Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Leicester City is hét voorbeeld dat voetbal niet alleen om geld gaat’

Laatste update:

Leicester City werd in het seizoen 1928/29 achter Sheffield Wednesday tweede in de hoogste afdeling van Engeland, maar won de titel nog nooit. Daar kan dit seizoen wel eens verandering in komen en Arsène Wenger weet dat the Foxes de gunfactor hebben bij het publiek.

/

“Het hele land staat achter Leicester en dat is logisch. Dat is normaal. De fans van de bovenste ploegen blijven natuurlijk achter hun team staan, maar de rest staat wat de strijd om het kampioenschap betreft achter Leicester. Mij wordt verweten dat ik geen grote namen haal, maar nu staat iedereen achter het team dat geen grote namen heeft”, aldus de manager van Arsenal in een interview met Sky Sports.

“Iedereen vraagt mij altijd waarom ik geen grote namen haal, maar Leicester is een fantastisch voorbeeld van dat voetbal niet alleen om het uitgeven van geld gaat. Het gaat om de kwaliteit van het samenwerken en als je dat weet, kun je ver komen. Leicester is een uitstekend voorbeeld voor onze competitie.” Het verschil tussen Leicester en Arsenal bedraagt momenteel acht punten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het klopt wat hij zegt. Echter werkt het vaker niet dan wel tegenwoordig. Hoe dan ook knap van Leicester. Ik zou het ook zeker tof vinden als ze kampioen worden.

Hiermee geeft Wenger eigenlijk zelf aan dat hij niet weet wat hij doet. Want hij zegt dat het om samenwerken gaat en als je weet wat je doet dat je dan een goed team kan samenstellen zodat je dan ver kan komen en aangezien hij nog nooit prijzen heeft gepakt kan je dus concluderen dat hij zelf vindt dat hij er niet veel van kan.

7 februari 2016 om 08:36

Wow, zeg je nu serieus nog nooit prijzen heeft gepakt?

7 februari 2016 om 08:36

Dat hij*

7 februari 2016 om 08:47

Nog nooit prijzen gepakt? Serieus? xD

7 februari 2016 om 09:11

Ik neem aan dat je nog niet langer dan 5 a 10 jaar voetbal volgt? Wenger nog nooit prijzen gepakt? Zeg je dat nou serieus?

7 februari 2016 om 09:28

Engels landskampioenschap
1997-98, 2001-02, 2003-04

FA Cup
1998, 2002, 2003, 2005, 2014, 2015

FA Community Shield
1998, 1999, 2002, 2004, 2014, 2015

effe nadenken voordat je iets schrijft, doe ik ook altijd....

7 februari 2016 om 11:43

Alleen vraag ik me dan wel af hoe Arsenal de Community Shield heeft gewonnen na een seizoen zonder prijs? (1999)

Iemand die dit weet?

7 februari 2016 om 11:45

Man u won de dubbel en arsenal werd 2e dacht ik.

7 februari 2016 om 12:06

Ja klopt

7 februari 2016 om 19:10

Volgens mij houdt Wenger de basis van een team al jaren hetzelfde waardoor dat samenwerken extra g aangescherpt wordt. Dus hier zeg je wel echt totale bullshit. En over dat prijzen winnen, zie het rijtje hier boven ergens

Bij Leicester worden gewoon geen 'grote' namen verwacht.. Het is bij aanvang van de competitie nooit een totelkandidaat geweest.. Alleen nu..het team draait gewoon als een tierelier en net als bij Southampton zullen ze aank seizoen wel veel krachten verliezen. Nee het draait niet alleen maar om geld .. Maar wel voor 90. Bedoel dat eens in de zoveel tijd heb je een team dat het buiten verwachting heel erg goed doet. Nu is dat Leicester. En dat is mooi om te zien . Boven de big spenders staan in er PL. Uitermate knap maar ben benieuwd in hoeverre dat volgend seizoen zal zij als spelers die de basis gelegd hebben hiervoor er (waarschijnlijk) niet meer zullen zijn. Maar voor nu door voetballen in die droom en wie weet kampioen worden.. Ongelooflijk zeg..

7 februari 2016 om 08:56

Daarom verlengen ze nu al met Vardy. Denk dat ze wel blijven aangezien ze waarschijnlijk CL spelen.
Als speler heb je een heel jaar gespeeld daarvoor, kans dat ze weggaan wordt veel kleiner dan.

7 februari 2016 om 09:05

Das waar..
Maar Vardy is 'al' 29 .. Die gaat bij de grote jongens veel en veel meer concurrentie hebben en veel minder spelen.. Daarbij weet hij ook niet of hij nu piekt. Dan is t een betere zet om te blijven bij Leicester en wie weet CL spelen. In de basis wel te verstaan. Was hij 4/5 jaar jonger had hij wel vertrokken denk ik ondanks een verbeterde contract bij Leicester.

7 februari 2016 om 11:27

Leicester heeft ook gewoon vooral een flinke dosis mazzel met hoe alles uitspeelt. Niemand had in het begin vertrouwen in de trainer Ranieri voor hij kwam, en hij werd eigenlijk meteen belachelijk gemaakt door de pers. Vervolgens een opeenvolging van transfers, waar natuurlijk ontzettend veel geluk bij zit dat alles zo uitpakt, van namen die zich elders nog niet hebben bewezen:
Huth, een centrale rots in de branding die bij Stoke meer op de bank zat dan op het veld stond. Kon nooit echt overtuigen, dan haalt Leicester hem en maakt hij gewoon geen fouten meer en is bij corners ook nog is erg gevaarlijk voor de tegenstander.
Drinkwater, een echte waterdrager op het middenveld die erg veel ballen oppakt op het middenveld en zelden een bal kwijtraakt.
Albrighton, gewoon een Engels jongen die ze gratis hebben weggepakt bij Aston Villa (die hem nu bijzonder hard zou kunnen gebruiken) die zijn rol kent en gewoon keihard werkt.
Kante de absolute motor van het middenveld. Hij valt niet altijd het meest op in het kader van creativiteit
Mahrez, de absolute creativiteit van het elftal. Als het elftal iets extra's nodig heeft dan komt er altijd wel iets in hem op.
Simpson, jongen die ze volgens mij in de league one hebben opgehaald. Komt op Premier League niveau, maakt nog wel is een foutje maar vanwege zijn statuur houdt hij zich toch heel sterk overeind in de Premier League.
Natuurlijk als laatste het succesverhaal Vardy. Afgelopen seizoen deed hij het ook al aardig en blonk hij uit om dezelfde reden (alleen met minder goals). Die man rent gewoon achter elke bal aan, maakt niet uit hoe hard, hoe ver uit de richting, hoe onmogelijk, hij blijft gewoon rennen. Het lijkt me echt verschrikkelijk om als verdediging tegen te spelen want het kost zo ontiegelijk veel energie om constant overal achteraan blijven te rennen.

7 februari 2016 om 12:20

Het heeft ook veel met Moneyball te maken. Ik heb laatst een artikel gelezen dat Moneyball eigenlijk uitgaat van het benutten van spelers die niet nuttig zijn voor andere BPL ploegen en zo voordeel te creeeren.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de opstelling, wordt 4-4-2 nauwelijks meer benut in de PL. Zo'n opstelling geeft Mahrez wel veel vrijheid, terwijl hij in een 4-3-3 misschien minder zou renderen.

Door de teruggetrokken manier van spelen kunnen Huth en Morgan uitblinken, als ze net als veel PL ploegen gingen proberen druk te zetten met een hoge lijn, dan is dat centrale duo misschien wel waardeloos.

Daarnaast heb je Vardy en Okazaki/Ulloa die de 4-4-2 goed benutten. Vooral Okazaki zou bij andere clubs in de BPL niet renderen omdat hij een ondersteunende spits is, als enkele spits zou hij door de mand vallen. Door dit systeem krijgt Vardy aan de andere kant meer lage aanvoer en door het inzakken kan hij zijn snelheid optimaal benutten.

Al deze dingen hebben te maken met het Moneyball principe, plus dat spelers gescout zijn op sterke statistieken voor de rol die ze moeten uitvoeren. Als je zo kijkt is het minder geluk en meer geniaal inzicht in het bouwen van een team waarin elke speler optimaal benut wordt. Het feit dat het zo goed uitpakt kan misschien geluk worden genoemd, maar misschien doe je daar de hele organisatie van LFC wel tekort mee.

Ik weet het niet hoor. Maar als een vardy daar 100.000 per week kan verdienen. Dan kan daar geen Nederlandse club tegen op. Dus niet omdat ze in Engeland zulke salarissen hebben is dat maar normaal. Dus heeft het wel dergelijk met geld te maken. Je denkt toch niet dat een vardy voor Ajax of iets wil spelen.

7 februari 2016 om 08:38

Ja precies, leicester city kan je bc vergelijken met cambuur of zwolle. Dan zou die echt wel weggaan. Maar puur omdat hij toch wel 4a5miljoen kan verdienen bij leicester blijft i xD

7 februari 2016 om 09:58

Daarom zegt Wenger ook dat het niet alleen om geld draait. Je ziet hem toch ook niet ontkennen dat geld een rol speelt?

7 februari 2016 om 11:18

Wat boeit het dat daar geen Nederlandse club tegenop kan? Hier speelt geld ook gewoon een rol hoor. Als een amateurspeler wordt benaderd door fc utrecht is het geld ook een uitstekende reden om te gaan.

7 februari 2016 om 12:23

Klopt, maar Leicester kan financieel ook niet op tegen 90 van de BPL. Hoe Heracles het in de Eredivisie speelt is een vergelijkbaar voorbeeld. Maar geld blijft wel degelijk een groot deel van voetbal.

Klopt helemaal. Het AZ dat in 1981 kampioen werd was ook gewoon een vrienden team dat al jaren met elkaar speelde. En juist omdat die hechtheid zo sterk was, was het team ook zo goed.

7 februari 2016 om 09:09

Jouw voorbeeld toont net de uitzonderlijkheid aan : eens om de 35 jaar kan het dus wel maar het is dus absoluut niet de algemene regel.

7 februari 2016 om 10:08

En dat had natuurlijk helemaal niets te maken met de centjes die de broers Molenaar in de club pompten?

Niet geheel toevallig moest AZ op het volgende kampioenschap wachten tot het moment dat er zich weer een suikeroom aanmeldde. Deze club kun je niet als voorbeeld aanvoeren voor de stelling dat geld niet belangrijk is in voetbal en je kunt de successen van de Alkmaarders op geen enkele wijze gelijkstellen aan die van Leicester City.

7 februari 2016 om 16:46

De centen van de gebroeders Molenaar zorgde ervoor dat de spelers niet werden weggekocht, ze kochten niet elk jaar de beste spelers bij andere clubs. Veel spelers speelden al meer dan 6 jaar bij AZ op dat moment.

Vind het wel triestig voor Wenger dat hij altijd zijn beleid hoeft te verdedigen, maar Leicester bewijst weinig. Zoieits gebeurt 1x om de 10 jaar (of zelfs meer) of zoiets. Leicester gaat niet structureel met de top meedoen, van Arsenal wordt dat wel verwacht.

Ben wel van mening dat coaches er wel meer naar moeten streven om spelers beter te maken. Nu wordt er veel te snel naar de makkelijke oplossing gezocht, namelijk spelers kopen.

Ja en Leicester presteert wel, maar Arsenal niet. Het betekent niet dat als er een team is dat het verrassend goed doet zonder grote namen, dat alle teams zonder grote namen het ineens goed doen. Bovendien heeft Arsenal de afgelopen jaren fors geinvesteerd in Ozil en Sanchez, samen zijn die volgens www.transfermarkt.de even veel waard als de hele leicester city selectie bij elkaar.

Ik zie dit toch wel anders dan Wenger : Leicester is gewoon de spreekwoordelijke uitzondering en absoluut niet de maatstaf.

Het beleid van Wenger bij Arsenal is dus blijkbaar op een uitzondering gebaseerd en niet op wat de maatstaf is. Je kan het als een verklaring zien waarom het al zo lang geleden is dat Arsenal de titel pakte.

Ondanks die gunfactor is Leicester er nog lang niet. Het is niet dat ze een straat vooruit staan, een inzinking bij hen valt niet uit te sluiten. Dankzij Leicester blijven de Spurs een beetje onder de radar. Die zijn vrij geruisloos naar de tweede plek opgeklommen op amper drie punten.

Waarom lukt het jou dan niet om je team zo voor elkaar te laten strijden als Leicester doet Arsene?

Kijk naar de bovenste ploegen aan het eind van het seizoen en je weet dat het wel om geld gaat. Leicester is een ongelofelijke uitzondering op de regel.
Als het niet om geld zou gaan zou er ieder jaar wel zo'n ploeg of meerdere, meedoen om de titel.
We zullen eens afwachten wat Leicester volgend seizoen doet.

7 februari 2016 om 10:29

Hij zegt dat het niet alleen om geld gaat, belangrijk detail.

Daarnaast is dit succes natuurlijk voor het grootste deel aan Ranieiri te danken. Als die Pearson nog voor de groep zou staan hadden ze dit nooit bereikt.

Nou wengertje als al 10 jaar G*D geen landstitel of CL kan binnenslepen met een club als Arsenal mag je wel is gaan beginnen met grote jongens kopen... man man man hij neemt arsenal prijsloos de dood in...
Hoeveel jaren krijgt hij nog van het bestuur, je kan toch moeilijk beweren dat de afgelopen 5 jaar progessie is geweest??

#Wengerout

7 februari 2016 om 10:56

Sinds de aankopen van Sanchez, Ozil en Cech zijn er weer prijzen gewonnen. Puur daarnaar gekeken kan je niet eens ontkennen dat er vooruitgang is geboekt.

7 februari 2016 om 15:22

Maar puur daarmee kan je toch niet tevreden zijn? Je verwacht meer met zulke namen. Aan de andere kant na 10 jaar droog te hebben gestaan... er heerst een vloek over Arsenal thats for sure

7 februari 2016 om 11:52

Hem 'wengertje' noemen is disrespectvol, hij verdient wat meer respect voor wat hij heeft gedaan, ook al heb je kritiek op hem.

7 februari 2016 om 15:25

Hij heeft voor mij zijn credits 5 jaar geleden opgemaakt maar wat voor mij de ultieme druppel is, is dat hij zo'n slechte verliezer is en zijn visie heilig is.. terwijl het qua prijzen niet echt baat, uiteindelijk moet een club als Arsenal dat wel gaan pakken. Zie the spurs en leister city, die doen ff leuk mee om het kampioenschap, Arsenal, zoals elk jaar, haakt weer af na een half seizoen..

7 februari 2016 om 15:34

Nee, 5 jaar geleden was hij nog steeds geweldig, juist de laatste 2 jaar hebben veel Gooners kritiek op hem. Daarvoor was er geen geld beschikbaar en hield Wenger ons constant in de top. Met wat meer geluk werden er ook een aantal prijzen meer gepakt, maar de PL was toen veel sterker dan nu, zeker de topclubs. Juist nu mag je kritiek hebben op Wenger, en dan vooral op zijn aankoopbeleid.

7 februari 2016 om 11:57

Maurootje... Je bent een AC Milan fan die alleen maar in elk bericht negatief praat over Arsenal alsof je zelf een fan bent terwijl je gewoon een Wenger hater bent. Heb je niks beters te doen?

7 februari 2016 om 15:28

Dat heb je vast ook gelezen waarom ik hem "haat". Ja kan onmogelijk nog vertrouwen in hem hebben of wel? Of denj dat het volgend jaar wel lukt, want dat zeggen alle fans en wenger zelf(die de fans altijd warm maakt)., maar wie komen er altijd bedrogen uit? Wij, de fans.

7 februari 2016 om 15:28

Dat zeggen alle fans en wenger elk jaar*

Klopt, Leicester heeft maar! 50 miljoen uitgegeven. Zo zie je maar dat ze volledig het zicht op de realiteit kwijt zijn. Maar goed, het blijft de mooiste competitie.

Niet enkel Leicester, de ganse PL is daar een voorbeeld van. Beschikken over meer geld dan alle andere competities samen, maar spelen desondanks slechts een figurantenrol.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren