Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Messi was als centrumverdediger nog de beste aller tijden geweest'

Laatste update:

Barcelona gaat woensdag op bezoek bij Espanyol proberen een plaats in de volgende ronde van de Copa del Rey te bemachtigen. Na de 4-1 overwinning van vorige week lijkt dat geen al te groot probleem te worden voor de manschappen van Luis Enrique. Tijdens de voorbeschouwende persconferentie ging het dan ook met name over de uitreiking van de FIFA Ballon d’Or van maandagavond.

/

Uiteraard toonde Luis Enrique zich blij voor Lionel Messi, die in Zürich voor de vijfde keer de trofee in ontvangst nam. “Het is een duidelijke erkenning voor de beste speler aller tijden”, begon de coach. “Zelfs als Messi centrumverdediger was geweest, was hij nog de beste speler ooit geweest. De manier waarop hij het spel leest is ongeëvenaard. Hij is de totale voetballer die iedere coach graag wil zien.”

Naast Messi stond ook Neymar op het podium en volgens sommige lokale media had de FIFA meer spelers van het in 2015 waanzinnig succesvolle Barcelona moeten selecteren. De naam van Sergio Busquets viel wederom. “Of ik vind dat Sergio te weinig waardering krijgt?”, herhaalde de coach de vraag van een journalist. “Ik heb meerdere spelers in mijn team die een geweldige jaar hebben gekend, maar niet aanwezig waren.”

Luis Enrique gaf tevens te kennen dat Barcelona deze maand mogelijk nog de transfermarkt op gaat. Het trio Messi, Neymar, Luis Suárez is waanzinnig succesvol, maar daarachter zit een groot gat. “Als ik nu moest kiezen in welke linie ik graag versterking wil hebben, zou dat de voorhoede zijn. Maar natuurlijk wil ik in iedere linie wel een speler erbij. Het is echter niet zo eenvoudig als het lijkt, zeker niet in januari.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan die Messi kontlikkerij een keertje wat minder worden? Werkelijk iedereen moet zich er een keer over uitspreken.. Walgelijk.

12 januari 2016 om 14:25

Ja idd was hij maar niet zo goed...

12 januari 2016 om 16:12

Tiens, waß die man op de achtergrond niet die kampioen in ufc? Irisch guy?

12 januari 2016 om 14:26

Precies. Zet Jeroen Zoet in de spits bij Barca en hij maakt er ook 20. Zo zat van dat als als als.... zeker vanuit Barcelona kamp. Bah.

12 januari 2016 om 14:42

Dus je beweert dat iedere boerenlul die je bij hun voorin zet er veel zal scoren. Alexis, Ibrahimovic om er maar twee te noemen van een aardig niveau hebben het niet eens gered vaste waarde te worden. Dus jou hele opmerking raakt kant noch wal

12 januari 2016 om 15:21

Ibra zeker wel, scoorde ook enorm veel maar botste met de rest en schijnbaar wou Messi de echte ster zijn (zo staat t in zn boek). Alexis speelde het laatste seizoen ook geweldig daar.

12 januari 2016 om 15:25

hij is toch sarcastisch of denk je echt hij denkt dat Zoet gaat scoren tegen die felle verdedigers daar in Spanje?

12 januari 2016 om 15:32

@gooner4,

Zlatan botste helemaal niet met de rest van het team. Dat ging zelfs prima, alleen was hij zichzrlf niet meer door zich te gedragen zoals zijn teamgenoten als 'schooljongens'. Hij kon het ook prima vinden met Messi, die natuurlijk niet ineens besloot om de ster te worden(dat was hij toen, in mindere mate, natuurlijk ook al), maar Messi wilde ook in de spits gaan spelen en natuurlijk zou Messi de voorkeur krijgen. Daarop besloot Zlatan weg te gaan, naast het feit dat hij een pesthekel had aan Guardiola

12 januari 2016 om 16:44

Botste is misschien iets te overdreven, maar hij paste er gewoon niet bij. Ik dacht even dat Messi de echte ster wou zijn, maar was idd dat hij in de spits wou.

12 januari 2016 om 17:02

Nee, hij had een slechte relatie met Guardiola. Omdat hij een lone-wolf was, en de rest allemaal schaapjess die het systeem van Guardiola moesten volgen. Volgens Ibra tolereerde hij geen tegenspraak oid.

:P niet perse door Messi alleen

12 januari 2016 om 17:07

Ibra heeft geen slecht woord over de club Barcelona ondanks z'n ervaring. Zijn probleem ligt puur bij Guardiola, niet bij de club of de spelers.

Ibrahimovic heeft dit jaar ook op 1. Messi 2. Neymar 3. Suarez gestemd voor Ballon D'or.

12 januari 2016 om 18:54

Het was niet Messi die besliste in de spits te spelen. Het was een tactische beslissing van Guardiola.

12 januari 2016 om 14:27

Hij is zn coach....

12 januari 2016 om 14:43

Ze worden er toch naar gevraagd? Moet zn coach er negatief op gaan reageren ofzo…

12 januari 2016 om 14:56

Idd....zeker nadat hij weer een prijs in de wacht gesleept heeft kun je dit toch verwachten. Ik zou zeggen...klik de artikels over messi niet aan en je bent van je "probleem" af.

12 januari 2016 om 16:16

Je hoeft het niet te lezen. Of is het jaloezie?

Het vreemde is, dat ie denk ik ook nog gelijk heeft. Staat vaak op de goede plek, snel, goede pass, veel diepgang. Zet er een grote sterke kerel langs en ik denk dat je een veelscorende libero hebt.

12 januari 2016 om 14:21

Nee. Hij kan niet tackelen. Mist fysiek. Kan niet dekken. Wint geen kopduel.

12 januari 2016 om 14:29

Mist fysiek? Wint geen kopduel? Daarom staat er een lange sterke gast langs. Lengte en kracht is niet alles voor een cv. Kijk naar Cordoba en Cannavaro.

En was ie cv geweest, had ie waarschijnlijk ook zo getraind (meer spiermassa) dat die dingen net wat beter waren en zijn flexibiliteit wat minder.

Maar een Libero is wel cv, maar vervult wel een totaal andere rol.

12 januari 2016 om 14:30

En of ie wel of niet kan tackelen en dekken, dat weten we ook niet. Hij staat namelijk nu voorin en hoeft dat amper te doen.

12 januari 2016 om 14:32

Kan niet tackelen? 3/4 jaar terug maakte ie een super goal. Nadat ie zelf de bal veroverde bij de eigen 16, en soleerde naar de goal. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat ie een goede verdediger zou zijn tho...

12 januari 2016 om 14:55

Is duidelijk te zien dat sommige het spelletje niet snappen. Elke verdediger speelt tegen een zoals de meeste denken ''grote, snelle, lange en sterke spits, dus je moet alles hebben als verdediger'', Messi is niet lang (als spits), zelfde geldt voor Aguero, Suarez, Rooney etc etc. Nog daarbij komende dat Messi ook als laatste man zou kunnen spelen, wat inhoud dat 1 centrumverdediger een spits pakt en de andere spits is voor een back. Maar ja gelijk over Messi kan niet tackelen, hoeveel verdedigers doen uberhaupt nog een tackle? Het is anders als een team 4-3-3 speelt dan zal Messi een spits moeten pakken. Met de snelhied van Messi zou het gen probleem zijn, al denk ik dat Messi geen goede verdediger zou zijn.
Ach ja iedereen mag een mening hebben, of je er verstand van hebt is een ander.

12 januari 2016 om 14:57

Gaan we hier nou serieus discussieren of messi een goeie verdediger zou zijn??? Loool

Zet hem dan centrumverdediger? Zal je zien hoe moeilijk dat dan wel niet is.

Hoe maak je jezelf belachelijk in een zin.

12 januari 2016 om 14:24

Precies wat ik dacht. Messi is inderdaad de beste voetballer ooit maar als we allemaal normaal kunnen blijven doen ondertussen zou dat fijn zijn.

Hij valt zijn team met de opmerking dat hij in iedere linie wel een versterking wil. Hij heeft sinds deze winter al de beschikking over Turan en Vidal gekregen

Weer een zo'n standaarde getrainde interview.. Ik lees overal bijna hetzelfde reacties, antwoorden van coaches, spelers, staff etc. Dit is toch zo saai.. geen eigen uitgesproken mening hebben, of in ieder geval niet willen zeggen.

ON: Messi is de beste ooit, maar we moeten ook weer niet gaan overdrijven dat als Messi ook een CV was de beste ooit zou worden. Maar goed. Busquets had er zeker bij de top 5 gemoeten @ Ballon d'or. Hij is echt zo goed, Barcelona speelt echt veel minder als hij er niet bij is. Als Messi geblesseerd is en Busquets speelt, draait FC Barcelona nog steeds zo goed, maar als Busquets op de bank is, dan draait het ondanks dat Messi, Suarez en Neymar in de basis zitten vaak niet..

12 januari 2016 om 14:46

Dan mochten suarez en macherano ook in de top 5 komen

haha wat een slijmbal.Dit is natuurlijk grote onzin.

messi is wel echt een geweldige speler die perfect past bij dit Barcelona. Hij is zeker de beste voetballer die ik heb zien voetballen. Maar ik heb het gevoel dat neymar die nivo kan halen . Zo jonge leeftijd en rond de 40 doelpunten in 1 jaar maken dat is uitzonderlijk.

12 januari 2016 om 14:29

Volgend jaar wint De Bruyne. Zoveel inzicht heeft zelfs Messi niet. Wat een prachtvoetballer....

12 januari 2016 om 15:11

Jawel hoor. Het valt alleen op omdat het KdB is. Maar als Messi zulke passjes strooit, denkt iedereen "ach het is Messi".

12 januari 2016 om 17:03

Mooie opvolger voor Iniesta imo :P

12 januari 2016 om 19:26

De Bruyne meer inzicht dan Messi is hetzelfde als stellen dat hij beter kan dribbelen dan Messi.

Wat een belediging naar de legendarische verdedigers die het voetbal heeft gekend is dit zeg. Verdedigen is een vak dat echt niet makkelijk is.

Centrum verdediger zou moeilijk zijn met zijn lengte, maar als links back of een positie op het middenveld zou Messi wel perfekt kunnen.
Zoals Enrique aangeeft, Messi leest het spel perfekt, is snel, en technisch heel sterk.
Messi ziet de openingen veel sneller dan de beste middenvelders, en heeft ook een betere pass.
Messi is gewoon geniaal, een speler die dus kan dribbelen, scoren, combineren, en alles ziet en een perfekte pass kan geven.
Er is geen enkele andere speler die al dingen te samen kan zoals Mesi.

12 januari 2016 om 14:36

Klopt, maar zet hem achterin en hij laat telkens zijn man lopen of verliest zijn duels, of pakt rood. Verdedigen is zo enorm anders dat het eigenlijk gewoon een belediging is naar de allerbeste verdedigers om Messi boven ze te plaatsen in hun specialiteit.

12 januari 2016 om 14:41

Maar dan was ie dus anders getraind.

12 januari 2016 om 15:04

Dat zeker, maar dat is niet het geval. Messi is de beste voetballer ter wereld momenteel en een van de beste ooit, maar als verdediger staat hij nog niet in de top 200 ooit.

12 januari 2016 om 18:40

Daar gaat het ook niet over. Luis Enrique geeft aan, dat wanneer men Messi als verdediger zou hebben gezien en hem zo gebruikt zou hebben, dat ie dan ook als de beste voetballer ter wereld zou worden gezien. Zoveel klasse heeft hij.

En aangezien ie nog nooit verdediger heeft gestaan, kun je hem inderdaad niet in de top 200 ooit zien. Hij komt niet eens bij de beste miljoen, gewoon omdat hij geen verdediger is. Zelfs als middenvelder heeft ie weinig wedstrijden gespeeld.

Misschien als Messi van begin af aan zich ontwikkelde als centrumverdediger, al heeft hij zijn postuur wel tegen. Nu is hij aanvaller en zal hij niet de taken van een verdediger uit kunnen voeren.

12 januari 2016 om 15:02

De meeste verdedigers zijn inderdaad wat langer, echter zijn er uitzonderingen. Cannovaro was ook klein 1.76 m, Messi 1.70 m.
Is niet echt te vergelijken met nu maar ik noem een aantal voorbeelden van kleine verdedigers:
- Daniel Passarella 1.73 m
- Djalma Santos 1.73 m
- Gaetano Scirea 1.78 m
- Franco Baresi 1.78 m

Het is een rechtsback (nu ook middenvelder) maar Lahm is ook maar 1.70 m

12 januari 2016 om 17:15

Klopt, lengte is niet noodzakelijk maar wel belangrijk. Het is slechts één van de factoren die een coach meeneemt in het bepalen van wie mag spelen.

12 januari 2016 om 18:55

En uiteraard Cordoba, die meer dan 400 wedstrijden bij Inter speelde tot 2012. Die was 1.73 en niet echt heel breed gebouwd. Gewoon gigantisch snel en kon heel goed timen en positie kiezen. Dan win je al heel veel duels. Zo was ie sneller dan de Braziliaan Ronaldo en heeft ie hem in wedstrijden tussen Colombia en Brazilië vrijwel elke keer in zijn zak gehad (alleen in de kwalificatie voor WK 2006 scoorde Ronaldo tegen Colombia, maar toen speelde Cordoba niet). Dat waren er maar weinig die dat konden.

Dit gaat echt te ver. Oké iedereen weet dat Messi de beste is maar wat een overdreven gedoe de laatste dagen allemaal om Messi en omtrent die achterlijke gouden bal. Nu zou die in 1x ook nog een geweldige verdediger zijn. Alsjeblieft zeg.

Het is alleen zonde dat er nooit voor defensieve middenvelders en verdedigers wordt gekozen. Cannavaro één keer, maar dat was toen een hype en toen waren er weinig aanvallende kandidaten. Ik snap trouwens ook niets van dat elftal van het jaar. Alaba Marcelo, Pique Ramos/silva, Chiellini Ramos/silva, Busquets Modric.

12 januari 2016 om 14:38

Zal ook nooit meer gebeuren. Verdedigers worden afgerekend op 1 fout wat cruciaal kan zijn. Aanvallers mogen in aanvallend opzicht 10x zoveel fouten maken. Vind aanvallend voetbal persoonlijk makkelijker dan verdedigen.

Je moet het niet zo letterlijk nemen hij wil gwn laten zien hoe goed hij Messi vind

Enrique..dat willen we weleens zien dan. Stel Messi eens op als CV

Een trainer die zulke wartaal uitslaat kan je natuurlijk niet serieus nemen. Luis Enrique maakt zichzelf volledig belachelijk met dit soort uitspraken. Messi is mede zo goed doordat hij continu de duels weet te ontlopen. Duels ontlopen lijkt me als CV nou niet echt heel raadzaam. Het is maar goed dat Messi een gearriveerde vedette is, als je aan het begin van je carriere afhankelijk ben van een trainer als Luis Enrique die zo loopt te zwetsen moet ik het nog allemaal maar zien. Als CV was Messi geen eens profvoetballer geworden.

Haha, ik denk niet dat dit serieus bedoeld is. Meer als metafoor om aan te geven dat hij Messi fantastisch vind.

Ach, hoort er een beetje bij na zo'n Ballon d'or, helemaal van teamgenoten en trainers dat ze de winnaar tot in het overdreven moeten ophemelen. Gewoon met een korreltje zout nemen.

12 januari 2016 om 19:34

Cruijff zei iets soortgelijks: Messi zou ook de beste rechtsback zijn. En dat zou hij ook zijn.

Vz het is geweldig jaar of het zijn gewildige jaren. Niet geweldige jaar!

On: Messi wint terrecht imo, is de sterspeler van de treble winnaar.

Ik vraag me af of we Messi nog ooit hetzelfde gaan zien doen in een andere club... Messi is echt top begrijp mij niet verkeerd, maar om de gouden bal is winnen voor twee verschilrede clubs vind ik ook wel bijzonder, denk zelfs iets meer bijzonder dan 5 keer voor 1 club.

zijn er maar een aantal die dat voor elkaar hebben gekregen... Cruijf, Ronaldo(9)

12 januari 2016 om 17:11

Ik denk niet dat Messi een stap achteruit in z'n carriere gaat nemen om die mensen de mond te snoeren. Hij is de beste en speelt logischerwijs bij misschien momenteel de sterkste club.

12 januari 2016 om 18:39

Zou top zijn, maar ben bang dat hij dat niet aan durft...

12 januari 2016 om 18:57

Heeft niks met durven te maken. Dat heeft met willen te maken. Hij zit op zijn plek bij Barca, is de beste speler ter wereld, speelt bij een van de (zoniet de) beste clubs ter wereld en verdient een godsvermogen. Waarom zou ie dat willen opgeven voor iets wat hem misschien niet gaat bevallen (het leven in koude en natte Engeland lijkt me minder geschikt voor hem dan het warme Spanje).

12 januari 2016 om 19:36

Ik dacht dat bij deze toppers het gaat om de sport/ het voetbal/ de prestatsie.. waar moet je het dan nog voor doen .... Dan kan je net zo goed stoppen...

12 januari 2016 om 22:09

Het gaat ook om de liefde voor de sport.
Daarom speelt hij ook bij Barcelona, volgens velen het team dat het het mooiste spel vertoond met een aantal van de beste voetballers als je collega.

Ook altijd favoriet in de Champions League en zijn een bijna garantie om de halvee finales te halen. Is toch ook mooi voor iemand die het voor de sport doet om zoveel wedstrijden mee te nemen in internationaal clubverband.

Als.messi chirurg was dan was hij ook de beste van de wereld. Messi is de beste speler, niks op aan te merken, maar dit slaat nergens op.

12 januari 2016 om 22:11

lol kon er wel om lachen.

Ik denk dat deze trainer zelf zichzelf niet gelooft .
Ik zie dit meer als een ode aan Messi wat ik ook waardeer ,maar kom op mensen .
Er zijn GRENZEN , hij lijkt ook op een broekie die wel prijzen pakt maar daarna dom uit z'n nek gaat lullen .
Hij gaat ook straks beweren dat Messi de beste biefstuk bakker is lol .....

Ik kan hem niet serieus nemen .Het moet niet gekker worden .

12 januari 2016 om 22:12

Luis Enrique moet je ook niet altijd even serieus nemen. Zegt wel vaker iets met een knipoog, net zoals dit lijkt me.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren