Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Galatasaray overtreedt regels en moet rekening houden met transferban

Laatste update:

De UEFA legde Galatasaray in mei 2014 vanwege het overtreden van de Financial Fair Play-regels een boete van twee ton op en daar blijft het waarschijnlijk niet bij. De financiële controlekamer van de Europese voetbalbond maakt maandagavond bekend dat de club uit Istanbul over het seizoen 2015/16 geen break-even heeft gedraaid en de regels daarmee dus opnieuw heeft overtreden.

/

De UEFA doet in februari een uitspraak over een eventuele verdere straf voor de werkgever van onder anderen Wesley Sneijder en Ryan Donk en verschillende Turkse media melden dat Galatasaray mogelijk net als Real Madrid en Atlético Madrid een transferverbod krijgt opgelegd.

De UEFA maakt verder bekend dat men met Hull City, Panathinaikos en Sporting Portugal tot een schikking is gekomen en de clubs die al eerder met een schikkingsvoorstel hadden ingestemd (Hapoel Tel Aviv, Ruch Chorzów, FK Rostov en Karabükspor) worden nauwlettend in de gaten gehouden worden door de UEFA. Over die vier clubs doet de UEFA in maart uitspraak.

Denk jij dat Galatasaray een transferverbod krijgt opgelegd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk al die transferbans nu op dit moment, maar zo worden ze echt niet gestraft hoor.

Pas bij uitsluiting van CL en EL raak je ze pas, maar dat is veel te zwaar voor dit, maar ik heb het dan ook over schulden bij die clubs

18 januari 2016 om 19:24

Ja, dat is wel lekker voor de Nederlandse clubs he als ze worden uitgesloten maar alsof een Galatasaray of Sporting de EL wat uit maakt. Als je ze uit de CL uitsluit is het wel heel pijnlijk maar dan had Barca de CL nooit gewonnen want ze deden niet mee ivm de ban

18 januari 2016 om 19:27

Uitsluiting is inderdaad te hard hiervoor, dus vind ik dit een goede straf. Als het nog een keer gebeurd moeten ze wel uitsluiting van CL geven.

18 januari 2016 om 20:00

Hoe kan je dit een straf vinden?
Die clubs maken gewoon dealtjes onder de tafel, contracten en alles liggen al klaar, dikke tegenpremie beloven en plots als een ban over is zie je weer een dozijn speler binnenkomen.

19 januari 2016 om 08:05

Ja dus? Het gaat erom dat die spelers niet direct kunnen spelen voor de club. Je raakt ze daarmee zowel direct omdat ze geen versterkingen kunnen inzetten en ook indirect omdat er maar weinig spelers zijn die een half jaar buiten het spel willen zitten. Dat is een grote straf en zeker voor grote clubs komt dit hard aan.

18 januari 2016 om 19:28

Ik begrijp je niet helemaal, maar wat ik denk dat je bedoelt is dat je clubs met schulden wil uitsluiten? Dan houd je van de Europese top enkel Bayern over. Arsenal heeft een kleine schuld, zo'n 40 miljoen op een omzet van zo'n 400 miljoen. Dat is alsof iemand met een jaarinkomen van 100.000 euro een schuld heeft van 10.000 euro. Dat is waar het hele bankenwezen op draait. Grote multinationals zoals Heineken en Shell hebben ook gewoon schulden.

18 januari 2016 om 20:00

Het gaat niet om schulden, het gaat er om dat je minimaal break even draait, dat doet Arsenal sowieso.

Tjah, dit zat er aan te komen.

Om eerlijk te zijn ben ik blij als het alleen bij een transferverbod blijft. Dan moet er echter nu wel worden geïnvesteerd worden in (de) jeugd.

18 januari 2016 om 22:25

Achja ze moeten het positieve er maar van inzien. Nu kunnen ze een jaar geen matige uitgerangeerde spelers meer kopen. Als de straf doorgaat natuurlijk

Dit jaar is al verloren, maar met zo'n transferban is volgend jaar ook verloren. Laten we hopen op een boete van paar miljoen, anders Galatasaray esta podrido

Bah, stel je voor dat we weer een jaar met Umut, Jem en Sabri moeten spelen...

18 januari 2016 om 20:26

Des te grappiger het feit dat Sabri zelfs een loonverhoging kreeg terwijl we al in de schulden zitten.

18 januari 2016 om 21:07

Mag je aan Hamza danken, wou die Umut doodleuk nog een verhoging geven. Echte schijnheiligerd met zijn vieze uitspraken bah

Nu hopelijk focussen op talenten zoals Denayer en Benitez en over 1,5 jaar zijn we terug

19 januari 2016 om 01:36

Benitez is een beetje moeilijk geworden na vandaag denk ik.

19 januari 2016 om 10:28

Bij een boete van een paar miljoen word het nog lastiger break even draaien.

Hmm, leuk, dan kan Galatasaray eindelijk in een adem genoemd worden met Real en Atletico.

Aan de andere kant zou het misschien een aanleiding zijn om in de eigen jeugd te investeren, dus wie weet.

Was al duidelijk dat er zoiets kon gebeuren. Superslecht beleid bij ons en dat komt zeker niet alleen door dit bestuur, maar ook door de voorgaande besturen. Een transferverbod zou nu echt heel slecht uitkomen.

18 januari 2016 om 19:37

Spijtig om dit zo te lezen mate. Hopelijk kunnen ze een regeling treffen en aansluiten in de competitie de komende jaren.

18 januari 2016 om 19:43

Niet echt het moment om grapjes te maken, vind je niet?

18 januari 2016 om 20:02

Ja, want er is ook niet genoeg materiaal bij de turkse competitie om grappen over te maken.


(turkse Voetbal Hooligans, corruptie op meerdere niveau's, te veel betalen voor spelers die op hun retour zijn, lastig met buitenlandse coaches omgaan etc).

En nu dit, nee hoor sorry dat ik kan lachen om de chaos die daar is.

18 januari 2016 om 20:49

Ik heb liever hooligans die een mooie sfeer in het stadion brengt dan stille supporters.

19 januari 2016 om 11:11

Liever hooligans die leuk meezingen dan nep supporters die apen geluiden maken (Ado)
Over Ado gesproken, liever in de schulden zitten dan op een Chinees wachten die eindelijk met "miljoenen" aankomt en ondertussen de hele club belachelijk heeft gemaakt.
Over belachelijke dingen gesproken, liever geroutineerde spelers halen (wat zelfs topclubs doen dus weetniet wat hier erg aan is) dan je beste speler moeten verkopen omdat de club failliet gaat (twente)
Zo nu heb je nog meer materiaal om te lachen haha

21 januari 2016 om 10:55

Het is puinzooi allom :P

Mijn dag kan niet meer stuk

" If I have to do some time, I be right back "

Een transferverbod zou niet erg zijn, een jaar geen Europees zou natuurlijk wel hard aankomen. Bij de oprichting van de club werd er gezegd " Het is onze doel om niet-Turkse clubs te verslaan". Een jaar niet leven volgens je motto, is een jaar niet geleefd.

Ik zal echt geen spijt hebben over de Aysal-periode. Hoe gaat het gezegde nou ? Liever 1 dag geleefd als een leeuw, dan 1000 als een schaap. Volgens mij gaat ie helemaal niet zo haha. Maar in ieder geval, Real, Juve, United verslaan met Drogba, Sneijder en co. Dat gevoel is onbeschrijvelijk.

Haal nou maar snel die Argentijnen voordat het niet meer kan.

18 januari 2016 om 19:41

De vraag is of we wel Europees halen met al die volgevreten vedettes. Al moet ik zeggen dat we soms beter niet kunnen kopen dan spelers als Tarik en Jem.

19 januari 2016 om 08:57

sivrisinek

Zolang wij in de race blijven om de kampioenschap, zie ik geen probleem. Haken we snel af, dan zie ik ons ook nog 5de of 6de eindigen. Meestal hoeft het dan voor ons niet meer.

18 januari 2016 om 19:53

Door die onverantwoorde uitgaven voor die Drogbas en Sneijders van jullie vorige voorzitter Aysal zitten jullie juist in deze malaise.. Dont say i didnt tell you

Verschrikkelijk.... Maar begrijpelijk, we zijn te ver gegaan. Net een leerling die constant de grens opzoekt.

Ik hoop dat dit een reden is om in de jeugd te investeren. Spelers als Sinan Gumus in de etalage zetten.

Laat zo'n transferverbod nou net zijn wat we op dit moment niet nodig hebben. Iedereen wacht met vier ogen op de broodnodige transfers in de zomer. Dit jaar is al hopeloos, dat accepteren we. Maar hoe gaan we met het materiaal dat we nu hebben volgend jaar presteren dan? Aan de ene kant ben ik Umut- en bilalmoe. Aan de andere kant is dit misschien zo geschreven dat er geconcentreerd moet worden op de jonkies. Wat een klap zeg.

18 januari 2016 om 19:53

Des te meer reden om deze twee weken de nodige miljoenen er doorheen te jassen en hopen dat Telles en Bruma niet worden gehaald. Een spitsie, flankspeler en een middenvelder.

19 januari 2016 om 07:17

Ja, heel slim om nu de miljoenen erin te smijten. Dan krijg je je begroting voor 2015/2016 weer niet sluitend waardoor je weer met hetzelfde probleem zit! Jij snapt er niet veel van merk ik!

19 januari 2016 om 08:49

Gozer, als wij ook maar een teennagel verkopen van het ontroerend goed dat wij bezitten, dan sluiten wij niet alleen onze begroting, maar ook die van de 17 andere clubs in de stsl.

18 januari 2016 om 20:07

Het enige postive hieraan is dat we wel een spits moeten kopen deze winter. 1 jaar lekker de financien op orde stellen en dan volgende zomer echt een team bouwen voor de toekomst

Het zat er al aan te komen en toch blijft het een zwarte dag voor m'n club. Ik heb weinig goede woorden over voor het huidige bestuur en de voorzitter, maar zij zijn niet de schuldige in dit geval.

We hebben met Unal Aysal aan het roer mooie tijden meegemaakt en jammer genoeg betalen we daar nu de rekening voor. Hij heeft samen met zijn bestuur onverantwoord met geld gesmeten alsof hij de sjeik van Manchester City was. Toen er eindelijk halt werd geroepen door de leden van Galatasaray is hij hem gesmeerd. Zolang de voorzitters niet aansprakelijk worden gesteld voor de schulden die zij zelf gemaakt hebben, zullen we nog vaak op onze vingers getikt worden. Toch zijn er fans die nog steeds op hun roze wolkje zitten en om transfers vragen (bijv. Ibrahimovic afgelopen zomer). Hoop dat diezelfde supporters nu eindelijk de ernst zien van de situatie zien en ophouden met dromen.

Als supporters zouden wij onze club, waar we zo van houden, in bescherming moeten nemen. We zouden een eenheid moeten vormen tegen die aandachtsgeile voorzitters die onze club gebruiken en daarna de benen nemen zonder ook maar een beetje verantwoordelijkheid op zich te nemen. Hoop dat dit een omslagpunt kan zijn voor ons, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

18 januari 2016 om 19:54

Aysal is een blackjack player. Hij gokt! En gokt.... Hij heeft gegokt op eeuwig succes en de top. Bij de eerste terugval meteen gepeerd. Lekker met zn vrouwtje daaro, player!

18 januari 2016 om 19:58

Goede reactie. Maar die kampioenschappen, de vierde ster zou niet komen zonder al die investeringen. Vergeet niet dat we in een dal zaten. Ik wist al niet meer hoe het was om weer kampioen te worden, Aysal gaf onze identiteit terug. Als ze nu tegen jou zouden zeggen: Je wordt vier keer kampioen, boekt Europese successen, daarna ga je wel een jaartje niet Europees spelen, dan zouden jij en ik allebei tekenen.

18 januari 2016 om 20:57

Ja, ik zou tekenen en vele supporters met ons denk ik. Unal Aysal heeft in het eerste jaar samen met Ali Durust, Abdurrahim Albayrak en Fatih Terim een geweldige selectie op de been gezet. De successen waren geweldig totdat Unal Aysal, omwille van zijn ego, al die namen weg stuurde en ja-knikkers in zijn bestuur opnam. Pas daarna is het misgegaan. Zie de winterstop daarop waarin we 20 miljoen hebben weggegooid.

Dursun Özbek heeft bij een ledenvergadering gezegd dat hij gaat laten uitzoeken wie wat heeft gedaan in de voorgaande jaren. Fatih Isbecer heeft gezegd dat Galatasaray in voorgaande jaren armer is geworden terwijl sommigen rijker zijn geworden. Als zij hun woord houden en uitzoeken wie dat zijn, dan ben ik ze voor eeuwig dankbaar.

19 januari 2016 om 08:55

Hoe je het ook went of keert, we gaan de komende tijd een kut-periode tegemoet, waarbij we serieus rekening moeten houden met een rol in de achtergrond van Besiktas en Fenerbahce. Maar dat maakt niet uit, klinkt misschien verwaand, maar die kampioenschappen gaven niet meer hetzelfde blijdschap als de eerste twee. Het wordt een gewenning, net als dat het voor sommige een gewenning wordt dat ze nooit kampioen worden hehe. Je wilt toch eens een keer wat anders.

18 januari 2016 om 22:10

Aysal is zeker niet hoofdverantwoordelijk voor onze huidige situatie. Als je me CE leest (Na regen komt zonneschijn), dan zal hopelijk snappen wie er wel verantwoordelijk is.

18 januari 2016 om 22:33

In de tijd dat Unal Aysal voorzitter was zijn er afspraken met de Uefa gemaakt over het budget en de schulden. De schulden zouden teruggedrongen worden en we moesten ons aan de afgesproken budget houden. Nu blijkt dat we dat niet hebben gedaan krijgen we straf. Dus ik vraag me af wie jij dan ziet als schuldige.

ps: Ik ga straks je CE ook nog wel even lezen

Dit zat er natuurlijk aan te komen, hopelijk blijft het bij een transferverbod en wordt het geen uitsluiting voor Europa. Alhoewel, met deze ploeg is de EL toch het hoogst haalbare dus ik weet niet wat erger gaat zijn.. Ik hoop voor Gs fans dat dit een eye-opener is en dat Gs nu slimmer en beter omgaat met zijn geld en dit wanbeleid achter zich laat..

Dit is slecht voor het Turkse voetbal en eigenlijk is het weer net zo goed. Een soort van wake up call. En dit zou voor elke club moeten gelden die de zaken niet op orde hebben.

Wat is dit heerlijk! Genieten met een hoofdletter G...

Dit komt natuurlijk grotendeels door Adnan Polat. In zijn periode is het totale schuld enorm gegroeid. Dit komt zeker niet alleen door Aysal. Onder Aysal is het totale schuld gegroeid met $ 10.000.000, terwijl hij $ 80.000.000 aan rente heeft afgelost.

Wat veel mensen niet weten, is dat Galatasaray enorm veel grond bezit. De totale geschatte waarde hiervan is: € 3.984.562.982 !!! Misschien een optie om wat te verkopen?

19 januari 2016 om 08:53

Hehe heeft Aysal naaktfotos van jou ofso ? Je beschermt die gozer alsof hij jouw oom is. Het is toch duidelijk dat Aysal meer heeft uitgegeven dan dat hij binnen bracht ? Volgens mij krijgen wij deze straf naar aanleiding van de periode 11-14 en niet daarvoor. Niet dat ik het hem kwalijk neem hoor, die successen die hij ons bracht hebben sommige rivalen nog nooit meegemaakt, bijvoorbeeld een kwartfinale CL of een zege op Real Madrid. Maar je moet nou niet gaan doen alsof Aysal het allemaal in orde had.

19 januari 2016 om 10:44

Haha, ik weet niet of we de straf krijgen naar aanleiding van 11-14. Mocht dit zo zijn, dan heeft Aysal inderdaad een grote verantwoordelijkheid.

Maar hoe lang bestaat dat FFP? Als ik me niet vergis niet zo lang. Als dit bestond in de tijd van Adnan Polat, dan hadden we allang een sanctie gekregen. Dat weet ik zeker.

Aysal krijgt van vele mensen te weinig credits wat mij stoort. Plus speelt de media een hele vieze spel door de mensen te laten geloven dat Aysal hoofdverantwoordelijke is voor onze situatie, terwijl dat zeker niet is.

Gangtar, je verwoorde hierboven ergens heel mooi dat als Galatasaray een teennagel verkoopt van het ontroerend goed, we helemaal clean zijn, zoals ik ook weet. Wat denk jij? Een teennagel verkopen of nog steeds wachten?

19 januari 2016 om 11:18

Er is een oude gezegde: "geld maakt geld". Blijkbaar maakte onze club niet goed gebruik van de middelen die het ter beschikking heeft.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat Polat meer schulden heeft gemaakt dan Aysal. In de tijd van Polat hadden wij echt niet zoveel spelers onder contract met dergelijke astronomische salarissen. We hadden destijds 7m voor elano, 8,5m voor Keita en ik geloof 6m voor Baros betaald. Voor de rest heel veel transfervrij. Niet te vergelijken met de uitgaves van Aysal. Maar nogmaals, ik ben een voetbal liefhebber. Ik kijk naar de behaalde sportieve successen. Aysal was verdomd succesvol en Polat bakte er niks van. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

19 januari 2016 om 12:11

Er is ook een ata sozu: Hızlı koşan atın boku seyrek düşer. Dit geldt met name voor Aysal, omdat hij teveel wilde. Ok, hij heeft voor successen gezorgd, maar in mijn ogen ook veel onnodige spelers gehaald zoals o.a. koray, tarik, ontivero, etc. Daarnaast heeft hij er ook voor gezorgd dat GS nu vast zit aan bepaalde spelers met top salarissen waar ze maar niet vanaf komen. Hoe kan je iemand als Umut die bijna elke kans om zeep helpt of niet eens kan kaatsen op 2 meter afstand een salaris van bijna 2 miljoen euro per jaar geven. Dit alles heeft er voor gezorgd dat GS nu op de blaren moet gaan zitten.

19 januari 2016 om 14:16

Ik heb het voor je uitgezocht:

Toen in 2002 Mehmet Cansu vertrok als voorzitter was het totale schuld $ 42.100.000. Ozhan Canaydin vertrok in 2008. In zes jaar tijd onder Canaydin is het totale schuld opgelopen tot $ 109.000.000. In de tijd van Adnan Polat is het totale schuld maar liefst opgelopen tot $ 328.000.000 (exclusief rente). Met rente is dit bedrag $ 409.000.000. Zoals je weet was Adnan Polat drie jaar lang voorzitter. In drie jaar tijd is het totale schuld dus opgelopen met $ 300.000.000 !!! Het totale schuld is in de tijd van Aysal opgelopen met $ 10.000.000, plus Aysal heeft $ 80.000.000 aan rente afgelost.

Waarschijnlijk zullen een paar leden denken, ja maar hij heeft een gloednieuwe stadion gebouwd etc. In het schuldbedrag wat hij achterliet zijn alle inkomen van de stadion meegenomen (sponsor, seizoenskaarten, vip stoelen etc).

Kan je je nog steeds niet voorstellen dat Polat meer schulden heeft gemaakt dan Aysal?

19 januari 2016 om 14:17

gs-ua-cimbom

Je weet nooit van tevoren of het een onnodige transfer is. Achteraf kunnen we dat wel stellen ja. Maar nogmaals, ik wil best een paar jaar rustig aan doen. De afgelopen vijf jaar, vier kampioenschappen man ! Talloze bekers en Europese successen. Laat die vogeltjes maar een paar jaar ruzie maken, als er weer ergens een vijfde ster moet worden behaald dan springen wij wel weer bij hehe.

19 januari 2016 om 14:19

GS-UA,

Het klopt dat het fout was van Aysal om bepaalde spelers een top salaris te geven. Maar vergeet niet dat in die tijd een buitenlanders regeling was (de 5+3 regel). Iedere Turkse club moest dus haar goede Turkse spelers behouden. Daarom heeft Aysal te hoge salarissen opgenomen in de contracten.

Als je mij reactie onder jou reactie leest is het duidelijk door wie Galatasaray nu op de blaren gaat zitten..

19 januari 2016 om 14:21

ua010

Met alle respect, maar die cijfertjes zeggen mij allemaal niks joh. Elke voorzitter claimt dat onder zijn bewind de schulden zijn verlaagt en zo niet, dan ligt het aan de voorzitter die voor hem baskan was.

Al die bedragen zijn onbetrouwbaar. Ze berekenen de cijfers net op een manier hoe het hun het beste uitkomt. In het begin van de voorzitterschap doen ze er een paar miljoen schulden bij in de berekening en als ze gaan aftreden rekenen ze een paar miljoen minder.

Ik vind die financial fairplay maar een stomme regel. Het verkracht voetbal op alle opzichten. Een Real Madrid, Barca, Bayern kunnen sponsoren binnen trekken van 100 miljoen. Probeer maar is als een buiten beentje dat voor elkaar te krijgen! Grote bedrijven vinden grote clubs interessant, hierdoor kunnen lagere clubs never nooit aan de top komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren