Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente vraagt om uitstel: ‘De situatie is nog altijd complex en zorgelijk’

Laatste update:

FC Twente heeft de licentiecommissie van de KNVB en de gemeente om uitstel gevraagd. De club zou de gemeente uiterlijk 15 februari de uitkomsten aanleveren van twee onderzoeken die gaande zijn, maar die onderzoeken zijn nog niet afgerond.

/

Twente laat weten dat de uitkomsten ‘mogelijk ook financiële consequenties tot gevolg hebben die vervolgens weer verwerkt moeten worden in zowel de halfjaarcijfers naar de KNVB als in de risico- en liquiditeitsprognose naar de gemeente’. Op 1 maart moet Twente de halfjaarcijfers bij de voetbalbond inleveren, maar dat gaat dus niet lukken.

“De situatie van FC Twente is op dit moment nog steeds heel complex en zorgelijk. We zijn bezig met een operatie waarbij we orde op zaken stellen. De resultaten van de onafhankelijke onderzoeken die op dit moment nog uitgevoerd worden zijn daarbij van doorslaggevend belang. De voortgang van die onderzoeken laten op dit moment zien dat we de afgesproken deadlines niet kunnen halen”, aldus interim-directeur Onno Jacobs.

“We moeten eerst schoon schip maken om van daaruit weer verder te kunnen. Daarom zien we ook uit naar begin maart. Dan worden de onderzoeksresultaten en aanbevelingen bekend. Omdat we op dit moment eenvoudigweg nog niet alle (financiële) consequenties kunnen overzien, kunnen we niet anders dan om dit uitstel verzoeken”, besluit Jacobs. De KNVB en de gemeente hebben nog niet gereageerd op het verzoek.

Er is één onderzoek dat wordt verricht naar transfers uit het verleden en het andere onderzoek richt zich op de veelbesproken deal met investeringsmaatschappij Doyen Sports, die zich gemengd zou hebben in het technisch beleid van de geplaagde club. Twente werd hiervoor al bestraft met een boete en drie seizoenen uitsluiting van Europees voetbal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon die 35 miljoen uit china pakken!

11 februari 2016 om 16:31

Als het bod al komt en inderdaad zo hoog is verwacht ik niet dat ziyech dat zelf wil dus dan gaat de transfer nooit door.

11 februari 2016 om 17:12

Hij kan daar waarschijnlijk onmens veel verdienen en de Chinese competitie komt flink van de grond. Daarbij, als hij daar flink uitblinkt komt een volgende sportieve stap ook wel weer.

13 februari 2016 om 21:29

maar jullie geloven toch niet dat zyech na china gaat die wil gewoon naar een mooie club in duitsland england of spanje dus die chinezen kunnen bieden wat ze willen.

11 februari 2016 om 17:48

Het zal wel 35 miljoen Yuan zijn. Ze moeten wel heel gek zijn om dat bedrag in euro's te betalen terwijl hij voor minder dan de helft op te halen valt.

11 februari 2016 om 18:06

Al zou dat zo zijn (hoogst onwaarschijnlijk) dan zijn de onderzoeken alsnog niet op tijd afgerond. En daar gaat het juist om.

Dan maar hopen dat die chinezen Ziyech over willen nemen.

11 februari 2016 om 17:07

Mag hopen dat Ziyech niet voor het geld kiest en gewoon tot de zomer wacht op een mooie club.

Mag hopen dat dit ook consequenties heeft voor het niet naleven van overeenkomsten?

Ze blijven maar bezig in Enschede.

11 februari 2016 om 16:36

En waarom hoop jij dat? Beetje kort door de bocht. Wees maar niet bang hoor jongen, we krijgen waarschijnlijk nog wel straf van de FIFA ;-)

11 februari 2016 om 17:13

Ik hoop niks voor Twente maar verwacht nog wel een puntenstraf oid. Kan me niet voorstellen dan ze er zonder die straf vanaf komen.

11 februari 2016 om 18:27

Ik en vele anderen hopen dat ook. Dat continu meten met twee staven. Je weet toch dat er clubs in Nederland voor veel minder zijn opgedoekt? De eerste straf van de KNVB was al een groot lachertje en hopelijk wordt dit nu gecorrigeerd. Jullie weten al ruim van te voren wanneer de deadline was en ook de consequenties daarvan. Hopelijk wordt er nu wel op de blaren gezeten. Ik zeg 9 punten aftrek!

11 februari 2016 om 18:55

Zucht altijd domme gelul met '' Er zijn clubs opgedoekt om minder''.
Die clubs hadden dan ook andere problemen en hadden ook geen gegronde basis.

Verder is dit een traject waar je eigenlijk geen datum aan vast kan maken. Het is een delicaat proces.

11 februari 2016 om 19:23

ik mag toch zwaar hopen op een puntaftrek van 15 /20 punten . dat zou toch wel op zijn plaats zijn gezien wat er al allemaal geflikt is daar in Enschede . en niks proberen te rekken tot volgend seizoen .

11 februari 2016 om 19:45

Precies, en met die puntenaftrek mats je ze nog. Jaren te hoog op de ranglijst gestaan. Wat meen je hoeveel geld dat heeft opgeleverd? Champions leageu opbrengsten en tv-gelden, met dat geld is geïnvesteerd in de club. In principe met zwart geld dus. Opdoeken vind ik persoonlijk wat ver gaan, daar raak je de supporters mee. Het meest rechtvaardige is terug naar de Jupiler leageu met -12 punten volgend seizoen. Hopelijk toont de FIFA of de KNVB nu wel eens ballen.

11 februari 2016 om 20:00

Die CL en hoge noteringen waren vòòrdat deze situatie zich aandeed. Heb je een plaat voor je kop?

11 februari 2016 om 21:01

we zullen eens een opsomming maken wat er al allemaal gebeurt is : ziyech mocht niet gehaald worden van de Knvb , boete van een paar euro , niet toegestane afspraken met doyen en valsheid in geschrifte ( twente heeft niet ontkend ) onregelmatigheden met transfer tadic ( wat tot nu toe bekend is ) , jullie hebben voordeel gehaald door spelers die jullie eigenlijk helemaal niet konden aantrekken . doordat jullie die spelers toch gehaald hebben , hebben jullie meer tv geld binnengekregen dan wat jullie zonder die spelers binnengehaald zouden hebben . dus ploegen die zich netjes aan de regels gehouden hebben en niet die smerige trucs hebben toegepast zijn daar de dupe van geworden en heeft hun geld gekost . dat er nog niks bekend is van voor die periode's tot nu toe , wil niet zeggen dat er niks gebeurt is .

11 februari 2016 om 16:44

Zelfs op zondag blijven ze bezig in Enschede. In Staphorst alleen achter gesloten deuren.

11 februari 2016 om 19:36

Leg uit.

Breng anders alvast naar buiten wat je wel hebt... zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Wat betreft de halfjaarlijkse cijfers, andere clubs hebben in het verleden straffen gekregen voor het niet op tijd indienen. Zie niet waarom FC Twente dan uitstel zou kunnen krijgen daarvoor. Dat het afhankelijk is van onderzoek is daarvoor geen reden.

11 februari 2016 om 17:15

Waarom zou je iets incompleets naar buiten brengen? Het is daar zo'n grote bende, logisch dat ze die nu eerst eens echt goed in kaart willen brengen. Pas als je echt weet hoe je ervoor staat, kan je dat aanpakken en oplossen.

11 februari 2016 om 17:43

Dat gaat toch altijd op voor kwartaal of halfjaar cijfers. Die geven slechts een overzicht maar uiteindelijk zijn je jaarcijfers ivm je begroting voor dat jaar wat van belang is. halfjaarlijkse is slechts een meetpunt en kloppen in de meeste gevallen nooit volledig, al is het maar omdat er een bonnetje nog niet binnen is bij wijze van spreken

11 februari 2016 om 18:44

Misschien als blijk van goede wil. Dit ruikt gewoon erg verdachte die deadline wisten ze al vantevoren. Als je die niet haalt, zal je daar op tijd op moeten inspringen. Als ik op me werk de deadline niet haal kan je twee dingen doen, 1 meer personeel erop zetten, 2 de consequenties aanvaarden en het laten lopen.

11 februari 2016 om 22:31

Twente regelt dit toch niet? Een derde partij doet onderzoek (voorwaarde Knvb).

Mij inziens niet meer dan logisch. Beter alles 1 keer grondig onderzoeken in plaats je vast te pinnen op die datum en daardoor met onjuiste onderzoeksresultaten te komen.

Volgens mij heeft nog nooit eerder een club op zo'n grote schaal de boel bedonderd in Nederland. Dan kunnen we Twente wel met de mantel der liefde bedekken omdat er nu toevallig nieuwe bestuurders zitten, maar tot nog toe zijn de straffen natuurlijk lachwekkend te noemen.
Je ziet De Graafschap en Cambuur met moeite het hoofd boven water houden, waardoor ze een vrij matig elftal hebben, en dan kun je het niet verkopen dat al dit Twentse gesjoemel maar af moet worden gedaan met een boete. Die Europees voetbal-straf was natuurlijk al helemaal een lachtertje, want de komende drie jaar komt Twente niet eens in de buurt van Europees voetbal-plaatsen.

11 februari 2016 om 17:53

Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Belachelijke straffen + alle competitiegenoten zijn in het ootje genomen. Met de twente werkwijze hebben hebben ze enkele jaren te hoog geëindigd in de competitie waardoor ze ook nog eens teveel tvgelden hebben ontvangen. Terug naar de amateurs,daar horen ze thuis met deze fratsen.

11 februari 2016 om 18:30

Precies, Twente is het voorbeeld dat het zeker geloond heeft. Ik plijt er zelfs voor dat de landstitel moet worden afgenomen

11 februari 2016 om 19:27

dat is wat we weten ja , ziyech had er eigenlijk ook niet mogen voetballen .

11 februari 2016 om 19:38

Je hebt helemaal gelijk Reloader! Het is ongelooflijk oneerlijk gegaan met die landstitel. Hoe dure spelers die Twente niet kon betalen, zoals Fer, Castaignos, Tadic, Schilder, Janko en Cabral Twente naar de titel schoten was ongehoord.

11 februari 2016 om 21:30

Gefeliciteerd, niet gehinderd door enige kennis ben je erin geslaagd niet één speler uit het kampioensteam van FC Twente te noemen.

11 februari 2016 om 22:00

Dat was zeg maar 't punt.

13 februari 2016 om 21:37

wat een onzin allemaal ja twente moet gestraft worden daar ben ik het mee eens maar licentie afpakken of terug na de amateurs slaat nergens op en daar is de eredivisie ook niet bij gebaat.
wat ik een goede straf zou vinden is geen boete er is immers al geen geld maar verplicht degraderen zou ik op zijn plaats vinden en dan moet twente maar weer gaan bouwen.

Twente krijgt geen straf van de KNVB omdat de KNVB een tukkerbond is, Twente wordt gewoon gematst.

KNVB Mafia

11 februari 2016 om 16:48

ja echt he. twente bepaald alles in nederland. schande voor het voetbal. ik zou ze terug zetten naar de amateurs.

OT: er wordt aangegeven dat de onderzoeken begin maart zijn afgerond. geef dan uitstel tot 1 april. lijkt me geen probleem

11 februari 2016 om 17:00

Zakdoekje?

11 februari 2016 om 17:17

grappig, want wij zeggen altijd dat knvb een ajaxbond is

11 februari 2016 om 17:28

Jankverhaal, Calimero uit Deventer?

11 februari 2016 om 17:43

De enige negatieve reacties tot nu toe in dit item zijn van fans van de overige 3 overijsselse clubs... GAE, Zwolle en Heracles...

De afgunst straalt ervan af...

11 februari 2016 om 19:30

nee hoor , die gedachte gaat door het hele land dat jullie verschillende jaren de competitie vervalst hebben .

11 februari 2016 om 19:47

Wat mij betreft gaan ze de traditionele top drie eens onder de loep nemen, kan me niet voorstellen dat hun geen fouten met contracten etc. hebben gemaakt.

11 februari 2016 om 19:55

dit zijn geen fouten meer wat er in Enschede gebeurt zijn , dat is het bewust tillen van een competitie en geld uitgeven dat eigenlijk helemaal niet van jullie was . aangezien de tv gelden op de laatste 10 jaar worden berekend , voor hoeveel heeft twente de ploegen achter hun bestolen ?

Lijkt mij ook logisch. Ze zijn er druk bezig en wat in een aantal jaren is 'opgebouwd' kun je niet in een paar maandjes rechtzetten. Gun ze even de tijd en ontlast ze van die druk, dan komt het zeker weer goed

Deadline is deadline, het zou onzin zijn dat Twente een voorkeursbehandeling van de knvb krijgt.

11 februari 2016 om 17:23

Helemaal mee eens. Ze doen nu net alsof ze de daders zijn. Ze hebben tijd zat gehad, anders gelijk vijf punten in mindering.

11 februari 2016 om 17:34

Strek de stekker er toch uit en begin opnieuw bij de amateurs! Dweilen met de kraan open daar. Ipv straffen word het steeds opnieuw gematst door oa de KNVB. Kan je toch niet verkopen naar de ander bvo's. Snap ook niet dat andere clubs niet in opstand komen.

11 februari 2016 om 17:49

Echt waar... Al jullie opmerkingen raken kant noch wal. Hoezo snap je niet dat andere clubs in opstand komen? Je wil dus zeggen dat andere clubs bezig moeten zijn met FC Twente ipv hunzelf? De supporters van die clubs maken zich druk, die willen Twente liever vandaag dan morgen nog zien verdwijnen. Ikzelf zal het bijzonder jammer vinden als clubs zoals Heerenveen, Groningen, Utrecht en ja, zelfs Heracles tegen dit soort problemen aanlopen. Ik ben supporter van FC Twente maar ook een groot voetbalfan. Je kan niet anders dan toegeven dat een uitwedstrijd naar de Veste een gemis zou zijn. Hou jullie maar lekker met jullie eigen cluppie bezig, ipv FC Twente de hel in te roepen. Want zoals ik al zei: ik ben groot voetbalfan. Maar door 'supporters' zoals jullie begin ik mezelf af te vragen wat nou belangrijk in het voetbal is.

11 februari 2016 om 18:13

@twentespurs, ben zelf ook een voetbalfan en geen club fan. Vind elke club leuk zolang er een mooie pot op de mat komt. Alleen moet het wel eerlijk gaan, en wat er nu bij Twente gebeurd is niet eerlijk meer. Als bijvoorbeeld een RKC met dezelfde ellende zou zitten was het allang geen bvo meer. Waarom Twente wel? Begrijp me niet verkeerd heb geen hekel aan Twente, vond het juist prachtig dat ze aansluiting bij de top vonden. Maar het spelletje wat gespeeld is daar hekelt mij.

11 februari 2016 om 18:32

Probeer dat verhaal eens te verkopen aan voormalige Veendam of AGOVV fans. De straffen zijn een lachtertje!

11 februari 2016 om 19:10

Appels met peren vergelijken. Kom nu met een goed argument?

11 februari 2016 om 19:10

Begrijp het wel, maar het doet pijn in mijn Twente hart. Bedankt voor je sportieve reactie.

11 februari 2016 om 19:32

5 punten ? wat dacht je van een stuk of 20,25 ?

11 februari 2016 om 19:51

Het is zeker niet te vergelijken. Bij die clubs ging het om tonnen, bij jullie om miljoenen en nog eens miljoenen. Jarenlang competitievervalsing. Zelfs nu nog! Zie Ziyech! Zelfs nu leven jullie boven je stand door de erfenis van die hele soap. Zelfs nu plukken jullie nog de vruchten (van weliswaar een verotte boom) van. Enigste rechtvaardige is Twente terug naar de Jupiler met -12 punten. Zo behouden de fans hun clubbie en heeft Twente de straf wat het verdient

11 februari 2016 om 20:01

Je wil het maar niet snappen he Reloader.. Maakt ook niet uit, deze club gaat nooit kapot!

12 februari 2016 om 00:27

Hoi twentespurs, mag ik vragen waar je de boter haalt? met zulke grote hoeveelheden op je voorhoofd moet je toch wel ergens korting bedwingen neem ik aan.. Niemand hoeft in de veste te wezen. Ik ben er een keer geweest, mooi stadion maar wmb zou iedereen dat luchtkasteel moeten boycotten. Als je favoriete muzikant een serieverkrachter blijkt te zijn, kan de muziek nog wel mooi wezen maar wil je, neem ik voor het gemak maar even aan, dat je er niet mee geassocieerd wil worden. Maar jij niet, jij staat vooraan zijn naam te scanderen. Graag zou ik je vragen om de laatste vraag die je stelt zelf eens te beantwoorden, want valsspelen hoort daar in mijn optiek niet bij.

11 februari 2016 om 18:09

Een Heraclied wil toch juist zoveel mogelijk lijken zien? Waarom wil je dan halve resultaten op de deadlinedag?

12 februari 2016 om 09:55

het gaat me niet om de lijken die uit de kast komen. Ik hoop zelfs dat Twente hier weer bovenop komt. Het gaat me er om dat er afspraken zijn gemaakt tussen Knvb en Twente en dat men zich daaraan moet houden. Lukt dat niet dan moet je op de blaren zitten.

14 februari 2016 om 19:23

Het onderzoek dat vertraging heeft is in opdracht van de Knvb. Daarom zijn zij er juist aan gelegen dat het zorgvuldig gebeurd, en daardoor is de kans ook groot dat er uitstel komt. Daarnaast: als Twente zelf de onafhankelijk onderzoeker was, was het niet meer echt onafhankelijk, of wel?

Ze moeten wachten op een onderzoek dat mede door de Knvb is ingesteld. Dan lijkt het me dat de Knvb ook eerst de uitkomst wil afwachten.

11 februari 2016 om 17:36

Onafhankelijk onderzoek my ass! Bedrijf die het uitvoert is een ene Henkie Kessler werkzaam... 3x raden voor wie het onderzoek straks goed uitpakt! Juist fc Twente...

11 februari 2016 om 18:53

Ach, het tijd rekken is begonnen. Ze zullen dit nog wel 1 of 2x doen. Alleen maar zodat ze het seizoen kunnen uitspelen en vanaf volgend seizoen met 9/12 punten in mindering starten. Genoeg tijd om dan alles weer in te halen. Zum Kotsen!

11 februari 2016 om 20:33

dat verwacht ik ook maar goed ook trouwens beter dat zwakke broeders als cambuur en bv de graafschap er eerst uitvliegen.

11 februari 2016 om 21:16

Denk je wel ff aan de miljoenen van twente van de gezamenlijke jeugd opleiding??2/3 voor rekening twente en jullie pakken hier de vruchten van!niet erg maar kijk niet zo zwart/wit! laat ze het nu goed doen (deze onderzoeken zijn onafhankelijk en twente werkt volledig mee)daarbij de financiele man die het meeste aan het uitzoeken was zit ziek thuis!

11 februari 2016 om 22:14

Reloader. Get a life

Heel goed......ook dit valt onder open kaart spelen. Je kan t beter benoemen en er op tijd mee komen.

Ben blij dat ze t zo grondig aanpakken...wat heb je aan halve informatie als KNVB zijnde. Je kan pas maatregelen nemen als je alles van de hoed en de rand weet.

Hoe zit het eigenlijk met het te veel aan tv gelden die Twente in de loop van de jaren heeft gehad?
Moeten ze hier nog een x bedrag van terugbetalen?

12 februari 2016 om 00:43

Heb ik op de website van de Knvb als vraag gesteld, ik kreeg daar als antwoord op dat ze eerst de uitkomsten van het onderzoek wouden afwachten. Vervolgens heb ik ze gevraagd welk onderzoek precies, toch niet het onderzoek dat door een gelieerd bureau van dhr Kessler, de voormalig directeur van de Knvb en voormalig lid vd rvc van twente tijdens de wantoestanden, geleid wordt. Hierop is geen reactie terug meer ontvangen.

Man man man, wat heeft iedereen tegen Fc Twente? Dat door 2 mensen de club verpest is. Hoef je niet de club weg te wensen, nu komen mensen die zeggen die zeggen veendam dan? Nou Twente is in de nummer 4 van de eredivisie van de geschiedenis. En veendam speelde in de jl dus de Knvb moet kiezrn wat het slimst is om te doen dus ik hoop als fan van voetbal en Fc Twente dat Knvb en de Fifa Twente spaart en de tijd en ruimte geef om langszaam terug te komen bij de subtop.

11 februari 2016 om 21:10

Ben het volledig met je eens!met het nieuws over het contract van arias zei ik tegen een psv supporter dat wat bij ons is gebeurd vele malen erger was,sportieve reacties over en weer!maar nu twente het sportief weer beter doet krijg ik echt een idee dat er een hetze onder bepaalde supporters zit!het zijn onafhankelijke onderzoeken waar twente volledig aan meewerkt,dat de deadline niet gehaald wordt is beter dan als het weer halfslachtig gebeurd en er eind maart weer slecht nieuws komt!

12 februari 2016 om 00:38

Dus als de buurman wat hoger in de maatschappij staat betaald minder voor dezelfde Mercedes als ik? Dat is in feite wat je zegt. Dat heet meten met twee staven.

Wat is het jammer , dat inderdaad alles op de club wordt afgegeven
De spelers , supporters de medewerkers en overige mogen hier
Natuurlijk niet de dupe van worden
Om te zeggen van straffen en punten in mindering etc. is wel heel kortzichtig
Je mag niet supportes en spelers hier in betrekken
Ik zeg ook niet Ajax , Feyenoord Ado, Utrecht 10 a 15 punten in mindering van wege ongeregeld heden door een paar vandalen
Gun elkaar het voetbal plezier

12 februari 2016 om 01:49

wat is dan het probleem ? 25 punten aftrek of verplichte degradatie . jullie houden je clubje en worden bestraft zoals het hoort . win-win .

Het zal ook weer eens niet. Ze zijn weer eens niet op tijd. What is new? Een straf lijkt me op zijn plaats.

als het klopt dat kessler aan de touwtjes trekt bij dat onderzoek dan maakt de knvb zichzelf totaal ongeloofwaardig en dient het hele zooitje af te treden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren