Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zij vertalen alles voor me, want ik spreek geen woord Duits'

Laatste update:
/

Afgelopen weekend werd bekend dat Jeffrey Gouweleeuw zijn loopbaan voortzet in de Bundesliga. De stopper verruilde AZ voor FC Augsburg, waar hij teamgenoot wordt van Paul Verhaegh en ex-AZ’er Ragnar Klavan. Het komt hem niet slecht uit, vertelt Gouweleeuw in het Algemeen Dagblad. “Want ik spreek geen woord Duits.”

De 24-jarige mandekker krijgt steun van de twee mede-verdedigers, die alles voor hem vertalen. Het zal de aanpassing aan een nieuwe omgeving bespoedigen, al is daar binnen de lijnen weinig tijd voor. Augsburg staat slechts vier punten boven de degradatiezone en zal in de tweede seizoenshelft waarschijnlijk in een gevecht om lijfsbehoud verzeild raken. Gouweleeuw ziet desondanks de positieve kant van zijn overstap.

“In Engeland heb je alleen maar van die kleerkasten in de verdediging. Dan past Duitsland beter bij me. De power, het conditionele. Het is een goede stap voor me”, vindt de ex-jeugdinternational, die afgelopen zomer ook al in de belangstelling stond van Olympiacos Piraeus. “Ik had er toen moeite mee dat AZ me niet wilde laten gaan”, zegt hij. “Maar dat heeft er niet toe geleid dat ik nu met een slecht gevoel wegga bij de club.”

FC Augsburg is een goede stap voor Jeffrey Gouweleeuw

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel apart dat hij geen woord Duits spreekt. We krijgen toch allemaal minimaal gewoon basis Duits op school??

11 januari 2016 om 12:36

Niet iedereen helaas, naar mijn mening krijgen de lagere niveaus van VMBO geen Duits al is dit wel een blamage natuurlijk.

11 januari 2016 om 12:50

Ik heb Vmbo T gedaan en daarin kon je ook kiezen of je door wilde leren. Wat er een blamage aan is om geen Duits te kunnen is me ook een raadsel, zolang je Engels goed onder de knie hebt vind ik dat meer dan voldoende aangezien de meeste mensen wel een prima woordje Engels kunnen spreken op de Fransen na.

Wel zou ik vanaf de dag dat je weet dat je een paar jaar daar gaat spelen gelijk een cursus aanvragen en minimaal de basis leren binnen een paar weken.

11 januari 2016 om 12:55

Nou even eerlijk, ik heb vwo gedaan met Duits en kom met regelmaat in Duitsland, voor werk en vakantie. Het is toch wel erg handig om Duits te kunnen spreken op enig niveau, aangezien het je erg kan helpen.

11 januari 2016 om 13:01

Is voor ieder anders natuurlijk, ik kom er nooit voor werk of vakantie en Engels is met mijn werk het enige dat ik nodig heb, dan ga ik geen Duits leren... Kan nooit kwaad natuurlijk, maar als ik op vakantie ga en ik wil 2 cola dan red ik me nog wel hehe.

11 januari 2016 om 13:04

@esjberg en als je nou voor werk en vakantie vaak in Spanje of Italië komt? Dan heb je niks aan je Duits. Ik ben t met je eens dat t makkelijk is, maar elke taal kan op zn tijd makkelijk zijn. Als je vmbo gedaan hebt kom je voor je werk waarschijnlijk weinig in Duitsland of je moet chauffeur zijn

11 januari 2016 om 13:08

Wat een verschrikkelijk dom vooroordeel dat je omdat je vmbo hebt geen duits nodig zal hebben in je werk. Er zijn meer wegen naar rome...

On: mag toch hopen dat hij nu wel een spoedcursusje duits gaat volgen. Leert sws wel lekker snel als er om je heen alleen maar duits gesproken word en je alles wat je leert direct kan toepassen.

11 januari 2016 om 15:20

Chauffeur pardon? Dus als je vmbo doet word je later een niets nut?

11 januari 2016 om 15:46

1. Is een chauffeur een nietsnut?
2. Is chauffeur niet gewoon een heel normale baan voor iemand met een VMBO-diploma?
3. Het is logisch dat je met een VMBO-diploma niet de CEO van Unilever wordt maar houdt dat in dat je een 'nietsnut' bent? Denigrerende aannames.

11 januari 2016 om 16:32

Ik zeg dat niet of wel dan, babymongo doet alsof je vmbo gedaan heb later niets kan bereiken

11 januari 2016 om 17:12

@Tristan. Nee, je moet gewoon goed lezen. Hij doet enkel een onhandige aanname dat je na VMBO waarschijnlijk geen Duits nodig hebt, tenzij je bijvoorbeeld chauffeur bent. Hij zegt nergens dat dat het beroep van een nietsnut is, dat is jouw eigen veronderstelling en gebrek aan het vermogen om begrijpend te lezen.

11 januari 2016 om 18:41

Hahaha babymongo en de andere die commentaar hebben op vmbo: hou je mond eens joh, ik heb zelf vmbo gedaan en ik zit nu inmiddels in mijn laatste jaar hbo, daarna door naar de universiteit, ben ik nu ook een nietsnut? En ik heb genoeg oude klasgenoten uit mijn vmbo tijd die genoeg verdienen, gelukkig zijn en hele mooie (internationale) banen hebben. Zielige vooroordelen.

11 januari 2016 om 19:01

@ New Trafford. Als ik jou was zou ik die stap naar de Uni voorlopig even niet maken, want begrijpend lezen gaat je nog niet al te best af. Hij geeft nergens aan dat Vmbo'ers nietsnutten zijn, hij geeft nergens aan dat Vmbo'ers geen internationale carrière kunnen hebben en hij geeft nergens aan dat Vmbo'ers niet gelukkig kunnen worden.

Hij doet enkel de onhandige aanname dat het, wanneer je enkel Vmbo gedaan hebt, onwaarschijnlijk is dat je met Duits in aanraking komt tenzij je bijvoorbeeld chauffeur bent. Door vervolgens op hem in te gaan en de term nietsnut te introduceren wanneer er over een chauffeur gesproken wordt, ben JIJ juist de gene die dit eerlijke beroep bestempelt als het beroep van een nietsnut. Dus New Trafford, chauffeurs zijn nietsnutten volgens u?

Nogmaals, krab nog even achter je oor voor die Master.

11 januari 2016 om 12:38

Urby

Je kan gwn kiezen tussen Frans/Duits/ Spaans..

11 januari 2016 om 12:49

Inderdaad. Van die 3/4 jaar Duits steek je weinig op en ken je alleen de basis (wanneer je goed je best hebt gedaan).

11 januari 2016 om 13:00

Je hoeft natuurlijk ook niet goed Duits te kunnen om jezelf te kunnen redden, als je de weg kunt vragen, je eten bestellen en wat andere basis woorden is dat vaak al genoeg om je te kunnen redden.

Er zit behoorlijk wat tussen goed Duits kunnen en geen woord Duits kunnen.

11 januari 2016 om 13:12

Wanneer je op de middelbare school een paar jaar Duits hebt gehad, en op het MBO (misschien) dan leer je daar niet veel van. Misschien die dingen die je noemt wel, maar stel dat je jaren geen Duits hebt gesproken dan is dat extra lastig.

11 januari 2016 om 13:07

Het ligt ook aan welk vakkenpakket je kiest. Nou is dit waarschijnlijk wat overdreven van Gouweleeuw. Hij zal vast wel iets verstaan.

Wel apart dat je de meest gesproken taal van Europa niet kunt spreken? Hij zou toch wel wat basis dingen hebben geleerd?

11 januari 2016 om 12:46

Denk dat in Europa er meer Russisch wordt gesproken dan Duits en dat wordt buiten Rusland toch ook niet door heel veel mensen gesproken.

11 januari 2016 om 12:55

Officieel is Russisch Aziatisch niet Europees

11 januari 2016 om 12:56

Rusland*

11 januari 2016 om 13:02

Het grootste deel van Rusland ligt in Europa

11 januari 2016 om 13:06

Oost europese landen hebben nog een grote groep inwoners die Russisch kunnen spreken.

11 januari 2016 om 13:26

Nee juist niet, het grootste deel van Rusland ligt in Azië. De Oeral is de grens

11 januari 2016 om 13:32

Yep was een foutje, heb het ff opgezocht, de meeste Russen wonen in het Europese gedeelte, zo moet het zijn

" Ongeveer twee derde van Rusland bevindt zich in Azië, maar het overgrote deel van de bevolking woont in het Europese deel. De belangrijkste urbane centra hierbinnen zijn Moskou en het omliggende oblast Moskou en Sint-Petersburg, de grootste steden van Rusland."

11 januari 2016 om 13:35

Sterker nog, velen halen zelfs de Wolga aan als grens. Dan zou nog geen 15% van Rusland in Europa liggen (maar wel het merendeel aan inwoners natuurlijk).

11 januari 2016 om 13:03

Ik ken niemand die goed Duits kan praten, op een enkeling na dus wat er apart aan is dat die geen Duits kan snap ik dus niet.

11 januari 2016 om 13:07

Ik spreek ook geen goed Duits, maar verstaan en begrijpend lezen lukt gewoon. Vooral als je in Nederland bent opgegroeid is dat normaal.

Dus daarom worden wij uit Kerkrade altijd met minachting Duitsers genoemd . Tis dus gewoon jalouzie , omdat wij wel een goed Duits woordje spreken (lol)

11 januari 2016 om 13:49

Helaas geen woord abn :P

In de PL zijn alle verdedigers kleerkasten? Koscielny, Vertonghen, Alderweireld, Gabriel, Smalling, Terry, allemaal echte kleerkasten natuurlijk.

Nederlands en Duits lijkt juist zoveel op elkaar. Het zou me niet verbazen als Gouweleeuw geen woord Spaans kon, maar Duits?

"Du hast wieder vergessen dein Mann zu decken, Jeffrey, es is null eins." dat is alles wat hij moet weten volgens mij.

12 januari 2016 om 12:06

Jij hebt er vertrouwen in zie ik al?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren