Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De druk op Ajax houden en uiteindelijk eroverheen denderen’

Laatste update:

PSV speelt de komende twee wedstrijden in de Eredivisie tegen Excelsior en De Graafschap. Op papier is dat gesneden koek voor de Eindhovenaren, maar eerder dit seizoen werd er puntverlies geleden tegen Excelsior (1-1) en kwam De Graafschap in een uiterst spectaculair duel na een 0-3 achterstand nog terug tot 3-3. Die wedstrijd eindigde uiteindelijk in 3-6. Verdediger Jeffrey Bruma rekent voor de komende duels op zes punten.

/

“Het moeten gewoon zes punten worden, daar zijn we van overtuigd en dat gaat lukken ook”, aldus Bruma via de officiële kanalen van de club. “Wij hebben natuurlijk een betere ploeg en hebben meer kwaliteit, dus we moeten gewoon winnen. Wat de rest dan doet, is allemaal afwachten. Wij moeten eerst naar onszelf kijken, elke week weer. Wij willen de druk op Ajax houden en we zijn van plan om er uiteindelijk overheen te denderen.”

Ondertussen staat Bruma op het punt zijn contract in Eindhoven te verlengen tot medio 2018. Hij noemt PSV een ‘heel mooie club’ en ‘een topclub in Nederland’. Ondanks die nieuwe verbintenis is een vertrek uit Eindhoven niet helemaal uitgesloten. “Natuurlijk heb je ambities, maar ik ben nu gefocust op PSV en het winnen van de titel en de beker en het zo ver mogelijk komen in de Champions League. Na het seizoen ga ik pas naar andere dingen kijken.”

Denk je dat PSV de titel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie PSV de tweede seizoenshelft ook niet de zonder puntenverlies overleven. Zeker niet vanwege de europese uitdaging die ze nog tegemoet gaan.

26 januari 2016 om 17:24

Psv heeft een erg moeilijk schema. Voorlopig nog twee wedstrijden in de week en in maart Ajax en Atletico binnen een paar dagen.

26 januari 2016 om 17:29

Ook PSV gaat nog punten verspelen.
Daarbij wint Ajax xijn wedstrijden makkelijker.
Zie Ajax kampioen worden maar we gaan het zien in mei.

26 januari 2016 om 17:56

Ja, Ajax wint hun wedstrijden echt makkelijk en met alle overtuiging. Ze geven tegenstanders echt geen enkele kans op ook maar een punt...

26 januari 2016 om 18:07

Klopt. Zelfs Vitesse heeft niet een echte kans gehad. Tel daarbij de minst gepasseerde verdediging... Maar goed, toch denk ik dat psv uiteindelijk kampioen zal worden. Ze hebben imo de beste basis. Wat minder onderschatting en dan zie ik het wel gebeuren.

26 januari 2016 om 20:29

Dat was sarcastisch toch? Ajax wint juist helemaal niet met overtuiging. Ajax is een hele degelijke ploeg en verliest niet makkelijk. Heel 'europees' spelen ze, deden ze dat maar in Europa... Mij is opgevallen dat als een ploeg compact speelt tegen Ajax, dat Ajax het dan meteen lastig heeft. Zelfs De Graafschap kon met een verdedigende tactiek redelijk overeind blijven in de Arena.

Blijf je nu gewoon focussen op je eigen wedstrijden! Steekt in bloedvorm, houden zo!

Typisch zo'n geval van nu grote mond en vanavond ineens weer niet thuis geven bij Excelsior!

26 januari 2016 om 17:35

Gelukkig speelt PSV vanavond niet...

27 januari 2016 om 10:10

Zelf ook lekker scherp zie ik inderdaad excuus haha
Laten we hopen dat Cocu en z'n mannen het wel zijn vanavond!

26 januari 2016 om 18:05

Misschien even langs specsavers?

26 januari 2016 om 18:42

Hahhah als ik wist hoe ik moest liken had ik dat gedaan

26 januari 2016 om 19:24

Gewoon op de dat duimpje klikken dat rechts onderin verschijnt.

26 januari 2016 om 20:09

Op mobiel kan het niet.

Zwaardere 2de seizoenshelft maar daarentegen vind ik PSV weer net iets verder dan Ajax. Denk dat het spannend gaat worden!

26 januari 2016 om 17:31

Zie niet waar PSV verder is zoals iedereen zegt.
Hebben meer problemen de wedstrijden te winnen krijgen al 2x zoveel doelpunten tegen.
Dus leg mij maar uit waar PSV verder is.

26 januari 2016 om 17:49

Ze winnen de topwedstrijden. Hebben amper punten verloren tegen het linkerrijtje.

26 januari 2016 om 18:56

@metibo753:

Even de Europese wedstrijden en Nederlandse toppers van PSV en Ajax van dit seizoen op een rijtje:

Psv:
Manchester United thuis gewonnen, uit gelijkgespeeld
Cska Moskou uit verloren, thuis gewonnen
Wolfsburg uit verloren, thuis gewonnen
Ajax uit gewonnen
Feyenoord thuis en uit gewonnen

Ajax:
Rapid Wien uit gelijkgespeeld, thuis verloren
Jablonec thuis gewonnen, uit gelijkgespeeld
Celtic thuis gelijkgespeeld, uit gewonnen
Molde FK uit gelijkgespeeld, thuis gelijkgespeeld
Fenerbahce uit verloren, thuis gelijkgespeeld
Feyenoord uit verloren (beker) en gelijkgespeeld (competitie)
PSV thuis verloren

Ja, dan durf ik wel te stellen dat PSV verder is.

26 januari 2016 om 18:59

Ja en van het rechterrijtje laten ze meer punten liggen.. Het is maar net hoe je er naar kijkt! Ik denk dat het spannend gaat worden.

26 januari 2016 om 19:13

Haha gaat een heel seizoen en champions league en europa league zijn niet net elkaar te vergelijken of moet ik vorig seizoen er even bij halen toen PSV wat zo goed presteerde in de competitie en schandalig in europa.
Verder kijk ik naar alle wedstrijden en niet alleen de top wedstrijden want dat zijn wedstrijden op zich.
Je jan het laten zien over lange tijd en daarbij jont PSV niet in de buurt van Ajax al meerdere nalen met geluk op het laatste moment te winnen zoals Vitesse uit die ze dik hadden moeten verliezen.

26 januari 2016 om 19:15

Jont = komt


Op de telefoon is het lastiger typen.

26 januari 2016 om 19:20

Dus veel verder nee zeker niet.
Meer ervaring ja zeker.
Meer voetballend vermogen nee zeker niet.
Beter verdediging nee ook niet.
Betere aanval ja.
Dus zal er om hangen wie er aan het eind bovenaan staat.
Kan alle kanten op maar PSV is niet veel verder dan Ajax kan nog leuk worden.

26 januari 2016 om 19:28

@ Cabinessence, je hebt gelijk dat PSV gewoon een stuk sterker is tegen de sterke ploegen. Alleen wordt je daar niet altijd kampioen mee. Kijk naar het Ajax onder Jol. Dat was eigenlijk het beste Ajax van de laatste 10 jaar, maar werden helaas geen kampioen. Ze wonnen zover ik me kan herinneren van iedere topploeg. En wonnen ook gewoon 3-0 van de latere kampioen FC Twente. Echter was FC Twente over het hele seizoen constanter tegen de ploegen uit het rechterrijtje en werden uiteindelijk daarom ook kampioen. Zou dit jaar zomaar hetzelfde kunnen gebeuren. Dat PSV dit jaar van alle toppers wint en wellicht ook weer van Ajax, maar dat ze net tekort komen om kampioen te worden.
Want Ajax zou zelfs van PSV mogen verliezen, als ze alle overige wedstrijden maar weten te winnen.

26 januari 2016 om 19:31

@cabinessence

Leuk bedacht rijtje, maar incompleet en selectieve scorebordjournalistiek. Je somt enkel europese en grote wedstrijden in decompetitie op en vertelt niks over scoreverloop, wedstrijdbeeld, periode dat de wedstrijden gespeeld werden en uitslagen tegen de op papier mindere ploegen.

Bovendien heeft Ajax van de dertien wedstrijden, die jij opsomt er maar drie verloren en PSV van de negen wedstrijden twee. Dat geeft ook aan dat Ajax moeilijk te verslaan is. Verder krijgt Ajax nauwelijks tegendoelpunten in de competitie.

Zo overtuigend als jij zou ik niet durven stellen dat PSV zoveel verder is naar aanleiding van je incomplete lijstje. Ajax zit duidelijk in een stijgende lijn en wordt met de week stabieler en overtuigd in eigen kunnen.

26 januari 2016 om 20:18

Vorig jaar was in EL good PSV inderdaad niet best. Maar zelfs met beroerde wedstrijden in groepsfase overwinterden ze we'll. Die taaiheid geeft we'll vertrouwen DAT ze ook ajax not wel kunnen achterhalen

26 januari 2016 om 20:30

@buitenspelval:

Sorry, maar hier moest ik even best hard om lachen.

Je beschuldigt mij ervan dat ik selectief ben.

Vervolgens benadruk je dat Ajax maar 3 van z'n 13 grote wedstrijd heeft verloren en PSV 2 van de 9.

Je vergeet alleen even dat PSV 6 van die 9 wedstrijden heeft gewonnen en Ajax maar 2 van die 13.

En je negeert ook even dat PSV Europees speelde tegen de nummer 2 van Duitsland, de nummer 4 van Engeland en de nummer 2 van Rusland, terwijl Ajax het moest doen tegen clubs uit Oostenrijk, Tsjechië, Schotland, Noorwegen en Turkije...

26 januari 2016 om 21:01

@cabinessence

Mooi voor je dat je ik je blijkbaar nog wat vrolijkheid heb kunnen bezorgen.

Hoezo beschuldig ik jou? Ik noem je lijstje slechts selectief èn incompleet. Wil je het tegendeel beweren dan? Ik vind het gewoon slecht onderbouwd, je zekere conclusie dat PSV daarom veel verder is. Beschuldigen is wel erg zwaar gesteld.

Verder moet je even verder lezen dan je neus lang is. Ik zeg dat Ajax slechts drie van de dertien wedstrijden, die jij opsomt verloren heeft (en PSV twee van de negen) en trek daaruit slechts de conclusie dat ook Ajax zeer moeilijk te verslaan is.

Ik vergeet ook helemaal niet dat PSV er daar meer van gewonnen heeft of Ajax er meer gelijk heeft gespeeld of wil de twee teams daarmee vergelijken, dat is niet mij punt.

Sowieso zijn Europese (poule-)wedstrijden wedstrijden op zich, met andere belangen, uitgangspunten, intenties, waarin elftallen vaak boven zichzelf kunnen uitstijgen en laten zulke wedstrijden op zich zich moeilijk met elkaar vergelijken.



26 januari 2016 om 21:23

We kunnen er lang of kort over lullen, maar resumerend:

Ajax: 47 punten in de eredivisie, uitgeschakeld in de Europa League, uitgeschakeld in de beker.

Psv: 44 punten in de eredivisie, nog in de Champions League, nog in de beker.

Zou je willen ruilen?

26 januari 2016 om 21:53

Nee hoor, ik zou zeker niet willen ruilen. Het winnen van de CL gaat 'm hoogstwaarschijnlijk niet worden, die Knvb beker is leuk, maar stelt niet veel voor en beide toernooien kosten enkel energie, die rationeel bezien beter in het kampioenschap kunt steken. Drie punten voorsprong en en veel beter doelsaldo is lekker meegenomen, dus nee, ik vind het prima zo.

26 januari 2016 om 22:47

En als PSV morgen tegen Excelsior z'n taak vervult, dan is het verschil in de competitie nog één punt.

Wil je dat ene puntje nog steeds ruilen voor een plek bij de beste 16 van Europa (met de bijbehorende miljoeneninkomsten) en de mogelijkheid om twee nationale prijzen te winnen?

26 januari 2016 om 23:11

Nee sorry,... ;-) De competitie is nog lang en ook Ajax speelt nog tegen Excelsior.
Laat PSV morgen eerst maar zijn taak vervullen hè; vergeet ook niet dat het in Eindhoven maar 1-1 werd. Normaliter moet PSV het klusje klaren, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Zoals gezegd vind ik de beker een leuk prijsje en niet meer dan dat en die plek bij de laatste 16 is mooi voor Psv, en leuk voor de plakboeken, maar niet tegen de klasse van clubs als Barca, Real, Bayern, etc in de eindfase van het toernooi is PSV hoogstwaarschijnlijk toch niet opgewassen. En miljoenen heeft Ajax al genoeg op de bankrekening.

26 januari 2016 om 17:52

De kleintjes creëren al het hele seizoen veel meer kansen tegen PSV dan tegen Ajax, dus hoezo is PSV verder?

26 januari 2016 om 18:11

Zoals Metibo al zegt; PSV heeft in de topwedstrijden wel thuis gegeven. Tegen Ajax en Feyenoord was het duidelijk de betere en ook Europees staan ze er wanneer het moet. Daarin is PSV duidelijk verder.

Echter zoals zo vaak worden kampioenschappen niet beslist in de 2/4 topwedstrijden per jaar. Ajax presteert tegen alle andere ploegen zo stabiel dat PSV een gigantisch puntenaantal moet gaan halen wil het Ajax voor blijven.

26 januari 2016 om 18:12

Ze spelen volwassener in grote wedstrijden en creeeren meer. Ajax staat controlerend beter maar mist ook nog overtuiging. Psv is verder omdat het momenteel denk ik 6/10 wedstrijden tegen ajax zou winnen. Als ze mentaal de extra stap zetten tegen kleintjrs worden ze kampioen, anders niet.

PSV moet natuurlijk gewoon 6 punten pakken deze week. Ze doen nog op 3 fronten mee, maar hebben een brede selectie en meer ervaren spelers dan Ajax. Ik hoop dat ze de titel en beker winnen.

27 januari 2016 om 03:30

Nog 2 wedstrijden CL en Utrecht wordt ook lastig

26 januari 2016 om 17:43

Want wie vormt voor Ajax een bedreiging voor plek 2?

26 januari 2016 om 18:37

Wij natuurlijk met ons topspel en onze top spits kramer....

Eroverheen denderen ? dat heeft PSV helemaal niet in de hand, PSV kan alleen zorgen dat ze op gelijke hoogte komen en zijn voor de rest aan de gratie van andere clubs overgeleverd die tegen Ajax moeten spelen.

PSV kan niks meer doen voorlopig als de druk erop houden en hopen dat Ajax een misstap maakt. Ajax zelf hoeft met het eenvoudige gedeelte van het schema van PSV voorlopig ook geen hoop te koesteren om uit te lopen. Zelf je wedstrijden winnen is voor beide clubs het enige waar ze zich aan vast kunnen houden, hopelijk doet Ajax dat vanavond ook. Iedere week dat we PSV op 3 punten achterstand houden is een stap dichterbij de landstitel.

26 januari 2016 om 18:03

@adzevedo,
Eroverheen denderen ja dat geef weer in je reactie,
dat heeft PSV helemaal niet in de hand daar heb je gelijk in.ze moeten alle bij,
punten halen en wachten tot wie er een punten laat vallen.
De kleintjes met aan aanhalingstekens moet je geen punten laten liggen.
En ten opzichte van Ajax doe Psv dat wel tot nu toe al heb Ajax altijd veel mazzel.

26 januari 2016 om 18:07

Ik snap je punt maar lees voortaan nog even je reactie na voor je 'm daadwerkelijk post.

26 januari 2016 om 18:41

Waar heeft Ajax mazzel gehad dan als ik vragen mag.

26 januari 2016 om 18:43

Gewoon 1 groot onzin verhaal Ajax heeft zeker niet meer mazzel gehad.
PSV heeft uit bij de Graafschap en uit bij Vitesse mazzel gehad en Ajax uit bij Feyenoord.
Dus verklaar je nader AUB.

Anders vertaald: Wij zijn niet bang want Bruma is erbij Bruma is erbij !

PSV gaat kampioen worden want Ajax heeft Overmars.

Ajax leidt spelers op voor de topclubs in Europa maar klaagt dat de goede spelers niet meer naar Ajax willen komen. Overmars staat te springen om Bazoer en Klaassen te verkopen. Spelers die bij topclubs kunnen spelen die Ajax zelf niet kunnen kopen.

Met de brede selectie die PSV nu heeft moeten de uitwedstrijden ook beslist kunnen worden in Eindhovens voordeel. Heerlijk om zoveel mogelijkheden te hebben in de aanval

We gaan er ook zeker overheen donderen, mits de clubs besluiten eens inzet te tonen tegen Ajax.
Bv tegen roda en heerenveen, tegenstander zet de deur wagenwijd open, verdedigen niet, lopen niet mee enz. En dan tegen psv lukt t zon clubje wel afspraken na te komen.
Zodra ploegen erop klappen tegen Ajax zie je ze nergens meer, en toch winnen ze dan op de een of andere manier net waar psv wel de tegengoal krijgt.. Lucky ajax imo

26 januari 2016 om 18:36

Is het nog geen bedtijd Bart?

26 januari 2016 om 18:47

Hahaha Bart doe je bril eens af en kijk gewoon goed Roda is een tegenstander die tegen PSV gewoon meer doet zoals Utrecht tegen Ajax.
Zo zijn er altijd tegenstanders die de een wel ligt en de ander niet.
Maar je hoeft daar niet zielig om te doen.

26 januari 2016 om 18:45

Hahah je maakt jezelf nu echt belachelijk man. Denk je dat Ajax louter van 'de kleintjes' wint omdat ze hun best niet doen, maar dat tegen PSV ineens wel doen? 😂 Als realistische PSV-aanhanger zou je moeten concluderen dat de scherpte bij menig spelen ontbrak tegen Excelsior, Roda, etc. en dat zij zelf hebben nagelaten om de wedstrijd in Eindhovens voordeel te beslissen. 'Lucky Ajax' kun je toch niet serieus nemen man, zij zorgen ervoor dat ze 11 keer de 0 houden, zeer weinig goals tegen krijgen en zelf voldoende scoren.

26 januari 2016 om 21:04

Kijk voor de grap is naar de 'verdediging' van heerenveen tegen ajax. Open huis is er niets bij

Wat een arrogante uitspraak van Bruma. Tegen de kleintjes heeft Psv wel vaker punten verspeeld dit seizoen dus zo zeker is het niet dat Psv 6 punten gaat pakken.

26 januari 2016 om 18:55

Het is wel te zelfverzekerd/ arrogant echter is het nooit goed , zegt iemand: Tja laten we hopen dat we Ajax kunnen inhalen, maar dat word wel erg moeilijk voor ons. Dan is het saai , en media getraind!

Eroverheen denderen. Moeten ze minstens 4 punten meer halen dan Ajax. Ze kunnen maar een keer van Ajax winnen, dus waar hij dat andere punt vandaan haalt? Doelsaldo telt ook aks een dik punt voor Ajax.

Beter deze uitspraak dan denken dat het moeilijk wordt. Maar wat betreft het kampioenschap daarvan ben ik niet overtuigd. We zullen echt niet alles winnen, en ajax geeft weinig weg. Hoop tot het einde dat het spannend wordt.

Het ziet er inderdaad naar uit dat PSV de meest complete ploeg is dit seizoen. Zal me niks verbazen als ze de titel prolongeren. Toch respect voor Ajax dat zij met een piepjonge ploeg voorlopig nog bovenaan staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren