Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tannane volgt voorbeeld Ziyech: 'Mijn hart gaat uit naar Marokko'

Laatste update:
/

In navolging van Hakim Ziyech gaat ook Oussama Tannane zijn interlands spelen in het shirt van Marokko. De spits, die doorbrak bij Heracles Almelo en sinds de winterstop actief is voor het Franse Saint-Étienne, maakt woensdag officieel bekend dat de kleuren van zijn vaderland zal gaan verdedigen. De 21-jarige aanvaller werd in Marokko geboren, maar speelde al twee keer voor Jong Oranje.

“Ik voel me zowel Nederlander als Marokkaan en ik heb bij Jong Oranje met veel trots gespeeld. Maar op een gegeven moment moet je als speler een keuze maken”, licht de 21-jarige spits toe op de website van OnsOranje. “Fred Grim heeft veel met mij hierover gesproken en gezegd dat ik ook in Nederland een mooie interlandcarrière tegemoet kan gaan. Maar mijn hart gaat uit naar Marokko. Het is een jongensdroom om voor het nationale elftal van Marokko te voetballen.”

Bondscoach Grim van Jong Oranje kan niks anders doen dan zich neerleggen bij het besluit van de jongeling. “Oussama heeft lang getwijfeld voor welk land hij wil uitkomen. Wij hadden uiteraard liever gezien dat hij voor Nederland had gekozen, vandaar dat ik hem heb verteld dat we in zijn talent geloven. Uiteindelijk heeft Oussama aangegeven dat hij meer trots voelt bij het voetballen voor Marokko. Dat is een besluit dat we moeten respecteren”, zegt hij.

Tannane speelde in Nederland in de jeugd van FC Utrecht en PSV, waarna hij overstapte naar sc Heerenveen. In de zomer van 2013 nam Heracles hem transfervrij over uit Friesland. In de eerste seizoenshelft was de aanvaller in elf optredens goed voor zeven goals, waarmee hij Franse aandacht trok. Saint-Étienne nam hem een kleine 2 maanden geleden voor 2,5 miljoen euro over van de club uit Almelo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb hier geen problemen mee.

Die jongen voelt zich Nederlander en Marokkaan en hij heeft hierin zijn hart gevolgd. Lijkt mij prima.

9 maart 2016 om 15:01

Waarom zou je hier uberhaubt een probleem mee kunnen hebben? Het is toch gewoon een individuele (persoonlijke) keuze? Hebben wij verder niks mee te maken dacht ik.

9 maart 2016 om 15:05

Natuurlijk hebben wij hier wel wat mee te maken, want als hij voor Oranje kiest, speelt hij voor ons land en heeft zijn persoonlijke keuze invloed op onze prestaties. Net zoals het ontbreken van hem daar wel of geen invloed op heeft. Dus ja, hier kun je een probleem mee hebben als je een groot fan bent van deze speler en niet begrijpt dat hij zijn hele leven in Nederland woont en toch voor een ander land kiest.

9 maart 2016 om 15:17

psv4us, iedereen is ook vrij om ergens om 'te janken' en te verklaren het oneens te zijn met iemands beslissing. Dat er vrijheid is om te kiezen, betekent ook dat er vrijheid is om andermans keuzes te bekritiseren. Of het veel zin heeft is een tweede, maar dat maakt niet uit.

9 maart 2016 om 15:24

WAr maken we ons druk om, die Tanane zal echt nooit goed genoeg worden voor Oranje, met alle respect.
Als hij over 2 jaar nog heeeele grote stappen maakt, misschien.
Maar op zijn leeftijd moet je al verder zijn wil je voor Nederland spelen.

9 maart 2016 om 15:35

Je kan het er niet mee eens zijn, maar er "een groot probleem" mee hebben is wel wat overdreven, niet? En dan hebben we het hier nota bene over een Nederlander die, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ziyech, gewoon in Marokko is geboren en waarvan de Marokkaanse roots dus nog vele malen sterker zullen zijn, als we dit vanuit jouw tunnelvisie-perspectief bekijken (waarin schijnbaar iemand die een groot deel van zijn leven in een land heeft gewoond, ook per se voor dat land moet gaan voetballen). Zo zie ik het echter niet. Zo bekijken jij, en weinigen met jou, deze keuze. Tannane had gewoon de keuze uit twee landen (de luxe die je krijgt met twee nationaliteiten) en heeft gekozen voor het land waar hij het meeste trots voor voelt, zonder iets af te doen voor het land waar hij niet voor heeft gekozen. Dan dienen wij gewoon te respecteren. Ik vind het persoonlijk wel lachen dat we nu toch in een tijd leven waarin we zo afhankelijk zijn van de keuzes van Nederlanders met een buitenlands (voornamelijk Marokkaans) afkomst, waar dit soort spelers een jaartje of tien geleden nog behoorlijk overbodig waren in Oranje.

9 maart 2016 om 15:36

Psv4us, als ieder vrij is zn mening te geven dan mag Oz81 dat toch ook? Bovendien begrijp ik zijn redenering ook nog eens want hij een punt. Reken maar dat het Argentijnse team anders in elkaar zou steken als Messi bijvoorbeeld voor Spanje had gekozen. Dus we hebben er als supporters wel degelijk mee te maken, maar dat geldt voor elke individuele speler en zijn individuele keuzes.

Waar we niet over mogen janken is het feit dat hij een keuze maakt en als dat dan niet de onze is hebben we gewoon dikke pech. Niet meer, niet minder.

On: Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Nederlandse jongens welke kiezen voor Marokko totaal uit het oog verlies maar ik heb genoten van Oussama bij Heracles. Succes dus!

9 maart 2016 om 15:41

Voor Nederland kiezen en dan laten debuteren en nooit meer oproepen is iets waar Nederland goed in is en ook van plan was met ziyech. Lekker voor Marokko voetballen en meer minuten maken dan bij het Nederlandse elftal

9 maart 2016 om 15:47

Noem eens wat voorbeelden dan. Ik kan alleen Yildirim bedenken. Bakkal, Rekik, Bazoer, Ola John, Romano Denneboom, John Veldman, Bart Latuheru, Lo La Chapelle en wellicht nog wel wat voorbeelden waren volgens mij geen spelers die daarna een interlandcarrière in een ander land door de neus is geboord, of wel?

9 maart 2016 om 16:13

Verder zijn? Die jongen heeft zich binnen een mum van tijd naar een basisspeler gewerkt bij een traditionele subtopper. Hou alsjeblieft die clichés voor je zeg! Welkom Tannane, ik denk dat het Marokkaans elftal nog veel plezier aan je zal hebben. Trots op mijn oude buurjongen!

9 maart 2016 om 18:15

Ik kan me een Mounir el Hamdoui herinneren waarbij Marokko hem dit heeft geflikt.

10 maart 2016 om 00:07

Even zonder grap? Hij is 21 jaar en heeft bij Heracles bewezen nog ontzettend gretig te zijn. Dat hij naar jouw mening al verder ontwikkelt behoort te zijn vind ik voorbarig.

10 maart 2016 om 10:41

Ik begrijp je punt. Maar ik denk dat onze werkelijkheid hierin verschilt. Ik heb niks met het Nederlandselftal vandaar waarschijnlijk mijn onbegrip. En goed, dit is sinds jaar en dag de normaalste zaak in de voetballerij. Alfredo di Stefano kwam in de jaren 50/60 volgens mij uit voor zowel Spanje als Argentinië. Een mening mag je zeker hebben (of je voelen zoals je uitlegt) - Verder ligt het voor mij allemaal te ver van m'n bed.

10 maart 2016 om 15:27

Een speler als messi past perfect bij oranje want ze zijn allemaal op niveau, man man man oranje is waardeloos op het moment. het zal jaren zo blijven en jah spijtig vr oranje en de eredevisie. Ze komen nooit meer waar ze waren, ale wij gaan het alleszins niet meemake

10 maart 2016 om 18:38

El hamdaoui heeft genoeg interlands gespeeld hoor. Weet dus niet wat Marokko bij hem zou hebben geflikt?

9 maart 2016 om 15:49

Ik heb gehoord dat die spelers grote geldaanbiedingen krijgen van de Marokkaanse bond... Als het klopt (zou me trouwens niet verbazen als je ziet hoeveel de bondscoach per maand krijgt) vind ik het toch jammerlijk.

9 maart 2016 om 17:18

Denk niet dat de Marokkaanse bond geld aanbied aan spelers om voor Marokko te kiezen. En de nieuwe bondscoach verdient gewoon €60.000 per maand. Lijkt me niet zo heel veel voor een bondscoach. Denk dat Blind meer verdient.

9 maart 2016 om 17:20

Ja, lijkt me logisch toch. Dat heet investeren in de toekomst. Of je nu geld uitgeeft aan subsidies voor amateurclubs of jeugd aan het voetballen krijgt omdat successen van het nationale team afstraalt op jeugd om ook te gaan voetballen.

9 maart 2016 om 18:43

Het is best logisch inderdaad, Marokko presteert niet naar behoren. Investeren moet kunnen. Maar ik vind het jammerlijk dat spelers verleid worden door geld. Ziyech is in Dronten gebore, heeft voor Heerenveen en Twente gespeeld. Dan opeens gaat ie voor Marokko spelen. Als geld een factor was zou ik dat jammer vinden. Voor de nationale ploeg draait het om eer.

9 maart 2016 om 18:46

Ik weet het niet zeker, ik heb het gehoord via-via van mensen die Tannane kennen. Ik zou het jammer vinden als geld echt een factor is bij het maken van de keus.
Vind wel dat Blind meer hoort te verdienen, hij is de bondscoach van het Nederlands elftal. Misschien doet hij is zijn werk niet goed, dat is een andere discussie, maar vind het logisch als hij meer verdient.

9 maart 2016 om 19:15

Ziyech is nooit Nederlander geweest net als alle Marokkanen hier in Nederland geen 1 wordt als Nederlander gezien, tot het de nederlanders uitkomt. Zo wordt er op het nieuws gesproken over mocro maffia,Marokkanen probleem. Enz enz maar zodra zo'n Marokkaan een beetje kan voetballen wordt er gevraagd waarom kiest die niet voor nl. Dat is heel simpel NL heeft nooit voor hem gekozen stelletje hypocrieten

9 maart 2016 om 20:18

Laat ik 'm dan ook maar over 1 kam scheren.
Alle Marokkanen voelen zich geen Nederlander en nokken hem het liefst terug naar Marokko om daar de uitkering verder te gaan trekken...
Slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. Je voorbeeld over de Mocro Maffia, slechter had je 'm niet kunnen maken. Hoe wil je het dan noemen? De Filipijnse Maffia, omdat er zoveel Filipijnen omgelegd worden?

10 maart 2016 om 02:11

De Nederlandse Maffia, want we zijn toch allemaal nederlanders? Of ben je alleen een nederlander als je een topsporter bent?

9 maart 2016 om 17:52

Volgens mij heeft Tannane zich vooral laten leiden door de manier waarop Blind Ziyech voor het Nederlandse voetbal heeft "kaltgestellt",en Blind zou alleen daarom al moeten worden ontslagen.
Als Ziyech "van Veen" had geheten ,had dat nooit gebeurd.

9 maart 2016 om 19:00

Mee eens

Nou lekker dan. Weer een potentiële international die weg gaat. Promes moet zich echt heel goed ontwikkelen om de opvolger van Robben te worden. Ik vind Promes in Rusland het goed doen, maar ik vind dat hij bij het Nederlands te weinig aanwezig is. Want mocht Robben stoppen, hoop ik en denk ik dat Promes het zal overnemen, maar als hij net zo goed is als Robben, ben ik bang van niet. En Tannane zag/zie ik wel een potentiële international in zich.

9 maart 2016 om 16:39

Je gaat toch niet serieus beweren dat Tannane goed genoeg is voor Oranje? Hij is 21 en heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld, maar hij had al veel verder moeten zijn om in aanmerking te komen. Ik snap zijn keuze wel, met Robben Promes en zelfs Narsingh enz voor je maakt hij toch nauwelijks kans. Leuke speler, maar hij wordt erg overschat.

9 maart 2016 om 16:47

Je zegt het al. 21 jaar. Is een jongen met zeker veel potentie. Tuurlijk is hij nu niet goed genoeg, maar ik denk (en hoop) dat hij het verder gaat schoppen dan Narsingh. Maar Robben stopt he binnenkort, Robben is 32, niet de jongste meer. Maar ik vind hem nu ook overschat, maar als hij drie seizoenen dit weet vast te houden, dan heeft hij sowieso de clubs voor het uitkiezen. Saint-Etienne is een best groot clubje in Frankrijk, dat wordt weleens onderschat.

9 maart 2016 om 17:23

Los van of hij goed genoeg is, het is een trend dat deze spelers niet meer voor Oranje kiezen, niet voor Nederland. Maatschappelijk zien we dus misschien wel een verschuiving en gaan we steeds verder afdrijven van een multiculturele samenleving, maar meer een samenleving krijgen met verschillende groeperingen en dus polarisatie.

Goede keuze, Promes is vele malen beter en El Ghazi is minimaal gelijkwaardig. Zou zonde zijn als Tanana na een half jaartje goed spelen voor Nederland kiest, 1 keer speelt en daarna nooit meer.

9 maart 2016 om 15:58

Dat was sowieso al zo ja.

10 maart 2016 om 09:09

Waarom was dat sowieso al zo dan? Onderbouw graag je mening?

10 maart 2016 om 11:26

De reactie waar ik op reageerde staat er al niet meer.

Jammer goeie speler. Pas 21 jaar en als hij zich goed ontwikkeld bij saint eitienne kan het wel een topper worden.

Dit mag iedereen lekker zelf weten, wel zou ik naar een situatie toe willen waarin de keuze voor een land al wordt gemaakt bij Jong Oranje, dan wel Jong Marokko. Ik vind 21 nog rijkelijk laat, natuurlijk kan je spijt krijgen van je keuze, maar he, zo is het leven. Als je geen voetballer wordt moet je in je jonge leven ook al grote beslissingen maken, welke school ga je, welk profiel neem je, welke studie pak ik daarna op. Allemaal keuzes die invloed kunnen hebben op de rest van je leven en die keuzes maak je op veel jongere leeftijd. Ik vind dat een interland voor een u 21 nationaal team al bindend moet zijn, de toernooien die zij spelen (o.a. OS) zijn al van genoeg belang om niet vrijblijvend voetballers met dubbele nationaliteiten op te stellen lijkt mij. Ik vind het wat dat betreft ook niet vreemd dat veel spelers nu niet voor Oranje kiezen die deze zomer nog wel speelgerechtigd waren geweest voor de Olympische Spelen. Marokko heeft zich wel geplaatst, misschien is het toeval, maar het valt mij erg op.

9 maart 2016 om 15:19

Het is veel moeilijker om je via de jeugd in Europa hiervoor te kwalificeren. Alleen de beste 4 mogen meedoen.

En daarbij, Marokko heeft zich volgens mij helemaal niet gekwalificeerd? Algerije, Nigeria en Zuid Afrika wel.

9 maart 2016 om 15:20

Mijn reactie zie ik niet terug. Dus nog even in het kort, Marokko heeft zich niet geplaatst.

9 maart 2016 om 15:38

je hebt helemaal gelijk! Ik verkeek me op 4 jaar terug.

9 maart 2016 om 15:25

@baardgrasmus: hoe kom je erbij dat Marokko zich heeft geplaatst voor de Olympische Spelen? De vorige editie wel inderdaad maar die van 2016 niet.

Misschien wil die jongen gewoon voor Marokko spelen ipv Nederland. Die voorkeur kan er gewoon zijn, hoe moeilijk ook voor sommigen te beseffen. Maar houd aub op naar andere redenen te zoeken dan gewoon puur liefde voor het land. Natuurlijk zullen er hier en daar spelers zijn die kiezen omdat ze er beter van worden op een of andere manier, maar laten we die stempel niet bij alle spelers die niet voor NL willen spelen drukken.

9 maart 2016 om 15:36

Excuses, ik dacht dat ze zich geplaatst hadden, maar dat was inderdaad nog onder Verbeek, mea culpa.

Echter vind ik nog steeds dat je de keuze al bij onder 21 zou moeten maken. Als Marokko zich wel had geplaatst had je dus een situatie kunnen hebben waarin spelers die met Jong Oranje kwalificatie waren misgelopen, zich met Marokko vervolgens in Rio mochten laten zien. Dat vind ik een zeer slechte situatie.

Vind je het gek met al die polarisatie de laatste jaren dat ie niet voor Nederland kiest...wel jammer....

9 maart 2016 om 15:26

Heeft daar helemaal niks mee te maken. El Ghazi zit ook gewoon bij Oranje en iedereen verwacht van Nouri hetzelfde.

Tannane zit een tijdje niet meer bij Jong Oranje (ook o.a. vanwege zijn gedrag, Leerdam) dus vandaar dat het zijn keuze makkelijker heeft gemaakt.

9 maart 2016 om 19:11

El ghazi zoekt zijn heil bij ronaldo voor advies...
Die moet zich lekker met voetbal en zijn lichaam bezighouden...als el ghazi voor zijn gevoel had gezoken dan had ie nooit voor holland gekozen. ...niet dat ie veel voor Nederland zou spelen. ...zwaar overschat

9 maart 2016 om 15:42

Ja, ik vind dat heel gek. Je laat toch niet door idioten als Wilders dit soort grote keuzes bepalen? Dat is een privékeuze, en of de PVV nou 8 of 38 zetels in de peilingen heeft zou niets moeten uitmaken.

9 maart 2016 om 15:51

Natuurlijk maakt het uit als er een volksvertegenwoordiger minder Marokkanen roept, en al helemaal als 1/3 van de bevolking hem steunt, als je alleen de allochtonen zou rekenen is dat al de helft, dat schuif je als Marokkaan zijnd niet zomaar ff aan de kant, althans ik kan mij heel goed voorstellen dat ze dat niet doen.

9 maart 2016 om 15:58

Tja, en 2/3 van Nederland walgt van Wilders, de kans dat hij aan de macht komt is nihil en hij wordt zelfs in neutrale media toch altijd wel als een extremist weggezet. Als je je als Marokkaan, of om het even welke nationaliteit veel van hem gaat aantrekken maak je hem veel groter dan hij is. Overigens moet ik dat 1/3 nog maar zien bij de verkiezingen, de grootste idioten schreeuwen het hardst en laat nou net de aanhang van Wilders bestaan uit grote idioten.

Daarbij, waarom zouden Marokkanen zich hier heel veel van aan moeten trekken? Zijn zij bijvoorbeeld fan van Pechtold omdat die Wilders altijd zo hard aanpakt? Of krijgt alleen het negatieve aandacht?

9 maart 2016 om 16:39

Totaal mee eens Baardgrasmus. Dit soort argumenten kun je altijd te pas en te onpas gebruiken. Al is de verhouding Wilders inmiddels eerder 1/4 tegenover 3/4 (35 zetels van de 150). Ik zeg niet dat alles hier pais en vree is, maar laten we eerlijk zijn, dat is het in Arabie ook niet. Bovendien is bijvoorbeeld in Frankrijk een Le Pen ook aardig bekend (waar ook een hoop Arabische jongens spelen in het nationale Franse team), dat weerhoudt deze spelers toch ook niet? Als je een reden zoekt om niet ergens voor uit te willen komen, ga je die vinden en worden andere argumenten genegeerd. Ik vind daarom ook dat Tannane het wel eerlijk omschrijft en hij haalt dit soort argumenten dan ook niet aan.

9 maart 2016 om 19:16

Is het algemene wij zij gevoel nu....ik had vroeger dat ook nooit.. ik ben een blanke man uit zeg maar de barrio van rdam maar kijk ff globaal wat er gebeurd..ik betrap mij ook regelmatig nu dat ik me nu een kant kiest....zal wel aan mij liggen; )

9 maart 2016 om 16:45

Denk niet dat zijn keuze daarmee te maken heeft. Hij zegt ook duidelijk dat het uitkomen voor Marokko zijn jongensdroom is en z'n hart daar naar uit gaat. Zijn goed recht. Bij Marokko wordt het voor Tannane al best lastig, gezien de hoeveelheid goede buitenspelers. Nederlands Elftal is voor hem te hoog gegrepen denk ik.

Als hij zich goed zou ontwikkelen kon het best een speler worden voor Oranje. Maar het is natuurlijk zijn keuze en als hij zich meer Marokkaan voelt dan moet hij natuurlijk voor Marokko kiezen.

Prima. Leuke speler. Heeft meer kans om het te redden bij Marokko.

Hij speelde ook in de jeugd van Ajax.

On: Hij moet doen waar hij zich goed bij voelt. Prima voetballer overigens.

Prima..geen we niet missen.
Blijf het raar vinden dat gedoe met dubbele nationaliteit...

Heel verstandig! Nederlands elftal haalt hij nooit! Bazoer, Klaassen, Propper, Strootman,Blind, zijn stuk voor stuk vele malen beter

9 maart 2016 om 16:37

Deze jongen is in principe gewoon een buitenspeler. Spelers die jij opnoemt zijn middenvelders of centrumspelers. Missen ga je deze speler niet. Niet het niveau dat je als Nederlands Elftal moet nastreven.

10 maart 2016 om 02:23

Nee Locadia en Narsingh dat is het niveau wat je als Nederland zijnde moet nastreven ja.

10 maart 2016 om 09:17

Schei toch uit man! Nu het gaat om een Marokkaansened is het ineens niet een speler die het gewenste niveau heeft om het Nederlands elftal te halen. Volgens mij zit het Nederlands elftal vol met middelmatige spelers die wel worden opgeroepen.

10 maart 2016 om 09:22

Inderdaad! Als je ziet wie Blind allemaal oproept dan heb ik zo mijn bedenkingen daarover. En Tannane zou zeker een goede speler kunnen zijn voor Oranje in de toekomst en dat hij voor Marokko heeft gekozen is zijn eigen keuze en daar hebben gewoon mee te dealen punt uit.
Ik wens Tannnane veel succes in zijn verdere loopbaan als Marokkaans international.

10 maart 2016 om 12:27

@VAKKIE-L

Hij is niet minder dan bijvoorbeeld Locadia en Narsingh, maar dat neemt niet weg dat ook die jongens (nog) niets in het Nederlands Elftal hebben te zoeken. Alleen kiest deze jongen voor Marokko, dus krijg je automatisch de discussie of je hem mist als voetballer of dat hij vervangbaar is. Daar is niets vreemds aan.

Iedereen vind het jammer dat Ziyech voor Marokko koos en iedereen neemt het Danny Blind kwalijk. Dus het heeft er niets mee te maken dat het over een Marokkaanse Nederlander gaat. Het gaat erom of Tannane vervangbaar is, en dat is naar mijn mening het geval.

Hier op voetbalzone kan niemand er wat aan doen dat de bondscoach domme keuzes maakt in zijn selectiebeleid. Jouw argument gaat dus totaal niet op. Ik denk dat iedereen hier wel weet dat het Nederlands Elftal pure middelmaat is op dit moment.

10 maart 2016 om 12:34

@marokkaansened

Nee, absoluut niet. Ook die spelers zie ik liever niet in het Nederlands Elftal. Maar het gaat nu over de speler Tannane en naar mijn mening lopen er meer van dit soort spelers rond, dus is hij vervangbaar. Ook bij de Marokkaanse selectie lopen er wel spelers met minstens dezelfde kwaliteiten rond.

9 maart 2016 om 16:37

Al de spelers die jij noemt zijn helemaal geen concurent voor hem. Het is dus totaal niet relevant om te kijken of hij beter of slechter is dan die spelers.

9 maart 2016 om 17:44

En Cillessen niet te vergeten

Is een te respecteren keuze al vind ik, zoals net al eerder gezegd dat die keuze zou moeten gelden vanaf de jeugdelftallen(oranje). Vind dat gevoelsmatig niet helemaal kloppen. Wel vol overgave voor een nationaal jeugdelftal uitkomen om je daarna toch meer Marokkaan te voelen en te switchen. Heeft simpelweg meer met het sportieve aspect te maken dan met het meer Marokkaan voelen. Niet erg, maar geef het gewoon toe.......

9 maart 2016 om 16:35

Het maakt niet zozeer uit hoe zijn beslissing tot stand is gekomen. Echter heeft deze jongen wel een plaats in beslag genomen bij de jeugdelftallen die achteraf dan voor een ander had moeten zijn. Zeker bij -21 moet de beslissing voor de nationaliteit gewoon vaststaan. Dan zijn spelers oud genoeg en voldoende volwassen om een goede keuze te maken. Voor -18 is dat nog wel te jong.

9 maart 2016 om 16:46

Heb je wel deels gelijk in want ik vind nog steeds dat dit ook voor jongere elftallen zou moeten gelden. Zo'n jongen wordt begeleid, dan mag je aannemen dat hij juist geïnformeerd wordt over zijn opties.

Goed punt, had er niet aan gedacht(plek innemen van een ander).

Zijn keuze respecteer ik uiteraard. Aan de ene kant jammer, aangezien deze jongen wel redelijk getalenteerd is. Aan de andere kant moet je geen genoegen nemen met dit soort spelers. Denk dat Tannane het bij Marokko ook moeilijk gaat krijgen met al die buitenspelers.

Echter snap ik dit soort beslissingen niet als je wel voor jeugdelftallen van een ander land uitkomt. Ze moeten de regels voor -21 ook aanpassen vind ik. Het schept geen duidelijkheid naar zowel speler als (bonds)coach. Een speler moet op zijn 18-21 jaar volwassen genoeg kunnen zijn die beslissing te maken.

Deze jongen heeft nl. duels gespeeld voor -21, terwijl hier dus eigenlijk gewoon een ander had moeten spelen. Kost onnodige tijd, geld en ontwikkeling voor een speler die voor Nederland geen meerwaarde (meer) heeft. Echter hoop ik wel dat deze jongen kansen krijgt bij Marokko. Opzich een prima speler en ontwikkelt zich prima sinds hij bij Heracles terechtkwam.

Verstandig dat hij voor marokko kiest omdat hij daar zeer waarschijnlijk meer speeltijd zal krijgen dan als hij voor oranje koos. Hij is een goeie speler maar op dit moment niet voldoende om een basisplek te bemachtigen bij oranje..concurrentie voorin bij oranje is enorm vooral omdat er zoveel talenten zijn van de toekomst

9 maart 2016 om 17:05

@football freak, mee eens. Ook ik vind Oussama Tannane geen speler die het beoogde niveau van Oranje aankan. In tegenstelling tot b.v. Hakim Ziyech. Die uiteindelijk voor een interlandcarrierre bij Marokko koos na openlijk geschoffeerd te zijn door Danny Blind. Tannane vind ik persoonlijk een opgewonden en snel aangebrand standje, met voetbaltechnisch pieken en dalen. Kortom: Ik lig geen seconde wakker van zijn keuze voor Marokko. Hopelijk vergeet de bondscoach van dat land hem niet te selecteren.

9 maart 2016 om 17:09

Hij is pas 21 jaar. Is nu al uitblinker bij een subtopper in Frankrijk, zou me niet verbazen als hij zich zou ontwikkelen tot een topper.

Zou Tannane wellicht gezien hebben hoe Ziyech door Blind is behandeld,en daarom liever Marrokko verkiest?
Alleen al vanwege de belachelijke manier van omgaan met een supertalent als Ziyech zou Blind moeten worden ontslagen.
Iemand als Ziyech is er niet in Nederland,en die jongen had graag voor nederland gespeeld.

Zoals elke jongen een keuze met het verstand gemaakt. Als je in het ene elftal niet veel kan betekenen kies je voor de andere. En ga aub niet roepen dat Belhanda voor Frankrijk zou kunnen spelen zoals ik al vaker heb gehoord. Benatia maakte zijn keuze toen hij in de Ligue 2 bij Clermont Foot speelde. Marokko heeft altijd wel leuke voetballers, ze moeten toch ooit kunnen verrassen op een Afrika Cup.

10 maart 2016 om 02:22

Ga spelen alsjeblieft wil je, Belhanda was 1 van de beste zo niet de beste speler van de Ligue 1 in dat jaar bij Montpellier. Het is niet voor niks dat er op dat moment een relletje was in Frankrijk waarbij Blanc zei dat hij minder Afrikaanse spelers en vooral Arabische spelers wou. Omdat ze namelijk hadden verwacht dat hij wel voor Frankrijk zou kiezen. Dat die jongen daarna een terugval krijgt en ook nog op dit moment niet in aanmerking komt voor Frankrijk doet daar niks vanaf.

Benatia was een toptalent bij Marseille raakte 2 keer zwaar geblesseerd heeft toen ook voor de jeugdploegen van Marokko gespeeld.

Carcela verkoos ook Marokko boven België en een Ziyech, Boussoufa verkozen Marokko boven Nederland.

Echt waarom kunnen mensen gewoon niet accepteren dat er spelers zijn die Marokko verkiezen boven een ander land. Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat er geen spelers zijn die Marokko als 2e keus hadden zoals een Amrabat bijvoorbeeld.

Ach net of hij zou spelen denk dat die gewoon eieren voor zijn geld kiest. Absoluut heen oranje materiaal

@ Edenhazard klopt Marokko heeft een leuke selectie nu maar de prestaties zijn er nooit naar mag hopen dat het nu wel het geval is. We hebben een nieuwe bondscoach die onder andere met zowel Zambia als Ivoorkust de Afrika Cup won. Het spelersmateriaal is ook aanwezig het is nu zaak om er een geheel van te maken.

dit is trouwens de voorselectie van Marokko tegen Kaapverdie

Doelverdediging:
1. Munir Mohand (CD Numancia)
2. Yassine Bounou (real Zaragoza)
3. Ali Mhamdi (rsb Berkane)

Verdediging:
4. Issam Chebbake (Le Havre)
5. Achraf Hakimi (real Madrid)
6. Nabil Dirar (AS Monaco)
7. Marouane Da Costa (olympiakos Piraeus)
8. Medhi Benatia (bayern München)
9. Mohamed Oulhaj (raja Casablanca)
10. Abdelhamid El Kaoutari (stade de Reims)
11. Achraf Lazaar (US Palermo)
12. Hamza Mendyl (losc Lille)

Middenveld:
13. Romain Saïss (sco Angers)
14. Karim El Ahmadi (feyenoord)
15. Youssef Ait Bennasser (AS Nancy)
16. Mounir Obbadi (losc Lille)
17. Hakim Ziyech (FC Twente)
18. Younés Belhanda (schalke 04)
19. Mbark Boussoufa (AA Gent)
20. Abdelaziz Barrada (olympique Marseille)
21. Omar El Kaddouri (ssc Napoli)
22. Faycal Fajr (deportivo La Coruna)
23. Walid Karti (wydad Casablanca)

Aanval:
24. Nordin Amrabat (watford Fc)
25. Mehdi Carcela (SL Benfica)
26. Oussama Tannane (Saint-Étienne)
27. Badii Aouak (husa Agadir)
28. Mourad Batna (fus Rabat)
29. Yassine Bammou (FC Nantes)
30. Youssef El Arabi (granada Cf)
31. Youssef Naciri (málaga Cf)
32. Khalid Boutaïb ( Gazélec FCO Ajaccio)
33. Abdelghani Moaoui (irt Tanger)
34. Abderazzak Hamdallah (El Jaish)

10 maart 2016 om 00:26

Begint er wel steeds beter uit te zien voor Marokko, maar het is nog steeds niet voldoende om echt goed te presteren op bijv. een WK.

Dirar, Benatia, Ziyech, Belhanda, El Kaddouri, Carcela en misschien El Arabi nog prima spelers, maar er moeten toch nog wel ergens betere spelers lopen dan een aantal die bij de voorselectie zitten?

Ben zelf niet echt bekend met de Marokkaanse selectie, dus ben wel nieuwsgierig.

Prima heel goed van die jongen. Zou nooit een discussie moeten zijn waar je hart ligt.

Bij nl elftal wordt er Met maten gemeten vind ik. Dit staat los van artikel.

Waarom werd van persie constant opgeroepen terwijl die belabberd speelde. Waarom niet verse kracht kans geven toen, dat was jaar in jaar uit? Geen enkele bondscoach had de ballen om te zeggen. Sorry . Achteraf huilie huilie.

10 maart 2016 om 00:32

Van de laatste 5 bondscoaches vond ik ook alleen Van Gaal en Van Marwijk terechte keuzes. Het word eens tijd dat de Nederlandse coaches kappen met dat eeuwige 'totaalvoetbal' dat al jaren niet meer werkt. Kijk gewoon naar het materiaal en bepaal aan de hand daarvan hoe je gaat spelen en met welke formatie je gaat werken als bondscoach.

@surreal sorry maar jij vind Promes beter dan El Ghazi sorry maar je zou eerder bedoelen dat El Ghazi beter is dan Promes. Promes is echt niet beter dan El Ghazi en voor de rest Promes vind ik echt geen opvolger voor Robben dan zie ik eerder Depay opvolger voor Robben en Robben heeft zelf al gezegd dat hij zeker tot de volgende WK nog met oranje willen spelen in de hoop dat oranje Wereld Kampioen te kunnen maken al word het een moeilijk opgave dat zijn Robben zijn eigen worden maar ook al zal oranje geen Wereld Kampioen worden met hem dat is dan ook zijn laatste interland voor oranje of ze nu wel Wereld kampioen worden of niet dat zal zijn laatste interland zijn voor Robben zijn zijn eigen woorden dus en hij zegt zelf ook dat hij Depay als opvolger van hem ziet want Robben vind Depay de betere opvolger voor hem en dat zijn ook zijn eigen woorden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren