Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Toen we nog bij Barcelona zaten, spraken we altijd al over Engeland’

Laatste update:

Bayern München maakte recent bekend dat Josep Guardiola na dit seizoen niet aanblijft als hoofdcoach. Hij heeft er dan drie jaar opzitten bij de Duitsers en wil zijn horizon verder gaan verbreden. Dinsdag gaf Pep openlijk toe dat hij graag in Engeland wil gaan werken, zonder daarbij overigens de namen van clubs te noemen. Xavi snapt het wel: hij zegt dat in Engeland werken altijd al Guardiola’s grote wens was.

/

“Het is nooit de vraag geweest of Guardiola ooit in de Premier League zou gaan werken. De enige vraag was alleen nog: wanneer? Toen we nog allebei bij Barcelona zaten spraken we er samen vaak over. Dat deden we met alle respect voor de clubs, de spelers, de snelheid van het spel. Ook toen Pep nog bij Barcelona zat was het al zijn grote droom eens in de Premier League te managen”, onthult Xavi aan de Daily Mirror.

De Spaanse maestro, die vier jaar intensief met Guardiola werkte en in die tijd alle prijzen won, zegt zeker te weten dat zijn ex-trainer het goed zal doen in de Engelse top. De vraag is nog waar hij terechtkomt, maar succes zal er volgens Xavi absoluut komen. “Dat staat buiten kijf, hij is namelijk overal een succes. Je ziet dat hij Barcelona en Bayern een bepaalde filosofie heeft aangehangen, dus de fans zullen plezier aan hem beleven. Maar Pep is zoveel meer dan dat”, aldus Xavi.

“Hij is heel perfectionistisch, maar als je het aan spelers vraagt, zullen ze stuk voor stuk zeggen dat hij een familie-sfeer weet te creëren bij de clubs waar hij werkt. Hij geniet het totale vertrouwen van zijn spelers. Dat maakt hem zo bijzonder”, legt Xavi uit. Guardiola maakt kans op de stoel van Manuel Pellegrini (Manchester City), Louis van Gaal (Manchester United), Guus Hiddink (interim bij Chelsea) en wordt ook voorzichtig gelinkt aan Arsenal. Arsène Wenger heeft daar echter nog een contract tot 2017.

Bij welke club komt Josep Guardiola terecht, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou hem wel bij Arsenal willen zien!

6 januari 2016 om 10:25

Met wat aankopen naar zijn smaak wordt hij daar kampioen! Dat is al een sterk en voetballend elftal en Pep maakt daar wel een kampioenselftal van! Toch denk ik dat hij naar zijn Spaanse vrienden in Manchester (city) gaat! Heeft daar ook een super grote kans van slagen! Heerlijke voetballers lopen daar!

6 januari 2016 om 10:28

Ja, maar toen hij bij Barcelona zat heeft hij meerdere malen gezegd dat arsenal de ploeg is die het best bij zijn filosofie past. En guardiola speelt daar binnen de 2 jaar kampioen!

6 januari 2016 om 11:40

Wauw de tijd vliegt. 3 jaar al bij bayern. Ik hoop dat hij bij arsenal te werk ga. Ben benieuwd hoe hij het doet met niet alleen maar sterspelers.

Ach man, overgehypte coach. Met een selectie als die van Barca en Bayern zou zelfs ik als coach kampioen worden met ze. Heeft niks met coachen te maken, misschien wel met een bepaalde sfeer die je creeert, wellicht is het een goede peoplesmanager. Je bent voor mij een topcoach als je stelselmatig met een kwalitatief mindere selectie toch elk seizoen weet te presteren.

Alsof je Ribery en Messi uit moet leggen hoe ze moeten lopen of hoe ze een bal moeten aannemen. Hou op man.

6 januari 2016 om 10:22

Hij is dus een systeemmanager en een kille persoonlijkheid.

6 januari 2016 om 10:26

Je ziet toch duidelijk zijn hand in het spel? Kijk naar het elftal van heynckens en naar dit elftal! Ik zeg niet wat beter is, maar je ziet duidelijk zijn tactiek! Is gewoon een sterke, perfectionistische coach

6 januari 2016 om 10:29

Een team, kwalitatief zo sterk als Bayern en Barca hoeft niet eens een tactiek te hebben. Ze hebben 5-6 spelers die het verschil kunnen maken, dan wel uit een actie, ofwel uit een dode spel situatie.

En ik mag hopen dat elke coach zijn tactiek overbrengt op het elftal.

6 januari 2016 om 10:48

Wat een idiote reactie gap. Real heeft ook zulke spelers, dus waarom lukt het hun niet hehehhe

6 januari 2016 om 10:52

Omdat de coach er geen hecht elftal van heeft gemaakt, waarbij iedereen werkt voor het collectief.

Bovendien is sfeer alles bepalend. Als je vroeger zelf gevoetbald hebt weet je dondersgoed dat als je een slechte relatie hebt met de coach, of hem niet mag, dat je ipv 100 procent maar 30 procent gaat inzetten.

6 januari 2016 om 10:56

Ik ben van mening dat Pep duidelijk een verschil maakt. Sws de manier van spelen is duidelijk veranderd, de spelopvattingen, het veldspel en de tactiek. Kijk maar naar het verschil tussen bijv. Barca en bayern vergeleken met Real Madrid. Die ploeg draait al jaren niet naar behoren.
Daar lopen ook 5 a 6 spelers in die het zogenaamde verschil kunnen en moeten maken. dan hadden ze volgens jou beredenering toch veel vaker kampioen moeten worden.

6 januari 2016 om 11:12

Als jij denkt dat t alleen aan de sfeer ligt heb jij echt een plaat voor je kop, hij heeft het beste elftal ooit (in mijn ogen) gecreëerd, maargoed dat hadden wij ook gekund met een lekker muziekje voor de wedstrijd voor de sfeer, vandaar dat de Argentijnen het altijd zo geweldig doen met zo'n wereldvoorhoede, of real om even 2 voorbeeldjes te noemen, pep is een tactisch genie, en voor die speelstijl heb je nu eenmaal t beste van t beste nodig.

6 januari 2016 om 11:34

Moet clichy wel gelijk geven in het feit dat in de absolute top het vooral draait om people managen.
Feit is wel dat pep dat tot in de puntjes beheerst en dat is een kwaliteit.
Tili taka is hij meester in en ongenaakbaar in zijn systeem.
Pep is mijnsinziems de beste coach op dit moment

6 januari 2016 om 11:35

Ja want fan zijn van iets of iemand bepaalt je kennis.

Jouw opmerking is even dom als je argumentatie.

6 januari 2016 om 11:37

Het verschil met Real is dat ze niet werken voor het collectief. Ze lijken ook niet 1 familie, wat bij Barca en Bayern wel het geval is. Wederom is dit peoplemanagement en een bepaalde familie sfeer creeeren. Voor vrienden en mensen die je mag zet je meestal een stapje extra.

6 januari 2016 om 11:44

@afcajax, lekker muziekje voor de sfeer? Is muziek sfeer bepalend?

Ik zal het eens anders formuleren voor de minderbedeelde onder ons:

Als iedereen het naar zijn zin heeft, goede relaties heeft met collega's en coach, zal het team beter presteren. Voor mensen die je mag, zet je meestal een stap extra, en is bovendien het gunfactor groter.

Als je zelf gevoetbald hebt, weet je hoe belangrijk het is om een goede relatie met de coach te hebben. Zo niet, zal dat ten koste gaan van je werkethiek, arbeidslust en prestaties.

6 januari 2016 om 10:29

Hoewel ik dit ook wel weer een beetje overdreven vind, ben ik het met de kern van jouw verhaal wel eens.
Hij kwam bij twee grootmachten binnen die al een fantastische selectie hadden staan. Vooral bij Bayern kwam hij in een gespreid bedje terecht.

Als hij naar City zou gaan dan is dat toch weer een beetje hetzelfde. Die selectie is gewoon hartstikke goed op peil. We hoeven er denk ik niet over te discussiëren dat City de beste selectie van de Premier League heeft.

Daarom zou ik het mooi en interessant vinden als hij naar een club als United zou gaan waar nog het nodige werk in de selectie zit. Ik ben zeer benieuwd hoe hij daar mee om gaat en op welke termijn hij dan weer resultaten weet te halen.

6 januari 2016 om 10:30

Ja want dat zie je aan tito vilanoca en tata martino. Barca speelde super onder hun en pakte natuurlijk alles. Bij Bayern heb je ook niet gezien zeker hoe de hele speelstijl 180°is veranderd?

6 januari 2016 om 10:38

Je weet toch wel dat de speelstijl van Bayern totaal is veranderd. Top selectie of niet Pep heeft gedaan wat ie moest doen. Je hoeft toch niet perse een subtopper te coachen om te laten zien wat je kan. Pep heeft zich ook vanaf het B-elftal omhoog gevochten, wat wil je nog meer? Dat ie Pec zwolle naar de CL finale coachf?

6 januari 2016 om 10:44

Het is duidelijk dat jij nog nooit een training hebt gezien van Pep.
Als je één van zijn eerste trainingen ziet bij Bayern, zie je dat de spelers absoluut niet gewend waren aan het snel en korte rondtikken van de bal, de korte passen, korte sprintjes en het snelle druk zetten na balverlies.

Als je zegt dat zelfs jij met een team als Bayern en Barca kampioen kan worden, zegt al genoeg over jouw voetbalverstand en ik durf zels te wedden dat jij geen kampioen met Bayern kan worden. Tenzij je gewoon tegen die jongens zegt: "ik zit hier alleen voor de formaliteit, doe zelf maar de tactiek". Dan wel..

Jij noemt Pep overschat, maar ik denk dat jij het vak onderschat.

6 januari 2016 om 11:56

dus jij ziet niet de vergelijkende stijl met hoe barca onder hem speelde en daarna bayern? hij heeft de manier van voetballen niet naar zijn hand gezet?

6 januari 2016 om 11:59

Wie zijn volgens jou wel goede coaches dan?

Ik ben het totaal met je oneens. Maar ik merk dat het vooral door onwetendheid komt. Als tip geef ik je mee om op Youtube het filmpje van Thierry Henry te kijken over "freedom".

Aangezien ik geen link mag plaatsen heb ik maar even de titel voor je gekopieerd. [thierry Henry's tactical analysis of Pep Guardiola's Barcelona in Monday Night Football] Graag gedaan.

6 januari 2016 om 13:18

Ik zeg alleen kijk naar Barcelona voordat Guardiola kwam. Draaide niet goed en Rijkaard werd ontslagen. Kijk naar Barcelona na Guariola. Dat zag er ook niet goed uit. Natuurlijk zijn Robben en Messi geen koekenbakkers. Maar je moet er wel een team van maken, je moet het wel tactisch goed zetten. Ze moeten net dat extra op kunnen brengen om de wedstrijden te winnen voor je. Kijk maar naar Real. Het zelfde elftal onder Ancelotti was zo sterk en onder Benitez zag het er niet uit. Dus denk eerst na voordat je dingen zomaar roept

En als je niet in die familie past mag je een andere familie zoeken.

Guardiola heeft veel successen geboekt dat weten we allemaal en ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar zoals Xavi hier de veer tot in zijn darmen propt is een beetje tenenkrommend.

Ik denk dat hij naar City gaat. De weg lijkt geplaveid en hij kan er ook elke speler kopen die hij wil. Ik verwacht ook dat Mangala de eerste is die uit mag zien naar een nieuwe club als Pep daar aan de slag gaat.

Vind dat die pas echt de monden snoert als die bij een United aan de slag gaat, niet eens in een sterke club spelen maar eens eentje gaat bouwen, als united dan iedereen wegspeelt en ze winnen prijzen dan heeft die pas wat bewezen.

Klopp bij Liverpool, Mourinho bij Man united en Pep bij city. De miljarden euro's stromen binnen..

6 januari 2016 om 17:08

Simeone chelsea

Triest hoe weinig krediet Guardiola hier krijgt voor zijn gigantische successen. Dat (jaar na jaar) succes boeken met een topselectie geen evidentie is, bewijzen de recente ontslagen van Mourinho, Benitez enzovoort.

Guardiola wint niet alleen veel prijzen, hij brengt vooral op korte termijn zijn filosofie over, en brengt een ploeg een volledig nieuwe identiteit en spelwijze bij, die tot in de perfectie wordt uitgevoerd.
Dat mensen zeggen "dat zou ik ook kunnen met die spelers" is natuurlijk onzin, en een belediging voor het perfectionisme dat Guardiola nastreeft.

6 januari 2016 om 11:12

Eens met je verhaal hoor, maar zou het niet verdraaid interessant zijn om te zien wat Pep met een zwalkend United kan?

6 januari 2016 om 11:44

Ja, ben ik volledig met je eens. Ik hoop ook echt dat hij naar United gaat. Guardiola past al persoon ook veel beter bij zo'n traditieclub als Man U.
Ik snap overigens niet waarom Pellegrini zou weggaan of weg hoeft bij City? Hij levert toch prima werk?

6 januari 2016 om 12:19

City wil verder komen in de CL!

Wel grappig die vergelijking met martino, die was bijna ontslagen omdat barca niet goed speelde!

ik heb verschillende artikels in het verleden gelezen en nooit sprak Pep over chelsea of city maar had hij het alleen maar over United en hoe mooi het zou zijn daar ooit trainer van te zijn
geld is geen drijfveer voor hem maar de uitstraling van de club en hun filosofie sprak hem enorm aan
we zullen binnenkort weten of al deze woorden inhoud hadden of enkel pure BS

Guardiola waarom moet hij perse naar een van de topploegen??
Kan hij een newcastle of everton of norwich niet beter maken...
Onee kan niet want guardiola is een glory trainer die alleen naar clubs trekt waar al.goede spelers zitten en waar geld zit.

Waardeloze trainer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren