Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Je kunt het bijna haat noemen, dat zie je bij Feyenoord-PSV nooit’

Laatste update:

Feyenoord is dit seizoen in De Kuip nog ongeslagen: de enige club die er niet verloor was Ajax, dat een punt pakte. Zondag komt regerend kampioen PSV op bezoek in Rotterdam-Zuid en als Feyenoord weet te winnen, maakt dat de strijd bovenin spannender. John de Wolf hoopt dat zijn oude club laat zien dat het de mentaliteit heeft om kampioen te willen worden: dan kan er een driepunter geboekt worden tegen PSV.

/

“Iedereen moet uitstralen dat hij voor de titel wil gaan”, zegt De Wolf in gesprek met De Telegraaf. De oud-verdediger wijst erop dat winst op PSV voor een enorme boost zou zorgen in de selectie en dat het Legioen dan ook nog intenser zou gaan meeleven. Al weet ook De Wolf dat de ontmoetingen met PSV minder aanvoelen dan die met Ajax.

“Nu speel je ook gewoon tegen de kampioen en de ploeg die namens Nederland nog in de Champions League speelt. Maar Feyenoord-PSV krijgt niet de lading van Feyenoord-Ajax. Dan komt er in het stadion een fanatisme los, dat je bijna haat kunt noemen. Dat zie je tegen PSV nooit”, aldus De Wolf. Eerder dit seizoen won PSV thuis met 3-1 van Feyenoord.

Vorig seizoen was de club uit de havenstad thuis de baas en eindigde het in 2-1, dankzij twee treffers van Anass Achahbar. Hij speelt dit seizoen echter een bijrol, omdat Giovanni van Bronckhorst voorin al de keuze heeft uit Dirk Kuyt, Michiel Kramer en ook nog Colin Kazim-Richards. Achahbar kwam nog helemaal niet aan de beurt in de eerste zeventien wedstrijden.

Denk je dat Feyenoord zondag wint van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat de sfeer tegen PSV de laatste jaren beter was dan in de wedstrijden tegen Ajax, maar kan het mis hebben natuurlijk.

16 januari 2016 om 21:02

Jaa omdat je bij feyenoord-ajax het geen sfeer meer kunt noemen

16 januari 2016 om 21:11

Bij feyenoord ajax zijn er geen uitsupporters, dat zak de oorzaak zijn. Ook is er vanuit het legioen niet echt support naar hun club maar haat naar de tegenstander tijdens de klassieker. Bij feyenoord-psv is dat minder.

16 januari 2016 om 22:43

Klopt, het gemis van uit supporters maakt de sfeer ook wat minder intens.. PSV thuis is geen haat wedstrijd.

16 januari 2016 om 23:30

Zal dat ook niet met de 10-0 te maken kunnen hebben dat dit nog vers in de geheugen van de supporters staat.

17 januari 2016 om 01:53

Het heeft voor een klein deel ook te maken met het resultaat. Feyenoord won de afgelopen 5 edities in de Kuip tegen PSV allemaal terwijl het tegen Ajax wat minder goed ging. 1 van de 5 werd gewonnen, 2 keer verloren en 2 keer gelijk.(alleen competitie(

komt ook door de resultaten

16 januari 2016 om 20:57

Ook omdat er geen uitsupporters zijn bij feyenoord-ajax.

Zeg maar gerust gewoon intense haat hoor John. Natuurlijk geldt dit niet voor iedere aanhanger in het stadion, maar als je sommigen tekeer ziet gaan als ze inzoomen tijdens een corner. Dat gaat wel iets verder dan bijna haat, zeg maar gerust gewoon ziekelijk. Dit komt uiteraard niet alleen in de Kuip voor, ik wilde dan ook slechts even inhaken op de woorden van de Wolf. Verder heeft hij natuurlijk gelijk, er moet gewonnen worden. Wellicht gloort er dan weer hoop, maar eerlijk gezegd zie ik PSV ditmaal op zijn minst zakelijk een punt pakken.

Bijna haat? Het is haat. Als F-Sider van het eerste uur heb ik nergens een grotere hekel als aan die club..

16 januari 2016 om 21:03

mischien dan toch tijdens de wedstrijd maar daarna samen gezellig een pintje pakken

16 januari 2016 om 21:59

Gebeurde dat maar...

17 januari 2016 om 02:55

Precies. Feyenoord is niks zonder PSV en Ajax, en andersom ook. We hebben elkaar nodig.
Groet, Feyenoord supporter

16 januari 2016 om 21:24

Fsider van het eerste uur? En je bent 19? Snotneus.

16 januari 2016 om 21:28

Hij is jonger dan de Arena

16 januari 2016 om 21:40

goh als bunniksider van het eerste uur en nee ik ben geen 19 was de haat echt heel groot tegen bepaalde clubs maar nu ik ouder ben heb ik dat gelukkig niet meer op een dag word je wijzer.

16 januari 2016 om 23:22

Leeftijd heeft er weinig mee te maken. Als ik naar wedstrijden van Ajax ga zie ik nog vaak genoeg 50 plussers als leeghoofden staan schelden met allerlei ziektes als het om
Feyenoord gaat. Ik vind dit zo kinderachtig die haat. Het slaat helemaal nergens op. Wat heeft Feyenoord mij ooit aangedaan? En wat heb ik Feyenoord als Ajacied ooit aangedaan? Een beetje gezonden rivaliteit is leuk, maar wat de laatste jaren tussen Ajax en Feyenoord gaande is slaat helemaal nergens op.

19 januari 2016 om 10:38

klopt niet iedereen word wijzer maar de meeste wel hoor

17 januari 2016 om 00:04

Je haat een club en mensen die je helemaal niet kent. Alleen omdat ze voor Feyenoord zijn (neem aan dat je die club bedoeld he) heb je een hekel aan iemand. Hoe ziek en triest kan het zijn?

Als iemand echt leeft voor een club, dat vind ik vaak wel mooi. Gezonde rivaliteit prachtig, maar dit zal ik nooit begrijpen....haat om een club voorkeur.

17 januari 2016 om 08:33

@spartaajax. Het heeft met de arrogantie van ajax te maken. Kan er wel van kotsen. En inderdaad ik ken die mensen niet maar ik ben ze wel eens tegen gekomen. En door deze ontmoetingen is mijn haat alleen maar gegroeid.

17 januari 2016 om 13:55

Ach ga weg man. Elke topclub is arrogant. PSV vindt zichzelf de beste, Ajax vindt zichzelf de beste en Feyenoord vindt dat ook. En een hele groep mensen haten om hun club voorkeur is werkelijk waar het domste wat ik ooit heb gehoord. Je hebt een groepje Ajacieden gezien? Goed van je man, zoals zij zijn, zo zullen alle andere Ajacieden ook wel zijn? Denk eens na man. Ga naar buiten en leer mensen kennen. Er zijn PSV supporters die ik niet mag, maar ik weet dat 95% gewoon normaal is, hetzelfde kan gezegd worden over Feyenoord, ADO en welke andere club dan ook. Ik erger mij bij Ajax ook kapot aan die simpele zielen met een IQ van 20 die een enorme haat hebben aan andere mensen vanwege hun club voorkeur. Er wordt gedaan alsof dit de Palestijnen tegen de Joden zijn. Doe even normaal man.

17 januari 2016 om 15:28

Lekker belangrijk, haters gona hate Ik ben een nuchtere achterhoeker maar aks mensen haten, wrijf ik het er graag in.

17 januari 2016 om 04:39

Klopt... Daarom ben ik als ras-Rotterdammer toch supporter van een andere club. De haat van die supporters is vreselijk.

17 januari 2016 om 08:29

Geloof me er zijn meer clubs die ajax haten. Kijk naar ado of utrecht. Ik ben zelf voor heerenveen maar ik kan ajax ook niet uitstaan. De haat tegen ajax is nog groter dan tegen cambuur. En dat zegt wat.

17 januari 2016 om 09:44

Dat zegt idd wat. Het is toch niet normaal man.

17 januari 2016 om 15:27

Het is heerlijk om daar dan gewoon met de drie punten (weer) er vandoor te gaan Hoe grotere de haat, hoe harder ik lach Is goed voor de weerstand waardoor onze spelers zich goed ontwikkelen, waardoor we de dominantie nog verder kunnen uitbreiden, bedankt daarvoor.

17 januari 2016 om 15:07

Hoe kan je nou haat hebben aan een club. Het is een grote concurrent, maar dat haat over en weer vind ik echt overdreven.

17 januari 2016 om 15:24

Ik ben ajax supporter maar ik heb een hekel aan hele andere dingen, haat bv.

Na de 10-0 in Eindhoven is de haat zeker wel toegenomen.
Maar deze keer zal PSV overwinnen.
1-3 denk ik.

16 januari 2016 om 21:48

Nee, dat valt echt mee. Het revanche wat we later in het seizoen hadden genomen was voldoende. Om eerlijk te zijn krijg ik eerder het idee dat ze bij PSV meer bezig zijn met Feyenoord dan vice versa.

Natuurlijk, het is een belangrijke pot. Maar dan nog, een wedstrijd tegen Ajax vind ik persoonlijk 250x leuker.

16 januari 2016 om 22:03

Volgens mij heb je dan het verkeerde idee aangezien we bij PSV imo niet met Feyenoord bezig zijn tenzij we er tegen spelen terwijl dat bij Ajax anders is. De wedstrijden tegen Ajax vind ik ook leuker dan tegen Feyenoord. Vraag me af hoe je er op komt.

16 januari 2016 om 22:14

Dat idee krijg ik gewoon van de reacties die ik voorbij zie komen. Dat geeft mij het gevoel dat deze wedstrijd onder PSV'ers meer leeft als onder Feyenoorders.

Kan het ook mis hebben hoor, maar zo ervaar ik het tenminste.

16 januari 2016 om 22:22

Voor mij leeft deze wedstrijd wel meer dan tegen een pakweg NEC of de Graafschap, maar wel minder dan Ajax. Sowieso ook omdat we uit altijd van jullie verliezen en thuis altijd winnen. Daarnaast denk ik dat veel Psv'ers ook niet echt een erge hekel hebben aan Feyenoord.

16 januari 2016 om 23:24

Om de een of andere rede leeft Feyenoord niet zo bij Psv. Dus het klopt niet helemaal wat je zegt. De enige rede die ik kan bedenken is dat Ajax jaren de enige concurrent is geweest. Ik wil graag winnen, maar tegen Ajax zeker. En vele Psv'ers met mij.

17 januari 2016 om 05:01

Klopt Jules. Omdat PSV bewuster met de titel bezig is en Feyenoord alleen maar voor de zoveelste keer zou falen. Haat heb ik tegen Feyenoord tijdens de wedstrijd zeker wel. Maar na de wedstrijd is het gewoon weer gezonde rivaliteit..

17 januari 2016 om 05:06

Om eerlijk te zijn deed die 10-0 zeker wel pijn (aangezien hij heel de wereld over ging) en krijg je als PSV supporter altijd dat weerwoord. Dat (en niet alleen dat jaar) is ook de reden dat we niet meer gewonnen hebben daarna..

17 januari 2016 om 09:51

@technobastard

Die 10-0 deed pijn ja, maar het revanche wat we hebben genomen later in het seizoen. Een wedstrijd die jullie Moesten winnen om in de race te blijven voor het kampioenschap, verloren jullie.

De reden dat jullie niet meer gewonnen hebben daarna in de Kuip ligt niet aan de 10-0, maar er aan dat Feyenoord telkens gewoon sterker was als PSV in de Kuip.

Ik verwacht ook dat Feyenoord zal winnen vanmiddag, waarom? Omdat Feyenoord zelden verliest in eigen huis, en de laatste jaren alleen maar wint in eigen huis van Psv. Het riedeltje van dat PSV een betere selectie heeft kan de prullenbak in, want op papier hebben ze al jaren een betere selectie. Het uit zich alleen niet altijd in de wedstrijden/op de ranglijst.

@debieroloog

Dat idee krijg ik wel van de PSV-supporters, als ik zie hoeveel ze met Feyenoord bezig zijn. Ze zijn er in ieder geval meer mee bezig dan vice versa merk ik.

17 januari 2016 om 10:06

Jules, ik zal het nog maar een keer herhalen misschien was ik niet duidelijk genoeg: we zijn niet zozeer bezig met Feyenoord maar jullie zijn een belangrijke horde naar de titel. Zie de zogenoemde haat ook maar als een compliment. Dat wil zeggen dat jullie na Ajax voor ons de grootste bedreiging zijn.

Ik vind haat te ver gaan. Rivaliteit, over en weer plagen en (leed) vermaak OK.
Europees ben ik voor Ajax als ze tegen een buitenlandse club spelen. In de competitie ben ik uiteraard tegen Ajax. Maar haat is in mijn ogen zielig.

16 januari 2016 om 21:47

haat haat sommige supporters leven gewoon in een roes tijdens de wedstrijden en staan bol van de adraline door de spanning waardoor het al snel haat lijkt maar zodra de wedstrijd afgelopen is is het al snel weer klaar met de meeste van die mensen.

16 januari 2016 om 21:48

Eens

16 januari 2016 om 22:03

Ramonfcu,
Zit zeker wat in dat het voornamelijk de emotie van de wedstrijd is. Vind het ook altijd wel mooi die rivaliteit tussen clubs. Het heeft met "voetbal is oorlog" een van de mooiste metaforen van onze taal voortgebracht. Ik vind het echter soms met drugs als oorzaak wel erg ver gaan als je tribunes bij onder andere Ajax en Feyenoord ziet. En ook bij Utrecht heb ik weleens tussen flinke aantallen doorgesnoven gekken gezeten. Dat gaat mij persoonlijk wat ver.

Wat een boeiende tekst door mevrouw de wolf.. Wat interesseert mij dat nou. De resultaten is het enige wat telt. 10-0 doet zeer he ?

16 januari 2016 om 21:55

Interview met De Wolf interesseert je niet, maar blijkbaar toch voldoende om te reageren?

We hebben het hier over een thuiswedstrijd van Feyenoord, waar PSV al jaren niet meer gewonnen heeft in de Kuip. En dan verwijs jij naar een wedstrijd in Eindhoven met de opmerking dat alleen het resultaat telt. RaRa - vandaag al vroeg aan de drank zeker? Misschien heeft De Wolf gewoon gelijk dat de Klassieker meer leeft dan de wedstrijd tegen PSV, geen heel vreemde opmerking toch.

16 januari 2016 om 22:26

De koptekst zegt toch genoeg . Lees het eens jongetje. Voor mij tellen titels en prijzen. Wat interesseert mij nou wat er leeft. Weet je wat leeft Milan tegen inter ! Maar mevrouw de wolf is waarschijnlijk nooit de grens over geweest. Je doet net of Feyenoord nog prijzen gewonnen heeft de laatste jaren ! Voor psv is dit gewoon een wedstrijd net als alle anderen. Psv won thuis gemakkelijk van Feyenoord maar ook dat zeg niks. En morgen mogen ze ook verliezen. Wat dan nog ? Feyenoord wint al tig jaar niet van Ajax en die werden ook geen kampioen. Charleroi wint al een paar jaar niet meer van Genk ! En nu naar bed jongetje

17 januari 2016 om 01:31

Haha, wat een zielig figuur. John de wolf mevrouw noemen, superstoer man.

17 januari 2016 om 13:46

Ik moet beginnen met je gelijk te geven: de koptekst zegt genoeg. Laat ik daar nu net niets lezen over 10-0, mevrouw, Charleroi of al die andere opmerkingen van je die niets te maken hebben met waar het interview over gaat: supporters beleving.

Ooit in de Kuip geweest bij beide wedstrijden zodat je dit kan weten? Een club die sinds het winnen van de UEFA cup in een vorig leven alleen nog prijzen heeft gekregen voor beste veld en beste jeugdopleiding, dat is ronduit slecht. Maar ook dit seizoen weer geen los kaartje te krijgen voor welke thuiswedstrijd dan ook - ook al is het feyenoordpubliek minder met de wedstrijd van vandaag bezig dan met de gemiddelde Klassieker. Dat lees ik tenminste in de koptekst.

1 maal feyenoord - ajax ( met uitpubliek ) meegemaakt. Die sfeer mag je gerust haat noemen.

17 januari 2016 om 02:02

Hoezo was PSV dan zo geweldig in uitwedstrijden dit seizoen? Ja, tegen Ajax, oke. Maar uit tegen Heerenveen, Ado, Heracles niet. Tegen Vitesse kropen ze ook door het oog van de naald. Ik zat aan een gelijkspel te denken, het is voor mij fifty fifty zo niet, is PSV licht favoriet

Ik hoop dat Feyenoord kampioen word. Ik gun het die mooie club zo. Dat zeg ik als Ajax supporter. Het legioen heeft al TE LANG gewacht



Off topic: Tapia ten alle tijden halen.
Super veel potentie en door meerdere kenners als groot talent gezien. Hij heeft er daarnaast een goeie kop op en een groot postuur. Psv wint vandaag met groot gemak in het rumoerige Rotterdam op basis van kwaliteit

Iedereen (zowel van Feyenoord als van Ajax) die hier meent de rivaal oprecht te haten bestempel ik echt van het niveau kleuterklas.
Hoeveel leuker zou het voetbal zijn zonder dit soort stumpers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren