Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Willems: ‘Ik denk dat ik domste verdediger van Eredivisie nu heb gehad’

Laatste update:

Lange tijd stond Jetro Willems dit seizoen geblesseerd buitenspel, maar na de winterstop maakte de linksback van PSV zijn rentree en inmiddels heeft de Oranje-international zijn basisplaats in het elftal van trainer Phillip Cocu terug. Bijna was Willems echter opnieuw getroffen door blessureleed.

/

Zaterdag werd de linkspoot tijdens de wedstrijd tegen ADO Den Haag getroffen door een onbezonnen actie van tegenstander Dion Malone; de rechtsback van de gasten kwam met een forse tackle hard in op de enkel van Willems. Die was bepaald niet van die overtreding gediend. “Ik denk dat ik de domste verdediger van de Eredivisie nu heb gehad”, heeft de PSV’er gezegd tegen het Algemeen Dagblad.

“Het was een belachelijke actie van die Malone. Echt gevaarlijk, het had heel slecht kunnen aflopen”, vervolgt Willems, die aanvankelijk verder kon voetballen, maar in de tweede helft toch gewisseld moest worden. Hoewel de schade mee lijkt te vallen, maakt Willems duidelijk wat hij vindt van de charge van Malone. “We hoeven het waarschijnlijk niet meer te onderzoeken, maar ik baal hier enorm van.”

Ben je het met Jetro Willems eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rood was wellicht op zijn plaats geweest

29 februari 2016 om 09:24

Wellicht.....haal dat maar weg. Als iemand dit geen zekere rode kaart vindt ben je gewoon niet objectief.

29 februari 2016 om 10:00

Als een ado supporter ben ik het 100% met je eens. Ik roep ook bijna elke wedstrijd hoe slecht deze jongen is. Hij heeft alleen een redelijke dribbel, voor de rest kan hij slechte voorzetten geven, slecht verdedigen of zulke belachelijke dingen doen en is hij erg traag. Gelukkig is hij nu geschorst voor de wedstrijd tegen twente.

Het was misschien niet een geweldige tackle. Maar als hij ooit nog eens in de Premier League, Primera Division of Serie A wilt voetballen, zal hij hardere tackles tegen gaan komen.

Ik snap zijn onzekerheid, gezien zijn blessureleed. Maar hij zal zich hiertegen moeten wapenen !

29 februari 2016 om 09:21

Alsof die tackle van Malone in Engeland wel normaal was geweest? Of wat probeer je nu te zeggen

29 februari 2016 om 09:39

Dat soort tackles worden in de PL ook afgefloten week in week uit. Het is hard en lomp dat gebeurt in de PL meerdere keren per wedstrijd alleen zeurt nagenoeg niemand daar over in Engeland en al helemaal niet door een waardeoordeel te geven over iemands intelligentie, wat meer over Willems zegt dat over Malone.

29 februari 2016 om 09:41

In Engeland krijg je hier ook gewoon rood voor, kijk eens goed naar de foto, lees de regels en reageer nogmaals.

29 februari 2016 om 11:48

Willems is pas weer net terug van een lange blessure. Snap zijn reactie wel, want door dit soort acties kan hij er weer voor een lange periode uit liggen.

29 februari 2016 om 12:19

Nou en? Is dat een vrijbrief om iemand uren na het voorval als een vals schoolmeisje af te branden? Zal wat zijn. Roep straks Malone op de NOS dat Willems het hoogste vetpercentage onder zijn kin heeft van de hele eredivisie. Wat schieten we daar dan allemaal mee op?

Het is aan de scheids om op te treden. Spelers moeten niet kinderachtig lopen mekkeren na de wedstrijd. En vooral niet op zo'n lage manier.

29 februari 2016 om 13:15

Dit zegt niets over Willems, ik snap hem compleet. Met een beetje pech is je carrierre over.

29 februari 2016 om 16:21

Kijk naar de foto, kijk naar wedstrijden van de PL afgelopen weekend (bijvoorbeeld Yaya) en constateer dat er vaak niet eens een kaart wordt gegeven. Regels worden in Engeland nu eenmaal anders geïnterpreteerd dan in Nederland.

29 februari 2016 om 19:37

Ik begr ik zijn reactie helemaal niet. Tuurlijk is het een vreselijke overtreding, maar hem nu de domste verdediger te noemen is alleen maar provocerend. Domme overtreding oke,domme verdediger nergens voor nodig. Hij heeft het in zich om voor een europese topclub te gaan spelen en dan zullen er nog wel meer overdreven tackles komen. Km je beter boven blijven staan, dan laat hij zien dat hij professioneel is.

1 maart 2016 om 12:39

Dus Willems mag zijn mening niet geven? De scheids had dit ook nog eens verkeerd beoordeeld. Straks doet hij het de volgende keer weer en misschien met het gevolg dat iemand voor een langere tijd is uitgeschakeld.

29 februari 2016 om 09:22

yep, in die landen worden bijna elke wedstrijden zulke tackles gemaakt...er wordt niet alleen harder maar ook is het tempo 3x zo hoog en daardoor heb je ook meer kans op zulke tackles

29 februari 2016 om 09:23

Precies wat ik dacht. Dit is geel in het Premiership.

29 februari 2016 om 09:34

Nee, in iedere competitie wordt zo'n tackle met rood bestraft. Kijk eens naar de foto in het artikel. Voet wordt boven de enkel geplaatst met de noppen naar voren. Dit zijn tackles waar je benen mee breekt.

29 februari 2016 om 09:51

Dit is overal gewoon rood als de scheidsrechter gewoon ziet dat de tackel niet op de bal is maar halverwege het onderbeen. Je moet nu moet denken dat in andere competities geen rood wordt getrokken voor een tackle op de bennen ipv op de bal.

29 februari 2016 om 12:08

Volgens de algemene regeltjes die er gehanteerd worden is dit gewoon rood...ook in Engeland.
In Engeland beuken ze veel meer met hun lichaam, echt niet met tackles.
Iedereen haalt dat altijd door elkaar hier.

29 februari 2016 om 12:52

Je zegt het zelf, ALS de regeltjes gehanteerd worden. In Engeland kijken ze vaak weg bij zo'n tackle. Even stikstof en weer doorgaan.

29 februari 2016 om 13:22

Ook in Engeland is het rood.

En trouwens, de wedstrijd was in Nederland.

29 februari 2016 om 13:30

Helaas Biggles, want In Nederland fluiten we voor iedere scheet. Het hele mannelijke is eraf. Voetballers lopen met hoedjes en roze schoenen en o wee als ze een tik krijgen.

29 februari 2016 om 13:45

Het komt inderdaad nogal eens voor dat men fluit voor iedere scheet. Neemt niet weg dat deze overtreding bestraft had moeten worden met rood.

29 februari 2016 om 13:46

Als jij zelf daar zou staan in Willems zijn schoenen en zo'n tackel kreeg terwijl je net weer blessurevrij bent, zou je wel anders lullen. Elke blinde kan zien dat dit niet een rode kaart is, gestrekt been op de enkel is altijd rood. Als de scheids hem dan niet geeft, dan logt dat aan hem. Ga nou niet doen alsof je in Engeland hier wel mee wegkomt, want je zet jezelf alleen maar voor schut.

29 februari 2016 om 13:57

Ik heb zelf maanden aan de kant gezeten door zo'n tackle. Kerel was zo'n tien jaar geleden veel te laat en raakte mij. Daar ging mijn carrière als de Nederlandse Roberto Carlos.

Voetbal is geen precisiesport, soms kom je te laat, soms kom je te hoog in. Je moet niet altijd vanuit het slachtoffer kijken, dan zie je door de bomen het bos niet.

29 februari 2016 om 15:26

Kijk jij uberhaubt wel eens naar de Pl?
Dit is daar namelijk ook rood.
Onzin argument altijd dat tackles als deze niet rood zijn in Engeland.
Het enige wat je kan constanteren als je vaak de PL kijkt is dat daar minder word gefloten voor fysieke duels met de schouder en heup.

29 februari 2016 om 16:08

Wekelijks Match Of The Day, totdat ik in slaap val. Ze hebben daar inderdaad ook rode kaarten, viel me onlangs nog op. Echter trekken ze die veel later. Daarvoor moet je been zo ongeveer in 2en geschopt zijn of je tanden aan de overkant van het veld aantoonbaar hebben liggen.

29 februari 2016 om 17:00

Bk4life in Nederland is dit klaarblijkelijk ook gewoon geel dus ik snap je punt niet.

Niet zo zeuren jethrootje..tis een mannensport en ik heb jou er ook wel eens verschillende keren zo in zien vliegen.

29 februari 2016 om 09:58

Omdat je zelf ooit zo'n sliding genaakt hebt betekent dat dat andere dat ook bij jou mogen doen? Omdat het een mannensport is mag je slidings op benen inzetten? Als je verdediger was in de eredivisie zou jetro geen gelijk hebben, dan zou er namelijk iemand nog dommer zijn.

29 februari 2016 om 11:17

Nee hij bedoeld hiermee te zeggen dat hij niet moet klagen omdat hij hier zelf ook niet vies van is. Maar zodra het bij het opgeblazen manneke gebeurd is het huilen in de media.

29 februari 2016 om 13:08

Juist..niet zo huilen en doorgaan..

Overduidelijke rode kaart die die scheids niet durfde te gegeven.

Harde tackle, excuses, kaart accepteren en daarna klaar.

Onnodig en respectloos om zo uit te halen in de media.

29 februari 2016 om 09:23

Nakata, zo'n tackle is, zeker voor een speler die net terug komt naar lang blessureleed, gewoon abnormaal. Als Willems nu zijn enkelbanden gescheurd zou hebben had het zeker wel gemogen?
Ik vind best dat even gezegd mag worden dat deze tackle buiten het boekje ging.

29 februari 2016 om 09:30

Dus dan moet je dit maar zeggen? Zie geen reden om dit in het openbaar over iemand te zeggen

29 februari 2016 om 09:40

De enige uitspraak die hij wat genuanceerder had mogen zeggen is dat dit de domste speler is.
Als je dat bedoeld ben ik het met je eens.
Voor de rest vind ik dat Willems alle recht ertoe heeft om er wat van te zeggen,

29 februari 2016 om 09:48

Ik zeg ook niet, dat hij er niets van mag zeggen.
Maar om een tegenstander als "domste speler van Nederland" weg te zetten, vind ik aardig respectloos.

29 februari 2016 om 09:59

Ik denk niet dat iedereen er tijdens een wedstrijd mee bezig is dat Willems net een zware blessure achter de rug heeft..
Z'n reactie is niet heel professioneel, maar wel begrijpelijk. Was imo ook een rode kaart. Gelukkig verder niks aan de hand!

29 februari 2016 om 10:05

Zoals ik net al reageerde, daar kan ik me bij aansluiten @nakata.
Die uitspraak is natuurlijk over het randje en is misschien wel net 'zo dom' als die tackle van Malone

Malone was nog wel zo complimenteus, eind vorig jaar:
'De beste back van Nederland is Jetro Willems'

29 februari 2016 om 09:39

Dan weten we nu wie de beste is en wie de domste volgens de spelers.

Wat een jankert die Willems Was een tackel die niet echt lekker was maar gebeurt wel vaker.
Als het echt een goed verdediger was had Malone wel in Italie of Engeland gevoetbald.

Als je die Willems een interview hoort geven is hij ook niet echt de slimste van de Eredivisie

Niet iedereen is overal even goed in

29 februari 2016 om 10:10

Jetro Willems is ruim een half jaar geblesseerd geweest, heeft daarna een terugval gekregen en is nu net een paar weken terug. En vervolgens krijgt hij een belachelijke aanslag op z'n been waarbij hij echt geluk heeft dat hij niets breekt. En jij begrijpt echt niet dat hij daar een beetje pissig over is? Omdat het "wel vaker gebeurt"? Ja, het gebeurt ook wel vaker dat mensen zonder reden op straat in elkaar worden geslagen, moeten we dat dan ook maar normaal gaan vinden?

29 februari 2016 om 10:43

Als ik dit zo lees, weet ik dat er iig 1 persoon nog dommer is dan willems!

OT: denk niet dat hij bewust willems zo wou raken. Neemt niet weg dat het gewoon rood had moeten zijn.

Zou jetro dat ook tegen van ginkel hebben gezegd toen deze in zijn eerste wedstrijd tot twee keer aan toe met 2 benen er in klapte en twee keer rood had moet hebben? Of Moreno er bij man utd opklapte? Vragen vragen vragen.

Overigens oncollegiaal en onnodig van Willems om dit soort dingen te roepen. Zeg dat je het een asociale en grove tackle vond en klaar.

29 februari 2016 om 10:09

Inderdaad, maar Willems staat ook niet bekend om zijn intellegentie. Moet je eens zijn tweets eens teruglezen. Manmanman, dat niemand hem ooit heeft gezegd dat hij zichzelf compleet belachelijk maakt.

29 februari 2016 om 10:56

Bij communicatievaardigheden op de UU wordt een interview van Kraay jr met Willems gebruikt om te illustreren dat mensen die - laat ik het netjes uitdrukken - minder intelligent zijn - anders benaderd moeten worden qua vraagstelling. Willems kwam niet bepaald best over in dat fragment

29 februari 2016 om 12:31

@fr12jules, haha de ironie roepen dat iemand niet intelligent is maar wel zelf nog niet weten hoe je intelligentie schrijft..
Ik vind het heerlijk om de tweets van Willems te lezen, die zijn namelijk niet voorgekauwd door een persvoorlichter.

Haha dommer dan jezelf komen ze bijna niet in de Eredivisie dus dit moet wel heel bijzonder zijn.

OT: het was idd een belachelijke overtreding, willems heeft echt geluk gehad dat hij er niets ernstigs aan heeft overgehouden!

Jetro moet niet zo klagen. Zelf kan hij als verdediger ook aardig uitdelen. Dit soort opmerkingen is helemaal nergens voor nodig en levert je helemaal niets op. Houdt gewoon de eer aan jezelf en kijk verder naar de volgende wedstrijd.

Ik heb zelf een beetje het idee dat deze Jetro een beetje dom is.
Moet gewoon zn mond houden.

Waar was je toen Moreno Shaw zn been in 2en trapte? Of was dat niet zo dom?
Ze zeiden nog op fox dat ze deze Willems nog wel een slimme jongen vonden,
Maar ik heb na dat ongeval met Matthijsen in de Kuip altijd het idee gehad dat ze jongen een beetje dom is. En als iemand, iemand dom gaat vinden moeten dat soort personen 9 vd 10 keer eerst naar zich zelf kijken.

Ik geloof best dat het geen goede actie was van Malone maar hij moet niet gaan lopen janken. We zeggen niet voor niets dat voetbal een mannensport is. Je ziet zo vaak dat spelers elkaar de **** in trappen. Ik wil hem dan wel is zien spreken als hij het zelf doet, en geloof me dat gaat echt nog gebeuren

Jullie kunnen klagen over de tackle. Jullie kunnen klagen over de uitspraak van Willems.

Ik klaag over de scheids. Die had rood moeten geven.

Ik heb Jetro ook een aantal van die tackles in het verleden zien maken. Weet hij ook eens hoe dat voelt aan de andere kant van de tackle.

Dat gezegd hebbende was het inderdaad een rode kaart waard ja.

Dat Willems over een collega durft te zeggen dat die dom is, is voor mij het toppunt.
De man kan voetballen, maar intelligent kun je hem zeker niet noemen.
Dat blijkt wel, anders praat je niet zo respectloos over collega's.
De overtreding was overigens gevraarlijk.

Alsof Malone bewust Willems wilde blesseren. Schei toch uit. Hij moest compenseren voor een slechte pass van Wormgoor en zette daardoor een slechte tackle in. Malone is nu eenmaal geen wondervoetballer.

29 februari 2016 om 11:54

Bewust of onbewust. Hij had rood moeten hebben.

Fout ligt ook bij Higgler.

29 februari 2016 om 14:31

Fout van deze uitspraken (waar dit topic over gaat) ligt toch echt bij Willems. Dit zijn dingen die je in een opwelling in de kleedkamer zo zegt, maar niet zo in de media.

Belachelijk en wederom wel kenmerkend voor zijn eigen intelligentie.

29 februari 2016 om 15:13

Jij en anderen mogen wel over zijn intelligentie spreken, terwijl Willems dan weer wel zijn mond moet houden?

1 maart 2016 om 11:43

Daar gaat het niet op.

Feit is dat hij als verdediger de bal weer wil veroveren. Dat is zijn taak. Dat probeert hij. Eigenlijk is zijn actie dus gewoon slim en verstandig.

De uitvoering was alleen allerbelabberst.

1 maart 2016 om 16:40

En verdiende dus rood!

Sim bedacht, slecht uitgevoerd? Okay die geef ik je

ALs ie de volgende keer dan eens probeert om zijn slim bedachte actie dan ook eens slim uit te voeren. Dan is het helemaal geniaal. Nu was het een domme, lompe actie. Die slim was bedacht

Willems speelt zeker altijd als een lieve jongen? Ik kan mij van hem ook nog wel enkele debiele tackles herinneren. Vergeet niet Malone een heel beperkt voetballer is, hij heeft niets te zoeken in de eredivisie.
Maar om meteen zo te gaan huilen typeert de mentaliteit van Willems, lekker collegiaal.

29 februari 2016 om 13:01

Iedereen zegt dat ze voorbeelden kunnen herinneren. Echter komt helemaal niemand met concrete voorbeelden...

29 februari 2016 om 13:01

Hmmm. De overtreding was wel collegiaal? Daar had toch een zeer zware blessure uit voort kunnen komen.

Wat een misselijkmakende opmerking van dit kereltje.

Ja, de overtreding was hard en gemeen. Dus? Dan val je iemand persoonlijk aan en trek je zijn intellect in twijfel in de Nederlandse media? Dat zegt dat waarschijnlijk meer over Willems zijn intelligentievermogen.

Overtredingen horen bij voetbal. En een overtreding op iemand van pak hem beet De Graafschap is net zo erg als een overtreding op Willems. Of denkt hij inmiddels dat ze hem niet mogen aanpakken? Over arrogantie gesproken.

29 februari 2016 om 12:58

"ja, de overtreding was hard en gemeen. Dus? Dan val je iemand persoonlijk aan en trek je zijn intellect in twijfel in de Nederlandse media?"

Tja, als je geinterviewd wordt dan geef je antwoord. En als je emotie daarin nog eens meespeelt zeg je wel eens dingen die anderen niet kunnen waarderen. En waarvan je later denkt dat je dat beter niet had kunnen zeggen.

Maar ergens heeft Willems wel gelijk. Het was een oerdomme overtreding waarbij je een speler voor zeer lange tijd kan blesseren. Met enige geluk is dit (waarschijnlijk) niet gebeurd. Maar als je er last van ondervind en denkt aan wat er had kunnen gebeuren, dan komt er zeker enige emotie bij kijken.

Misschien geen handige uitspraak van Willems, maar ergens wel te begrijpen.

Higgler in deze zat helemaal fout door geen rood te geven.

29 februari 2016 om 13:25

Moreno kreeg ook geen rood.....

29 februari 2016 om 13:45

Dit ging toch over Willems?

malone.....malloot moet ie heten

1 maart 2016 om 10:17

Selectieve verontwaardiging.

Was diepdonker rood. Als Malone het been van Willems had geraakt had hij zeker zijn been gebroken. En Malone maar de vermoorde onschuld spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren