Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Kleine kans dat FC Twente straks betaald voetbal speelt’

Laatste update:

FC Twente kreeg dinsdag te maken met een vernietigend rapport over de financiële misstanden bij de club, dat al leidde tot het vertrek van financieel directeur Gerald van den Belt en een aantal commissarissen. Bij de KNVB is men ook bezorgd over de situatie in Enschede en volgens directeur betaald voetbal Bert van Oostveen hangt het voortbestaan van de club aan een zijden draadje.

/

“Ik ken de regels van het licentierecht een beetje en ik kan aardig rekenen”, vertelde hij aan BNR. “Ik maak me er grote zorgen over of Twente dat allemaal voor elkaar krijgt voor 1 mei. Het heeft te maken met allerlei schijnfacturen die niet zijn verwerkt. Daardoor haalt Twente mogelijk het meetmoment niet en eerlijk gezegd acht ik de kans dat FC Twente volgend jaar betaald voetbal speelt niet heel groot.”

Van Oostveen spreekt tegenover RTV Oost over een ‘massagraf dat uit de kast is gekomen’ en geeft aan dat het zaak is dat (voormalige) bestuurders als Joop Munsterman, Hein Trebbe en Aldo van der Laan snel bij elkaar komen om tot een crediteurenakkoord te komen: “Dat is eigenlijk het enige dat Twente op dit moment nog kan helpen en dan zijn er nog heel veel onzekerheden. Ik vind ook dat ze een morele verantwoordelijkheid hebben richting Twente, maar ook richting de fans en de achterban om dat te doen.”

Denk jij dat FC Twente volgend seizoen nog betaald voetbal speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was een duidelijk interview met wel veel open deuren. Echter moeten de supporters nu wel is gaan realiseren dat het allemaal heel kiele kiele is.

2 maart 2016 om 17:00

Een deel van mijn vrienden is Twente supporter. Die zijn zich er echt wel van bewust wat er mogelijk nog gaat gebeuren. Hier praten ze al enkele weken over.

Ik ging er vanuit dat alles met een sisser zou aflopen, maar wie weet. Zou uiterst zonde zijn als Twente uit de Eredivisie verdwijnen zal.

2 maart 2016 om 17:03

Denk je dat wij dat niet weten, je hebt altijd hoop dat het goed komt. Maar met deze uitspraken, vraag ik me het werkelijk af. De voormalig bestuurders moeten de schuld helemaal kwijtschelden en de vraag is of ze dat willen doen

2 maart 2016 om 17:33

Ik ben zelf ook voor twente hoor, net als veel mensen om mij heen. Ruim 40% ziet de ernst gewoon niet.

2 maart 2016 om 18:50

Als ze dat zouden doen, zou de schulpositie in een klap 12 mln euro kleiner worden... Ze moeten akkoord gaan met een andere betalingsregeling, een gedeeltelijke vrijstelling en met het achterstellen van de lening..

Daar zijn ze eerder mee akkoord gegaan en zullen ze wel weer doen verwacht ik, maar ik acht de kans groot dat daar voorwaarden aan verbonden gaan worden (geen aangifte bijvoorbeeld)..

2 maart 2016 om 20:04

Wat dacht je van gewoon de belangrijkste spelers verkopen voor 1 mei. Gelden komen op 1 juli wel binnen maar dat is dan zeker. Verder lijkt het me niet dat Twente er volgend jaar niet meer is. In ieder geval Joop bedankt.

2 maart 2016 om 20:05

Vertel eens wat meer over die schijnfacturen. Want jij hebt het nu over het kwijtschelden hiervan tussen de vorige bestuurders en fc twente?

2 maart 2016 om 17:18

Loop dit al vanaf het begin te verkondigen dat dit niet met een sisser af gaat lopen, ben uitgemaakt voor nepsupporter, zwartkijker, k***aar en weet ik al wat nog niet meer, en dan heb ik het over mede Twentesupporters.

Sta hier eigenlijk ambivalent in, rationeel zeg ik doek de club maar op, er hebben teveel mensen teveel wetten en regels overtreden. Maar mijn gevoel zegt laat alles maar zeiken, maar dit is wel mijn club, die mag nooit ten onder gaan.
Natuurlijk mag en kan de Knvb geen rekening houden met de supporters, dus die moeten gewoon de regels volgen, die zeggen dat het dus (bijna zeker) einde verhaal gaat zijn

2 maart 2016 om 17:21

Ben je heel toevallig ANS op Twentefans?

2 maart 2016 om 17:35

Misschien is het beter om alles te laten klappen en later helemaal opnieuw te beginnen.
Op die manier zuiver je ook de naam twente. Want het imago is op een dieptepunt beland. Ik heb zowaar een beetje een hekel gekregen aan twente en dat komt alleen door die apen die er zo'n potje van gemaakt hebben. Terwijl ik eerst twente wel een sympathieke club vond.

3 maart 2016 om 15:51

Inderdaad. Ik heb alle sympathie voor deze onsportieve, valsspelende, leugenachtige club verloren. Dat komt door alle foute keuzes die gemaakt zijn.njammer want het was ooit een mooie streekclub.
Vond de supporters wel naïef en arrogant de laatste jaren en toen het even wat minder ging werden ze nog naïever en ook zwartgallig, niet echt een cultuur waar ik van hou.

Het zou terecht en goed zijn om helemaal opnieuw te beginnen.

2 maart 2016 om 19:42

Doodzonde! Verschrikkelijk voor deze mooie club en verschrikkelijk voor het Nederlands voetbal.

2 maart 2016 om 19:56

Heel zonde voor de club Twente. Vernietigd door de reddende engel. Iedereen is er blind achteraan gerend. Wat heb ik me gestoord aan het Top 3 gedrag (Twente zou Feyenoord voorbij gestreefd zijn als Topclub) van de twente supporters, hoewel je kon zien dat er veel niet klopte. Ik gun ze dan nog niet dit, maar een flinke straf is op z'n plaats. Andere clubs kunnen dit jaar weer degraderen, hoewel twente er in blijf dankzij Hakim... Die ze dus door allerlei valsheid hebben kunnen aantrekken. Buiten dit, allemaal sterkte gewenst daar in het Oosten en hoop alsnog dat jullie blijven bestaan.

2 maart 2016 om 20:17

Dan pakt heracles het toch beter aan

2 maart 2016 om 20:18

Jammer voor FC Twente dat volgend seizoen mogelijk geen betaald voetbalspelen, maar voor de Graafschap of Cambuur is dit juist super goed neuws! Want die clubs hoeven dan niet meer bang te zijn voor rechtstreekse degradatie.

2 maart 2016 om 20:29

Welnee joh. Van Oostveen spreekt nu zo, maar aan het eind van het verhaal zal Twente gewoon een abnormaal lage straf krijgen en mogen ze gewoon in de eredivisie blijven bestaan. Helaas..
De Knvb en haar diverse commissies hebben al vaak genoeg laten zien dat ze Twente niet hard willen aanpakken omdat ze de club gewoon willen laten bestaan.
Leuk voor de Twente-supporters, zuur voor een groot gedeelte van de rest van het betaalde voetbal in Nederland!
Want eerlijk is eerlijk: deze club hoort gewoon de licentie afgenomen te worden, klaar.

2 maart 2016 om 21:01

En dan straks fortuna helaas failliet...

2 maart 2016 om 20:36

Eerlijk had ik dit wel verwacht.
Hoe is mogelijk dat het zover is gekomen.
Jammer voor de supporters en de mensen die heel veel en heel veel vrijwillers tijd hebben in gestoken.
Maar uiteindelijk is het wel beter dat de licentie wordt ingetrokken, kan natuurlijk niet zo zijn dat dit alles op de gemeenschap moeten worden opgebracht .
Twenthe is gewoon failliet

3 maart 2016 om 02:51

Als de licentie wordt ingetrokken zijn schuldeisers hun geld kwijt. Die zullen dat weer doorberekenen in hun producten richting de gemeenschap. Iemand gaat betalen en dat is dan geen Twente meer. Komt het niet uit de lengte dan wel uit de breedte.

Zo wat een nieuws! Leuk dat Munstermann die ene titel gekocht heeft en te lang op grote voet geleefd heeft maar dat gaat mogelijk ten koste van het voortbestaan van de club. Wat ongelooflijk zuur voor alle supporters!

2 maart 2016 om 17:12

Waar heb je het over als ik vragen mag? Het kampioenschap heeft werkelijk niets met deze kwestie van doen?

2 maart 2016 om 17:16

Die discussie heb ik al zovaak gevoerd Heeft geen enkele nut

2 maart 2016 om 17:16

Jawel hoor, Twente leefde in die jaren boven haar stand en daardoor zitten ze nu in de problemen.

2 maart 2016 om 17:21

Alle shit is na het kampioensjaar begonnen.

2 maart 2016 om 17:23

Heeft dat niets met elkaar van doen...? Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Iig heel triest voor de twente supporters.

2 maart 2016 om 17:28

Het succes heeft als een Katalysator gewerkt voor dit gedrag maar het kampioenschap is niet te danken aan dit deze acties (tenminste voor zover bekend). Doyen speelde bijvoorbeeld helemaal geen rol en Tadic is ook pas later gehaald.

2 maart 2016 om 18:57

Ik denk niet dat Munsterman vanaf het begin geleefd heeft boven de stand van FC Twente, hij werd in 2004 als voorzitter gepresenteerd bij de club maar zat daarvoor al in het bestuur van de club ten tijde van het "bijna-faillissement".

Ik geloof best dat hij met zijn eerste plan, "fc Twente in de steigers" serieus geprobeerd heeft FC Twente een normale gezonden club te maken en dat was ook goed gelukt. Maar ik denk toen dat eenmaal klaar was en FC Twente inderdaad gezond was hij een beetje tever doordacht.

zo is hij verantwoordelijk voor de uitbreiding van de Grolsche Veste en in 2010 starte hij met het project "fc Twente werkend aan een droom", waarmee uiteindelijk ook de eredivisie werd gewonnen.

nog geen 5 jaar later schijnt de club gigantische financiele problemen te hebben, sorry maar ik denk dat bij zijn 2e plan al (2006) toen Twente financieel gered was, hij al teveel droomde en dat ging helemaal fout in 2011 na het kampioenschap en toen er CL werd gevoetbald - te veel dromen en leven op een wolk.

3 maart 2016 om 09:10

Stoch, onzin, toen Twente kampioen werd betaalde ze al salarissen die voor een club als Twente niet realistisch waren.

2 maart 2016 om 17:15

Heb je weer zo'n nitwit die gebakken lucht de wereld in helpt... Lees je eens in voor dat je dit "soort" kant nog wal uitspraken doet!

2 maart 2016 om 17:24

Thank you Hangover96! Het kampioenschap was de oorzaak van die grootheidswaanzin. Niet andersom! Het kampioenschap was dik verdiend.

2 maart 2016 om 17:36

Dat creatieve boekhouden begint met de ene rekening betalen met een andere.
Kennelijk wil het nog steeds niet landen daar in Twente, bij de supporters. Niet alleen de clubs in de regio, als Heracles en de Graafschap zijn buiten proportioneel benadeeld, zelfs de club in de top. En wat dacht je van ploegen die net zijn gedegradeerd (16e bijvoorbeeld)
Eigenlijk kan de Knvb niet anders dan Twente keihard aan te pakken.

2 maart 2016 om 17:42

Twente had toen misschien spelers die eigenlijk al te duur voor de spelers maar het is inderdaad zo dat deze hele shit veroorzaakt is door de jaren erna. Oa munsterman wilde te graag de grote club uit Nederland worden en heeft daar, zoals we nu weten, hele discutabele afspraken met derden voor gemaakt. Het domme is dat iedereen wel kan bedenken dat dit soort zaken uit zouden komen. Gebeurt helaas te vaak.

2 maart 2016 om 17:59

Het is gewoon een bekend probleem maar met een iets andere uiting. Je ziet heel vaak bij clubs en bedrijven dat ze ten ondergaan aan hun eigen succes. Maar in de meeste gevallen heeft dat tot gevolg dat men meer gaat uitgeven dan er binnen komt en komt men in de financiële problemen doordat de kosten niet meer betaald kunnen worden. In sommige gevallen probeert men dat te verbloemen door fraude of andere creatieve constructies. Vroeger of later komt dat een keer aan het licht met alle gevolgen van dien. Vervelende voor Twente is alleen dat een normaal cashflow probleem nog wel te repareren is door bijvoorbeeld een investeerder of constructies met de gemeente. Bij fraude en vage constructies wordt dat een stuk lastiger.

Verder is het een beetje zinloos om te discussiëren voor wie het erger is. Het is primair erg voor de direct betrokkenen zoals spelers, supporters en werknemers. Voor clubs die gedegradeerd zijn vind ik dat een stuk lastiger want die hebben wellicht reden om gefrustreerd te zijn maar tegelijkertijd is er geen enkele garantie om aan te nemen dat een Roda, een NAC etc niet gedegradeerd zou zijn als dit alles niet had plaats gevonden. Die hebben degradatie natuurlijk niet alleen aan twee wedstrijdjes tegen Twente te ‘danken’ maar hebben over de hele competitie aan het kortste eind getrokken. Vergeet niet dat elke club tegen hetzelfde Twente gespeeld heeft en iedereen dus evenveel of even weinig last hiervan gehad heeft.

Twente dient de vorige bestuurders hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor dit wanbeleid!!

2 maart 2016 om 17:05

Jazeker, maar wat heb je er aan als je niet meer bestaat

2 maart 2016 om 17:09

Daar zullen ze op de een of andere manier vast wel weer onderuit komen, maar als je dan ten onder gaat, probeer dan maar zoveel mogelijk van deze staatsidioten af te pakken. Ik heb helemaal niets met Twente, maar het zou toch verdomd zonde zijn als ze uit de Eredivisie verdwijnen.

2 maart 2016 om 21:35

Waarom zonde? Ze hebben dingen gedaan die niet door de beugel(fles) kunnen...

2 maart 2016 om 17:14

@flavente

Twente heeft nog handtekeningen nodig van de oud bestuurders Munsterman en Aldo.
Als wij hun aansprakelijk stellen dan kunnen we die handtekening wel vergeten. En dan is Twente sws failliet

2 maart 2016 om 18:56

Munsterman heeft Twente naar de Kl%te geholpen

2 maart 2016 om 19:40

Dan maar verhaal halen bij die 2 zakken

Zeer triest voor de supporters, maar het is wel enige eerlijke straf!! Als Twente hiermee weg komt, verliest de KNVB en alles wat daarmee te maken heeft zijn geloofwaardigheid!!

Lieve hemel dat is wel heel heavy!

Alle sterkte voor de Twente supporters, dit gun je werkelijk niemand.

Ik vind het erg voor de supporters maar de licentiecommissie/knvb zou zich echt compleet belachelijk maken als Fc Twente niet uit de competitie wordt gehaald. Je geeft elke club een vrijbrief om te doen waar het zin in heeft. Fc Twente mocht het immers ook.

Overigens hoop ik wel dat de straf pas na de competitie uitgedeeld wordt. Anders doet de rest van het seizoen er niet meer toe voor Fc Twente en dat is je reinste competitievervalsing.

2 maart 2016 om 17:06

Oh dus je gunt ons het leven nog tot aan het einde seizoen? Bedankt hoor.

2 maart 2016 om 17:11

Niet lullig bedoelt maar dat gun ik de andere clubs, die clubs die zich wel aan de regels hebben gehouden.

2 maart 2016 om 17:18

Je hebt nu al competitievervalsing . Als de spelers van Twente vermoeden dat t afgelopen is (en dat kunnen ze nu al hebben ) gaan ze er de rest van de competitie er echt niet harder van lopen

2 maart 2016 om 17:28

Of juist wel omdat ze op zoek moeten naar een nieuwe werkgever

2 maart 2016 om 17:28

Als Twente op 1 mei de licentie wordt ontnomen dan worden alle gespeelde wedstrijden uit het schema gegooid. Zo zijn de clubs die van Twente verloren de grote winnaars van het verhaal.

2 maart 2016 om 17:29

Dat zal wel loslopen lijkt me. De laatste speeldag is 8 mei en de deadline is 1 mei. Dus mocht dit gebeuren zal het pas vanaf volgend seizoen zijn.

Maar het zou wel bizar zijn voor het kampioenschap aangezien Ajax punten heeft laten liggen tegen Twente en PSV niet haha.

2 maart 2016 om 17:30

Wel als ze daarna (transfervrij) een stap willen maken. Ook die spelers staan aan het einde van het seizoen op straat. Een grote club zit niet te wachten op een speler die niks presteert.

2 maart 2016 om 17:41

Het is natuurlijk wel zo als twente er uit gegooid word. Zijn alle clubs die punten gepakt hebben bij twente ze kwijt. En laat heerenveen nou ook 3 punten gehaald hebben vorig jaar bij twente dus die zijn wij dan ook kwijt. Dus voor de andere clubs is het beter dat twente het jaar afmaakt. Maar voor de club die laatste word kan het goed uitpakken.

2 maart 2016 om 17:51

Als Twente de licentie verliest dan geldt dat voor het volgende seizoen. Dus deze competitie, die overigens een week later eindigt, wordt gewoon uitgespeeld. Wie verloren heeft van Twente dit seizoen heeft terecht verloren en wie gewonnen heeft terecht gewonnen. Dus er worden geen wedstrijden uit het schema gegooid.

2 maart 2016 om 18:45

Haalt Ajax PSV dan niet weer in? :D Die verliezen dan maar 1 punt! Zou een groot effect hebben dus. Daar zijn ze bij de Knvb te grote angsthazen voor.

Lijkt me niet dat de spelers transfervrij vertrekken. Ze zullen nog gewoon verkocht moeten worden om de schulden deels af te lossen.

2 maart 2016 om 19:15

@tukkertje...oh das dan wel gunstig voor mijn favo club, staan ze gelijk met Psv😉

Maar hoop serieus dat het nog redelijk goed afloopt in Enschede. Supporters kunnen hier niets aan doen en Twente is uiteraard niet meer weg te denken uit de eredivisie.

2 maart 2016 om 19:49

Hou wel rekening met het feit dat het alleen zo is als op 1 mei de licentie vervalt. Aangezien 8 mei (vitesse) het laatste duel is moet je ook niet vreemd staan te kijken als de Knvb het een speelronde uitstelt zodat alles blijft staan zoals het is op dat moment Dat scenario klinkt me een stuk logischer in de oren, als het al ten sprake komt. Hoe dan ook, allemaal vrij voorbarig nu. Eerst kijken kijken wat de Knvb over ons lot beslist.

2 maart 2016 om 17:07

We praten niet over het 'uit de competitie halen', we praten over de boel opdoeken. Hoe dan ook, ik heb voorafgaand toen alles naar buiten kwam gezegd dat elke straf passend is, welke ook besloten wordt. Gaat de FC onderuit, dan is het terecht. Mogen we verder maar met andere sancties, dan ook.

2 maart 2016 om 17:16

Je zit in deze altijd met een dilemma natuurlijk. Het is voor de supporters verschrikkelijk. Zij hebben totaal geen invloed op het beleid van de club maar ondervinden nu wel de gevolgen. Van de andere kant gezien moet er ergens een grens worden getrokken. Ik vind het lastig, maar je kunt bijna niet anders als bond zijnde. Regels stellen die men niet hoeft na te leven zijn non-regels.

Persoonlijk lijkt verplicht degraderen mij de meest passende staf. De club wordt dan hard geraakt maar hoeft niet te worden opgedoekt. Maar voor zover ik begrijp behoort deze straf niet tot de mogelijkheden..

2 maart 2016 om 17:27

Het is gewoon heel erg in het duister tasten. Net het hele interview nog eens beluisterd, maar de manier waarop van Oosterveen praat geeft me zeer weinig moed. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontrafelen.

2 maart 2016 om 17:45

Ik snap niet zo heel erg goed waarom hij dit interview nu geeft. Ik ga ervan uit dat van Oostveen begrijpt dat dit alleen maar voor extra onrust gaat zorgen. Hij had lekker op de uitspraak moeten wachten vind ik.

2 maart 2016 om 17:58

Precies, en al helemaal omdat hij in feite niks met de licentiecommissie van doen heeft. Dit soort berichten de media in brengen (zeker met zijn status) is niemand bij gebaat. Het is niet zo dat men in Enschede alles op 140% gaat zetten om operationeel alles op de rit te krijgen, daar zitten ze namelijk al tot over hun kop in het werk. Ach ja, hij heeft in ieder geval zelf de aandacht even op zich, hoop dat het hem waard is

2 maart 2016 om 18:17

Ach, Van Oostveen en iets begrijpen.....

Ook al zou hij iets meer weten, lijkt mij dat hij sowieso niets mag zeggen gezien zijn positie.

2 maart 2016 om 18:20

Ho even natuurlijk hebben de supporters geen direct invloed op het beleid maar de sponsors en supporters zijn blind achter munsterman aan gerend zonder ook maar kritische vragen te stellen. Als je hier op vz kritisch was over munsterman die regelmatig op leugens te bestraffen was sloten de supporters daar hun ogen voor en werd je door ze verketterd. Ik zie het als blind worden door hebzucht en dan niet willen zien dat er een oplichter met je investering vandoor gaat. Geen directe invloed maar indirect hebben de supporters ook mee gedaan aan het tot goddelijke status verheffen van munsterman waar hij zelf in is gaan geloven. Was toch een hele rare situatie daar dat de de man directeur was en dat hij zichzelf controleerde.

3 maart 2016 om 03:06

Om vermogende mensen rond Twente een por te geven om rond de tafel te gaan zitten. Anders zou het inderdaad alleen maar onrust stoken zijn.

Ik hoop echt dat Twente binnen 5 jaar weer een topclub is in Nederland. Ik weet dat Twente het financieel zeer zwaar heeft maar ik ben ervan overtuigd dat Twente hun crisis gaat overleven. Naast Ajax gun ik Twente ook heel veel in de Eredivisie en ik vind het dan ook pijnlijk om te zien hoe ze in 6 jaar tijd sportief en financieel zijn afgegleden.

2 maart 2016 om 17:07

Heb je de tekst wel gelezen?

2 maart 2016 om 17:11

Bnnen 5 jaar een topclub? Dat klinkt als een plan van een topclub die net buiten de boot valt. Niet als een failliete club, die waarschijnlijk lager gaat starten dan de ED.

2 maart 2016 om 17:44

5 jaar is in de huidige situatie inderdaad een beetje overdreven. Ik hoop dat Twente gewoon overleeft en dat ze in de komende 10 jaar tijd weer een paar keer Europees voetbal halen.

2 maart 2016 om 18:22

Zonder proflicentie kun je geen europees voetbal spelen. Je kunt alleen maar hopen dat men in de amateurs een doorstart kan maken meer niet

2 maart 2016 om 19:06

Je praat alsof de licentie al definitief afgenomen is, wat niet het geval is. Zolang de Knvb de stekker er nog niet uit trekt mag Dirk hopen wat hij wil.

2 maart 2016 om 17:17

heb jij vanmiddag geslapen?

2 maart 2016 om 17:41

Doordat Twente een topclub wilde zijn zitten ze nu in deze situatie. Munsterman die door vele is geprezen heeft de club eigenhandig naar de afgrond geholpen

Zou zeer jammer zijn, maar wie zich brandt moet op de blaren zitten. Helaas zijn supporters hier van de dupe.

Wat een puinzooi zeg. Er lijkt maar geen einde aan te komen. Jammer voor iedereen die Twente een warm hart toedraagt

Gerechtigheid voor de schijnheilige verschrikkelijke oplichters die het bestuurde vormde afgelopen jaren. Maar erg pijnlijk voor de supporters. Hun cluppie door de grootheidswaanzin van anderen naar de knoppen. Spijtig.

2 maart 2016 om 17:17

@yorickjuve

Klopt het zijn schijnheilige oplichters!

Maar hun hebben op te grote voet geleefd! pas na het kampioenschap wat totaal niet rieeel was
Helaas word daardoor iedereen die wat met Twente heeft daar de dupe van

Het houd ook nooit op bah

2 maart 2016 om 17:28

Het is natuurlijk ook wel dat iedereen die met Twente te maken had dit heeft laten gebeuren. Toen hier een paar jaar geleden al kanttekenen werden geplaatst en kritiek geleverd op wat Munsterman allemaal deed en dat dat niet goed kon gaan werd je in plaats van dat de twentesupporters hier eens gingen nadenken over wAt je zei nog net niet met pek en veren besmeurt. Feyenoord en Heraclessupporters werden van jaloezie beticht etc. etc. Het was jaren geleden voor mij en heel veel anderen hiero al duidelijk dat er iets goed mis zat, maar daar moest je dan gewoon je mond over houden want in Joop we trust. Hetzelfde verhaal als nog langer geleden bij PSV en Van Raay. Er waren supporters die je weleens bij je huis op kwamen zoeken omdat je negatief praatte over Van Raay. Het is er toen ook wel allemaal uitgekomen. Gelukkig had men bij PSV daarna een RVC en een Jan Reker rondlopen die zich niets van de buitenwacht aantrokken en gewoon impopulair gingen saneren. Helaas heeft men dat bij Twente niet gedurft. Ik weet niet wat daarvan de reden is geweest, maar misschien is de angst voor de supporters daar groter.

2 maart 2016 om 18:48

Precies... velen hebben hier voorspelt dat Twente achteraf een hoge prijs zouden betalen... Maar dat mocht niet gezegd worden.
Maar eerlijk is eerlijk... zo erg had natuurlijk niemand gehoopt of gewild.
Maat Twente supporters hadden meer oor moeten hebben voor eerlijk kritiek en zelf nadenken.
Maar dan nog gun ik het de club, medewerkers en de supporters niet.
Maar het zou wel terecht zijn.

2 maart 2016 om 19:05

Je gunt het niemand, maar het zou wel terecht zijn, dat is inderdaad zo en dat geeft al aan wat voor een gekke situatie het is.. Hoop dat Twente blijft bestaan als profclub.

2 maart 2016 om 19:30

Steef71,, was het niet van Halst die jaren geleden al weg is gegaan omdat er dingen gebeurde die helemaal niet konden?... Verder is het natuurlijk wel zo dat er goeie (opvallende) voorzitters zijn (groningen, Heracles bijv). Het is alleen dat die misschien één jaar gokken op een wat hoger niveau en dit niet jaren achter elkaar maar blijven doorzetten

Tuurlijk wordt die licentie niet ingetrokken. Is gewoon een manier van van oostveen om een aantal mensen (lees: munsterman en Co) aan te zetten om eens met de waarheid te komen en te helpen puin te ruimen. Die licentie wordt echt niet ingetrokken.

2 maart 2016 om 17:32

Ik vrees de afgelopen dagen, meer dan ook, dat het juist WEL zo zal zijn. De intonatie in het interview zei voor mij genoeg. Het feit dat de voorzitter 2 maanden voor D-day zoiets in de publiciteit gooit is onwaarschijnlijk maar weergeeft ook hoe de vork in de steel zit.

2 maart 2016 om 17:39

Kan me niet voorstellen. Tuurlijk hebben ze bij Twente enorme fouten gemaak en daar moeten ze hard voor gestraft worden. Maar de licentie in trekken is niet zo'n straf. Die duizenden op de tribune kun je niet zo hard straffen. En ik als Willem II er vind het een mooie club en vind dat die club niet mag verdwijnen.

Laat de clubs desnoods degraderen zodat ze zichzelf weer helemaal naar boven kunnen werken.

hoop niet dat hij gelijk heeft maar ik neem wel aan dat hij er meer verstand van heeft dan mij.
Tja dan houd de eredivisie voor mij op.

Ik vond de hoogmoed altijd zeer vervelend van de supporters van Twente, toen ze zogenaamd het beste beleid voerde van Europa. Echter gaat me dit wel aan het hart. Dit komt op het hoogste niveau niet zo vaak voor en de fans zijn hier keihard slachtoffer geworden van de lusten en grillen van een aantal individuen.

In de toekomst, als Twente herstart is, moet er een compleet transparant bestuur komen. De achterban is er hopelijk nog wel. Succes ermee Twentenaren!

2 maart 2016 om 19:49

Vond ik ook. Vooral dat top 3 gedoe en dat Twente Feyenoord had verdreven (zal nooit gebeuren). Wat heb ik me daar aan gestoord zeg!

Dit zou natuurlijk een grote aderlating zijn voor het voetbal in nederland. Fc twente heeft altijd karakter getoont. Ook dit seizoen. Het verlies van de Enschedese ploeg zou alleen maar betekenen dat de eredivisie zwakker wordt. Omdat er dan weer een de graafschap in blijft. (met alle respect voor de superboeren). Ik hoop dat de tukkers ook volgend seizoen te zien zijn in de euroborg.

2 maart 2016 om 19:21

La Decima. Dat de graafschap er dan mischien inblijt is belachelijk gelul
wij proberen het op de normale manier en met beperkte middelen en niet met oplichters.
Wij hebben ook zware tijden wat betreft financieen maar doen en deden nooit zo gek als Twente. Zonder Hakim waren jullie geen meter beter dan de Grfsch.

2 maart 2016 om 19:52

Amen, je hebt gelijk. En lees... Hakim, zit er door valsheid in allerlei geschriften. Dus hulde voor de Superboeren

pffff, moet er niet bij nadenken. Al die 50.000 twentefans... of meer.
Hopelijk komt dat kleine beetje hoop wat al de supporters hebben uit en blijven we volgend jaar in de eredivisie. Wat hebben ze er een puinhoop van gemaakt.

Terecht wegens het wanbeleid wat er gevoerd is door mensen aan het roer.
Onterecht voor de supporters natuurlijk! Want ze hebben een mooie achterban en mooi stadion.
Hopelijk kunnen ze een doorstart maken en snel terugkeren in de Eredivisie.
Zou mooi zijn als er dan elke wedstrijd duizenden mensen langs de lijn staan om ze omhoog te schreeuwen net als bij Glasgow.

2 maart 2016 om 18:42

Als de licentie is afgenomen kun je geen doorstart maken.

Dit lijkt toch wel een uitspraak die een voorzetje geeft aan de daadwerkelijke uitspraak die er nog moet komen.
Op basis van het beleid wat er gevoerd is kan ik me er wel in vinden, maar we zullen dan een prachtige club (buiten het beleid van de laatste jaren) moeten gaan missen.

Wat een ongelovelijke zeikerd!

Mooi he! nu je twente in het kwaad daglicht zet zodat jij zelf niet de pineut bent van alles!
Door jouw zit Nederland niet bij het Ek in Frankrijk!

2 maart 2016 om 17:26

Werkelijk totaal ridicule reactie. Het een heeft totaal niets met het ander te maken. Dus omdat Bert (in jouw ogen) fouten heeft gemaakt moet hij over, en tegen Twente zeggen; laat maar joh, boeit niet zoveel.
Je nickname verraadt al het een en ander, maar de realiteit staat voor de deur: die is dat Twente er een complete puinhop van heeft gemaakt en daarvoor terecht gestraft is en zal worden. Daar heeft Bert en Oranje hélemaal niets mee te maken.

2 maart 2016 om 17:36

Zijn reactie slaat nergens op nee, maar ik kan het wel begrijpen. Als jij hoort dat je club volgens jaar waarschijnlijk niet meer bestaat doet dat pijn en roept dat frustraties op.

2 maart 2016 om 17:57

@immoty16

Klopt ben nu al wel weer iets gekoeld sloeg ook nergens op maar kan mij gewoon zo boos over maken.

Dat Munsterman en Aldo er zo'n ongelovelijke puinzooi van hebben gemaakt en dat wij de Supporters er daar de dupe van zijn

Het houd voor ons maar niet op

2 maart 2016 om 18:25

Ach ja de supporters hebben vrolijk mee gedaan aan het onsterfelijk en goddelijk maken van munsterman. Zelfs als hij aantoonbaar loog bleven jullie hem beschermen. Ook de supporters hebben hun aandeel in deze ellende hoe spijtig ook

Dit is heftig. Dat zou wel hier triest zijn . Wens alle Twente supporters en de club veel sterkte en wijsheid toe.

Dit zou wel verschrikkelijk zijn voor Twente mochten ze echt uit de competitie gezet worden. Heel hard gezegd maar voor Ajax zou dit eventueel niet slecht uitpakken aangezien ze dan 4 punten voor komen te staan op PSV.

2 maart 2016 om 17:16

Tuurlijk niet! Die punten tellen dan niet meer mee en het is pas volgend seizoen!!!!!

2 maart 2016 om 17:19

Jawel, want ze worden dan vanaf 1 mei uit de competitie gezet. Dat betekent dan Ajax 1 punt moet inleveren en PSV 4.

2 maart 2016 om 17:21

Excuses, PSV moet er dan 6 inleveren zag ik op twitter.

2 maart 2016 om 17:26

Als je zo het kampioenschap wil pakken...

2 maart 2016 om 19:02

@stoch..

Ik vind niet dat JIJ ... (met alles die hebben plaats gevonden dat ervoor gezorgd heeft dat FC Twente bijna niet meer bestaat) commentaar moet hebben over HOE een kampioenschap verkregen wordt of gekocht.

2 maart 2016 om 20:11

Ruiz werd ook al voor 5 miljoen gekocht. Daarnaast waren Perez, 'N Kufo, Janssen, McClaren ook geen goedkope jongens. Ruiz is eigenlijk per toeval bij Twente beland, nadat de transfer van Cissé afketste. Zonder geluk vaart niemand wel dat is waar, maar om hier beleid aan te koppelen is net zo overdreven.

2 maart 2016 om 20:19

@ Sandy...
je hebt veels te lange tenen ..want ik reageerde op de reactie van @stoch.
lees dat en reageer nog een x

2 maart 2016 om 20:28

En Ajax speelt op een wedstrijdronde nog 1 wedstrijd minder waarin PSV dus weer 3 punten kan pakken, dus verschil niet zo groot als je denkt.

2 maart 2016 om 20:28

En Ajax speelt op een wedstrijdronde nog 1 wedstrijd minder waarin PSV dus weer 3 punten kan pakken, dus verschil niet zo groot als je denkt.

2 maart 2016 om 20:59

Lul niet zo dom, kampioenschap had niks met de shit van nu te maken.

2 maart 2016 om 22:16

Lezen jullie nou aub goed wat en waarom ik het zeg..
ik zei dit niet door de kampioenschap..maar als je een opmerking plaats " als je zo kampioen wil worden" terwijl jou club kampioen is geworden door op de grote voet te leven. want ze zijn toen al begonnen met te grote contracten aante bieden. dit werd toendertijd meers maal geroepen bij de Nos en Vi.
dan vind ik dat nou net misplaatst voor een twente supporter op dit moment.

2 maart 2016 om 17:29

Dit zal niet gaan gebeuren, want dat gaat teveel gedoe opleveren omdat Ajax dan ten onrechte koploper wordt

2 maart 2016 om 17:49

Twente hoeft ook niet uit de competitie genomen te worden (even uitgaande van het scenario dat ze de licentie kwijt zullen raken). Pas op 1 mei krijgt de Knvb duidelijkheid en kunnen ze zich buigen over de club.

Op dat moment hoeft Twente nog maar één duel te spelen: op 8 mei thuis tegen Vitesse. De Knvb zal dan gewoon even een klein beetje tijdrekken en pas na die wedstrijd het oordeel vellen. Omdat Twente dan al alle wedstrijden heeft gespeeld, hoeven de resultaten dan niet geschrapt worden en heeft het dus geen verdere gevolgen voor de stand in de competitie. Het enige wat dan zal veranderen is dat de nummer 1 zich rechtstreeks handhaaft en de nummer 18 de nacompetitie in gaat i.p.v. rechtstreeks degradeert. FC Twente zal dan gezien worden als de rechtstreekse degradant, al zal die natuurlijk niet naar de JL gaan (De JL zal dan wel aangevuld worden met of de landskampioen van de amateurs indien die wil en/of aan de eisen voldoet, of met de nummer 2 uit de beloftenranking).

2 maart 2016 om 17:50

Zo is Cambuur een aantal jaar geleden ook kampioen geworden. Of het nou eerlijk is of niet.

2 maart 2016 om 21:17

Ik denk dat de Knvb dan wel zo slim is om eventuele maatregelen per volgend seizoen te laten ingaan. Net zoals Superghost al aangeeft, duurt de competitie na 1 mei nog maar slechts 1 speelronde.
Je kan beter hopen dat PSV nog onverwachts punten gaat laten liggen. Door bijvoorbeeld een offday tegen Ajax.

Tja, is er serieus een andere ''oplossing''?

Wat zou een club in de toekomst dan nog meer fout moeten doen om hun licentie dan wel kwijt te raken?
Imo kan het daarom ook niet anders dan dat Twente haar licentie kwijt raakt wat natuurlijk heel erg zuur is voor iedereen die wat met Twente te maken heeft maar een andere oplossing of gepaste straf zie ik niet 123.

Misschien een doorstart in de eerste of zelfs tweede divisie? Lijkt een beetje op wat er in het klein is gebeurd met Wke. Voor de supporters minder belangrijk, maar voor de spelers van beide verenigingen: wie gaat de salarissen betalen tot het eind van dit seizoen? Bij WKE hebben diverse spelers aangegeven niet veel zin te hebben kosteloos het seizoen af te maken. Hoe is die situatie bij FC Twente, dat wil zeggen, is dat probleem ook aan de orde? Dan wordt penibel. En daarnaast, even verder vooruitkijkend, hoe zit dan het met competitievervalsing? Haarlem, Fortuna Sittard en nu ook al
FC Twente. Bertje heeft het druk daar in Zeist....voor de supporters natuurlijk onbegrijpelijk, ben je je hele leven fan, en verdwijnt jouw club plotseling van het toneel. Dit wordt natuurlijk vervolgd....

2 maart 2016 om 17:33

Of je gaat gewoon naar je buurman die het wel altijd met gezond beleid voeren heeft gedaan. Veel supporters zijn destijds ook overgestapt van Heracles naar Twente toen het Twente goed ging. Die kunnen dan gewoon weer terug.

2 maart 2016 om 17:39

Dat zijn dan nepsupporters. Een echte supporter stapt nooit over naar de buurman. Er zal bij een faillissement denk ik een nieuwe club worden opgericht waar het overgrote deel van de aanhang dan heen gaat. Zoals in Engeland met Portsmouth, FC United of Manchester, Hereford en Wimbledon.

2 maart 2016 om 17:56

Je moest eens weten hoeveel Ajax en heraclessuporters ik ineens in het Twentestadion tegenkwam. Ajaxsupporters die geen seizoenskaart voor Ajax hadden omdat ze het te ver reizen vonden en dus meer naar Twente gingen toen er meer capaciteit in het stadion kwam en het goed ging met de club. En inderdaad successupporters van Heracles die men daar dus liever kwijt dan rijk was.

2 maart 2016 om 17:57

In geval van een doorstart of het afnemen van de proflicentie kun je alleen beginnen in de hoofdklasse (als je je op tijd aanmeld, wat in geval RBC niet lukte) of in de vijfde klasse (al je je te laat je inschrijft).

Voor amateurclubs die failliet gaan (zoals Wke) is er maar één optie: instromen in de vijfde klasse.

2 maart 2016 om 18:53

Superghost heeft gelijk. De regels zijn sinds de topklasse veranderd. Failliet als bvo is max doorstart in de hoofdklasse. Moet je 4 keer kampioen worden om de eredivisie weer te halen.

2 maart 2016 om 20:48

5X omdat de Tweede divisie er ook nog bijkomt.

2 maart 2016 om 21:12

Die had hij er al bij mee genomen in dat aantal van 4. ;-)

Overigens hoorde ik ook dat Twente in dat geval in de Topklasse zou kunnen starten, dus wellicht dat door de komst van de Tweede Divisie die instroom daardoor verplaatst wordt naar de Topklasse i.p.v. de hoofdklasse (zoals de regel t/m dit seizoen nog was)

Verschrikkelijk. Laten we hopen dat Twente dit 'overleefd'. Natuurlijk moeten ze gestraft worden, maar Joopie en Aldootje zullen eerst aangepakt moeten worden.

2 maart 2016 om 17:22

Zij waren dus blijkbaar niet de enige blijkt vandaag maar weer...

Stel dat dit daadwerkelijk gebeurt, wat is dan het lot van de club die als nummer 18 eindigt?

2 maart 2016 om 17:21

Waarschijnlijk speelt de nummer 17 en 18 om promotie/degradatie en is nummer 16 dus al klaar.

Ik hoop zo dat hij er volledig naast zit... Maar ik ben bang dat hij wel eens gelijk gaat krijgen.

Ik hoop als Twente-supporter dat dit allemaal goed gaat komen, maar het gaat wel heel erg moeilijk worden. Zou wel heel raar zijn dat je club straks geen betaald voetbal meer speelt waar je je hele leven al fan van bent, zoveel jaar een seizoenkaart hebt en een deel van je leven is geworden.

Ik word er trouwens wel een beetje moe van mensen die hier reageren dat het terecht is dat de twentesupporter gestraft word omdat wij in het jaar van de kampioenschap hoogmoed zouden hebben gehad. Wij werden ook voor de gek gehouden toen, overigens begon alle ellende pas na het kampioenschap, maar goed het neemt niet weg dat als wij wisten op wat voor manier er toen beleid werd gevoerd, echt niet zo op dat moment zouden reageren.

2 maart 2016 om 17:31

Dan lees je reacties toch over verkeerd!! 80% van de mensen zeggen dat ze het de supporters absoluut NIET gunnen, maar de club wel!!

Ik ga er niet van uit dat het gebeurd. Wellicht wordt Twente teruggezet naar de JL maar de Knvb heeft er de ballen niet voor om de licentie van een 'grote' club af te pakken.

2 maart 2016 om 17:24

JL betekend einde club.

2 maart 2016 om 17:38

Als NEC binnen een jaar terug kan komen, kan Fc Twente dat zeker.

2 maart 2016 om 17:51

Qua financiën kan Twente dat niet, helaas

2 maart 2016 om 18:36

Ja denk het ook sponsers terugloop veel en veel minder inkomsten duur stadion je kunt wel doorgaan met opnoemen.. Dit zou bet wel eens een tweede fotuna sittard kunnen worden.. Heb het met de supporters te doen.. Hoop dat munsterman en consorten niet veel slaap meer krijgen wat een kloothomels

Bedankt Bert, in een uitspraak minimaliseer je ook de waarde van de selectie in een klap. Gaat een Ziyech voor een prikkie naar een andere club.
Waarschijnlijk zien we FC Twente terug in de topklasse. En dan hopen dat ze promoveren. Met realistisch beleid..... In ieder geval heel veel sterkte daar in Enschede!

Ik denk dat de heer van Oostveen voor de buhne spreekt en dat ze uiteindelijk gewoon hun licentie behouden. Nu voor de beeldspraak Klok en Houdini erbij halen. Uiteindelijk zullen hun kwaliteiten niet dusdanig bijzonder blijken te zijn dat de nieuwe directie gewoon makkelijk alles rond gaat krijgen. Geen daden maar woorden dat is de KNVB. Los van het feit dat van Oostveen hier formeel niks over te zeggen heeft.

Wat ik niet begrijp, blijkbaar hebben in het verleden de bestuurders destijds de cijfers vervalst? Dan geldt dat toch als valsheid in geschrifte, een misdrijf, en kunnen de bestuurders hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld?

2 maart 2016 om 17:38

Ze doen het niet voor persoonlijk gewin maar voor gewin van de club. Hij die profiteert zal gestraft worden.

Intrekken van de licentie zou ik echt veel te zwaar vinden. Dan heb je alleen maar verliezers. Honderdduizenden mensen zijn hun favoriete club kwijt, tientallen jaren aan voetbalgeschiedenis gaat verloren, vele tientallen mensen raken hun baan kwijt en het Nederlandse betaalde voetbal, dat sowieso nog maar amper twee divisies kan vullen, raakt weer een club kwijt.

Daarbij is er maar een klein groepje echte schuldigen, mensen die inmiddels al niet eens meer bij de club betrokken zijn. Maar de mensen die het hardst getroffen worden (de supporters, de spelers en de overige werknemers) hebben hier part noch deel aan gehad.

Met alle lijken die inmiddels uit de kast zijn zou verplichte degradatie wel terecht zijn. Maar dat lijkt me zwaar genoeg. Dan geef je Twente tenminste weer een kans om schoon schip te maken en langzaam weer op te krabbelen.

Waarom moet twente de schuld krijgen van die twee idioten. Munsterman en Van der laan. Zei moeten maar alles betalen en anders een gevangenis straf.

2 maart 2016 om 17:34

Wat een onzin als een directeur van een bedrijf wanbeleid voert kan dat bedrijf ook gewoon failliet gaan

2 maart 2016 om 17:39

Twee idioten? Rapport van gisteren maar eens nalezen. Het bulkte van de idioten die een (bij)rol hadden in dit verhaal. Dat is het probleem juist.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een club als Twente echt uit het betaalde voetbal gaat verdwijnen, maar ja, misschien is er zo'n ongekende puinhoop ontstaan dat zelfs met de beste wil van de wereld geen redding meer mogelijk is. In dat geval hoop ik voor de Twentse supporters op een scenario als dat van Glasgow Rangers om binnen enkele jaren weer terug te keren op het hoogste niveau, hoewel dat in Nederland misschien wat lastiger is...

Ik vond het wel leuk toen Twente kampioen werd en vind het vervelend voor de achterban, maar ik hoor te vaak 'dit kun je de fans niet aandoen want ze hebben er niks mee te maken gehad.' Dat klopt, maar iedereen liep achter Munsterman aan, ondanks dat bekend was dat hij de club runde als een dictatuur. Niemand twijfelde aan zijn integriteit of zijn verhaal, ze liepen als schaapjes achter hem aan. Logisch dat dit nu dan pas boven water komt. Dus wat dat betreft hebben de supporters imo zeker wel iets van schuld, hoe klein dan ook. Ze moeten iig op de blaren zitten. Veel fans gaan er goed en realistisch mee om, maar ik lees te veel van fans die zeggen dat de club niet failliet mag gaan omdat zij er niets aan kunnen doen en dat de directie toch al weg is. Maar het mandaat voor de directie is als t ware van de fans gekomen en dus moeten ze zelf boeten. Laat het een les zijn voor de rest van de fans in nederland dat het oke is om bestuurlijke veranderingen te eisen als dat nodig is en ook vooral altijd kritisch te blijven naar de personen die je club runnen, ook al lijkt alles goed te gaan.

2 maart 2016 om 18:23

Ik vind dit toch een aparte insteek als ik eerlijk ben. Ik ben bv. voor PSV en nu het met ons goed lijkt te gaan moeten we ook allemaal rapporten bij Brands op gaan vragen om te kijken hoe nu precies spelers gefinancierd worden, waar de inkomsten uit de Champions League naar toe gaan en hoe het zit met de salarissen van de Jong en Guardado? Ik denk niet dat iemand daar nu ook maar aan zal twijfelen. Als over 5 jaar ineens naar buiten komt dat we ook hebben gesjoemeld met de cijfers ja wat dan? Krijgen we dan dezelfde mensen die dat ook allemaal aan zagen komen en de supporters verantwoordelijk willen maken voor dit probleem? Als Munsterman de cijfers overlegt en de Knvb ziet er niets mis mee, waar wil je dan aan gaan twijfelen? Je gaat er van uit dat als de Knvb zegt dat het klopt, dat het dan klopt wat wil je nog meer?

Je bent als supporter heel simpel gezegd niets meer dan een of andere lul de behanger die met zijn seizoenskaart in zijn knuistje dom liedjes gaat lopen roepen tussen andere malloten op een tribune en dan ook nog eens niet liever zou doen. Alsof bij andere bedrijven wel dit soort cijfers openbaar worden gemaakt aan de aandeelhouders, die er zelfs financieel belang bij hebben dat het goed gaat, laat staan dat dit voor voetbalsupporters gebeurd die er helemaal niets tastbaars voor terugkrijgen behalve wat herinneringen etc. Echt een ontzettend rare insteek om supporters verantwoordelijk te maken voor het probleem omdat ze een grote bek hebben als het goed gaat.

2 maart 2016 om 19:18

Dat vind ik niet helemaal niet het zelfde... want er is NU geen enkel indicatie of melding dat er gerotzooid wordt bij Psv... dus mag je ervan uit gaan dat het wel goed zit.
Bij Twente waren er al lang indicaties dat ze rotzooien en op te grote voet leefden.
Vermeulen heeft het heel vaak aangekaart bij de nos.
maar dat mocht niet gezegd worden.

2 maart 2016 om 19:56

Okee met die nuance is het ietsje anders, maar er verandert ook maar weinig. Nog steeds kun je er als supporter niets aan doen, je bent gewoon overgeleverd aan de grillen van het bestuur. Daarnaast is het logisch dat je je extra met je club wil identificeren als het goed met ze gaat, zeker gezien het feit dat ze in 2003(?) bijna failliet waren en vervolgens een van de gezondste clubs van Nederland waren. Ik vind het totaal niet vreemd dat de supporters toen hoog van de toren bliezen, ondanks aanwijzingen dat het misschien anders zat, en dan ook niet terecht dat ze verantwoordelijk gehouden worden voor dingen waar ze geen invloed op uit kunnen oefenen.

2 maart 2016 om 20:34

Klopt... als supporter heb je daar weinig invloed op..maar als supporter mag moet je wel eerlijk blijven . Maar dat mocht hier niet van de twente supporters.
Toen het bij ons financieel zat... hebben de supporters veel druk uitgeoefend.
er werden veel vragen gesteld.. wil niet zeggen dat het direct verandering zagen.
maar de club werd wel nauwlettend in de gaten gehouden en konden dus op een gegeven moment niet meer zomaar hun gang gaan.
want dan wordt er ophef gemaakt.

Noem op z'n minst het beestje bij zijn naam... maar ontken het niet

Nou Nou Nou, dhr. van Oostveen doet stevige uitspraken zonder al te veel inzicht en met name inhoudelijke bevoegdheid over de organisatorische problemen binnen Fc Twente. Wat een figuur zeg.. Ik kan inhoudelijk uiteraard niet oordelen over de situatie binnen Fc Twente, maar voor aantoonbaar mismanagement kan nimmer een hele organisatie gestraft worden. Een zéér voorbarige conclusie van Bertje, op het moment dat Twente niet voldoet aan de voorwaarden van de licentiecommissie, zal deze naar omstandigheden oordelen. Op het moment dat de levensvatbaarheid van een organisatie in het gedrang komt, zoals met Fortuna, gelden er andere criteria dan op het moment dat er door een aantal bestuursleden als gevolg van mismanagement fraude is gepleegd.

Pfff wat een ramp zou dit zijn voor het Nederlands voetbal. De 4e club van het land die door wanbeleid van een paar bestuurders kapot gaat. Ik heb ontzettend veel medelijden met al die duizenden Twente supporters die hierdoor hun club en 'liefde' kunnen verliezen. Ik moet er niet aan denken dat ik ooit niet meer naar NEC zou kunnen. Ik hoop dat de knvb hier, hoe oneerlijk het ook is, een uitzondering in kan maken. Deze club mag niet kapot!

Het zou echt heel jammer zijn als een voetbalclub verdwijnt. Ik heb zelf een zwak voor Fortuna, dus ik weet wel hoe het voelt als je beseft dat je club er niet meer zou kunnen zijn. Hopelijk loopt het voor beiden goed af.

Aan de andere kant geldt dan wel: de een zijn dood is de ander zijn brood. Dit is een gouden kans voor Vvv, Eindhoven, of NAC op rechtstreekse promotie.

2 maart 2016 om 17:46

Promotie is mooi, maar het zal minder mooi zijn als het ten koste gaat van de licentie van FC Twente. Twente terugzetten naar de tweede divisie o.i.d. is dan nog wel te overzien, maar de club helemaal laten afzakken is voor geen enkele supporter leuk.

2 maart 2016 om 18:02

Dat zal geen verhoogde promotie vanuit de Jupiler League betekenen. In dat geval zal de nummer 18 van de Eredivisie gewoon de play-offs in gaan.

2 maart 2016 om 20:17

Hoe weet je dat?

2 maart 2016 om 21:15

Omdat dat de regel is die de Knvb tot nu toe nog altijd gehanteerd heeft, in zowel de prof- als amateurcompetities.

Weetje wat heel lullig is. Ik heb btw het onderzoeksrapport van knuppe gelezen. Staat op de officiële twente site. voor iedereen die hem wil lezen

Munsterman en Aldo hebben de hele club kapot gemaakt! Er was gewoon niks geen overleg met de rest van de mensen. Puur omdat Munsterman en Aldo er het langst zaten en daardoor vonden hun dat .. hun het meeste macht van allemaal hadden!

Als je het niet eens was met hun kan je gewoon oprotten! op een gegeven moment zijn hun gewoon helemaal door geslagen in alles. Pas na het kampioenschap! En toen hun het niet meer zagen zitten met Twente (in hun ogen .. hun club hun trots) zijn hun maar via de achterdeur gegaan.

Het zijn gewoon smeerlappen geloof best dat hun Twente hun alles was! maar hun hebben het gewoon helemaal verkeerd aangepakt op gegeven moment. En echt een puinzooi van gemaakt
Daarom ben ik wel blij dat alle bestuurders weg zijn. En dat Twente nu weer helemaal opnieuw kan beginnen. Want geef gewoon toe? Fc Twente is toch veel te groot daarvoor om de licentie in te trekken! En nogmaals wat ik in de tekst zei dr zijn er maar 2 verantwoordelijk voor en die zijn nu weg! dan is het toch zonde dat alsnog de supporters de dupe er van worden. we hebben al genoeg pijn geleid

Ps Danku Munsterman en Aldo voor de puinzooi!

En hoe wil de Knvb de crises bij clubs oplossen, door boetes te geven en licenties in te trekken? Als volgend jaar FC Twente en Fortuna niet meer in het betaald voetbal spelen, wat gebeurd er dan met de vrijgekomen plekken? In de Jupiler league spelen we momenteel met 19 teams ,wat alleen maar problemen en onhandigheden met zich meebrengt. Als ''topcompetitie'' sta je voor schut als je niet met een even aantal teams speelt, ik kan me geen competitie in Europa voorstellen waar het hoogste niveau een oneven aantal clubs heeft.
Wellicht dat de Knvb de nummer twee van de Jupiler League (nu mijn club vvv) direct laat promoveren en dat de nummer 18 nacompetitie moet spelen, of hoe moet dat er dan uit gaan zien? Als Vvv'er hoop ik op promotie, maar dat moet niet ten koste gaan van de licentie van FC Twente

2 maart 2016 om 18:08

Als alleen FC Twente uit het profvoetbal zal verdwijnen: de nummer 18 van de Eredivisie gaat de play-offs in en de nummer 16 handhaaft zich. Daarnaast zal er een extra team promoveren naar de Jupiler League (nu alleen nog de nummer 1 in de beloftenranking), dat zal denk ik in eerste instantie de landskampioen van de amateurs zijn (mits die wil en aan de eisen voldoet), maar aangezien die waarschijnlijk niet wil/kan, zal dat waarschijnlijk wel de nummer 2 uit de beloftenranking worden.

Als FC Twente én Fortuna Sittard zullen verdwijnen, zal de nummer 16 uit de Eredivisie zich rechtstreeks handhaven en de nummer 18 naar de play-offs gaan en zal de Jupiler League volgend seizoen uit 18 teams bestaan gok ik zo.

Jammer voor de supporters van Fct, maar aan de andere kant zou het een verdiende straf zijn gezien de overtreding. En zo niet, dan is het aan de Knvb om per direct de regels zo te formuleren dat soort praktijken in de toekomst per direct betekent dat je de licentie kwijt bent.

Overigens lees ik ook veel dat het zonde is voor het Nederlandse voetbal, maar de eredivisie kon het eerder zonder Fc Twente en dat kunnen ze toch echt wel weer. Tuurlijk FCT heeft wat meer gepresteerd in de geschiedenis dan een Roda/nac/nec maar ook dat waren lange tijd suptoppers die een tijdje weg waren/zijn evenals een Rkc/mvv en echt missen kan je het niet noemen. Daarnaast, ook FCT zit in een regio met genoeg andere clubs in de buurt en het blijft de één zijn dood is de ander zijn brood. Voor heracles is dit natuurlijk helemaal een uitgelezen mogelijkheid om te groeien. Sponsoren worden beschikbaar (nu al vanwege imago) en ook supporters, hoewel dat laatste een tijdje zal duren.

Oke dus Twente verliest haar proflicentie, gaat failliet en maakt een doorstart of gaat op een andere manier verder. Supporters kapot, schuldeisers fluiten naar de centen, knvb een grote club kwijt, Enschede een groot stadion zonder exploitatie. Alleen maar verliezers dus. Als de Knvb dat de beste oplossing vindt, prima.

Maar wat ik me dan afvraag, kunnen wij dan een club in Duitsland opstarten onder de naam Twente? Mogen we dan ook nog in Enschede spelen? Of is dat ook gebonden aan landsgrenzen? Lekker in de onderste regionen beginnen en je opwerken naar boven en uiteindelijk in een van de mooiste competities van de wereld spelen. Ik heb het altijd al jammer gevonden dat de club Twente niet in Duitsland speelt, vooral omdat het zo dichtbij is en zoveel mooier. En dan in de geest van de United of Mancester FC dat ook doet, door supporters voor supporters.

2 maart 2016 om 18:39

Ja oke, maar ik geef aan dat ik, Als we de licentie verliezen, liever naar Duitsland ga met deze club als we toch helemaal opnieuw moeten beginnen. Maar ik vraag me af of dat mogelijk is als je in Nederland gevestigd bent.

Toch erg dat zo veel fans de dupe kunnen worden van 2 mensen, Hoop voor alle Twente fans dat ze het gaan redden!

2 maart 2016 om 17:50

Hoop het ook voor jou en fortuna sittard! elke club minder is slechter voor het Nederlands voetbal.

2 maart 2016 om 18:01

@daanson

Dankjewel ja klopt word er ook niet goed van
Hoop ook dat jullie in het betaald voetbal blijven!!!

zal jammer zijn als 2 van zulke mooie en grote voetbal clubs verdwijnen uit het Nederlandse voetbal

Verschrikkelijk dit niet te geloven dat ze hun licentie kwijt gaan raken moest al eerder bij een club als Veendam zal het eerder gebeurt zijn.
Alles spelers zijn dit seizoen transfervrij?

De enige oplossing is een rijke rus, chinees of sjeik.

Ik kijk misschien door een twentebril, maar de schuld ligt bij de bestuurders die op dat moment twente leiden. Vooral Munsterman en van der Laan hebben ons(de twentesupporter) misleid. Hun wouden graag helden zijn, en iedereen dacht dat ook op dat moment maar eigenlijk zijn het juist de mensen waardoor de club nu bijna kapot is. Hun moeten aangepakt worden, hun moeten straffen krijgen. Wij als supporter kunnen hier niks aan doen, en als de club kapot gaat pak je ons en niet de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn!

2 maart 2016 om 17:55

Dat je de supporters pakt is zeer zeker waar. Echter, het is maar voetbal en er zijn genoeg andere clubs (zeg ik even heel rationeel). Maar je kan als bond zijnde etc. niet meegaan in emotie. Het zou wat worden als je zo gaat handelen. Want dit komt groot in het nieuws omdat het voetbal is, maar er worden dagelijks mensen gestraft die niet veel aan een situatie kunnen doen. Hoe moeilijk dat ook.

Laat ik voorop stellen dat ik het voor de twentesupporters verschrikkelijk zou vinden dat de licentie wordt afgepakt en dan waarschijnlijk failliet gaat. Aan de andere kant moet de KNVB wel de regels volgens, anders is het hek van de dam. Een goede tussenweg zou verplichte degradatie aan het einde van het seizoen zijn. De Knvb heeft een statement gemaakt door Twente zwaar te straffen en de supporters hebben nog steeds hun Twente. Natuurlijk krijgt Twente dan misschien nog een voorkeursbehandeling, omdat bij een kleinere club de licentie al lang was ingetrokken, maar Twente is zo ontzettend belangrijk in de regio dat deze voorkeursbehandeling wel op zn plek is, terwijl verplichte degradatie nogsteeds een hele zware straf is.

Ik denk dat men niet anders kan dan Twente te laten verdwijnen uit het betaald voetbal. Hoe vervelend ook voor alle supporters. Herinnering aan bijv Haarlem, Veendam, Wageningen etc Verenigingen die het geprobeert hebben op een nette manier het hoofd boven water te houden, maar helaas niet zijn geslaagd. Moesten verdwijnen. Kijk eens naar Fortuna nu. Twente zou dan gespaard moeten worden terwijl er op een verschrikkelijke manier is gesjoemeld? Je zou dan zeggen, misdaad loont en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

2 maart 2016 om 19:04

Er worden hier dingen vergeleken die totaal niet te vergelijken zijn. De voorbeelden die jij noet als Veendam etc. Zijn clubs die geen levensvatbaarheid meer hebben omdat er niet genoeg inkomsten zijn vanuit supporters en sponsoren. Bij Twente is dat niet het geval. Bij onze club zijn er problemen die hele andere oorzaken hebben. Het is niet het geval dat de regels overtreden zijn om het hoofd maar boven water te houden. De nomrale levensvatbaarheid is er gewoon. Allen door straffen die wel of niet terecht zijn wordt het leven ons moeiljik gemaakt. Geen enkele speler, fan, supporter of sponsor heeft dit alles gewild. De ersgste straf die wij kunnen krijgen is door ns zelf opgelecht. Een financiele strop van meerdere jaren waardoor we niets tot nauwelijks iets kunnen. Dit alles is veroorzaakt door hoogmoedwaanzin van een aantal mensen. Daar kun je een hele club de nek niet voor omdraaien. Dit zijn buitenproportionelen straffen die het probleem aller minst oplossen. Het is net als de doodstraf, die lost ook niets op maar is een oplossing voor mensen die de regels bedacht hebben en er niet meer uitkomen.

2 maart 2016 om 21:42

Stel dat die clubs kwalitatief prima spelers zou gehaald hebben en daardoor succes zouden hebben, dan groeit daar het supporters aantal ook weer. Maar die clubs deden dat niet want ze hadden net als Twente geen geld...

3 maart 2016 om 07:10

Volgens mij heeft Twente meer betalingsverplichtingen als opgegeven aan de Knvb. Dit gebrek aan openheid richting de Knvb speelt Twente nu zwaar parten. Twente heeft geen bank berooft en de gemaakte schulden zijn legaal. Twente heeft een te dure selectie gehad, dan wel te snel en teveel van hun stadion schuld afgelost.
Deze zo genaamde nette clubs die jij noemt zijn door de burger rechter failliet verklaart omdat ze meer uitgaven dan er binnen kwam. Deze konden dus niet aan hun financiële verplichtingen richting de schuldeisers voldoen.

Mooi zo. Valsspelen hard bestraffen. Vervelend voor de supporters maar dit moet maar een teken aan de wand zijn.

2 maart 2016 om 18:04

vervelend? Voor mensen die elke wedstrijd 'hun' jongens aan moedigen is het wel iets meer als vervelend, Je praat erover alsof de fans van Twente hun club na 2 dagen alweer vergeten zijn. Voor sommige mensen is een voetbalclub hun leven, hun liefde !

2 maart 2016 om 21:44

Als het echte supporters zijn blijven ze in de 5e klasse nog steeds komen!

Dus Van Oostveen wordt tot zondebok bestempeld omdat FC Twente willens en wetens de boel jarenlang heeft besodemieterd? Van mij hoeft de club echt niet weg. Maar terugzetten naar de 1e divisie zou ik een hele normale straf vinden.

2 maart 2016 om 18:33

Nee, Van Oostveen is niet de schuldige, maar als voorzitter van de KNVB moet hij wel oppassen op wat hij zegt.
Het kan weldegelijk invloed hebben op hoe het met Twente gaat en het verloop van de rest competitie.

Dat is een dure prijs voor een kampioenschap. Mede mogelijk gemaakt door Munsterman en zijn vriendjes. Benieuwd of dit tuig nog achter de tralies gaat verdwijnen.

2 maart 2016 om 18:05

leer de feiten, het gaat om de tijd na het kampioenschap. pfff zo vermoeiend dit..

2 maart 2016 om 18:25

Nog vermoeiender, het stelselmatige verdedigen met teksten als: "de ellende is pa na het kampioenschap begonnen". SO WHAT!!! Hoezo een nietszeggend detail...

In plaats van zorgen te maken over de toekomst maakt een aanzienlijk deel zich ogenschijnlijk meer druk over het behoud van "hun" kampioenschap en hoe eerlijk dat wel niet behaald is.

Het is één voor twaalf voor FC Twente, maak je daar lekker druk om!

2 maart 2016 om 19:18

Hij wijst er alleen op dat er een (zeer veelvuldige gemaakte) misvatting in zit. Dat iemand het enige trots wat we nu nog hebben onder onze poten probeert weg te zagen is geen fijn gevoel, dus ja dat verdedigen we. Nergens staat dat keuj zich Geen zorgen maakt over de toekomst, maar nog belangrijker: er is werkelijk waar geen reactie ter wereld te verzinnen die iets aan die toekomst zou doen, dus lijkt het me vrij onzinnig om ons te gaan verkondigen dat we het maar over 1 ding mogen hebben.. Anders wil ik jou er op wijzen je neus alleen in Friesse zaken te steken.

2 maart 2016 om 21:23

Zal ik zelf even bepalen in welke zaken ik mijn neus wil steken? Of moet ik in het vervolg jou eerst even een pb-tje sturen.....

Blijf vooral het kampioenschap koesteren. Niks mis mee, maar als je er toch inhoudelijk op in wilt gaan kun je onmogelijk met zekerheid zeggen dat er toen al geen gerotzooi was. Weet jij niet, ik niet, en de knvb ook (nog) niet. Dat moet nog blijken. Er komt zoveel uit die beerput dat het mij niet eens zou verbazen.

De toekomst zal het uitwijzen. Ik hoop oprecht voor jullie dat de club in leven blijft. Met name voor de supporters maar ook voor de medewerkers(verantwoordelijken uitgezonderd).

2 maart 2016 om 23:33

Oh oke, dus wij mogen ons maar op één onderwerp richten, maar jij mag lullen over wat je wilt! Mooi, weet ik welk type je bent. Wat mij part praat je over alles wat je wilt hoor, maar ga dan een ander alsjeblieft niet zeggen dat hij/zij zich moet beperken tot één onderwerp.

Oke, het inhoudelijke gedeelte (laten we daar de focus maar op houden ): Nee, zekerheid kan niemand bieden, daarvoor is het vertrouwen simpelweg verdwenen. Daarom zijn alle onderzoeken ook, waar de meeste supporters al bijna een jaar om smeekten. Wij willen, net als alle andere gedupeerden (lees: liefhebbers van het Nederland's voetbal) gewoon duidelijkheid, transparantie. Net als de Fifa heeft Twente de boel belazerd, net als de Fifa moet er inzichtelijk worden wat en hoe het is gegaan. De verantwoordelijken lijken aan de hand van het rapport gisteren duidelijk in beeld te zijn gebracht en moeten vrij baan maken. Ik hoop, niet alleen als supporter maar ook als algemeen voetballiefhebber, dat het nu allemaal achter de rug is qua misleidingen, fraude, valsheid in geschrifte etc. De sancties die nog zullen (en moeten) komen zullen we moeten aanvaarden, welke het ook is. Totale opdoeking, tja.. Dat zou teveel gevolgen hebben voor de omgeving/maatschappij, ook de Knvb. Dus ik hoop niet alleen om eigenbelang dat het daar niet van komt. Verplichte degradatie is erg vervelend, maar ik vertrouw er op dat de grootste groep van de achterban niet overloopt/stopt waardoor we over enkele (2/3 jaar) weer in de Eredivisie kunnen staan. Ik hou m'n hart vast, en alle steun (zo ook die van jou) doet me enorm goed. Hoop doet leven, ik hoop vooral dat we ook op 1 juni 2016 nog leven (een maand nadat de Knvb alles binnen heeft).

2 maart 2016 om 18:05

Als dit alles niet had plaats gevonden na het kampioenschap had je een punt gehad. Nu is een redelijk onzinnig Statement. Enige verband is dat het kampioenschap als een Katalysator gewerkt heeft en men zich groter ging achten dan Twente daadwerkelijk was.

Zo dat had ik niet verwacht, dacht hooguit wat pnt vermindering maar niet dat het al bijna zover is dat ze geen betaald voetbal meer kunnen spelen. Misschien valt het mee maar ik kan me indenken dat je als fan hier erg van baalt en er verdrietig van wordt. Sterkte voor de twentesupporters.

Belachelijk als zo'n grote club met honderdduizenden fans opgedoekt gaat worden door de wandaden van een groepje (vertrokken) bestuurders. Schop de bestuurders eruit, stel ze aansprakelijk en laat een nieuw team de puinhopen opruimen en de club opnieuw opbouwen. Waanzin. Net nu de sportieve crisis opgelost is

Het klinkt hard maar als er werkelijk zoveel mis is gegaan is het gewoon terecht als ze de licentie verliezen. Want het komt er op neer dat ze gewoon vals hebben gespeeld. Door allerlei naar het nu blijkt illegale constructies hebben ze spelers als Ziyech kunnen kopen waar andere clubs (feyenoord) dit niet konden omdat die zich wel aan de regels hielden. Als je vals speelt moet je ook op de blaren zitten

2 maart 2016 om 18:27

weer iemand die er niets van snapt. Ziyech had inderdaad niet bij ons moeten spelen. Maar zoals jij het zecht klopt het niet Bij Feyenoord kon hij veel meer geld krijgen dan bij ons, ongeveer een keer zo veel. Ziyech heeft zelf de keuze gemaakt.

3 maart 2016 om 09:15

neemt niet weg dat hij waarschijnlijk bij Feyenoord had gespeeld als hij niet had kunnen kiezen tussen Twente en Feyenoord

Loop al een poosje mee,heb een hekel aan alles wat met Twente te maken heeft maar die club opdoeken heeft niemand wat aan,heb je alleen maar verliezers.

Vokgens mij is er een commissie die gaat bepalen wat er met Twente gaat gebeuren en ik denk nou niet dat Bert van Oostveen die dit moet lopen verklaren. Enige neutraliteit was wel op zijn plaats geweest.

Gaat hoe dan ook niet gebeuren. De doodstraf bestaat niet in Nederland.
Vergelijkingen met andere kleinde falliet gegane clubs zijn totaal onrelevant. Ik ga dit niet eens uitleggen.
Twente gaat niet falliet doordat er maar een bus vol mensen op de tribune zit zoals in die andere gevallen, twente gaat niet falliet doordat er geen sponsoren zijn. Dat is het geval van die andere clubs. Geen levensvatbaarheid. Twente gaat falliet door onbehoorlijk en malafiede bestuur door een selecte groep van een op 1 hand te tellen aantal personen. Daar dien je niet en hele club, hele achterban en hele spelers groep voor te straffen. Dit heeft niets met voetbal of sport te maken. De grootste straf hebben ze zich zelf al opgelcht en dat is een finaciele strop van meerdere jaren. Jaren waarin je niets kan, maar afhankelijk bent. Wat boeit een punten straf nou? Wat boeit een degradatie nou? Daar los je de problemen niet mee op.

Alle mensen die hier op regearen zonder enige kennis van zaken zoals het noemen van het kampieonshcap zouden ze het Voebatlzone accoutn af moeten pakken. Die snappen er werkelijk helemaal niets van en willen het ook niet begrijpen.

Pluk die Munsterman en van der Laan kaal. Alles uit eigen zak terug betalen zou ik zeggen. Al heeft FC Twente daar waarschijnlijk niets meer aan.

2 maart 2016 om 18:55

Munsterman en van der Laan handelde niet op persoonlijke titel maar op naam van Twente!

Ach weer praatjes van de knvb. ! Loopt allemaal weer met een sisser af. !!!!@

Benieuwd wat er gebeurt als Twente er voortijdig al uitgehaald wordt. Ajax loopt dan twee punten in op PSV..

Zo en nu heel snel duidelijkheid, dus een klap erop! Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn en kan men verder!

De licentie afpakken vind ik te zwaar. Dit beleid ongestraft laten belachelijk. Als het reglementair mogelijk is na de competitie terugzetten naar de Jupiler League.

Je zult wel zeggen, dat het logisch is dat een Cambuursupporter dat zegt. Dan is Cambuur een stap dichterbij handhaving. Echter, als Twente de licentie helemaal kwijtraakt zorgt dat er ook voor dat Cambuur dichterbij handhaving is. Tweede punt: Cambuur houdt zich wel aan de financiële regels en heeft een langlopend vreemd vermogen van 6 miljoen euro teruggebracht tot minder dan 2 miljoen euro én geeft niet meer uit dan er binnenkomt. Ten derde: zo blijft Twente toch nog behouden voor het betaalde voetbal en kunnen ze bouwen aan een financieel gezonde eredivisieclub in de toekomst. De achterban hebben ze!

3 maart 2016 om 05:49

Twente heeft een hoop schulden. Dat is bekend en vervelend. Echter Twente heeft bepaalde betalingsverplichtingen sinds 2014 verzwegen en heeft zo dus minder inkomsten per jaar. Daar zijn ze vorig jaar al voor gestraft, maar nu valt er weer een rekening op de mat voor Tadic. Deze kosten zitten niet verwerkt in het plan van aanpak en dus haalt Twente weer de Knvb doelstelling niet. Het zijn verkoop deals uit 2014 die de bestuurders probeerden te verstoppen. Doyen, Tadic.

http://www.fctwente.nl/wp-content/uploads/2016/03/...
hier staat het hele onderzoeksrapport van knuppe! is interessant voor iedereen.

2 maart 2016 om 19:41

Interessant inderdaad. Af en toe wel een beetje kleutertaal hoor. En het document heet in de PDF concept 20-02. Ook een beetje vaag.

prachtige club dat fc twente doen het nu aardig vind ik jammer dst dit dan gebeurd.

Come one Enschede!!!

Dat zou toch zonde zijn voor de club. Misschien wel rechtvaardig, maar de mensen die niet fout zitten (fans bijvoorbeeld), worden dan wel erg hard gepakt.

Kan best zijn dat Fc Twente de licentie verliest maar lijkt mij dat Bert van Oostveen hier toch even een niet terechte bom legt onder Fc Twente en veel te voorbarig reageert. Als het crediteurenakkoord getekend wordt of iemand anders neemt dit over wordt de licentie niet ingetrokken. Bovendien gaat de licentiecommissie hierover en hij niet. In juni wordt er pas geoordeeld en niet nu! De Knvb heeft Fc Twente zelf uitstel gegeven tot 1 juni en als hun "baas" dan nu al deze uitspraken gaat doen dan ga ik er vanuit dat de Knvb deze "baas" daar even op aanspreekt. Vermoedens van deze man zit niemand op te wachten!! "baas" tik ik met aanhalingstekens omdat deze man heeft laten zien dat hij totaal niet geschikt is om de "baas" te zijn van de Knvb (ik heb het nu niet over Fc Twente maar alle andere domme dingen die hij heeft gedaan). Aandacht verplaatsen naar Fc Twente zodat zijn fouten geen aandacht meer krijgen lijkt het wel! Fc Twente (munsterman, Van der Laan en een aantal commissarissen) heeft zelf de boel bedondert maar het betekent niet dat de "baas" van Knvb deze uitspraken nu al moet doen.

2 maart 2016 om 21:48

Wie gaat ons redden dan, Dik Wessels. Dit kan alleen als Joop en Aldo hun tegoed bij ons volledig kwijt schelden. Hoop dat het lukt, maar er komen nog meer lijken uit de kast. Aldo heeft al een top advocaat in dienst genomen. Die gaat zijn huid duur verkopen.

Dat zeiden ze ook van Fortuna(en vele anderen)

2 maart 2016 om 19:26

Mvv, Vvv, Rkc, en iets langer geleden Heracles

...Twente troubles seemed so far away..

Laat Twente gewoon in de eerste divisie spelen, want te jammer om helemaal te verdwijnen. 1e divisie met een schone lei, worden de supporters ook weer met beide benen op de grond gezet
Dat topclubattitude sinds kampioenschap van de zogenaamd nuchtere Tukkers werd wel een beetje vervelend

Kan dit eventueel betekenen wanneer Twente geen licentie krijgt voor volgend jaar dat de nr 18 niet rechtstreeks degradeert ofzo?

Zou zonde van de club zijn, dat het verkloot wordt door dat soort louche mensen.

Waarom moet die man zich zo nodig profileren? Onzin dit, gebeurd toch niet.

De echte Tukkers gaan de komende weken opstaan en gaan de club redden nu de voor het wanbeleid verantwoordelijke figuren zijn opgestapt of gaan opstappen. Het nieuwe FC Twente kan eindelijk van start. Let op mijn woorden. Deze club gaat niet kapot.

Toch apart dat sommige ego's een club kapot kunnen maken.
Hoop dat de schade mee gaat vallen voor Twente.

Als er nu nog meer lijken (massagraf zoals hij het noemt) uit de kast kunnen komen, hoe goed heeft het controle systeem van de Knvb de afgelopen jaren dan gewerkt? Moet Meneer van Oostveen dan ook niet eens naar zijn eigen hypocriete geldverslindende organisatie kijken?

2 maart 2016 om 20:56

Dat in eerste instantie, maar ondernemers en bestuurders zijn sluw en gaan dus werkelijk over lijken. Maar moet de bond dan ook niet zo'n onafhankelijk onderzoek bij iedere club laten uitvoeren?

Jammer dat Twente volgend jaar niet meer bestaat. Maar ze hebben het er zelf naar gemaakt. Maar wie moet er voor hun in de plaats komen vinden jullie ? Ik hoop Sparta , dat gebeurt zeker. De Eagles vind ik zelf ook mooi maar die draaien beroerd dit jaar.

Bedankt Munsterman!!!

Als we straks in de 5de klasse spelen, hebben we het mooiste stadion

Twente maakt dit seizoen sowieso af, want ze hebben nog een licentie. Als ze dan boven de streep eindigen, spelen de nummers 16 en 17 gewoon play offs en 18 gaat eruit.

Vervolgens begint een nieuwe competitie zonder Twente en komt er dus een plek vrij in de eredivisie. Vraag me af hoe ze dit gaan invullen. Misschien een duel tussen de twee verliezers van de play off finales. Maar wil je het echt eerlijk doen, dan zouden alle betaald voetbalclubs mee moeten kunnen dingen naar dat plekje in de eredivisie.

Waarom reageren Twente fans zich af op Bert? Hij probeert door dit soort uitspraken FC Twente juist te helpen, dat de grote ondernemers gaan inzien om snel geld in Twente te pompen anders is er geen Eredivisie straks...

Lekker laten klappen, ik zie de supporters nog lachen en zingen nadat het slecht ging bij mijn club. Ik heb er totaal geen medelijden mee.

Bert van Oostveen slaat twee vliegen in één klap

1) Hij zet met zijn uitspraken de boel op scherp en schudt iedereen in de regio wakker. Door dit soort uitspraken schetst hij een beeld waarin FC Twente niet meer bestaat. Echt menens dus... action time. (Ik denk dat dit de zaak FC Twente alleen maar helpt, ook twijfelende "redders", crediteuren e.d. gaan inzien dat ze nu in actie moeten komen.

2) Hij komt tegemoet aan een groot gedeelte opportunistische voetbalfans die vinden dat Twente veel te licht gestraft wordt. Daar past zijn boodschap goed bij. Hij kan moeilijk teksten verkopen als: "komt wel goed" en dergelijke.

Met dit soort boute uitspraken van Van Oostveen creëer je ook meteen een "helden epos". Twente overleeft mi-ra-cu-leuz en kan met een schone lei beginnen. Langs het randje van de afgrond en toch gered. Ook in de richting van het (nagenoeg) failliete Fortuna Sittard kan hij haast geen andere teksten verkopen.

Het zou mij (ondanks de puinhoop) hoogst verbazen als de Knvb de stekker er uit trekt.

- Het devalueert het eigen product (eredivisie)
- Dupeert tienduizenden, zo niet 100.000 voetbalfans
- Geeft indirect ook het eigen falen van de Knvb en haar controlesysteem aan.

Het is close, maar het komt goed !

2 maart 2016 om 22:45

Waarom faalt het controlesysteem volgens jou dan?

2 maart 2016 om 23:03

Omdat de Knvb de belangen van alle profclubs behartigt. Het controlesysteem van de Knvb dient ervoor om clubs gezond te houden. Bij het eventueel verdwijnen van Twente heeft deze doelstelling dus gefaald.

3 maart 2016 om 00:53

Wat als de Knvb controleert en Twente daarna de contracten aanpast/vervalst? Daar kan je de Knvb niet voor pakken, want dat is wat er geregeld gebeurt is volgens de media.

3 maart 2016 om 05:18

Twente heeft niks aangepast maar dingen verzwegen. Twente moet steeds extra betalingen doen waardoor de financieele doelstelling volgens het plan van aanpak niet wordt gehaald. Gevolg zijn steeds deze punten straffen en boetes.
Ook dit jaar moet Twente een verzwegen verplichting voldoen voor de Tadic deal uit 2014. Gevolg dat de doelstelling weer niet wordt gehaald.
Er zou schoon schip worden gemaakt, en met het vertrek van Munsterman en van der Laan dachten de meesten dat alles boven water was. Helaas heeft ook de net gearriveerde van den Belt dingen voor de Knvb verzwegen. Die gaan nu parten spelen.

3 maart 2016 om 04:29

De Knvb zal de stekker er niet uit trekken door de licentie te annuleren. Dan zou Twente voor straf zijn schulden niet mogen betalen. Daar is niemand bij gebaad. Schuldeisers zouden met scheef oog naar de Knvb kijken.
Club's als Veendam of Haarlem werden door de rechter failliet verklaard en daar heeft de Knvb dus ook gefaald. Ook Feyenoord was niet meer onder controle van de Knvb ondanks een goed gekeurd plan van aanpak.

Pfoe, begin me nu toch voor het eerst echt zorgen te maken... Dick Wessels reddende engel?

Laat ze gewoon eens een transferbudget invoeren en zorgen dat je niet een super league hoeft te beginnen met 8 teams maar een transferbudget invoeren en zorgen voor meer gelijkwaardige CL dat alle deelnemers gewoon goede kansen hebben en het niet meer zo voorspelbaar wordt. Dat lijkt me leuker ook voor die zogenaamde super teams die de hele voetbalwereld naar de klote hebben geholpen.

Bedankt voor de info hoef ik die wedstrijd niet meer te kijken.

Het is leuk dat ze zo goedkoop zijn geweest maar dat zijn natuurlijk ook aankopen die je niet elk jaar gaat maken. Het is gewoon geluk hebben dat het zo geweldig uitpakt nu en hoop ook dat leicester kampioen gaat worden. Dat laat alleen zien dat je met een goed beleid ook veel kan bereiken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren