Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Football Leaks lekt mega-contract van Bale met Real

Laatste update:
/

Football Leaks blijft de voetbalwereld een zeldzame blik in de schimmige transferwereld gunnen. Volgens de veelbesproken website is Cristiano Ronaldo namelijk al enkele jaren niet meer de duurste voetballer ter wereld: dat is zijn ploeggenoot Gareth Bale. Hoewel Real Madrid beweerde dat de Welshe linkspoot voor een bedrag van 91 miljoen euro was overgenomen van Tottenham Hotspur, verzekert Football Leaks op basis van diverse documenten dat er met de overgang van Bale in de zomer van 2013 in totaal 99.743.542 euro gemoeid was.

Football Leaks publiceert alle details van het akkoord tussen Tottenham en Real Madrid: bedragen, bankrekeningnummers, telefoonnummers, handtekeningen, etcetera. Opvallend is punt vijftien van de overeenkomst: Real Madrid was contractueel verplicht om een transfersom van 91.589.842 euro naar buiten te brengen, niet een hoger bedrag, terwijl Tottenham geen enkele informatie aan de buitenwereld mocht verschaffen. Het totaalbedrag was afhankelijk van de betalingswijze die Real Madrid verkoos. Als de Spaanse topclub het bedrag in één keer wilde overmaken, exclusief de solidariteitsbijdrage van vijf procent, dan ging het om een bedrag van 87.010.350 euro. Als men voor diverse termijnen opteerde: 99.743.542 euro, plus de solidariteitsbijdrage van 1.015.875 euro, in totaal 100.759.417 euro.

/

Real Madrid koos ervoor om het transferbedrag in diverse termijnen te betalen. Vier betalingen van welgeteld 24.935.895 euro: uiterlijk tien dagen na de transfer van 31 augustus 2013, uiterlijk 24 juli 2014, uiterlijk 24 juli 2015 en uiterlijk 24 juli 2016. In totaal een bedrag van 99.743.542 euro, exclusief de bovengenoemde solidariteitsbijdrage. Uit de documenten blijkt ook dat Tottenham een eerste optie op Bale heeft, indien Real Madrid ervoor kiest om de linkspoot voor 30 juli 2019 aan een andere club in de Premier League te verkopen. Indien Bale voor 1 september 2015 aan een Engelse club was overgedaan, én Tottenham ervoor had gekozen om de eerste optie niet te lichten, dan hadden de Londenaren een bedrag van 11,7 miljoen euro tegemoet kunnen zien.

/

In punt zestien staat dat Real Madrid er zorg voor moet dragen dat Bale niet direct of indirect negatieve kritiek mag uiten jegens Tottenham, voorzitter Daniel Levy of welke medewerker van de club dan ook. Om de komst van Bale te bewerkstelligen heeft Real Madrid overigens een nog openstaand bedrag van de transfer van Rafael van der Vaart naar Londen laten schieten, zo valt in punt vier te lezen. Het is niet duidelijk welk bedrag de Londenaren nog verschuldigd waren: de Nederlander ging medio 2010 voor 10,3 miljoen euro naar de Premier League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 januari 2016 om 02:11

Absoluut niet, er is buiten Messi geen enkele speler die 100miljoen of meer mag kosten. Bale is een speler die rond de 70-80 miljoen had moeten kosten naar mijn mening. Helaas is de hele transfermark naar de klote geholpen mede door real Madrid en de transfer van bale waardoor nu allerlei clubs over hun spelers roepen dat als bale 100miljoen kost dan kost deze spelen minsten 150 miljoen.
Helaas heeft Perez zich laten mee slepen en leek het een soort paniek aankoop van ik moet nu een slag slaan en een hele grote galactico binnen halen waarmee ik geschiedenis ga schrijven. Tottenham wist slim in te spelen op het ego van Perez en de problemen die real op dat moment had en wist Perez zo ver te krijgen 100 miljoen neer te leggen, en zie nu, nu worden spelers die nimmer iets bewezen hebben voor 70-80 miljoen verkocht.
Ik blijf er bij dat ik het een domme fout van real vind dat ze bale voor dat belachelijke bedrag hebben gekocht.
Bale is niet slecht ofzo, in tegen deel, maar als je een beetje gezond verstand hebt dan weetje dat je er nooit 100miljoen voor moet neer leggen behalve als het om ene Messi gaat.

21 januari 2016 om 02:29

Respect voor uw mening. Ik ben het er mee eens. Er worden belachelijke prijzen uitgegeven voor spelers die niet hebben bewezen wat de toppers (Ronaldo Messi erc) hebben gedaan. Zie bijv Ronaldo. 100 mil voor betaald maar wel na een aantal gouden jaren met Man u, een cl en een gouden bal. Pogba zou nu al dat waard zijn? Absurd.

21 januari 2016 om 02:42

R.m.zizou

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Dat Perez zich heeft laten meeslepen en Bale dit bedrag niet waard is klopt helemaal daar is geen woord over gelogen.
Maar als deze transfer nooit had plaats gevonden was de markt vroeg of laat toch nog ontploft. Ik denk en weet wel zeker dat het niet door deze transfer deze markt zo verziekt is, maar gewoon door het aantal geld wat ieder jaar binnen komt en wat ook steeds aanzienlijk hoger en hoger wordt.
Daarbij heeft de transfer van Neymar eerder plaats gevonden, en die word nu ook op ong 100m getaxeerd voor een 1 jarige contract. Ondanks de ongelofelijke kwaliteiten van deze jongen was hij het toen bij lange na niet waard, wel weet ik zeker dat hij dit terug zal betalen mits hij deze vorm vasthoud en zijn potentie waarmaakt.
Wat betreft je zin dat Messi alleen op dit moment echt 100m waard is sluit ik mij helemaal bij aan.

21 januari 2016 om 04:30

Benzemacr7

Als het sarcasme was dan verontschuldig ik me voor mijn verkeerde interpretatie van je reactie. Ik heb het niet opgevat als sarcasme omdat ik vaker heb gehoord dat bale terecht 100miljoen waard is en dat real terecht voor hem dat bedrag heeft betaald, dus die mening is me niet vreemd.

21 januari 2016 om 04:38

S-Madrid

En ik geef je 100% gelijk, het is niet real Madrid die dit heeft veroorzaakt, maar zoals ik zei zijn zij mede verantwoordelijk. Het klopt wat je zegt als het niet realmadrid was dan was het een andere club die vroeg of laat met absurde bedragen komen. Het probleem is het geld dat in voetbal word gepompt, clubs worden rijker de grote clubs wel te verstaan zij kunnen meer uitgeven en daarom gaan clubs ook meer voor hun spelers vragen dan wat ze daadwerkelijk waard zouden moeten zijn, dat verziekt de balans tussen de kwaliteit van een speler en de waarde die bij zo een speler zou moeten horen.

21 januari 2016 om 06:47

@s-madrid

Het 1 jarige contract van Neymar is totaal niet relevant omdat het Bosman arrest daar niet geldt.

21 januari 2016 om 08:14

Je kan een heel lang verhaal houden, maar real heeft betaald dus je kennelijk is hij het waard.

21 januari 2016 om 08:29

Uit niets in je zin kan worden op gemaakt dat de strekking sarcastisch is... Er is sowieso niemand op deze aardkloot 100mio waard. Moderne slavernij. De voetbalwereld zit in een bubbel en vroeg of laat ontploft die bubbel.

21 januari 2016 om 08:52

Dat is het juist, het is geen bubbel want alle (grote) clubs kunnen het betalen of in ieder geval veroorloven om zulke bedragen uit te geven. Met de enorme sponsordeal in Engeland op komst zal het alleen maar meer bizar worden.

21 januari 2016 om 08:53

Woel,

stel je niet zo aan en schiet niet meteen in de verdediging voor je favo speler... Je kunt best een keer aangeven dat ook het geval van Neymar absurd is qua bedragen.

21 januari 2016 om 09:24

Benzemacr7

Kun je me uitleggen wat precies het nut is van dit soort sarcastische opmerkingen? Ik zie ze heel vaak voorbij komen op VZ en dan wordt degene die erop reageert verweten dat hij het sarcasme niet begrijpt.
Maar wat is het doel er dan van? Reageren moet dus blijkbaar niet. Is het dan de humor, die er klaarblijkelijk achter zit?

Ik zal het allemaal wel niet snappen, maar als men een korte reactie geeft moet het verwijderd worden omdat het niet onderbouwd is, maar een dergelijk sarcastische opmerking die helemaal niets toevoegd moet iedereen maar begrijpen en leuk vinden.

21 januari 2016 om 10:03

@Samco hoezo stelt Woel zich aan? Hij reageert alleen op iemand die zegt dat het bedrag helemaal veel is voor een 1jarig contract! Dan zegt hij dat dat niet uitmaakt in Brazilië en dan is hij een aansteller?

21 januari 2016 om 12:20

Eensch. Maar om daar nog even dieper op in te gaan. Reactie's moeten volgens VZ onderbouwd worden (volgens hun policy), maar het artikel heeft ook geen onderbouwing. Want zie jij een link naar het document waar over gesproken wordt? Dus we moeten maar aannemen dat het document echt bestaat?

21 januari 2016 om 12:30

Van mij mag hij ook ploffen, maar denk dat dat niet gaat gebeuren. zolang clubs het blijven betalen is een speler dat geld waard ondanks dat jij en ik dat niet vinden. Dat is gewoon hoe de markt momenteel is.

21 januari 2016 om 08:40

Ik persoonlijk zou nog geen 35 miljoen voor dat omhooggevallen renpaard dat zich verstopt in wedstrijden die er toe doen betalen. 100 miljoen is buiten alle proporties, en zou eventueel alleen betaald mogen worden voor de twee grootste voetballers op aarde.

21 januari 2016 om 08:51

Niemand is 100 miljoen waar Bale, Christiano, Messi, Pogba, neymar en zelfs de koning of koningin niet!

21 januari 2016 om 10:53

Heeft Bale zich verstopt met zijn winnende goal in de finale van de Copa tegen Barcelona? Met de 2-1 in de finale van de Cl?
En dan vergeet ik vast wel meer doelpunten die er toe deden.
Dit seizoen staat die ook alweer op 10?

Het is allang geen blind renpaard meer in mijn ogen!

21 januari 2016 om 11:15

@renaldino, inderdaad. Geen enkele sporter, dus ook niet spelers als Messi en Ronaldo, zijn € 100 miljoen waard. De hele voetbalwereld dreigt totaal verziekt te worden door clubs uit de Spaanse en Engelse competitie. Los daarvan: een mensenleven is feitelijk wél onbetaalbaar. Maar dat is een totaal ander onderwerp.

21 januari 2016 om 09:40

Al heeft ie een miljard gekost, lekker belangrijk. Speel gewoon goed of zit op de bank/tribune, wat ie gekost heeft interesseert me niets.

21 januari 2016 om 15:02

Records are made to be broken

Laat ze nu maar eens de transfer van Neymar uitlichten, want die heeft meer gekost dan Bale, al heeft Barcelona er alles aan gedaan om dat niet bekend te maken door te sjoemelen.

21 januari 2016 om 01:32

Neymar heeft ook 100M gekost volgens mij, maar ik betaal liever 100M voor Neymar dan 70M voor Bale, Bale is zeker geen 100M waard

21 januari 2016 om 01:44

Waarom niet,er bestaat toch geen maximum. Ronaldo heeft het geld makkelijk terugverdiend en dan vergeet ik zijn goals voor het gemak..

21 januari 2016 om 01:46

St

100 miljoen volgens jou ja, maar zou me niks verbazen als ze over paar maanden met een artikel komen dat hij meer dan 150 miljoen heeft gekost.
Er word immers iedere keer steeds meer een boekje open gedaan omtrent de transfer van Neymar.
Het blijft de grootste talent die er rondloopt (ik vind net 23 jaar nog steeds een talent) en de nr 1 toekomstige beste voetballer ter wereld, maar voor een 1 jarige contract is het bizar veel geld...

21 januari 2016 om 06:59

In Brazilie kennen ze geen Bosman arrest, dus iemand met 1 jaar contract is daar net zoveel waard als iemand die nog 5 jaar onder contract staat. En dat heeft iemand boven mij ook duidelijk gemaakt aan je dus ga die feiten niet steeds negeren

21 januari 2016 om 07:50

Ronaldo heeft dat geld verre van terugverdiend. Vergeet niet dat hij 15 miljoen netto per jaar krijgt.

21 januari 2016 om 08:54

Het Bosman arrest is irrelevant in het geval van Neymar, want het blijft een bizar bedrag...arrest of niet. Of geldt dat niet als het over spelers van Barca gaat maar bij Madrid wel?

21 januari 2016 om 09:43

Samcro, het bosmanarrest is net zo relevant voor de transfer van Neymar als het feit dat hij nog een 1-jarig contract had. En toch vinden mensen het nodig om dat laatste iedere keer aan te halen als het over zijn transfer gaat, terwijl dat dus helemaal geen invloed had op de transferprijs. Overigens blijft het op zichzelf inderdaad een erg hoog bedrag, maar als je kijkt naar wat Neymar sportief oplevert en nog zal opleveren dan is het gewoon een goede deal voor Barca.

21 januari 2016 om 09:51

Ik bedoel dat het in dit geval een makkelijke opmerking is om er vanaf te zijn. Het gaat hier over de enorme bedragen die er voor spelers betaald zijn en nog steeds betaald worden. Daar is het geval Neymar net zo relevant als Bale. Dat er dan geen Bosman arrest geldt in Brazilië doet er voor mij echt niet toe en zie ik eerder als een makkelijke uitweg om die discussie niet te hoeven voeren.

Dat er geen Bosman arrest was en daardoor gevraagd kon worden wat ze wilden ook al was het maar een 1-jarig contract is een waarheid als een koe, maar doet er niet toe als je het over de hoge bedragen van tegenwoordig hebt.

21 januari 2016 om 10:06

Jemig Samcro niemand zegt dat toch dat het bedrag nu normaal is omdat het 1jarig contract niet uitmaakt? We zeggen gewoon dat door het niet hebben van het bosmanarrest de prijs logischerwijs hoger logt dan normaal met een 1jarig contract in Europa.

21 januari 2016 om 01:49

Haha wat heeft Neymar met dit artikel te maken? nergens wordt zijn naam genoemd in dit artikel. Iets met, ik voel me aangevallen dus ik moee verdedigen? Kinderachtig.

21 januari 2016 om 01:53

De transfer van Neymar ter discussie? Quepasa? waar ben je?

Zo zijn er vast honderden andere gevallen waar de echte bedrag nooit naar buiten komt. Dat het bij gevallen als Neymar of Bale wel gebeurd is overigens niet zo gek aangezien het zulke hoge bedragen zijn.

Vind Neymar het wel meer waard eerlijk gezegd. Beide hebben grote potentie om in de toekomst de beste van de wereld te worden, maar wat Neymar laat zien is al bijna het niveau van Messi, terwijl Bale nog niet eens niveau van Ronaldo heeft bereikt.
Ik heb het over Neymar van vorige en dit seizoen btw. Eerste seizoen speelde hij teveel in dienst van Messi.
Misschien als Bale minder blessures oploopt kan hij ook dit niveau volhouden, want hij heeft dit seizoen in volgens mij 13 wedstrijden 13 goals gemaakt en dat is al beter dan z'n vorige seizoen waar hij 31 wedstrijden ervoor nodig had.

Ik zou voor Neymar kiezen omdat hij naast de goals ook zo veel dreiging meebrengt in het spel en hij is een pure genot om naar te kijken als de spelers zin hebben. Ik hou wel van z'n trucjes die hij af en toe laat zien.

21 januari 2016 om 02:23

Je bent zeker vergeten hoe bale bij tottenham speelde, kan geen ene voetballer op deze bol aan tippen. wat een krachtmens is hij.

21 januari 2016 om 02:31

Uuhm? Ronaldo toen de tijd zelf? Messi? Robben? Moet ik serieus namen gaan noemen?

21 januari 2016 om 07:58

Nee die Bale volgde ik ook al, maar daar was hij nog steeds niet beter dan Ronaldo op zijn top of zelfs Ronaldo in een mindere periode scoorde vaker.

21 januari 2016 om 09:37

Hij heeft het over HOE Bale bij Tottenham speelde, en dat hij een krachtmens is. Dus daaruit begrijp ik dat het om een bepaalde manier van voetballen gaat. Volgens mij spelen Messi en Robben op een hele andere manier.

21 januari 2016 om 02:33

Moyashi

Ik ben het echt helemaal eens met je, ik lees je reacties echt altijd met veel plezier omdat ik vind dat ondanks je clubvoorkeur jij 1 van de weinige hier op deze site objectief bent.
Verder vind ik Neymar ook meer waard dan Bale naar mijn mening wel het dubbele waard.
Wat deze jongeman laat zien op net 23 jarige leeftijd is werkelijk waar ongelofelijk, je moet of een hekel aan voetbal hebben of je moet deze man haten wil je dat zelf niet inzien.
Ondanks mijn voorkeur voor Real geniet ik eerlijk gezegd bijna iedere wedstrijd van het tiki taka spel van Barcelona, met name Neymar, Iniesta en Messi laten mij iedere keer op het puntje van m'n stoel zitten. En dan vergeet ik nog de stille kracht Busquets.
In potentie is Neymar ook de opvolger van Messi wat betreft beste voetballer van de wereld, het moet heel gek lopen wil dat niet gebeuren.
Helaas speelt hij bij de concurrent en eeuwige rivaal maar ik vind niet dat je op basis van deze factoren niet van iemand mag genieten, het gaat immers om het voetbal wat iemand laat zien en niet om de club waar degene speelt.
Wel vind ik Bale dit seizoen opbloeien, ik zie hem in tegenstelling tot Ronaldo veel meer het voortouw nemen, en ook zie ik hem mooie dingen laten zien.
Ik hoop uiteraard dat hij deze vorm vasthoud en de opvolger van Ronaldo wordt wat betreft leiderschap. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook ''1 van de'' supporters was die hem liever kwijt was dan rijk, maar ik zie in tegenstelling tot de vorige 2 seizoenen een opgeleefde Bale op het veld, en dat geeft me eigenlijk wel goeie hoop.
Mijn conclusie is eigenlijk dat niemand 100m waard is zeker niet iemand met nog maar een jaar contract en iemand die 1 a 2 seizoenen het leuk doet in de PL, maar gezien deze absurde markt van tegenwoordig zijn deze bedragen wel te rechtvaardigen voor deze heren.
Eigenlijk vind ik alleen Messi, en Ronaldo (van 2 seizoenen terug) meer dan 100m waard maar dat ter zijde.

En oja, ik snap ook niet dat bepaalde VZ leden hierboven de link tussen Neymar en dit artikel niet begrijpen ondanks er duidelijk word gesproken over transfers waarvan de exacte som nooit naar buiten is gekomen, en ondanks Neymar hierboven niet genoemd word behoort hij wel tot 1 van deze voetballers. Jij als Barca supporters legt ook zelf de link, wat heel logisch is.

21 januari 2016 om 08:07

Hahaha, dank je wel. Ik mag Real of Ronaldo misschien niet, maar ontken dan nog niet de kwaliteiten die ze hebben, want die hebben ze zat =p. Dat zou belachelijk zijn en daarom reageer ik vaak ook niet op meeste fans hier. Die kunnen niet objectief kijken.

Ik heb een hele goeie vriend die Real en Ronaldo fan is en omdat hij ook zo objectief over Barca is heb ik beetje het character overgenomen en heb ik niet zoals vroeger grote hekel aan Real. Nu is het meer door de rivaliteit dat ik ze niet mag, maar onder Mourinho mocht ik ze ook niet hebben voor de manier waarop ze soms tegen ons speelden.

Ach ja, iedereen heeft idd zo z'n eigen voorkeur of redenen om een club of persoon niet te mogen denk ik.

Verder ben ik idd met je eens dat alleen Messi en Ronaldo eigenlijk zo'n bedrag horen te kosten, maar door al het geld dat steeds in de voetbalwereld komt zullen spelers in de toekomst alleen maar duurder worden ben ik bang voor. Vooral nu dat Engelse clubs meer televisierechten hebben zal dat invloed hebben. En wie weet zullen de beste van de wereld langzaam hand allemaal richting de PL gaan.

Over Bale valt niet meer veel toe te voegen dan wat je al zelf zegt. Hij heeft zeker de potentie om de functie van Ronaldo over te nemen binnenkort, alleen is Ronaldo niet een type speler die dan in de schaduw van een ander wilt spelen en hoe ouder hij wordt des te slechter hij zal presenteren, dus het blijft een vraag of Real hem zal willen verkopen nu hij nog aardige prijsje kan opleveren. Dat hangt ook weer af van hoe goed Bale het zal doen zonder en met Ronaldo.

Wat hij tot nu toe laat zien maakt me wel bang eerlijk gezegd, hij is dodelijk geworden in koppen. En als Barca een zwakte heeft dan is het wel uitverdedigen van corners en vrije trappen rondom de 16.

Als BBC dit vorm doorzet dan zit er aardig kans in dat we thuis ook verliezen van Real haha, hoop alleen dat Messi zijn oude vorm wel herpakt voor dat gebeurd, vind hem momenteel ook beetje slordig na die blessures op en neer.

Oh god de verhaal wordt nu wel erg lang xD.

21 januari 2016 om 03:54


Ben het bijna overal wel met je eens, alleen denk ik dat Neymar nooit zo allround als Messi zal worden (op alle aspecten aan de bal), hij kan misschien net zo dribbelen of scoren, maar heeft niet het speloverzicht of spelinzicht wat Messi heeft.

Ik wist dat Levy goed kon onderhandelen, maar dit is echt briljant. Als we bij Ajax noe eens zo iemand hadden...

Ik ben die hele football leaks beweging nu eigenlijk al weer beu. Ik vind het helemaal prima wanneer er wordt gefocust op transfers en regelingen waar mogelijk illegale handelingen hebben plaatsgevonden (bv. de Neymar transfer waar toch wel iets meer aan de hand lijkt te zijn, dergelijke Doyen groep constructies, contracten met minderjarigen, etc.). Maar om nu alle transfersommen en afbetalingsregelingen tussen clubs en salarissen van willekeurige spelers te verspreiden vind ik totaal onnodig. We weten toch allemaal wel dat er veel geld in het voetbal omgaat? Of Bale nu 100 of 90 miljoen heeft gekost, en of Madrid dat in 1 of in 4 keer betaald dat is toch niet aan ons om dat te weten? Zolang het allemaal maar binnen de regels valt en beide clubs gaan er mee akkoord dan is het toch zo. Ik vind het steeds meer gewoon sensatiezoeken worden.

Wat ik zo apart vindt.. want dit soort contracten zal allemaal wel, gaat toch zoveel geld en belang in om dat het toch te belachelijk voor woorden is.. maar dat iedereen maar gewoon aanneemt dat dit waar is? Er zijn al eerder loonstrookjes en dergelijke uitgelekt, en die bleken dan later nep te zijn. Is dat football leaks een autoriteit opeens waar niet aan getwijfeld kan worden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren