Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kuyt: ‘Mensen in praatprogramma’s overdrijven en spelen op de man’

Laatste update:

Dirk Kuyt vindt dat de kritiek op voetballers tegenwoordig ‘behoorlijk heftig’ is en weinig opbouwend. De aanvaller van Feyenoord snapt dan ook dat sommige voetballers daar moeite mee hebben en stelt in een interview met Metro dat zij stevig in hun schoenen moeten staan om te ‘overleven’.

/

“Mensen moeten in praatprogramma’s overdrijven en op de man spelen, anders horen ze er niet meer bij. Ze zeggen niet meer: hij heeft slecht gespeeld, maar hij kan er geen reet meer van en hij kan niet eens meer lopen. Het respect is weg, dat vind ik jammer”, aldus de 35-jarige Kuyt in het dagblad.

“Wat denk je dat het met je doet als je met de grond gelijk wordt maakt en het wordt gebracht alsof je er helemaal niets meer van kunt?” De voormalig Oranje-international denkt daarom dat het goed zou zijn wanneer voetballers minder verwend worden: “Als ik zie wat er allemaal voor ze wordt geregeld, denk ik wel eens: misschien is het beter om ze zelf dingen te laten ondernemen. Daar word je mentaal sterker van.”

'Het respect (van analisten/praatprogramma's, red.) is weg'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daarom ben je niet alleen belangrijk op het veld bij Feyenoord, Dirk.
Je kunt die jonge teamgenoten vertellen en voorleven dat ze hun kop niet gek hoeven te laten maken door de meningen van anderen.
Als er iemand altijd onderschat werd, en toch weer belangrijk bleek te zijn voor Oranje, dan was Dirk Kuijt het wel!

19 januari 2016 om 10:12

Daar moeten voetballers maar tegen kunnen. Ze worden er tenslotte ook grof voor betaald.

19 januari 2016 om 10:19

Onzin. Een jonge voetballer spwelt beter (en ontwikkelt) zich beter als hij vertrouwen krijgt. In Nederland hebben we veel jonge spelers, en bijna iedereen is wel eens met de grond gelijk gemaakt. Je kunt je er wel tegen wapenen maar het zal je toch raken. Salaris heeft hier niks mee te maken, het blijven gewoon mensen he.

19 januari 2016 om 10:21

Vind ik altijd een raar argument. Als je goed verdiend mag iedereen je met de grond gelijk maken?

19 januari 2016 om 10:29

@ajax 111
Het is onzin om te denken dat een speler vertrouwen nodig zou hebben van een willekeurig iemand in een praatprogramma. Vertrouwen van trainer, medespelers etc. zal ongetwijfeld helpen, maar waarom zou je je er iets van aantrekken wat een bejaarde als Mulder of Derksen van je vindt?

19 januari 2016 om 11:14

@ Rudeboy65

Nee, het gaat niet om het salaris. Het gaat er om dat een persoon een bewuste keuze heeft gemaakt voor een poging tot een voetbalcarriere. En een voetbalcarriere is een publieke functie. Dat weet je op het moment dat je er mee begint. Dus weet je ook dat de consequentie kan zijn dat je de publieke opinie over je heen kan krijgen. Net zo goed als je weet dat je aan alle kanten een veer in je reet gestoken kan krijgen.

Het salaris is een compensatie voor het uit oefenen van een publieke functie. Dus ja feitelijk kan je wel stellen dat iemand die bewust kiest voor de publieke functie met het bijbehorende salaris. Dat dit ook betekent dat je in de media grof behandeld kan worden. Kan je daar niet tegen, dan heb je natuurlijk het recht om te stoppen met je publieke functie. Maar dan zul je ook het bijbehorende salaris in moeten leveren. Dan zal niemand het meer over je hebben. Die keuze is geheel aan de persoon zelf.

Of je accepteert je functie, inclusief de positieve dingen als salaris en lovende woorden als je presteert. Maar ook inclusief de negatieve dingen zoals de landelijke kritieken en publieke opinie tegen je krijgen.

Of je accepteert je functie niet en gaat wat anders doen. Maar het is niet en/en. Met alle goede dingen komen ook slechte dingen.

19 januari 2016 om 13:06

Slaat nergens op om te zeggen ze moeten er tegen kunnen en ze verdienen veel.
Dat heeft er niets mee te maken.
Kritiek moet kunnen, maar direct op de man spelen slaat ook nergens op.
Ja voor de kijk cijfers zal het wel goed zijn, en diegene die dat doen waren in het verleden ook fel daar tegen.
Konden ook niet omgaan met die kritiek.
Ja en dan van de Gijp.
Die lacht om zijn eigen stommigheid, en denkt dat hij leuk is .
Hij weet alles beter,als hij het zo goed weet moet hij maar trainer worden.
Nou dan gaat hij af als een gieter.
Nu zich verschuilen aan die stomme gepraat en het verdoezelen van zijn onkunde.
Kan beter niet meer reageren hier op dan heeft hij hier geen schik van.

19 januari 2016 om 13:39

Kuyt heeft gelijk. Mensen moeten daarmee ophouden. Tegenwoordig kunnen spelers niet eens meer dragen wat ze willen om slapgelul van mensen en de media. Overdrijven is ook een vak. We moeten meer vertouwen hebben in onze kinderen hebben en ze juist beschermen en onderwijzen dat ze niet veel fouten maken. En ook leren van hun fouten. In plaats maar alleen afzeiken. We moeten met oplossingen voor ze komen en hoe ze beter kunnen presteren en goed goed adviseren. Beschaafs volk

Programma's als VI moet een voetballer niet serieus nemen eigenlijk is VI niet eens een voetbalprogramma het is satire voetbalinhoudelijk stelt het weinig tot niets voor. In Nederland hebben we eigenlijk geen serieus voetbal programma.

19 januari 2016 om 09:56

Klopt, maar ik denk dat het onbewust toch wat met je doet als er zo negatief over je gepraat wordt.

19 januari 2016 om 14:09

Ik vermaak me anders prima met VI, en met mij nog vele anderen. Ben het er wel mee eens dat je als voetballer zijnde niet alles serieus moet nemen, hoe moeilijk dat soms ook is.

Op TV, vooral bij Voetbal Inside, praten ze zoals de supporter op de tribune. Niks mis mee dus. En bovendien erg geinig om naar te kijken, en af en toe met een korreltje zout nemen. Neem het nou allemaal niet te serieus, we hebben het 'maar' over voetbal, een bijzaak in het leven.

19 januari 2016 om 10:07

Ik ben wel van mening dat het verder gaat dan dat. Bij VI doen ze echt aan beeldvorming. De supporter op de tribune heeft niet het platform om heel nederland te laten denken dat speler X er geen reet van kan. Hoewel ze bij VI wel gelijk kunnen hebben kunnen ze, zoals Dirk zegt, de nuances ook op een andere manier leggen. Maar dat verkoopt niet. Persoonlijk kijk ik om die reden ook veel liever naar Natafelen met Kees waar een Kenneth Perez zit die echt kijk op het spelletje heeft, zijn mening geeft zonder daarbij teveel probeert te kwetsen.

19 januari 2016 om 13:25

@vliegbaard

Wat jij zegt klopt helemaal: het is wel iets meer dan een beetje geinig doen over voetbal.

Een goed voorbeeld van die beeldvorming waar jij over spreekt, is het geval Manolev. Los van de vraag of dit een goede voetballer was of niet, hij is door Van de Gijp neergezet als een volkomen idioot die er geen reet van kan en het gevolg was dat hij door iedereen in Nederland uitgelachen werd.

Lollig, geinig en niet serieus nemen. Ja, makkelijk gezegd als je niet het onderwerp bent. Wat dat betreft lijkt het erg op pesten op school. Daarvan zeggen we ondertussen ook niet meer dat je maar van je af moet bijten of de lol er van in moet zien.

19 januari 2016 om 10:33

Dat programma kijk ik sporadisch...en elke keer heb ik er spijt van. Ik kijk voetbal omdat ik het leuk vind...ik kom daarom ook op VZ. Voetbal Inside daarentegen is alleen maar negatief praten over voetbal en afzeiken wat er af te zeiken valt. Slecht presterende clubs en voetballers staan in de spotlights en over de goed spelende spelers hoor je ze amper. Ik kijk nog liever goede tijden slecthe tijden dan dit soort geneuzel.

19 januari 2016 om 11:21

Zoo genieter, mooi dat jij jezelf als voetbalpurist en optimist wilt neerzetten. Maar VI is vooral om te lachen, niet te serieus. Jij lijkt me erg gezellig op verjaardagen.

19 januari 2016 om 14:20

Op verjaardagen praat ik heel serieus over voetbal...en doe ik niet 2 uur lang spelers en clubs belachelijk maken. Feit dat Voetbal International zich heeft teruggetrokken en niks meer met het programma te maken wilt hebben zegt al genoeg. Ook de gasten hebben geen zin meer om aan te schuiven.

Als jij Ajax kijkt...doe je dat dan ook om te lachen? Of kijk je voor een mooie pot voetbal en ben je een genierr

19 januari 2016 om 14:33

Vi weet zichzelf goed weg te zetten. Namelijk het feit niet te serieus nemen. Serieus over voetbal praten? Tuurlijk maar uiteindelijk is het maar voetbal.

hmm..hij zegt eerst dat het aan de mensen in de media ligt en vervolgens aan de voetballers zelf.

Met zn laatste 2 zinnen ben ik het sowieso wel eens, maar dat is lastig. Als je een talent nu niet gelijk een goed contract geeft is hij weg. Gevolg is dat hij op jonge leeftijd al veel te veel verdient terwijl hij nog niks gepresteerd heeft. Dan is het voor veel jongens moeilijk om met beide benen op de grond te blijven staan en ze kunnen totaal niet meer tegen kritiek. Iedereen in hun nabije omgeving is super aardig, lief en positief omdat ze van zijn rijkdom willen profiteren. In zn eigen omgeving is er niemand meer eerlijk en kritisch. Krijgt zo'n jongen dan kritiek van een buitenstaander dan kan hij daar totaal niet mee omgaan omdat hij een volledig verkeerd zelfbeeld heeft.

Ze hoeven alleen nog maar een beetje tegen een bal te schoppen de rest wordt allemaal geregeld. Dat zou idd anders moeten.

19 januari 2016 om 10:12

misschien onderschrijf je wel het hele probleem van het gebrek aan echte kwaliteit in Nederland. Spelers vinden zichzelf op 20-jarige leeftijd al zo geweldig goed dat ze voor het dubbele salaris een buitenlands avontuur aangaan om er vervolgens achter te komen dat het toch allemaal niet is wat het lijkt. Dan vind ik het heerlijk om te zien dat Bazoer van zichzelf zegt nog helemaal niet toe te zijn aan een stap hogerop. Als er nu meer van dat soort spelers zijn kan het nog wel eens wat worden maar als we ze maar blijven verheerlijken dan blijven het verwende jochies.

19 januari 2016 om 14:02

Je kan kritiek hebben over de fouten die een speler maakt of wat er meer van em verwacht word zolang het maar over het spel gaat. Wij moeten ook meer geduld hebben. Maar soms gaan die dingen nergens over. Neem als voorbeeld die j dirksen die gaat altijd heel ver en beledigt mensen op persoonlijke vlak. Een keer over barazite van utrecht dat die man op een is strijder lijkt met die baart en vrouwen geen hand geeft. Wat heeft dat met voetbal te maken. Ik vond het wel moedig van barazite liet zich niet gek maken en bleef lachen. Ik zou me echt heel erg diep beledigd hebben gevoeld. Respecteer elkaar en wederzijds. We moeten allemaal van elkaar leren en elkaar accepteren en naar beter streven.

Derksen en Gijp zijn 2 gefrustreerde mensen die onderhand door iedereen uitgekakt zijn en door niemand met meer dan 5 hersencellen nog serieus genomen worden.
Uitspraken v/d Gijp: Memphis kan er niks van. Willems kan er niks van moeten ze een strik omheen den en wegwezen. Cillisen is dom zooooo dom. Zyech is niet zo goed hoor die compenseert alles met werklust. Van Gaal is een idioot . En ook nog na iedere wedstrijd van oranje op het WK roepen dat het de laatste is en dat het niks wordt.
Derksen: Guardado is veel te oud voor PSV die kan niet meer lopen. Guiterez speelt op deze wk anders dan bij Twente (was de verkeerde Guitererz).
Van Basten heeft het gewoon heel goed gedaan om 3 maanden later te roepen dat van Basten de slechtste trainer is die er rondloopt.
Streppel heeft alleen een verschrikkelijk grote muil en dat wordt helemaal niks als trainer. 2 jaar later roept ie ineens Streppel doet het erg goed daar bij willem 11.

Conclusie is dus als je van voetbal houdt en op de hoogte wil blijven moet je rtl 7 gewoon overslaan. Ik kijk af en toe nog als Boskamp er is die is gewoon zichzelf eerlijk en oprecht en oordeelt naar voetbal kwaliteiten en niet of hij iemand mag of niet.

19 januari 2016 om 10:34

Jij neemt het dus te serieus. Kijkt toch lekker weg, niks mis mee.

20 januari 2016 om 09:15

Ik hoop dat jou zoon voetballer wordt en dan net zo afgezeken wordt als bijvoorbeeld Memphis, Willems of zoals van Geel of van Gaal. Kijken of je dan nog zegt niks mis mee. Je moet verder kijken dan je eigen wereldje.

20 januari 2016 om 12:03

Tsja, als je bang bent voor de media en de supporters, dan moet je geen profvoetballer worden, je weet dat dit er een onderdeel van is.

19 januari 2016 om 11:15

Ik neem ze totaal niet serieus. Het is niet voor niets satire. Maar het is wel mijn humor en dus kijk ik er graag naar.

20 januari 2016 om 09:17

het is dus helemaal geen satire. Het is een mislukt voetbalprogramma waar de voetbalwereld niks meer mee te maken wil hebben. Om hun gezicht te redden roepen ze dat het satire is en het domme deel van Nederland roept dat uiteraard gewoon na. Succes verder

20 januari 2016 om 10:38

Pest en leedvermaak en hypocrieten. Lopen ierdeen te beledigen en te pesten af te zeiken. En als iemand er wat van zegt huilen ze als kleine jochies. Die dirksen mag zijn snor een keer goed wassen of scheren hij is zo vies en geel van de sigaren. Ranzig om ernaar te kijken. Kijk niet eens meer vind die kop van em ranzig

20 januari 2016 om 16:24

Dus Dewa, jij denkt dus echt dat deze mensen serieus die mening hebben?

Voetballers hebben ook de keuze om niet te kijken. Daarnaast hebben 80% van de analisten nooit op enig niveau gevoetbald om uberhaupt maar serieus genomen te worden.

Als een voetballer maar een tiende van de beledigende opmerkingen van Derksen en co maakt, krijgt hij het verwijt van een voorbeeldfunctie. Maar dat geldt niet voor deze Bn'ers. Zelfs Gordon maakt het niet zo bont en die verklaren we voor, laat ik het netjes zeggen, niet zo intelligent.
Ik snap niet als je het Nederlandse voetbal zo slecht vindt, en dat Nederlandse voetballers er niets van kunnen, je er een programma van kan maken. Alleen maar om het af te zeiken en natuurlijk je portemonnee te spekken. (of doet alleen Advocaat dat, zoals Derksen dat elke week een paar maal moet zeggen?)
Laten we nu eens met z'n allen niet meer af stemmen op Radijsie en vrienden.
En RTL moet er eigenlijk een waarschuwing bij plaatsen. "al de beweringen in dit programma berusten op de grootste flauwekul. Pas op, Neem DIT Niet Voor Waar Aan. Dit kan schadelijk zijn voor je plezier in het voetbal."!!

19 januari 2016 om 14:19

Wat een onzin, die jongens worden overal met fluwelen handschoenen behandelt.. Hebben voornamelijk ja-knikkers om zich heen, geen respect voor oudere gevestigde spelers, geld als water en een gigantische headset mits verbloemt door een LV sjawl die ze afsluit van de, voornamelijk fans.. Mag er dan aub ergens een platform zijn die de jongens terecht of onterecht wijst op de fouten die ze maken.. De reacties tot dusver zijn een bevestiging van de pussy-generatie die we gecreerd hebben... BAH!!!!

19 januari 2016 om 14:35

Het gaat hier ten eerste over de kritiek die Kuyt geeft. Met z'n 35 jaar nou niet meer de jongste. Het gaat ook niet om kritiek. Het gaat om een ongenuanceerde mening. En jij beweert dat als een speler slecht is, hij hier niets over hoort bij z'n club, maar een platvorm op de tv nodig heeft, om op zijn fouten te worden gewezen.
Dus al die methodes die clubs tegenwoordig hebben om precies alles van een speler vast te leggen, hebben geen zin als VI het beter weet.
Zelfs het vieren van een doelpunt wordt helemaal geanalyseerd. En daar kan je mening over geven, maar je hoeft ze niet tot de grond gelijk te maken.
Kijk Gertjan Verbeek en o.a. Boskamp zullen een speler nooit zo in de grond trappen.
Eerst lijkt het leuk als spelers van andere clubs worden gekleineerd, maar dat houdt echt op.
Zelfs als nu een speler van Ajax wordt aangepakt, kan ik er niet eens meer om glimlachen.

Als je als voetballer een formidabel salaris verdient t.o.v. de "gewone man "moet je ook maar tegen kritiek kunnen. Als je dan het slaapverwekkende voetbal in b.v. de Nederlandse competitie ziet en hoe men over het veld loopt met een slappe instelling dan krijg je inderdaad kritiek.

19 januari 2016 om 12:52

Onrealistische verwachtingen schetsen/ eisen en mensen daarop afrekenen. Dat is toch niet eerlijk. Een 100% prestatie is in geen enkele bedrijfstak realistisch. Zeker niet bij jonge pikkies

Onzin, ja bij Voetbal inside overdrijven ze vaak door te zeggen hij kan er geen pepernoot van, maar vaak hebben ze gewoon gelijk hoor... wanneer ze een voetballer slecht noemen, dan is die voetballer ook niet lekker bezig... en mensen die hier willen beweren dat ze alleen negatief zijn, kijken dus nooit... Ik kijk elke week, ik snap zelf dat je ze niet altijd serieus kan nemen, maar weet ook dondersgoed wat er allemaal wordt gezegd. Als je langs de overdrevenheid kijkt, zit er meer waarheid in dat programma dan je denkt.

19 januari 2016 om 12:59

Een Kramer is voor Feyenoord een goede spits, eentje die 15 per seizoen in schiet. En die bal van zondag die had de Jong ook niet gemaakt. Topspitsen die spelen niet in Nederland, die spelen in het buitenland. Dirk Kuyt is iemand die het leuk doet op tv. Maar vervolgens professioneel vragen beantwoord. En eigenlijk helemaal niks zegt. Kun je nog beter Hakim Ziyech hebben. Al hield die de kaken in eerdere interviews ook elkaar.

19 januari 2016 om 13:40

@sas32. En Toen Ziyech dus zijn mening gaf, kon hij z'n aanvoerdersband inleveren. Geeft niet maar dan moeten ze Derksen z'n zendtijd afnemen.
Bij Ajax krijgt elke speler media training, juist om het wind bij sommige personen uit de zeilen te nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren