Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wegen FC Groningen en Van de Looi gaan scheiden

Laatste update:

Erwin van de Looi neemt na dit seizoen afscheid van FC Groningen. De trainer gaat zijn aflopende verbintenis met de Trots van het Noorden niet verlengen, zo wordt woensdag duidelijk via de officiële kanalen. Van de Looi wordt gezien als de meest succesvolle trainer uit de historie van FC Groningen, maar in de Eredivisie wacht de club nu al zes wedstrijden op een overwinning.

/

Van de Looi is bezig aan zijn derde seizoen in het hoge noorden. In zijn eerste twee seizoenen wist hij twee keer Europees voetbal te halen. In 2015 won hij de KNVB Beker, de enige tastbare prijs in de geschiedenis van FC Groningen.

De oefenmeester is al veertien jaar werkzaam in Groningen: als speler, jeugdtrainer, assistent-trainer en nu dus als hoofdtrainer. Als eindverantwoordelijke stond hij 112 officiële wedstrijden langs de lijn. Hij won er 44, speelde 33 keer gelijk en verloor 35 keer.



Denk je dat Erwin van de Looi in de toekomst een stap hogerop kan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is de wens van de Groningen supporters toch? kan iemand mij dit uitleggen? sinds van der Looi trainer was heeft Groningen vaak goed gepresteerd. ook nu weer gewoon linkerrijtje en dat hoort toch gewoon bij de fc?

27 januari 2016 om 14:48

Resultaten vallen nu tegen, het spel is al het hele seizoen slecht, word ook niet beter. En van der Looi begint ook moeite te krijgen de juiste spelers op de juiste posities te zetten.. en eigenlijk alle spelers zijn nu uit vorm.

27 januari 2016 om 17:04

Texeira, je zegt dat van der Looi ook moeite begint te krijgen de juiste spelers op de juiste positie te zetten. Dat is toch geen argument? Dat is in jouw ogen zo, maar dan is jouw visie gewoon anders dan die van van der Looi.

27 januari 2016 om 14:52

Vergelijk jullie trainer maar even met onze trainer en jullie spel met ons spel. Heb je alle wedstrijden gezien? Ik maar half want steeds leek het nergens meer na en was het slaapverwekkend. Zelden werd er nog druk gezet of aanvallend gevoetbald. Er was geen lijn meer te bekennen in het spel en de chemie leek er gewoon uit. Goede beslissing dus, ook al blijf ik hem altijd dankbaar voor die prachtige Knvb beker! Succes Erwin met je volgende opdracht!

27 januari 2016 om 14:54

Omdat het spel al tijden slecht is. De plaats op de ranglijst lijkt prima, maar qua spel zijn wij misschien het slechtst voetballende team van de eredivisie. Ook vorig seizoen was het niet best, maar werd het verbloemd door de bekerwinst. Na een aantal seizoenen slecht voetbal te hebben gezien (eigenlijk sinds het vertrek van Ron Jans) zijn we er nu wel een beetje klaar mee. Al dat tikkie terug en spitsen die hopeloos falen bij ons, omdat ze geen ballen krijgen. Hij hoeft van mij niet weg, maar als hoofdtrainer is hij niet goed genoeg voor Groningen.

27 januari 2016 om 15:00

En toch vind ik dit hierboven het domste wat je kunt doen.
maanden voor het einde vh seizoen aangeven dat je gaat stoppen. Alsof hij dan de spelers nog baan het rennen krijgt. Doodsteek voor vd Looi die gewoon prima heeft gepresteerd in Grun.

27 januari 2016 om 15:18

Onder Maaskant ging het ook ineens draaien toen hij zijn afscheid aankondigde, dus wie weet

27 januari 2016 om 15:22

Ik weet niet of jij je de trainer Trond Sollied bij Heerenveen nog kan herinneren? Bijna identiek geval met V/d Looi bij Groningen. De prestaties waren prima, met als kers op de taart de beker winnen. Maar als je na het voetbal van beide trainers moet kijken, dan voeld dat al gauw als een straf. PSV en Ajax kunnen zakelijk spelen zolang ze aan het einde van de rit maar de landstitel winnen, dan zijn de supporters over het algemeen wel tevreden. Maar doe je dit bij een club als Groningen of Heerenveen, en eindig je op een 5e plaats, dan word dat niet geaccepteerd. Daar worden de supporters liever 8e, met doelpuntrijke wedstrijden en aanvallend voetbal.

27 januari 2016 om 15:27

Waarom schrijft u voeld met een d en met een t?

27 januari 2016 om 15:30

Dan moet je je afvragen of je nou eigenlijk wel vooruit gaat of überhaupt wilt als voetbalclub. Al is het ook niet zo ongewoon om puur te gaan voor attractief voetbal op #1 als doel voor het eerste elftal en dat wel of niet Europees voetbal op de 2e plek komt, zolang je maar in de Eredivisie blijft natuurlijk. Het is alleen een beetje ambitieloos als je het mij vraagt.

27 januari 2016 om 16:14

Wat heb je aan Europees voetbal halen als je zoals FC Groningen heel verdedigend gaat staan, haast geen kansen weten te creëren en thuis zelfs niet één goal maakt? Niemand verwacht dat FC Groningen ver komt, maar je kan er op zn minst iets van proberen te maken.

27 januari 2016 om 18:03

Wat zal jij een zwaar leven hebben man,zeurzak

28 januari 2016 om 12:01

@Bouchiba, triest figuur.....Ppppffffff

28 januari 2016 om 13:06

Je begrijpt toch welk woord ik bedoel? Maak je liever druk om belangrijkere dingen.

27 januari 2016 om 16:06

Klopt, maar het is tijd voor een frisse wind

27 januari 2016 om 17:24

defensieve spelopvatting, zeer matig wissel beleid. ze willen gewoon meer opportunisme zien, liever met 3-4 't schip in dan naar een saaie 0-0 zitten kijken... resultaat is belangrijk, maar een leuke middag vol passie en actie nog veel meer

Verstandige keuze van van der Looi. Houdt hier de eer aan zichzelf en kan mooi door de voordeur vertrekken. Een contractverlenging was niet de beste optie geweest, de chemie tussen de trainer en de spelers lijkt uitgewerkt en het spel lijkt nergens meer naar de laatste tijd en de kritiek begint ook toe te nemen nu de resultaten tegen vallen.

27 januari 2016 om 14:56

amen. ook staan vele spelers helemaal niet op hun plaats en kappelhof mag elke week spelen drama!

27 januari 2016 om 14:59

Iedereen ziet dat een middenveld met Kappelhof en de Leeuw gewoon niet gaat werken. Je word dan op het middenveld helemaal scheel getikt...

27 januari 2016 om 15:57

Zou stam niet iets zijn voor groningen?

Juist! Heerlijk nieuw dit. Jammer dat hij niet per direct vertrekt want nu zitten we met dat laffe voetbal opgescheept tot het einde van het seizoen. Hopelijk Henk de Jong of Ernest Faber als opvolger!

27 januari 2016 om 15:49

Waarom hem nu dan ontslaan. Spel is al tijd beroerd maar resultaten vallen mee. Heeft dus 0 meerwaarde om hem nu de laan uit te sturen.
Dat was anders geweest als je onder de degradatie danwel play-off streep had gestaan. Dan kon je proberen met een schok effect de boel om te keren.
Los daarvan laat de jong lekker in Leeuwarden blijven. Dat Calimero gedrag hoeft van mij hier niet in Groningen. Hier moet je presteren en niet aldoor het kleine jongetje spelen...

Onverwacht! Deed het toch niet slecht, of gaat hij miss naar Vitesse???

27 januari 2016 om 14:52

Haha echt niet, 100% van niet. Dan zou Vitesse zich heel erg in de maling nemen. Vitesse heeft in zijn toekomstplannen geschreven dat zr altijd aanvallend, dominant voetbal willen spelen. De hele club speelt nu 433. Van de E'tjes tot het 1e elftal. Van der Looi aantrekken zou dus geen aanvallend voetbal betekenen. Daarnaast denk ik dat Maas gewoon de kans gaat krijgen. Streppel komt nog eerder dan vd Looi.

27 januari 2016 om 14:58

De visie van Van de Looi staat lijnrecht tegenover die van Vitesse. Lijkt me niet echt een goede match die twee, ondanks zijn verleden bij Vitesse.

Een verstandige beslissing. Ondanks prima resultaten wanneer je naar de cijfers kijkt. Nooit volledige vertrouwen publiek gehad en het voetbal is ook niet om aan te zien. Toch de beker tweemaal Europees voetbal gehaald. Puur op resultaat hebben we niet te klagen gehad. Moet een nieuwe trainer eerst meer beter doen. Attractiever is wenselijk, dat wel!

Mooi. Voetbal was niet om aan te gluren. Als je ziet wat bijvoorbeeld Ten Hag voor elkaar krijgt qua voetbal en mentaliteit bij de sprekers met een (in mijn ogen) mindere spelersgroep, dan kun je concluderen dat van der looi er niet het maximale uit haalt. Volgend jaar en attractieve trainer voor de groep aub.

Goed nieuws! Geef Jaap Stam een kans zou ik zeggen...

27 januari 2016 om 14:58

Zal waarschijnlijk Henk de Jong of Dick Lukkien worden. Stam hoef ik ook niet, krijgen we weer allemaal B-garnituur uit 020.. hebben we al genoeg van.

27 januari 2016 om 15:01

Of Faber....

27 januari 2016 om 15:08

Ik heb liever Faber of Streppel dan de Jong of Lukkien. Een keer iemand van buitenaf die zich heeft bewezen in de Eredivisie en een club leuk kan laten voetballen in plaats van weer iemand doorschuiven.

27 januari 2016 om 15:14

Die B-garnituur uit 020 heeft jullie anders wel een prijs opgeleverd en gisteravond heeft de B-garnituur uit 020 jullie nog een punt opgeleverd in Tilburg..

27 januari 2016 om 15:31

Ik hoop dat je beseft dat er met B-garnituur spelers als Kappelhof en Hoesen wordt bedoeld? Padt en Maduro zijn sterkhouders in dit team en hebben slechts een Ajax verleden.

27 januari 2016 om 16:58

Maar je kan niet echt zeggen dat hij een aanwinst is.. de enige spelers die van Ajax naar Groningen gingen en echte aanwinsten waren, waren Bizot en Padt. De rest is pure middelmaat, Maduro ook.

27 januari 2016 om 17:05

Groningen is toch geen topclub? Als je subtop bent dan ben je middelmaat.

27 januari 2016 om 17:07

Ik begrijp je wel maar vind het altijd wat kinderachtig als mensen het hebben over 020. Toch ben ik van mening dat Maduro een uitstekende speler voor de FC is.

Ondanks het mindere voetbal verdient deze man wel gewoon respect, zo lang verbonden met de club en het helemaal schoppen door de eerste grote prijs te halen in de clubs geschiedenis.

27 januari 2016 om 19:15

Hallo, vergeten dat we in 1980 kampioen zijn geworden in de eerste divisie?
Feitelijk is de beker dus de tweede prijs in de clubhistorie!

Als je al jarenlang bagger voetbal krijgt voorgeschoteld, ben je heel blij met dit nieuws. Al vanaf de Europese wedstrijden tegen Aberdeen in het vorig seizoen, werd er amper meer een wedstrijd fatsoenlijk gevoetbald. 90% van het publiek wat de thuiswedstrijden bezoekt is er al tijden helemaal klaar mee. En de uitwedstrijden is toch iets om je voor dood te schamen!

Alex Pastoor, komt u maar!

Goede regeling, hijzelf en de spelers zullen nu nog minder motivatie hebben om alles tot een goed einde te brengen met dit nieuws in het achterhoofd.

Verstanding besluit. Hopelijk volgend seizoen iemand voor de groep, die de spelers wel spelvreugde kan geven, en een spelsysteem kan introduceren waarbij er wel kans is op leuke wedstrijden.

Bedankt Erwin voor alle successen die je hebt gebracht! Maar ik denk ook dat dit de beste oplossing is voor beide partijen. Groningen voetbalt al een tijd niet meer zoals het hoort te voetballen en Van de Looi lijkt er helaas geen oplossing voor te kunnen vinden.

Ik vind dat de supporters van Groningen wel een beetje de realiteit aan het verloren zijn. Qua punten doet Van Looi het gewoon goed dit seizoen. Het voetbal is slaapverwekkend, maar Groningen heeft ook een zeer beperkt materiaal. Een grijze middenmoter is het hoogst haalbare. Bovendien won die ook nog de beker. Ik snap wel dat ze een trainer zoeken die mooier voetbal kan laten zien, maar ze hebben niet de kwaliteiten om in de subtop te staan.

27 januari 2016 om 15:10

Qua punten doet van der Looi het ook niet meer goed. Alle spelers zijn uit vorm en dit seizoen is geen enkele speler beter geworden. Topaankopen als Drost, kostte anderhalf miljoen, renderen niet en spelers die vorig seizoen nog erg goed waren bakken er nu 'ineens' niets meer van...

27 januari 2016 om 15:15

Zeer beperkt materiaal? Verre weg de beste selectie sinds jaren over de breedte gezien. Qua materiaal is top 7 een realistisch doel en geen grijze middenmoter.

27 januari 2016 om 15:20

Vind anders Groningen verreweg de beste selectie hebben van alle subtoppers. Hoeveel teams hebben de beschikking over een Mahi, Rusnak, Hoesen, De Leeuw, Linssen, Tibbling, Drost, Antonia etc?

Niet veel, van de Looi heeft kwalitatief de beste selectie (in de breedte) ooit mischien wel voor Groningen begrippen maar bakt er helemaal niks van.

27 januari 2016 om 15:24

Grapjas, qua selectie moet top-5 mogelijk zijn. Alleen Ajax, Psv, Vitesse en Feyenoord hebben een betere selectie. FC Utrecht is nog vergelijkbaar als Groningen qua materiaal, maar zij speelden ons van de mat twee weken geleden.

27 januari 2016 om 15:25

Beperkt materiaal zegt ie.. Qua selectie behoort Groningen gewoon bij de top 6 van de Eredivisie. V/d Looi kan gewoon niet het maximale uit dit elftal halen en dat zie je in het spel terug.

27 januari 2016 om 15:27

Sorry maar weet niet of jij uberhaupt verstand van voetbal heb maar onder Van der Looi is het angsthazen voetbal, veel te krampachtig. En wat hier boven gezegd wordt, klopt... Qua breedte heeft Groningen een vrij sterke selectie. Het is alleen jammer dat er niet gevoetbald durft te worden

27 januari 2016 om 15:27

Vind middenveld, aanval en keeper meer dan gemiddeld. Achterin is het gewoin dramatisch. Op hateboer na. En vd looi zet spelers op verkeerde plek en gebruikt gewoon niet zn beste spelers. Altijd laf, verdedigend

27 januari 2016 om 15:33

Is dit provocerend bedoeld? Groningen heeft absoluut een van de betere selecties in de subtop van de Eredivisie, wellicht wel de beste. Dat de trainer hier zo weinig weet uit te halen is mij een raadsel. We zijn voor lul gezet in Europa, en waar de prestaties in de ED tot dusver meevielen, zakken we daar nu ook weg. Om over het spel nog maar niet te beginnen. Drie seizoenen lang matig tot slecht veldspel gezien in de Euroborg, uitzonderingen op één hand te tellen. Hopen dat we nu een trainer krijgen die de spelers een portie pit meegeeft. De Jong lijkt mij de ideale kandidaat, maar heeft denk ik wel iemand naast hem nodig.

27 januari 2016 om 15:46

Op dit moment zijn we inderdaad een grijze middenmoter, met VD Looi als trainer. Qua materiaal horen we bij de beste 7 clubs, met de mogelijkheden om aanvallend en spectaculair voetbal te spelen. Volgens mij is er dan niemand die de realiteit uit ogen aan het verliezen is. Als jij de selectie van Groningen beperkt noemt, twijfel ik überhaupt aan jou kennis over de selectie.
Qua punten gemiddelde doet hij het prima, maar voetbal is ook entertainment. Daarnaast zit er al maanden geen stijgende lijn meer in het spel, eerder een neerwaardse. Dus dit is de enige juiste beslissing. Ontslaan zou onterecht zijn gezien wat hij qua punten haalt en wat hij voor ons heeft betekend. Maar als gezonde en ambitieuze club mag je best meer verwachten en vanaf volgend jaar een nieuwe weg in slaan.

27 januari 2016 om 16:03

Goede keeper, matige verdediging, matig centraal middenveld, matige spitsen, Rusnak en Linssen zijn goede spelers, maar zie je ook maar weinig van. Nee, ik vind het allemaal wel meevallen.

27 januari 2016 om 16:21

Precies El Fenomeno. Matige verdediging, matig middenveld en van Rusnak en Linssen zie je ook maar weinig van, ondanks dat het goede spelers zijn. En hoe komt dat?

27 januari 2016 om 16:35

Ik vind persoonlijk Mahi de beste speler van de groningen selectie. Jammer van zijn blessure. Was in het begin van het seizoen een bepalende speler.

ik denk mooie promotie voor Henk de Jong

27 januari 2016 om 15:12

Ik hou me hart vast, maar dit is wel het eerste wat ik dacht toen ik de titel las. Zou hele mooi opstap voor hem zijn! Al hoop ik dat hij blijft.

27 januari 2016 om 15:28

Mag van mij!

Het voetbal is onder Vd. Looi nooit sprankelend geweest, ondanks dat hij in zijn eerste jaar Europees voetbal afdwong en het jaar erop zowaar de Amstel Cup won. Deze kleurloze trainer kan zijn spelers blijkbaar niet meer raken en staat ook niet te boek als een ''tactisch brein''. De vraag is alleen wat gaat er nu gebeuren? Dick Lukkien lijkt me een typische assistent en is zeker nog niet klaar om volgen seizoen voor de groep te staan. Henk de Jong van Cambuur komt vrij, maar ik zou het toch wel heel leuk vinden als Erwin Koeman weer hoofdtrainer gaat worden, en dit bij zijn oude liefde gaat doen.

Graag nu een trainer die de spelers wat harder aanpakt, het ideale schoonzoon type eruit haalt. Liever elke wedstrijd strijd en naar voren ipv steeds breed of achteruit spelen.
Type Verbeek met als assistent Erik Nevland ( om die gasten eens werklust en een winnaarsmentaliteit te leren).

27 januari 2016 om 15:27

Dat zou wat zijn!

En dat gelul over de meest succesvolle trainer ooit, neem ik niet serieus. Ron Jans was voor mij de meest succesvolle trainer alleen al op grond van het feit dat hij zijn team liet voetballen en dan vooral vooruit.

27 januari 2016 om 15:28

Amen, vind ik ook moeilijk te pruimen. Als ik inderdaad zou moeten kiezen, kies ik voor Jans

Met deze selectie vind ik dat Groningen makkelijk 5de kan worden. Ze hebben een zeer gebalanceerd elftal dat op elke positie een hele aardige speler heeft staan. En voorin hebben ze de luxe dat ze 5/6 mogelijkheden hebben. Van der Looi bakt er vooralsnog vrij weinig van. Natuurlijk hebben ze de Knvb beker gewonnen. Maar die wonnen ze nou niet omdat ze vooraf Ajax ,feyenoord en Psv hadden uitgeschakeld.

Erwin heeft ons de eerste prijs ooit bezorgd, bedankt daarvoor Erwin het ga je goed. Kritiek vanuit de aanhang was er al een tijd. Het spel is al twee jaar niet om aan te zien, als het zo doorgaat eindigt Groningen in het rechter rijtje. Vorig jaar was het niet veel beter, door de bekerwinst viel niet op dat het in de competitie dramatisch was. Verbeek is in mijn ogen de droomkandidaat maar die zal onhaalbaar zijn helaas. Streppel, Faber en Henk de Jong zijn ook goede alternatieven.

Mooi nieuws! Nu kappelhof en Reijnen nog lozen en het gaat wat worden.

Heerlijk nieuws, maakt mijn verkoudheid weer iets beter. Eindelijk een einde aan drie jaar lang kommer en kwel. We hebben een prijs gepakt, maar daar is alles ook wel mee gezegd. Ben erg benieuwd wie zijn opvolger gaat worden. Hoop niet Lukkien.. Lijkt me een beste vent, maar is natuurlijk al die jaren wel medeverantwoordelijk geweest voor het vertoonde spel. Beste zou zijn een geheel nieuwe staf aan te stellen. Nieuwe speelstijl en een frisse wind binnen de club. Toch dankbaar nu dat Erwin zelf zijn contract niet wil verlengen, Nijland had vast en zeker wel willen verlengen.

Dit had ik wel verwacht. Ik denk dat er al een seintje van Nijland naar Henk de Jong is gegaan. Die weigerde eerder bij te tekenen bij Cambuur. Appeltje, eitje.

Dit is goed voor ons. Statistisch gezien was hij misschien wel de beste aller tijden, maar qua vermaak was het drama. Nu vallen de laatste weken de resultaten tegen en dan blijft er bar weinig over.

Ik zal hem eeuwig dankbaar zijn voor de winst van de KNVB beker afgelopen jaar, een fenomenale ervaring. Daarnaast is hij als manager van Groningen en persoonlijkheid in de media uitstekend geweest voor ons. VD Looi is een integere man met een eerlijke en nuchtere kijk op voetbal.

Helaas was balbezit en controle voor hem belangrijker dan vermaak, mede daardoor heeft hij niet het maximale uit deze selectie weten te halen. Ik wens hem het beste, hij kan zeker uitgroeien tot een uitstekende trainer voor menig Eredivisie club.

Bedankt Erwin voor de enige prijs in de geschiedenis van FC Groningen. Zal 3 mei 2015 nooit vergeten! Wat een feest!!

Maar feit is ook dat het voetbal de afgelopen 2,5 jaar verschrikkelijk was. Het stadion bij de laatste thuiswedstrijd voor de helft gevuld, en dat lag niet alleen aan het weer. Geen supporter ging nog met plezier naar de Euroborg. Zelfs met een voor Groningen uitzonderlijk goede spelersgroep kreeg je er geen voetbal in. Nogmaals bedankt.

Oud assistent Henk de Jong is wat mij betreft de ideale opvolger. Samen met Ron Jans heeft hij in 2002 een door Lodeweges lamgeslagen spelersgroep weer aan het voetballen gekregen. Insiders bij FC Groningen weten dat dit meer nog dan van jans een verdienste was van Henk de Jong.

27 januari 2016 om 17:06

Die insiders ;-)
Even serieus, Jans is echt wel een betere trainer dan de Jong.

27 januari 2016 om 19:17

Bekerwinst was de tweede prijs in de clubhistorie.
Kampioenschap eerste divisie was de eerste prijs!

Ik zou voor Jurgen Streppel of Art Langeler gaan. Denk dat dat coaches zijn die hun ploeg lekker laten voetballen en proberen een herkenbare speelstijl te creëeren waarbij jongens als Rusnak echt zullen loskomen.

27 januari 2016 om 17:07

Misschien heel raar dat ik deze naam noem, maar zou Frank Rijkaard niet de volgende coach kunnen worden?

27 januari 2016 om 17:52

Ik denk dat dat niet gaat gebeuren. Is toch al twee jaar lang geen coach meer geweest. Laat hem maar lekker genieten van zijn vrije tijd, want hij kan eigenlijk al op pensioen gaan.

Als ik een selectie mocht maken van potentiële hoofdtrainers van Groningen, dan zou ik kiezen voor: Fraser, Streppel, Faber of Stegeman (weet niet als dat reëel is) en De Jong. Ik denk dat zij met dit materiaal best leuke dingen kunnen doen.

Zal mij niets verbazen als hij komend voorjaar naar Heerenveen blijkt te gaan.

Ik snap niet waarom zoveel mensen Jaap Stam hypen Prima speler geweest maar heeft nog helemaal niets bewezen als trainer Hij wordt zelfs genoemd als opvolger van De Boer Uitstekende mentaliteit die Stam maar ik vind hem communicatief slecht over komen en hij heeft zijn trainersdiploma cadeau gehad omdat de lessen boven zijn pet waren On topic: vwb Groningen zou Erwin Koeman een prima keuze zijn in mijn ogen

Streppel zou ook een prima keus zijn maar Henk de Jong gun ik het het meeste Prachtige open eerlijke vent die naar aanvallend verzorgd voetbal streeft

Laat ze bij Groningen nu niet de fout maken om weer een trainer door te schuiven vanuit de eigen opleiding. Zet nu eens in op een trainer die zijn sporen heeft verdient en spelers beter kan maken. Jans kwam vanuit de amateurs en v.d Looi uit de eigen opleiding, dus waren eigenlijk koopjes. Laat het wat kosten en kom met wat aansprekends, desnoods uit het buitenland. Verbeek , Erwin Koeman, Langeler of iets van dat niveau. Maak er werk van en laat het niet het sluitstuk van de begroting worden!!!!!

Prima, beide partijen zijn toe aan vernieuwing. Misschien naar zwolle als jans vertrekt na vitesse om maas op te volgen

27 januari 2016 om 17:02

Jans heeft zijn contract verlengd dus die gaat helemaal nergens heen

27 januari 2016 om 18:57

Wees daar maar niet zo zeker van, Wanneer Vitesse het juiste bedrag op tafel legt en Jans is er ook wat in ziet, is hij weg. Als fan van Zwolle zou ik daar ook niet tevreden mee zijn. Maar het is de realiteit.

Beste oplossing.. Gert Jan Verbeek als opvolger graag

Dit is heel goed nieuws! Dit jaar heeft Groningen exact twee leuke wedstrijden gevoetbald, Feijenoord thuis en Utrecht uit. Beide niet gewonnen maar wel aantrekkelijk gevoetbald, kansen gecreeerd.
De overige wedstrijden waren matig tot niet om aan te zien. Groningen heeft kwa breedte en technische spelers de beste selectie ooit alleen in de niet onbelangrijke uitvoering op het veld komt er helemaal niets van terecht. Overigens was dit vorig jaar ook al zo. Iedere wedstrijd weer vol goede hoop op beter naar het stadion maar telkens weer zwaar teleurgesteld naar huis. Het huidige Groningen speelt een heel bijzonder spelletje; , net zo lang de bal overspelen tot je de bal kwijtraakt en vooral niet op doel schieten of andere acties ondernemen waardoor het publiek zou kunnen ontwaken uit zijn tweewekelijkse slaapzondag.
Wie moet er komen; bovenstaand zijn er al vele genoemd. Het liefst zou ik Pastoor zien. Maar ook namen als Verbeek, Koeman ( beide zie ik niet gebeuren ), Faber of de Jong zie ik wel zitten. Tevens zou het fantastisch zijn indien Nevland zou komen als assistent. Die weet wat entousiasme/vechtlust is en zou ook een enorm goede mentor kunnen zijn voor zij landgenoot Sorloth!
Bedankt voor je inzet en de Knvb beker die je ons wel gebracht hebt en succes in je verdere carriere Erwin.

Aan de ene kant snap ik de kritiek wel van de meeste supporters, maar aan de andere kant ook weer niet. Van de Looi heeft gewoon heel wat kwaliteiten en creativiteit ingeleverd door de verkoop van steunpilaren als Botteghin, Chery en Kieftenbeld. Daarnaast kan je niet bedenken dat Drost, Linssen, Reijnen en Sörloth gelijk Groningen op sleeptouw kunt nemen.

Ik vind dit een zeer talentvolle groep (alleen achterin laten ze wat steekjes vallen), maar deze spelers moeten wennen aan de speelwijze van Van de Looi. Daarom vind ik het persoonlijk jammer dat Van de Looi weggaat, want het is een trainer met kwaliteiten en hoopte dat hij lengte van jaren mee kon gaan met dit Groningen. Maar ik snap de onbegrip wel, want Groningen heeft zowel de laatste paar wedstrijden net als vorig jaar en het jaar daarvoor niet zo goede spel laten zien.

Ik zou hem niet missen. Het vertoonde spel was iets wat je je vijand nog niet voor wilde schotelen. Wie hem moet opvolgen, dat is een lastige.. Liever zie ik mensen met een club verleden en Joop Gall deed het niet slecht bij Emmen en als assistent misschien wel een Martin Drenth of Harris Huizingh.

Ik ben benieuwd wie hem gaat opvolgen. Groningen heeft een prima selectiw, maar buiten De Leeuw hebben ze geen goede spits. Sorloth zou dst kunnen worden. Misschien iets voor Ron Jans, een terugkeer naar het oude nest of Jurgen Streppel.

Hier moeten ze juist blij om zijn. Speelt laf voetbal en loopt alleen maar te zeuren als hij verliest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren