Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Oostveen heeft een soort obsessie als het over FC Twente gaat’

Laatste update:

FC Twente zit al geruime tijd in zwaar weer en krijgt klap op klap te verwerken. De club werd door Joop Munsterman en Aldo van der Laan eerst naar de top van Nederland, maar vervolgens naar de rand van de afgrond gebracht. Naar aanleiding van een vernietigend rapport dat over de club werd geschreven stapte deze week financieel directeur Gerald van den Belt op, samen met enkele commissarissen.

/

FC Twente kreeg vorig seizoen al een paar punten in mindering omdat het de zaken niet op orde had en kreeg dit seizoen te horen dat het in de seizoenen 2016/17, 2017/18 en 2018/19 niet in Europa mag uitkomen. Er dreigt echter nog meer ellende, want ook de proflicentie van de Enschedese club is niet zeker meer. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen zei woensdag dat de toekomst van de club aan een zijden draadje hangt.

Hij liet aan BNR weten de regels van het licentierecht een beetje te kennen en zich af te vragen of FC Twente voor 1 mei wel zou kunnen voldoen aan alle voorwaarden. “Het heeft te maken met allerlei schijnfacturen die niet zijn verwerkt. Daardoor haalt Twente mogelijk het meetmoment niet en eerlijk gezegd acht ik de kans dat FC Twente volgend jaar betaald voetbal speelt niet heel groot”, gaf Van Oostveen toe.

/

Die woorden werden hem op social media niet in dank afgenomen en journalist Johan Derksen vond het ook stuitend. Hij was te gast in het tv-programma Pauw en besprak daar de gang van zaken binnen FC Twente en de woorden van KNVB-directeur Van Oostveen. Die was overigens eveneens uitgenodigd, maar bleef weg bij de uitzending. Derksen vond dat jammer, want hij had Van Oostveen willen zeggen dat hij hem ‘een parodie op een directeur betaald voetbal’ vindt.

“Want bij FC Twente zijn fouten gemaakt, maar Twente is daar ook heel zwaar voor gestraft. Ze hebben punten in mindering gekregen en ze mogen drie jaar geen Europees voetbal spelen. Vandaag is na het rapport het hele bestuursclubje dat overal verantwoordelijk voor is weggestuurd, maar voor meneer Oostveen, die een soort obsessie heeft als het over FC Twente gaat, is het kennelijk nog niet genoeg. FC Twente moet helemaal weg”, concludeert Derksen.

Volgens de journalist frustreert Van Oostveen de onderhandelingen met de crediteuren alleen maar met zijn uitspraken. Bovendien zal FC Twente nu nog moeilijker een commissaris weten te vinden, vermoedt Derksen. “Want de hoogste baas van het Nederlands voetbal zegt dat het al afgelopen is. Hij gaat erg ver want hij is namelijk niet de baas van de licentiecommissie, dat is een autonome commissie.”

Vind jij dat Bert van Oostveen zich niet had moeten uitspreken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm Derksen kan altijd ook wel lekker overdrijven zeg. Hij heeft een obsessie voor Van Oostveen, en kraakt alles af wat hij doet. Allemaal leuk en aardig maar als hij vindt dat hij duidelijk moet zijn, dan doet hij dat toch. Kunt nooit heel Nederland tevreden maken als directeur van de KNVB

3 maart 2016 om 11:30

Vind jij dat van Oostveen dúidelijk is dan?

Ik vind dat hij op een stuitende, onproffesionele en onnodige manier vooruitloopt op zaken die hij helemaal niet bepaalt en die nog helemaal niet zeker zijn.

Derksen heeft wat mij betreft helemaal gelijk hier.

3 maart 2016 om 11:35

Dercksen heeft zeker een punt en Van Oostveen had zich hier gewoon Buiten moeten houden omdat het niet zijn verantwoordelijkheid is. Alleen slaat Dercksen (zoals wel vaker) ook weer door in zijn kritiek en (sommige) gekozen woorden.

3 maart 2016 om 11:50

Derksen heeft wat mij betreft helemaal niet gelijk hier.

Hij is degene die obsessief jarenlang zijn goede vriend Munsterman heeft verdedigd en dat nog steeds doet.

Het is makkelijk om van Oostveen overal de schuld van te geven sinds het gedoe tussen Hiddink en Koeman (terwijl raar genoeg niemand Hiddink iets verweet), maar van Oostveen is in deze zaak een stuk objectiever dan Derksen.

Derksen heeft door de jaren heen heel duidelijk laten merken dat hij sommige mensen ten alle tijden verdedigt (bv Cruyff) en anderen altijd aanvalt (bv van Gaal). Hierdoor heeft hij zowel met van Gijp (WK met van Gaal) als Genee (derksen deed alsof er niks mis was met de financien van Twente, maar valt wel Heerenveen en andere clubs aan) al eens aanvaringen gehad omdat ze hem daar veelvuldig op aanspreken.

Dit is dus ontzettend zwak van Derksen en Munsterman (die dit ongetwijfeld met hem bekokstoofd heeft). Want zo wordt van Oostveen een boeman gemaakt terwijl hij enkel zijn mening verkondigt nadat hij de cijfers heeft ingezien en die zijn nou eenmaal geheel niet in het voordeel van Twente. Het zegt genoeg dat ze steeds uitstel blijven vragen.

De enige boeman in deze zaak is de goede vriend van Derksen, ene meneer Munsterman. Hij was de head honcho, de voorzitter die telkens in beeld wou als er camera's aanwezig waren, hij is de eindverantwoordelijke.

3 maart 2016 om 12:06

Het gaat wat te ver om Munsterman als enige verantwoordelijk te stellen want de rest van het bestuur werkte vrolijk mee aan deze fraude.

Daarnaast is er wat voor te zeggen dat Oostveen zijn zegje deed maar ik snap ook de kritiek dat ie zijn mond had moeten houden omdat de licentiecommissie over de licentie gaat en niet van Oostveen.

3 maart 2016 om 12:27

Spijker op zijn kop.

3 maart 2016 om 12:59

Waar Dercksen wat mij betreft een punt heeft, is dat Van Oostveen niet publiekelijk dit soort uitspraken had moeten/hoeven doen. Hij had verstandiger moeten zijn en daar gewoon inhoudelijk geen commentaar op moeten geven. Laat de LC gewoon haar werk doen. Met de rest van je betoog ben ik het eens hoor; Dercksen slaat zoals wel vaker volledig door en leidt de aandacht van de inhoud af. Precies de reden waarom ik voetbalinhoudelijk zijn programma dramatisch vind

3 maart 2016 om 13:30

Helemaal mee-eens. Hoe erg ik het voor de supporters vind. Derksen moet zelf eens zijn grote subjectieve mond houden. Twente gewoon terugzetten naar de Jupiler league en ze de kans en tijd geven om te bouwen. Clubs als de Graafschap en Cambuur mogen hier niet de dupe van worden. Foul play is foul play!

3 maart 2016 om 16:13

@dammie
Van Oostveen wat je weergeeft had zich er beter niet mee,
kunnen bemoeien. En volgens het bericht,hij gaat erg ver want,
hij is namelijk niet de baas van de licentiecommissie.[oostveen]
Ik hoop wel dat LC met verstand hun werk doen en dat het goed,
voor Twente af mag lopen.

3 maart 2016 om 20:22

Wat een gelul zeg dit verhaal. Je kan wel elke keer weer hetzelde stukje tekst kopieren en plakken maar je zou ook eens echt kunnen luisteren naar wat Derksen te zeggen heeft. Ik denk dat hij helemaal gelijk heeft namelijk. Twente wordt niet opgedoekt in tegenstelling tot wat die kwal van een Van Oostveen beweert.

3 maart 2016 om 23:00

Het is neit elke keer hetzelfde verhaal, elke keer komt er een stukje bij. Waar eerst alles de schuld was van Munsterman en van der laan, blijkt onlangs dat Twente gewoon doorgegaan is met liegen en bedriegen. Wederom hebben ze zitten klooien met facturen om de financiele situatie te verdoezelen. Wederom moeten er per direct mensen weg wegens malversaties.

Oosterveen heeft dan alle gelijk van de wereld dat de kans groot is dat Twente de laatste kans verspeelt heeft en de licentie definitief niet terug krijgt. Niet meer dan prima dat de gemeente en de crediteuren dit zich goed moeten realiseren nu ze aan de vooravond staan van een injectie van tientallen miljoenen met een stadion als onderpand. De kans dat zij hun geld nooit meer terug zien, is levensgroot.

3 maart 2016 om 12:11

Tjah je kunt ook moeilijk iets positiefs zeggen over Van Oostveen. En dat is niet alleen Derksen, bij Studio Voetbal zijn ze ook vaak negatief over Van Oostveen.

3 maart 2016 om 13:07

Van Oostveen heeft hier anders helemaal gelijk. Twente zit flink in de nesten, is het niet bij de Knvb dan is het wel bij Fifa. Wat ze met Doyen en vooral met de zaakwaarnemer van Tadic hebben gedaan is verboden. Daar komt 100% een straf op. Waarschijnlijk een aantal transferperiodes niets mogen kopen.

3 maart 2016 om 13:16

Mooi dat je dat nog even duidelijk maakt. Was me totaal ontgaan..

Het gaat mij er niet om of hij gelijk heeft of niet (waarschijnlijk heeft hij gelijk), maar om hetgeen of hij dit soort dingen moet roepen in de media. Lees nog eens de laatste alinea van het artikel en geef dan nog eens je mening.

Bert moet nadenken voordat hij dit roept. Het geeft ook wel weer aan hoe overleg gevoerd wordt binnen de Knvb. Koen Adriaanse (woordvoerder Knvb) speculeerd alvast over de gevolgen van het afpakken van de licensie, maar Bert geeft aan dat hierover nog nagedacht moet worden. Wat wil je nou?!!

Vond het ook erg vreemd dat die dit zo naar buiten bracht, maar we moeten ze niet als slachtoffer zien want er is teveel gerotzooid om dit zomaar over te laten waaien + er moet een goed voorbeeld aan de andere clubs gegeven worden maar ik denk niet dat Twente kan sluiten, die krijgen een boel sancties maar die blijven wel bestaan hoor.

3 maart 2016 om 11:34

Maar daar kunnen de spelers en supporters toch niks aan doen? Straffen oke, maar moeten zij de dupe worden en dus het betaal voetbal afgenomen worden?

3 maart 2016 om 12:52

Als ik mijn hypotheek niet betaal, moet ik ook het huis uit. Daar kunnen mijn vrouw en kind ook niets aan doen dan, mogen zij dan blijven wonen?
Dit treft dus heel fc twente, wat geheel terecht is overigens

3 maart 2016 om 13:01

Wat een geweldige vergelijking... Jij hebt met je gezin ook een dusdanig maatschappelijke verantwoordelijkheid? Jullie hebben net zoveel personeel in je huis aan het werk dat nadat jij het verkloot hebt op straat komt te staan? Jullie buren vinden jullie zo leuk dat ze leven om bij jullie op bezoek te mogen?

Het ligt hier natuurlijk allemaal wel gecompliceerder dan bij jou en je huisje...

3 maart 2016 om 13:38

Nee, maar zo is de wereld. Als een bedrijf de boel belazerd mogen ze vaak de deuren sluiten, wordt er dan rekening mee gehouden met het personeel? Maar nee omdat het een club is met fans dan is het maar raar en niet normaal. Een club is tegenwoordig gewoon een bedrijf, het is niet leuk maar dan hadden ze zich maar aan de regels moeten houden. En dit is meer een dreigement, ik geloof niet dat het echt gaat gebeuren.

3 maart 2016 om 20:27

Laat even duidelijk zijn dat het gezwets over de ,,maatschappelijke verantwoordelijkheid van Fct'' nihil is. Daar zijn in Enschede heel andere organisaties voor actief, die door diezelfde gemeente geknepen worden. Neemt echter niet weg dat FCT en aanhang gestraft moeten worden door crimineel bestuurlijk gedrag. Maar zo lang deze heren niet strafrechtelijk worden aangeklaagd en vervolgd, mag FCT voor mij flink gestraft worden. Ik blijf het belachelijk vinden dat nog steeds door FCT geen aangifte is gedaan. Zelfs het laatste onderzoek was hier weer niet op gericht. Ik begrijp het gewoon niet, tenminste.... Volgens mij zijn na de gemeente die Munsterman en v.d. Laan de grootste crediteuren en blijven FCT in haar greep houden. Dat kan toch niet....

Ik vind die Bert Oostveen ook maar een misselkijk mannetje. Gedraagt zich als een zonnekoning over het voetbal.
Natuurlijk moet Twente een straf krijgen als ze de financiele spelregels overtreden. Maar deze traditionsverein uit Twente die zoveel betekent voor de mensen daar mag absoluut niet vanwege slecht beleid uit het betaalde voetbal gepusht worden. Door een over eager directeurtje met zn scherpe financial regels waar ze in het buitenland om lachen.

Je kunt je inderdaad wel afvragen wat het doel is van Van Oostveen om deze woorden te bezigen. En het is niet de eerste keer dat hij al dingen te vroeg roept. Hetzelfde met dat evalueermoment met Hiddink.

Wie pas een obsessie voor FC Twente had was Henk Kesler, de voorganger van Van Oostveen bij de Knvb. Die staat samen met Munsterman en Van der Laan aan de basis van dit alles. Maar de rol van Kesler zal de Knvb nooit onderzoeken omdat ze daar zelf ook slecht uitkomen. De straf voor Twente zal dus heus nog wel meevallen. Een Fortuna Sittard hoeft echter echt nergens op te rekenen.

3 maart 2016 om 12:25

Ik even dat iedereen onze Tukker aan de macht vergeten was. Hij deed er zeker niet geheimzinnig over welke club zijn voorkeur had.
Hij zou graag afscheid nemen van de knvb met een titel voor Twente zegt hij nog. En promt gebeurt het. Scheidsrechters die tegen Twente een foutje hadden gemaakt, mochten de week daarop niet meer fluiten en hij deed geen enkele moeite om onpartijdig over te komen. Liever 10x van Oostveen dan nog 1x Kesler.

3 maart 2016 om 17:58

Ietwat calimero-achtig, vind je niet? Je insinueert dat het kampioenschap van Twente volledig geregistreerd is.. dat zou wat zijn joh!

Als meneer Derksen het licentiereglement zou bestuderen i.p.v. zoals gebruikelijk wild om zich heen te oreren....

Waar Van Oostveen op doelt: Twente zit sinds nov 2013 in Categorie 1 v/h licentiesysteem. Daar mag je max. 9 meetmomenten in zitten. Om naar Cat. 2 te promoveren moet je 2 achtereenvolgende meetmomenten goed scoren. Voor Twente betekent dit dat het volgende meetmoment ( #8) Cat. 2-waardig moet zijn, anders is de licentie gewoon weg. Het is de vraag of de garantstelling van de gemeente (als die er al komt op zo'n korte termijn) voldoende is. Zonder die tientallen miljoenen is het zowiezo afgelopen.

3 maart 2016 om 11:38

De vraag is alleen waarom Van Oostveen het nodig vond om daar wat over te zeggen? Laat die beslissing gewoon over aan de commissie die daarover gaat.

3 maart 2016 om 14:19

Tussen beslissen en zeggen zit een groot verschil. Hoewel wat mij betreft niet helemaal handig mag Oostveen zijn mening geven. Het is aan de commissie om haar werk onafhankelijk te blijven doen. We kunnen wel mopperen op mensen die er eigenlijk buiten staan, feit is dat Twente de boel belazerd heeft en niet aan de gevraagde eisen kan voldoen.

3 maart 2016 om 11:54

Ik vind het vooral zeer frustrerend dat Joop Munsterman en Aldo Van Der Laan zich totaal afzonderlijk houden en absoluut geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. Ook de RvC hetzelfde. Strooien met geld van de club, vervolgens financiele puinhoop en als het ze te heet word, maar snel opstappen via de achterdeur en nog zeuren dat ze geld in de club hebben zitten.

3 maart 2016 om 12:30

@sirius, wie zegt dat Twente daar allang niet meer bezig is. De constructie zou kunnen zijn dat de heren bestuurders een groot deel van hun eis laten vallen. In ruil voor inmunniteit tegen rechtsvervolging. Dat is iets wat ze ook nog boven het hoofd hangen.
Denk dat Jacobs daar nu druk mee bezig is. Van Oostveen had daar niks over moeten zeggen. Ik heb een seizoenkaart, ga sowieso verlengen. Maar betalen nog niet, straks ben ik mijn geld kwijt.

3 maart 2016 om 13:14

Hihi,.. alsof Twente die twee überhaupt immuniteit tegen rechtsvervolging aan kan bieden. Of de heren vervolgd worden of niet is een beslissing van het OM en daar staat Twente helemaal buiten. Dat kan dus ook niet ingezet worden bij de onderhandelingen over de claim die ze nog hebben uitstaan bij Twente.

3 maart 2016 om 18:20

FC Twente kan wel degelijk Munsterman en Van Der Laan aansprakelijk stellen voor bepaalde zaken, zeker nu alle informatie over contracten op tafel liggen. Ook dat is een rechtzaak die beide mannen liever niet hebben.

Het OM zal ze misschien alleen vervolgen voor de wettelijk verboden contracten, maar daarvoor zullen deze mannen niet al te zwaar gestraft worden. Daarvoor zijn ze ook te machtig en hebben voldoende middelen om dat te beperken.

Er is nog voldoende onderhandelingsruimte tussen beide partijen, maar ik persoonlijk denk dat Munsterman en Van Der Laan niet mee gaan werken en de club volledig achter zich laten.

Misschien niet slim, want dan word je gehekeld door meer dan 50.000 supporters. Daar is niemand immuum voor. Wat ik me alleen afvraag:

Is het nu zuiver een financiele kwestie? Het lijkt mij toch nl. wel dat er nog wel ergens geldschieters met een hart voor de club zijn die samen met de gemeente de club van de ondergang willen redden?

3 maart 2016 om 11:55

Is er bekend wanneer deze meetmomenten zijn?

3 maart 2016 om 12:26

Voor 1 maart moesten ze de cijfers doorgeven maar Twente heeft uitstel gevraagd en gekregen tot 1 mei omdat ze het nog niet voor elkaar hadden.

3 maart 2016 om 12:43

Vraagje he, jij stelt:
''daar mag je max. 9 meetmomenten in zitten. ''
om vervolgens te komen met:
''voor Twente betekent dit dat het volgende meetmoment ( #8) Cat. 2-waardig moet zijn...''

Dan zit je er toch naast? Als je er max 9. momenten in mag zitten, dan is er dus nog een moment na aankomend moment #8?

3 maart 2016 om 12:57

Het punt is dat je op meet moment #9 eruit moet zijn! En om eruit te komen moeten er 2 achtereenvolgend goed genoeg zijn. Het klinkt zo wat raar omdat je in totaal inderdaad die 9 momenten hebt, maar feitelijk heb je er dus 8, want bij een positieve beoordeling zit je er dan alsnog in.

3 maart 2016 om 13:14

''moet je 2 achtereenvolgende meetmomenten goed scoren''

Die had ik over het hoofd gezien

Dit artikel hadden ze eigenlijk moet plaatsen voor de reactie van van Oostveen, want hoewel ik hem niet perse de beste vind op zijn positie. Als hij het nu niet zegt krijg ie inderdaad straks te horen, "waarom vertelde je dat niet eerder".

Zwaar gestraft vind ik het voorlopig nog niet, maar er komen nog uitspraken natuurlijk. Het wegsturen van bestuursleden kan je ook moeilijk zwaar noemen.

3 maart 2016 om 11:58

Wat een onzin! Hij gaat hier toch helemaal niet over. Dit is een zaak van de licentiecommissie en niet van de Knvb. Lekker een beetje speculeren, daar wordt het allemaal beter van...!

Als Twente erboven op komt dan is Bertje ook niet meer serieus te nemen! Weg met die vent!

3 maart 2016 om 12:52

Kijk hij moet een interview geven en zijn gedachte erover laten schijnen. Natuurlijk wordt het er niet beter op, maar ben het met hem eens dat iedereen moet weten hoe dringend het is en niemand die dat ook maar een klein beetje zou moeten bagetaliseren, wat heel lang wel gebeurt is!
Moet hij net als de voormalige bestuurders van twente dan maar doen alsof er niks aan de hand is. Nee dat zal hem achteraf in dank worden afgenomen. Dit is juist één van de weinige keren dat er bij de Knvb eindelijk iemand duidelijk is en niet alleen maar politiek correct helemaal niks verteld

3 maart 2016 om 13:09

Ik denk dat na de nieuwsberichten over het moeten opstappen van bijna alle hoofdbestuurders binnen Twente, het voor iedereen wel duidelijk was hoe dringend deze zaak is! Twente heeft om uitstel gevraagd dus die hebben het er al moeilijk genoeg mee, zij merken dus echt wel dat het hun laatste kans is.

Je gaat lekker appels met peren vergelijken. Hij hoeft helemaal niet te doen alsof er niks aan de hand, hij hoeft alleen niet zijn verwachting uit te spreken aangezien hij hier niet over gaat en zelfs zelf al aangeeft dat hij niet voor de 100% op de hoogte is van de regels van de licentiecommissie.

Het is daarnaast niet Bert z'n club dus wat betreft je vergelijk met de voormalige bestuurders, gaat dit niet op.

Op deze manier lijkt hij aan te geven dat ze het bij Twente maar beter kunnen opgeven omdat de kans toch nihill is dat ze blijven bestaan. Schuldeisers/geldschieters zullen daarom niet snel meer coulant optreden, aangezien het dan geld gooien is in een bodemloze put!

3 maart 2016 om 18:32

Bert van Oostveen heeft naar mijn mening in ieder geval het besef gebracht dat FC Twente echt heel dicht bij de afgrond zit nu. Beter nu alvast duidelijkheid scheppen bij de supporters dan op 1 mei ineens uit het niets te horen krijgen dat de club niet langer meer als profclub door het leven gaat.

Ik zou als FC Twente supporter graag de Knvb en de licentiecommissie op de schuld geven, maar ik besef ook dat zij goed handelen. Munsterman en consorten kregen een vrijbrief om overal hun gang te gaan.

Achteraf hadden we kunnen weten dat Munsterman weer te mooie beloftes had en ze niet waar kon maken, net als in zijn tijd bij Wegener. Zelf was ik ook de naieve supporter die maar blind geloofde wat hij zei. Pijnlijk, maar ik ga er stiekem helaas al vanuit dat het na 1 mei is afgelopen met ons als profclub.

Derksen heeft zelf in het verleden met zn enthousiaste journalistieke onderzoek fc Groningen bijna failliet laten gaan. Iets waar hij trouwens veel spijt van had, want in die tijd fraudeerde bijna alle eredivisieclubs met zwarte betalingen. Waarschijnlijk ook waarom Derksen nu zo opkomt voor de club.

3 maart 2016 om 12:27

Sterker nog, Van Praag en andere megalomane bestuurders bleven buiten schot terwijl Renze de Vries de bak in moest.

3 maart 2016 om 18:36

Derksen komt op voor FC Twente, omdat deze man nog steeds goede vriendjes is met Joop Munsterman. Denk niet dat eventuele problemen die Groningen heeft gehad een rol spelen.

3 maart 2016 om 20:31

Derksen komt niet op voor FCT maar voor maatje Munsterman. Zal wel verrekening zijn van voor-wat-hoort-wat. Het is namelijk nogal een geil centenmannetje die Derksen.

Zou de heer Derksen eigen geld in Twente hebben zitten. Hij is over alles en iedereen overdreven kritisch, maar FC Twente kan bij hem wel een potje breken altijd.

Daarnaast zijn de opgelegde straffen helemaal niet zwaar. De punten aftrek zijn zonder gevolgen en 3 jaar geen Europees voetbal terwijl ze het de laatste keer dat ze het haalden al zelf afwezen noem ik geen straf maar een farce. Als het hier bij blijft dan komt FC Twente gewoon heel erg goed weg met het moedwillig misleiden en bedonderen van het Nederlandse betaalde voetbal.

3 maart 2016 om 12:18

Iets genuanceerder mag. Meer dan 3 punten aftrek per keer kan de licentiecommissie niet geven (ook nu geldt dat weer), die hebben ze nu 2x gekregen omdat het veel te optimistische pva van vorig jaar niet nagestreefd werd. De kans dat ze nu weer puntenaftrek (dus weer 3 stuks) gaan krijgen omdat de (half)jaarrekening niet klopt is ook zeer reëel. Verder is het natuurlijk onzinnig te stellen dat Twente per sé zoveel punten aftrek moet hebben dat het zwaar nadelig is voor de club (denk hierbij aan verplicht terugzetten naar de degradatiezone). Als Twente in het begin van het seizoen 'gewoon' in het linkerrijtje had gestaan hoorde je hier niemand over. De licentiecommissie heeft de straffen opgelegd volgens haar eigen reglementen, maar is nog niet uitgesproken.

Twente sloeg ook niet 'zomaar' Europees voetbal af, dat deden ze omdat er in de fase waar ze in zouden stromen voor een club als Twente niet rendabel is, als je een ploeg uit Andorra of iets dergelijks tegenkomt is het lastig het stadion vullen, de vorm van de ploeg was dermate slecht dat het bestuur met het oog op de financiën niet durfde te garanderen dat je 'zomaar' even 2 kwalificatierondes verder kwam (lees: wel rendabel), laat staan de Europese eindronde halen. Het toenmalig bestuur wist dat er meer speelde en had dat misschien ook nog in het achterhoofd (let op, het laatste punt is giswerk maar zeker plausibel). Als het hier bij blijft, ja dan is het een lichte straf. Maar het blijft hier niet bij. Jij weet net zo goed als ik dat er nog 3 partijen, mogelijk 4 (als de Uefa ook nog een zegje doet) zich nog over de zaak buigen. Te weten de tuchtcommissie, licentiecommissie en Fifa. Twente krijgt de passende straf nog, alleen zal dat pas aan het einde van het seizoen zijn, dan heeft de Knvb volledige duidelijkheid over wat er gaande was/mogelijk zelfs is. De gevolgen voor de eindstand weten we dan ook direct.

Dat Derksen een punt heeft dat van Oosterveen iets te vroeg voor z'n beurt spreekt klopt, dit schrikt eerder af dan dat er een crediteurenakkoord gaat komen omdat er ineens een zware straf dreigt. De woordkeuze wil ik niet te ver op ingaan, daar kan ik me niet in vinden.

3 maart 2016 om 13:03

verplicht degraderen en 2 jaar geen transfers nette straf toch....maar blijf je met schuld zitten

3 maart 2016 om 13:07

Als een degradatie naar de JL onderdeel is van de straf van de tuchtcommissie (maakt de 3 punten mindering van de licentiecommissie wel weer waardeloos, maar let it be), en de Fifa een jaar een transferverbod op legt (kijk naar bijvoorbeeld Barcelona die voor het overschrijden van de regels ook een jaar kreeg) denk ik dat er wel voldoende gestraft is ja. Echter ligt dit in de handen van de comissies en Fifa, waardoor ik niet durf te gokken of het er daadwerkelijk van komt.

Ps: de schuld, de hoogte ervan etc. is allemaal nog te onduidelijk. Dat moet eerst in kaart komen, dan het crediteurenakkoord enz. Dit zal op 1 mei geregeld moeten worden in zowel een ED als JL scenario lijkt me.

Ik krijg nou ook niet direct het idee dat schreeuwlelijk Derksen precies weet hoe een proflicentie in elkaar zit en een licentiecommissie te werk gaat. Derksen staat er natuurlijk om bekend om ongenuanceerd allerlei onzin de ruimte in te slingeren als meneer Derksen z'n portie aandacht maar krijgt. Neem daarbij de zelfingenomenheid van Derksen en de afschuw van Derksen van alles wat maar met de Knvb te maken heeft en Johan heeft weer een hard piemeltje als hij als zogenaamde expert wordt uitgenodigd en met z'n besnorde hoofd op tv mag verschijnen.
Twente heeft er een zooitje van gemaakt en zolang er nieuwe lijken uit de kast komen en de situatie steeds weer veranderd en er niet aan gemaakte afspraken voldaan wordt zullen er steeds weer andere sancties kunnen volgen. Derksen is een grote vriend van Munsterman en heeft de leugens van Munsterman jaren lang kritiekloos geloofd en het gelijk van Munsterman en Twente zijn een beetje een obsessie voor Derksen geworden.

3 maart 2016 om 12:03

Het gaat er niet om of Derksen precies weet hoe het in elkaar zit of niet. Het feit dat Bertje van Oostveen nu speculaties die media in slingerd helpt de club Twente gewoon niet en daarbij het hele Nederlandse voetbal. En meneer is de voetbalbaas van NL . Lekker bezig Bert!

Je mag overigens vinden van Derksen wat je wil, maar hij heeft wel degelijk kennis van zaken. Hij brengt het in zijn programma vaak op een lompe en soms verkeerde manier maar hij kent genoeg mensen en weet van veel zaken hoe het achter de schermen er aan toe gaat. Ik betrap hem wat dat betreft bijna nooit op een fout.

3 maart 2016 om 12:33

Als jij hem nooit op een fout betrapt weet jij blijkbaar altijd wat de waarheid is, Derksen lult voor 80 procent poep en is zelf zwaar obsessief.

3 maart 2016 om 12:42

Ik heb het dan over zaken die hij vaak via zijn goed ingelichte bronnen weet. Vaak komen zijn verwachtingen uit of is zijn mening hierover achteraf gebleken de waarheid.

Over het voetbalspel vind ik hem overigens wel vaak onzin uitslaan.

3 maart 2016 om 13:08

Er is er maar obsessief en dat de heer Derksen zelf. Derksen heeft twee hele grote obsessies de eerste is z'n vriendje Munsterman die hij op alle manieren probeert te dekken. Z'n tweede obsessie is van Oostveen die hij op alle manieren probeert af te fikken.
Het zogenaamde kennisnetwerk van Derksen is na de breuk met VI een heel stuk gekrompen en sinds die tijd is hij meer en meer onzin gaan uitkramen.

Kan het niet zo zijn dat van Oostveen misschien gelijk heeft? Hij zal waarschijnlijk meer verstand hebben van licentierecht dan Johan Derksen......

Ik heb verder ook niks met van Oostveen, het is imo een enorme blaaskaak, maar dit zal hij toch beter weten dan wij allemaal.
Uiteindelijk bepaalt de licentiecommissie of Twente volgend seizoen betaald voetbal speelt, niet wij. En wees eerlijk, wordt het niet eens tijd dat clubs (alle clubs!) worden aangesproken op hun handelwijze als die niet overeenkomt met de gestelde regels?

Als je als Twente zijnde de regels jarenlang aan je laars lapt, vreemde en misschien niet legale deals doet met investeerders, transacties verzwijgt in je boekhouding en richting de Knvb verdien je misschien ook wel dat je licentie wordt afgenomen.

3 maart 2016 om 12:02

Ben het helemaal met je eens, ik vind het echter niet echt chique dat Van Oostveen zulke uitlatingen doet in dit stadium. Dat hij duidelijkheid wil scheppen naar de club is volkomen logisch en prima, maar laat niet de hele wereld meegenieten. Vooral veel mensen in mijn omgeving vinden het prachtig dat Twente op de fles gaat, irriteert afentoe mateloos. Twente heeft willens en wetens alles bedonderd en belazerd en ze hebben er niet alles aan gedaan om open kaart te spelen. Daarom zullen ze wel gestraft moeten worden. Twente moet goodwill gaan creeeren en dan niet zoals Munsterman met zijn maatschappelijk betrokken. De maatschapij zit nu met geld bij Twente niet andersom. Goodwill creeeren en schoonschip maken. Alles stapje voor stapje.

3 maart 2016 om 13:05

Oostveen legt op deze manier een bom onder de pogingen van Twente om nu schoon schip te maken.
Aan de ander kant legt hij nu wel druk op Munsterman van der Laan en Trebbe om t crediteuren accoord te tekenen

Volgens mij is Johan ook niet helemaal objectief want hij was heel recent nog in Hengelo op visite in het paleis van Munsterman.

Ach ja, het was wachten op het moment dat marionette Derksen zijn boezemvriendje ging verdedigen. Niet serieus te nemen die man. Ik wens alle fans van Twente veel sterkte en hoop dat de club blijft bestaan.

Ik denk dat hij gewoon keurig reageert op wat er bij Twente speelt, ik denk dat hij weinig anders kan dan nu flink waarschuwen.

3 maart 2016 om 12:27

Echter weten de mensen bij Twente dit al, ze hebben veelvuldig gesprekken met de licentiecommissie, Knvb, onafhankelijke onderzoekers en zelfs voormalig bestuursleden gehad om dit in kaart te brengen. Achter de schermen is de club keihard aan het werk alles op de rit te krijgen om het voortbestaan uiteindelijk te kunnen garanderen. Dat de baas van de Knvb dit soort berichten in de media strooit is niet erg handig met het ook op een crediteurenakkoord (benodigd voor de eisen van de licentiecommissie). Hoewel van Oosterveen the big boss van de Knvb is heeft hij niks met de autonome licentiecommissie van doen. Als zij het nodig achtte dit in de media te gooien, dan deden ze het zelf wel. In tijd van hoge nood is het zelden verantwoordelijk om angst op deze schaal te veroorzaken. Zijn idee zal ongetwijfeld een schokeffect op bijvoorbeeld de heren Munsterman en van der Laan te creëeren, maar het enige wat we zien is dat Munsterman compleet in de vergetelheid dreigt te geraken, waar meneer van der Laan de nodige juridische hulp al ingeschakeld heeft mocht het zo ver moeten komen.

3 maart 2016 om 12:39

Sorry maar het ene lijk na de andere valt uit de kast bij Twente. Iedereen liegt daar. Volg je zelf het nieuws wel?

3 maart 2016 om 12:49

correctie: loog. Dat de goodwill adieu is, logisch natuurlijk. Maar al het gesjoemel dateert van voor dit seizoen. Elk leugentje wat nu nog boven water komt zal genadeloos worden gestraft. Het onderzoek heeft in kaart gebracht wie er verantwoordelijk waren, deze mensen zijn al weg of vertrekken deze week nog. Andere straffen voor de leugens in het verleden volgen nog, dat kan een blinde nog zien. Overigens een vrij naïeve vraag, iemand met de naam 'tukkertje' die non-stop reageert op Twente artikelen vragen of hij het nieuws volgt. Ach ja, ik vergeef het je.

Bij Twente, wat ik net aangaf, zijn ze bezig schoon schip te maken. Dit doen ze omdat het vertrouwen (zo blijkt ook uit jouw reactie) op een nul-punt zit. Ook ik denk dat er nog meer dingen kunnen spelen. Zekerheid dat er nog een lijk uit de kast komt is er in dezelfde mate als de zekerheid dat er geen lijken meer uit de kast komen, oftewel niet.

3 maart 2016 om 13:31

Loog? Hoe weet je dat nu weer dan? Laat ik voorop stellen dat ik niet vind dat FCT moet verdwijnen, absoluut niet zelfs, maar ik vind de supporters toch wel wereldkampioen kop in het zand steken. Voor mij was het echt nieuw dat FCT zo diep in de **** zit, maar als ik gisteren tussen de FCT supporters (zo kun je ook met elkaar omgaan trouwens, ben zelf voor Heracles) de bekerwedstrijd aan het kijken was, viel me echt op hoe verkeerd gericht de verontwaardiging is van de FCT supporters is. Werkelijk waar iedereen heeft het fout gedaan behalve FCT zelf, terwijl hij gewoon een eerlijke situatie schetst (al dan niet voorbarig). Volgens mij is de club "top down" ziek en er zullen veel meer rotte appels tussenzitten. Ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken met dat woord "loog." Jullie zullen echt aan de bak moeten, en het vertrouwen weer terug moeten winnen, niet alleen bij de commissies maar eigenlijk in heel Nederland. Maar goed, ik wil je niet aanvallen maar succes wensen de komende tijd. Alleen vind ik wel dat jullie wat realistischer mogen zijn,en ook af en toe de hand in eigen boezem mogen steken. That's all

3 maart 2016 om 13:43

Nergens stel ik dat Twente nergens schuldig aan is, zelf pleit ik ook voor hardere straffen. Gisteren en ook vandaag probeer ik beide kanten van het verhaal te belichten en ga ik juist de confrontatie met anderen aan om hun oogpunt te begrijpen (om de welbekende tunnelvisie/bril op ten duur uit te kunnen sluiten).

Ik geef nu al voor de zoveelste keer aan dat het vertrouwen bij iedereen inclusief mijzelf pleite is, daar moet aan gewerkt worden. Ik heb vele medesupporters ook al gewezen op het feit dat er meer gaande is dan dat de meeste mensen denken. Dus wanneer doe ik het goed? Wanneer ben ik realistisch genoeg? Wanneer steek ik m'n hand wel (genoeg) in eigen boezem?

Dat ik voor het woord "loog" koos is heel simpel. Er is, ook nu na het onderzoek, niks gebleken van wanordelijkheden, dingen die nu nog worden voorgelogen/achtergehouden. In een land waar je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is mag ik aannemen dat ze de volle 100% meewerken met de Knvb en alles op alles zetten om het voortbestaan te garanderen. Als jij, naast verdenkingen, reden hebt dit te veroordelen zul je met bewijsstukken moeten komen. In het belang van mijn club: als je ze hebt, lever ze liever vandaag dan morgen aan. De grote schoonmaak is bezig, het massagraf wat uit de kast kwam wordt geruimd. Twente loog.

3 maart 2016 om 15:03

Je komt inderdaad over als realistisch en misschien adresseer ik mijn bericht wel aan de verkeerde. Misschien moet de opmerking meer als algemeen worden beschouwd want sommige FCT supporters zijn i.m.o. echt onrealistisch. Dat ik niet iedereen over 1 kam mag scheren bewijst je antwoord eigenlijk wel. Hoe het ook zij, succes met de afloop!

3 maart 2016 om 15:23

Ik vind dit een sportief antwoord en deel je mening ook. Teveel mensen steken hun kop nog in het zand en projecteren het op de verkeerde (op bijvoorbeeld de Knvb). Juist dit gedrag is grondslag voor de stront waar we nu in verkeren. Prachtig beschreven over de angstcultuur in het rapport twee dagen terug. Misschien moeten die 'fans' het rapport maar eens lezen. Voor de liefhebbers, via de officiële website van Twente kun je het document bekijken.

van Oostveen had zich gewoon afzijdig moeten houden in deze discussie. Het levert de Knvb toch helemaal niets op als FC Twente ophoudt te bestaan als Bvo? Ja, Munsterman en van der Laan hebben er een potje van gemaakt en die contracten met Doyen waren schimmige deals. Maar het is niet aan de directeur van de Knvb om Twente het laatste zetje in de afgrond te geven. Als Directeur zou hij zich politiek gevoeliger moeten opstellen en meer de belangen van de Knvb moeten verdedigen...

3 maart 2016 om 12:07

Precies dit! En als hij dit de media ingeslingerd heeft om Twente te waarschuwen zodat ze er alles aan gaan doen, en om aan te geven dat het 2 voor 12 is, dan had hij dat achter de schermen moeten doen en z'n gezicht eens een paar keer moeten laten zien in Enschede.

van Oostveen had gewoon zijn mond moeten houden hierover. Dit is niet aan hem om te bepalen of FCT volgend seizoen nog bestaat maar aan de licentiecommissie.

Daarnaast vind ook ik dat FCT gestraft moet worden (hetgeen al is gebeurt middels puntenaftrek, geen europees voetbal) maar niet in deze mate zoals de heer van Oostveen orakelde.

Derksen heeft dan weer een obsessie om alles goed te praten en te bagetaliseren wat zijn vriendjes Munstermann en van der Laan allemaal hebben uitgevreten. Dat is namelijk niet alleen simpel mismanagement, maar bewust de boel belazeren dat hebben ze gedaan.

Los van het feit dat een van Oostveen gewoon zijn mond moet houden, want hij gaat inderdaad niet over het intrekken van een licentie en is niet gekwalificeerd om hier een zinnig woord over te zeggen.

Van Oostveen legde heel bewust een bom onder de club. Financieel dupeert hij de club en tevens belemmerd hij de juridische gang van zaken. Met welk belang ? Waarom zit Van Oostveen er überhaupt nog, terwijl het volk deze zomer geen oranje kan zien op het EK en de OS.

Hij had het niet mogen zeggen maar Derksen moet ook niet zo zielig doen dat ze al genoeg straf hebben gehad.
Andere ploegen moeten zich ook aan de regels houden maar omdat Twente een grote ploeg is mogen ze alles aan hun laars lappen?

Die supporters gaan maar naar Heracles. Twente heeft wanbeleid gevoerd en dit is het gevolg.

Status van een club moet niet uitmaken. Ik vind dat ze eigenlijk verplicht moeten degraderen.

Voor de directeur van de Knvb is dit natuurlijk een belangrijke zaak. Maar in zijn hoedanigheid had hij hier geen uitspraken over moeten doen, daarvoor is een onafhankelijke licentiecommissie in het leven geroepen. Zij bepalen over het lot van Twente en de toekomstverwachtingen van Van Oostveen zijn daarom helemaal niet relevant. Ongeacht de straf, Bert van Oostveen dient hier vooraf in de media geen uitspraken over te doen.

van oostveen is de directeur van de Knvb en mag zeker zoiets zeggen . dat moet transparant gaan en niet alleen maar in achterkamertjes . die zeiksnor moet zich eens bezig houden met zijn werk wat hij momenteel doet : satire . en zwaar gestraft ? daar lopen de meningen van uit een . als dit in italie was gebeurd of in een andere europees land , dan was die licentie al lang ingetrokken . het is stuitend dat twente nog steeds op het hoogste niveau mag aantreden . het maakt helemaal niks uit hoeveel fans een club heeft of hoe groot de ploeg is . feit is dat er competitie vervalsing heeft plaatsgevonden en dat andere ploegen daar direct en in-direct de dupe van zijn . gewoon terug naar de amateurs en zoek het je daar maar uit .

3 maart 2016 om 12:23

De spijker op zijn kop!!

3 maart 2016 om 12:27

Jij bent zo vreselijk anti- Twente....ik ga mij echt afvragen wat die club jou (persoonlijk) heeft aangedaan!?

On: ieder zijn of haar rol binnen de KNVB....dit is niet zijn rol!

3 maart 2016 om 12:37

nee , ben helemaal niet anti-twente , maar ik ben wel voor een eerlijke competitie en daar is nu geen sprake van .

3 maart 2016 om 13:35

Wat een onzin verkondig je dikketjedap .
Juventus, de huidige kampioen van Italië heeft jaren structureel de arbitrage omgekocht in Italië en structureel doping gebruikt. Doen gewoon nog mee.
Ook in Nl zijn het bestuur van bv een ajax, feyenoord of Groningen ooit aangeklaagd en zelfs in de gevangenis gegooid. Deze clubs bestaan nog steeds, zelfs niet eens bestraft door de knvb. Bij een aantal van deze clubs is ook bekend dat er structureel doping werd gebruikt. Knvb deed niks.
En nu zal twente de licentie afgepakt moeten worden ? Om wat foute factuurtjes....right....

3 maart 2016 om 14:01

zijn die niet terug gezet ? ik zou eens ff bij Wikipedia gaan kijken als ik jou was . om wat foute factuurtjes ? dat moet je eens zeggen tegen die ploegen wat benadeeld zijn . ik zou trouwens eens een stuk naar boven scrollen , daar staat een stukje over de licentie en cat 1 waar twente al 7 meetmomenten in zit . .

3 maart 2016 om 14:12

Jij zegt letterlijk dat in Italië de licentie al lang was ingetrokken. Niet dus....

3 maart 2016 om 14:23

Bij Ajax en Feyenoord zjin de bestuursleden helemaal niet de gevangenis in gegaan. Wel aangeklaagd Maar grotendeels vrijgesproken.....

3 maart 2016 om 15:02

In 1989 werden wijlen Ajax-voorzitter Ton Harmsen en commercieel-directeur Van Eijden aangehouden door de Fiod en later veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf wegens zwarte betalingen aan de Deense voetballer Henning Jensen.

Opvolger Arie van Os zat later voor fiscale malversaties namens de club met de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze drie dagen in de cel.

Jaar gevangenis geëist tegen Van den Herik.
Volgens de officier heeft Feyenoord bij een aantal transfers opzettelijk gefraudeerd met de aangifte voor de loonbelasting. Bovendien zouden Feyenoord en Van den Herik valsheid in geschrifte hebben gepleegd door een aantal contracten valselijk op te maken.

3 maart 2016 om 15:08

99% van je post kan dus weg; voorwaardelijke celstraf is geen celstraf en een eis is geen straf. Van Os wist ik niet. Zijn overigens niet 1 op 1 te vergelijken zaken

3 maart 2016 om 15:23

Nee 100 kan blijven staan. Ze zijn namelijk allemaal in voorarrest een aantal dagen in de gevangenis gegooid en alleen vd Herik kreeg uiteindelijk vrijspraak.

Vier jaar onderzoek door de Fiod naar belastingontduiking bij Feyenoord leidde tot de eerste nederlaag van de fiscale recherche ooit in de voetballerij, die daarvoor bij enkele clubs als AFC Ajax, FC Utrecht, Roda JC, FC Groningen en MVV wel het gelijk aan hun zijde kreeg.

Feyenoord zal bij een knvb onderzoek er niet mee weggekomen zijn. De Fiod houdt zich namelijk wel netjes aan de juridisch restricties.....


3 maart 2016 om 15:28

De Fiod is dan ook een totaal andere instelling dan de Knvb. Verder zit je in voorarest zonder dat je veroordeeld bent en je rechtzaak geweest is. Zoals er in je post Staat, zijn Harmsen en Van der Eijden veroordeeld Maar niet tot een gevangenisstraf en is Van de Herik tot aan casatie vrijgesproken Maar dat zinnetje ben je even vergeten te kopieren van wikipedia: Op 29 november 2002 werden Feyenoord en zijn voorzitter Van den Herik vrijgesproken van belastingfraude en valsheid in geschrifte.

Op 19 december 2006 werden Van den Herik en Feyenoord ook door de Hoge Raad vrijgesproken.

3 maart 2016 om 17:06

Heb ik duidelijke vermeld.

'vier jaar onderzoek door de Fiod naar belastingontduiking bij Feyenoord leidde tot de eerste nederlaag van de fiscale recherche ooit in de voetballerij, die daarvoor bij enkele clubs als AFC Ajax, FC Utrecht, Roda JC, FC Groningen en MVV wel het gelijk aan hun zijde kreeg.'

Maar dan zit je dus wel, ook al is het in voorarrest.
En daarnaast ook nog eens uiteindelijk tot voorwaardelijk celstraffen veroordeeld.
Dat geeft de ernst van de situatie dus wel aan.

3 maart 2016 om 17:12

Je snapt duidelijk niet hoe het rechtssysteem in Nederland werkt; je bent onschuldig totdat je veroordeeld wordt en niet schuldig omdat je gearresteerd wordt….

3 maart 2016 om 17:23

Alleen Feyenoord is vrijgesproken, de rest niet.
Staat er echt heel duidelijk.

3 maart 2016 om 19:01

Ja en bij ajax kregen de meesten geen gevangenisstraf: staat er ook heel duidelijk....

3 maart 2016 om 19:06

Complete onzin weer. Ajax heeft geschikt met de justitie. En bij een schikking wordt er geen utispraak gedaan over schuld of onschuld. Van Os is nooit vervolgd, dus kan hij ook nimmer schuldig bevonden zijn.

3 maart 2016 om 19:44

Hij is dus ook niet vrijgesproken.

3 maart 2016 om 19:45

Maar dus ook niet vrijgesproken...

Van Oostveen spreekt voor zijn beurt. De licentiecommissie moet zich uitlaten, Van Oostveen niet. Dit zaait alleen maar paniek en verwarring.
Wat doet dit bovendien met het team en navenant d'r sportieve prestaties? Twente zit sportief gezien net weer in een goede flow en nu krijg je dit. Primair ligt de schuld natuurlijk bij FC Twente zelf maar de wijze van aanpak van de KNVB vind ik eeg onhandig.

'Van Oostveen heeft een soort obsessie als het over FC Twente gaat'

Nog meer dan Henk Kesler lijkt me onmogelijk.

Bert wil een voorbeeld stellen en Twente het laatste zetje geven in plaats van te proberen om een icoon van het betaalde voetbal te behouden. Twente is historisch gezien de nummer 4 van Nederland maar dat telt bij hem niet. Mocht dit bij 1 van de 3 traditionele topclubs aan de hand zijn dan had Bert zich niet zo stoer in de media uitgelaten.

3 maart 2016 om 13:29

Volgens mij zet hij gewoon Joop en consorten onder druk om hun verantwoordelijkheid te pakken om Twente te redden. Zou als Twente fan blij zijn dat hij de druk opvoert om Twente van de ondergang te redden. Juist omdat hij geen invloed heeft op de commissie moet hij iets drastisch doen om te helpen. Hij steekt zijn nek uit en had zich al die haat tweets kunnen besparen door Twente gewoon ongestoord richting de afgrond te laten lopen.

3 maart 2016 om 19:09

Hij legt gewoon uit hoe de regels zijn en dat Twente dus bijna onmogelijk nog gered kan worden.

Bij de traditionele clubs komen dit soort zaken niet voor. Zodra daar iets mis gaat, wordt er direct ingegrepen i,.p.v. dan men opnieuw gaat liegen en bedriegen. Dat is juist de hele kern hier, zelfs nadat Munstgerman en co ontmaskerd waren, ging men gewoon verder met het bedrog.

Die van Oostveen heeft zelf ook alles maar goed lopen keuren van Twente. Word meerdere keren in de maling genomen en neemt zelf geen beslissing dat je kan zeggen... nou oke dat is wel een redelijke straf voor al die leugens richting de Knvb. En nu gaat ie maar even roepen wat de licentiecommissie moet gaan doen.... beetje raar van die kwal.

Hoe dan ook is het nu eindelijk duidelijk dat het bij Twente een enorme grote puinhoop is en dat "het komt wel goed" denken totaal niet van toepassing is voor Twente. Je merkt dat een hele hoop supporters van Twente dit nu nog steeds denken. Ik vind het wel goed dat van Oostveen wat extra druk op de ketel zet. Het is menens mensen.

Meest trieste hier is nog steeds dat ze nu zelfs de Knvb de schuld gaan geven. Twente heeft jarenlang hun toeschouwers voorgelogen en speelt gewoon vals.

Niemand zit te wachten op het opdoeken van FC Twente. Maar de mensen daar blijven denken van ach wat kan ons gebeuren, ze kunnen Twente niet zomaar opdoeken.

Het is gewoon triest om te zien wat voor een groot bord ze daar voor hun hoofd hebben in Twente. "twente moet blijven bestaan want als het verdwijnt is het een groot verlies voor Nederland" Ja dat is het zeker maar als ze het niet voor elkaar krijgen daar dan heb je niets aan dat soort sentimenten.

3 maart 2016 om 13:31

Er zijn genoeg supporters die inderdaad de kop nog in het zand steken, absoluut eens. Dat van Oosterveen een signaal stuurt, prima (wijze waarop mocht van mij anders gezien het stadium waar we in zitten). Dat de 'het komt wel goed' gedachte de deur kan worden gewezen juich ik ook toe. Overigens moet je ook niet vergeten dat veel er reacties in de categorie 'uitsluiting van Twente is een verlies voor de Eredivisie' nieteens uit de hoek van Twente supporters komen de laatste twee dagen. Desondanks moet maar eens duidelijk zijn dat het 2 voor 12 is, prima.

Maar wie legt er de schuld bij de Knvb? Ik heb er geeneen gezien, maar jij kennelijk een best grote groep ('ze' refereer je eigenlijk naar vrijwel alle supporters namelijk, hoezo over één kam scheren). Als je een link naar de topics hebt met de reactienummers erbij dan zou me dat enorm helpen. Ik snap dat er wat mensen achteloos en vrij onwetend met de situatie omgaan, maar ZO erg?!

3 maart 2016 om 15:54

Ik zie de een na de ander piepen over van Oostveen. Als een soort bliksemafleider. Ik zie ook wel dat niet iedereen hetzelfde erover denkt. Maar het is al aan de gang sinds het 1e trammelant boven water kwam drijven vorig seizoen. En als je denkt dat ik alle topics af ga struinen dan heb je dat mooi mis.

3 maart 2016 om 16:05

Ik dacht er meer aan dat je ook met een onderbouwing (bewijs, hoe je het ook wilt noemen) kon komen van je verhaal, dat had ik dan inderdaad mooi mis. Dat de manier van handelen van de beste voorzitter enigszins bekritiseerd wordt is niet vreemd, gelukkig realiseren veel fans zich nog wel dat zijn woorden daarom niet minder waar zijn. Overigens zijn er ook veel niet-Twente supporters die de vraagtekens hebben bij het interview van Bert van Oostveen.

Dat het 2 voor 12 is, dat was al bekend. Dat er onwetende mensen tussen lopen die liever naar de Knvb wijzen dan naar Twente is helaas ook zo. Hou aub wel in rekening dat dit een klein gedeelte is, zoals je bij elke club wel een 'paar' idioten hebt rondlopen.

3 maart 2016 om 23:36

Twente zit terecht in de nesten, maar het is inmiddels een aasgieren nest geworden. De beerput is open, dus is het logisch dat er steeds meer wordt gevonden en dat breed wordt uitgemeten. Ik hoop dat ze schoon schip kunnen maken.

Ik denk dat het een beetje grote woorden en weinig daden verhaal gaat worden met van Oostveen. Vooral een grote dreigende mond opzetten om vervolgens, mede dankzij de goede medewerking van Fc Twente het met een sisser laten aflopen. Het feit dat hij zich al tot Munsterman en Van den Belt richtte vanmorgen zegt voor mij al genoeg. Hier mee zeg ik niet dat Twente al voldoende of niet voldoende is gestraft.

niet zeuren derksen toen je vriendje joop kwam opdagen had je ook niet zon grote mond....jij hebt een obsessie tegen van oostveen

Tja Derksen... Dat is een vriendje van Munsterman dus dit is niet verrassend. Of van Oosterveen hier goed aan heeft gedaan om dit zo naar buiten te brengen mag je je afvragen. Aan de andere kant het is gewoon de waarheid en die mag altijd naar buiten komen. Het is gezien de vele schrikbarende zaken die bij het onderzoek aan het licht zijn gekomen volgens mij gewoon over en uit voor Twente. Dit is slechts het voorbereiden op het nieuws wat komende weken/maanden onvermijdelijk gaat komen.

Ik vind het een meer dan trieste situatie en ontzettend jammer voor het Nederlandse voetbal, de werknemers, de fans en een ieder die de club een warm hart toedraagt. Maar gezien de werkelijk oneindige aaneenschakeling van bedrog, gesjoemel en wat al niet meer aan ellende is het helaas onvermijdelijk.

Derksen heeft ook gezegd ze Munsterman en van der Laan aan moeten pakken,want die waren eindverantwoordelijk in deze zaken.
Slap gedrag van ze om eruit te stappen en dans ontspringen.
Derksen heeft ook gezegd dat die aan tafel bij VI gelogen heeft.
Derksen zou het jammer vinden dat Twent verdwijnt door wanbeleid van die 2.

Ondanks de tegenwerking van de knvb en Van Oostveen in het bijzonder is het crediteuren akkoord en de gemeente deal zo goed als rond !
Twente krijgt hierdoor weer een positief eigen vermogen van rond de 8 M !

Allen de knvb kan nog roet in het eten gooien met de volgende buitenproportionele straf. Echter, aangezien Twente al bestraft is met onrechtmatig verkregen en flinterdun bewijs. en ook iedere keer meerdere keren gestraft voor de zelfde overtreding, moet de knvb inmiddels ook op zijn juridische teller passen.

3 maart 2016 om 14:01

Zucht......daar gaan we weer. Onrechtmatig verkregen bewijs? Flinterdun bewijs? En een beschuldigend vingertje naar de Knvb. Twente is onschuldig en J. Staatsen weet precies hoe het zit, alleen de rest van de wereld niet. Geloof je je eigen verhaal nog wel?

3 maart 2016 om 14:15

Juridisch kan het gewoon niet wat de knvb doet of we moeten de wet veranderen.

3 maart 2016 om 14:21

Als er een partij is die zich niet aan de wetten en regels gehouden heeft, is het FC Twente en niet de Knvb. Jij blijft Maar hameren op de Manier waarop het contract met Doyen naar Buiten is gekomen Maar dat heeft de Knvb natuurlijk niet gedaan. Maar blijf vooral daar op hameren en de aandacht afleiden van wat er werkelijk gebeurd is. Ik raad je ook aan om het Rapport even te lezen; daar Staat nog Meer bewijs in over de gang van zaken. Zo is er een verklaring van een medewerker, zijn er notulen en zijn er mails.....

Wel vreemd overigens dat Twente niet rept over overtreding van de wet door de Knvb....maar die weten gelukkig wel beter

3 maart 2016 om 14:26

Welgeteld 1 verklaring van een medewerken...... en notulen en mails die ook geen uitsluitsel geven.

Twente heeft de straf netjes geaccepteerd, daarom voelt de opmerking van Van Oostveen voor Twente ook als een dolk in de rug

3 maart 2016 om 14:38

Een kortstondig onderzoek is natuurlijk iets anders dan een onderzoek van justitie waarbij de hele boekhouding overhoop gehaald wordt en mensen verhoord worden. Daarnaast zijn in een rechtzaak een (kroon)getuige een aanvullend bewijs voldoende voor een veroordeling.

Volgens mij loop je ook wat vooruit op de zaken want de LC moet nog tot een conclusie komen en er kan (zal) nog een straf volgen.

Ik ben het wel met je eens dat wat Van Oostveen doet niet netjes is

3 maart 2016 om 14:04

onrechtmatig verkregen bewijs ? wil je je daar achter gaan verstoppen ? held .

3 maart 2016 om 14:19

Twente heeft de straf geaccepteerd, maar in beroep of bij het CAS had de knvb geen schijn van kans.
Dus het wordt nu ook eens tijd dat de knvb meewerkt ipv tegenwerkt.

3 maart 2016 om 14:25

Het is nieteens waar. Ookal was het waar, dan nog. Onrechtmatig gekregen bewijs maakt het feit dat Twente de boel bedroog niet ongedaan. Dammie heeft Staatsen gisteren meermaals gewezen op de exacte bevindingen van het rapport (staat op de officiële site van Twente mocht je interesse hebben) maar hij blijft onzin verkondigen. Diekertjedap, ik verzoek je om dit beeld niet te projecteren op andere Twente supporters. Bij voorbaat dank.

Beste meneer Staatsen, zou je mij per aandachtspunt van je reactie een voorbeeld met bron kunnen geven. Je geloofwaardigheid keldert, terwijl je zelf des te meer denkt dat het wel klopt. Als je het goed kunt onderbouwen is het prima, maar voorlopig lijkt het wat geraaskal van de stamgast in het bruine café om de hoek.

3 maart 2016 om 14:38

Bewijs verkregen uit diefstal (hacken) is onrechtmatig.

Daarnaast heeft Twente vorig seizoen 2 keer punten in mindering gekregen voor 1 vergrijp. Ze konden zich namelijk niet aan het PVA houden. Hierdoor kreeg Twente straf (punten in mindering). Als gevolg dat ze zich niet aan het PVA konden houden moest Twente uiteraard een nieuwe PVA maken, hiervoor kregen ze echter ook straf (punten in mindering). Dus voor 1 overtreding (niet aan het PVA houden) 2x een straf.

Het onderzoek van Tadic loopt nog. Nu kan dit op verschillende zaken invloed hebben(jaarrekening , liquiditeitspositie etc). Stel dat de Knvb wederom voor 1 overtreding (tadic deal) meerder straffen gaat uitdelen , dan komt de licentie dus in gevaar.

3 maart 2016 om 14:58

Dit staat bol van de misvattingen. De Knvb heeft gebruik gemaakt van een openbaar document, zelf is het niet bezig geweest met hacken of iets dergelijks, tenzij dat bewezen kan worden. Twente heeft op 2 verschillende verschillende momenten punten in mindering gekregen, eerste keer voor het niet naleven van het pva, tweede keer voor het herformuleren van het pva. Dit zijn gewoon 2 verschillende straffen die beschreven staan in de reglementen, en is niks dubbels aan. Twente had ook het oude pva kunnen laten staan, dan hadden ze nu weer twee meetmomenten niet gehaald en waren we al opgedoekt.

Waardoor de licentie nu in dringend gevaar is heeft slechts indirect te maken met de schijnfacturen in de Tadic deal. Twente staat al te lang in categorie 1, al 7 meetmomenten. Je mag er maximaal 9 momenten in zitten en om naar categorie 2 te gaan moet je 2 meetmomenten boven de vereiste indicatoren uitkomen. Meetmoment 8 (1 mei) staat voor de deur, deze moeten dus al aan de voorwaarden van categorie 2 voldoen anders is het op meetmoment 9 gegarandeerd schluss. De Tadic deal heeft er dusdanig mee te maken dat Twente nog (ik meen) 1.8 miljoen extra moet aflossen, wat ergens vandaan moet komen. Daar bovenop komt nog eens dat het ene na het andere schandaal boven komt drijven en de Knvb (lees: licentiecommissie) moet ergens de streep trekken. Denk er aub niet te rooskleurig over, want daar waarschuwt onze lieve voorzitter van de Knvb (weliswaar zonder enig tact) volkomen terecht op.

3 maart 2016 om 15:15

Een document wat gehacked is en vervolgens openbaar is gemaakt bedoel je.....

Als je het PVA herformuleert , dan leef je toch automatisch het oude PVA niet meer na. Hoe je het ook wend of keert, 2 straffen voor 1 overtreding. En dat mag juridisch niet, ook niet als het in je reglementen staat.

De meetmomenten zijn waarschijnlijk het probleem niet meer, nu het crediteurenakkoord en de gemeentedeal zo goed als rond zijn.
De Tadic deal gaat echter wel gevolgen hebben.
Financieel gaat Twente het redden en het lijkt mij niet de rol van de knvb om dan alsnog de stekker er uit te halen, ook al hebben ze die macht wel.

3 maart 2016 om 15:26

Tja, als meerdere mensen je er op wijzen maar je niet van je mening wilt wijken houdt het op. Je hebt recht op je eigen mening en die mag je van mij dus ook gewoon houden Zolang het akkoord overigens niet definitief is, geeft dit 0% garantie. Dus wel het verzoek er niet tè rooskleurig over te denken.

3 maart 2016 om 15:32

Het akkoord is definitief.

3 maart 2016 om 15:38

Waar baseer je dat dan op?

3 maart 2016 om 15:41

Ik kan nergens vinden dat het akkoord definitief rond is anders. Heb je een bron of loopt de gehele landelijke media toevallig achter de feiten aan?

Volgens mij heb ik Derksen ook niet gehoord toen voormalig KNVB directeur Kessler zich met meer dan gezonde regelmaat liet zien bij zijn vriend Munsterman .

Bij Twente is sinds het eenmalig kampioenschap structureel, naar achteraf blijkt, wanbeleid gepleegd.

Van Oostveen geeft hierbij alleen maar een doorkijk naar wat de club mogelijk te wachten staat. Dat is zijn goed recht. Alhoewel ik de beste man niet bijster hoog heb zitten, mag hij hier best iets van vinden. Ik geloof namelijk niet dat hij persoonlijk iets tegen Twente heeft.

De club Twente heeft zijn vingers blijkbaar gebrand aan gevaarlijke niet toegestane deals en moet nu op de spreekwoordelijke blaren zitten.

En voor wat betreft Derksen. Dat een gerenomeerd programma als Pauw hem een podium geeft zegt genoeg over de journalistiek in Nederland. De persoonlijke hetze van Derksen tegen bepaalde mensen in de sportwereld is ziek. En in de meest walgelijke bewoordingen. Een in en intrieste karikatuur van zichzelf.

Hoewel wat mij betreft niet helemaal handig mag Oostveen zijn mening geven. Het is aan de commissie om haar werk onafhankelijk te blijven doen. We kunnen wel mopperen op mensen die er eigenlijk buiten staan, feit is dat Twente de boel belazerd heeft en niet aan de gevraagde eisen (qua in welke fin categorie je zit en hoelang) kan voldoen. Die dingen alleen al zijn voldoende om je licentie te verliezen.

Zolang als Twente zijn schulden kan betalen is er niet veel aan de hand. De rotzooi aan transfers is uit 2014. Dat ze extra aanbetalingen aan bemiddelaars hebben verwegen en, rekeningen aan hun zelf maakten om het te verbloemen is niet goed te praten. Wat rest is de vraag of Twente een gezonde club kan zijn met een integer bestuur die de normale schulden kan afhandelen. Een veto van de Knvb verwacht ik ook niet omdat dat de Knvb zelf in de beklaagde bank doet belanden.
Als Twente gezond blijkt volgens de burger rechter maar de Knvb geeft een verbod uit, op hun regels, dan wordt de Knvb later door de schuldeiser aangeklaagd.
Als Twent aan zijn schulden kan voldoen is er geen reden om spel regels van de knvb toe te passen. Die passen ze zelf toch niet toe gezien het aantal clubs met een goed gekeurd plan welke verkocht dan wel failiet zijn gegaan onder hun begeleiding. Willekeur is de schijn, en daar heeft Derksen gelijk in.
De Knvb rijdt Twente in de wielen om een voorbeeld te stellen. Boetes en punt aftrek doen de club geen goed.
Als Twente financieel ongezond zou zijn is het aan de burger rechter om te oordelen. Voorkomt toekomstige claims richting Knvb.

3 maart 2016 om 16:47

dat klopt niet helemaal wat je zegt . die 2 contracten bij de transfer van tadic hebben ook te maken met de transfer van ziyech . de zaakwaarnemers van tadic moesten akkoord gaan met een lager aandeel zodat twente eigenlijk meer geld in kas had dan dat ze in werkelijkheid hadden . doordat er maar 1 contract is doorgegeven kon de Knvb niet meer doen dan twente een boete opleggen voor het zonder toestemming aantrekken van ziyech . de Knvb heeft al aangegeven dat als dat 2e contract bekend was geweest de transfer van ziyech niet was goedgekeurd . daarom heeft twente bewust dat contract achter gehouden . twente speelt dus gewoon met een niet speelgerechtigde speler en dat is competitie vervalsing . zeker omdat de zaakwaarnemers van tadic ook nog eens 10 of 20 procent van de transfersom van ziyech krijgen .

4 maart 2016 om 00:57

Er is niet meer of minder geld in kas. De betalingstermijnen aan een bemiddelaar werden verborgen gehouden door valse facturen. Deze valse facturen hoeft Twente natuurlijk niet te betalen en er zou dan meer geld moeten zijn. Twente zou dus meer schuld kunnen saneren. Dat geld is er dus niet door deze verzwegen betalingsverplichtingen.

Ook ik ben geen fan van van Oostveen - verre van dat zelfs - maar FC Twente komt hier niet mee weg. Als iemand steelt en daarvoor wordt veroordeeld, zit ook de naaste(n) met de brokken. In het geval met FC Twente dus de supporters. Maar je kunt deze opeenvolging van fraude en bedrog niet door de vingers zien. Licentieverlies als straf lijkt me wel erg ver gaan, maar we kennen alle feiten nog niet. Terugzetten naar de Topklasse lijkt me nu de meest logische strafmaat. Los van wat Bertje hier van vindt......

Ik hoorde al iets over terugzetten naar de derde klasse (dat voorstel moet nog aangenomen worden) of naar de topklasse. Zie je het voor je; een club met een miljoenenschuld en een voorgestelde begroting van 18 miljoen drie of twee jaar laten bungelen. Dan kun je gewoon een streep halen door FC Twente. En dat is erg slecht voor het hele Nederlandse voetbal. Je spreekt dan toch over het "wegstrepen"van 7 tot 8 procent van de hele Nederlandse voetbaleconomie. En dat om even een punt te maken.

Hoe kom je voor volgend seizoen aan jaarkaarthouders of sponsors als Van Oostveen dit zegt. En hoe kun je dan alle salarissen betalen, niet alleen van de heren voetballers, maar ook van tientallen mensen daaromheen. En waarom zou de gemeente Enschede een garantiestelling aannemen als de heer Van Oostveen al zegt: "je doet wel al die moeite, maar het is eigenlijk voor niets."

En een flink deel van het verlies is ook permanent. Veel sonsors van Twente zijn al heel lang bij de club. Zelfs tweede generatie sponsors. Die gaan niet zomaar even naar Heracles of Pec. En Heracles en de andere clubs kunnen niet zomaar even de jeugdopleiding gaan betalen. Verder zal het aantal Foxkijkers vast wel met minstens 20.000 dalen in Twente en omstreken. Kost ook al snel 5 miljoen op jaarbasis.

Laat hij wachten op de licentiecommissie.

Zijn vriendje munsterman heeft om zijn eigen ego Twente volledig naar de klote geholpen! Niemand sprak zkh munsterman tegen en nu dus op de blaren zitten

Ik ben het voor de afwisseling eens een keer volledig met Johan Derksen eens. Bert van Oostveen loopt met zijn uitspraken, althans dat vind ik, ver voor de muziek uit. En laat de fanfare alvast rouwmuziek spelen. Daarmee onderstreept Van Oostveen eens te meer dat hij de functie van directeur Betaald Voetbal van de Knvb onwaardig is. Al begrijp ik best dat FC Twente-haters en aanhangers van clubs die in degradatienood verkeren de uitspraken van Van Oostveen van harte toejuichen. Die vergeten echter één belangrijk ding. Namelijk dat het hele betaalde voetbal in Nederland er geen enkele baat bij heeft dat er clubs als FC Twente en Fortuna SC omvallen. Wat de grote aanhang van FC Twente betreft: Voorzover ik dat kan inschatten zal die nooit overstappen naar een andere club uit de eigen regio. Maar veel eerder kiezen voor een club uit Duitsland. Tel uit je winst.

Het zou zo maar kunnen zijn dat Van Oostveen een stuk beter is geïnformeerd dan schreeuwlelijk Derksen. Ik heb helemaal geen hekel aan FC Twente. Maar dat gejank slaat natuurlijk nergens op. FC Twente heeft willens en wetens de kluit belazerd. En dat stelselmatig en jarenlang. Nog tot voor kort, vandaar dat de net in dienst getreden directeur ook dient te vertrekken. Dat FC Twente supporters boos zijn op de Knvb kan ik me wel voorstellen, maar een gerespecteerd journalist mag wel beter weten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren