Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veldwijk hoopt op interlandcarrière: 'Niveau zou goed bij me passen'

Laatste update:
/

Lars Veldwijk heeft de hoop op een interlandcarrière nog niet opgegeven. De 24-jarige spits van PEC Zwolle zal qua niveau waarschijnlijk nooit in aanmerking komen voor het Nederlands elftal, maar hij heeft nog een optie. Omdat zijn vader werd geboren in Zuid-Afrika, komt Veldwijk in aanmerking voor een paspoort van dat land. “Het niveau zou goed bij me passen”, zegt hij in de Stentor.

Zelf is de 24-jarige aanvaller nog nooit in dat land geweest, maar hij wil zijn geluk beproeven. Wel beseft hij dat zijn ambitie om die reden ietwat vreemd is. “Maar ik hou van voetbal en Bafana Bafana heeft een grote historie. Ik heb altijd veel voetbal gekeken. Ik ken Benny McCarthy en heb genoten van het WK 2010 in Zuid-Afrika. Dat was geweldig.”

Een carrière in Oranje is volgens Veldwijk net te hoog gegrepen. “Ik ben een grote speler, 1.97 meter. Mensen denken dat ik traag ben, maar ik ben niet de langzaamste. En ik kan scoren, dat is mijn kracht”, houdt hij alvast een marketingpraatje. Veldwijk is vooral afhankelijk van bondscoach Ephraim Mashaba, die sinds 2014 de leiding heeft over de nationale ploeg.

Is Lars Veldwijk goed genoeg voor een interlandloopbaan bij Zuid-Afrika?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tof dat hij het zelf voorstelt, zou wel wat zijn Lars Veldwijk te zien tijdens de afrika cup haha

Zuid-Afrika is een mooi land voor Lars Veldwijk. Met Thulani Serero een makkelijk te bereiken international in de Eredivisie als hij echt serieus is. De rust die Lars Veldwijk met zich mee brengt zou al een hele verbetering zijn voor het elftal. Alleen moet je, je wel gaan afvragen of het reizen en de belasting die daarbij komt wel wenselijk is.

10 maart 2016 om 07:38

Speelt Mokotjo ook niet voor Zuid-Afrika?

In principe moeten dit soort dingen niet kunnen. Deze jongen heeft totaal geen affiniteit met Zuid-Afrika. Heeft dan misschien wel een Zuid-Afrikaanse vader, maar denk niet dat deze jongen de taal spreekt of uberhaupt iets van de cultuur af weet.

9 maart 2016 om 17:02

Ik ben het met je eens. Alleen is (een van) de officiele taal van Zuid-Afrika Engels, dus dat moet wel goed zitten. Aangezien hij ook nog in Engeland gevoetbald heeft.

9 maart 2016 om 17:07

Daarnaast is de tweede taal (afrikaans) een afgeleide van het Nederlands. Met een beetje kunst en vliegwerk redt je je daar ook wel mee.

9 maart 2016 om 17:12

En een andere is het Afrikaans, wat als Nederlander op zich prima te verstaan is. Ik denk echter niet dat Zuid-Afrika zit te wachten op een blanke buitenlander die weinig affiniteit heeft met het land, want bafana bafana is toch altijd wel de trots van de donkere Zuid-Afrikanen geweest. Al heeft Hans Vonk, die overigens wél in ZA geboren is, er ook jaren voor gespeeld.

9 maart 2016 om 17:14

Denkt niet dat er Afrikaans gesproken wordt bij Bafana Bafana

9 maart 2016 om 17:28

Met name in Cape Town spreken velen wel gewoon Afrikaans. Op dit moment zijn er ongeveer 7 miljoen Zuid-Afrikanen die Afrikaans spreken, dus zullen er voldoende spelers zijn die het wel spreken.

9 maart 2016 om 18:24

Oo dat doen zij wel hoor! In kaapstad en de andere grote steden spreekt grotendeels gewoon Afrikaans. Het is ook de lingua franca daar, niet altijd officieel maar men spreekt het op de straten en in huizen wel. Dus qua taal moet het wel goed komen voor Veldwijk aangezien ie vast ook Engels kan.

9 maart 2016 om 17:04

Inderdaad, ik ben te slecht voor mijn ' echte' land, dan maar uitkomen voor een land waar ik totaal niks mee heb, maar wel van mijn niveau is -_-

9 maart 2016 om 17:11

Beetje zoals alle nederlanders (met Marokkaanse roots) die voor marokko uitkomen. Vandaag weer een nieuwe (tannane). Zelf zie ik liever dat iedereen voor het land uitkomt waar hij is opgegroeid

9 maart 2016 om 17:12

En geboren

9 maart 2016 om 17:12

Aan de andere kant snap ik ook wel dat een land vertegenwoordigen een hele bijzondere ervaring is die je graag wil evenaren. Als er dan opties zijn om dat te doen dan moet je die grijpen.

9 maart 2016 om 17:22

Ja, snap sowieso niet dat de mogelijkheid bestaat... Je bent toch geboren in Nederland, dan ben je toch een Nederlander. En daarnaast kwam hij (ziyech) ook uit voor jong Oranje, wat ook weer andere spelers in de weg staat die wel uiteindelijk voor Nederland ' kiezen' . Dan had hij daar ook niet voor uit mogen komen, ook al ben je een kind.

10 maart 2016 om 08:48

@ruben: dus alle Europese Marokkanen die voor Marokko kiezen zijn niet goed genoeg voor hun 'eigen land' volgens jou? En hebben ook niks met Marokko? Afgezien dat hun ouders er zijn geboren en dat ze er jaarlijks naar toe gaan natuurlijk.....

Ziyech was natuurlijk niet goed genoeg voor Oranje. En Benatia niet goed genoeg voor Frankrijk. En Tannane is veel slechter dan Ramselaar natuurlijk....

Wat een onzin. Laat mensen nou gewoon hun eigen keus maken zonder te oordelen. Altijd maar dat jaloerse, zure gedoe. Als Zuid-Afrika iets aan Veldwijk heeft gun ik het hem van harte.

9 maart 2016 om 17:25

Is wel raar want dat zou betekenen dat ie daar ook grootoyders heeft wonen als die nog leven. Die bezoek je ook wel eens lijkt me.

9 maart 2016 om 17:47

Hoeft niet, dus kunnen ook naar Nederland verhuist zijn. Of inderdaad al niet meer leven.

9 maart 2016 om 17:47

Dus=die

9 maart 2016 om 17:41

Hij is daar goed op zijn plaats

10 maart 2016 om 00:35

Misschien qua niveau, maar ik zou als bond van Zuid-Afrika geen speler in de nationale ploeg willen die totaal geen affiniteit met Zuid-Afrika heeft. Dan zijn er toch andere spelers die wel trots zijn op hun land en het uitkomen daarvoor.

Gewoon bij oranje komen joh. Ik weet zeker dat je aan de criteria van Blind voldoet. Die heeft de ambitie om zijn bijnaam te projecteren op Oranje. Binnenkort valt Huntelaar definitief uit de gratie. Dan kan jij daarvoor in de plaats komen. Robben kijkt ook tegen het einde van zijn interlandcarrière aan. Ik hoorde dat Blind bezig is om Bilal Basacikoglu te overtuigen voor Nederland te kiezen.

9 maart 2016 om 17:11

We hebben altijd nog Luciano Narsingh achter de hand, dat scheely

9 maart 2016 om 17:11

Scheelt*

9 maart 2016 om 17:32

En zijn broer is ook heel goed.

9 maart 2016 om 17:32

Bilal heeft al voor Turkije gekozen voor zover ik weet, maar wie weet kan Blind 'm ompraten

10 maart 2016 om 00:01

Nee pas als hij bij Ajax voetbalt

On tpoic, leuke manier om international te worden, waarom ook niet. De bondscoach beslist. Als hij de winnende maakt in de Afrika cup finale, scanderen ze gewoon zijn naam

Een prima spits. Is hij nou zoveel slechter als wij hebben. Het zou zonde zijn als hij voor Zuid afrika zou kiezen en het blijkt dat hij later zeker van toegevoegde waarde zal zijn. Het zal even wennen zijn lars in de afrika cup te zien.

Haha. Deze jongen is in zichzelf gaan geloven. Absoluut geen NL elftal materiaal. Leuke spits voor zwolle maar hij mag de veters van RVP en KJH nog niet eens strikken.

9 maart 2016 om 17:29

Artikel gelezen?

On: natuurlijk wel een leuke stap voor hem persoonlijk. En waarschijnlijk ook een versterking voor ZAf, wordt wel een gek gezicht, haha.

9 maart 2016 om 18:57

Dick wil je leuk doen of bijdehand? Lees nou gewoon het artikel of reageer niet. Beetje populair doen zonder ook maar te lezen wat er staat.. Irritant man

10 maart 2016 om 00:37

Luuk De Jong en Bas Dost lopen ook mijlenver voor op Lars Veldwijk.

belachelijk...nooit geweest...geen interesse in het land....helemaal niks....

Zou een prima speler zijn voor Zuid-Afrika, maar een binding met het land heeft Veldwijk kennelijk niet. Zijn vader ook niet zo te merken, als je je 24-jarige kind nog nooit hebt meegenomen naar je geboorteland. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat hij wordt opgeroepen.

9 maart 2016 om 17:34

Nu ken ik de familie Veldwijk natuurlijk niet, weet dus niet wat voor een baan dhr. Veldwijk had, maar stel dat het gezin uit 5 personen bestaat, een ticket naar Z Afrika kost denk ik toch zeker 500 euro, dus kan mij voorstellen dat hij daar gewoon het geld niet voor had, bedoel als alleen de reis al 2500 euro kost, dat is toch geld wat veel mensen niet kunnen missen.

9 maart 2016 om 17:43

Ik denk (en dan kijk ik even naar de achternaam) dat vader Veldwijk een kind is van Nederlandse expats die mogelijk al in zijn jeugd weer zijn teruggekeerd naar Nederland. Het is denk ik hetzelfde als straks de kinderen van Kongolo, Siem en Luuk de Jong voor Zwitserland willen gaan spelen.

Nederland weer op z'n achterste poten hoor! Quatar speelt straks toch ook met import Brazilianen? Nederland moest en zou Douglas van Twente toch neutraliseren? Salomon Kalou wilde zelfs een minister een paspoort voor regelen!
Klose en Podolski zijn Polen ipv Duitsers en ga zo maar doorrrr...
Als Veldwijk voor Bafana Bafana kan spelen, laat hem lekker!

9 maart 2016 om 17:40

Ik zou me nog even in de kwestie Kalou verdiepen, want de minister die daar over ging wilde hem alles behalve naturaliseren (neutraliseren lag dichter bij de realiteit denk ik al zal het een verschrijving van jou zijn geweest).

Douglas wilde zelf graag voor Oranje uitkomen, en heeft gewoon de reguliere stappen genomen, woonde lang genoeg in Nederland, heeft de toets moeten doen etc.

Zou leuk zijn voor hem. Hij heeft natuurlijk geen affiniteit met dat land, en hij zal zich wel verbazen over hoe voetbal daar gespeeld wordt. Het gaat daar vol enthousiasme met zijn allen naar voren rennen en vliegen. Tactiek is vaak ver te zoeken, dat heeft Ruud Krol daar beleefd. Bovendien gaan spelers al heel snel naast hun schoenen lopen.

Ben benieuwd of Veldwijk dat wat vindt. Hij is bij PEC en in de Eredivisie gewend om alleen maar aan tactiek te denken. Dat is het ene uiterste, Zuid-Afrika het andere.

10 maart 2016 om 16:13

Ben je na 2010 geboren? Op het WK 2010 heb ik niemand als een kip zonder kop zien spelen bij ZA. Allemaal achterhaald geklets van jou en daarnaast ook nog generaliserend. Zijn Serero en Mokotjo jongens die naast hun schoenen lopen?

10 maart 2016 om 18:08

Maar dat zijn toch ook de spelers die het tot Europa hebben geschopt? Alle voetballers die nog in Zuid-Afrika spelen, zoals Teko Modise, lopen snel naast hun schoenen. Ruud Krol dacht daar toen (in 2010) al het zijne van. De spelers moeten het over een lange periode laten zien, niet na 5 goede wedstrijden denken dat ze er al zijn.

Op het WK liep het prima, met het publiek erachter. Maar er werd wel degelijk meer met het hart gespeeld dan met het hoofd.

Het enige waarin Veldwijk voor Oranje van waarde kan zijn is zijn fysieke gesteldheid. Hij is bijna 2 meter lang en oersterk, dus er komt wel iemand in het veld. Echter mist deze jongen agressie en als hij zijn dag niet heeft voert hij helemaal niets uit. Beetje vergelijkbaar met Kramer dus. In potentie is Lars is een geweldige spits, maar omdat hij het toch iets te vaak laat afweten in de persoonlijke duels blijft het bij "in potentie".

9 maart 2016 om 20:17

Als PEC fan zul je er vast een betere kijk op hebben, maar Veldwijk is zowel topscorer en heeft de meeste assist. Daarnaast een echte teamspeler en het lijkt ook een prettig figuur in de groep. Type De Jong, is nog lastig te zeggen waar zijn plafond ligt toch?

Wat moet hij daar nou? Ik hoop dat hij zelf ook wel begrijpt dat hij daar niks te zoeken heeft. Zou voetballend waarschijnlijk nog veel kunnen toevoegen, maar cultureel is dit toch niet te rijmen. Wordt daar never nooit geaccepteerd. Blank (wel puntje daar), nooit in het land geweest, speelt niet voor een Afrikaanse club, kent de cultuur niet, kent de mentaliteit niet en zo kan je nog wel even doorgaan. Van achter mijn tv zie ik ook wel dat het WK erg interessant en leuk leek. Ook dit was - helaas - een illusie. De gemiddelde Afrikaan was niet zo heel blij met dit WK.

Hans Vonk kan hem vast wel tips geven hoe hij dit moet regelen. Die heeft ongeveer hetzelfde gedaan, dus een ervaringsdeskundige

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren