Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Chelsea meldt zich bij Ajax voor gewilde Bazoer’

Laatste update:

Chelsea heeft zich bij Ajax gemeld voor Riechedly Bazoer, zo claimt de Spaanse sportkrant AS zondagochtend. De Londenaren zouden hebben gevraagd wat een geschikte startprijs is om de onderhandelingen mee te beginnen.

/

Eigenaar Roman Abramovich zou in actie zijn gekomen omdat hij weet dat de belangstelling voor de negentienjarige middenvelder met de week toeneemt. Zo zou Robert Fernández, de technisch secretaris van Barcelona, al meerdere keren op de tribune hebben gezeten voor de enkelvoudig international van het Nederlands elftal.

De interesse van Barcelona is dan ook niet nieuw en Bazoer gaf in december in de Voetbal International toe dat de Catalanen al bij diens broer annex zaakwaarnemer geïnformeerd hadden. Bazoer heeft ook al laten weten dat Barcelona zijn droomclub is en het is dus maar de vraag of Chelsea een serieuze kans maakt op de handtekening van het talent.

Bij welke club zou Riechedly Bazoer beter passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Even serieus, wat zou je moeten vragen. Laten we beginnen met 25 miljoen minimaal. Maar met slimme spelletjes oplopen en onderhandelen 35 eruit halen. Dat zal wel echt een heel mooi bedrag wezen.

14 februari 2016 om 10:15

Zou Ajax zoveel geld vragen? Kan me niet herinneren dat er een speler voor veel miljoenen is vertrokken.

14 februari 2016 om 10:20

Ajax kon in de winterstop al 25 miljoen voor Bazoer krijgen dus ik denk wel dat je in vele miljoenen moet gaan denken.(waren ze overigens mee akkoord gegaan)

14 februari 2016 om 10:31

Lekker behouden voor dat geld. Ajax kennende gaat er toch geen topspeler voor terughalen dus dan krijgen we weer bocht erbij in plaats van een goede middenvelder. Dus als fan zie ik liever een Bazoer op het veld dan weer een bedrag erbij op de bank als ze weer komen met: "de vijver waarin we vissen is heel klein". Die kleine vijver creëeren ze zelf door het salarisplafond op dit niveau te laten bungelen.

Chelsea kijkt ook op ons neer. Als je leest dat wij nog niet eens een Traore kunnen krijgen van een club als Chelsea weet je hoe je ervoor staat bij het halen van een vervanger of nieuwe speler. Dat wordt dus heel lastig.

Dus liever niet verkopen en Bazoer behouden. Een van de weinigen in Amsterdam waar ik momenteel echt van kan genieten. Al is het tegen beter weten in want Ajax kan zoveel geld simpelweg niet weigeren.

14 februari 2016 om 11:01

@jollie18

Overmars heeft al met Napoli onderhandeld en daar een bod gekregen van 25 miljoen vast plus maximaal 25 variabel. Bazoer gaat dus nimmer weg voor minder. laat dat maar aan Overmars over.

Correctie, het was inderdaad Napoli en geen Juventus.

14 februari 2016 om 11:22

Als Suárez had gewild was die voor40 miljoen weg geweest, maar hij koos toen voor te blijven, jollie18

14 februari 2016 om 11:23

25 miljoen variabel of 25% variabel? 50 miljoen lijkt me wel heel overdreven voor een nog best wisselvallige speler.

14 februari 2016 om 11:32

En dan ligt het er nog aan wat variabel inhoudt. Is dat een aantal wedstrijden spelen in het eerste of de gouden bal winnen? Is dat Europees voetbal bereiken of de championsleague winnen? Dat is een wezenlijk verschil.

14 februari 2016 om 11:36

bazoer moet zeker nog niet weggaan hij moet nog minimaal 2 seizoenen bij ajax blijven en dan zien we hoe hij zich heeft ontwikkeld en gepresteerd. ik denk dat hij wel de top kan halen

14 februari 2016 om 11:38

Lees ik het goed; 'laat dat maar aan Overmars over' ?......

14 februari 2016 om 11:43

Hectormoreno. Wat jij redelijk vind is niet belangrijk. Ik vind 2 miljoen voor Fellaini nog teveel en die gast is voor 20 miljoen overgenomen. Gewoon 50 miljoen vragen en 30 variabel. Laat ze maar een keer diep in de buidel tasten met hun dikke tv deal.

14 februari 2016 om 11:47

Jazeker dat lees je goed. Oppikken van Bazoer bij PSV heeft hij uitstekend gedaan en Napoli een bod van 25 tot 50 miljoen laten uitbrengen is een meesterzet. Nu hoeft Ajax nooit meer minder te accepteren.

14 februari 2016 om 11:48

wisselvallig mag je nog best een Beetje zijn op zo,n jonge leeftijd?

14 februari 2016 om 11:51

25 miljoen variabel
Ze spraken heel duidelijk over een totaal bod 50 miljoen

14 februari 2016 om 11:55

Een bod dat zou kunnen oplopen tot 50 miljoen is wat anders.

14 februari 2016 om 12:16

Even clubliefde buiten beschouwing gelaten; zelfs een kapotte klok staat 2 maal daags goed. Na alle miskleunen van Overmars vind ik het wat simpel 'om dat maar aan hem over te laten', dat zie je hopelijk zelf ook. Als hij( Overmars ) écht goed was geweest had hij er 45 vast uitgehaald en Bazoer linea recta op de eerstvolgende vlucht gezet.

14 februari 2016 om 12:17

Haha dan snap je er helemaal niks van. 35 miljoen. Deze jongen gaat voor een absoluut recordbedrag van rond de 40-50 mil weg hoor. Clubs staan voor hem id rij zowat.

14 februari 2016 om 12:31

@psv020

Jongen klets maar wat je wil, Overmars heeft het met Bazoer prima gedaan. Bijna gratis opgepikt bij PSV en nu al ontvangt Ajax biedingen tot 50 miljoen.

Waar Cocu en Brandts namens PSV de potentie van Bazoer als top middenvelder niet zagen, daar zag overmars het wel. En nu blijkt, zeer goed gedana door overmars.

15 februari 2016 om 08:00

Je moet naar het hier en nu kijken, met het geld van tegenwoordig zou een 50 miljoen wat mi betreft een goede opening zijn.

Doe je dat niet dan is dit een doodlopende weg voor het Nederlandse voetbal.

15 februari 2016 om 08:31

Zou een goede aankoop zijn voor Vitesse! Inderdaad nog wisselvallig, maar ik denk dat Bazoer in Arnhem wel een basisplaats zou krijgen.

15 februari 2016 om 18:13

@ langstraat

Ja, maar dan ben je dus geen 50 miljoen waard..

15 februari 2016 om 18:15

@ajaxlwd

Ja dat zijn dus gewoon bonussen voor als Napoli kampioen zou worden, Champions League zou winnen, Bazoer aanvoerder zou worden... Dat soort zaken, maar die voltooi je natuurlijk nooit dus het bedrag zal dan nooit 50 miljoen worden.

14 februari 2016 om 10:15

Ik zou beginnen met 60 miljoen. Laat die clubs maar de super hoofdprijs betalen en zo niet blijft ie lekker bij Ajax.

14 februari 2016 om 10:20

Dit dus. Nog een langlopend contract, praktisch alle topclubs zitten achter hem aan. Laat ze maar eens flink tegen elkaar opbieden.

14 februari 2016 om 10:28

Daarom. Benfica doet het ook met Renato Sanches, waarom wij niet?

14 februari 2016 om 10:36

Met alle respect maar Renato is beter en jonger.

14 februari 2016 om 11:04

Daarom zal Renato ook daadwerkelijk voor rond de 50/60 miljoen gaan. Maar toch, in de huidige markt moet je toch echt wel 45 miljoen kunnen krijgen voor een speler als Bazoer. Hij wordt door letterlijk iedere CL-club gevolgd en die staan niet bekend om het tekort aan geld. Laat ze maar eens de pestpleuris schrikken met 60 miljoen als vraagprijs.

14 februari 2016 om 11:05

Omdat hij jonger is en (misschien) beter is mogen zij wel een onredelijk bedrag vragen? Ajax moet inderdaad gewoon idioot hoge bedragen vragen. Als ze er mee akkoord gaan: prima. Dan heeft Ajax een hoop geld er bij. Zeggen ze nee: prima. Kunnen we nog genieten van Bazoer.

14 februari 2016 om 11:06

Beter zijn in de voetballerij is een mening. Je kunt dat alleen exact uitvissen als je de spelers zou ruilen en dan kijkt wie er beter presteert. Dan nog heb je geen uitsluitsel want de tegenstanders hebben ook weer met andere omstandigheden te maken. Wel kun je stellen dat Ronaldo beter is dan Milik omdat dat verschil dusdanig groot is in kwaliteit. Maar bij Renato en Bazoer is dat niet het geval.

Ook maakt het voor een transferbedrag niet echt uit hoe goed of oud je bent maar zegt dat des te meer over hoeveel een gek ervoor geeft. Neem nu Martial. Is die beter dan bijvoorbeeld een Falcao die naar Atletico vertrok vanaf Porto? Met jonge spelers van die leeftijd neem je nu eenmaal een gok zoals bij Martial. Je betaald je scheel en je moet het altijd nog maar zien. Maar Manchester is de gek die ik bedoel in dit verhaal. Die hebben er meer voor over en je hebt die ene gek nu eenmaal nodig.

14 februari 2016 om 11:09

Inderdaad helemaal mee eens alle NL clups moeten bluffen en de hoofdprijs vragen !! Alleen op die manier kun je zelf de competitie sterker maken en je eigen talenten meer geven kwa salaris etc !! En ook zelf beter investeren in andere spelers om die naar NL te halen !!

14 februari 2016 om 13:18

Hij wordt niet gevolgd door PSV hoor...

14 februari 2016 om 15:31

Hahaha geloof me, PSV en fans volgen hem met argusogen..

14 februari 2016 om 10:16

Oplaten lopen in een onderhandeling is lastiger als dalen. Zet hoog in en eindig op 35. Intresse blijft wel.

14 februari 2016 om 12:00

En dan wat??? Dan hebben ze 145 mln op de bank staan ipv 110.... Waar ze niets mee doen

Schiet Ajax dus totaal niets mee op.
Als ze echt iets willen bereiken zeggen ze gewoon nee. Voor het geldhoeven ze het niet te doen en Bazoer wil ook niet dus....gewoon lekker nog paar jaartjes blijven

14 februari 2016 om 13:00

Ajax heeft niet zo veel geld op de bank staan, je verwart het met het eigen vermogen.

14 februari 2016 om 13:48

Nee hoor hoe kom je daar nu bij. Eigen vermogen heeft helemaal niets met het geld wat op de bank staat te maken.

Ajax heeft weldegelijk meer als 100 mln op de bank staan. Misschien moet je het nieuws eens volgen.

Of kun je mij eventjes mededelen wat er voor investeringen gedaan zijn de laatste dagen....

14 februari 2016 om 20:04

Robert lees dit even goed.

Alles wat Ajax bij elkaar heeft, minus wat extern is gefinancierd, is het eigen vermogen. Het bestaat uit gebouwen, materiaal maar ook de inkoopwaarde van de spelers en het geld op de bank. Dat is bij elkaar 100 miljoen euro.

Ajax heeft dus niet 100 miljoen euro op de bank. Dat is een veelvoorkomende misvatting. Die is nu bij jou in ieder geval rechtgezet.

14 februari 2016 om 10:16

Gewoon niet verkopen lijkt me.
En anders een astronomisch bedrag vragen.
Waarom zou je hem moeten verkopen hebben geld zat.
Gewoon 60 miljoen vragen.

14 februari 2016 om 10:45

Natuurlijk wil Ajax verkopen. Ze waren al akkoord voor 25M. Je weet toch onderhand wat het beleid van Ajax is? Jong kopen, opleiden en met winst verkopen. En het nieuwe talent staat al weer klaar. En tevreden rvc en aandeelhouders. Helaas niet fijn voor de fans dit beleid.

14 februari 2016 om 11:03

Dat is niet correct, die deal was 25 miljoen vast en 25 miljoen variabel. En voor de fans is dat wel degelijk een fijn beleid, op een gegeven moment moet je ook weer ruimte maken voor de nieuwe lichting zoals Nouri.

14 februari 2016 om 11:14

Spreek alsjeblieft voor jezelf. Als fan zie ik liever een rijpe Bazoer van 25 die zijn zaakjes voor elkaar heeft dan een jeugdig talent spelen met al zijn grillen. Als ik naar talenten wil kijken koop ik wel een kaartje voor 5 euro voor een wedstrijd van Jong Ajax. Als club moet je daar een keer vanaf. We zijn als club geen jeugdinstelling die talenten voorrang moet verlenen aan topspelers. Talenten moeten voorrang verlenen aan topspelers en aan de hand van topspelers keihard werken om zelf een topspeler te worden.

14 februari 2016 om 11:31

Tja ik begrijp wat je wel graag ziet maar dat gebeurd helaas niet meer in deze tijd. Het beleid is daarom spelers laten doorgroeien, een mooie transfer gunnen en weer aan de slag met jeugdspelers.

14 februari 2016 om 12:05

@ Speedyafc

Natuurlijk is dat nog wel mogelijk, maar dan moet je dat wel serieus nastreven; en dat is iets wat na de revolutie niet is gebeurd. Men is gewoon haar eigen gang gegaan, men heeft niets aan de al decennia durende onvrede gedaan bij de scouting (sterker nog ze hebben het weten te vergroten). En men heeft nooit aan serieus scouten gedaan waardoor men nooit ergens op voorbereid was. Er zijn genoeg clubs in Europa met een vergelijkbare financiële slagkracht die er wel in slagen om fatsoenlijke selecties op de been te brengen, Alleen bij Ajax zou dat zogenaamd niet kunnen.

Zolang we een directeur voetbalzaken (of hoe zijn functie tegenwoordig ook heet) hebben die zijn vak niet verstaat zal er ook niets gebeuren. Net zoals van Gaal kunnen de Boer en Overmars ook niet overweg met ervaren spelers, dat moet ook veranderen. In het recente verleden hadden we er een paar, maar die heeft Ajax zelf de deur uitgejaagd. Tel daarbij erop hoe schandalig men met Heitinga is omgesprongen zal dit andere echte ervaren spelers ook tegenhouden om naar Ajax te gaan. Als het om de financiën gaat, kan en mocht Ajax altijd een uitzondering maken. Ondanks dat ik ook geen hoge pet op heb van de rvc, was ik het er volledig mee eens dat zij voor de 2e (of 3e) keer Overmars terug floten op basis van zijn beroerde track-record en geld verspillende "aanwinsten".

Het echte probleem bij Ajax is de Ajax ledenraad, die mensen stellen al jaren de verkeerde mensen aan en/of laten de verkeerde mensen zitten. Op een of andere manier blijven ze altijd buiten schot, Ajax moet gewoon van de beurs af, want door die constructie is het elke keer weer mogelijk voor de Coronel kliek om de club te gijzelen.

14 februari 2016 om 12:34

Sorry het spijt me om te moeten zeggen maar het is niet mogelijk. De eredivisie is niet aantrekkelijk genoeg voor topspelers. Zowel in financieele opzicht niet als in sportief opzicht.

De organisatie structuur van Ajax maakt daarin geen enkel verschil. Zodra de topclubs uit de A competities zich melden, vertrekken de grote talenten.

14 februari 2016 om 13:52

Speedy jij bent wel de meest ambitieloze Ajaxsupporter die ik ooit ben tegengekomen. Je moet eens een keer ophouden de eredivisie als enig belangrijke voor Ajax neer te zetten. Ajax moet altijd de ambitie hebben internationaal mee te doen. En dat het doenbaar is bewijst Psv.

14 februari 2016 om 19:43

@robert41

PSV doet helemaal niet mee om de cup met de grote oren te winnen, hoe kom je daar nou bij?

In Nederland hebben we iets nieuws uitgevonden, dat noemen we overwinteren in de CL. Voor de rest van Europese top begint de CL nu pas. Dus ja, de eredivise is de grootste prijs die een club momenteel in kan winnen. Denk niet dat ze in Barcelona, Madrid of Munchen overwinteren in de CL als een prijs beschouwen.

Dus ik weet waarom jij zo in de war bent maar helaas, een Nederlandse club kan geen Euopese prijs meer winnen.

14 februari 2016 om 10:18

25 miljoen van napoli was al geaccepteerd. Dus veel meer zal het niet worden dan helaas

14 februari 2016 om 10:24

Bizar eigenlijk. Met een beetje slim spel krijg je het dubbele. De hype is namelijk real.

14 februari 2016 om 11:19

Echt dom gedaan van Overmars om een bod van 25 miljoen te accepteren. Hij had gewoon kunnen zeggen 'doe maar een goed bod' en alles onder 25 miljoen sowieso afschieten. Het is je grootste talent in jaren, komt uit de jeugdopleiding van PSV en wordt gevolgd door alle topclubs. Napoli hoort daar niet bij en heeft ook niet zoveel geld als de topclubs. Wanneer andere clubs dan weten dat 25 miljoen niet genoeg is, dan ligt het openingsbod al hoger dan dat. Nu ligt het openingsbod op 20 miljoen.

Ik zou Bazoer nog wel 2 jaar willen zien in de eredivisie, voordat hij naar de echte top verhuist. Verhoog in de zomer zijn salaris naar 2 miljoen en verleng zijn contract met 2 jaar, dan blijft hij nog wel 2 jaar. Tete verlengen en verhogen tot 1,5 miljoen, Riedewald naar 1 miljoen (als hij daar nog niet op zat) en je houd de kern nog 2 jaar bij elkaar.

Vanuit mijn PSV oogpunt zeg ik laat maar gaan, lekker opnieuw bouwen met talenten. Maar dan aub geen CL voor Ajax.

14 februari 2016 om 11:32

Het was 25 vast plus 25 miljoen variabel. En daarmee juist heel slim van Overmars, omdat Napoli dat geboden heeft, zal Ajax niet lager accepteren.

14 februari 2016 om 12:07

Ja en dan???
Dan hebben ze 160 op de bank staan ipv 110 waar ze toch niets mee doen. Wederom een jeugdspeler inpassen schiet je helemaal niets mee op omdat die op dit moment niet beter is als Bazoer. Als dat wel zo was had ie wel in de basis gestaan.

Als je vooruit wilt moetje proberen dit soort spelers te behouden tot ze minimaal 22/23 zijn. Dat is toch het beleid of niet soms?

Als je nastreeft wat jij voorsteld hou je altijd veredelde jeugdelftalletjes welke elk internationale potje verliezen tegen ieder willekeurig europeese laagvliegerl

Laten ze eens iets meer naar PSV kijken. Die doen tenminste verstandige dingen met ontvangen geld zodat je vooruit kunt kijken.

14 februari 2016 om 12:41

Je haalt twee dingen door elkaar. Het vasthouden van toptalent en het verkopen zijn twee verschillende zaken.

Om toptalent langer vast te kunnen houden, zal je meer salaris moeten gaan betalen. hiervoor moet de RvC de directie toestemming geven om het salarisplafond aan te passen. Zonder die toestemming kan je toptalenten niet vasthouden tot 23 jaar.

Dat staat los van het accepteren van hoge biedingen om daarmee de kaders te scheppen van een toekomstigtransfer bedrag. Een toptalent zal overigens altijd weggekocht kunnen worden door de grote clubs uit de grote competities.

14 februari 2016 om 13:43

Hoe kom je erbij dat je dit los moet zien?
Toptalenten zullen altijd verkocht worden bij Ajax.

Als je mijn post goed leest zulje zien dat ik vind dat toptalenten zo laat mogelijk verkochtmoeten worden. Liefts als ze 24 zijn of zo. Ben bang dat dit met Bazoer nietgaat lukken dus moet je streven naar 22/23. Ik weet niet of je het weet maar Bazoer heeft gewoon een contract hoor tot dat ie deze leeftijd heeft.

Je gaat echter om mijn punt heen; wat schiet je er sportief mee op om een talent op de plaats van Bazoer neer te zetten aangezien dattalent momenteelniet in de basis staat en dus kwalitatief minderis momenteel. Het geld wat ze ontvangen gebruiken ze toch niet. Bij PSV doen ze dat erg goed. Ben geen fan van PSV maar al die duurbetaalde miljonairs bij Ajax mogen de schoenen nog niet poetsen van Brands als het op beleid aankomt

14 februari 2016 om 19:48

Waarom zou een echt talent tot zijn 24ste bij Ajax willen blijven? Die doen dat niet, alleen de tweede garnituur kan je wellicht wat langer vasthouden.

Het is geen keuze van Ajax, het zijn de keuzes van de spelers zelf die op een gegeven moment besluiten naar een top competitie te willen.

En waarom jij zo onder de indruk bent van PSV is mij geheel een raadsel. Ook daar zijn de echte talenten ook binnen een paar jaar vertrokken. En dan haalt PSV van armoede maar elders mislukte spelers op in de hoop dat die weer een beetje in vorm komen. Andere spelers komen namelijk niet. Voor eredivise begrippen prima aankopen, maar internationaal stellen die spelers werkelijk helemaal niets voor.

14 februari 2016 om 10:18

Lijkt me dat je veel hoger moet inzetten dan dat, je vraagt altijd meer dan dat je uiteindelijk krijgt. Ik zou een begin maken met 50 miljoen

14 februari 2016 om 10:19

Ik denk dat het uiteindelijk niet zo'n hoog bedrag zal zijn maar ik hoop ook niet dat hij meteen naar een topploeg gaat

14 februari 2016 om 10:24

Gezien de clubs die interesse hebben zou ik nu gewoon 50 mln vragen.i

14 februari 2016 om 10:33

Eisen.. Talenten als Maritial en Renato Sanches hadden echt niet meer bewezen dan Bazoer. Aan dat soort bedragen moet je nu gaan denken.

14 februari 2016 om 11:28

Daarvoor moet je de speler ook buitenlandse salarissen bieden. Nederlandse salarisplafond zijn een behoorlijke bottleneck in onderhandelingen en de reden dat wij minder vangen dan Portugese clubs

14 februari 2016 om 11:34

Portugezen vangen meer omdat zij helemaal geen spelers bezitten maar dat het daar de investeringsmaatschappijen waren die de dienst uitmaakten.

Met Bazoer is het anders, Ajax is een rijke club en heeft al een bod van 25/50 miljoen ontvangen. De kopende club zal dat bod minimaal moeten evenaren.

14 februari 2016 om 10:46

Kunnen hier wel heel leuk naar de prijs gaan kijken, maar naar Chelsea overstappen is 1 van de domste keuzes die je als jonge voetballer kan maken samen met Real Madrid. Ik zou lekker blijven zitten waar ik zit. nog genoeg tijd om die zakken te vullen.

14 februari 2016 om 11:05

Ja maar ajax zegt wel weer ja tegen 25 miljoen alleen bazoer is echter wel verstandig. Waarom je grootste talent nu verkopen? Een toekomstig sterkhouder van NL elftal verpesten bij Chelsea?

14 februari 2016 om 11:35

Het is niet aan Ajax maar aan Bazoer waar hij wil spelen. Ajax kan alleen maar een passende vergoeding eisen. En als clubs willen voldoen aan de vraagprijs die op kan lopen tot 50 miljoen, dan heeft Ajax geen keuze.

14 februari 2016 om 11:45

Ik vind het eerder jammer om te zeggen dat het juist geen domme keuze zou zijn om voor hem naar Chelsea te komen.

Of hij het kan maken? Geen idee. Maar zo uitzonderlijk hoeft hij niet te spelen met het huidige middenveld. Matic speelt het hele seizoen al als een zoutzak, Mikel is nooit meer dan degelijk geweest en de eerstvolgende concurrent is Rlc.

14 februari 2016 om 17:25

Complete onzin Speedy. Bazoer heeft gewoon een contract dus Ajax beslist wat de verkoopprijs is

14 februari 2016 om 19:43

Bazoer bepaald waar hij in de toekomst gaat spelen, maar Ajax beslist gedurende de looptijd van het contract waar Bazoer speelt.

Met het geld op de bank kunnen ze 50 miljoen echt wel weigeren, maar dan kun je geen stadion kopen of de club van de beurs halen (of welke reden dan ook waarom ze op het geld zitten). Ze zouden die 50 mil kunnen weigeren en de echte toptalenten (bazoer, Tete, Riedewald) een verlenging bieden waarin staat dat hun salaris geleidelijk wordt verhoogd naar 2 miljoen. Dan teer je even in op je (grote) reserves, en wanneer ze 23 zijn dan hebben ze alsnog een 3 jarig contract en kunnen ze wellicht voor veel geld de stap naar de top zetten.

14 februari 2016 om 19:54

@robert41 & @simon Says

Zo werkt het allang niet meer in het voetbal. Als een speler kwaad wil, kan die na drie jaar gewoon zijn contract afkopen, het zogeheette Webster arrest.

Dus ja je kan een speler in totaal maximaal drie jaar tegen zijn wil vasthouden maar dat is dan ook alles. Daarna verlies je heel veel van de tranfersom (je krijgt 1,5 keer de rest van de contractwaarde geloof ik).

In het geval Bazoer geldt nu Ajax kan hem nog twee jaar vasthouden en daarna gaat ie voor 4,5 miljoen weg.

Uiteraard geldt wel dat zodra je problemen krijgt met de spelers en hun zaakwaarnemers zaakwaarnemers van spelers die weg willen, dat spelers in de toekomst wel drie keer achter de oren krabben voordat ze een langdurige overeenkomst tekenen.

14 februari 2016 om 20:30

De Webster ruling was een testcase, en er is nog veel onduidelijkheid over. Maargoed, stel dat Bazoer weg wil, dan zou dat volgens deze uitspraak inderdaad kunnen 3 jaar nadat hij zijn laatste contract heeft getekend. Als je hem in de zomer met een jaar verlengd voor 1,5 miljoen en het jaar daarop nog een jaar voor 2 miljoen, dan heeft hij op zijn 22e/23e nog een 5-jarig contract waarvan hij er sowieso nog 3 jaar moet spelen eer hij voor deze regeling in aanmerking komt. Nog steeds een hoge transferwaarde dus.

En er zijn bijna geen spelers die dit succesvol voor elkaar hebben gekregen. Anders konden Ronaldo en Messi toch ook voor een relatief laag bedrag weggaan? Volgens mij moet er sprake zijn van 'just cause', dus als je bijna niet speelt of problemen hebt met de trainer.

14 februari 2016 om 11:16

Zijn er maximale bedragen ofzo? Martial kost al €60. Bij Ajax altijd masr maximaal 30? Als Chelsea,Barcelona etc interesse hebben dan betalen ze maar eens een keer echt. Deze clubs hebben Ajax al kapot gemaakt. We kunnen ze niet meer verslaan vanwege het mega kapitaal. Ik denk aan €60-€80 miljoen. En anders gewoon niet!!!!!!!

14 februari 2016 om 12:47

En dan met een gefrustreerde speler zitten omdat ie niet naar Barcelona mag?

14 februari 2016 om 13:28

Daar doen ze in Duitsland niets op uit. Dan ben je zooo chantabel. Contract = contract. Dat is geen doodstraf of zo. Wanneer je de gemoedstoestand van een speler er zo sterk aan wilt koppelen blijf je nergens met zoveel gehaaide advocaten en progressieve arbitragecommissies. Ajax moet gewoon een keer een punt maken. Wat er dan gebeurt zien we dan wel weer.

14 februari 2016 om 11:25

Beginnen met 25, ja dan krijg je net als in de winterstop dat de andere club het gewoon accepteert. Met onderhandelingen begin je juist altijd zo hoog mogelijk en ga je steeds lager. Hoe zie jij onderhandelingen voor je waar Ajax de prijs opdrijft? :P
Ajax: Onze beginprijs is 28 miljoen.
Chelsea: Nee, wij bieden 32 miljoen.
Ajax: Doe toch maar 40 trouwens
Chelsea: Oke!

14 februari 2016 om 11:36

Ajax begon met 25 oplopend tot 50 miljoen als vraagprijs. De hoogste vraagprijs ooit in Nederland.

14 februari 2016 om 11:46

Absoluut niet, ajax was het al eens met napoli over een bedraag wat tot 50 miljoen kon oplopen. (Dat kwam een flink aantal keren voorbij in de media, of het waar is is weet ik niet zeker, maar zo ja, is 35 miljoen wel een bedrag wat je als minimum zonder de bonussen moet gaan ontvangen.

14 februari 2016 om 12:44

Waarom maar 25 mil ? Bazoer is een van de grootste talenten die we hebben , en als je ziet wat er al voor middelmatige spelers in engeland wordt betaalt zou miss wel het 3 dubbele waard zijn

14 februari 2016 om 12:51

Ajax wil hem niet kwijt en als hij zijn ontwikkeling doorzet komen er nog veel meer clubs. Beginnen met 40 dus. Het is chelsea heh. Dus rijke eigenaar in de rijkste competie. Gewoon krankzinnig bedrag vragen nu.

14 februari 2016 om 13:34

Napoli heeft een paar weken terug al 25 miljoen plus 25 miljoen aan bonussen geboden. Overmars was accoord, maar Bazoer wilde niet weg.

Kortom, 25 miljoen als startbod is aan de lage kant.

14 februari 2016 om 14:27

Leuke speler, maar heeft nog niets bewezen. En eerlijk vind ik hem een beetje overschat, het is niet dat ik zeg wauw wat een speler. Dat vind ik overigens wel van Nouri, wat een speler is dat zeg.

14 februari 2016 om 17:31

Aangezien Bazoer zelf een voorkeur voor Barcelona zal hebben, is de belangstelling van Chelsea niet echt serieus te nemen door Ajax en Bazoer zelf. Ne een heel kort overleg tussen Bazoer en Overmars zou laatstgenoemde dan ook gewoon 80 miljoen moeten vragen aan Chelsea. Kijken hoe ze reageren..

14 februari 2016 om 20:36

Geld zat in kas! Gewoon 50 miljoen op tafel gooien met de boodschap anders kom je over 2 jaar maar terug.

15 februari 2016 om 20:36

Volgensmij werkt onderhandelen precies de andere kant op. Als ze ajax vragen wat een onderhandlingsbod is dan ga je niet 25 zeggen en eindigen met 35. Chelsea gaat dan meteen akkoord met 25. Je begint met 40 en onderhandelt verder.

16 februari 2016 om 14:36

Het is een geweldig talent en alle top clubs willen hem. Dan vraag je 60 miljoen en als je hem echt wilt verkopen, hebben de grote clubs geen probleem met 40-45 op tafel te leggen.

Ik had dit gerucht gisteren al gelezen. Hopelijk blijft hij nog bij Ajax.

Bazoer moet verstandig zijn en aangeven nog een jaar bij Ajax te blijven. Genoeg te leren nog. En Ajax kan dan gewoon zeggen, niet te koop, kom volgend jaar maar terug.

50mil en 15% doorverkoop. Take it or leave it. Ajax is gezond en bazoer ligt lang vast.

Daarnaast is bazoer in zijn leeftijd het grootste talent op het middenveld.

14 februari 2016 om 10:52

50 miljoen nu of 25 miljon met een deal dat de speler de komende 2 jaar teruggehuurd word. Dat laatste lijkt me voor alle partijen het mooist.

14 februari 2016 om 11:53

Huren voor 12,5mil per jaar geloven je het zelf. Terug huren moett je niet doen cashen of behouden

Beginnen(net als Benfica) met 60 miljoen.(ik weet het het is niet marktconform maar lekker boeiend)

Toon eens ballen.

Maar ze waren vorige maand al akkoord met Napoli voor 25 dus zal niet veel meer zijn dan dat helaas.

14 februari 2016 om 10:18

Napoli zou in totaal 50 miljoen betalen, in termijnen.

14 februari 2016 om 10:39

Onzin. Napoli wou 25 betalen. Geloof niet alle geruchten zeg.

14 februari 2016 om 11:03

Het was een betrouwbare bron die het eerst melde dat de totale prijs richting 50 miljoen kon gaan dmv bonussen. Het was niet zomaar een gerucht. Ontopic: Wat mij betreft vraagt Ajax 50 miljoen als startbedrag dit keer, de grootste clubs ter wereld zitten achter hem aan. Die hebben het makkelijk voor hem over als het zo doorgaat.

14 februari 2016 om 10:32

Idd Napoli zou totaal 50 miljoen betalen. Dus dat is gewoon een goed bedrag.

Beginnen bij 40 miljoen en tevreden zijn met 30miljoen Traore. Van het geld kan je Ziyech en Vlaar direct ophalen. Dan zal Ajax er een stuk sterker op worden.

14 februari 2016 om 10:20

En Traore wil zelf ook naar Ajax voor een lager salaris dan wat ie nu bij Chelsea heeft?

14 februari 2016 om 10:23

Volgens mij heeft Vlaar tot het einde van dit seizoen getekend dus zou hij transfer vrij zijn. Ik denk overigens dat zowel Vlaar als Ziyech klaar zijn in de eredivisie en ( weer) naar een grote competitie willen.
Bazoer is nog niet klaar voor de PL eerst nog lekker bij Ajax ballen een seizoen of 2 en dan eens verder kijken.

14 februari 2016 om 13:01

Ajax heeft niet 100 miljoen in kas, dat is het eigen vermogen. Als we de salarissen nu verhogen gaan we rode cijfers schrijven.

14 februari 2016 om 10:32

Vlaar zal als oud Feyenoorder nooit naar Ajax gaan en Ziyech wil naar een topcompetitie.

14 februari 2016 om 10:56

Vlaar komt uit de AZ opleiding dus denk dat het je nig zal verbazen.
Als er niets anders uit het buitenland voorbij komt en Ajax wil hem hebben dan zou hij zo maar kunnen tekenen.

14 februari 2016 om 13:33

Volgens mij had Vlaar vroeger ook Ajax-sympathieën. Helaas zijn de supporters in Nederland helemaal gestoord geworden. Vroeger riep men een keer 'hi ha hondelul' of gooide men een sneeuwbal en dat was het dan. Iedere sadistische hooligan neerknuppelen is het enige dat werkt.

Bazoer moet nog 2 jaar bij Ajax blijven hij is voorlopig nog niet uitgeleerd in de Nederland. Bij Ajax heeft hij zeker een basisplaats in een topcompetitie mag hij blij zijn met af en toe wat minuten.

Benieuwd wat Bazoer gaat doen nu hij aangegeven heeft "in ieder geval tot de zomer te blijven". Het beste zou zijn dat ie nog twee jaar in de ED blijft maar als hij zelf vindt dat ie hier niets meer leren kan is hij weg.

Ajax heeft geld zat. Waarom.zou je hem uberhaupt verkopen? En ajax kennende doen ze met dat evt geld daarna toch niks. Gewoon niet verkopen tegen welk bedrag dan ook.

Als PSV en Bazoer fan doet nog kei zeer dat ie bij Ajax speelt. Maar wel goed, dat het nederlands voetbal eindelijk een goeie middenvelder erbij krijgt

Tsja, je kan zeggen te vroeg etc..
Maar Chelsea gaat natuurlijk een schoonmaak houden van de zomer, en Ramires is net weg.
Zouma heeft ook de kans gekregen en zich bewezen, misschien kan het voor Bazoer ook wel goed uitpakken. Maar het blijft een risico, of je nou 1, 2 of 3 jaar het goed doet in de Eredivisie

Bij Barcelona komt hij toch nooit aan spelen toe. Ik vind hem met zijn fysiek en loopvermogen ook meer bij het Engels voetbal passen. Zijn handelingsnelheid is ook te laag voor Barcelona.

Het is te hopen dat die jongen een goede keuze maakt, dit is wel eindelijk een talent die ik echt ver zie komen, wat heel goed zou zijn voor het Nederlands Elftal.

Als bazoer zijnde is het voor je ontwikkeling beter om bij Ajax te blijven. Met name de Premier League is een competitie die fysiek loodzwaar is, dus daar moet je lichaam wel echt klaar voor zijn. Bij beide clubs komt hij terecht op een middenveld met alleen maar sterren, dus het wordt echt wel lastig om die uit de basis te gaan spelen.

Als Ajax zijnde snap ik dat je hem graag verkoopt, je kunt immers een mooi bedrag beuren! Wel denk ik dat het voor zowel Ajax als Bazoer beter is als hij eerst naar een europese subtop club als Napoli gaat. gewoon voor 25 mln en een flink doorverkooppercentage. Dan profiteert Ajax ook nog mee als Barca en Chelsea hem uiteindelijk van Napoli overnemen. Badoer heeft bij Napoli gewoon meer kans op speeltijd en kan zich daar beter doorontwikkelen!

Als Ajax verstandig is (lees als Overmars verstandig is) gaat hij in gesprek om het salaris van die jongen te verhogen als blijk van waardering. Om als enige voorwaarde aan te geven dat ze geïnteresseerde clubs de hoofdprijs zullen vragen. Bedragen als 75 miljoen zo bizar hoog iig dat men zelfs bij de grootmachten er over na moeten denken. Dan weet Bazoer gelijk hoe concreet die interesse is. Persoonlijk vind ik ook dat al die groei clausules van de verkoopprijs je helemaal niet moet willen, die moet je naderhand nog maar zien binnen te halen.

14 februari 2016 om 10:30

Deze jongen heeft een langdurig contract. Als hij weg zal gaan, dan heeft dat te maken met het accepteren van een bod door Ajax zelf. Bazoer heeft al eens eerder grote clubs afgewezen dus om hem maak ik me geen zorgen. Ik maak me eerder zorgen om Ajax dat misschien niet eens doorheeft wat voor een wandelende cashcow deze jongen wel niet is.

14 februari 2016 om 11:04

Dat heeft Overmars wel degelijk door, hij heeft al aan Juventus 25 miljoen vast plus 25 miljoen variabel gevraagd. Hoe langer Bazoer bij Ajax blijft, hoe hoger zijn waarde wordt.

14 februari 2016 om 11:18

Napoli bedoel je? Nou 25 variabel of het daarvan zal komen zal men never weten. Waarom niet 40 miljoen vast? Of gewoon niet eens verkopen. We krijgen er sowieso zooi voor terug.

14 februari 2016 om 11:22

Dat vind ik dus om twee redenen niet al te slim, 25 miljoen nu is niet onoverkomelijk voor grootmachten om een gokje te wagen, die andere 25 miljoen variabel is maar de vraag of je die krijgt (worden doelstellingen gehaald is de cashflow op dat moment toereikend van de koper). Dus dat variabele gedeelte is ook een onzeker gedeelte.

Ik blijf het zeggen een bizar vast bedrag vragen, zodat alleen de echte grootmachten daar serieus over nadenken en een plan hebben met zo'n speler. Terwijl je de speler een opwaardering geeft als beloning voor zijn ontwikkeling, dmv een salarisverhoging.

14 februari 2016 om 11:38

Een bedrag tot 50 miljoen voor een speler die net begonnen is aan zijn carriere is een bizare vraagprijs. Juist doordat Napoli akkoord ging, kan Ajax een nieuw transferrecord vestigen.

Variabel is overigens niet onzeker als je er een bankgarantie voor vraagt. Doe je dat niet, dan ben je inderdaad afhankelijk van de kopende club, zie Utrecht met Vorm.

14 februari 2016 om 12:13

Variabel blijft altijd onzeker, aangezien je nooit weet of die doelstelling worden gehaald en dus of je uiteindelijk wel die extra 25 miljoen krijgt.

14 februari 2016 om 12:23

Het begint moeilijk te worden. Een speler kan ondanks een contract dat nog x jaar loopt altijd een vertrek forceren en als club kun je dan weinig doen.

Bazoer wil blijven dus dat is goed maar wanneer clubs zoals Chelsea en Barcelona en straks ook City, United, Spurs, Arsenal, Bayern, Juve, Real, Atletico, ... op je deur beginnen rammen dan weet ik niet hoe Ajax en Bazoer daar op gaan reageren. Opeens denkt Ajax ook dat ze die 30-40 miljoen euro niet kunnen laten schieten en vragen misschien wel aan hem om toch maar te vertrekken.

Dus ik gok dat Bazoer na dit seizoen nog 1 jaar blijft en dan vertrekt in de zomer van 2017.

14 februari 2016 om 12:52

Ik gok dat Bazoer na dit seizoen weg is als er een club naar zijn zin komt. Hij heeft gezegd dat ie zeker tot de zomer zou blijven, waarmee hij dus al aangeeft dat ie bij een juiste club pleitte is.

14 februari 2016 om 19:32

Tussen gokken en hopen zit een groot verschil mijn waarde Kohaku.

14 februari 2016 om 10:31

U snapt het ricking! Gewoon zeggen dat hij niet te koop is. Je wilt volgend jaar toch CL spelen? Nou, om dan iets te bereiken heb je Bazoer nodig.

Gewoon dikke salarisverhoging geven en bouwen aan een elftal dat Ajax verder gaat helpen in Europa!

14 februari 2016 om 11:26

Uiteindelijk is alles te koop, daar moet je gewoon reeël in zijn, maar dan wel in dit geval voor de absolute hoofdprijs. Een prijs vragen waar zelfs de grootmachten over na moeten denken.
En ja de jongen een salarisverhoging geven als waardering.

14 februari 2016 om 12:10

@ Araman

"een salarisverhoging geven als waardering"

Dat is een goed idee, maar ik zou dan alsnog proberen om er nog 1 of 2 seizoenen bij te doen. Uiteraard niet met de verwachting dat Bazoer die extra tijd nog gaat uitzitten, maar net zoals ze bij Suarez deden. Net zoals Suarez heb ik wel het idee dat Bazoer het ook niet erg vind om zo´n deal te maken zodat Ajax het maximale uit zijn tranfser kan halen.

14 februari 2016 om 19:27

Hij ligt hierna nog 4 jaar vast dus niet gelijk noodzakelijk maar natuurlijk nooit verkeerd. Maar waardering uitspreken en combineren aan nu een waanzinnige prijs , kan hij ook niet teleurgesteld zijn, is een kwestie van slim en tactvol spelen.

14 februari 2016 om 12:59

Ajax heeft geen 100 miljoen, dat is het eigen vermogen.

14 februari 2016 om 19:29

Als dat het eigen vermogen is heeft Ajax dat wel, je zal bedoelen dat Ajax dat bedrag niet aan liquide middelen heeft en dan kan je wel gelijk hebben.

14 februari 2016 om 20:00

Jep inderdaad.

30 miljoen plus traore in ruil.
Het is niet zo dat we krap bij kas zitten of een tekort aan goede en talentvolle middenvelders hebben, maar een goede spits is wel welkom.
Ajax hoeft helemaal niet te verkopen, dus gewoon een fikse hoofdprijs vragen.
Take it or leave it.

Chelsea de hoofd prijs vragen 75 miljoen ze krijgen op het eind van het seizoen de tv gelden rond de 200 miljoen en Chelsea helpt ajax ook echt Traore mogen ze niet huren van ginkel hebben ze voor ajax neus weg gekaapt omdat ze vriendjes zijn met Vitesse en ajax daarna nog een aantal keer geprobeerd van ginkel te huren en dan ook geen mede werking krijgen. Vervolgens omdat Hiddink er ziet wel van ginkel verhuren aan Philips. Laat ze maar betalen

Bazoer gaat alleen naar barca ik acht chelsea kansloos

Snap niet wat die clubs(op dit moment) in hem zien. Speelt een aardig seizoen maar om te zeggen dat het nou fantastisch is gaat me te ver. In de EL heeft hij het verschil ook niet kunnen maken. Misschien dat hij over een paar jaar die stap naar een top club kan maken maar nu is dat toch nog veel te vroeg... toch?

14 februari 2016 om 10:42

Kijk naar depay zelfde verhaal.

14 februari 2016 om 13:15

Depay speelde al een paar jaar goed in de ED, goed wk gespeeld en topscoorder van nederland geworden. Vind ik toch net wat anders.

14 februari 2016 om 10:59

Alsof die clubs hem halen omdat hij nu top is. Ze zien de potentie in hem en willen hem halen voordat een andere club hem haalt en later voor het dubbele verkoopt. Is toch logisch? Sommigen hiero doen echt alsof Europese topclubs alleen maar investeren in topspelers.

14 februari 2016 om 12:05

Gomes01,

Het gaat om potentie Gomes01. Daar draait de scouting voornamelijk om. Een club moet altijd verder kijken dan hun neus lang is en daarom hebben zij interesse in Basoer. Hij is gewoon één van de betere spelers in de Eredivisie en hij is nog jong.

Ook als je kijkt naar het middenveld van Chelsea dan kun je wel begrijpen waarom zij interesse hebben in Basoer.

14 februari 2016 om 13:18

In potentie is het zeker een groot talent maar als je daarvoor al 25-30 mill moet betalen dan kan een topclub toch beter 50 mill neerlegen(wat voor die clubs ook geen probleem is) voor een speler die een paar jaar ouder is en zichzelf al bewezen heeft.

14 februari 2016 om 12:17

@ Gomes01

Om van hem nu al te verwachten dat hij in Europa het verschil voor Ajax zou maken is gewoon niet realistisch, maar hij heeft daar wel laten zien totaal geen moeite te hebben met het tempo en het fysieke geweld. Daar waar dit voor zo´n beetje elke andere Ajacied wel een serieus probleem is.

14 februari 2016 om 13:22

ok, maar wat zouden barcelona en chelsea op dit moment dan met bazoer willen? Zelf verder opleiden of verhuren aan een club in spanje of engeland? een basisplaats zal hij daar nog niet krijgen...

Doe dat nou niet. Eerst maar CL spelen. In de eredivisie speelt iedereen wel goed. In europa league heb ik hem totaal niet zien escaleren blijf dus nog een jaartje enn hopen dst ajax CL speelt.

14 februari 2016 om 10:55

Ik denk dat je excelleren bedoelt.
Het is inderdaad verstandiger om minimaal nog een jaar bij Ajax te blijven. Ik verwacht dat het bij zowel Barcelona als Chelsea lastig wordt om veel minuten te maken.

Als hij slim is blijft hij nog bij ajax een paar jaar en ga dan naar Barcelona, nu komt hij op de bank.
Misschien dat hij bij Chelsea eerder aan de bak komt. Maar Ajax kan vragen wat ze willen denk 25 miljoen wel rieeel zou zijn.

14 februari 2016 om 11:06

25 miljoen is niet reeel, dat is veel te laag omdat Juventus al akkoord was met een hogere transfersom. De waarde van Bazoer zal blijven stijgen omdat hij alleen maar beter wordt.

Als je ziet wat ze nu al hebben geboden, kan je er best 40 mil uithalen. Zeker als de topclubs erbij komen onderhandelen.

Stel dat Ajax hem verkoopt voor een miljoen of 30 + Traoré (of iets dergelijks). Je kan veel vragen omdat elke club achter hem aan zit (dus mensen, ga niet met mij in discussie of hij dit waard is of niet, want daar ben ik zelf ook niet zeker van). Maar stel dus dat je Traoré en dat bedrag krijgt, dan zal je hem misschien nog wel 2 jaar kunnen huren, omdat ze hem toch nu alleen maar willen kopen om hem vast te leggen en de rest te snel af te zijn...

We moeten eens leren onze supertalenten alleen voor superbedragen te laten gaan en dat is geen 25 miljoen. Hier moet je veel meer uit halen. Hij is nog jong en hoeft niet weg.

Het handelhuis Ajax staat weer te kwispelen in de startblokken. Om vervolgens weer te gaan vissen in de vijver waar o.a. Zimling, Viergever, Gudelj, van der Hoorn, Sigthorsson, Milik, en die Franse superspits van Arsenal werden binnengehaald. En, o ja, Frankie en Marcie moeten dan ook blijven....
Wat een geluk dat de jeugdopleiding nog wat talent biedt. Smullen met van de Beek, Nouri en misschien de Jong. Maar onder Frankie wel op de vleugels! Want aanvallend voetbal is bij Louis en adept Frank verboden!

14 februari 2016 om 11:04

Precies.. De man die verantwoordelijk is voor het opleiden van die grote talenten is volkomen pijnlijk aan de kant geschoven door die fantastische technische staf die gloreren in het aantrekken van fantastische spelers (Zimling, Sanago etc) Het is volkomen gestoord. Eigenlijk maakt het niet uit waarvoor je Bazoer verkoopt.. Dat geld wordt toch niet geïnvesteerd in een goede opvolger.. we trekken liever C garnituur aan.

14 februari 2016 om 11:30

Je noemt gehuurde spelers beetje flauw vind je niet?

14 februari 2016 om 12:55

Hoezo is dat flauw? Die maakten ook deel uit van de selectie en zijn niet uit eigen bewegen naar Amsterdam gefietst. Kijk naar Lestienne en Guardado, die voldoen ook als huurspeler.

14 februari 2016 om 13:31

Ik wil ook best spelers noemen die op permanente basis werden aangetrokken en zelden tot nooit aangetoond hebben iets toe te voegen aan Ajax, wellicht dat ik dan minder flauw ben Overmars heeft aangetoond niet echt veel kennis van zaken te hebben. Zoals Kohaku al terecht opmerkt weet een PSV wel de juiste spelers te halen, ook op huurbasis.

Onvermijdelijk dat we Bazoer op een gegeven moment kwijt gaan raken. We spreken van een exceptioneel talent. Ik verbaas me er over hoe simpel het er bij die jongen uitziet. De klasse druipt er van af! Als Ajax zijnde vind ik dan ook dat je de absolute hoofdprijs moet vragen.. Een transfersom tussen de 40 en 50 miljoen lijkt mij niet onredelijk. Zeker in deze tijd.

Gewoon een belachelijk bedrag vragen voor een vertrek komende zomer of een redelijk bedrag rond de 20-25 miljoen en dan in zijn contract zetten dat hij de komende 2 jaar teruggehuurd wordt.

Dit laatste lijkt me de perfecte oplossing voor alle partijen.

14 februari 2016 om 11:07

Waarom zou je de prijs nu verlagen tot slecht 20-25 miljoen als Napoli al 25-50 geboden heeft? En terugverhuren is geen optie, Ajax heeft straks weer nieuwe talenten en die wil je niet blokkeren met huurspelers.

14 februari 2016 om 11:39

Waarom zou je hem dan niet gewoon twee jaar nog houden en dan verkopen? Dan verdien je ook nog meer als hij deze lijn doortrekt

Hopelijk gaat hij niet naar chelsea. Waarschijnlijk wordt krijg Bazoer hier geen basis plek en wordt hij alleen maar verhuurd...

Bazoer lijkt me een verstandig persoon en moet nu helemaal niet naar Chelsea of Barcelona willen. Het enige wat zij doen is zo'n speler kopen zodat een concurrerende club hem niet heeft. Ze proberen hem een paar keer uit in een oefen-wedstrijdje en dat was het dan. Jammer maar helaas denken ze dan. Die paar miljoen meer of minder maakt deze clubs toch niets uit. Ik zou zeggen: blijf nog een jaartje bij ajax en ga dan eens kijken of je je in de kijker kunt spelen bij een mooie subtopper in het buitenland. Het niveauverschil tussen Nederland en de top van Engeland/spanje is simpelweg te groot (memphis e.d.).

Ik vind hem eerlijk gezegd nog niet klaar voor zo'n stap. Beter blijft hij nog een jaar bij Ajax. Sowieso vind ik hem een beetje gehypt. Talentvolle jongen hoor, maar ik vind hem ook niet zo heel flitsend spelen.

Laat ze nou maar gewoon antwoorden met hij is nog niet te koop...veel te overschat voor dit moment ...

Lekker depay achterna? Blijf nou maar even rijpen!

60 miljoen en 5 % doorverkoop, 1-2 jaar terug huren. En als barca hetzelfde biedt aan barca verkopen, jullie willen ons nooit helpen, wij jullie niet, traore ahum Als goedmakertje kunnen ze het compenseren met alsnog een speler.

14 februari 2016 om 11:30

Ja hoor, ze gaan 60 miljoen betalen om hem eerst nog 1 of 2 jaar aan Ajax te verhuren.

50-60 miljoen vragen, doorverkooppercentage van 10 procent en Ajax mag hem nog 1-2 jaar huren om hem wekelijks te laten spelen. Dan zou ik niet ontevreden zijn.

Ik zou geen zaken doen met Chelsea. Ajax had een spits nodig in de winter, die misschien wel het verschil was geweest tussen een kampioenschap en een tweede plaats, en kreeg bij Chelsea nul op rekest wat betreft Traore. Vervolgens laten ze Van Ginkel wel zonder problemen naar PSV gaan. Bovendien is er toch genoeg interesse voor Bazoer.

14 februari 2016 om 11:25

Dat heeft niks te maken met PSV of Ajax hoor. Alsof het Chelsea wat boeit wie er hier kampioen wordt. Van Ginkel kwam weinig aan spelen toe bij Stoke, voor meer speeltijd is hij naar PSV gegaan, waar Chelsea ook wat aan heeft. Traore mocht niet weg van Chelsea, omdat ze hem nog denken te gebruiken.

14 februari 2016 om 12:21

Traore mocht wel weg, alleen niet naar de Eredivisie. Terwijl dat daarna met Van Ginkel ineens geen probleem is. Zelfde club, zelfde transferperiode en twee spelers in een vergelijkbare situatie. Dan krijg ik toch wel heel sterk het gevoel dat Hiddink zich heeft laten gelden.

Dus dan lijkt het mij wel legitiem als Ajax liever zaken gaat doen met anderen.

14 februari 2016 om 12:58

Van Ginkel zat niet bij de selectie van Chelsea en Traore wel. Daarnaast vinden ze bij Chelsea dat Traore te goed is voor de ED. Heeft niets met Hidding te maken, die trouwens ook vriendjes bij Ajax heeft zitten.

15 februari 2016 om 18:21

Waarom zit hij dan nog bij Chelsea? Hiddink zag veel in hem en met het oog op het zware programma heeft hij Traore er toch maar bij gehouden.

15 februari 2016 om 09:07

Inderdaad, altijd plus 10-20 % op de prijs als chelsea komt, deden ze ook tien Ajax van Ginkelmwou halen.

Als dit waar is, hoop ik dat Ajax weigert en bazoer goed nadenkt en blijft. Gun hem wel een transfer, maar nu nog te vroeg

Ik vind Bazoer meer een type voor de Premier League dan de Primera Division. Hij is een echte box-to-box speler, hij is niet een technicus als Modric, Iniesta of Rakitic. Maar Chelsea zou ik niet doen als ik hem was.
Gewoon nog lekker 2 jaartjes bij Ajax blijven en uitgroeien tot de beste speler in de Eredivisie.

Het doet me als PSV-fan pijn om te zien dat deze jongen zoveel geld gaat opbrengen. Maar mijn advies: laat ze maar allemaal tegen elkaar opbieden. Ik moet het allemaal nog zien met Bazoer, maar ik denk dat dit al het moment is om hem voor een flink bedrag te laten gaan. Je kunt van een speler uit de Nederlandse competitie niet meer goed inschatten hoe hij het gaat doen in een grote competitie. Dat zie je nu ook met Depay. Maar Bazoer heeft wel potentie.

14 februari 2016 om 12:14

Als ik eerlijk ben vind ik dat Hendrix zich tot nu toe meer heeft bewezen dan Bazoer. Ook in de poulefase heeft Hendrix zich prima staande gehouden. In potentie zal Bazoer waarschijnlijk wel beter zijn, maar op zijn goal in de Klassieker na heb ik hem niet echt iets speciaals zien doen.

14 februari 2016 om 12:31

@ Prosoccr47

Beide spelers hebben alles nog te bewijzen, maar ook Bazoer heeft goede Europese wedstrijden gespeeld. Hij heeft daarin laten zien totaal geen problemen te hebben met het fysieke geweld; maar nog belangrijker dat zijn voetbal intelligentie niet in de war raakt zodra er serieuze tegenstand is, op een paar (jeugdige) foutjes na vind ik dat hij in de Europese duels die hij speelde vaak wel heel volwassen speelde. Dit in tegenstelling tot de meeste van zijn ploeggenoten, die daar wel serieus problemen mee hebben; en waarvan de meesten daar altijd problemen mee zullen hebben.

De overigens nu bejubelde Hendrix werd niet zolang geleden nog door zo´n beetje elke PSV supporter als niet goed genoeg beschouwd. Persoonlijk denk ik ook dat het weinig zin heeft om nu al te praten in termen van "de een heeft al meer bewezen dan de andere". Beide spelers hebben hun potentie laten zien, en nu is het juist de taak voor beide om te laten zien of zit serieus of ze het serieus naar "the next level" kunnen brengen.

Laten we hopen dat hij gewoon blijft. Geld wordt toch niet of verkeerd uitgegeven. Dus ook geen 60 of 80 miljoen gewoon bij ajax blijven

Guusje zal ze wel even vertellen wie ze moeten halen. Slimme zet wel!

Nee niet verkopen, in ieder geval voorlopig niet. Lijkt me beter voor zijn persoonlijke ontwikkeling om nog 1 a 2 seizoen bij Ajax te blijven en dan de grote stap maken. Als hij nu zal vertrekken naar Barca of Chelsea hoor je waarschijnlijk nooit weer wat van hem. Daarnaast heeft Ajax het geld niet nodig tot nu toe. Dus doe er alles aan om dit soort pareltjes te behouden.

Ongetwijfeld is Barcelona zijn droomclub.
Maar hij zou meer bij Chelsea aan de bak komen.Bij Barcelona zou hij in het 2e komen of verhuurd worden aan een soort Bettis Sevilla.

14 februari 2016 om 12:06

Bij Chelsea lopen anders ook genoeg middenvelders rond, denk niet dat hij Hazard, Cesc, Willian of een Matic zo maar de basis uit de basis speelt. Ik betwijfel ook wel of hij nu al toe is aan de stap. Op zijn prachtige goal in de Klassieker na heb ik hem eerlijk gezegd niet echt iets speciaals zien doen. Heb wel is een paar wedstrijden op hem gefocust en vind hem tot nu toe er echt niet bovenuit steken ofzo.

14 februari 2016 om 14:04

Dan ook goed lezen Prosoccer...
Zeg ook niet dat hij die jongens uit de basis speelt..Maar dat hij meer kans en aan de bak komt dan bij Barcelona

Weer een jonge speler verpest door geld....nog geen eens een heel seizoen goed en met regelmaat gespeeld.veel groter gemaakt als hij is.kan er zo 10 opnoemen die op deze manier hun hele loopbaan verpest hebben.

Hoe kan het dat een controlerende middenvelder meer waard kan zijn dan een aanvallende middenvelder die al 11 goals erin heeft liggen?als bazoer 30 miljoen moet opleveren,hoe kan ziyech dan maar 7 miljoen waard zijn, ook al vindt ik hem met vlag en wimpel de beste speler van de eredivisie..Blijven presteren bij een club die op instorten staat dan ben je mentaal ontzettend sterk..

14 februari 2016 om 12:01

Het gaat er niet om wat jij hem waard vind of je hoeft hem ook niet te vergelijken met andere spelers. Iets met vraag en aanbod. Ajax hoeft hem niet te verkopen want ze hebben geld zat en ligt lang genoeg vast om dit te kunnen vragen. Wil men dat niet dan zou ik zeggen doeiiiii volgend jaar nog een keer proberen. Contract is nog lang genoeg om er dan nog een flink bedrag voor te krijgen

Vraag 75miljoen... De supporters willen hem houden en er word toch niks gedaan met 25 miljoen

Nou ik neem aan dat we met Chelsea voorlopig geen zaken doen zolang die gluiperige Guus Hiddink daar zit. Wij mochten Van Ginkel en Traore niet huren. Wat denken ze daar wel niet mafketels!!

14 februari 2016 om 13:01

Jullie mochten van Ginkel ook huren maar omdat Ajax verzuipt in de middenvelders was er geen behoefte aan om hem te huren. Kan Hidding toch niets aan doen dat Ajax zoveel middenvelders heeft?
En Traore is uitgeleerd in de ED volgens Chelsea en ze verwachten dat ie nog nodig kan zijn terwijl van Ginkel al bij Stoke liep.

3 jaar bij Ajax blijven dan de stap maken anders ben ik bang voor een Affelay scenario

14 februari 2016 om 12:15

Afellay scenario? Die had zich jarenlang bewezen bij Psv voordat hij naar Barcelona vertrok. Mede door blessures en wellicht zijn mentaliteit heeft hij het daar niet waar kunnen maken. Was destijds samen met Suarez de smaakmaker van de eredivisie, die daar nu de ene goal na de andere erin schiet.

14 februari 2016 om 12:48

Suarez is echt het voorbeeld voor elke voetballer in de eredivisie qua stappen van voetbalclubs. Van Groningen naar Ajax, tussenstop bij Liverpool, daar heel goed gepresteerd en een droomtransfer naar Barcelona, want dat was echt zijn droom, gerealiseerd. Bazoer heeft het misschien wel in zich om direct die stap te maken, maar niet nu al. Over een paar jaar wellicht.

Traore mocht niet uitgeleend worden voor een half jaar aan ons... Dan zeggen we een starttarief van 30 mil...
Meld Barcelona zich ook dan mooi laten opbieden

Ik denk, dat Ajax erg blij mag zijn met 30 miljoen, misschien 35 miljoen.
We praten over de NL competitie.
Ajax heeft weinig Europees laten zien, is geen topclub meer in Europa.
Heeft natuurlijk wel een naam in Europa.
Financieel word je links en rechts ingehaald door gefinancierde clubs.
Goede speler, met potentie, maar moet het ook nog waarmaken op hoger niveau.
Al met al zijn die bedragen absurd.
Een Depay die nog weinig gepresteerd heeft, werd ook al voor een extreem hoog bedrag verkocht.
Maar de markt is verziekt.
Beval je niet, voor jou een ander, Real Madrid is daar een groot voorbeeld van.
Die kopen geen spelers die goed zijn, maar marketing technisch goed zijn.
James is een daar een voorbeeld van.
Een leuk WK, maar er zijn betere spelers te krijgen.
Dus marketing technisch is Bazoer niet interessant, voor grote clubs.
Op voetbal gebied tzt wel.
Maar als we terug kijken, is Bazoer nu beter dan Affelay bijv in zijn goede jaren?
Ik denk het zelf nog niet.


14 februari 2016 om 12:43

Precies, de markt of verziekt. Daarbij gaat het ook om Bazoer een niet on Ajax waar ze voor komen, en dus ook de prijs van Bazoer en niet de waarde van Ajax. Bazoer is een groot talent, potentiële wereldtopper. Daar hoort een prijs bij.

Het is alleen zo dat clubs als Barcelona en Chelsea tientallen talenten tegelijk scouten en aankopen Barcelona contracteerde vorig jaar op 1 dag 70 spelers Prima spelertje die Bazoer maar hij komt nu zeker nog veel te kort voor het niveau van Barcelona of Chelsea Dat was wel te zien in wedstrijden in de EL tegen laagvliegers als Celtic en Molde BK Om nu aangekocht te worden voor de bank lijkt me slecht voor zijn ontwikkeling

14 februari 2016 om 12:44

Die 70 spelers zijn natuurlijk allemaal gratis spelers die nog geen contract hebben en voor de jeugdelftallen, daarbij zijn door soort bedragen niet gemoeid.

Bazoer heeft niets te zoeken bij deze schatrijke maar visieloze club. Clubs als Arsenal, Barcelona maar ook B.m. liggen veel meer in de lijn van de verwachtingen.

Als Bazoer voor zijn sportieve carriere zal kiezen dan zal hij als hij slim is nu nog gewoon bij Ajax blijven en zich verder ontwikkelen. Bij een Barcelona ,chelsea of een andere topclub zal hij als snel op de bank belanden en veel minder speeltijd krijgen.

Nederlandse clubs moeten gewoon hoge transfersom durven te vragen zodat ze de buitenlandse clubs weten dat ze de goede spelers in de eredivsie niet voor schijnt kunnen komen, Zo kunnen wij als nederlandse clubs misschien nog aansluiting vinden europees

Al bied chelsea 40 miljoen gewoon niet doen want verdwijnt daar toch op de bank, geen toekomst daar

Zeer getalenteerde doch net zo vervelende als getalenteerde speler. Een beetje de donkere Lothar Matthäus.

Ik heb het idee dat Bazoer zelf nog helemaal niet wilt vertrekken bij Ajax. Hoeveel en door welke clubs er ook geboden wordt, Bazoer is nog altijd degene die het hoogste woord heeft.
Barcelona is zijn droomclub en daar wilt hij binnen vijf jaar vaste waarde zijn heeft hij eerder aangegeven.
Bazoer koos een aantal jaar geleden ook voor zijn carrière (ajax) in plaats van het grote geld (man City) toen hij bij PSV geen toekomst meer zag. Daarom denk ik dat Bazoer verstandig en geduldig genoeg is om na dit seizoen nog 1 of 2 of zelfs 3 seizoenen in Amsterdam te blijven. Hij is nog jong en het zal hem een zorg zijn hoeveel geld Ajax straks uiteindelijk voor hem ontvangt wanneer hij zijn volgende stap maakt.

14 februari 2016 om 13:03

Sta er niet van te kijken dat Bazoer komende zomer vertrekt gezien zijn uitspraak van enkele weken terug dat ie zeker tot de zomer zou blijven. Mocht Ajax tweede worden en dus niet zeker zijn van de CL dan is ie pleitte als er zich een goede club meldt.

Wat maakt het uit als Bazoer vertrekt? Het geld gaat in de kluis en verder ziet de supporter er niets voor terug. De penningmeester blij, Overmars blij en we gaan weer over tot de orde van de dag!

15mil zou genoeg zijn hij heeft zich niet eens bewezen in de europa league doe normaal zeg. 25mil dat is echt veel

14 februari 2016 om 12:25

Vreemd, dat terwijl Napoli 25 vas plus 25 variabel bood.

Bazoer heeft duidelijk aangegeven zich nog twee jaar bij Ajax te willen ontwikkelen en vervolgens Barcelona als droomstap te zien.

Wellicht volgende zomer (2017) verkopen aan Barcelona voor ~40 miljoen en dan nog een jaar bij Ajax laten spelen. Krankzinnige bedragen tegenwoordig maar wel realistisch als je ziet wat er overal betaald wordt.

14 februari 2016 om 13:04

Bazoer zei twee weken terug anders nog dat ie zeker tot de zomer blijft. Die twee seizoenen durf ik geen geld op te zetten.

Beginnen met 50 miljoen, want dat wat je vraagt ga je nooit krijgen. En dan schrik je ze misschien even af. Als ze hem echt willen moeten ze daarvoor betalen.

Beginnen met 80 miljoen, dat is eigenlijk een koopje voor hem, ik heb liever hem in mijn team dan Pogba bijvoorbeeld

Weer een talent die verhuurd gaat worden aan overal en nergens. Zou het jammer vinden als hij gaat. Moet in mijn ogen zich gaan bewijzen als dragende speler, zolang hij zich bij ajax niet heeft bewezen een dragende kracht te zijn gaat hij falen bij een topclub en zal hij verhuurd worden.

Als die jongen slim is, blijft ie een seizoen of 2 bij Ajax en dan naar een Europese subtopper gaan. Het verleden bewijst genoeg

14 februari 2016 om 13:51

Het probleem is dat er weinig meer gedacht wordt in termen van carrière-opbouw wanneer een speler en zijn entourage zo snel en zo makkelijk binnen kunnen lopen. Dan sneeuwt het ideële carrièreplaatje onder en hoopt men de uitzondering op de regel te worden.

Martial 80 miljoen. Wat moet Bazoer dan opbrengen? Minimaal 50 als je het mij vraagt.

14 februari 2016 om 13:54

Minimaal idd...daarom wordt netto straks ook ontslagen. Die gaat met 22 akkoord

Chelsea is de laatste ploeg waar je naar toe wilt gaan, zeker niet als jong talent. Veel poen krijgen zal hij ook ergens anders doen. Het is niet zo dat Chelsea de enigste club is die interesse toont.

Wakker worden! Tis 2016 hoor! Minimaal 35 alles erboven is mooi meegenomen maar niet overdreven..wat een heerlijke speler! Grootste talent ter wereld met dit talent niveau

Beter nog een jaartje blijven, en naar Schalke ofzo gaan. Dan is hij rijp genoeg voor de top

Barcelona zou het beste voor hem zijn

Minimaal 50 miljoen vragen (inclusief variabele inkomsten, doorverkooppercentage). Dan kan Ajax meerdere vervangers halen.

Nou... weet niet of ik hier blij mee ben.

Gewoon 75 miljoen vragen. Maar als een club dan akkoord is laten gaan. Klaassen dan wel vasthouden en weer rechts zetten, Sinkgraven of Nouri op 10, van de Beek ook nog achter de hand. Maar bij een echt hoog bod verkopen, anders krijg je een Totilas situatie. Stel hij loopt een hele nare blessure op...., dan kun je het geld beter binnen hebben.

Was dat niet die club die niks wou weten om een speler aan Ajax te verhuren? Straal dan nou ook een eind op! Met zo veel geld op de bank als Ajax nooit weg doen geld zat!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren