Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het verbaast me dat Ajax nu pas punten morste, ze zijn niet in goeden doen'

Laatste update:

Ajax kwam dinsdagavond niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen Heracles Almelo en PSV profiteerde een dag later van dit puntenverlies, door met 1-3 te winnen van Excelsior. Het verschil tussen beide ploegen op de ranglijst bedraagt nu nog maar een schamel puntje en Willy van de Kerkhof is ervan overtuigd dat PSV Ajax binnenkort zal gaan inhalen.

/

Koploper Ajax kwam er tegen Heracles maar niet doorheen. “Je zag toch de onmacht van Ajax”, zegt analist en oud-speler Van de Kerkhof tegen Omroep Brabant. “Het verbaast me dat ze nu pas punten verspelen. Ik verwacht dat Ajax veel meer punten gaat verspelen, die zijn niet in goeden doen.” Zondag gaan de Amsterdammers op bezoek bij Roda JC Kerkrade, volgende week is in de ArenA de Klassieker tegen Feyenoord.

Ajax heeft naast een punt voorsprong ook een beter doelsaldo dan PSV, dat woensdag verzuimde om op dit punt in te lopen. “Er waren mogelijkheden om met 5 of 6-0 te winnen”, had ook Van de Kerkhof gezien. “In de laatste tien minuten werd er een beetje nonchalant gespeeld. De overwinning was binnen, dan krijg je een moment van onoplettendheid en wordt het 1-3. Dat is zonde, jammer, maar het is niet anders.”

Denk je dat PSV opnieuw kampioen zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV heeft de juiste koes ingezet om de landstitel te prolongeren. Ajax heeft het geluk dat ze zo weinig tegendoelpunten krijgen, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik ben bang dat Ajax in Eindhoven een flinke oorwassing gaat krijgen en dat PSV met een punt of 10 verschil de titel binnen gaat halen.

28 januari 2016 om 09:51

Denk ook dat pvs de titel gaat pakken, maar met een punt of 10 verschil lijkt me sterk

28 januari 2016 om 09:51

Twee vorige wedstrijden hadden ze ook zomaar gelijk kunnen spelen of verliezen. Vorige wedstrijd tegen Vitesse hadden ze bijvoorbeeld gewonnen doordat Bazoer vroeg scoorde anders was die ook gewoon 0-0 gebleven. Dit Ajax van nu is zelfde Ajax van 5 jaar geleden, ik vond Ajax van 5 jaar geleden zelfs aantrekkelijker spelen dan nu. Als je bepaalde mensen op VZ hoort praten lijkt het alsof Ajax ver vooruit is gegaan, tuurlijk zijn ze op financieel gebied vooruit gegaan maar op sportief gebied staat Ajax gewoon op datzelfde trede als 5 jaar geleden.

Vorige seizoen is haast geen enkel belangrijke speler vertrokken doordat ze geen kampioen werden maar zien we nu in positieve zin een goed resultaat hiervan? Ook al wordt Ajax kampioen, ik vind het spel niet eens in de buurt komen van een subtop club van Europa.

28 januari 2016 om 09:58

Ik vindt dit Ajax juist het beste sinds een jaar of 5. In ieder geval weer de leukste talenten sinds Vertonghen en Suarez in de personen van Bazoer, Tete en Riedewald. Ook ten opzicht van vorig jaar heeft Ajax een flinke stap gezet met de ontwikkeling van deze doorgebroken talenten. Met Van de Beek, Cerny en Nouri bonzen de volgende talenten alweer op de deur.

Echter, de hierarchie voorin klopt niet. Er is geen aanvalsleider, Milik en El Ghazi zijn dit maar zijn veel te wispelturig hiervoor. Dan heb ik het niet eens over Fischer, Younes, Cerny en Sinkgraven.

In andere woorden: Ajax is aanvallend teveel afhankelijk van Milik, Klaassen en El Ghazi terwijl die jongens zelf te wispelturig zijn om week in week uit wedstrijden te beslissen. Bovendien heb je 5 van dergelijke spelers nodig. Dus zodra er een betere spits is dan Milik (hopelijk Huntelaar) en Fischer vervangen wordt door een goede buitenspeler doet Ajax weer mee om de titel.

De rekening van de spits moet betaald worden met het vertrek van Sanogo, Duarte en Boilesen. Schone, Serero en Heitinga moeten van de zomer ruimte maken voor reeds aanwezig talent.

Overmars kan deze zomer laten zien wt hij in huis heeft als technisch directeur. Menig, Andersson, Zivkovich, F, de Jong, Leeuwenberg, Beckers, Ligeon, Muric en El Azzouzi zullen ook weinig zin hebben in een seizoen Jupiler League. Dit geldt waarschijnlijk nog wel voor enkele jongens uit Jong Ajax.

28 januari 2016 om 10:03

En het spel van PSV is wel van Europees subtop nivo? Als dat zo is waarom staan ze dan nog steeds achter op Ajax na een makkelijker (uit)programma te hebben gehad?

En wat betreft de vorige 2 wedstrijden; 1 daarvan was uit tegen Ado, Ajax won daar met 1-0 maar op basis van de kansen had het minimaal met 2 goals verschil moeten winnen. Ik merk daarbij nog even op dat PSV uit tegen ADO gelijk speelde en F'noord verloor daar zelfs.

Vitesse is gewoon een goede ploeg, nivo F'noord en die staan niet voor niets zo hoog. PSV won uit onverdiend van ze.

Als je daarvan wint zonder iets weg te geven doe je het gewoon goed, ook al is het maar 1-0.

Heracles thuis was ronduit slecht, toegegeven, maar PSV gaat ook nog wel slechte potjes spelen en punten verspelen.





28 januari 2016 om 10:37

Ik weet niet of je het mee gekregen hebt maar PSV zit bij de laatste 16 in de CL. Ajax lukte het niet te overwinteren in de El.

Nou zegt dat ook niet alles (wel een betere graadmeter dan wedstrijden tegen Heracles en Ado) maar het is duidelijk dat de selectie van PSV meer mogelijkheden biedt. Meer wapens, een uitgebalanceerde selectie, meer ervaring wint het over 34 wedstrijden van een degelijk elftal met een paar zwaktes. Bovendien komen Willems, Lestienne en Jozefzoon er weer bij. Zelfs een nieuwe spits voor Sanogo verandert dit niet.

28 januari 2016 om 11:37

Ja, en daarvoor presteerde Ajax jaren vaak Europees beter dan Psv. PSV lukte het ook 2 keer niet om te overwinteren in de EL, toen riepen wij toch ook niet (althans ik niet) dat Ajax dus wel kampioen zou worden? Dat moet je los zien van elkaar.

Cliché maar waar, kampioen word je tegen de kleintjes, doe niet net alsof PSV opeens overtuigt tegen de kleintjes want dat doen ze niet.

Of PSV de betere selectie bezit zullen we wel zien na 34 wedstrijden. De kwaliteiten van de twee basisteams ontlopen elkaar iig niet veel. Geef wel toe dat het zou helpen als Ajax een extra spits erbij haalt.

28 januari 2016 om 13:27

Je zegt dat PSV nu niet op europees subtop niveau is en dat is het dergelijk wel als je bij de laatste 16 zit.. Dan moet je niet in een keer terugvallen op de eredivisie dat is gewoon chaggerijnig zijn dat jouw clubje het niet is gelukt

28 januari 2016 om 13:43

Ja en psv had ook al meerdere wedstrijden kunnen verliezen maar dat deden ze niet net als Ajax.

29 januari 2016 om 21:36

@bulkzooi

Klopt dat het aanvallend nog niet loopt, toch creëert Ajax altijd wel iets, tegen Heracles was een 1-0 ook verdiend geweest. Al hield dat niet over.

Verder laat Overmars als zien wat hij in huis heeft, het is geen toeval dat er van alle kanten (verhuur, opleiding, aangekochte talenten) talenten opstaan, Frenkie de Jong, Bazoer, Cerny, Dolberg, Muric, Zivkovic is een lading talent waar je U tegen zegt en dat heeft hij allemaal aangetrokken.

Ook heeft hij talent lange contracten gegeven en blijken in ieder geval Menig, Becker en Andersen profijt te hebben van een verhuur periode. Hopelijk El Azzouzi ook en maakt Muric dit jaar nog minuten in Ajax 1, geweldig talent.

We moeten er denk ik weer een 3 tal verhuren en we hoeven zeker op de vleugels en op het middenveld niks aan te kopen, allemaal al lang gedaan.

30 januari 2016 om 22:05

Als je een keer CL overwintert is prima, maar het betekent niet dat je ineens Europees subtopper bent, daarvoor moet je meer structureel dit soort prestaties leveren Toen FC Basel Man Utd uitschakelde waren ze ook niet in 1 keer Europees subtop.

28 januari 2016 om 09:53

Geluk dat we zo weinig tegendoelpunten krijgen? Schei toch uit! Dat is absurd! Ajax staat verdedigend zo ontzettend sterk, dat is ongekend. Tegenstanders komen er haast niet doorheen. Dat Ajax zo weinig goals tegen krijgt, is gewoon hun eigen verdienste!

28 januari 2016 om 09:58

Dit jaar zeker weten, maar vorig jaar was het meer dankzij Cillessen. Ajax kreeg toen veel doelpogingen tegen, maar Cillessen hield er ontzettend veel uit, meen dat ze ruim de helft meer kansen tegen kregen dan Feyenoord. Maar ja Vermeer haalde vorig jaar een heel laag reddingspercentage, terwijl Cillessen dus koploper was.

28 januari 2016 om 10:01

Kleinne tegenstanders niet..., we hebben toch eerder dit seizoen gezien dat PSV geen moeite heeft met de verdediging van Ajax....

28 januari 2016 om 10:02

Dankzij deze zeer sterke verdediging staat Ajax op de eerste plaats. Dat hebben ze niet te danken aan de aanvallers. Dat is dus hun geluk. Moet je nagaan als de verdediging niet zo sterk was geweest, nou dan hadden ze al ruim onder PSV gestaan.

28 januari 2016 om 10:18

Geen moeite met de verdediging? Werd er tien keer gescoord ofzo?

28 januari 2016 om 10:23

Psv won die wedstrijd ook maar met 2 1...

28 januari 2016 om 10:35

Dat heeft niets met geluk te maken maar gewoon met kwaliteit...

28 januari 2016 om 10:48

We hebben het over dit jaar. Wat er vorig jaar allemaal gebeurd is is verleden tijd.

28 januari 2016 om 12:39

nou ik heb ajax in de galgenwaard gezien en toen sneed utrecht continu door die verdediging heen terwijl ajax in de hele wedstrijd twee kansjes creeerde.
en zo zijn er veel meer voorbeelden .

28 januari 2016 om 13:46

Hahahaha ben zo blij dat alle PSV supporters zich hier zi belachelijk maken met al die onzin uitspraken.
We gaan het zien einde dit seizoen PSV jan kampioen worden maar Ajax heeft net zoveel kans.
50/50 in mijn ogen.
Maar blijven jullie maar blaten.

28 januari 2016 om 13:46

Sneden door de verdediging heen dan heb je de wedstrijd niet gezien Utrecht heeft geen kans gehad.

28 januari 2016 om 18:50

dan heb jij na de verkeerde kleur gekeken want ajax kreeg geen kans utrecht had kansen genoeg en wonnen gewoon dik verdiend

29 januari 2016 om 21:53

Klopt, nu hebben we beiden en vergeet niet dat er nu een voor de verdediging hebben staan die 9 van de 10 duels wint met Gudelj. Ook Bazoer en Klaassen zijn sterk in de duels. Gudelj is daarnaast ervaren voor zijn leeftijd, weet wanneer hij een overtreding moet maken en wanneer niet, heeft veel gogme wat ajax nogal miste vorig jaar.

Ik zou er radeloos van worden al coach van de tegenstander, de backs zijn pijlsnel en fysiek sterk, het centrum is een combinatie van kracht, kopkracht, snelheid en slimheid en ze kunnen verrekte goed voetballen. Komt bij dat je dan eerst nog langs Gudelj moet en Cillessen als keeper. Gewoon ijzersterk, sterkste in jaren, het is dan ook geen toeval dat frank dit elftal neerzet als ex. verdediger.

28 januari 2016 om 09:57

Geluk dat ze geen tegengoals krijgen? Ik heb me dinsdag in het stadion geen seconde zorgen gemaakt over een tegentreffer. Ajax is verdedigend gewoon extreem sterk dit jaar, dat is een kwaliteit geen geluk.

Dat het dan in de afronding een beetje tegenzit kan een keer gebeuren.

28 januari 2016 om 10:07

Nee tegenwoordig is het gekke dat je je moet afvragen of Ajax zelf scoort. Dat is des Ajax. Ik vind het gewoon jammer om te zien en dat zeker nu de verdediging zo sterk is. Je zou juist moeten zeggen dat ze van voren los kunnen gaan omdat ze een blok achter zich hebben staan waarop ze kunnen vertrouwen, maar niets is minder waar. Het is statisch en te voorspelbaar.

28 januari 2016 om 11:46

tegen Ado maakte je jezelf wel zorgen dan schat ik? verder heeft Ajax toch genoeg wedstrijden gespeeld waarbij ze ipv 3 punten ook 1 punt konden halen.. dat heeft natuurijk psv ook wel eens maar die hebben op deze manier toch wat vaker dure punten laten liggen. Het is ook niet zo dat Ajax het spel van een kampioen speelt, vaak is het oersaai om naar te kijken.

Off topic: kan iemand mij vertellen waarom de arena zo leeg is de laatste tijd? Heb ik iets gemist want ik begrijp er niks van... tis maar een raar gezicht met die lege plekken.

28 januari 2016 om 13:00

Op dinsdag kunnen weinig mensen uit almelo komen

28 januari 2016 om 18:52

ajax is in mijn ogen helemaal verdedigend niet zo geweldig ze krijgen weinig goals tegen dat klopt maar dat komt eerder door dat risicoloze getik van ajax

28 januari 2016 om 10:25

Hahaha.. Die clublegendes hebben altijd een bril op van heb je mij daar. Van Hanegem, deze gebroeders en zo nog meer. Ajax is juist heel constant en is alweer tijdje terug dat ze punten verspeelden. Na winterstop zijn ze vaak op hun best. Enige wat nog moet komen is goede spits. Ze houden wel veel de 0

28 januari 2016 om 10:33

Geluk? Dat vind ik een beetje overdreven. Ajax heeft de afgelopen serie wedstrijden gewoon verdedigend goed gestaan en in dat opzicht degelijk gespeeld. Alleen aanvallend brengen ze te weinig op dit moment. Dus winnen ze net aan met 1-0 of spelen ze gelijk. Maar ga nou niet overdrijven en roepen dat PSV 10 punten voorsprong gaat pakken in het restant van dit seizoen. Zo slecht speelt Ajax nou ook weer niet. En als het Europees voetbal weer van start gaat wil ik nog wel eens zien of PSV geen punten gaat morsen in de competitie....

28 januari 2016 om 13:42

Hahaha geluk dat ze zo weinig tegendoelpunten krijgen?
Hahaha dat is geen geluk ajax heeft verreweg de beste verdediging van de eredivisie.
Maar noem het hoe je wil.

29 januari 2016 om 21:30

Dat geluk dwing je af, er wordt gewoon erg goed verdedigd. Het gat mag dan kleiner geworden zijn, maar ajax heeft utrecht, ado, az, feyenoord, heracles, nec, vitesse al uit gehad, en vitesse, heracles (gewoon top 6) al thuis gehad. Daar verliezen we normaal wat punten, NEC niet maar dat is wel een uitschieter dit jaar.

Ajax zit juist prima op koers, nu even wat tegenslagen met Tete en Klaassen en spelers die net terugkomen van blessures maar die zijn er straks weer bij.

Er waren mogelijkheden om 5 a 6 nul te winnen voor PSV? en dat terwijl ze een doelpunt tegen hadden en Excelsior in de eerste helft een stuk of 6 kansen heeft gekregen, dus dat lijkt me lastig.
Aan als heb je niks en al helemaal niet als de tegenstander er met "als" ook genoeg in had kunnen leggen. (Je mag allee Zeggen als we nou gewoon die ballen erin hadden geschoten, wanneer de tegenstander zelf, niet genoeg kansen of kansjes heeft gemist.

Ajax heeft de afgelopen 3 wedstrijden nagenoeg geen kansen tegen gekregen en oogt in de defensie heel erg sterk. Dus met 1 goede kans kan je de wedstrijd beslissen.

goed was het zeker niet tegen Heracles, maar er zijn mogelijkheden geweest om te scoren, alleen bij elke individuele actie werd of een overtreding gemaakt (die de hele wedstrijd niet met geel bestraft werden) of gleden er een aantal mensen uit door de grasmat die nu eindelijk vervangen wordt.

28 januari 2016 om 10:02

En jij denkt dat dat bij psv niet is? Tegen twente ook genoeg overtredingen tegen, alleen psv maakt er dan 2 uit de dode spelmomenten. Daar moet je juist van profiteren

29 januari 2016 om 20:36

het gaat er niet om dat er ook veel overtredingen worden gemaakt, het gaat om een combinatie van alle verschillende factoren.
zoals ik hierboven benoem,

Grappig dat ze dit zeggen, terwijl PSV nog geen 5 wedstrijden echt overtuigend heeft gewonnen of de nul konden houden.. Zelfs tegen De Graafschap kregen ze er 3 om de oren. (Niet verkeerd bedoeld) Bij Feyenoord was het pas echt in de 90e minuut zo ongeveer beslist, bij Vitesse ook.. Ga zo maar door.

28 januari 2016 om 10:58

Alleen vitesse viel laat. De graafschap was toch gewoon 36. Wel hebben ze in de laatste minuut punteh verloren door een onmogelijke hakbal door de keeper van den haag. Krijgen ze in de 94ste minuut een gelijkmakende goal tegen van excelsior dat voor het eerst over de middenlijn komt. En krijgen ze 3 joekels van kansen om de thuispot tegen Roda alsnog te beslissen. Wat is dan gerechtigheid?

28 januari 2016 om 11:13

Gerechtigheid? Gewoon minstens zulke matige optredens als afgelopen dinsdag van Ajax. Ook Twente dit weekend en Excelsior gisteren kregen weer aardige kansen door matig verdedigen van PSV. Ik zou daar nog niet zo zeker op zijn.

Dat het hem verbaast zegt veel over het inzicht van van der Kerkhof in de eredivisie. Het niveau is zo dramatisch dat het voor Ajax en PSV negen van de 10 keer genoeg is om op 80% een wedstrijd te winnen. Ajax was natuurlijk veel beter dan Heracles, Heracles de nummer vier van de eredivisie, de tranen springen spontaan in je ogen als voetballiefhebber.

Het verbaast me dat PSV achter Ajax staat, want die ploeg heeft zoveel meer kwaliteit.
In de topwedstrijden laat PSV zien dat het een stuk beter is dan de concurrentie. In de Arena was het niveauverschil ongelooflijk groot en werd Ajax 80 minuten weggespeeld! Ook Feyenoord heeft tweemaal geen vuist kunnen maken.
Het is bijzonder opmerkelijk te noemen dat PSV zoveel punten tegen de kleintjes heeft laten liggen. De consistentie van vorig seizoen mis ik nog een beetje.

Over het geheel heeft PSV in mijn ogen ook veruit het beste team. Mijn opinie:

Beste keeper: Cillessen (ajax)
Beste verdediging: Psv
Beste middenveld: Psv
Beste aanval: Psv

Beste speler Eredivisie: Guardado (psv)

Het is ongelooflijk hoe geweldig Guardado is. Een genot om naar te kijken en onvoorstelbaar dat zo'n speler in Nederland speelt. Absoluut Europese top-waardig.

28 januari 2016 om 11:52

PSV heeft gewoon een ploeg waar je veel van verwacht. Allemaal topspelers in mijn ogen en ik zou alleen Cilessen willen ruilen met zoet en voor de rest is er geen 1 Ajax speler die PSV goed kan gebruiken. Ik denk dat die constatering heel veel zegt over de selectie van Ajax.

28 januari 2016 om 11:54

Beste keeper: mee eens.
Beste verdediging: what makes you think that? PSV staat toch niet bovenaan, maar Ajax? Ajax heeft toch de minste tegendoelpunten van het seizoen van alle clubs in de ED? Juist de verdediging is zo ontzettend sterk omdat we zo weinig tegen goals krijgen. De grootste nederlaag is 1-2 tegen Psv, dus maar 1 goal verschil.
Beste middenveld: Guardado is uiteraard beter dan Gudelj maar ik vind Bazoer en Klaassen toch wel beter dan Propper en Hendrix. Aan het middenveld ligt het niet.
Beste aanval: hier loopt het mis bij ons. De reden waarom we punten morsen is omdat de aanval te statisch is. Dus die van PSV is inderdaad beter, al heb ik liever El Ghazi dan Narsingh.

28 januari 2016 om 18:00

Helemaal met je eens Eziomessi. Dat Fr4evah noemt dat de verdediging van PSV beter is dan die van Ajax is echt gebaseerd op gebakken lucht. PSV heeft 2 keer zoveel tegengoals als Ajax, hoe kun je dan in hemelsnaam concluderen dat de verdediging van PSV beter is. Hoewel Brenet in Europa natuurlijk vriend en vijand heeft verrast, zijn de backs van Ajax verdedigend gezien vele malen sterker. En laat een verdediger nou net daarop afgerekend worden. Het centrale duo ontloopt elkaar niet zoveel.

Op het middenveld is PSV natuurlijk creatiever. Echter legt het middenveld van PSV het in verdedigend opzicht af tegen de middenvelders van Ajax. Tot slot is natuurlijk elke club in de eredivisie jaloers op Guardado. Daarentegen vind ik Hendrix nog steeds een huis, tuin en keukenvoetballer als je hem vergelijkt met Bazoer.

29 januari 2016 om 21:44

Eens, ook een stukje genuanceerder, ik denk dat de teams gewoon gelijkwaardig zijn op dit moment in kwaliteit. Ajax heeft alleen wel, meer kapitaal op het veld, de goedkopere selectie en er zit meer rek in omdat die jonge spelers zich nog meer kunnen ontwikkelen.

29 januari 2016 om 21:42

Iedereen denkt dat PSV meer kwaliteit heeft omdat men meer 'zekerheidjes' heeft, Moreno, Guardado, Luuk de Jong daarvan weet je gewoon dat die bepaalde kwaliteiten hebben. Bij Ajax heb je talenten, dat kun je op voorhand en nu nog steeds niet, helemaal zeggen. Kortom bij PSV kun je met meer zekerheid zeggen dat ze kwaliteit hebben, bij Ajax is het afwachten hoe de talenten het doen. Echter is het zo dat juist de achterhoede ijzersterk is met drie nieuwe gezichten en allemaal uit de opleiding (ex. keeper), de talenten doen het dus uitstekend.

Dat kan wel betekenen dat Ajax zelfs meer kwaliteit krijgt, ook omdat er in de jonge spelers veel meer rek zit. Ik zie het namelijk zo, ajax is al gelijkwaardig, maar heeft de potentie om veel beter te worden en heeft ook nog eens de goedkopere selectie.

Keeper; Cillissen beter

Rechtsachter; zie ik veel liever Tete dan Arias. Van Rhijn en Arias ontlopen elkaar niet veel, zeker hoe Arias dit seizoen speelt.

LCV heeft Moreno met zijn ervaring een streepje voor, RCV ontlopen Bruma en Veltman elkaar niet veel. Linksachter zie ik liever Dijks dan Brenet, ook liever Dijks dan (nu) Willems die nog geen wedstrijdritme bezit en tijd nodig zal hebben om dat te krijgen.

Op het midden is Guardado beter dan Gudelj maar heb ik liever Klaassen en Bazoer dan Proper en die kale wiens naam ik ff kwijt ben.

Rechts voor heb ik liever El G dan Narsingh, L de Jong is beter dan Milik en Locadia en Younes ontlopen elkaar niet veel.

Het is niet voor niets dat Ajax nog steeds bovenaan staat na zoveel wedstrijden. Dat betekent dat PSV ook kwetsbaar is.

Dus dat PSV kampioen wordt is geen Abc'tje maar om eerlijk te zijn denk ik wel dat PSV kampioen wordt, dat moet ik wel zeggen.

28 januari 2016 om 14:43

Aan je analyse af te lezen ben je ajaxfan. Wat Willems heeft laten zien is toch veel beter dan Dijks. En Bruma/moreno staat beter dan ajax centraal. Verder is hendrix veel bruikbaardere speler dan gudelj of sinkgraven. Bazoer en klaasen vind ik wel goede spelers maar voorin loopt bij psv meer kwaliteit dan bij ajax

28 januari 2016 om 14:59

Ook aan jou schijn ik het te moeten uitleggen; L E Z E N graag !

Gezien het feit dat Willems net terugkomt van een zware blessure (!) zou ik op dit moment (!) voor Dijks kiezen. Dat heeft met ritme (!) en fitheid (!) te maken.

Als Bruma/moreno beter staat vraag ik me toch af waarom ze 2 keer zoveel goals hebben geincasseerd. Maar ik gaf al aan dat Moreno wat verder is dan Riedewald. Bruma/veltman vind ik lood om oud ijzer, allebei geen hoog vliegers, de 1 wat krachtiger en langer, de ander wat betere voetballer en wendbaarder. Denk ik.

Hendrix is idd bruikbaarder dan Sinkgraven maar de laatste zit bij ons dan ook op de bank als iedereen fit is. Kan ook best bruikbaarder zijn dan Gudelj maar ik heb liever Klaassen en Bazoer dan Hendrix.

Voorin bezit PSV meer kwaliteit in de breedte, qua basis is jullie spits beter, onze rechtsbuiten vind ik beter, links voorin basis ontloopt het elkaar niet zo, vind ik.

Mss als Lestienne in een rustig vaarwater komt prive dat hij zich echt ontpopt als top linksbuiten. Als hij blijft overigens (niet aannemelijk met die Qatarezen).

Hoe je het went of keer, PSV laat veel meer zien dan Ajax dit hele seizoen al. Ik zou wel eens willen weten wat de kans verhoudingen zijn tussen Ajax en PSV. Ajax speelt al jaren eigenlijk dramatisch voetbal. Bij PSV gaat veel meer dreiging uit met alle spelers die ze hebben gaat het dit jaar gewoon weer lukken.

28 januari 2016 om 12:12

Om eerlijk te zijn denk ik ook dat PSV kampioen wordt, niet zozeer omdat ze zoveel meer kwaliteit hebben maar vanwege een paar ervaren krachten die de boel op sleeptouw kunnen nemen. Nu roept iedereen dat dus hiermee ben ik niet origineel maar goed.

Maar toch is het niet voor niets dat Ajax nog steeds bovenaan staat na zoveel wedstrijden. Dat betekent dat PSV ook kwetsbaar is.

Dus dat PSV kampioen wordt is geen Abc'tje maar ik denk het wel, zoals gezegd.

Ook mooi dat veel PSV supporters ook voor het gemak maar even vergeten dat de eerste helft gister ook verre van goed was. Een scherper en meer gelukkig Excelsior had er gewoon 3 gemaakt.

Ajax speelt de laatste tijd zwak en dat verrast me niet want ze missen goede ervaren spelers. Ik snap niet dat de boer denk met dit elftal goede resultaten te halen. En wat mij betreft, als je zo dramatisch presteerd in de europa league dan verdien je het niet om volgend jaar CL te spelen. Daar is PSV een veel betere en completere ploeg voor.

29 januari 2016 om 21:49

het is een beetje een gok, maar Ajax gokt nou eenmaal op de opleiding, die koers varen we. We zitten niet in de luxe positie dat we beide kunnen, PSV overigens ook niet, daar breekt weinig door net als bij Feyenoord.

PSV lijkt op voorhand beter, echter kunnen de talenten van Ajax verassen, dat doen ze achterin al, iedereen wou een nieuwe Lcv, nou ik hoor niemand meer klagen met Riedewald op Lcv, speelt daar geweldig.

Ben het wel met vd Kerkhof eens In mijn ogen is het niet zozeer de vraag of PSV de koppositie overneemt maar meer nog wanneer ze deze definitief over nemen Ik verwacht dat het nog voor de thuiswedstrijd tegen Ajax gebeurd Of ze met 10 punten verschil kampioen worden zoals hier aangegeven dat lijkt me wat veel Zal uiteindelijk wel een puntje of 5 a 6 zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren