Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het is niet zo erg allemaal, nu moeten we doorpakken'

Laatste update:

Feyenoord heeft in de competitie vijf keer op rij verloren (een negatief clubrecord) en de overwinning op Roda JC Kerkrade in de beker kwam dan ook als geroepen. Vleugelverdediger Rick Karsdorp spreekt van een opluchting. De overwinning op Roda JC (na verlenging) noemt hij verdiend, al vindt hij het spel in de tweede helft ook niet bijzonder.

/

“We trainen hard, dus het moest vanzelf wel weer een keer komen. Er zijn genoeg dingen gezegd. Dat hebben we ook laten zien tegen Roda JC”, zegt Karsdorp tegen RTV Rijnmond over de moeilijke periode van Feyenoord.

Karsdorp is ervan overtuigd dat Feyenoord de weg omhoog weer kan vinden. “Mensen vergeten dat je gewoon in de halve finale van de beker staat en dat we gewoon derde staan in de competitie. Het is niet zo erg allemaal. Nu moeten we doorpakken.”

Is het crisis bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Halve finale is niet genoeg. De beker moet gewonnen worden. 3e plaats in de competitie is niet de doelstelling. 1e worden is wat ze moeten doen.

4 februari 2016 om 15:02

1e worden? kom op zeg, wees realistisch! op iedere positie heeft psv en ajax een betere speler. vooral psv

4 februari 2016 om 15:10

Ik zeg ook niet dat het ze gaat lukken, ik zeg dat ze er voor moeten gaan.

4 februari 2016 om 15:14

Doelstelling is direct Europees voetbal, dus 3e of de beker. Qua doelstelling dus nog steeds op schema. Maar als je het spel van zeker de laatste weken ziet, zal het snel moeten verbeteren om de 3e plek vast te houden. En hopen dat wij in de halve finale eindelijk een amateurclub loten.

4 februari 2016 om 15:17

1e worden zou een reele doelstelling zijn als ze niet zo slecht hadden ingekocht!

4 februari 2016 om 16:36

vorig seizoen hadden we nauwelijks ingekocht, toen was de doelstelling ook de titel. Nu is die lager. Dit zal mede zijn ingegeven door het feit dat Gio als trainer begon, je kan hem niet opzadelen met een doelstelling die al zo lang niet meer gehaald is. Derde plek is mooi hoor, Ajax heeft een veelvoud aan geld en PSV is op dit moment voor zowel Ajax als Feyenoord te sterk ben ik bang.

4 februari 2016 om 17:37

Grappig dat wanneer de resultaten slecht zijn dat het wordt gezegd. Tete is lange tijd geblesseerd en zijn vervanger is niet beter dan Karsdorp. Van Beek zit nog in een dip en in vorm verdedigend superieur aan Veltman. En Konglo op linksback is zeker weten beter dan van Dijk. Vilhena zou moeiteloos in de basis staan bij Ajax. Ieder seizoen is de Boer stiekem bezig met hem. En voorin doet zelfs een beperkte speler van Kramer het beter dan Millik. Dus het valt best mee als ik het zo bekijk. Tuurlijk is Ajax beter, maar Feyenoord heeft genoeg spelers die beter zijn dan Ajax. En de onderlinge resultaten wedstrijden lieten dat ook zien!

4 februari 2016 om 17:48

Nou Leopart dus wat jij eigenlijk zegt is dat de schuldige bij Feyenoord gio is omdat hij (nog) geen hecht team kan creëren..

4 februari 2016 om 19:03

Wanneer zijn de resultaten het beste, als je het beste team hebt of de beste spelers? Het team heeft geen vertrouwen en het is nog geen hecht team. Cocu had het zelfde meegemaakt dus het is niet eens zo gek dat het Gio nog niet lukt. Wie verwacht dat een trainer in zijn 1e seizoen direct kampioen kan worden?

4 februari 2016 om 19:08

Wat heeft van Beek nu laten zien? Veltman is gewoon een betere speler hoor en Vilhena speelt pas 5 wedstrijden basis. Hij zat daar voor echt niet op de bank omdat het zo'n topper is. En Kramer haha, Milik is geen topper maar wel beter. En vergeleken met PSV die hebben op de bank betere spelers zitten dan dat er bij Feyenoord in de basis staan.

4 februari 2016 om 15:18

das het probleem van feyenoord, het is al snel heeeeeel goed als het goed gaat en zodra het slecht gaat is het heeeeel slecht. Is onzin natuurlijk. Ze zullen hard moeten trekken om de beker te winnen en nr 3 te worden, maar ze doen het dit seizoen echt niet zo slecht.

4 februari 2016 om 15:45

3e plaats in de competitie is wel de doelstelling volgens Martin van Geel. Natuurlijk hoopten alle Feyenoord supporters wat anders maar nu blijkt dat er gewoon teveel middelmaat is gekocht afgelopen zomer. Beide benen op de grond en strijden voor wat je waard bent, alles gooien op de beker en de 3e plek vasthouden. Dan kan je toch nog spreken van een redelijk goed seizoen vergeleken met de afgelopen jaren. Geen CL maar toch directe plaatsing voor EL.

4 februari 2016 om 16:36

Wat een gezeur gewoon doorgaan waar ze mee bezig zijn komt best goed
Maar de verwachtingen waren zeer hoog.
We moeten nu niet denken dat Feyenoord top is maar dat wordt het wel
Zie vergelijking met PSV van twee jaar geleden die hadden dat ook en daar zijn zij goed doorgekomen
En met Feyenoord gebeurd het precies het zelfde
Alhoewel PSV meer financieelen mogelijkheden heeft dan Feyenoord
Maar het komt goed en als een supporter waardig heb ik daar vertouwen in ook als het wat minder goed gaat
En al die zogenaamde supporters die het hards roepen denken het altijd beter te weten laten zij zich waardig opstellen tegen de spelers en het bestuur en techinische staf
Ga als een man achter de club staan ook als het wat minder goed gaat


4 februari 2016 om 17:30

Ik moet het nog zien tegen Vvsb in de beker. Dit Feyenoord kan van iedereen verliezen.

Nog wel ja maar dan moet je wel winnen uit bij Ajax. Daarna ontmoet je PEC uit waar Feyenoord het traditie getrouw altijd zeer lastig heeft.

Het wordt lastig zat om uiteindelijk 3e te worden.

4 februari 2016 om 15:07

Ik denk ook dat de makkelijkste manier om Europees voetbal te halen uiteindelijk de beker winnen is ja. Al moet ze dan niet bijv PSV uit loten. Ik hoop eigenlijk vooral dat AZ een eredivisieclub loot, anders kunnen die zonder 1 eredivisieclub verslaan te hebben in de finale komen.

Het is net zo erg allemaal? Als je in een helft wordt uitgespeeld door zowel Ard v Peppen als Arjan Swinkels zal in me toch wel enigszins zorgen gaan maken hoor.
Spel van Karsdorp leek helemaal nergens op. En eigenlijk dat van heel Feyenoord niet, ze speelden gewoon op 0-0 tegen Roda. Als ze zo blijven spelen gaan ze die de

Misschien is deze mentaliteit wel het probleem bij Feyenoord. 1 punt pakken in de laatste 6 competitiewedstrijden en dan roepen dat het niet zo erg allemaal is omdat ze nog 3e staan en in de halve finale van de beker mogen aantreden. Vorig seizoen stonden ze ook lange tijd 3e en door een complete ineenstorting in de laatste (goh wat een toevallig aantal) 6 wedstrijden werd het helemaal niks in Rotterdam.

4 februari 2016 om 15:12

Ik ben het wel eens met Karsdorp hoor, het geeft niks dat je 13 punten achter de nummer 2 staat en dat men bij verlies tegen Ajax "gewoon" een paar plaatsen zou kunnen zakken...

4 februari 2016 om 15:44

Dat is indd het probleem bij feyenoord. Hieraan kan je zien dat ze geen topclub zijn.
Wanneer ajax of psv 6 wedstrijden niet wint is het dikke crisis.
Voor ajax en PSV is de 3de plaats letterlijk niets waard. Alleen eerste telt en 2de is een hele kleine troost door voorronde CL al word er dan gebaald als een stekker.
Feyenoord is al blij met de 3de plaats opzich realistisch maar probeer dan niet de topclub uit te hangen. Ziyech wilt daarom ook niet naar feyenoord hij zag feyenoord niet als topclub net zoals twente. beide clubs vond hij subtop en koos uiteindelijk voor twente.

4 februari 2016 om 16:32

Haterrrrr, nooit zoveel onzin in 1 post gelezen.

4 februari 2016 om 16:36

Leg uit dan. Wat vind je onzin want naar mijn menig is vrijwel alles wat hij zegt waar.

4 februari 2016 om 17:42

Misschien dan toch beter op letten. Hij koos voor Twente omdat hij de garantie op 10 kon krijgen en bij Feyenoord niet. En Zyech is idd van de goede keuzes. Marroko is zeker ook top vergeleken met Nederland

Derde in de competitie ja. Met hoeveel punten achterstand ook alweer?

Tjonge jonge, het is net alsof ze van een wereldploeg hebben gewonnen, Feyenoord speelde met 5 verdedigers tegen de minst scorende ploeg in de eredivisie.

Het verschil in aantal doelpunten (voor) tussen Ajax (55) en Roda (18) is gigantisch, dus nu moeten we doorpakken lijkt mij een understatement.

4 februari 2016 om 18:36

Die 55 zijn dus van PSV he.

5 februari 2016 om 14:00

Yep, Ajax 49

haha serieus...t probleem is dat een derde plek minimaal is voor Feyenoord. Je kunt achter ajax en psv eindigen...maar lager mag gewoon niet.
Ajax en psv staan een straatlengte voor en een aantal clubs zitten dicht achter feyenoord en dat met ajax uit voor de boeg.
Dus de derde plek wordt sowieso nog moeilijk genoeg.

En die halve finale beker is leuk natuurlijk, maar de beker telt voor feyenoord alleen als die gewonnen wordt. Voor Roda of NEC is de finale halen al een feestje, voor een grote club is het winst of niks.

Het spel aan het begin van t seizoen was ook niet super, maar toen werd er nog gewonnen. Er is dus niks om vanuit te gaan dat feyenoord uit de laatste 13 wedstrijden zo maar ff 30 punten pakt. Een derde plek wordt nog lastig

Het is juist Karsdorp die de laatste weken belabberd slecht speelt. Zo veel passes komen niet aan, laat zijn man vaak lopen. Zet Nieuwkoop er maar weer een keer in.

4 februari 2016 om 17:32

@siceramo
Dat is inherent aan NL voetbal. In het buitenland hebben ze in elke linie drie jongens lopen die 27 jaar of ouder zijn. Daar trekken de jonkies zich aan op. In NL is het precies andersom. Dat maakt de prestaties grillig.

Nou lekker zo'n speler in je team, heerlijk ambitieus ook. Vijf keer op rij verliezen is zelfs een clubrecord, en hij noemt het niet zo erg. Ze worden nu al jaren 2e of 3e en dan halen ze Kramer, Kuijt, Elia, Veijnovic, van der Heijden, Bottegin, Gustafsson etc. dan mag je toch wel iets meer verwachten.

4 februari 2016 om 20:00

Vertrokken; wijnaldum, fer, indi, de vrij, clasie, boetius, janmaat. Zijn (inmiddels) toch wel een niveautje hoger lijkt me

Het is niet zo erg allemaal? Toppunt van bagatelliseren.
Als je nou onterecht verliest dan is het minder erg dan dat het eruit ziet op het scorebord. Maar de wedstrijden werden terecht verloren.
En ook in de beker was het eigenlijk allemaal nogal lucky en niet echt overtuigend. Tegen Willem 2, Ajax en Roda heeft dit Feyenoord mij niet kunnen overtuigen.

Drie keer geluk gehad in de beker is genoeg, nu maar eens uit naar P.s.v.
Eventuele finale is een thuiswedstrijd, hoezo weer geluk.

4 februari 2016 om 16:06

Nou, kan jij een club noemen die minder geluk had bij de loting dan Feyenoord? Volgens mij als enige club louter eredivisionisten geloot. Weliswaar de eerste drie rondes thuis, maar de finale is op papier gewoon een neutrale wedstrijd. Evenveel bezoekers van beide clubs, kleedkamer wordt geloot, thuistenue idem dito. Je kent het stadion, maar het is geen thuiswedstrijd volgens de regels, je mist een groot gedeelte van je aanhang.

Nou, hij heeft hier volledig gelijk in. Ja, vijf keer verliezen op rij is zwaar, hoort niet bij Feyenoord en is reden voor bezorgdheid. Maar we staan nog steeds op schema voor de doelstelling. Voorgaande jaren verloren we de eerste drie wedstrijden van het seizoen, nu verlies je er vijf rond de winterstop. PSV hadden we dit jaar toch niet gepakt in de competitie, en dat Ajax boven ons zal eindigen is ook weer niet onoverkoombaar.

Er wordt altijd zo snel paniek gepredikt. Joh, al verliezen we nog drie keer de komende weken, na die zwarte jaren met het nadere faillissement dacht ik dat we toch wel wat beter konden relativeren. Als we ons spel weer herpakken eindigen we gewoon op de plek die je mag verwachten op grond van de begroting. Er zijn wel ergere dingen in de wereld én in het voetbal. Die bedreigingen van eigen spelers bijvoorbeeld, dat vind ik persoonlijk vele malen erger dan een negatieve reeks.

4 februari 2016 om 16:25

De doelstelling was toch tot het eind meedoen om het kampioenschap?
Het is begin februari en Feyenoord moet uitkijken dat het niet nog lager als de derde plaats gaat eindigen..

4 februari 2016 om 16:33

Doelstelling was direct plaatsing Europees voetbal, dus of die beker winnen, of derde worden. Vorig seizoen was de doelstelling wel meestrijden om de titel, maar dit jaar was die dus lager. Er zal ongetwijfeld wel een ambitie zijn om mee te strijden, maar dit was dus absoluut niet de doelstelling. Die twee dingen worden door sommigen nog al eens door elkaar gegooid. Begrijpelijk, voor veel mensen lijken die woorden synoniemen.

4 februari 2016 om 16:41

Ik weet het verschil wel tussen ambitie en doelstelling hoor..
Maar het het nog even opgezocht, je hebt gelijk. Vorig seizoen wilden ze wel meedoen om het kampioenschap. Dit seizoen inderdaad niet..

4 februari 2016 om 16:46

Ja, ik bedoelde ook niet zo zeer jou, maar meer in zijn algemeenheid. Iemand zegt de doelstelling is Europees spelen, de journalist vraagt of ze niet voor de titel gaan, de voetballer geeft uiteindelijk toe dat de titel wel een ambitie is, en dat wordt de kop van het artikel. Daarnaast is het een beetje verwarrend misschien dat de doelstelling dit jaar lager ligt dan vorig seizoen. Ik denk dat we ons vorig seizoen verkeken hebben, het vertrek van Janmaat en Pelle hebben we moeilijk kunnen opvangen in eerste instantie. Martins Indi en De Vrij vervangen ging vorig seizoen verrassend goed, maar dat valt dan dit seizoen weer tegen. Zo is er altijd wat.

4 februari 2016 om 17:00

Ja, misschien zou het beter zijn om (net als toen er helemaal geen geld was om uit te geven) als Feyenoord zich gewoon de komende 5 jaar nog zou "behelpen" met eigen jeugd. Ipv van, nu ze weer een beetje geld hebben, middelmaat en ergens anders uit de gratie geraakte spelers te halen. Dat blijven toch altijd gokjes. En die pakken, helaas voor Feyenoord, vaak niet goed uit.
Overigens doen ze bij Ajax ook graag hetzelfde, gokjes nemen door niet te veel uit te willen geven. En ook dat pakt meestal niet zo goed uit.
Als ik het voor het zeggen had bij Feyenoord: we geven de komende 5 jaar zo min mogelijk uit aan spelers van buiten binnenhalen en bouwen eerst een stabiele financiële basis door doorgebroken jeugd (na een paar jaar) voor mooie prijzen te verkopen. Dan staat er over 5 jaar ook 40/50 miljoen op de bank. Buiten dat gaan we eerst een nieuw stadion bouwen binnen diezelfde periode van 5 jaar (en echt eens serieus doorpakken daarmee, ipv elke keer dat gepraat erover).
Ik denk dat het Feyenoord publiek best hiermee kan leven, als je dat goed communiceert.

4 februari 2016 om 17:42

Ik denk dat Feyenoord de ogen nog steeds sterk op Varkenoord heeft gericht, maar dat de afgelopen lichting gewoon minder sterk was. Dat bleek ook wel uit de resultaten van die jeugdploeg. Toch zitten er genoeg van die spelers in de selectie. Karsdorp (hoewel nu hevig uit vorm) is doorgebroken en hopelijk kunnen er meer volgen. Echter puur op de jeugd gokken is gevaarlijk, bij Feyenoord liep dat in het begin ook niet best, ondanks (toen beschouwd als) talenten als Fer, Wijnaldum, Castaignos, Biseswar, De Guzman, Mulder, Leerdam, Cabral, Van Haaren en spelers als Vlaar en El Ahmadi. Ik denk dat die wat ervarener spelers voor een groep wel erg belangrijk zijn, ik weet niet hoe goed de jeugd van Twente is, maar je ziet die spelers ook verzuipen in de eredivisie nu. Enkel jeugd opstellen is voor een club gewoon gevaarlijk, je zal nooit stabiel presteren leert de ervaring.

Ja ja.... doorpakken nu.... eerst 105 minuten nodig voor de 1-0 tegen roda.. je ziet dat het de goede kant op gaat! Volhouden!!!

Het is ook niet zo erg allemaal wanneer je accepteert dat Feyenoord in Nederland op dit moment (en eigenlijk al 40 jaar) de nummer drie is. Op ruime afstand van PSV en Ajax en slechts bij tijd en wijle in staat om voor de titel te spelen. Want zo is het inmiddels ook al gewoon zo'n 40 jaar.

Dit is nou het probleem van Feyenoord, het is allemaal al snel goed. Dat is de reden waarom ze geen kampioen worden nu en de komende jaren ook zeker niet.

Als je naar het elftal kijkt is het toch niet zo onaardig? Vermeer is gewoon keeper van het NL elftal en won jaren titels met Ajax, het CL ervaring etc. De verdediging bestaat voor het grootste deel uit internationals. Voor Nederlandse begrippen heeft Feyenoord toch ook een behoorlijk middenveld. En Kuyt en Elia zijn voor Nederlandse begrippen ook gewoon topspelers.

Ik zeg niet dat ze kampioen moeten worden, maar ik had toch wel verwacht dat ze iets langer mee zouden doen om de titel.

4 februari 2016 om 16:43

Welke internationals tel jij in de verdediging dan? Kongolo heeft geloof ik 2 interlands, net als Nelom, maar de rest zit nog zonder. Van Beek, Karsdorp, vd Heyde, Botteghin. Het probleem zit hem meer in het feit dat er 1 of 2 toppers missen. Stel je haalt een spits voor 7 miljoen en een 10 voor een zelfde bedrag, dan staat er ineens een heel ander team dan nu. Nu moeten we gokken op Kramer en Gustafson, waarbij ik in die laatste nog wel geloof. Niet elke positie is voor dezelfde prijs te versterken. Daarnaast hebben we spelers als Elia, Kuyt, El Ahmadi en Vermeer alleen kunnen halen omdat ze vrijwel gratis waren. Voor het bedrag wat we in die vier hebben gestoken had je geen speler van vergelijkbaar niveau kunnen halen. Misschien een De Roon ipv El Ahmadi, maar ja, wie zag die ontwikkeling van De Roon in Nederland?

4 februari 2016 om 16:45

Je kan het ook omdraaien: Dat de verdediging van Feyenoord voor het grootste gedeelte uit internationals bestaat is misschien wel juist het probleem van Oranje..
Maar voor zover het internationals zijn, zijn de meesten geen basisspeler van Oranje, ook Vermeer niet.

Karsdorp speelde gister weer een dramatische pot zeg. Geen enkele bal kwam aan. Een dozijn voorzetten belandde in narnia

Zolang deze mentaliteit heerst word je nooit kampioen! Fey is helaas topclub vanwege dit soort uitspraken. "Zo erg is het allemaal niet, we staan toch 3de" SCHANDE!!

4 februari 2016 om 19:19

Van de ene kant wel, van de andere kant moet je ook reëel zijn. Feyenoord mist domweg de kwaliteiten van PSV en Ajax, eigenlijk al vier decennia. Daar komt idd nog eens een mentale tekortkoming bij op. Deze zie ik echter niet alleen in het feit dat men te snel tevreden is, maar ook in de permanente staat van verongelijktheid, afzetten tegen met name Ajax en een gebrek aan concentratievermogen en onverstoorbaarheid. Want dan 'werk' je niet. Dat doe je zogenaamd wel als je voortdurend intimideert, opstootjes creëert, overtredingen begaat en scheidsrechters met drugsogen aanstaart en belaagt. Die cultuur zorgt ervoor dat elke wedstrijd een gevecht wordt. En dat houd je geen heel seizoen vol. Feyenoord als club mist het vermogen wedstrijden op de automatische piloot te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren