Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Met die spelers was Feyenoord nu al een paar keer kampioen geworden'

Laatste update:

Willem van Hanegem hield het zondagmiddag niet uit voor zijn televisie. De Kromme zag zijn geliefde Feyenoord met 0-2 verliezen van ADO Den Haag, waardoor de Rotterdammers nu voor het eerst in de geschiedenis van de club vijf competitiewedstrijden op rij hebben verloren. De landstitel, waar voor de winterstop nog van werd gedroomd, is inmiddels al ver uit het zicht.

/

Van Hanegem komt tot de conclusie momenteel een ‘stuurloze boot op een wilde zee’ is en baalt van de huidige selectie. Hij herhaalt nog maar eens dat Jan-Arie van der Heijden wat hem betreft nooit meer moet spelen, maar vindt dat er meer missers zijn begaan. “Kijk eens naar de aankopen die hier de afgelopen jaren zijn mislukt en vele miljoenen hebben gekost”, schrijft Van Hanegem in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad.

“Vergelijk dat dan eens met de spelers die hier de afgelopen jaren hebben gespeeld: Jordy Clasie, Graziano Pellè, Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Jean-Paul Boëtius... Als we die spelers hier hadden gehouden, met hogere salarissen, dan was Feyenoord nu al zeker een paar keer kampioen geworden”, sipt Van Hanegem. Voor Feyenoord lijkt de KNVB Beker nu de laatste kans te zijn om het seizoen nog te redden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, dat kan je ook zeggen van Ajax en PSV en dan is het nog een open strijd. Als die spelers als Eriksen, Suarez, Vertonghen, Alderweireld en Blind had behouden..

1 februari 2016 om 07:57

Klopt. Het is gewoon een feit wanneer de clubs meer investeren in salarissen gaan investeren dat het niveau van de competitie omhoog gaat. Constant aan een nieuw team moeten bouwen met minder kwaliteit als voorheen. Dat is een groot probleem.

1 februari 2016 om 09:26

@feyefeye
niet vergeten dat er meer bij komt kijken dan hogere salarissen.
Alle spelers willen op den duur weg omdat het niveau in het buitenland een stuk hoger is, dus beter voor hun ontwikkeling..en het salaris zal er ook hoger blijven.

Stel dat ajax, psv en feyenoord de salarissen verhogen...dan kun je spelers Heeel misschien 1 jaar langer vast houden. De andere clubs kunnen de salarissen niet verhogen, dus het niveau in Nederland gaat er niet op vooruit, alleen van de top 3. Maar als je op zondag nooit tegenstand hebt word je ook niet beter, dus de spelers zullen als nog weg gaan.

1 februari 2016 om 10:56

@babymongo
Klopt het is dus helaas nog een neerwaardse spiraal ook. Spelers gaan eerder weg niveau wordt minder spelers gaan nog eerder weg. En daardoor worden de inkomsten ook nog lager waardoor er minder salaris betaalt kan worden.

Met het tweede gedeelte ben ik het trouwens niet met je eens. Als de top 3 hun salarissen zouden kunnen verhogen waarom kan men het daaronder dan niet (proportioneel) ook? Daarnaast zal dat ook voortvloeien naar de hele competitie. Bij een hoger niveau zijn er meer Tv gelden (ook voor kleinere clubs), meer sponsor inkomsten, meer publiek en meer geld uit transfers.

On.
Naast het al genoemde argument dat als PSV en Ajax nog al haar toppers had ze ook een stuk sterker waren kan je ook zeggen dat miskopen gewoon inherent zijn aan scouten/kopen. Het is heel lastig te voorspellen hoe een speler het gaat doen.

1 februari 2016 om 08:02

Inderdaad. Ik snap Willem wel, maar ik word eerlijk gezegd nu een keertje moe van hem. Na elke nederlaag of winst met slecht spel staat hij te verkondigen hoe slecht de spelers wel niet zijn of hoe slecht de directie het wel niet doet. Beetje same old same old, denk aan je bloeddruk..

1 februari 2016 om 08:08

Willem vergeet voor de grap even dat Feyenoord dan ook rechtstreeks op een faillisement zou afstevenen. En of dat die paar titels waard...

1 februari 2016 om 08:30

Wanneer zij kampioen zouden worden dan kregen zij juist meer geld en in de CL verdien je ook weer geld. En wanneer je die spelers zou behouden werden zij juist nog beter en kon je wel bedragen van 15 tot 20 miljoen vragen.

1 februari 2016 om 08:59

Ja dit gaat goed als je telkens de CL haalt, maar als je een jaar het niet haalt moet je gaten vullen van 15 miljoen ofzo, we zijn net uit een diep dal herrezen. Nee dan liever zo en nog een paar jaar wachten.

1 februari 2016 om 09:08

Amen! En tuurlijk mag Willem kritisch zijn, maar hij vergeet wel waar Feyenoord vandaan komt. Tientallen miljoenen schuld, spelers wilden weg, kozen voor een Twente ipv blijven. Tuurlijk is het voetbal niet goed, maar in vergelijking tot een aantal jaar geleden mogen we zeker niet klagen. Het moet beter en de titel moet gehaald worden, maar Willem, zeik niet zo veel en wees ook eens trots op onze mooie club!

1 februari 2016 om 09:24

hij zegt niet dat ze meer moeten uitgeven dus failliet zullen ze er niet van gaan. maar als je bijvoorbeeld clasie 6 ton extra geeft voor 5 jaar is dat net zoveel of minder uitgeven dan een vejinovic aankopen. hij heeft wel een punt, al zullen sommige spelers misschien ook om andere redenen dan geld weg willen.

1 februari 2016 om 09:43

Dan moet het geld er wel zijn. 6 ton extra.. Kon jij het toen die tijd aan Clasie geven? Feyenoord heeft gegeven wat het toen die tijd kon geven. Makkelijk praten om te zeggen dat Feyenoord maar meer salaris had moeten geven.

1 februari 2016 om 12:22

clasie is afgelopen zomer weg gegaan en toen kon dat idd wel. in de tijd van fer en wijnaldum was het een ander verhaal.

1 februari 2016 om 13:38

Inderdaad, toen Fer en Wijnaldum vertrokken moest men het voornamelijk doen met transfervrije spelers.

Overigens, dat rijtje wat ie noemt valt allemaal wel mee. Het middenveld Clasie, Wijnaldum en Fer zou inderdaad top zijn, dat snap ik wel. Echter zijn De Vrij en Pelle verder de enige spelers die een hoger niveau halen dan de anderen. Elia is in mijn ogen momenteel gewoon stukken beter dan Boetius en voor Kongolo ten opzichte van BMI vind ik hetzelfde gelden. Uiteraard was je er in de breedte wel op vooruit gegaan, want bij dat rijtje kunnen eventueel Vlaar, De Guzman, Castaignos, Janmaat toegevoegd worden.

1 februari 2016 om 16:03

Maar stel je had een paar seizoenen terug. Janmaat, De Vrij, Vlaar, Bmi
Clasie, Fer, Wijnaldum
Schaken, Pelle, Boetius
Dan was je zeker kampioen geworden hoor.

1 februari 2016 om 18:13

Dat is helemaal niet zeker. Je had een goede ploeg, maar dat wil niet altijd wat zeggen. Deze spelers hebben nu een hoger niveau. Zo was Wijnaldum ook beter bij PSV dan bij Feyenoord en heeft ie nu nog een stap gezet. Dat niveau had ie bij Feyenoord misschien niet gehaald.

1 februari 2016 om 08:45

Ja, was zeker een mooi team geweest.
Ik zat te denken aan Van Nistelrooij in de spits en dan Romario en Nilis op de flanken.
Ronaldo als een 'valse' 10.

1 februari 2016 om 11:42

Als Ajax, PSV en Feyenoord hun sterspelers van de laatste 10 jaar wisten te behouden dan was PSV sowieso kansloos.

Ajax had dan:

Keeper: Cilissen
Verdediging: Tete, Vermaelen, Vertongen, Maxwell
Middenveld: Sneijder, Eriksen en Nigel De Jong
Aanval: Suarez, Zlatan en Huntelaar

Zeer sterke verdedigeing, creatieve middenvelders met aanvallend vermogen en een controleur in Nigel de Jong. En een Zlatan en Suarez die ongelofelijk veel doelpunten maken in de beste competities ter wereld.

Feyenoord zou niet eens in de buurt komen. PSV zou ook een aardig elftal neer kunnen zetten, maar dat zou wel tekort komen tegen dit Ajax.

Met genoemde spelers uit het verleden krijgt de huidige groep inderdaad meer kans, maarja wat voor Feyenoord geldt, geldt ook voor andere clubs in Nederland ALS die ook nog konden beschikken over voormalige spelers, dan was het weer een ander verhaal maar wel met dezelfde conclusie: PSV en Ajax zullen strijden om de landstitel.

1 februari 2016 om 09:38

Willem vergeet alleen te zeggen dat Feyenoord failliet was gegaan als Fer en Wijnaldum toen niet waren verkocht...

Ja Willem, als wij Suarez, Zlatan, Huntelaar, Vertonghen, Alderweireld, Sneijder, Maxwell etc nog hadden gehad dan hadden we de champions league ook al een paar keer gewonnen.

1 februari 2016 om 08:32

Verschil is wel dat de spelers die jij opnoemt de eredivisie makkelijk ontgroeid waren terwijl bij Feyenoord moesten sommigen gedwongen weg en veel zaten niet aan hun top. Je moet de vergelijking ook willen zien...

1 februari 2016 om 11:13

@leopart

Precies.. helemaal met je eens.

Alleen vermoed ik dat Feyenoord wel aan de maximale begroting zat de afgelopen jaren, voor wat betreft de combinatie aankopen/salarissen vs. het wegwerken van tekorten.

Feyenoord zit momenteel in een overgangsfase. Ze hebben de financiële perikelen achter zich gelaten en moeten nu gaan werken om de stap te maken naar het niveau van Ajax en Psv. Om die stap te maken zal de begroting omhoog en daarvoor moet je als club groeien. Daarom lijkt het mij zo belangrijk dat Feyenoord een nieuw stadion krijgt, zodat er meer inkomen gegenereerd kan worden.

Ik vermoed -helaas- dat Feyenoord nog wel een jaar of 4/5 op dit niveau blijft spelen, voordat we een grote stap richting Ajax en PSV kunnen maken.

Als wij (Heerenveen) onze beste spelers hadden behouden, waren we ook wel een keer kampioen geworden. Loze uitspraak, Willem.

1 februari 2016 om 08:33

Verschil is wel dat je bij Heerenveen veel sneller uitgeleerd bent, dus waarom en hoe zou Heerenveen ze behouden...

Met Suarez, Van Dijk, Silva, Tadic, Kostic, Granqvist e.d zouden we elk jaar bij de top-4 eindigen, maar zo werkt dat helaas niet in de Eredivisie. En zo werkt dat bij Feyenoord ook niet Willem...

1 februari 2016 om 08:55

Feyenoord eindigt ieder jaar in de top 4 omdat ze automatisch de rest of the best zijn achter PSV en Ajax, zeker nu Twente is weggevallen als top 3 ploeg

1 februari 2016 om 10:22

Wat ik bedoelde was dat het in de Eredivisie lastiger is om goede spelers voor een langere periode te behouden. Hoe lager de begroting van een club, hoe lastiger dat is. Willem kan wel makkelijk roepen dat de salarissen omhoog moeten, maar dan moet je eerst meer inkomsten genereren of op andere kostenposten bezuinigen.

Als feyenoord deze spelers had behouden waren ze al failliet geweest Willem.

1 februari 2016 om 08:40

Nee, want als je er kampioen mee wordt krijg je ontzettend veel geld uit de CL.

Maar allemaal achteraf lullen. Wat wel is is dat er ontzettend veel geld naar spelers gaat die niet veel toevoegen aan dit Feyenoord.

1 februari 2016 om 08:56

misschien geen goede trainer die die spelers beter kan maken... vervang GIO door een goede ervaren trainer die een team kan smeden en spelers beter maakt dat scheelt snel 10-15 punten op de ranglijst

1 februari 2016 om 09:40

Gaat vooral om Fer en Wijnaldum. Toen waren de transferopbrengsten nodig om te overleven.

Ach ja, helder Feyenoord analyseren is er voor Willem niet mee bij, nadat hem de deur werd gewezen. Willem reageert te veel als supporter, en heeft vooral een escalerende werking heb ik het idee. Hij wordt persoonlijk, schrijft in superlatieven negatief en is onrealistisch in zijn verwachtingen. Als ipv Vejinovic nu vd Heijden was bedreigd, mooie column had er dan vandaag in het AD gestaan. Willem heeft hetzelfde euvel als Cruijff, ze verliezen de realiteit uit het oog zodra het hun eigen club betreft. Willem denkt dat deze spelers te behouden waren, hij noemt zelfs Fer en Wijnaldum, spelers waarvan we de kachel konden laten roken toen we ze verkochten.

Feyenoord werd met die spelers ook geen kampioen waarom zouden ze dat wel geworden zijn als ze gebleven waren?

In mijn mening is Feyenoord te vroeg begonnen met zich te versterken. De jeugd heeft de club in zware tijden gered. Toen de financiële situatie weer beter werd ging men ineens weer inkopen. Toornstra, Botteghin, v.d Heijden, Kazim. Deze jongens voegen niks toe. Ik snap heel goed dat de fans hunkeren naar succes, maar denk nu toch dat de gok om spelers van de tweede garnituur niet is geslaagd.

Tja dat geldt ook voor Ajax en PSV dan had Feyenoord alsnog geen kampioen geweest omdat die twee clubs gewoon beter en verder zijn dan Feyenoord. Maar goed dat heb je in Nederland nu eenmaal dat je spelers niet tot hun 26ste in Nederland kan behouden.

Stuurloze boot op een woeste zee?
En de beste stuurlui staan aan wal!
Wat loopt hij tochtte zeuren. Natuurlijk valt Feyenoord tegen en lijken ze het eventjes helemaal kwijt te zijn, maar ze komen net terug van een zeer slechte periode.
De fout begint al dat iedereen in Rotterdam al schreeuwt dat het dit jaar wel eens kan gebeuren. Dat roepen ze al jaren en creëren daar een verwachtingspatroon mee bij de supporters. Dit kunnen ze gewoon niet waarmaken en zorgt dan weer voor teleurstellingen, die met een beetje realisme, helemaal niet op z'n plaats zijn. Feyenoord wordt voorlopig geen kampioen. Denk dat PSV de komende jaren de dienst uit gaat maken als Ajax met de Boer blijft aankloten en Feyenoord alleen maar blijft roepen het dit jaar wel eens te kunnen gaan doen.

Voor de winterstop draaide Feyenoord nog prima. Regelmatig met wat geluk, maar toch.

Ergens in de winterstop is het mis gegaan, met dat geruzie met Kazim en het elftal is het ineens helemaal kwijt. De trainer gaat ook ineens zitten rommelen in de opstelling, dat draagt er meestal ook niet aan bij.

Boetius hoort niet in dat rijtje thuis Willem haha.

Dit is genieten geblazen. Wat heeft deze man altijd een waanideeën.

De kromme heeft gelijk over jan arie maar fer wijnaldum hebben er ook voor gezorgd dat feyenoord lucht en vrijheid kreeg als ze die niet verkocht hadden zou de club sportief en financieel nog veel slechter ervoor staan als nu.

Zijn dat niet de spelers die er mede voor gezorgd hebben dat het Ned XI niet naar de EK gaat? Dus zo goed zijn die ook weer niet hoor.

Ja en als Sparta Strootman, Emnes , el Ghazi, Viergever, Bel Hassani, Depay , Willems , Wijnaldum, de Roon , van Beek , Mahi en Duarte wisten te behouden dan zouden wij op de coolsingel staan. -_-'

1 februari 2016 om 12:05

Ik snap je punt. Maar zelfs met die spelers zou Sparta geen kampioen worden.

Wat een geklets zeg. Dat kunnen we allemaal wel zeggen. Als alle clubs hun toppers niet verkocht waren ze allemaal kampioen geworden.
En Feyenoord is en blijft een subtopper. Worden gewoon 6e.

En stel ze hadden vlaar mee laten trainen toen doe herstellende was dan had je nu vlaar ipv van der heijden achterin.

Ik word zo moe van die man. Onze club heeft best oké spelers, alleen we moeten een andere speelwijze introduceren. De spelwijze moet anders, vergeet de Hollandse school! Altijd aanvallen / willen overdonderen. Dat werkt gewoon niet meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren