Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo: 'Profvoetballer zijn is ook niet alles, vrije tijd is er nauwelijks'

Laatste update:
/

Volgens zijn zaakwaarnemer sluit Cristiano Ronaldo zijn carrière op zijn veertigste af bij Real Madrid, maar het is zeer de vraag wat de Portugees daarna gaat doen. Momenteel ziet de superster van los Blancos een vervolg als trainer/coach in ieder geval nog niet zitten. “Er is ook nog iets anders in het leven”, stelt hij in El Mundo.

“Als je me nu vraagt of ik trainer wil worden, dan zeg ik 'nee'. Ik zie mezelf ook geen technisch directeur of voorzitter worden”, laat Ronaldo weten. In het interview brengt CR7 tevens een van de ‘problemen’ van het profvoetballer-zijn ter sprake: een gebrek aan vrije tijd.

“Wellicht hebben wij voetballers de mooiste baan: veel geld, auto's en huizen. Maar dat is ook niet alles. Zal ik een voorbeeld geven? Laatst wilde ik mijn familie en vrienden meenemen naar een bokswedstrijd in Las Vegas, maar dat kon gewoon niet omdat ik geen tijd had”, jammert de aanvaller.

Denk jij dat Cristiano Ronaldo een goede trainer zou kunnen zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De hele realiteit ontschoten. Eerst al Ribery die zijn situatie van negen maanden geblesseerd zijn "onmenselijk" noemde en nu Ronaldo die het mensonterend vindt dat hij niet zo maar even op en neer kan vliegen naar Vegas.

3 januari 2016 om 15:05

Er zijn godsonmogelijk veel mensen die niet even op en neer kunnen vliegen naar Vegas voor een bokswedstrijd, maar voor wie dat de grootste trip is die ze in tien jaar gaan ondernemen en die zich daar ongans voor sparen.

Hartstikke leuk dat Ronaldo tijd wil doorbrengen met zijn familie, maar hij hoeft echt niet heel veel te werken en kan vier keer per week met zijn privejet naar Marokko op en neer vliegen. Ga mij eens wijsmaken dat je dan weinig vrije tijd hebt.

3 januari 2016 om 15:17

Je hoeft toch niet per se tijd door te brengen met je familie in Las Vegas? Last ze over komen naar Madrid of Portugal.

3 januari 2016 om 15:19

Als je 40 uur per week werkt, dan heb je weinig vrije tijd. Een voetballer komt maximaal aan 30 uur met alle extra zaken meegerekend die niet verplicht zijn (individuele sponsorverplichtingen b.v.).

Die gasten raken het zich op de werkelijkheid inderdaad kwijt!

3 januari 2016 om 15:32

Een voetballer is maakt veel meer dan de door jou genoemde 30 uren. Zeker een voetballer die CL speelt. Ronaldo speelt 3 wedstrijden in de week waarvan minimaal 1 uitwedstrijd. Dit betekent al sowieso 1 trainingskamp per week, en vaak gaan ze in Spanje (engeland en Duitsland ook) de nacht voor elke wedstrijd in trainingskamp. Dus al 3 hele dagen heeft Ronaldo geen vrije tijd om met zn familie door te brengen. Dat is dus veel meer dan de 30 uur die jij noemde. Ben het wel met je eens dat hij niet moet zeuren, omdat hij vanaf zn 35-40e nooit meer hoeft te werken en dus genoeg vrije tijd heeft om met zn familie door te brengen.

3 januari 2016 om 15:46

De juiste bedoeling ja!
De juiste woorden gekozen? Nee...

3 januari 2016 om 16:16

Niet elke week speel je 3 wedstrijden, soms niet eens 2. Ronaldo vliegt vaker naar Marokko om zijn vriend Badr Hari weer eens te zien. Het is niet heel veel maar Ronaldo heeft wel vrije tijd

3 januari 2016 om 16:36

Mensen die elke dag 10 uur aan de lopende band staan voor een minimumloon waarmee ze 1 keer op reis kunnen per jaar naar de kust zullen wel veel medelijden hebben met Ronaldo.

Terecht ook, want die kerel heeft het zo zwaar. Ik zou ook klagen in de media hoe zwaar ik het heb in zijn plaats. Vergeet al die mensen die geen huis hebben omdat een aardbeving of overstroming het wegmaaide. Vergeet al die mensen die sterven van de honger en dorst. Vergeet al die verkrachte en mishandelde vrouwen. Vergeet al die mensen die in oorlog moeten leven en hun dierbaren rond zich zien sterven.

Ronaldo is de echte pechkerel in dit verhaal.

3 januari 2016 om 16:43

Ronaldo is ook erg arm geweest in zijn jeugd en de meesten hier niet. Maar wel de moraalridder uithangen natuurlijk... Lekker, zo net aan het einde van je lekkere kerstvakantie...

3 januari 2016 om 16:46

Dat zou je niet zeggen als hij zit te klagen met miljoenen op zijn bankrekening en zeeën van vrije tijd.

Ik heb al veel andere profvoetballers zien klagen omdat ze zich vervelen. "De training is van 10 tot 11u30 of tot 12u. De rest van de dag zit ik thuis en dan speel ik maar wat op de Playstation.". Komt ook van een profvoetballer uit de Premier League, de competitie met het meest wedstrijden.

Kompany heeft zelfs een tiental projecten lopen zoals bars, restaurants, goede doelen, een voetbalclub. Waar hij dagelijks voltijds mee bezig is. Hij zegt dat hij dat doet omdat je als voetballer toch veel te veel vrije tijd hebt.

3 januari 2016 om 16:58

Maar ik zei ook niet dat hij weinig vrije tijd heeft, ik zei alleen dat hij wel meer dan 30 uur per week aan Real Madrid besteed. Hij schijnt vaker naar Marokko te vliegen idd. Maar Madrid naar Marokko is 45 min vliegen. Dus zelfde als je in Amsterdam woont en bij je vriend in Den Haag op bezoek gaat. Natuurlijk is het zo dat je met een normaal inkomen niet elke keer in een privéjet dit kan doen. Maar ja als je tientallen miljoenen te besteden hebt, mag je er toch ook van genieten. Vind het altijd zo bekrompen van mensen die zeggen "er zijn veel mensen die ook hard werken en het niet kunnen betalen". Tuurlijk is dat zo, maar geld is nou eenmaal niet eerlijk verdeeld over mensen en over landen. En zou Ronaldo gelukkiger zijn dan iemand met een modaal inkomen?

3 januari 2016 om 17:06

Ik gun hem al die dingen, absoluut. Maar ik vind klagen in mijn positie (middenklasse) al helemaal overdreven als je ziet hoeveel mensen in erbarmelijke omstandigheden moeten leven in de wereld. Dan heeft Ronaldo nog 10 keer minder het recht om te klagen.

3 januari 2016 om 17:36

Daar geef ik je gelijk in, maar ik noem het niet echt klagen wat Ronaldo deed. Hij heeft het niet heel duidelijk verwoord. Maar volgens mij wilde hij zeggen, dat hij weinig tijd heeft voor zn familie. Zie het meer als een nadeel noemen van zn carrière (ieder voordeel heb zn nadeel in dit geval ;-)

3 januari 2016 om 18:54

Lekker zout joh, de jaloezie spat er van af.

Om aan de top te komen is vreselijk lastig, die voetballertjes hebben amper een jeugd omdat ze alleen maar moeten voetballen. Uitgaan met vrienden zit er niet in, dat wordt dan vergeten. De mcdrive ook niet, deze jongens moeten gewoon 20 jaar lang alles laten wat wij als genot zien. Tuurlijk wordt t (absurd) rijkelijk beloond maar de knuppel die achter de lopende band staat heeft dan ook minder moeite in gestoken om zn leven te maken zoals iedereen dat t liefste wilt.

3 januari 2016 om 19:54

Ik denk dat je naast de kwestie leest, ik zou zelf ook nooit klagen als je ziet wat een overgroot deel van de wereldbevolking moet doorstaan.

Ronaldo klaagt wel omdat hij alles kan doen wat hij maar wil, maar dan kan hij eens iets pietluttig niet doen (iets wat overigens bijna niemand kan doen). En dan gaat hij daarover huilen in de media.

Neem overigens ook maar aan dat als ik in Ronaldo zijn positie zat al 99 procent van mijn loon weggegeven had aan goede doelen. Ik ben de laatste mens ter wereld die jaloers is op geld.

4 januari 2016 om 01:09

Met een privejet naar Marokko(nog geen uur vliegen) is wel wat anders dan Las Vegas aan de andere kant van de wereld. Daar zal je nog moeten overnachten en vermoeidheid speelt ook een rol.

3 januari 2016 om 15:09

Ach als je zo veel geld verdient wil je het toch uitgeven aan meer dan alleen auto's en huizen.

3 januari 2016 om 15:13

Natuurlijk, maar waarom ga je zo zielig doen in de media dat je zo weinig vrije tijd hebt? Er zijn weinig mensen die zomaar even een paar dagen uit hun werk kunnen springen, dat is echt niet raar hoor.

3 januari 2016 om 15:25

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind dit niet echt zielig doen. Hij geeft gewoon aan dat hij weinig tijd kan door brengen met zijn familie en weinig dingen kan doen die hij leuk vind(naast het voetballen).

3 januari 2016 om 15:50

Je moet niet denken dat het enige wat hij doet trainen en wedstrijden spelen is. Ronaldo is letterlijk altijd druk en heeft projecten lopen en sponsordeals, reclames, persconferenties, interviews noem maar op.

3 januari 2016 om 15:55

Het probleem is niet dat hij weinig tijd door kan brengen met zijn familie en vrienden. Integendeel, hij maakt minder uren dan de meeste mensen in een week maken, dus waarom heeft hij geen tijd om iets met zijn familie of vrienden te doen. Hij kan toch gewoon buiten trainingsuren met ze afspreken. Hij kan zelfs vier keer per week op een neer vliegen dan Marokko, waarom kan je dan geen tijd doorbrengen met je familie?

Het is toch meer dan normaal dat je niet zomaar even in staat bent naar de andere kant van de wereld te vliegen met vrienden en familie om een bokswedstrijd te bekijken? Dat is niet de norm en dat is nooit de norm geweest. Een dergelijk argument gebruiken om je punt te maken dat je te weinig vrije tijd hebt staat naar mijn idee volledig buiten de werkelijkheid. HIj heeft zat tijd om bokswedstrijden te bezoeken in Europa, hij kan naar Marokko, hij kan naar Frankrijk. Hij kan gewoon niet naar de andere kant van de wereld en volgens mij is het meer dan normaal dat je wanneer je een fulltime baan hebt niet even voor een wedstrijdje een vliegtocht van acht uur kan ondernemen. Hij heeft genoeg tijd om met ze door te brengen, maar het is meer dan logisch dat je niet even op en neer kan naar Vegas. Wat is het volgende? Messi die baalt dat hij niet even met zijn familie kan gaan ijsvissen op de Noordpool? Hazard die zijn frustraties gaan uiten over het feit dat hij niet een weekendje weg kan naar Nieuw Zeeland?

Dit is echt een klacht van een klein kind dat zich niet bewust is van het feit dat een fulltime baan betekent dat je er niet zomaar een paar dagen tussenuit kan. Dat is logisch, daar is onze hele maatschappij op gebouwd. En om een dergelijk argument te gebruiken om in de media aan te tonen dat het leven van een profvoetballer zo druk is, dan sta je volledig buiten de werkelijkheid van de mensen die die media lezen.

3 januari 2016 om 18:58

Jullie hebben wel veel vrije tijd zo te zien! Man man wat een verhalen

3 januari 2016 om 15:13

Ik weet niet waar jij leest dat Ronaldo het mesonterend vind dat hij niet ff naar Las Vegas op en neer kan vliegen. Dus dat mag je terug gaan nemen!!!!!!!
Wat Ronaldo wel aangeeft, denk niet dat het terecht is dat hij dat doet, is dat er als voetballer teveel verplichtingen zijn.
Ronaldo heeft zelf al die sponsor contracten afgesloten en daarmee allerlei verplichtingen. Wanneer hij alleen voetballer was, kon hij gemakkelijk heen en weer vliegen naar Las Vegas, wanneer dit niet op een wedstrijd dag of iets dergelijks is.

3 januari 2016 om 15:56

Oh mag ik dat even terug gaan nemen??!!??!!!???!!

Het is toch meer dan normaal dat je in een full time (!!) baan niet even op en neer kan vliegen naar Vegas wanneer je dat wilt. Als dat de maatstaf is voor het hebben van een al dan niet drukke baan, bestaan er blijkbaar geen banen waarbij je wel vrije tijd hebt. Ronaldo heeft de tijd om vier keer per week naar Marokko vliegen, maar kan niet wanneer hij wil naar Vegas gaan. Nou big deal, welkom in de grote mensen wereld.

3 januari 2016 om 16:31

Jordinhoo

Inderdaad, want wat je zegt is nergens op gebaseerd. Nergens noemt hij het mensonterend, dus wat jij nu doet is puur wat roeptoeteren. Lekker populistisch wat je doet, bah. Weet je hoe men dat noemt, wat jij net doet? Mensen woorden in de mond leggen! Nergens zegt hij mensonterend, dus dat jij die woorden gebruikt is in en in triest.

Heb jij wel het artikel gelezen of alleen maar de titel? Want hij zeurt totaal niet, hij noemt het zelfs de beste baan ter wereld. Wat heb ik een schurft hekel aan jou type personen zeg..... Populistisch klote gedrag van je!

Daarnaast is het ook nog eens zo dat deze man inderdaad geen vrije dagen heeft, want voetbal gebeurt nagenoeg 365 dagen in het jaar. De weken die hij vrij heeft kan hij invullen zoals hij wilt, maar hij kan niet zoals ons ff een week opnemen.

Daarnaast is het een stuk makkelijker om vanaf Madrid ff naar Marokko te vliegen, wat nog geen twee uur is en geen tijdsverschil. Beetje nadenken meneer!

3 januari 2016 om 17:33

Meteen maar weer het stempel populistisch erop plakken. Poeh. Heftig. Het is inderdaad in en intriest dat ik het woord mensonterend gebruik wanneer Ronaldo ergens klaagt. Echt vreselijk, laten we er maar meteen een dag van nationale rouw voor afroepen.

Hij zeurt totaal niet? Vraag me af of jij het artikel hebt gelezen, tenzij jij het feit dat Ronaldo ontevreden is over het feit dat "hij het zo druk heeft dat hij niet eens een snoepreisje naar Vegas kan maken" niet als klagen interpreteert. Tsja, dan wordt het misschien tijd om een groen boekje aan te schaffen. Kan je ook meteen even opzoeken wat populisme betekent want daar heb je klaarblijkelijk ook al de ballen van begrepen. Ik lees ook wel dat hij alle pluspunten inziet van het profvoetballerschap, en juist als je inziet dat je het zo goed voor elkaar hebt begrijp ik niet hoe je nog deze klacht kan uiten.

Deze man heeft geen vrije tijd? Gaat elke week een aantal keer op en neer naar Marokko, hoe kan je dat nou geen vrije tijd noemen. In een normale full time baan heb je niet eens de tijd om vier keer per week naar Marokko te vliegen en Ronaldo heeft het in jouw woorden nog veel drukker dan die mensen. Leg mij eens uit hoe die discrepantie zichzelf aan elkaar praat? Hoe kan het dat Ronaldo daar wel tijd voor heeft maar het toch 365 dagen per jaar veel drukker heeft dan elke niet voetballer?

Ik weet ook wel dat het niet even ver vliegen is naar Marokko als naar Vegas. Mijn punt is dat het niet normaal is om even na een dagje werken op en neer te vliegen naar Vegas, dat kan simpelweg niet in een fulltime baan. Het feit dat hij wel tijd heeft om naar Marokko op en neer te vliegen (inderdaad, 2 uur) doet mij vermoeden dat hij meer dan genoeg tijd heeft om met vrienden en familie af te spreken. Mijn ouders kunnen met geen mogelijkheid na afloop van een werkdag nog even op en neer vliegen dan Marokko. Dus waarom loopt Ronaldo hier te klagen dat hij het zo druk heeft terwijl hij nota bene de tijd heeft om naar Marokko te vliegen.

Jij hebt een schurfthekel aan mijn type personen? Ik ben een populist? Nou je bent lekker met stempeltjes aan het plakken weer. Je doet me wat denken aan juf Gerda uit groep zes die ook altijd stempeltjes op de schrijfschriften deed. Heb ik al bijna genoeg stempeltjes om met rode pen te mogen schrijven juf Conti?

3 januari 2016 om 17:52

Je snapt het echt niet he??
Nergens klaagt hij, jongen lees nou eens het artikel!!!!!!
Lees inderdaad nog eens het artikel, want hij zegt dat het leven van een profvoetballer ook niet alles is, ondanks het geld en al die huizen. Hij zal een voorbeeld geven, wat een mindere kant is (wat nog steeds geen klacht is, alleen constatering), en dat is het gebrek aan vrije tijd.

Jezus man, ga je nu Marokko vergelijken met Las Vegas? Wat ik al aangeef: Marokko is twee uur vliegen, geen tijdsverschil, dus weinig problemen met betrekking tot vrije tijd, want dat kan hij in een dag doen. Of heb jij op een vrije middag ook geen tijd om ff naar Zeeland te rijden als je in het midden van het land woont? Want jaa, dat is twee uur!

Inderdaad, heb een bloed hekel aan jou als triest figuur. Gelijk ga je kleinerend zitten doen met Juf Conti en weet ik veel wat voor bs nog meer. Dat is omdat je machteloos staat!!! Dank voor deze constatering.

Mijn punt is, dat hij nergens klaagt alleen aangeeft wat een mindere kant is van het voetbal.... Ik heb te maken met klanten die mij wel eens verrot schelden, klaag ik daar over? Nee, het is een constatering, zoals Ronaldo dat ook doet. Daarnaast ga je woorden gebruiken, die totaal nergens op gebaseerd zijn. Misschien is populist niet het goede woord, bij deze de enige en juist bewoording: Droeftoeter!

Ga leren lezen.

3 januari 2016 om 19:08

En gewone baan of voetballer is sowieso appels en peren vergelijken. Wat het om gaat is het feit dat je als voetballer, in tegenstelling tot een gewone baan, niet zomaar even een paar dagen vrij kan nemen voor een uitje. Bij een gewone baan kun je nog eens een midweekje vrij nemen. En week niet trainen heeft op dat niveau gelijk consequenties.

3 januari 2016 om 20:11

Ik hoop dat je je tegen je klanten beter kan beheersen dan je hier doet. Zo ongelooflijk uit je plaat gaan tegen een van de zestien miljoen mensen over helemaal niks. Hoop dat je je beeldscherm nog niet helemaal ondergespuugd hebt terwijl je briesend je reactie zit te typen

Maar goed, daarom werk je ook in een winkel. Laagopgeleid baantje bij laagopgeleide teksten.

3 januari 2016 om 20:22

Hahahahaha..... Nu heb jij echt de verkeerde voor je neus met je winkel en laagopgeleid....

Blijkt nog steeds: Je gaat het persoonlijk maken, omdat je weet dat je er anders niet aan te pas komt. Blijf je nog steeds een droeftoeter, blijkt maar weer!

3 januari 2016 om 21:50

Wel, ik quote "heb een bloed hekel aan jou als triest figuur" en "droeftoeter" dus als persoonlijk maken een teken is dat je er niet aan te pas komt, dan weet je in welke hoek je zelf zit. Laten we er maar over ophouden, van moddergooien is nooit iemand beter geworden en de discussie gaan we ook niet oplossen op die manier.

3 januari 2016 om 15:55

Dat klagen altijd. Normale mensen kunnen alleen in hun vrije tijd voetballen. Hij voetbalt de hele dag en heeft daaromheen ook nog vrije tijd...

3 januari 2016 om 17:00

Maar dat soort berichten zijn gewoon uit hun verband gerukt, vertaald en dan komen dat soort dingen heel anders over.

4 januari 2016 om 02:26

Volgens mij is dit puur een kwestie van een beperkt gevoel van vrijheid vanwege al zijn verplichtingen. Geld is er om mogelijkheden te creëren. Die man heeft zoveel geld dat hij werkelijk zowat alles kan doen, alleen kan en mag hij dat (nog) niet. Het zal wel vreemd voelen om zo een gigantische status te hebben maar voor je gevoel toch niet vaak genoeg kunnen doen en laten wat je wil. Die frustratie probeert hij denk ik te uiten en hij wil iets delen met ons door open te zijn..

Hij vergeet alleen wellicht hoe het op ons overkomt van iemand die zo ontiegelijk bevoorrecht is. Waarschijnlijk omdat voor hem zelf zijn leven inmiddels niet meer dan normaal is. Nadat hij al zijn doelen in het voetbal gehaald heeft zal hij waarschijnlijk erg genieten van de vrijheid die na zijn carrière komt en alle opofferingen die hij heeft moeten doen om succesvol te zijn.

Goh hij kon zomaar niet naar een bokswedstrijd in las vegas.... de problemen die deze voetballers hebben niet normaal.

3 januari 2016 om 15:02

Hij doet net alsof ie tot zijn 67ste (+3 maanden) moet voetballen

3 januari 2016 om 15:08

Lopen jullie nou te droeftoeteren. Hij klaagt toch ook niet. Feit is dat het een mooir baan is en dat hij daarvoor geen week elders kan zijn. Maar hii geeft gewoon aan dat als zen prof jaren erop zitten ze geld wil uitgeven en niet per see wil gaan werken wat logisch is. Hij noemt dan een voorbeeldje. En wat geblesseerd betreft. Leven naar je stand is niet erg, tuurlijk is het dan erg als je voetballer bent jr 9 maanden thuis zit als je maar niet arrogant gaat doen of vergeet wie je bent.

3 januari 2016 om 15:09

Rond deze maanden logisch toch? Spelers krijgen gewoon nu rust, behalve de spelers in Engeland

Ronaldo lijkt me dus echt geen goede trainer. Sinds hij bij Real speelt is het enige wat hij doet scoren, en dat doet hij als 1 van de beste. Hier zit verder geen tactiek achter of een bepaalde spirit.

Hij zou een goede assistent zijn, en dan het team motiveren maar dat is ook het hoogst haalbare.

3 januari 2016 om 15:05

denk dat Ronaldo eerder Cristiano JR gaat trainen.
ze zijn nu al dagelijks te zien in zijn sportschool fietsen etc

vergis je niet Ronaldo zou de perfectie mental coach zijn er is niemand die meer willskracht heeft als deze man.

3 januari 2016 om 15:15

Een trainer moet vooral tactisch heel goed zijn. En op dag gebied klopt het wel wat gezegd wordt. De beste trainers zijn ook meestal nooit aanvaller geweest. Bijna altijd middenvelder of verdediger.

3 januari 2016 om 19:17

Zoals Blind....?? 😂

3 januari 2016 om 20:23

Veel nadruk op beste trainers.

Die laatste zin doet t hem..... ik kan niet eens m'n eigen moeder mee uiteten nemen, omdat ik daar geen geld voor heb.

Tsja, je moet er wat voor doen en laten als je de absolute top wilt bereiken.

Vrije tijd is er nauwelijks? ?? Haha de grap van de dag zeker. 1 of 2 x per dag trainen. En rest van de dag vrij om aan je reet te krabben. Hoezo geen vrije tijd ?

3 januari 2016 om 15:10

Omdat je wel weer elke dat aanwezig moet zijn en niet een week op vakantie kan

3 januari 2016 om 15:22

Want de rest van de wereld kan wel zomaar even een paar dagen van het werk wegblijven om op vakantie te gaan?

3 januari 2016 om 15:37

Nee zeker niet, laatst wilde ik mijn vrienden en familie meenemen naar een bokswedstrijd in Las Vegas, maar dat kon gewoon niet omdat ik geen tijd had.

3 januari 2016 om 15:11

Ligt eraan, CR7 investeert in zichzelf, hij traint zelfs samen met zijn zoon. Dusja als je hier de hele dag mee bezig bent + 2/3 trainen ja dan heb je natuurlijk bijna geen tijd.

3 januari 2016 om 15:13

Vrije tijd om op vakantie te gaan of gewoon een paar dagen weg. Dat is niet mogelijk voor een profvoetballer. Zeker voor iedereen die ook nog europees spelen.

3 januari 2016 om 15:41

Ow wat een zwaar leven zeg, zal ik je eens wat verklappen? De meeste mensen die rond 40 uur per week werken hebben geen tijd (en ook nog eens geen geld) om gewoon een paar dagen weg te gaan. Alleen hoor ik die mensen zelden daarover klagen, gek he? Wat hebben die profvoetballers toch een zwaar leven, en vooral Ronaldo, want hij beklaagd zich er wel over.

3 januari 2016 om 15:43

De duur van een profvoetballer is gemiddeld een jaar of 12. Daarna zijn ze financieel afhankelijk en hoeven ze nooit meer een dag te werken. Als je dan met zo'n voorbeeld als dit komt, dan ben je echt vergeten waar het geld vandaan komt wat jij binnen krijgt.
De meeste mensen moeten gewoon werken tot minimaal 65, moeten zelf boodschappen doen, zelf koken, zelf opruimen etc etc. 99% van de mensen kan zichzelf niet zo even naar vegas laten vliegen voor een wedstrijd. Hij speelt nog 2 a 4 jaar en is dan de rest van zijn leven vrij en hoeft zijn eigen schoenen niet eens te strikken als die dat niet wil. Ik vind het werkelijk genant dat hij zoiets zegt.

Alleen maar haat reacties en jaloers mensen die zelf geen stuiver hebben. Hij doelt op het feit dat hij geen tijd heeft om leuke dingen te doen met bv familie en hij geeft dat als voorbeeld. Logisch dat hij iets noemt als even naar Las Vegas vliegen want hij verdiend natuurlijk wat meer dan algemeen.

3 januari 2016 om 15:22

Is volgens mij geen haat of jaloezie, maar gewoon oprechte irritatie over het feit dat hij problemen die iedereen ongeveer ondervindt benoemd als typische problemen voor hem als profvoetballer.. of denk je dat de rest van de wereld wel rondloopt met het gevoel dat ze voldoende waardevolle tijd doorbrengen met familie en vrienden?

3 januari 2016 om 15:46

Hier sluit ik me helemaal bij aan Antonius. Alleen een blinde Ronaldo-fanboy springt alweer in de bres voor die man die alle werkelijkheid uit het oog verloren is. Al was ik de armste man op aarde, dan nog kon ik onmogelijk jaloers worden op de man die zo'n ontzettend groot bord voor zijn kop heeft dat hij niet verder kan kijken dan zijn eigen grote tenen.

CR7 jij bent ook een machine dat nooit geblesseerd is. als je een blessire hebt speel je alsnog (CL finale / wk 2014) als voorbeeld.

tjaahdan heb je geen vrije tijd om op en neer te vliegen.
ik snap nu zelfs waarom hij naar marrakech gaat het is niet eens zo ver van madrid.

3 januari 2016 om 19:34

Ronaldo leest dit niet hoor.

Verder is dit een typische zwart-wit perspectief, waarbij er twee enorm botsende partijen ontstaan. Iemand stelt iets vanuit zijn referentiekader en men is niet rationeel en objectief genoeg om dat te beoordelen, vermits mensen de tendens hebben niet extra cognitieve spanning te leveren bij het interpreteren van de woorden. Het is eenvoudigweg de weg van de minste weerstand. En dat zit diep ingeworteld in ons.

Hij zegt dat hij onvoldoende vrije tijd heeft om een dagje uit te gaan met vrienden en familie. Dit is op zich een normale stelling - als je ervan uitgaat dat hij niet liegt. Echter verandert de lading als je het in de context plaatst: hij heeft als rijke voetballer aanzienlijk meer mogelijkheden dan haast de hele wereld, waarin hij dus ruimte heeft om zich te bewegen. In een dergelijke positie is het logischerwijs misplaatst je te uiten hierover in de media. Het denken ervan is echter wel absoluut begrijpelijk en logisch. In die zin versta ik het wel.

Blijkbaar heeft hij genoeg vrije tijd om meerdere keren per week naar Marokko te vliegen.

3 januari 2016 om 15:11

Gelukkig kan hij dat nog doen want hoe zou jij je geld dan uitgeven?

Een jaar of twee geleden was er een onderzoek in België bij profvoetballers.

Het meeste dat zij missen is bijvoorbeeld een weekendje weggaan. Als vrouw en kinderen in het weekend vrij hebben dan moeten zij "werken".

Kan Ronaldo wel begrijpen als hij elke week 2 wedstrijden of meer moet spelen dat hij geen tijd heeft. Zeker die profboetballers in Engeland hebben dan bijzonder weinig vrije tijd.

Ik heb ook bijna nooit tijd om m'n familie te zien. Laat staan ze mee te nemen naar Las Vegas. Geluk is natuurlijk relatief en als profvoetballer zijn dit soort kleine problemen relatief vervelend, maar klagen is niet echt nodig lijkt me.

Haha...wat moet je met veel auto's en huizen. Lekker boeiend. Veel geld is wel makkelijk zodat je kunt doen wat je wilt. Veel reizen bijvoorbeeld. Je moet alleen even wachten tot je carrière er op zit maar dan heb je nog tijd genoeg

Als je tijd hebt om 5x per week met Badr af te spreken dan heb je ook wel genoeg tijd om door te brengen met je familie.

Beste Ronaldo,
wat vervelend dat jij niet naar een bokswedstrijd kon gaan omdat je het zo druk hebt. Graag zou ik jou uit je lijden willen verlossen door van leven te ruilen. Ik offer mijn vrijheid op voor een droombaan en zo veel geld dat ik mijn familie en nakomelingen kan onderhouden...

Begrijpend lezen is blijkbaar lastig. Hij klaagt helemaal niet maar geeft aan wat de beperkingen zijn van het leven van een profvoetballer, waarbij hij nog aangeeft dat het wellicht de mooiste baan in de wereld is. Om op dat niveau te presteren moet je heel veel laten. De 'offers' wegen op tegen mooie dingen.

Ik moet trouwens wel smadelijk lachen om de mensen, die zo met hem zouden willen ruilen want ben ervan overtuigd dat het 99.9% van de mensen het geen jaar zouden volhouden. De meesten nog geen maand

Laatst wilde ik mijn familie en vrienden meenemen naar een bokswedstrijd in Las Vegas, maar dat kon gewoon niet omdat ik geen geld had...

Doordeweeks even een aantal keer naar Marokko vliegen kan wel maar voor las vegas en je familie geen tijd?

3 januari 2016 om 19:00

Je weet dat marakech - Madrid erg kort is he?

Hou toch op man! Ahh wat zielig hij kan niet met zijn familie naar las vegas..
Doe effe normaal, als ik zoveel gele zou verdienen zou ik het me niet uit maken dat ik weinig dat zou hebben. Ik bedoel wat meent hij met weinig tijd . Ik geloof niet dat het ook weer zo erg is. Met je familie avond doorbrengen tijdens het seizoen is al mooi als je zoveel geld hebt.
Als voetballers zulke uitspraken doen vind ik het zo nutteloos he, je verdient zoveel en dan ga je nog lopen zeuren.

Je moet het ook in 15 jaar verdienen....daarna hoef je ook nooit meer wat te doen, kun je elke week naar Vegas vliegen of waar dan ook en je hele familie meenemen.
Ze hebben nu ook voldoende tijd, in hun jaarlijkse vakantie aan het einde van het seizoen, net als elke normale burger een vakantie heeft.

Je hebt geen tijd ?? Nou jammer man ik weet niet wat erger is geen geen tijd of geen geld ervoor

Hahahah deze man is de realiteit helemaal kwijt wat een mafkees sorry hoor prima voetballer maar hoe kan je zoiets zeggen hij zou zich nu toch wel rot schamen mag ik hopen als hij dit intervieuw terug leest ik snap dat je tijd wil doorbrengen met je familie maar dat kan je in madrid ook die kerel verdient zo veel en nog klagen dat hij niet even heen en weer kan voor een boxwedstrijd in vegas sorry maar dan zit je echt op een andere planeet ik zelf werk 300 uur per maand ik heb niks te klagen pak zo nu en dan een mooie vakantie en heb een leuk huis maar even naar vegas vliegen met me pa ff een boxwedstrijd kijken zit er niet in helaas

Bah , realiteit ontstegen deze man , wij normale mensen kunnent en eerste niet eens zo'n bokwedstrijd betalen , laat staan voor de familie , ook geen reisje naar las vegas betalen en zeker geen tijd hebben om.even op en neer te vliegen , als voetballer zijn zo zwaar is , zie ok dat toch heel anders. Mensen die echt mogen zeuren zijn die wat keihard werken en nauwelijks geld hebben om zichzelf en hun kinderen te eten te geven en een dak boven hun hoofd houden.

Ik snap niet zo goed waarom mensen zeggen dat Ronaldo niet zo moet zeuren? Omdat je veel geld verdiend met een leuke baan betekend toch niet dat je daarom geen recht hebt om te ''zeuren/klagen''? Dit is iets wat hij ervaart en hij mag best zijn frustraties uiten. Dat mensen het daar niet mee eens zijn prima. maar dat hoeft ook niet. Je kan een ander toch in ze waarde laten en misschien dingen vanaf zijn perspectief bekijken.

Wij als mensen in het westen zeuren ook zovaak over dingen waar andere hele arme mensen van denken ''je kan rondkomen, hebt een dak boven je hoofd en je hebt eten, wat zeur je''. First world problems is dat voor vele arme mensen in arme landen. Ga niet zo hypocriet doen, omdat Ronaldo nu zoiets zegt, want ik weet zeker dat iedereen die hem hier nu op afkraakt zelf ook vaak genoeg zeurt waar andere mensen ook van denken dat het onzin is waar je over zeurt.

Natuurlijk heeft het ze nadelen. Je kan nooit meer in alle rust over straat, je privacy is zo goed als weg en je hebt misschien veel minder vrije tijd waardoor je veel tijd mist met je familie. Trust me, waar vele mensen later spijt van hebben is dat zij veel tijd gemist hebben met hun kinderen omdat ze zo bezig waren met hun carriere.

Maar daarin tegen is hij financeel onafhankelijk en kan hij vroegtijdig met pensioen en letterlijk alles doen wat hij wil. Vrije tijd komt wel, alleen mis je nu wel veel family time (aangezien die kids heeft), maar daar kies je voor. Het enige wat zal blijven is dat je beroemd blijft en dat je prive leven heel minimaal zal zijn, ook als hij zou stoppen met voetbal. Maar goed, genoeg opties om daar iets tegen te doen.

Misschien moet hij eens een maandje werken zoals zovelen van ons. 40 uur voor relatief weinig geld. Eens kijken of hij er dan nog zo over denkt. En hij kan na zijn 35e lekker met pensioen en dan doen en laten wat hij wil. Echt te krankzinnig voor woorden deze uitspraken.

Nou als je vind dat je te weinig tijd hebt stop je er toch lekker mee... er zijn zo winig mensen die zomaar even naar las vegas op en neer kunnen vliegen.
Off: ik vind het niet echt professioneel om neer te zetten dat ronaldo aan het jammeren was. Dit nieuws hoort toch objectief te zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren