Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV leert van fouten en klopt FC Utrecht in competitie wel

Laatste update:

PSV heeft al snel sportieve wraak kunnen nemen voor de bekeruitschakeling van afgelopen donderdag. De ploeg van Phillip Cocu werd in het eigen Philips Stadion op het hakblok gelegd, maar wist zondag in De Galgenwaard in competitieverband wél te winnen. Een goede eerste helft werd bekroond met twee treffers en dat bleek voldoende te zijn voor de volle buit: 0-2. Nieuwkomer Marco van Ginkel was bij beide doelpunten betrokken.

/

De last minute-aanwinst van PSV ontsnapte donderdag bij zijn debuut nog aan een rode kaart, na een spijkerharde tackle met twee benen, maar liet zich zondag in positief opzicht gelden. Utrecht hoopte PSV opnieuw pijn te kunnen doen, maar de defensie van de Eindhovenaren stond uitstekend opgesteld. De bezoekers waren na een kwartier spelen vervolgens trefzeker bij de eerste kans die zij kregen: na een uitstekende actie van Van Ginkel kon Luuk de Jong de bal verlengen tot bij Santiago Arias, die Robbin Ruiter van dichtbij wist te passeren.

Ook de tweede kans leverde direct een doelpunt op voor PSV, dat dus bijzonder effectief was. Utrecht was niet gelukkig met het uitverdedigen en via de knie van Ramon Leeuwin kwam de bal bij Van Ginkel, die met zijn eerste goal voor zijn nieuwe werkgever de marge kon verdubbelen. Utrecht moest nu dus echt in de achtervolging, maar de thuisploeg had in de eerste vijfenveertig minuten simpelweg weinig in te brengen tegen zijn sterkere tegenstander. De competitiewedstrijd leek voor rust absoluut niet op de bekerwedstrijd van afgelopen donderdag.

/

PSV gaf achterin niets weg en De Jong maakte na een halfuur spelen bijna de 0-3, maar Mark van de Maarel hielp Ruiter een handje en haalde op de doellijn een kopbal van de aanvaller weg. Kort voor rust mocht Yassin Ayoub vanaf een gevaarlijke positie nog aanleggen voor een vrije trap, maar deze inzet ging hoog over, waardoor PSV met een goed gevoel aan de thee kwam. Jeffrey Bruma kwam niet terug voor de tweede helft; hij werd vervangen door Jetro Willems, die wist dat Utrecht ongetwijfeld zou gaan proberen om nog wat meer druk naar voren te zetten.

Dat gebeurde ook. PSV werd in het tweede bedrijf naar achteren gedrukt en had geluk dat de aansluitingstreffer niet viel, toen Ruud Boymans op de lat kopte. De kopbal van Sébastien Haller zag er niet veel later ook gevaarlijk uit, maar kon toch wel eenvoudig gepakt worden door Jeroen Zoet, en een van richting veranderd schot van Van de Maarel ging over. Utrecht klopte dus wel op de deur, maar PSV hield stand en verdedigde de voorsprong van twee doelpunten met succes.

Marco van Ginkel heeft bewezen een echte aanwinst te zijn voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie verdiende overwinning. We staan weer bovenaan!
Maar wat ergerde ik me aan die Letscher zeg, ik hoop dat ik niet de enige ben ..

7 februari 2016 om 18:41

Ik ergerde me aan Luuk de Jong.

7 februari 2016 om 18:45

Ik vond hem juist geweldig spelen (heb vooral de tweede helft gekeken, dus kan momenten gemist hebben waarop jij nu doelt). Hij was verdedigend heer en meester. Ik was aardig onder de indruk.

7 februari 2016 om 19:10

@De Toekomst Is inderdaad een goede verdediger. Maar net zoals @Martijn23 zegt heeft hij rare momenten er tussen.

7 februari 2016 om 19:14

Geërgerd aan Letschert? Verklaar je nader. Ik ergerde me aan heel PSV met dat tijd gerek de complete 2e helft

7 februari 2016 om 19:14

positioneel uitstekend, maar ik vind hem voor centrale verdediger net iets te klein. wel een goede wedstrijd gespeeld. sorry hij staat bij de verkeerde reactie. ik heb het over hendrix

7 februari 2016 om 19:25

Uuu, deden wij ook Woensdag. Hoort bij het voetbal.

7 februari 2016 om 20:30

onzin alleen vandaag speelde hij wat onzeker in de eerste helft maar hij wint al het hele seizoen alle duels achterin

7 februari 2016 om 21:51

Net als Utrecht donderdag. Iets met koekje van eigen deeg.

7 februari 2016 om 18:45

Letschert heeft altijd al van deze trekjes gehad. Bij Roda, Groningen en nu bij Utrecht. Hij is wel flink gegroeid als verdediger. Waar hij Groningen alleen maar rode kaarten kon pakken, kan hij nu opkomen en een doelpuntje meepikken. En zowel in duelkracht als techniek is hij beter geworden.

PSV heeft gewoon dat express gedaan tegen Utrecht. Gewoon express zichzelf laten uitspelen in de KNVB beker en nu gewoon op de competitie focussen om zo Champions League weer te spelen.

7 februari 2016 om 19:23

nogal een vrij dubieuze stelling. Dat ze met hun hoofd misschien niet 100% tegenover de beker staan vind nog wat voor te zeggen maar ze zullen toch iet in de kleedkamer afspreken dat ze vandaag expres gaan verliezen.

7 februari 2016 om 19:30

Nee tuurlijk niet, ik denk dat PSV express op 70% had gevoetbalt in de beker, beker doet hun niets, ze willen liever kampioen worden en verder komen in de CL dan stroomt het geld binnen namelijk.

7 februari 2016 om 19:34

Je moet niet vergeten dat PSV ook nog Champions League voetbal speelt. Dat vergt gewoon veel voorbereiding op zowel fysiek vlak als mentaal vlak. PSV heeft echt gewoon veel wedstrijden gespeeld en echt meer dan 100 procent gegeven in wedstrijden. Dan kan je niet verwachten dat PSV op drie competities gaat focussen, waar je bij de beker gewoon niet genoeg geld kan binnen harken. Volgens mij was bij winst 1 miljoen ofzo. Terwijl je bij de Champions League bij winst al 2 miljoen kan binnen halen.

8 februari 2016 om 00:14

Beker hebben ze laten lopen (wellicht zelfs op een akkoordje gegooid met Utrecht), CL laten ze nu ook lopen, winnen ze toch niet. Of je nu met 1-0 verliest of 4-0...primaire doel is nu on weer kampioen te worden om inkomsten CL veilig te stellen. Dat is ieder jaar zo duidelijk bij PSV (overigens ook bij Ajax), geen reet presteren in de EL, in de beker niet te veel inspannen...

7 februari 2016 om 18:57

Letscher is in potentie een van de beste verdedigers in de eredivisie. Ontzettend sterk en snel, maar volgens mij kan die jongen amper zijn eigen naam spellen. Straalt een ontzettende domheid uit en toont totaal geen voetbalintellegentie. Vandaag ook weer die gele kaart en overtreding op de jong waar genoeg scheidsrechters een penalty voor geven!

7 februari 2016 om 19:02

Was laat terug uit de Arena. Heb de laatste 25 minuten gezien, maar daar was geen minuut eigenlijk interessant van.

7 februari 2016 om 19:08

Ik heb de wedstrijd in een kroegje in Amsterdam gekeken, met Ajaxieden die voor Utrecht juichen. Dat zou omgekeerd nooit zo zijn ;-) PSV terecht gewonnen en gewoon beter, in tegenstelling tot afgelopen donderdag.

7 februari 2016 om 19:16

Psv deed heel relaxed de tweede helft, een beetje te relaxed naar mijn idee. Of ze konden niet beter, kan natuurlijk ook

7 februari 2016 om 19:21

Ja waren alleen maar aan het verdedigen. Utrecht kon totaal geen vuist maken Goals werden wel knullig weggegevn. Vooral die van van ginkel

7 februari 2016 om 19:29

Timo Letschert heeft zich bij Utrecht ontwikkeld tot een uitstekende verdediger met een enorme drive, erg jammer dat men bij FCGroningen te gemakkelijk afscheid van hem heeft genomen.

Zo iets noemen ze een zakelijke overwinning en we hebben de nul gehouden.., maar wat was het een zaadpartij. De tweede helft hebben we gewoon geen enkele kans gecreëerd, het was niet om aan te gluren. We missen Guardado enorm ook al mogen we niet klagen met een middenveld met Hendrix, Pröpper en Van Ginkel. Ik vond Arias Motm al vond ik Moreno ook heel aardig spelen. Hopelijk gaan we ook zo spelen tegen Atlético, dan kan het nog interessant worden.

7 februari 2016 om 18:47

Ik vond Hendrikx de tweede helft weer uitstekend spelen. Sowieso ben ik heel erg positief over hem, want hij speelt echt constant en volwassen. Dat is echt een groot talent met een mooie toekomst.

7 februari 2016 om 18:50

Hendrix deed het als ook al verdediger heel erg goed ja, viel me 100% mee. Ik vond alle 3 de centrale spelers goed hoor, Isimat heeft wat mindere wedstrijden gespeeld dit seizoen maar was vandaag ook heel sterk.

7 februari 2016 om 19:02

Voor mij Hendrix ook beste van het veld. Verbazingwekkend hoeveel hij won in de lucht van Boymans

7 februari 2016 om 19:17

Hendrix heeft een prima wedstrijd gespeeld. Voor nood kan het, maar ik vind hem voor centrale verdediger net iets te klein.

7 februari 2016 om 19:15

Ik hoor veel mensen zeggen dat het een ''zakelijke overwinning'' was. Maar ik vind dat dit begrip onterecht op deze wedstrijd is toegepast. PSV had de 2e helft namelijk totaal niks te zeggen en speelde gewoon slecht. Daar vind ik niks zakelijks aan. Als ze de wedstrijd dood hadden gemaakt de 2e helft en de controle hadden gehouden dan had ik het een zakelijke overwinning genoemd.

7 februari 2016 om 19:29

Het kan dat ik naar een andere wedstrijd heb zitten kijken hoor. Fc Utrecht begon heel goed aan de tweede helft. Met de wedstrijd van afgelopen donderdag in je achterhoofd kun je twee dingen doen. 1) proberen de 0-3 te maken met als risico dat het eerder 1-2 zou worden of 2) gewoon zakelijk de wedstrijd uitspelen. Volgens mij heeft Utrecht 1 serieuze kans gehad en heeft PSV verder achterin niets weg gegeven. Dat noemt men "zakelijk"

7 februari 2016 om 20:21

Ik vind dat je bij een zakelijke overwinning de controle over de wedstrijd moet hebben. Die controle had PSV niet. Maar tegenwoordig vinden mensen slecht spelen en daarmee winnen ''zakelijk''.

7 februari 2016 om 21:30

Valt me sowieso op dat de media een wedstrijd als deze bestempeld als een ''zakelijk Psv'', maar zodra Ajax zo'n wedstrijd speelt dat het wordt betiteld als ''saai en gelukkig''.

7 februari 2016 om 21:38

Het enige gevaarlijke moment van Utrecht was de kopbal op de lat van Boymans. Met dat gegeven is het duidelijk dat psv wel degelijk controle over de wedstrijd had, overwinning is namelijk geen moment in gevaar geweest.

7 februari 2016 om 22:19

Desalniettemin was het toch billenknijpen de tweede helft. Als de aansluitingstreffer wel valt dan had ik PSV nog niet 1, 2, 3 zien winnen.

7 februari 2016 om 22:16

Ik vond Moreno juist niet zo goed. Heel slordig in balbezit, focuste zich duidelijk op zijn verdedigende taken. De Jong speelde vandaag zeer goed, met name in de eerste helft. Hij was goed in balbezit, strooide met passjes, verzorgde een fantastische 0-1 en had een aandeel in de 2e helft.

Donderdag won de betere, vandaag won de minst slechtste.

7 februari 2016 om 18:42

Dan is PSV alsnog de betere aangezien ze vandaag de minst slechte waren en hiermee dus beter dan Utrecht?

Haha, nee maar vandaag was wel een zaadpartij. Niet om aan te gluren dit niveau. ;

De tweede helft was niet om over naar huis te schrijven, gelukkig toch gewonnen en eigenlijk op een moment na niet in de problemen geweest. Arias en Jozefzoon goed gespeeld.
In ieder geval opnieuw gewonnen van een club uit het linkerrijtje en Utrechts eerste thuisnederlaag van het seizoen toe gebracht. En nu weer terug naar Carneval!

Netjes hersteld, ondanks het gemis van Guardado! Hoe speelde Van Ginkel vandaag? Alvast bedankt!

7 februari 2016 om 18:54

Hij was bij beide doelpunten betrokken

7 februari 2016 om 19:39

Inderdaad, die combinatie met De Jong was echt heel erg goed.

Mooi. Weer een overwinning erbij voor de boys. In de eerste helft was PSV beduidend beter op de laatste tien minuten na. In de tweede helft was het toch wel eenrichtingsverkeer en kwamen we met onder meer die bal op de lat goed weg.

Typisch PSV dat ze denken na een comfortabele 0-2 de wedstrijd op 70% uit te kunnen spelen. Probleem is alleen dat dit niet werkt. In plaats daarvan moeten ze doordrukken naar de 0-3 zodat alle hoop bij de tegenstander weg is. Maar eindelijk weer eens de nul gehouden, dat dan weer wel (wel met wat geluk).

Op naar de landstitel!

Die poll..... Net 2 wedstrijden gespeeld come on. Hij heeft tot heden nog nergens (buiten Vitesse) zich echt laten zien.

7 februari 2016 om 18:50

Bij Ac Milan was hij de laatste weken toch echt wel een van de sterkhouders op het middenveld!!
Heeft tot op heden behoorlijk veel pech gehad.

7 februari 2016 om 18:53

Het journaille wil zó graag eens wat positiefs schrijven. Maar jij hebt gelijk wanneer je stelt dat je tegenwoordig al een aanwinst bent al voordat je iets bewezen hebt ipv dat je eerst eens vijf fatsoenlijke wedstrijden op rij speelt.

Mooie zakelijke overwinning... Na donderdag en gezien het resultaat eerder vanmiddag was dit ook wel lekker. Mooi aanwinst die Van Ginkel! Op naar de volgende wedstrijd.

Locadia die Cocu volledig negeert. Vreselijk dat verongelijkte gedrag. Het lijkt mij het beste dat PSV in de zomer afscheid van hem neemt. Hij prefereert eigenbelang boven van dat van Psv.

7 februari 2016 om 18:48

Mee eens, locadia verstoort het groepsproces. Verkopen en Salamacca bij t eerste zetten.

7 februari 2016 om 18:53

Onrealistisch. Scamacca (ik neem aan dat je die bedoelt) is nog maar net 17, zit officieel nog bij de B1 en heeft net 32 minuten meegedaan met Jong Psv.

7 februari 2016 om 19:14

Heeft ook al wel aardig wat wedstrijden voor o19 gespeeld hoor, maar tweede spits kan inderdaad echt niet nee. Als de Jong dan geblesseerd raakt zit je wel met een probleem. Al moet ik zeggen dat ik de Jong eigenlijk ook al weken heel erg matig vind.

7 februari 2016 om 19:21

PSV heeft moeite voorin de bal vast te houden. En als dat eens lukt was er vandaag te weinig aansluiting van het middenveld. De Jong is al een tijdje uit vorm. Hij mag wel wat meer knokken!

7 februari 2016 om 18:53

Wat gebeurde er dan ik heb het gemist? Locadia mag blij zij dat Cocu hem zolang heeft laten staan, heeft sinds de winterstop nog geen bal goed geraakt.

7 februari 2016 om 18:59

Cocu wilde Locadia feliciteren met de overwinning direct na de wedstrijd. Locadia loopt hem volledig negerend voorbij, met een gezicht op onweer. Ik snap best wel dat hij teleurgesteld is, maar dat moet hij vooral in zich zelf zijn. Hij begrijpt kennelijk niet dat hij gewoon slecht presteert.

7 februari 2016 om 20:15

Idd viel mij ook al op. Volledig terecht dat hij op de bank zat vandaag!

7 februari 2016 om 20:17

Hij gaf trouwens wel een hand, maar met het gezicht van een teleurgesteld kind van 3.

7 februari 2016 om 22:18

Wat was er gebeurd dan? Ik vind hem ook altijd al een hele arrogante jongen, terwijl hij nog weinig heeft gepresteerd.

7 februari 2016 om 22:47

Zie mijn reactie hierboven............

Nou... Gemengde gevoelens aan over gehouden. de 0-1 was een verdiende doelpunt voor psv, maar de 0-2 was enorm slecht uitverdedigd. Daarnaast als Utrecht net zo scherp was zoals ze in de tweede helft speelde, dan had Utrecht wellicht wel een gelijkspel eruit kunnen slepen. Daarnaast ben ik trots op de FC! Toch eventjes laten zien dat PSV weer op de enige manier hoe ze kunnen voetballen en dat is via hun counter ipv aanvallend spelen. Op naar Cambuur en hopen dat we daar wel de drie punten binnen kunnen halen! PSV Gefeliciteerd met de overwinning

Niet zo vreemd, PSV hoeft nooit diep te gaan om de punten in Utrecht te pakken. Voor de rest is dit FC Utrecht ook gewoon een hele wisselvallige ploeg. Ze kunnen heel goed zijn zoals donderdag, maar ook niks presteren zoals vandaag en vorig weekend.

7 februari 2016 om 18:57

Wat dat betreft passen ze uitstekend bij het niveau van de eredivisie.

Uitstekende tactische zet van Cocu. Achterin stond het echt heel de wedstrijd uitstekend. Die bal op de lat was eigenlijk de enige echt hele grote kans. Isimat vond ik sterk won bijna al zijn duels, zelfde geld voor Hendrix tweede helft. En Arias is op zijn best als hij zo kan opkomen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben reuze blij met deze overwinning, maar ik heb me vreselijk op zitten winden. De Jong die altijd zegt dat dit en dat niet mag gebeuren, maar hij verzaakt keer op keer. Zet totaal geen pressing.

Pfoe yes mooi resultaat! Had dit niet verwacht. Verder speelden we niet bepaald goed alleen stond het verdedigend wel als een huis. Tweede helft was wel eng met al die hoge ballen op Boymans en Haller zonder Bruma erbij. Hoop dat Bruma er volgende week gewoon weer bij is.

Zakelijke overwinning, op zich wel verdiend. Meer is er eigenlijk niet over te zeggen.

Ik vind dit Utrecht trouwens wel een prima ploeg hebben. Met spelers als Haller, Boymans en Barazite ben je gewoon een serieuze kanshebber voor de derde plek, lijkt me. Maar ze moeten wel die irritante maniertjes afleren. Die grote, sterke Boymans die al op de grond ligt als je naar hem kijkt, Letschert die er nogal gefrustreerd bijliep, Van der Maarel die constant kleine overtredinkjes nodig had, Ruiter die afgelopen donderdag het tijdrekken tot een kunst aan het verheffen was... Best vervelend allemaal.

Klasse Psv... Een zeer volwassen PSV gezien... Arias speelde fantastisch, wat een drive en loopvermogen en snelheid. Lekker weer bovenaan!

Iedereen staat weer waar die hoort te staan in de Eredivisie!

7 februari 2016 om 18:57

Heracles 3de? LoL

7 februari 2016 om 19:00

Ja, kennelijk doen ze het beter dan iedereen op PSV en ajax na....

Op basis van eerste helft terecht verloren, wat waren we slap. 2e helft anti voetbal aan de kant van PSV, alleen maar tijdrekken man man wat triest. Gefeliciteerd PSV fans

7 februari 2016 om 19:07

Dank je.

7 februari 2016 om 19:26

Ik denk dat PSV niet eens bewust aan het tijdrekken was. Het is dit seizoen een terugkerend fenomeen dat PSV verschrikkelijk inkakt zodra ze met twee goals voorstaan. Dat heeft ze al een paar keer in de problemen gebracht, vandaag gelukkig eens een keer niet.

Verder mag Utrecht weinig zeggen over tijdrekken. Ik denk dat Ruiter afgelopen donderdag in de tweede helft over elke uittrap minstens een minuut heeft gedaan.

8 februari 2016 om 13:16

Haha antivoetbal lekker hypocriet. Utrecht speelde donderdag ook zeer verdedigend, maar ze hebben alsnog verdiend gewonnen volgens alle PSVers. Jammer dat jij daar geen voorbeeld aan neemt...

Wat is dit stuk slecht geschreven zeg, gigantisch vaak wordt er gebruik gemaakt van de 'maar-constructie'. Leest heel irritant dit.

On: Goede eerste helft, snap alleen niet dat psv niet gewoon 4-3-3 ging spelen met arias-isi-moreno-willems. Dan had je gewoon rechtspoot op rechts en linkspoot op links, dat vond ik persoonlijk vreemd. Verder blij met de 3 punten,we zijn weer de lijstaanvoerder!

7 februari 2016 om 20:16

Zo speelden ze afgelopen donderdag ook en toen is het toch niet echt goed gegaan. Vrij logisch dat Cocu het zo liet staan na een goede eerste helft.

Ik snap niet dat Utrecht fans vinden dat ze onverdiend verloren hebben. Alleen een kopbal van Boymans gezien in 90 minuten, dat is dus niet genoeg als je twee goals tegen krijgt. PSV was alleen maar bezig met verdedigen, maar na donderdag kan ik ze dat niet kwalijk nemen, ze hebben netjes de nul gehouden uiteindelijk

Psv speelde nog steeds niet goed maar scoorde. Dit was het grootste verschil

Zoals donderdag al aangegeven.... Utrecht door in de beker en psv wint zeker zondag, aldus....

PSV heeft die bekerwedstrijd gewoon bewust laten lopen afgelopen donderdag,maar ik heb in ieder geval geen kampioen zien voetballen vandaag. Dramatische pot
Dat de 'kenners' en 'deskundige' analisten over het algemeen PSV hoger inschatten dan Ajax is prima, maar Ajax zal er toch langs gaan en als 1e eindigen (en terecht)

PSV-Atletico Madrid is misschien best leuk voor de gemiddelde PSV supporters, maar dat CL avontuur dit seizoen gaat ze toch opbreken in de competiitie.
En dan niet komen met dat Ajax niets gepresteerd heeft in de CL, want dat is geouwehoer. PSV heeft gewoon geluk gehad met de loting, iin tegenstelling tot Ajax,

Volgend jaar dus Ajax maar weer lekker ballen in de CL, dat staat ook veel beter.

7 februari 2016 om 20:44

Jammer dat je je zo laat kennen man. Je begon goed maar daarna raakt je verhaal kant nog wal. Hoe weet je nu al of Ajax uiteindelijk langs PSV heen gaat op de ranglijst? Er zijn nog genoeg wedstrijden te spelen. We zullen uiteindelijk wel zien wat het wordt.

De CL kost kracht, dat is zeker waar. Of het PSV uiteindelijk gaat opbreken is afhankelijk van de fitheid van de selectie. Het zal zeker een impact hebben op de prestaties in de competitie maar dat wil niet zeggen dat het meteen puntverlies betekent.

''volgend jaar dus Ajax maar weer lekker ballen in de CL, dat staat ook veel beter.'' Dit is toch een van de meest arrogante misgunnende reacties die ik heb gelezen op VZ. Alleen vanwege dit soort commentaar al hoop ik dat PSV met 15 punten los kampioen wordt.

10 februari 2016 om 19:26

Het zal mijn Ajax bril wel geweet zijn, ....
Met 'staat veel beter' bedoel ik dat in het buitenland Ajax nog als grote club gezien wordt en een aansprekende tegenstander is.
PSV spreekt veel minder aan. Als Ajax op bezoek komt zit het (meestal) vol, als PSV komt meestal niet.

Ik kan me voorstellen dat je mearrogant vindt, maar zo bedoel ik het niet. Ajax is gewoon moeilijk te verslaan en PSV zal eerder wat punten morsen door dat CL avontuur. En 1 punt verschil is niets.

PSV-Ajax zal behoorlijk cruciaal zijn, Ajax doet het alleen over het algemeen niet best in Eindhoven, maar onmogelijk is het zeker niet om daar te winnen.
Het is ook geen Abc'tje dat PSV die pot wint.

Dus ik zou mn geld op Ajax zetten wat betreft kampioenschap.

7 februari 2016 om 21:34

Ajax in de CL en Europa staat beter inderdaad, dat hebben we de afgelopen jaren gezien ja. Ajax kwam dit jaar nog niet eens de EL groepsfase door, waar PSV toch maar mooi door is in de CL, of het dan volgens jou "mooier staat" of niet is volgens mij helemaal niet relevant. Het gaat om de punten. Misschien moet je je ajax bril een beetje bijstellen. Pech in de loting of niet, zeker in deze EL hadden ze makkelijk door moeten gaan.

Maar we zullen zien. Waarop baseer jij trouwens dat Ajax "terecht" 1e zal eindigen? Van wat ik me kan herinneren werd ajax helemaal weg gespeeld in de Arena tegen Psv..

10 februari 2016 om 19:40

Jij bekijkt het ook met een PSV bril, maar PSV zou in zo'Å„ sterke groep ook de 2e ronde niet hebben gehaald hor.

Dit jaar is het inderdaad 3 x niks geweest met Ajax in de EL, dat is gewoon een afgang,daar ben ik eerlijk in. Ik word soms ook helemaal ziek van die voetballende kleuterklas in Europa. Op een gegeven moment hoop je gewoon dat ze eruit vliegen en dat is ook gebeurt. Eigen schuld en dikke schaamrode bult.

Ze kunnen dit alleen maar goed maken door kampioen te worden, de spelers weten en vinden dat ook.

Heeft PSV geleerd van fouten of hadden ze nu gewoon hun vaste basiselftal minus Guardado en gingen ze er echt voor in plaats van dat sommige basisspelers zoals Arias rust kregen en de beker toch niet zo belangrijk is als de competitie en de CL-wedstrijden die nog op het programma staan?

7 februari 2016 om 21:29

Als je Arias niet en Locadia wel opstelt in de bekerwedstrijd, laat je als tainer aan je spelers weten dat je de beker niet zo heel erg belangrijk vindt. Al zal iedereen echt wel zijn best hebben gedaan, speelt dit toch mee in de koppies van de spelers. Verder zal ook iedereen gedacht hebben dat ze vooral niet geblesseerd wilden raken. Dit met het oog op de competitie en de CL.

Hopelijk kunnen we De Jong en Locadia goed verkopen in de zomer.
daarna een goede spits terughalen en tegen die tijd Scammacca als back-up laten meedoen.

Ben wel een beetje klaar met De Jong. loopt er nu al een paar wedstrijden bij alsof hij er helemaal geen zin meer in heeft. Zie liever Locadia nu een aantal wedstrijden in de basis of dat misschien nog wat is voor de toekomst maar De Jong hoeft van mij echt niet meer. Voert niks uit en loopt continu op alles te drammen.

7 februari 2016 om 22:12

De Jong speelde heel goed vandaag hoor. Hij is ontzettend belangrijk omdat hij zo goed aanspeelbaar is voor de middenvelders. Hij is ongelooflijk balvast, hij legt alle ballen precies klaar waar ze moeten komen. Ik zou hem voor geen geld willen verkopen.

Is te vroeg om te zeggen of hij een aanwinst is. 1 goede wedstrijd zegt niet zoveel.

Niet een hele bijzondere wedstrijd, wel 2 keer gescoord en de nul gehouden. PSV heeft weinig kansen nodig voor een goal, dat is een hele gevaarlijke kwaliteit. Het veldspel was in de eerste helft heel goed, Utrecht werd bij vlagen weggespeeld. In de 2e helft ging duidelijk de aandacht op het verdedigen. Jammer, maar toch ook begrijpelijk.

Die 0-2 was zo'n mazzel goal. Alleen PSV die zo'n goal krijgt haha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren