Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Met Van der Hoorn en Viergever centraal kan je ook kampioen worden’

Laatste update:

Trainer Frank de Boer van Ajax heeft in de verdediging nog maar vijf spelers voor vier posities. Kenny Tete raakte zwaar geblesseerd, John Heitinga kondigde zijn afscheid aan en Jairo Riedewald brak zijn enkel. De Boer geeft op de persconferentie voorafgaand aan het duel met FC Groningen toe dat ‘de spoeling op dit moment vrij dun’ is.

/

“Ik vond wel dat de vier van afgelopen zondag een goed signaal hebben afgegeven. Met dit centrum kan je ook kampioen worden”, zo doelt de oefenmeester volgens Goal op Mike van der Hoorn en Nick Viergever. Mocht er nog iemand wegvallen, dan kijkt De Boer naar de jeugd.

“Vanuit Jong Ajax, dat heb ik wel eens eerder gezegd, zijn spelers als Leeroy Owuso en Django Warmerdam de eerste spelers die in aanmerking komen.” Nicolai Boilesen komt hoe dan ook niet meer in aanmerking. “Het hoofdstuk Boilesen is helemaal afgesloten. Wat er ook gebeurt.”

Ajax zet de jacht op de landstitel voort met een lastig uitduel in Groningen. “We zullen er alles aan doen om weer bovenaan te komen. We praten en zetten dat om in trainingen. Hopelijk zien we dat terug. FC Groningen is normaal gesproken een goed voetballend team. Tegen Ajax kunnen ze wat extra’s brengen”, waarschuwt de coach.

Ajax pakt de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

v/d Hoorn geef ik het voordeel van de twijfel maar Viergever................., het is allemaal net niet bij hem en was eigenlijk een overbodige aankoop.

12 februari 2016 om 14:42

Ik vind viergever ook niks van de hoorn wordt steeds beter. Dan heb ik liever van rhijn rechtsback dan viergever überhaupt in het team.

12 februari 2016 om 15:12

Viergever haalt vaak wel een 6je. Vind hem niet zo slecht als sommigen stellen. Veel eredivisie en europese wedstrijden. Prima 12/13e man.

12 februari 2016 om 17:25

@mentalist: eens. Hij heeft ook zn charisma etc niet mee. Het is moeilijk voor te stellen dat iemand niet beter wordt dus zal ook niet voor hem gelden toch? Wil hem eigenlijk wel meer aan het werk zien

12 februari 2016 om 14:46

Dat Ajax Viergever heeft gekocht begreep toen al niemand. Aardige speler bij AZ, niet meer dan dat. Breedte aankoop pur sang

12 februari 2016 om 15:08

@ Veste, aardige spelers van AZ zijn goed genoeg voor de bank van Ajax. Je kunt niet 22 spelers hebben die allemaal het gewenste basisspeler niveau hebben.
Uiteraard willen we dat allemaal, maar hoe moet je die rustig houden op de bank?

12 februari 2016 om 15:56

Klopt, maar het idee van een wisselspeler is dat deze het goed doet wanneer hij daadwerkelijk moet spelen. Dat is bij Viergever nou niet direct het geval, die overtuigt vrijwel nooit.

12 februari 2016 om 16:32

Viergever mocht bij AZ al niet meer centraal spelen... Moest linksback.

Omdat jan Wuytens de voorkeur kreeg... En hoedt op de bank zat.

Viergever werd dus behoorlijk gedegradeerd, onbegrijpelijk dat Ajax hem kocht voor 2,5 miljoen voor een 1-jarig contract

Zo goed als uitgesloten, voor mij is het zeker dat Psv kampioen wordt. Brands is iemand die kwaliteit en ervaring, hoog in het vaandel heeft en zeer serieus neemt. Psv heeft de meest uitgebalanceerde selectie, jong talent, ervaring en kwaliteit. Ik ben wel blij dat Van den Hoorn centraal blijft staan, en Veltman voelt zich als een vis in het water als rechtsback. In tegenstelling tot die jonge juffrouw Viergever, die heeft en zal nooit het Ajax niveau hebben.

12 februari 2016 om 14:51

Dat jij geen vertrouwen hebt in Ajax is al lang bekend. Ik heb je volgens mij nog nooit een positieve reactie zien geven over Ajax.

Van der Hoorn doet het prima. Hij heeft alleen de pech dat hij Veltman (die zeer onderschat is) en toptalent Riedewald voor zich heeft. Viergever daarentegen is gewoon niet goed genoeg. Maar ja, ook met Viergever kun je kampioen worden, door Gudelj. Gudelj is er voor een aardig deel verantwoordelijk voor dat de defensie flink word ontlast. PSV is ook alles behalve overtuigend dit seizoen, en heeft nog een aantal zware extra wedstrijden voor de boeg (atletico, beker). Ik heb er vertrouwen in!
Daarbij hoop ik wel dat dit het laatste jaar van de Boer is. Er moet een coach die met gogme en lef durft te spelen.

12 februari 2016 om 15:03

Psv is uitgeschakeld in de beker en de wedstrijden tegen atletico zijn niet kort achter elkaar

12 februari 2016 om 16:03

Dat is waar ook, dom. Nee de wedstrijden tegen atletico zijn niet kort achter elkaar, maar zijn wel loodzwaar. En na deze wedstrijden moet er ook gewoon in de Eredivisie gevoetbald worden. In deze wedstrijden is de kans een stuk groter dat ze punten zullen laten liggen. Zeker omdat ze twee pittige tegenstanders krijgen (ado, ajax)

12 februari 2016 om 16:27

Er is ook geen reden om positief over Ajax te zijn. Als je wekelijks het team ziet spelen ga je daar spontaan van kotta draaien. Als voetballiefhebber dan. Gudelj op het middenveld is afschuwelijk om te zien, even als El Ghazi, Fischer en Sinkgraven. Het is dramatisch. Dat Ajax tweede staat heeft te maken met het feit dat de rest zo ongelofelijk slecht is. Er zijn maar twee topclubs in Nederland, als je het objectief bekijkt.

Over De Boer, tja.. Kijk maar eens of een andere trainer het met dit povere elftal kan doen. 3 a 4 aankopen zijn noodzakelijk. Ook is het nodig om het middenveld te vernieuwen. Gudelj en Klaassen kunnen niet in 1 team spelen.

12 februari 2016 om 15:14

Zo goed als uitgesloten? Zo dat is wel heel pessimistisch. Het scheelt tenslotte maar 1 punt.
PSV kan net als Ajax ook opeens in een dipje terecht komen. Onder Ronald Koeman was PSV ook heel goed bezig en toen ze opeens uitgeschakeld werden in de CL lieten ze daarna ook meerdere keren punten liggen.
Ik denk dat het meer 60/40 is. In het voordeel van Psv. PSV heeft natuurlijk het voordeel dat hun basis waarschijnlijk deze week of volgende week weer 100% fit is en ze krijgen Ajax nog thuis.

12 februari 2016 om 15:58

En wie werd er toen kampioen onder Ronald Koeman? Juist ja!

Ajax moet vooral aanvallend sterker worden. De verdediging geloof ik wel, al is het natuurlijk een aderlating.

Had tegen Roda gespeeld met Van der Hoorn en er waren twee punten meer in bezit , en wissel eens eerder een speler , het mag namelijk ook tijdens de rust .

Das mooi Frank. Ik denk dat Aguero het ook in zijn broek doet voor deze 2 geweldenaren.

Was het voor Frank nou niet juist de uitdaging om in Europa weer eens een rondje verder te komen en te overwinteren? Waarom slaagt PSV er wel in om een klasbak als Guardado te halen die in zijn kielzog ook nog eens een beest als Moreno meebrengt?

12 februari 2016 om 15:59

De boer zegt toch dat je met hun kampioen kan worden?! Volgens mij speelt aguëro bij city

13 februari 2016 om 09:25

Ik denk dat de uitdaging voor de Boer om kampioen te worden wel een beetje weg is. Hij wilde volgens mij graag europees overwinteren, maar dat gaat met viergever en vd Hoorn gewoon niet gebeuren !

Tuurlijk zegt de boer dit, maar hij weet wel beter. Zeker viergever is niet goed genoeg. maarja wat moet de boer anders zeggen.

Misschien dat Ajax kampioen wordt, maar dan krijg je dus weer volgend seizoen falen in de CL (en daarna El). Ik hoop echt dat Ajax gewoon niet kampioen wordt en dat er dan een echte 'revolutie' komt, want dit is gewoon pure drama (vooral Europees)

12 februari 2016 om 15:21

Ajax heeft er meerdere malen heel dicht tegen aangezeten. En jij weet net zo goed als ik dat Ajax 1x is genaaid door Zagreb en anders hadden ze dus gewoon overwinterd.
Tevens zat Ajax altijd wel bij minimaal 1 absolute topclub (barca & Real meerdere malen). En daarnaast vaak ook nog bij clubs als Psg, Bor.dortmund en Man.city.
Laten we eerlijk zijn. Man.united is totaal niet te vergelijken met een Barca of Real. Tegen die clubs ben je gewoon kansloos. Tegen dit United maak je gewoon goede kansen.
En de nr2 in de poule Wolfsburg heeft 1 heel goed seizoen gedraaid en zonder de Bruyne zijn ze veel minder. Die club kan je ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een PSG of Man.city.
Ik zeg dus niet dat PSV het makkelijk had, maar Ajax had het gewoon in de meeste gevallen een stuk moeilijker.

Als ik echt naar falen kijk dan vind ik eigenlijk dat Ajax vooral dit jaar in de EL heeft gefaald. In zo'n poule hadden ze natuurlijk gewoon minimaal 2e moeten worden.

12 februari 2016 om 16:29

Altijd dat 'oh, wat hebben wij altijd veel pech'. Het lijkt wel of Ajax supporters niet kunnen accepteren dat dit vooral een gebrek aan kwaliteit is, en in mindere mate een gebrek aan geluk. Er zijn immers ook tal van mindere clubs tegen wie Ajax niet wist te winnen in Europa.

12 februari 2016 om 16:30

En dan praat ik niet alleen over dit jaar, maar over de laatste 5/6 jaar.

12 februari 2016 om 17:00

Ajax heeft maar een keer pech gehad met de loting en dat is toen ze bij Real Madrid, Man City en Borussia Dortmund in de groep zaten. De groep toen ze bij Lyon, Zagreb en Real Madrid zaten en de groep van FC Barcelona, Celtic en AC Milan zijn gewoon minder of gelijkwaardig van de groep van PSV. FC Barcelona, PSG en APOEL was een lastige loting maar daar ben je niet volledig kansloos. Ajax had in die 4 seizoenen gewoon twee keer door kunnen gaan, en dan kan je wel met Lyon - Zagreb komen maar Ajax heeft twee keer 0-0 gespeeld tegen Lyon. Als je daar een wedstrijd van had gewonnen was er niks aan de hand geweest, het Lyon van die tijd was echt niet zo goed. Daar had je gewoon van kunnen winnen.

Oftewel liever geen kampioen dan Boilesen laten spelen? Prima instelling, Frank!

12 februari 2016 om 14:49

Boilesen zal ons wel kampioen maken ja

12 februari 2016 om 14:57

Lol, je bedoeld Boilesen die Ajax vorig seizoen elke wedstrijd tegendoelpunten bezorgde samen met van Rhijn? Pfff.....als je daar op moet hopen, zet dan Owusu er maar in of Savastano, die zijn er volgend seizoen ook nog.

12 februari 2016 om 14:59

Op welke plaats moet Boilesen spelen dan? Dijks doet het prima op op linksback, en ook Viergever kan daar nog spelen. Boilesen zal ons hoe dan ook geen kampioen maken

Kampioen van de jupiler league moet wel lukken ja maar als je kampioen wilt worden van de eredivisie moet je echt een goed centraal blok hebben hoor. Ik denk dat ajax nog wel punten laat liggen omdat het defensief toch wat zwak is geworden.

12 februari 2016 om 16:43

Dan ben ik benieuwd wie kampioen wordt, want het centrale blok bij PSV is nu ook niet echt betrouwbaar te noemen. (met name Bruma)
Functioneerden tot op heden redelijk omdat Guardado en ook Hendrickx super speelden. Ik denk dat door het wegvallen van Guardado ook Hendrickx minder goed zal spelen (hij heeft de coaching en ervaring van Guardado nodig) en dat daarom nu eindelijk de zwakheden van het centrale blok aan het licht komen. (bijvoorbeeld opbouw, doordekken, met ruimte in de rug spelen etc....)
Ajax wordt dus op een slof en een oude voetbalschoen alweer kampioen!

12 februari 2016 om 20:04

Onder welke steen ben jij vandaan gekropen? Bruma by far de beste cv in de eredivisie dit jaar.

Eerlijk is eerlijk, Veltman begint het steeds beter te doen. Hij heeft minder "slechte momentjes" en doet het erg goed. Viergever daarentegen...... Wat moet ik daar nog over zeggen
Als ik zou moeten wedden dan zou ik mijn geld op Psv zetten maar het zal nog spannend worden.

Edit: Hoofdletter bij naam Veltman

Heerlijk die Frank de boer die geeft je elke week toch wel weer een paar grappen. Ik vraag me echt af of deze man überhaupt nog serieus te nemen is. Het de laatste maanden echt alleen maar onzin wat deze man uitkraamt

12 februari 2016 om 15:25

Idd zeg. Dit duo is leuk voor een middenmoter in de eredivisie maar meer dan ook niet. Het is nu makkelijk praten na de overwinning op Feyenoord maar beide heren hebben al lang en breed bewezen het niveau Absoluut niet aan te kunnen.

Op zich kan het wel, kampioen worden met deze verdediging. Ajax heeft de meeste sterke tegenstanders al gehad op Psv uit na en Psv zal het nog zwaar hebben in de CL. Wat mogelijk weer zijn weerslag krijgt in de competitie. Als Ajax dan kan stunten uit bij Psv en blijft winnen van de kleintjes dan maakt Ajax een goede kans op de titel dit seizoen. Psv heeft op papier de sterkste selectie maar er zijn meerdere factoren die kunnen bepalen wie de kampioen gaat worden.

Toch mooi dat je zulke spelers als back-up hebt. Ze zijn voorbijgestreefd door spelers uit de eigen jeugd, dat is alleen maar goed. Zonder aankopen had je nu bijna niemand achter de hand gehad.

Warmerdam vind ik wel opvallen dat die genoemd wordt door De Boer. Sierlijke voetballer, maar was vorig jaar toch nog gewoon een middenvelder? Aan de andere kant: zo is Vertonghen ook begonnen.

Ajax heeft een heel makkelijk resterend programma. Dat moet je ook met deze verdediging goed kunnen doorstaan. Alleen Psv, Groningen, Heerenveen uit is echt lastig, de rest moet te doen zijn:

Zondag 14 februari: FC Groningen – Ajax
Zondag 21 februari: Ajax – Excelsior
Zondag 28 februari: Ajax – Az
Zondag 6 maart: Willem II – Ajax
Zondag 13 maart: Ajax – Nec
Zondag 20 maart: PSV – Ajax
Zondag 3 april: Ajax – PEC Zwolle
Zaterdag 9 april: sc Cambuur – Ajax
Zondag 17 april: Ajax – FC Utrecht
Woensdag 20 april: sc Heerenveen – Ajax
Zondag 1 mei: Ajax – FC Twente
Zondag 8 mei: De Graafschap – Ajax

Psv heeft het toch wat zwaarder met die extra CL wedstrijden in de benen en lastige uit potjes bij Groningen, AZ, Roda en Pec. En lastige thuis potjes tegen Heracles, Ajax en Vitesse.

Feb 201616:45 uur n.e.c. - Psv
20 feb 201619:45 uurpsv - Heracles Almelo
24 feb 201620:45 uurpsv - Atletico Madrid Champions League
27 feb 201619:45 uurpsv - ADO Den Haag
5 mrt 201619:45 uurfc Groningen - Psv
12 mrt 201619:45 uurpsv - sc Heerenveen
15 mrt 201620:45 uuratletico Madrid - PSV Champions League
20 mrt 201616:45 uurpsv - Ajax
2 apr 201619:45 uuraz - Psv
9 apr 201620:45 uurpsv - Willem II
16 apr 201620:45 uurroda JC - Psv
19 apr 201620:45 uurpsv - Vitesse
1 mei 201614:30 uurpsv - SC Cambuur
8 mei 201614:30 uurpec Zwolle - Psv.

12 februari 2016 om 15:41

Groningen-uit, Heerenveen-uit, PSV-uit, AZ-thuis, Utrecht-thuis zijn wel lastige potjes hoor.

12 februari 2016 om 15:45

Groningen uit, Heerenveen uit, AZ thuis zijn toch echt vrij lastig hoor.

12 februari 2016 om 16:00

Zeker, die potjes zullen waarschijnlijk uitmaken of Ajax de titel gaat pakken of niet.

12 februari 2016 om 16:23

Nog een klein puntje, wat verschil kan maken. Rondom de Europese wedstrijden speelt PSV thuis. Dat is wellicht in het voordeel van Psv, mocht het misgaan in Madrid, spelen ze wel thuis.. dat is wellicht iets makkelijker dan na een paar dagen ergens uit spelen.

12 februari 2016 om 19:07

@droppie, maar één van die wedstrijden is Ajax. Voor Ajax dus ideaal om PSV te treffen tijdens de drukke periode van Psv. Het wordt denk ik gewoon erg spannend.

12 februari 2016 om 20:14

Ach we hadden vanaf de winterstop fey uit utrecht uit daar werd ook gezegd lastige wedstrijden. Daar zijn we heerlijk doorheen gewandeld.Na nec uit hebben we nog volgens mij 4 uit wedstrijden te gaan en nog 7 thuis.
Ajax 5 uit en 6 thuis wedstrijden.. Daarbij speelt Psv een stuk beter tegen betere tegenstanders. Nee ik denk dat we fluitend kampioen gaan worden.

Niet mee eens. Met een van de twee achterin kan het nog wel, maar samen is het echt wel een heel matig duo. Denk dat Ajax nog wel een tijdje in de race blijft voor de titel, maar dat hij vrijwel zeker naar PSV gaat (of daar moeten opeens heel veel blessures komen).

Ja, met een centrum Viergever - Van der Hoorn kun je zeker kampioen worden zolang je er meer maakt dan de tegenstander. Laat dat nou net een pijnpuntje wezen bij Ajax. Afgezien van Younes en El Ghazi is er niet bijzonder veel scorend vermogen.

Uiteindelijk komen Viergever en Van der Hoorn toch tekort om basis te staan. Ik ben benieuwd hoe ze zich zullen profileren tegen Groningen. Dat is al de eerste test. Tegen een De Jong of Lestienne zullen ze het echt moeilijk hebben denk ik.

Het geeft de zwakte van onze competitie wel aan als ze met dit centraal duo kampioen worden.

Op de nadruk kan alsnog wordt psv kampioen want Moreno en Bruma staat sterk dit seizoen.

Kampioen van de Jupiler League zeker... grappenmaker..

Tja. Johnie was nu ideaal geweest maar die heb je zelf weggepest.

Zwak ploegje met veel geluk zoals altijd, alleen Bazoer vind ik heel veel potentie hebben en in mindere mate Klaassen en Tete. De rest stelt geen ene reet voor

Ik dacht even dat ik een paar maanden achterliep en het al 1 April zou zijn.

Viergever is goed genoeg om tegen de kleinere clubs overeind te blijven. Alleen tegen PSV houd ik mijn hart vast. Het zal nog wel even spannend blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren