Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Borussia Dortmund overklast Tottenham en maakt er drie

Laatste update:

Borussia Dortmund staat met anderhalf been in de kwartfinale van de Europa League. Het team van Thomas Tuchel was met name in de tweede helft heer en meester tegen Tottenham Hotspur en won met 3-0. De return staat voor volgende week donderdag op White Hart Lane op het programma.

/

Tottenham ging dus onderuit en heeft nu in slechts één van de laatste acht Europese uitwedstrijden zijn doel schoon gehouden. Hugo Lloris moest na een half uur voor de eerste keer vissen: hij was kansloos op een kopbal van Pierre-Emerick Aubameyang na een voorzet van Marcel Schmelzer. De voorsprong was volledig verdiend, want de bezoekers werden bij vlagen overlopen en hadden al eerder op achterstand kunnen komen. Erik Durm schoot na zeven minuten voorlangs en een volley van Aubameyang ging net over.

Tottenham werd met name in het tweede kwart volledig teruggedrongen en mocht met een minimale achterstand bij rust niet klagen. De eerste kans van de wedstrijd was overigens nog wel voor the Spurs geweest, maar Christian Eriksen schoot na 38 seconden recht in de handen van Roman Weidenfeller. Vijf minuten na de pauze had Dortmund de 2-0 moeten maken, maar Gonzalo Castro schoot met zijn linker van dichtbij tegen de paal. Na een uur was het alsnog raak: Marco Reus hamerde van dichtbij raak na een hoekschop.

/

De Duits international bepaalde twintig minuten voor tijd zelfs de eindstand op 3-0, door na een voorzet van Castro overtuigend raak te schieten. Die aanval werd ingeleid door een uitstekende strakke pass van de uitstekend spelende controlerende middenvelder Julian Weigl. Tottenham incasseerde daarmee voor het eerst sinds mei 2015 drie doelpunten in één wedstrijd en lijkt kansloos om de volgende ronde nog te bereiken. De Londenaren kunnen zich dan ook richten op de titelstrijd van de Premier League.

Denk jij dat Borussia Dortmund de Europa League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zeg het nu al villereal of sevilla tegen dortmund in de finale

10 maart 2016 om 20:58

Sevilla moet eerst maar eens van Basel winnen, vanavond had Basel ook moeten winnen. Wordr nog lastig. Ik zie Vilarreal ook niet winnen van Leverkusen. Maar in voetbal is alles mogelijk

10 maart 2016 om 21:03

Sevilla maakt dit thuis echt wel af.

10 maart 2016 om 21:08

Vanavond had Basel moeten winnen? Op basis waarvan? Het was een echte 0-0 wedstrijd, met een controlerend Sevilla, en Basel die welgeteld twee keer gevaarlijk kon worden.

10 maart 2016 om 21:11

Sevilla versloeg eerder dit seizoen Barcelona, Real Madrid en Juventus. Daarnaast hebben ze 12 thuiswedstrijden op rij gewonnen. Sevilla heeft dit seizoen geen 1 uitwedstrijd(behalve tegen Spaanse tweedeklasser) gewonnen! Het verschil tussen Sevilla thuis en Sevilla uit is als dag en nacht

10 maart 2016 om 21:20

2 grote kansen inderdaad, via Bjarnasson en Janko waarvan die van Bjarnasson er gewoon in moet. Sevilla had slechts 1 kans via Konoplyanka. Na die rode kaart zette Basel ook nog flink druk maar helaas scoorden ze niet meer. Als die rode kaart eerder was gevallen was die goal voor Basel sowieso gevallen.

10 maart 2016 om 21:23

Haha oke dat wist ik niet. Is wel een heel groot verschil tussen thuis en uit dan. Dat probleem beginnen wij nu ook te krijgen. Thuis alles winnen maar uit niet.. Had dat alleen niet verwacht bij een club als Sevilla

10 maart 2016 om 22:12

Je vergeet ook de kans van Gameiro. In de hele wedstrijd heeft Sevilla drie keer tussen de palen geschoten, en Basel één keer. Dat is te weinig om één van de twee als winnaar aan te wijzen. Gelijkspel was terecht.

Daarnaast is Sevilla thuis bijna onklopbaar. Zeker door een ploeg die thuis geen gevaar weet te creëeren.

10 maart 2016 om 23:01

Nou je ziet het, Villarreal verslaat Leverkusen met 2-0, gaf niks weg en verzuimde op het einde om nog 3-0 te maken. Ik zie Villarreal dit niet weggeven in de return

10 maart 2016 om 21:18

Villareal staat al een 1-0 voor tegen leverkussen en sevilla heeft de ervaring om in de finale voor een 3de keer te komen en zal het thuis afmaken

10 maart 2016 om 22:10

Sevilla in finale?? Dan kan best, maar ze verloorden wel van Molde FK met 1-0 in return en nu gelukkig gelijk tegen Basel, dus ik zie het eerder niet zo snel gebeuren. Dat ze in return van Molde FK hebben verloren zegt lijkt mij al genoeg.

10 maart 2016 om 22:59

Sevilla speelde niet met hun sterkste opstelling en stond al 3-0 voor na de heenwedstrijd. Slechte voorbeeld.

Zo.. Zag iemand dat aankomen? Leek mij een gelijk opgaande strijd te gaan worden...

10 maart 2016 om 21:01

In de wedstrijd zelf was niks minder waar. Mede door de arrogantie van de trainer door niet zijn complete elftal op te stellen was het al heel gauw makkelijk voor Dortmund om de wedstrijd gewoon simpel te winnen. Overigens is Reus echt een geweldenaar.

10 maart 2016 om 21:26

Arrogantie? Misschien spelers sparen voor de competitie, omdat dit seizoen de kans lijkt om kampioen te worden?

10 maart 2016 om 22:35

Spelers sparen voor de competitie vind ik nergens op slaan. Dortmund staat net zoals Tottenham 5 punten achter de nummer één, en zij geven hun spelers toch ook geen rust. Barca doet dit ook nooit. Het is gewoon een arrogante houding van Spurs die EL niet serieus neemt.

10 maart 2016 om 23:45

Dortmund kan het wel permitteren, want het verschil tussen de derde plaats en de tweede plaats is 16 punten... Tottenham daarentegen staat maar 3 punten voor op Arsenal, 5 punten voor op City en 6 punten voor op West Ham. Dus dat is aardig krap en volgens mij zijn de Spurs helemaal gericht op de eventuele kampioenschap en als tweede prijs een plaatsje bij de Champions League.

Ik vind die vergelijking met Barcelona trouwens heel erg krom. Je vergelijkt de absolute top, met alle respect voor Tottenham, met een (sub)topclub.

10 maart 2016 om 23:51

Heeft niks met arrogantie te maken.
Dit laat maar weer eens zien dat de Bundesliga sterker is dan de PL.

11 maart 2016 om 00:13

Of juist niet, laat eerder zien dat premier league ploegen het niet verantwoord vinden om hun beste elftal in zowel de competitie als een bekertoernooi op te stellen

11 maart 2016 om 08:23

Dat kun je op basis van deze wedstrijd niet concluderen. Dortmund is een topclub in Duitsland die alleen Bayern boven zich duld en Spurs is meer een subtopper, in de regel staan er nog 5-6 PL clubs boven hun. Daarnaast speelde Spurs niet met de beste opstelling ivm de competitie. In mijn ogen blijft de PL de zwaarste competitie van de wereld. De verschillen zijn kleiner dan in Duitsland en Spanje waar een enkele of een paar ploegen de dienst uitmaken en de rest voor spek en bonen speelt.

10 maart 2016 om 21:08

Gelijk opgaande wedstrijd? Spurs is tactisch en mentaal goed dit seizoen. Maar tegen dit soort tegenstanders komen ze kwaliteit tekort. Dortmund zou in de CL meedoen voor de halve finale plekken.

10 maart 2016 om 21:59

Ik zag het opzicht wel aankomen ja. Dortmund hoort gewoon bij de beste 10 clubs van de wereld, staan niet voor niets 2e in de Bundesliga met 16 punten voorsprong op de nummer 3. Als Tottenham dan ook niet eens met de beste 11 verschijnt, tja..

Wat een klasseverschil tussen de nr 2 van Duitsland en de nr 2 van Engeland. Ook met de sterkste opstelling zou Spurs geen kans hebben gemaakt tegen Dortmund. En vanwaar die arrogantie om met B-spelers te spelen? Dortmund heeft ook een achterstand van 5 punten op de koploper in de competitie. De belangen zijn toch hetzelfde? Spurs zou hoe dan ook nooit Dortmund hebben uitgeschakeld

10 maart 2016 om 20:58

Omdat in de europe league geen geld te halen valt richten ze zich op de bpl

10 maart 2016 om 23:53

In de competitie valt echt niet meer te verdienen dan de EL winnen hoor.
Er is maar 1 toernooi waar echt geld te verdienen valt en dat is de CL.

11 maart 2016 om 00:16

Ik weet vrijwel zeker dat de nummer laatst van de premier league meer geld verdient aan laatste worden dan dat de Champions League winnaar aan prijzengeld verdient

11 maart 2016 om 07:36

Dan zou het een feest zijn om laatste te worden.
Maar daar zit geen enkele club op te wachten dus dat is onzin.

10 maart 2016 om 20:58

@koekoek

Ik heb het al vaker gezegd Engeland stelt echt helemaal niets voor, nu al jaren presteren ze helemaal niets in Europa is geen toeval meer.
Qua amusement staat de premier league wellicht nog wel op 1 maar daar is dan ook alles mee gezegd..

10 maart 2016 om 21:12

@s-madrid
Ik denk dat Chelsea, City en Arsenal het beter zouden doen tegen Dortmund. Vandaag werd het gebrek aan kwaliteit voor het hoogste niveau duidelijk bij Spurs. In de PL krijgt Spurs ruimte op het middenveld, tegen Dortmund zijn de ruimtes erg klein en moet je heel erg goed kunnen voetballen om er doorheen te komen.

10 maart 2016 om 21:57

Ik betwijfel het, ik denk dat city het wel beter zou doen. Maar arsenal heeft in de CL ook al niet gewonnen van dortmund.

10 maart 2016 om 22:16

Niet nee? Dan kijk nog maar eens na.

10 maart 2016 om 23:30

"maar arsenal heeft in de CL ook al niet gewonnen van dortmund"

Vorig jaar nog 2-0 ik herinner me dat die klungel van een Sanogo scoorde en dan Alexis nog met een knappe krul van een meter of 20...

Wat een niveau weer hier...

10 maart 2016 om 23:55

Engeland is al 5 jaar minder dan Duitsland hoor. Dortmund & Bayern presteren beter dan de engelse clubs.

11 maart 2016 om 00:34

Sorry je hebt gelijk, beiden hebben thuis gewonnen. Maar hoe schat je de verhoudingen nu in dan?

11 maart 2016 om 00:35

Sorry, had even een duf momentje. 2-0 voor beiden thuis

11 maart 2016 om 00:45

Dortmund zou overtuigend kampioen worden in Engeland op dit moment. Iedere topclub in Engeland(voor zover Engeland die nu heeft) is minder dan Dortmund

11 maart 2016 om 07:39

Volgens mij was Dortmund al geplaatst toen ze van Arsenal verloren dus die wedstrijd deed er niet toe.

11 maart 2016 om 11:05

Lastig. Denk dat Arsenal en Dortmund ongeveer net zoveel kwaliteit hebben, maar Dortmund is constanter, mentaal beter en als team sterker denk ik. Arsenal is gewoon wisselvallig en er klopt gewoon iets niet in die koppies. Geen leider, beetje mooi weer voetballers..
Qua individuele kwaliteiten is Arsenal misschien iets sterker, maar dat compenseert Dortmund met andere dingen zeker.

11 maart 2016 om 11:30

Ach op Ozil en Cech na zal niemand van Arsenal wat toevoegen aan Dortmund.

Arsenal heeft geen Hummels achterin, Gundogan op het middenveld en geen Reus en Auba voorin. Daarbij heeft Dortmund geen enkele zwakke plek in hun basiself, maybe de keeper.

11 maart 2016 om 17:48

@hermesbvb
Nu is Dortmund duidelijk sterker dan Arsenal, Arsenal zit al gans 2016 in een serieuze dip en is zo inconsistent als wat.

11 maart 2016 om 17:49

Valencianistas
Sowieso stond groepswinst nog op het spel...

11 maart 2016 om 17:58

Elphenomeno,
ik weet dat je vaak vrij subjectief uit de hoek komt en de Bundesliga graag hoog inschat, maar iemand die beweert dat Sanchez en Cazorla niks aan Dortmund toevoegen kunnen we uiteraard niet serieus nemen.

Verder zou Bellerin volgens mij ook wel wat toevoegen. Het is natuurlijk te zien hoe je het bekijkt. Ben je meer fan van een aanvallend sterke back of hou je van een oude krijger die defensief heerst maar weinig bijbrengt?

10 maart 2016 om 20:59

De kans dat Bayern 5 punten laat liggen is vrijwel nihil. Ik snap best dat de Spurs vol voor de competitie gaan.
De PL winnen is een grotere prestatie dan de EL!

10 maart 2016 om 20:59

Inderdaad. Het verbaast me sowieso dat dit mensen verbaast. Het Engelse voetbal mist zoveel structuur en spelcultuur. Echt gênant wanneer je het relateert aan hun financiële mogelijkheden.

Had op een leuke spannende wedstrijd gehoopt, maar het bleek eenrichtingsverkeer richting de goal van Lloris. Het was zo duidelijk dat Tottenham hier niet wilde winnen, dit zag je aan opstelling, inzet etc. Erg jammer

Ik gun Dortmund EL winst, maar liever Liverpool, want ik zie Liverpool graag in CL volgend seizoen

10 maart 2016 om 21:05

Dan moeten ze dat maar via de competitie verdienen

Tja, Mcclaren deed het met Twente bij Schalke ook. Dodelijk voor het prestige van het Engelse voetbal in Duitsland dit. Logisch dat jongens als Müller, Reus, Hummels, Bender etc. Engeland niet als een sportieve verbetering zien, slechts als een (financieel aantrekkelijk) avontuur in de nadagen van hun loopbaan.

10 maart 2016 om 21:00

Krijgen we dit weer met De BPL is geen verbetering. Dat is het zeker wel alleen de top niet. De top van BPl presteert gewoon slecht het zegt al genoeg dat Leicester city 1e staat.

10 maart 2016 om 21:08

Waar baseer je dat op dan? Duitsland heeft bovendien meer toeschouwers. Tuurlijk is sfeer, beleving en traditie PL mooi, maar ik snap die Duitsers in sportief opzicht en qua overige omstandigheden wel.

10 maart 2016 om 21:20

Duitsland heeft ook grotere stadions en hun kaarten zijn ook 10x zo goedkoop.

10 maart 2016 om 21:27

Youngblood. Nou beantwoord dan de vraag eens op welk punt, financieel oogpunt daargelaten, een verbetering is. Je benoemt nu allemaal punten die benadrukken dat het niet zo is, maar beweert dat Engeland nog steeds een verbetering is

10 maart 2016 om 21:31

@inkemontana. Tja inderdaad. Maar dat zit blijkbaar bij veel mensen in Nederland in de mindset. Ook bij de media.

10 maart 2016 om 23:58

Onzin.
In Duitsland betaal je net zoveel voor een kaartje alleen laten ze daar wel fatsoenlijk voetbal zien ipv engels betonvoetbal.
Dus eigenlijk heb je qua verhouding gelijk dat een kaartje goedkoper is.

11 maart 2016 om 00:22

De betekenis van Competitie moet toch volstaan als reden dat de Premier League een betere competitie is dan alle andere top competitie?

Nou das duidelijk. Spurs gaan vol voor de competitie. Rare opstelling. Nare wedstrijd. Snel vergeten.

10 maart 2016 om 20:59

Schandalig gewoon, om er zo met de pet naar te gooien. Liggen eindelijk al die Italianen er eens uit en dan komt Tottenham met een B team naar Westfalen. Gewoon schandalig.

10 maart 2016 om 22:25

Lazio doet nog mee en ook Juve dus begrijp niet wat je wilt zeggen

Voor het eerst in jaren kan Spurs de Premier League winnen. Misschien betekent deze uitschakeling wel de Engelse titel. Het was een mooie Europa League, tot deze wedstrijd waar Spurs de slechtste wedstrijd van het seizoen gespeeld heeft.

10 maart 2016 om 21:04

Zo dacht Mcclaren ook toen Twente naar Schalke ging. In dit geval denk ik daarnaast dat Tottenham zo slecht speelde omdat de tegenstander qua structuur en spelopvatting gewoon een paar klassen beter is dan wat ze in de PL aantreffen.

10 maart 2016 om 21:29

Best sneu dat Leicester er waarschijnlijk mee vandoor gaat dan. Tottenham had het overigens ook met A-team niet gered hoor, daar niet van. Dortmund is een paar klasses beter dan dit Tottenham.

Verwachtte op voorhand veel van deze wedstrijd. Te veel zo bleek. Jammer dat Tottenham niet op volle sterkte was, onbegrijpelijk vind ik dat maar blijkbaar is de competitie zoveel belangrijker, zelfs als je tegen aston villa speelt...

Dortmund was een paar klasses beter en heeft verdiend gewonnen. Return is enkel een return.

Totaal geen weerstand van de Spurs. Overmeesterd door Dortmund. Ik zie ze zeker kans maken op de Europa League.

Spurs voor het eerst in me leven ben ik voor je en verlies zo hard en kansloos. Maar ja begrijp aan de ene kant wel waarom hij met een B-elftal starte. Spelers rust geven voor competitie omdat je kampioen kan worden. En CL halen ze toch waarschijnlijk wel.

10 maart 2016 om 21:07

Inderdaad. Schandalige prestatie. Volgende week dinsdag ben ik voor Arsenal. 1 doelpunt tegen barcelona en het kan weer spannend worden. Deze wedstrijd snel vergeten wat een schande. Maar ik neem mijn spelers en onze trainer niks kwalijk zoals je leest. Wat betreft die Rtl7 Cast, walgelijk. Állemaal voor Dortmund.

10 maart 2016 om 21:30

Niks kwalijk? Je zet je club voor paal, je laat je supporters in de steek, en je hebt gewoon een kans op een prijs minder. Neem aan dat de tickets en de reis vergoed wordt voor de uitsupporters. Wat Lineker zegt is waar, alleen de Engelse teams doen dit in de Europa League (en Napoli). Messi en Ronaldo spelen ook iedere wedstrijd en zijn nooit gebleseerd.

10 maart 2016 om 21:58

Napoli niet meer, die gaven alles tegen Villarreal, vooral in de return. Dat was ook te zien aan de emoties bij de trainer en spelers. In de heenwedstrijd kregen Insigne en Higuain wel rust waarna ze erin kwamen.

10 maart 2016 om 22:06

Hoezo Napoli? Die speelden in groepsfase EL zeer goed hoor. En vorig jaar kwamen ze ook ver...

10 maart 2016 om 22:27

Maar onthoud wel dat er in Engeland een extra beker is en geen winterstop

11 maart 2016 om 00:01

Barca walst over Arsenal heen. 5-1

11 maart 2016 om 00:29

1 van de ploegen die geen b-elftallen op stelt is Arsenal, en welke ploeg in Engeland scoort al jaren gemiddeld een punt minder in de drukke November en Februari maanden? Ik vind het jammer Engelse ploegen zo omgaan met wedstrijden in Europa, maar het is helaas wel de verstandige keuze

Dortmund in mijn ogen topfavoriet nr.1
Kampioenschap is zo goed als onmogelijk in bundesliga en 2e plek loopt ook bijna geen gevaar. Die kunnen zich volledig richten op de Europa League.
En op volle sterkte vind ik ze kwalitatief beter dan manU liverpool of sevilla.
Tottenham had ik sowieso weinig van verwacht: prio bij hun is de kampioenschap. Europa league zal geen pre zijn

Wat denken jullie? Weigl mee naar het EK? Ik denk dat hij zeker niet zou misstaan.

10 maart 2016 om 21:05

Weigl moet echt mee naar het EK. Wat een geweldige voetballer is dat.

10 maart 2016 om 21:07

Als Weigl meegaat moeten Kimmich en Sané ook meegaan.

10 maart 2016 om 21:16

Duitsland heeft zoveel goede talenten in aanloop, iets om jaloers op te zijn.

Tottenham zou het sowieso al heel erg lastig hebben gehad tegen Dortmund en als je dan ook nog eens met een halve B-ploeg speelt, dan verdien je een pak slaag.

Die Engelse clubs zijn enkel in de CL geinteresseerd maar daar vallen ze al een aantal jaren te zwak voor uit. Wat respect voor de Europa League zou best wel mogen.

10 maart 2016 om 23:26

Als je bedenkt dat Tottenham zelden of nooit CL speelt en dan nu zelfs goede kans maakt op de titel (CL moet haast zeker lukken) kan je hen geen ongelijk geven.

Zowel spurs als dortmund staan op de 2e plek in hun competie op 5 punten achterstand van de koploper. Dus beide hebben nog evenveel kans in hun competitie en zelfde uitgangspunt. Dus is beetje vreemd als de ene de EL gewoon laten lopen, en de ander het wel serieus neemt.

10 maart 2016 om 21:10

Spurs zijn gewoon falers pur sung en gaan gewoon weer nul prijzen pakken

Dit is echt geen winnaarsmentalitwit

10 maart 2016 om 21:32

Ja dus flauw argument dat ze focussen op landskampioenschap. Alsof dortmund geen kampioen wilt worden

10 maart 2016 om 21:41

Het Engelse voetbal schijnt dus meer 'specialists in failure' te hebben.

10 maart 2016 om 21:46

Het verschil zit er hem wel in dat bij het ene team Leicester boven hen staat en bij het andere Bayern, niemand die gelooft dat Bayern die titel nog gaat weggeven. Daarbij kan dit gewoon een verschil zijn in mentaliteit van de coaches en de hele ploeg op zich, de ene denkt alleen maar aan de competitie en de ander wilt alles winnen. Uiteraard heb ik ook wel meer respect voor die laatste optie, het is wel spijtig dat Spurs het zo hebben laten gaan.

het is echt triest dat dit de tweede is van de premier league. ze werden compleet weggevaagd door dortmund wauw... leek wel utrecht - vvsb

10 maart 2016 om 21:43

Ze werden met een half B-team inderdaad compleet weggeveegd door Dortmund. Kom op, je gelooft toch echt niet dat de Spurs zo zouden verloren hebben mochten ze met dezelfde motivatie als in de PL hebben gespeeld. Het is wel spijtig dat ze het zo hebben aangepakt, maar dit zegt niks over de reële waardeverhoudingen tussen beide teams.

10 maart 2016 om 21:49

Dat geloof ik dus wel. Zo komen als team technisch en tactisch gewoon dik tekort ten opzichte van Dortmund.

10 maart 2016 om 22:21

Als Spurs op oorlogssterkte was, was dit echt niet zo'n wedstrijd geweest. Jij bent ook weer zo iemand die Engelse clubs te hard omlaag haalt.

Maar goed, Dortmund is normaal wel iets sterker dan Spurs.

10 maart 2016 om 22:36

Helemaal niet. Constateer alleen al heel wat jaren dat Engelse clubs afgetekende nederlagen incasseren tegen Duitse, Spaanse en Italiaanse teams die goed georganiseerd zijn.

10 maart 2016 om 22:36

Dortmund was sowieso wel licht favoriet, maar je kunt toch zelf ook zien dat Tottenham niet op hun best speelde?

En tactisch tekort komen? Denk dat Spurs op tactisch gebied gewoon één van de beste teams in Europa is op dit moment(daarom zeker niet technisch). Heb jij ze eigenlijk wel al zien spelen dit seizoen?

10 maart 2016 om 23:24

Ja dat geloof ik wel. Dortmund is veeeel beter dan tottenham. dat Tottenham 2de staat in de competitie zegt meer over hoe zwak de premier league (dit jaar) is. het begint gewoon triest te worden. Volgens mij wisten ze van te voren al dat het tegen dortmund einde oefening was, en stelden ze daarom niet de beste spelers op. Je kan me niet wijsmaken dat je de kans om de europa league te winnen vergooit om voor de titel te strijden.

tottenham gaat absoluut geen kampioen worden.

10 maart 2016 om 23:32

Dortmund kan zich meten met bayern. Volgens mij onderschat jij dortmund enorm. dortmund is niet iets sterker.. maar veeeeel sterker. Dortmund speelde met gemak arsenal weg in de champions league, Spurs kan amper winnen van Arsenal. en ik heb ook het gevoel dat spurs bewust met het petje ernaar gegooid heeft. waarschijnlijk wisten ze al dat dit het eindstation was. Triest hoe snel het bergafwaarts gaat met premier league. En Spurs gaat absoluut geen kampioen worden. mark my words

11 maart 2016 om 00:36

Kun je wel zeggen en iedereen kan hier wel grappen maken over Arsenal als eeuwige (3e4e, maar Arsenal heeft het de afgelopen jaren altijd meestal tot aan de laatste seconde kansen gehad om door te gaan tegen de kampioen van Spanje of Duitsland welke vaak later dat jaar de CL ook op haar naam schreef

11 maart 2016 om 11:09

Tegen Bayern en Barca ja. Real amper tegen gekomen en die andere 2 zijn een stuk sterker dan elk ander team.

De Engelse clubs presteren de laatste jaren wel tegenvallend ja. Daar zijn verschillende factoren voor , zoals jij zegt ook zeker het tactische en technische gedeelte, maar ook de zwaarheid van de competitie. Daarnaast erg weinig rust en een belachelijk druk schema in december en januari.

11 maart 2016 om 11:29

Jij roept ook maar wat he?

Dortmund kan zich niet meten met Bayern. Bayern is de absolute top met die 2 Spaanse ploegen. Dortmund is gewoon 1 of 2 klassen minder. Daarnaast is Spurs echt niet veel slechter dan Dortmund. Dortmund is sterker ja, maar jij overdrijft enorm. Arsenal won van Bayern en schakelde Bayern 2/3 jaar terug zelfs bijna uit. Dus Arsenal kan zich ook met Bayern meten?

En komop.. Spurs speelt met dit team omdat ze weten dat ze er al uit liggen? Hou toch op man. Ze kunnen kampioen worden in de Pl, hebben goede papieren. Natuurlijk ga je dan voor de Pl. Dat jij denkt dat ze absoluut geen kampioen gaan worden wil niet zeggen dat zij dat denken.

Dortmund speelde Arsenal met gemak weg ja? Volgens mij toch 2x Dortmund en 2x Arsenal.

Doe us normaal.

11 maart 2016 om 11:32

Spurs speelde gewoon nagenoeg met sterkste elf en al die andere toppers vielen gewoon in. Gisteren deden bij Dortmund anders ook geen Kagawa, Gundogan, Sokratis en Burki mee.

11 maart 2016 om 13:23

Ik onderschat Dortmund helemaal niet, anders zou ik ze niet als een iets betere ploeg zien dan de Spurs(die ik op dit moment als grootste titelfavoriet zie in de Pl). Maar niemand gelooft dat Bayern nog een voorsprong van 5 punten gaat weggeven, ze hebben nu een wat mindere vorm maar ze komen daar wel weer boven. Terwijl het bij Leicester toch een heel ander verhaal is.

De PL is gewoon een enorm zware competitie waardoor Engelse teams de Europa League vaak als een tweederangs beker zien, dat is zeer vervelend maar het is wel zo. Overigens vind ik het ook altijd leuk als iemand gaat beginnen voorspellen dat iemand geen kampioen kan spelen, dat is al helemaal zever natuurlijk.

@ El Phenomeno, dan nog is er nog altijd een verschil in mentaliteit van hoe je aan de match begint. Heb je de persconferentie van Pochettino gezien nadien? Zag die eruit alsof het hem iets kon schelen? Dortmund was duidelijk veel gemotiveerder, omdat zij ook wel weten dat ze meer kans maken op de EL dan in de competitie. Respect voor Dortmund dat ze het zo hebben aangepakt, maar deze match is echt geen argument om Dortmund ineens als een beter team dan alle Engelse teams te gaan zien.

11 maart 2016 om 18:29

"spurs speelde gewoon nagenoeg met sterkste elf en al die andere toppers vielen gewoon in."

Je bent weer eens staalhard aan het liegen. Nogmaals, geen probleem dat je vrij subjectief bent, maar vertel dan geen leugens.

In vergelijking met de wedstrijd tegen Arsenal, bracht Pochettino 7 (!) nieuwe spelers aan de aftrap. Eigenlijk dus een compleet ander team want 1 van de 4 die bleven staan is de keeper Lloris. Dus 7 van de 10 veldspelers waren B-materiaal.

Het is jammer dat de Spurs zo de EL laten schieten, maar niet onbegrijpelijk. Bijna elk jaar missen ze de top -4 en nu spelen ze zelfs voor de titel. Verder had Dortmund waarschijniljk ook wel gewonnen van de beste 11 van Tottenham, maar dat weten we echt niet.

De winst van Dortmund is alweer een bewijs dat de Engelse top zwak is op Europees niveau.

10 maart 2016 om 22:22

Kansloze mensen zoals jij toch altijd. Alweer conclusies trekken na 1 potje waarin Spurs met een half b-team speelt en zich vol op de Pl gooit.

10 maart 2016 om 22:36

Lul niet. Volgens mij vergeet je dat Dortmund ook niet op volle sterkte speelde. Socrates en bender die er na een halfuur vanaf ging.

10 maart 2016 om 22:42

Nu zie ik je heel de avond het al opnemen voor de Engelse clubs. Ik ben echt benieuwd op basis waarvan je dit doet. Allereerst, de premier league is waanzinnig spannend en competetief. Echter, is er een duidelijk gebrek aan visie, en kennis. Hierdoor behalen de Duitsers, spanjaarden en Italianen meer punten. De teams uit voornoemde landen zijn gewoon sterker en georganiseerder. Geniet lekker van de premier league en hou vol dat het allemaal goed gaat.

10 maart 2016 om 22:46

Het meedoen van Bender en Sokratis is toch wat anders dan dat Kane, Alli, Vertonghen, Walker, Rose, Lamela en Dier niet meedoen bij Spurs. Je kan moeilijk ontkennen dat Spurs niet met een b-team speelde vandaag. Overigens denk ik dat Dortmund alsnog wat sterker zou zijn dan Spurs als Spurs wel met een a-team had gespeeld, maar dan had het in ieder geval een stuk meer gelijk opgaand geweest.

11 maart 2016 om 11:15

2 spelers tegenover stuk of 5/6 van Spurs en die 2 speelden ook nog een half uur. Lekkere vergelijking.

11 maart 2016 om 11:25

De Engelse clubs zijn ook minder geworden t.o.v. de andere toppers in andere landen. Dat is niet te ontkennen. De visie en kennis mist bij veel clubs, maar ik denk dat juist clubs als City, Chelsea en Arsenal dit wel hebben. Chelsea heeft toch best aardig gepresteerd de afgelopen jaren. City heeft pech gehad, maar is ook tactisch te zwak geweest. Arsenal heeft 4 van de 5 keer (nu 5 van de 6 keer) Barca of Bayern gehad.. Tja, dan is het afgelopen.

Dat Real, Barca, Bayern sterker zijn bestaat geen twijfel over. Juve, Atletico, Dortmund zijn ook clubs die de Pl zouden kunnen winnen of iig (één van de) favorieten zouden zijn. Ik denk echter dat er te makkelijk wordt gedacht over de Pl.
Het onderlinge verschil is een stuk kleiner dan in de Bundesliga of in Spanje. Elke wedstrijd moet je weer 100% geven en het tempo ligt erg hoog. Daarnaast zijn de maanden december en januari absurd zwaar en druk en dat hakt er gewoon in. Blessures, vermoeidheid, overbelastig. Het zijn dingen waar de Pl clubs over het algemeen meer mee te maken hebben. En ja, tactisch ligt het nog te laag. Ze zijn gewend aan dat hogere tempo in de Pl waar het spel op en neer blijft gaan en ze op en neer blijven rennen, maar doe je dit in de Cl, dan wordt je afgemaakt.

Nogmaals, de Engelse clubs worden niet echt sterker (sommige gewoon zwakker) terwijl de rest dit wel wordt, maar ik denk ook dat er zeker goede redenen daarvoor zijn. Ik vind het vervelend als mensen dan zeggen 'die hele Pl stelt niks voor'. Op zo'n momenten wil ik dan wel even de Pl verdedigen en probeer ik met fatsoenlijke argumenten die mensen te overtuigen dat er meer aan de hand is.

Dortmund was fantastisch en is de grote topfavoriet voor de EL. Zij horen hier eigenlijk niet thuis, maar in de CL. In de CL zie ik ze strijden voor de halve finales en wellicht kunnen ze weer een keer de finale halen. Spurs mag op plek 2 staan in Engeland, maar ik zie teams als Chelsea, City en Arsenal het beter doen tegen clubs van dit niveau.

10 maart 2016 om 21:32

dortmund is beter dan elke engelse team. hoe jammer het ook is maar de premier league gaat echt enorm achteruit. Arsenal had ook kansloos verloren van dortmund in de champions league.

10 maart 2016 om 23:24

Nu Arsenal al maanden in deze rotvorm zit wel, en Dortmund is sterk bezig. Het Arsenal uit 2015 dat o.a. Bayern thuis versloeg kan zich echt wel meten met Dortmund, ik kan het niet bewijzen maar goed dat kan jij net zo min

"meten met", ik zeg niet dat ze Dortmund eventjes opzij zouden schuiven. En natuurlijk is het Signal Iduna Park een enorm wapen, wat een sfeer altijd. Dortmund begint elke match met een psychologische 1-0 voorsprong.

10 maart 2016 om 23:34

ik praat over een jaartje of 2 geleden. toen hebben ze letterlijk tegen elkaar gespeeld en vaagde dortmund arsenal weg. Ciro immobile scoorde toen 2 x

10 maart 2016 om 21:54

Tsja Dortmund veegde de afgelopen jaren de vloer aan met Arsenal en heeft City in 2012 ook ver achter zich gelaten in de groepsfase CL

10 maart 2016 om 23:20

"tsja Dortmund veegde de afgelopen jaren de vloer aan met Arsenal"

Ze hebben Arsenal 2x verslagen en Arsenal hen 2x...

10 maart 2016 om 23:44

In beide edities eindigde Dortmund boven Arsenal, en vond jij Dortmund ook niet duidelijk de sterkste over het algemeen?

11 maart 2016 om 17:46

Neen, ze eindigden dan ook 2x puur op doelsaldo boven Arsenal.
De eerste 2 keren was het 2x een overwinning van de uitploeg met de hakken over de sloot die alle kanten uit kon.

Vorig jaar hebben de thuisploegen verdiend gewonnen.

11 maart 2016 om 18:56

Beide keren won Dortmund de eerste ontmoeting. Waarbij ze in 2014/2015 al 12 punten uit 4 duels hadden, door waren naar de knockoutfase en dus helemaal niet van Arsenal meer hoefden te winnen.

11 maart 2016 om 19:57

Natuurlijk wel. Groepswinst stond nog op het spel.

En wat ben je met de volgende ronde als je 2e wordt in de groep? Jij als City fan moet het weten. Nu wel eens Kiev maar na die 2x Barcelona denk ik wel dat je het belang van groepswinst inschat.

Ook dit jaar. Juve wint 2x van City en geeft het dan dom uit handen om dan Bayern te treffen ipv Kiev.

11 maart 2016 om 20:49

Groepswinst is zeker belangrijk, maar het moest wel heel raar lopen om de groep niet meer te winnen voor Dortmund.

Ik vind dat Dortmund heeft laten zien dat ze aantoonbaar beter waren dan Arsenal. De vloer aanvegen is misschien wat overdreven geformuleerd, maar als Spurs fan (en idd ook City fan) mag ik dat toch wel?

12 maart 2016 om 12:02

Zo raar moest het niet lopen, uiteindelijk school het weinig. Als Wenger aan de rust op Galatasaray zijn sterkhouders niet had vervangen bij een 0-3 en we 0-5 of 0-6 wonnen, dan wonnen we de groep.

Mwa, ze hebben 1x de vloer aangeveegd met Arsenal, vorig jaar de 1e wedstrijd, 2-0 en het kon veel zwaarder zijn. Arsenal was toen nergens. Bellerin maakte zijn debuut en speelde erg zwak, natuurlijk geen cadeau om in zo'n te wedstrijd debuteren.

Engelse voetbal is 10x niks. Dit word nu al de zoveelste keer bewezen!!

Nog even voor de mensen die Pochettino een goede trainer vinden:
als je zulke tactische blunders maakt ben je toch echt niet geschikt voor Manchester United

Ik snap Tottenham hier echt niet. Italië gaat een zeer slecht seizoen tegemoet in Europa en dan laat je het liggen om uit te lopen op de coëfficiëntenlijst. Als ze dit weekend nu Man city of zo hadden, oké, het is de eerste kans in lange tijd voor de titel. Maar ze spelen tegen Villa... Eender welk team met wat voetballend vermogen walst daar toch gewoon overheen? Als je daar al spelers voor moet laten rusten?

Maar bon, binnen een aantal jaar zullen ze het wel voelen als het 4de ticket weg valt.

Engels voetbal krijgt probleem. Van de 3+1 CL plekken gaan 2 naar spurs en leicester. Dus maar 2 plekken over voor de ploegen met te veel geld, Arsenal, Liverpool, Chelsea, ManU en ManC. Dus minimaal 3 topploegen spelen geen CL. Dus reele kans dat e.g Pep of Mou geen CL speelt en topspelers zullen dat ook in afweging meenemen voordat ze voor PL kiezen (stel je voor Messi of CR7 of neymar zonder CL). Maar als nu engeland ook nog 1 plek minder krijgt....

Goede wedstrijd van Dortmund. Terechte winnaar, Spurs had niks in te brengen en leek het ook niet eens te willen.

Engels voetbal is niet om aan te gluren en stelt ondanks hun miljarden aan tv gelden heel weinig voor. De Bundesliga is hèt voorbeeld van hoe het nou wel moet. Komen geen rare sjeiks of duistere russen aan te pas. De Bundesliga is leuk om te zien, wordt prima geleid en bijna alle clubs zijn zeer gezond, afgezien van het feit dat het een hele spannende competitie is. Met Bayern Munchen als absolute topper.

10 maart 2016 om 22:43

Ik vind de Premier League anders een heel stuk spannender en zijn de teams in mijn ogen veel meer aan elkaar gewaagd. In Duitsland is het Bayern dat eigenlijk veel te goed is voor de rest en dit seizoen alleen van Dortmund nog knap een beetje weerstand krijgt. En daarnaast speelt Tottenham dit seizoen goed voetbal, maar als je zoveel belangrijke spelers passeert dan vraag je om zo'n nederlaag als vandaag.

11 maart 2016 om 03:46

Je kunt het wel spannender vinden maar het niveau is minder. Heb je MU vandaag gezien. Wat een aanfluiting en dat is niet voor het eerst dit seizoen. Die jagen op een CL plek in de Bpl.

Als je zoveel belangrijke spelers buiten de basis houd dan geef je wel de indruk dat de Europa League je niet veel boeit als Tottenham zijnde. En ik ben een beetje geneigd ze nog gelijk te geven ook. De titel of directe plaatsing voor de Champions League is mogelijk meer waard dan verder komen in de Europa League. Dortmund was veel sterker en zie ik als grote kanshebber voor het winnen van de Europa League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren