Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Op het Ajax-middenveld is er niet één die een mannetje kan passeren'

Laatste update:

Davy Klaassen lijkt zondag tegen Feyenoord weer in de basis te kunnen beginnen bij Ajax en als de voortekenen niet bedriegen, zal de aanvoerder een middenveld gaan vormen met Riechedly Bazoer en Nemanja Gudelj. Co Adriaanse is niet echt onder de indruk van dit drietal.

/

De trainer in ruste ziet liever een middenveld met meer creativiteit; in een uitgebreid interview met het Algemeen Dagblad stelt hij dat er in Nederland teveel ‘aangeleerde voetballers’ worden gecreëerd. “Kijk eens naar het middenveld van Ajax: er is er niet één die een mannetje kan passeren, of die een oplossing ziet die niemand anders had gezien”, stelt Adriaanse. “Klaassen niet, Bazoer niet, Gudelj niet. Ja, dan krijg je dus het voetbal dat je nu elke week ziet.”

Volgens Adriaanse worden er te veel verkeerde beslissingen gemaakt: hij ziet dat Ajax bij het positiespel de controle wil houden, in plaats van dat er wordt gezocht naar een doelpunt. De laatste tijd is er weer veel kritiek op het spel van de Amsterdammers, die de koppositie in de Eredivisie inmiddels zijn kwijtgeraakt aan landskampioen PSV.

Het Ajax-middenveld mist creativiteit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier ben ik het roerend mee eens. Daarom snap ik dat overschatten van bazoer en klaassen niet. Gewoon leuke voetballers , maar een man passeren of iets creatiefs doen komt zelden voor bij deze spelers.

6 februari 2016 om 13:05

Omdat het niet mag van de boer.
Hij vindt dat er weinig toch geen risico genomen mag worden!! Dit hebben de spelers geleerd en daarom zie je ze nooit een man passeren!!

6 februari 2016 om 13:07

Dat hoeft een middenvelder dan ook niet per se te kunnen. Alleen is het punt van Adriaanse dat er niet één middenvelder van Ajax is die het wel kan. Als Bazoer op '6' zou spelen met voor hem Klaassen en iemand die een man passeert of iets creatiefs doet, dan zijn we al een heel eind. Zonder dat Bazoer of Klaassen creatievelingen zijn geworden.

6 februari 2016 om 13:29

Andersen.. Nouri

6 februari 2016 om 13:38

Bijvoorbeeld.

6 februari 2016 om 13:10

Bazoer wordt niet overschat. Is een geweldige voetballer voor zijn leeftijd. Kan af en toe een mannetje passeren en heeft al meerdere malen mooie passes verstuurd, maar dat is niet zijn hoofdtaak. Bazoer is een box-to-box middenvelder à la Toure, die het spel moet verleggen en veel verdedigende taken oplossen.
Geen club die onwelwillend tegenover de komst van Bazoer staat.

6 februari 2016 om 13:21

Vele grote clubs zullen niet geintreseerd zijn in bazoer, om dat door vele mensenn op voetbalzone hoog word opgegeven over de jonge..

6 februari 2016 om 13:24

Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dat het probleem vooral in de voorhoede ligt. De 3 aanvallers komen hun man niet voorbij. En we hebben een spits die geen bal kan vasthouden voorin. Daardoor komen de middenvelders en buitenspelers niet aan voetballen toe.
Youness, Fischer en Milik komen tekort. De enige aanvaller die nog wel potentie heeft is El Ghazi.

6 februari 2016 om 14:23

Youness en El Ghazi komen hun man juist wel voorbij en hebben beide een goede actie in huis. Het probleem is de spitspositie die niet goed wordt ingevuld. Milik is meer een spits voor een 4-4-2 systeem. Nu moet hij de bal bij zich proberen te houden en dat lukt voor geen meter. Ook het mee voetballen zit er niet in en hij raakt veelal de bal kwijt. Dit zorgt er ook voor dat de rest niet kan aansluiten.

6 februari 2016 om 14:38

Tegen Roda is Ajax niet in de zestien van Roda geweest. Dan maakt het ook niet meer uit wie er in de spits staat. Het probleem ligt juist wel op het middenveld. Als daar iemand staat die een man kan uitspelen, kan je tijdens de aanval manmeersituaties creëren en doorstoten naar het strafschopgebied. Nu lukt dat niet en wordt er keurig om het strafschopgebied heen gespeeld. Let maar eens op tijdens een wedstrijd, je ziet continu passjes van buitenspeler naar aanvallende middenvelder en omgekeerd, of buitenspelers die met een bocht rond het strafschopgebied heen naar binnen trekken.

6 februari 2016 om 13:52

Jij snapt toch ook heus wel dat een middenvelder niet perse iemand moet passeren? Zie jij guardado 3 man uitkappen? Het probleem is dat ze bij Ajax dezelfde type middenvelders hebben. Zet een Bazoer achter een ziyech met een guardado naast hem voor de rust en ervaring en dan is opeens Bazoer onderschat bij wijze van.

6 februari 2016 om 14:21

@lee112
Ajax mist inderdaad een type Zyech. Een echte doelgerichte speler die we na Eriksen nooit meer gehad hebben. Een jaar nadat Eriksen weg was, hoopte ik in de zomerstop ook dat ze Zyech zouden halen. Maar dit soort spelers ziet Overmars niet.
Een Guardado hebben we helaas ook niet in huis. Nee je ziet hem niet vaak iemand passeren, maar hij heeft een berg aan inzicht. Zie al die assists en mooie diepte ballen die hij geeft, Zoiemand heeft Ajax niet en als de gemiddelde leeftijd 19 moet zijn bij Ajax, krijgen we die ook nooit. Sinds Eriksen weg is, nooit meer een mooie steekpass meer gezien

6 februari 2016 om 14:37

Lee dan noem je net een middenvelder die zich elke wedstrijd vrijspeeld met geweldige kapbewegingen..

6 februari 2016 om 16:51

Het gaat niet om kapbewegingen. Wat dat betreft is Bazoer ook zogenaamd iemand die wekelijks iemand uitkapt... Volgens Co is dat niet het geval. Het gaat om het vermogen om echt iemand te passeren. Kappen kunnen Bazoer en Klaassen ook wel...

6 februari 2016 om 16:54

@ Hans, eens. Maar ik denk dat nouri die creativiteit ook in zich heeft. Helaas lijkt de boer niet zo onder de indruk van zulke type spelers. Tenminste hij lijkt me iemand die eerder voor een harde werker zal kiezen, loopvermogen en altijd goed gepositioneerd in de omschakeling. Ziyech en nouri zijn niet zulke type spelers.

6 februari 2016 om 20:31

Misschien dat fdb daarom wel zo vaak voor Serero heeft gekozen

6 februari 2016 om 14:08

Ziyech moeten halen ipv Sinkgraven. De reden waarom is mij nog steeds niet duidelijk. Ziyech was toen ook al veel bepalender in assists en doelpunten en fysiek stuk minder fragiel. Ajax heeft de slechtste scouting van Europa!

6 februari 2016 om 16:00

Van Ziyech zag met binnen Ajax af omdat Ziyech een postbode is die ruimte nodig heeft, ruimte die hij bij Ajax niet zal krijgen omdat 9/10 tien tegenstanders twee bussen parkeren. Van Sinkgraven werd verwacht dat hij het wel kon brengen in de kleine ruimte, wat hij tot nu toe slechts sporadisch getoond heeft.

Denken dat Ziyech bij Ajax automatisch een succes is, is veel te voorbarig gedacht. Sowieso heeft Ajax al veel te veel spelers die in de bal komen, en daarom haalt Ajax hem nu niet meer.

6 februari 2016 om 15:42

Waarom Co's verhaal nonsens is? Omdat Bazoer wel degelijk tegenstanders passeert. Maar belangrijker is dat een mannetje uitspelen op het middenveld helemaal niet noodzakelijk is. De bal het werk laten doen is veel belangrijker. Kijk naar Bayern en Barca, die maken het verschil door de bal strak en hard op het juiste been van de juiste man te spelen. Natuurlijk speelt een speler als Iniesta weleens een mannetje uit, maar de meeste middenvelders van die clubs spelen ook niemand uit. Nou ja, of je moet kort wegdraaien of één-keer-raken-voetbal iemand uitspelen noemen...

Sowieso ben ik het niet met je eens dat Klaassen en Bazoer overschat worden, maar ik ga er geen welles-nietus spelletje van maken.

Hij heeft hier een goed punt. Je zal toch als trainer een keer iets gaan veranderen als je merkt dat het niet loopt zoals je wilt zoals het loopt.

Bazoer kan juist wel een mannetje passeren. Hij vooral leren om de bal na het passeren eerder vooruit te passen ipv blijven lopen.

6 februari 2016 om 15:34

Juist Tubes profesor CO ziet niet mis hij bedoel net als jij,
hij blijft te veel lopen met de bal.
Maar ik denk dat Bazoer op de bank begingt,hij wil een
jongeling aan het grote werk laten ruiken,echt iets voor de Boer

6 februari 2016 om 15:46

Met deze post heb jij Adriaanse goed gepasseerd!

Ik vind dat deze 3 een mooi middenveld vormen, maar ze missen een volwassen speler, die ervaring heeft!

6 februari 2016 om 13:07

Daar is juist Gudelj voor gekocht.

6 februari 2016 om 15:49

Ik ben het niet eens met zowel dhr Adriaanse als met jou. Ajax mist juist een controleur die vaart brengt in het spel door de bal snel diep te spelen. Wat in het recente verleden Blind en Anita uitsterkend deden.

Gudelj, die hier genoemd wordt, haalt juist snelheid uit het spel. Wat bv Theo Janssen ook deed. Bazoer moet trouwens ook sneller spelen ipv dat postbodevoetbal wat hij vaak doet.

Sinkgraven. Beetje vertrouwen en dan wil ik het eens zien.

6 februari 2016 om 13:10

dat denk ik ook, maar het ''probleem'' met dit soort spelers is dat het risico met zich meebrengt
en daar houdt de boer niet zo van volgens mij...
die gooit dit soort spelers liever aan de zijkant waar een balletje kwijtraken over het algemeen minder erg is.

6 februari 2016 om 14:48

OREELY
Precies. Zeker aangezien ajax en PSV zo dicht bij elkaar staan. Wanneer één van beiden kan uitlopen kijk ik ernaar uit om hem meer te zien spelen op de 10 positie. Vond hem in de voorbereiding lekker vrij spelen. Die vrijheid moet hij terugvinden in combinatie met zelfvertrouwen en vertrouwen van de coach. Wanneer dit gebeurt zie ik het echt goed komen met deze jongen.

6 februari 2016 om 15:53

Risico nemen mag best van de Boer, alleen niet zoals Sinkgraven dat vaak doet. Risico nemen moet in de laatste fase gebeuren, diep op de heldt van de tegenstander en niet vlak voor het eigen strafschopgebied.

Overigens ben ik het wel met jlenders eens dat Sinkgraven het wel in zich heeft om het creatieve stokje wat Christiaan Eriksen heeft achter te laten over te nemen, alleen ben ik bang dat het er bij Ajax niet snel genoeg uit zal komen. Andersen, Donny vd Beek, Frenkie de Jong en Abdelhak Nouri staan te trappelen om zijn positie over te nemen.

6 februari 2016 om 14:42

Sinkgraven is te braaf om op korte termijn te slagen bij Ajax. Met Ziyech hadden ze de juiste nummer 10 in huis kunnen halen destijds. Die jongen maakt zich om niks en niemand druk. Zo'n type 10 moet Ajax hebben.

6 februari 2016 om 14:51

Ben ik met je eens. Maar dan geef je een verkeerd signaal af aan de potentiële 10 spelers. Ik ben overigens fan van klaassen op 10 met zijn scorend vermogen. De enige mogelijkheid om Ziyech aan te trekken was naar mijn mening Sinkgraven in omgekeerde richting te laten gaan.

Ik ben het hier echt compleet mee eens, ik heb het ook al vaker gezegd. Het middenveld is illustratief voor het spel van Ajax tegenwoordig. Degelijk, ze doen hun ding, defensief staat het maar aanvallend brengt het te weinig. Ik zou daarom graag zien dat Fischer op het middenveld wordt geposteerd, of Sinkgraven meer speelt. Misschien dat Andersen of Nouri daar in de toekomst kunnen spelen, maar die moeten dan nog wel stappen gaan zetten.

Niet verrassend dat Adriaanse dat ook vind, een van de weinige analisten waarnaar ik luister. Als hij met een stelling komt onderbouwd hij het altijd uitstekend.

6 februari 2016 om 13:21

Haha ja nou word er ook zo gesproken over psv? Of is het nu makkelijk scoren van Co.. Hendrix Propper Guardado passeren constant mannetjes? Nee is miss nog wel degelijker er staat echter wel een geschikte spits voorin.. De as is het belangrijkste alsof mensen dat zijn vergeten! Met klaassen en Bazoer heb je al genoeg creativiteit als je aanval gewoon functioneert! Vervang klaassen nog met een Nouri straks en het is over.. Maja alles Ajax nu is negatief en alles uit Eindhoven kan allemaal zelfs vGinkel..

En Guardado, Hendrix, Propper, Vejinovic, Vilhena en Gustafson zijn allemaal Ronaldinho's. Adriaanse kraamt alleen maar onzin uit. Bazoer, Sinkgraven en Vd Beek kunnen dat prima. Klaassen en Gudelj zijn op een andere manier belangrijk, alleen wil Adriaanse even goedkoop scoren nu Ajax twee keer gelijkgespeeld heeft en voor het eerst dit seizoen niet op nr 1 staat. Hij heeft de laatste weken waarschijnlijk niet genoeg aandacht gekregen

6 februari 2016 om 13:15

Nouri...

6 februari 2016 om 13:16

Nouri idd, maar die zit er nog niet bij

6 februari 2016 om 13:54

Hij heeft het grootste gelijk van de wereld ik weet niet waren jij elke week naar zit te kijken maar ik heb de laatste 3 wedstrijden geen enkele uitgespeelde kansen gezien de doelpunten komen voor uit spelhervattingen , met andere worden ze creëren niets of weinig en dat is al tijden zo omdat ze vol zitten met taken die ze moeten uitvoeren maar een taak hebben ze inderdaad niet dat is creativiteit daardoor krijgen bijna geen kansen en het is geen voetbal maar wandelen met de bal en maar terugspelen op de keeper maar ze moeten richting die andere keeper misschien snappen ze dat nog niet .

6 februari 2016 om 17:10

Als de middenvelders de ballen niet kwijt kunnen krijg je dat soort praktijken. De aanvallers hebben geen diepgang, ze willen allemaal de bal in de voet. Wat ze moeten doen is de ruimte induiken waardoor het middenveld ze kan bedienen. Als er te weinig beweging is staat alles op een kluitje en krijg je dit soort wedstrijden waar gewoon niets in te beleven valt

6 februari 2016 om 22:06

Ze moeten niet zeiken gewoon voetballen met die luie donder. Miljoenen euros op de bank en dan slap voetballen ook nog. Grote bekken tegen oom agent alsof ze god op aard zijn. Flikker op joh pannekoek. Heb een beetje respect voor je medemens. En doe gewoon je werk voor dat abnormale salaris van je. En niet dat slappe geouwehoer ieder jaar en iedere week. Echt even klaar met mn cluppie op het moment. En ik weet dat ik niet de enige ben...

Ik snap zijn kritiek, daarom zie ik ook graag Sinkgraven, dat is namelijk wel iemand met een passeer actie die de oplossing altijd vooruit zoekt, Ik denk dat Gudelj, Bazoer en Klaassen wel de beste voetballers zijn, maar niet de beste types voor Ajax om de aanval te bereiken.

6 februari 2016 om 14:21

Volgens mij laat Sinkgraven (als hij speelt) steeds zien waarom hij dus niet in de as kan spelen.
Ontzettend veel balverlies, vreselijk nonchalant totaal geen fysiek kan dus geen duel aan.

Enige die dit wel kan/doet is sinkgraven, gaat alleen wat vaak toe naar balverlies,

Klaassen en Bazoer als lopers met een creative man er voor. Dat is gewoon prima.

Ik ben niet echt overtuigd van Gudelj

Ik denk dat als je bij Ajax meer creatieve middenvelders op gaat stellen dat de verdediging echt gatenkaas gaat worden. Ik snap Adriaanse volledig en snap wat hij zegt maar we weten allemaal wat voor verdediger o.a Veltman is....
Mijn gevoel zegt dat de Boer zo speelt om achterin vaker de nul te houden. Zou hij betere verdedigers hebben (alleen Tete vind ik wat waard) dan ga ik er van uit dat het middenveld er anders had uitgezien.

6 februari 2016 om 13:38

Zo denkt iedereen er anders over de verdediging en middenveld zijn beide degelijk.. Naar mijn mening moet Ajax gewoon beginnen om de as weer sterk te maken! Met Veltman en Riedewald is het beide teveel voetbal, vdhoorn riedewald zou perfect zijn.. Bazoer klaassen en een sinkgraven/fischer ervoor en dan een echte spits a la de Jong.. En gewoon buitenspelers als El Ghazi, niet Younes of fishcer types.. Echte wingers zoals Dekker er gelukkig aankomt

Bazoer kan echt wel een mannetje passeren. Sinkgraven kan dat ook als hij een fatsoenlijk niveau haalt.

Welke middenvelder behalve Ziyech loopt in Nederland iedere week 3 keer 3 tegenstanders voorbij?

Wat een onzin. De middenvelders van Ajax worden zo in het gareel gehouden dat ze geen mannetje mogen passeren. Spelers die dat wel de, zoals Singraven en Serero worden door de leiding afgestraft door ze niet meer op te stellen. Ze kunnen het wel, maar mogen het niet.

Het probleem van ajax is ook echt geen spits. het probleem van ajax is de aanvoer die ik nauwelijks tot niet zie en waardoor de voorhoede spelers op een eiland lopen en inderdaad tegen roda een mooi houdbare goal en een corner maken. Dat mis ik bij ajax maar blijkbaar hebben ze een spits nodig..

Wat lult die kerel nou met ' geen een ook het middenveld die een mannetje kan passeren ' ?!

Het probleem is dat de Boer iedereen volstampt met taken.
Tuurlijk is ook balbezit spelen goed, maar je moet het wel kunnen mixen met af en toe een mannetje passeren.

Daarom zouden ze ook meer met Bazoer en Gudelj een beetje controlerend waarbij die twee elkaar een beetje afwisselen, en een Sinkgraven die echt wel iemand voorbij kan hoor.

Ze hebben nu een beetje 3 dezelfde types op het middenveld lopen, alle drie box to box spelers.

Als je nou twee van die opstelt, en een Sinkgraven of probeer Nouri er neer te zetten.

Dat heb ik hier nou ook zo vaak gezegd, maar ik had het meer over een specifieke speler en dat was Davy Klaassen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Klaassen wel een goede speler en hij is de nummer tien van Ajax. Een nummer tien is meestal de creatieve man op het middenveld, maar Klaassen is allesbehalve technisch, vooral vergeleken met Hakim Ziyech of z'n teamgenoot Daley Sinkgraven.

Klaassen is gewoon een verbeterde versie van Lex Immers. Hij werkt hard en scoort zo nu en dan wat goals, maar bijvoorbeeld iemand vrij voor de doelman zetten of een ander technisch hoogstandje, zal je bij Klaassen niet zo gauw zien en daarom zou ik Sinkgraven wel eens voor langere tijd op de tien positie willen zien.

..hij wordt oud he ome co? Gaat al behoorlijk slap lullen iig

ik roep al tijden om een andere aanpak,word vaak uitgelachen maar ik zou zo gaan spelen 4-2-3-1 namelijk bazoer en gudelj voor de verdediging dan een drie mans middenveld met creatieve nr 10 en daarvoor een spits. coclusie minder doelp tegen en meer maken.

Ik mis een speler met de finesse van Eriksen momenteel heel erg op het middenveld van Ajax. Mijn ideale middenveld zou toch bestaan uit een goede degelijke controleur die af en toe ook ineens bij de vijandelijke 16 opduikt (hoop dat Bazoer die rol op zich kan nemen wellicht), maar ook een aanvallende middenvelder die goed bij kan sluiten in de spits (soort Siem de Jong/davy Klaassen) en dus een creatieve snelle middenvelder als Eriksen. Helaas zal er in die bezetting dan geen plaats zijn voor Gudelj en zal je meer tegengoals incasseren, maar het zal het aanzien ten goede komen evenals het aantal gemaakte doelpunten

Bazoer zou eigenlijk op de plaats van Gudelj moeten spelen.

Dan zou je Klaassen erbij hebben en had je Ziyech moeten halen, dan had je een dynamisch en creatief middenveld gehad. Het is nu allemaal te voorspelbaar, zeker Gudelj. Die speelt vooral breed.

Grootste probleem ligt echter voorin. We hebben geen fatsoenlijke spits en onze buitenspelers zijn wisselvalliger dan het weer.

6 februari 2016 om 14:48

Dit was perfect geweest inderdaad, Bazoer in de rol die van Anita (de laatste die echt goed invulde) en Ziyech in de rol van Eriksen (Eriksen is eigenlijk nooit vervangen) zet daar een de Jong achtige spits voor..en je kan wel potten breken in grote westrijden! Zo moeilijk is het niet met geld genoeg op de bank...

6 februari 2016 om 17:27

@ Manonthemoon

Ja blijkbaar is het bij Ajax wel moeilijk, ongelooflijk eigenlijk. Daarbij zou je ook op de vleugels wat toe moeten voegen, allemaal wel heel armoedig nu wat er voorin rondloopt. Ik heb er onder Overmars echter heel weinig vertrouwen in. Als die al wat haalt, is het negen van de tien keer een totaal mislukte aankoop.

6 februari 2016 om 19:37

Klopt, alleen El Ghazi zie ik als echte vleugelspeler, verder niks. Dan kom je bij de jongens Cerny, Dekker maar die zijn nog niet klaar voor het eerste. Overmars haalt inderdaad liever Sinkgraven en Gudelj, vdhoorn, Duarte, waarbij iedereen al wist onze jeugd is al beter of dat type hebben we juist niet nodig, zelf ook weinig vertrouwen in Overmars maar ook de Boer wat dat betreft..

Ach man. Het beeld wat Adriaanse zich hier voorhoudt gaat puur over de laatste 2 miss 4 wedstrijden. Voor de winterstop hingen zij allemaal aan de lippen van Ajax en nu is niks goed meer. Wel lekker makkelijk allemaal. En dat de meeste lezers van dit soort teksten daarin meegaan...

6 februari 2016 om 16:51

@sallons
Je bedoelt hier laatste vier jaar denk ik? Denk dat we zolang al dat breivoetbal voorgeschoteld krijgen helaas

En daarom had Ajax Ziyech moeten halen!!

Iedereen ziet dat, behalve het geweldige Technische Hart van Ajax. En verder blijft het mij irriteren dat er zo weinig beweging is in het veld. Een ieder wacht af totdat de val toegeschoven wordt.

heb meer het idee dat ze het gwn niet mogen omdat er dan balverlies kan worden geleden en de boer door het lint gaat

Je Moet het held artikel met adriaanse lezen. Dat is echt briljant. Hij legt de vinger op de zere plek.

Wat Bazoer betreft, vind ik dat Adriaanse ongelijk heeft.Bazoer passeert wel vaak een man en is altijd vooruit denkend.

Ze missen een Litmanen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren