloop zeker weer te lang geweest.

16 maart 2016 om 09:56

Misschien moet je het stuk nog eens lezen, je kunt altijd een serie verliezen, maar het gaat om de manier waarop. Als Narsingh een hoek kiest en die lange Oblak had ook daar heen gegaan en die bal gepakt had je niks gehoord.

PSV hebt gewoon goed gedaan nederland moet zeker blij zijn met PSV narsingh had die strafschop veel beter kunen nemen maar ja zoo schit je de verliesen de straschop op de laat maar het had ook een winnen de kunen zijn maar het is zoo gegaan volgen de keer beter

16 maart 2016 om 23:29

Er is er altijd een die een penalty mist en die is dus ook altijd de sjaak.

Van Hooijdonk heeft op zich wel een punt maar hij doet nu alsof het een doodzonde. Ik denk dat je Van Hooijdonk niet al te serieus moet nemen. Misschien moet hij toch het advies van Van Persie op gaan volgen en lekker gaan golfen ofzo. Ik walg namelijk van zijn gezeur altijd. Niemand kan er wat van alleen Pierre zelf...

Van Hooijdonk heeft volledig gelijk. Narsingh is een mentaal wrak. Hoe durf je die penalty zo te nemen. Wat een idioot!!!!!! We hebben het over het miljoenenbal! Deze jongen is totaal niet geschikt voor de top en ik neem het PSV / Cocu kwalijk dat je hem 3 min voor tijd inbrengt en een beslissende pentalty laat nemen. Deze jongen hoe zielig het ook, is totaal niet geschikt voor top voetbal. Desondanks heb ik genoten in Madrid. Het was geweldig en we mogen met ze alllen trots zijn op PSV en de supporters in Madrid. Sympathieke club Atletico en eerlijk is eerlijk, ze verdienen het ook om door te gaan. Toch was het geweldig geweest als Locadia had gescoord!!!

Ik heb nu de meeste reacties gelezen...Narsingh is totaal niet geschikt voor dit soort werk. Ik heb het live zien gebeuren en er zit zoveel verschil in de wijze van een penalty nemen van Narsingh en de rest... Deze jongen is totaal niet geschikt, hoe lullig het ook is. Waarschijnlijk probeert hij het beste te doen, maar het is gewoon een dweil. Het is niet anders, komt ook niet meer goed. Mij maakt het niet zoveel uit of we nou wel of niet door gaan. Het kampioenschap is belangrijker en we hebben het heel goed gedaan in Europa dit seizoen. En voor de gene die Van Hooijdonk niet gelijk geven. Jullie snappen er niks van!!!!

Was een prima wedstrijd cocu heeft alles optimaal op elkaar afgestemd,toch zie als je eerlijk bent dat luuk de jong en locadia keihard werken maar niet die echte topklasse hebben om het verschil te maken op dit hoge niveau.

16 maart 2016 om 23:20

Welke club van het kaliber PSV heeft wel een spits van topklasse dan? Volgens mij is dat niets nieuws. Eens in de zoveel jaar heb je eens een goed afgestemd team individuen staan die gezamenlijk een vuist kunnen maken tegen het grote geld. Dus wat maakt het uit dat De Jong en Locadia niet van het hoogste niveau zijn (fernando Torres trouwens ook niet). Volgens mij strandde PSV in 2005 in het zicht van de finale met Jan Vennegoor of Hesselink in de spits. Dat elftal vertoont qua balans en kwaliteit enigszins gelijkenissen met het PSV van nu. Er is geen speler die per definitie als slecht kunt definiëren in het elftal van Cocu, net als toen. En ook nu toont de verdediging zich (eindelijk) solide en staat er een slim middenveld met de nodige dynamiek en loopvermogen. Bovendien heeft PSV ook nu, met Hendrix, Isimat, Lestienne en Pereiro in de breedte een hoop kwaliteit. Vergeleken met de kleuterklas die Frank de Boer op de bank had in de voorrondes vind ik deze kroon op het werk van Brands een hele geruststelling als Nederland vertegenwoordigd wordt in de Champions League.

Je zag aan alles dat Narsingh zou missen. Hij wilde er zo snel mogelijk vanaf zijn, namelijk hem daarom veel te snel en een veel te korte aanloop. Zoet had die ene bal inderdaad kunnen hebben, maar de keeper van de tegenstander bakte er ook weinig van. Penalty's stoppen is ook een vak apart en een waarop (behalve Cillissen) een keeper normaliter niet beoordeeld wordt. Het is bovenal jammer.

Je mag het negatief gezeik noemen, maar hij heeft gewoon gelijk. Toen Narsingh naar die bal liep wist je al dat dit wel eens mis zou kunnen gaan. En als je dan zo'n aanloop neemt.... Dan roep je het over jezelf af.

Van Hooijdonk heeft gelijk. Je zag het aankomen. De regie was net op tijd, zo snel wilde hij er vanaf zijn. Kieft moet gewoon z'n kop dichthouden over Zoet. Van voetbal heeft hij al geen verstand en van keepen al helemaal niet. Hij is gewoon zo'n type die eigenlijk geniet van een nederlaag want dan kan hij weer lekker zeiken om het zeiken.

Ik heb vanochtend de penalty reeks nog eens gezien en dan alleen de gemiste penalty, want daar gaat dit topic over.
Er wordt gewoon professioneel commentaar gegeven, wat terecht is.
Iemand moet natuurlijk missen.
Dus logisch dat je dan de gemiste penalty gaat analyseren.
En kom je dus tot de conclusie van van Hooijdonk.
Het is jammer voor Psv, wat gestreden heeft en eigenlijk onverwachts zover gekomen is, door een goede teaminstelling, uitgeschakeld wordt op deze manier.
Hoe lang gaat dat meespelen in de groep?
Zullen ze weer fris zijn, voor de wedstrijd tegen Ajax, wat weer een belangrijke wedstrijd is.
Fris zijn in hun hoofd vooral.
Zondag kan PSV een slag slaan, wat misschien de titel kan opbrengen, maar de weg is nog lang voor Ajax en Psv.
Ook na de wedstrijd van zondag, is het nog niet beslist, gezien het verdere programma.

Narsingh nam de penalty als 8e, wat betekent dat hij er liever geen nam. Het was geen goede penalty, maar als hij een specialist was geweest dan had hij wel 1 van de eerste 5 genomen. Als die van Narsingh erin was gegaan dan waren alleen Brenet, Isimat en Zoet nog over. Ook geen specialisten. Zeiken is zo makkelijk.

Het is net of die Narsingh niet eens weet waar hij is of wat hij gedaan heeft. Zwaar overschatte voetballer, niveau Almere City oid.

@wouterke
Ja maar Juanfran was de 8e bij Atletico en die scoorde wel gewoon. Het is niet zo dat als je dan pas aan de beurt bent je penalty per definitie mis gaat.

Ik begrijp het commentaar heel goed. Het is de manier waarop hij hem neemt. Hij legt de bal neer, zet 2 stappen achteruit en in die beweging neemt hij de pingel gelijk op een manier waar je gek van wordt.

Dit was een typisch schoolvoorbeeld hoe je een pingel niet moet nemen. Zo zie je ze alleen aan het eind van een training bij de plaatselijke bal op het dak 5.

Deze jongen is een prof, traint elke dag en waarschijnlijk is er ook geoefend op pingels. Ik vraag me elke keer nog wat wat deze jongen doet bij het grote Oranje, maar voor de pingels zit hij er niet bij!! Kan mij iemand vertellen waarom hij er wel bij zit dan?

Verder geef ik ook de schuld aan Cocu. De jong die nummer 1 is met de pingels kon 3 minuten voor tijd niet meer. Wat Cocu toen had moeten doen is naar de bank kijken en bedenken wie er een "zekerheidje" is met pingels. Ik kom dan op 1 naam, Stijn Schaars!!! Die jongen nam ze vroeger altijd en miste er nooit 1.
Dan zet je zon speler erbij. Want Nashring staat niet bekend om zijn voortreffelijke pingel, en met nog 3 minuten te gaan kan ik me ook niet voorstellen dat Cocu nog dacht om vanuit een counter te schoren.

16 maart 2016 om 10:38

@ bigtukker

Wat een onzin zeg om stellen dat hij altijd ongelijk heeft, je hoort mij niet zeggen dat hij altijd gelijk heeft. Alleen om te beweren dat iemand altijd ongelijk heeft is gewoon onzin. In dit geval heeft hij wel gelijk, het is niet de eerste keer dat een Nederlandse op deze manier eruit ligt.

Wanneer we kijken naar penalty reeksen uit het verleden van Nederlandse teams (zowel het nationale elftal als club teams) op een internationaal podium; is er een patroon te zien dat de penalty series voornamelijk verloren gaan omdat er altijd wel 1 of meerdere spelers zijn die een te kleine of geen aanloop nemen. Waardoor je het een stuk makkelijker maakt voor een keeper om in te schatten wat je gaat doen, vaak is het ook moeilijker om een bal voldoende vaart mee te geven en is het voor de speler ook moeilijker om zijn schot goed te plaatsen. Het zijn allemaal dingetjes waardoor je het jezelf alleen maar onnodig moeilijker maakt dan het al is. Daarna volgt natuurlijk terecht een lofzang, maar daar koop je eigenlijk helemaal niets voor, dit is 1 van die typische Nederlandse voetbal kwaaltjes die echt eens beter moeten, want van toeval/ongelukkig kun je al lang niet meer spreken.

Ik ben helemaal eens met de kritiek van Hooijdonk (zei het gisteren zelf ook al). Het is typisch Nederlands op een penalty serie te verliezen omdat een speler een te korte of totaal geen aanloop neemt. Daarmee geef je de keeper meer kans om in te schatten wat je doet en kun je meestal niet zoveel vaart achter het schot plaatsen.

Sinds dit niet de eerste keer is dat een Nederlandse club er zo uitvliegt kun je niet meer spreken dat het ongelukkig was. Ik zou echt graag willen zien dat Nederlandse clubs regelmatig beelden laten zien van al die typische Nederlandse kwaaltjes door de jaren heen, want dat gebeurd volgens mij niet tot nauwelijks. Het enige wat je hoort is dat er gekeken word naar de goede acties/wedstrijd onderdelen uit het verleden.

Net zoals in het verleden waar Ajax, AZ, FC Twente, Oranje en natuurlijk ook PSV dit soort momenten in Europa ook hebben meegemaakt; vraag ik mijzelf echt eens af wanneer het Nederlands voetbal en de spelers leren van structurele fouten uit het verleden. Ja, als Nederlander ben ik blij dat PSV zover gekomen is en daar verdienen ze ook alle lof voor, maar uiteindelijk koop je niets voor die leuke complimenten en zeker niet wanneer je er zo dichtbij zat. En je het op weer zo´n typische Nederlandse manier weg geeft.

Ik denk dat je een De Jong Met kramp nog beter een penalty kunt laten nemen dan Narsingh, die nog geen bal heeft geraakt. Ik snapte die wissel dan ook niet.

16 maart 2016 om 10:40

@ Chevalrick

Je neemt toch een heel groot risico door een speler te laten staan die helemaal leeg is als je nog een paar minuten plus blessure tijd te spelen hebt.een speler die er door heen zit is echt een verzwakking voor een team, de kans dat hij niet voldoende energie heeft om tijdig te reageren is aanzienlijk.

Of hij heeft niet meer de kracht om mee te verdedigen wanneer het alle hens aan dek is, wat het natuurlijk vaak is in dit soort wedstrijden. Ook dat heeft Nederlandse teams in het verleden vaak genoeg opgebroken. Dan vergroot je ook nog het risico bij de penalty serie dat een speler gaat missen omdat de pijp leeg is.

Ben geen fan van Narsingh, maar hij schiet hem wel gewoon tactisch in. Dat ie hem dan net te hoog trapt is gewoon zuur, net zoals Zoet die bal van Saul net niet kan keren. Vind dat het team dat door de media deels een penaltycomplex is aangepraat, gewoon net als in de wedstrijd zeer zakelijk heeft gehandeld. Dat je op details geklopt wordt doet niets af aan de prestatie van Psv, kan Frank nog een voorbeeld aan nemen, realiteitszin. En man man man, wat is de pröpper goed zeg..

Ach man niet zo zijke allemaal een Messi mist ook wel eens 2 penalty's achterelkaar, volgens mij nam Balotteli zijn strafschoppen ook zonder aanloop, lees hier dat hij niveau Almercity zou zijn. als jij zondag de winnende er inschiet word hij weer op arme gedragen. is allemaal zo makkelijk weer om achteraf dingen te gaan roepen. vrijdag s de loterij hoop dat ze Barcelona loten

Er ontbraken twee kernelementen in de strafschop van Narsingh: focus en rust. Het zag er allemaal uit alsof hij er zo snel mogelijk vanaf wilde zijn. Dit in tegenstelling tot zijn collega's, die tot dan toe allemaal even de tijd namen om zich te concentreren voordat ze de bal achter de keeper knalden.

Hij heeft gelijk, maar narsingh had hem anders ook gemist, die kan dat niet aan hij had hem nooit moeten nemen.

Hij miste alleen maar omdat Simeone 60000 man opzweepte, sfeer was uiterst vijandig op dat moment, gewoon een smerige streek, die jongen stond stijf vd spanning en had bij een rustige aanloop wellicht ook naast geschoten, gaat ie via de lat binnen is t een wereldster met uiterste lef. Gelukkig steunden zn ploegmaats hem wel ipv hem af te branden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren