Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pieters: 'Ik doe niet onder voor Kongolo en Riedewald'

Laatste update:

Stoke City speelde dit seizoen tot dusver twintig competitiewedstrijden en Erik Pieters stond in al deze wedstrijden in de basis. De verdediger is een gewaardeerde kracht in het elftal van Mark Hughes en heeft de wens dat hij dit in dit kalenderjaar ook kan worden voor het Nederlands elftal. Hij kwam tot dusver achttien keer uit voor Oranje, maar speelde in 2015 geen enkele interland.

/

Pieters weet niet precies waarom niet en dat knaagt aan hem. “Ik ben ook nooit gebeld. Dat zou wel fijn zijn, want dan weet ik wat ik misschien nog moet verbeteren”, zegt de linksback in gesprek met de NOS. Op een persconferentie gaf bondscoach Danny Blind onlangs wel al wat duidelijkheid: hij zei dat Jetro Willems zijn eerste keus is als linksback, met Terence Kongolo en Jaïro Riedewald daarachter. Hij vindt deze spelers voetballend beter dan Pieters.

“Dat mag hij vinden", reageert Pieters. "Maar ik weet dat ik niet onder doe voor die twee. Met alle respect, maar spelen in de Eredivisie of Premier League, dat is wel een verschil. Ik denk dat ik een waardige linksback ben voor Oranje, met veel ervaring. Bert van Marwijk vond mij wel goed genoeg voor Oranje toen ik nog bij PSV zat. Nu ben ik een betere speler, maar vindt de bondscoach mij niet goed genoeg. Het blijft een keuze van de trainer."

Zijn wens voor 2016 is duidelijk: Pieters wil een nieuwe kans in het Nederlands elftal. “En alleen een keer opgeroepen worden is voor mij niet genoeg, ik wil spelen. En dan kan de bondscoach mij op die wedstrijd beoordelen”, zegt de vleugelverdediger

Erik Pieters hoort in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je wekelijks in de Premier League speelt, zegt dat wel wat. En in de vriendschappelijke interlands kun je hem prima testen.

3 januari 2016 om 10:39

Denk ik niet Nederland moet nu juist voor de toekomst gaan. Dus jonge jongens gebruikem

3 januari 2016 om 10:48

Tja maar als de jonge jongens nog niet goed genoeg zijn kan je toch beter Pieters gebruiken. Je moet de beste van het moment selecteren en geen potentiele nl elftalspelers.

3 januari 2016 om 10:49

Oranje is geen opleidingsploegje. Daar moet gepresteerd worden. Het is de taak van de bondscoach om de beste spelers op te roepen, niet om jonge talenten op te leiden. Dat is een taak van een clubtrainer. Het is voor een bondscoach sowieso onmogelijk om toekomstgericht te selecteren, omdat spelers geblesseerd kunnen raken (Strootman) of de verwachtingen niet waar maken (Maher). Het is nu niet te bepalen welke spelers over 2 jaar het beste zijn en het is ook niet vast te stellen of die spelers over 2 jaar fit en in topvorm zijn, waarom zou een bondscoach dan proberen om vooruit te lopen op zaken? Natuurlijk mogen talenten als Hendrikx, Tete, Riedewald, Bazoer, Karsdorp, Kongolo, Van de Beek, Van Beek, El Ghazi etc. eens mee met Oranje, zodat de bondscoach ze al leert kennen en in de toekomst beter kan beoordelen. Het slaat echter nergens op om dat verder dan dat door te voeren. Wij hebben er niks aan als Blind nu alleen nog maar gaat spelen met de jongens die hij over 2 jaar nodig denkt te hebben.

3 januari 2016 om 10:49

Ik denk dat het belangrijker is dat Nederland zich probeert te plaatsen dan dat we ons al met het EK van 2020 bezig gaan houden. De beste spelen, jeugd kan bij een voorsprong invallen of bij oefenwedstrijden gebruikt worden.

3 januari 2016 om 10:50

Dan krijg je straks hetzelfde probleem als bij Ajax. Ik zou, wat eerder genoemd is, Pieters proberen in de vriendeschappelijke interlands. Brengt wat ervaring met zich mee.

3 januari 2016 om 10:58

Ja Fct321 en zie het resultaat. Wat jij nou zegt is het probleem van het Nlse voetbal in 1 zin. We willen maar opleiden en het resultaat komt op de tweede plaats. Zo voetbalt Ajax en zo voetbalt het Nederlands elftal. Allebei bakken ze er internationaal niks van, maar we leiden op. Daarom zal Nederland onder Blind nooit verder komen in een kwalificatietoernooi. Zoland er in NL niks veranderd wat deze instelling betreft blijft het ellende. Voor mij mag Pieters erin.

3 januari 2016 om 11:15

Maar wie zegt dat Riedewald en Kongolo niet goed genoeg zijn? Aan deze twee lag het niet hoor, en Willems komt er ook weer aan.

3 januari 2016 om 11:22

Voor de toekomst? In oranje horen de beste spelers van dat moment te spelen. Het Nederlands elftal is geen opleidingsploegje!

3 januari 2016 om 11:34

De zogenaamde beste spelers zijn keihard door de mand gevallen in de kwalifiactie.

3 januari 2016 om 11:36

Beste spelers van het moment is zo en hypocriet begrip. Wat zijn de beste spelers. Iedereen heeft daar een andere kijk op. Maar jij mag vinden en haten wat je wil.

3 januari 2016 om 11:42

Over de beste spelers van het moment kan altijd gediscussierd worden, maar de insteek moet zijn om de beste spelers te selecteren van dat moment. Ik begrijp bijvoorbeeld totaal niet dat Van Persie bij voorbaat niet geselecteerd wordt, wat heeft dat voor zin? Als je bij voorbaat al spelers af laat vallen, ben je niet geschikt als bondscoach, tenzij er onderlinge irritatie of conflicten zijn (geweest).

3 januari 2016 om 11:57

De van Persie kwestie vind ik ook zeker raar

3 januari 2016 om 12:33

Wist niet dat je met 27 jaar al oud bent

3 januari 2016 om 12:36

Tegen de tijd dat Nederland weer op een groot toernooi speelt namelijk 2020 is hij toch echt wel over datum

3 januari 2016 om 14:35

En 2018 word er geen toernooi gespeeld??

3 januari 2016 om 15:16

Alsof Nederland die poule doorkomt met landen zoals Frankrijk, Zweden en Bulgarije. In hun huidige staat gaat Nederland 2018 ook niet halen.

3 januari 2016 om 15:25

Zweden is ook niet best.

3 januari 2016 om 16:59

Zweden is niks speciaals ookal hebben ze het ek onder de 21 gewonnen. Nederland moet hun altijd kunnen hebben. Bulgarije? Please.. De verwachtingen mogen wel hoger. Ze moeten gewoon winnen van deze landen net zoals van Tsjechië en Turkije.

3 januari 2016 om 10:52

Je doet net alsof Pieters al in de herfst van zijn carriere zit. Die kan nog jaren mee joh.

Als hij nou bij een Newcastle of Norwich wekelijks in de basis stond snap ik nog enigzins dat je hem niet oproept. Maar stoke is een van de best voetballende ploegen uit de PL momenteel, met ontzettend weinig tegengoals.

3 januari 2016 om 11:37

Ja Blind, Eric Pieters had je dus op moeten roepen destijds voor die beslissende interlands. Erg betrouwbaar en ervaren. Maar nee, 2 debutanten in de basis zetten, op zo'n moment. Amateur

Pieters doet het goed daar. Is op linksback inderdaad beter dan beiden. Riedewald is ook helemaal geen lb.

3 januari 2016 om 10:47

Willems is beter

3 januari 2016 om 11:01

Die staat toch al maanden langs de kant?

3 januari 2016 om 11:03

Maar al maanden geblesseerd.

3 januari 2016 om 11:28

Pieters is verder dan Willems, als Willems nu bij Stoke zou voetballen wil ik het nog wel eens zien. Potentieel kan hij een leuke linksback worden maar op dit moment mist hij gewoon de ervaring

3 januari 2016 om 11:33

Willems heeft toch wel degelijk ervaring. EK, enkele jaren psv en dat al op zijn leeftijd.

3 januari 2016 om 11:53

Ja dat was inderdaad een goed EK van Nederland.. en al die jaren CL van Willems hebben hem vast ontwikkeld. Kom op, hij heeft vorig jaar een goed seizoen voor eredivisie begrippen gedraaid en dat is het wel. Maakt verder ook niet uit want heb er nog wel vertrouwen in maar op dit momemt heb je meer aan Pieters

3 januari 2016 om 12:09

Op dit moment gelijkwaardig denk ik maar kan zeker beter worden. Maar we moeten eerst maar is zien hoe willems terugkomt van zijn blessure

3 januari 2016 om 12:35

Ervaring komt vooral met de jaren. Zie de spelers van bijvoorbeeld Basel. Meer oudere voetballers die een wedstrijd echt kunnen lezen. Dat heeft Pieters in ieder geval voor op Willems. In de toekomst zal Willems het waarschijnlijk verder schoppen dan Pieters

3 januari 2016 om 10:52

Hiddink en LvG riepen hem ook niet op. Schuif toch eens niet alles op Blind af man.

3 januari 2016 om 11:02

Verschil is natuurlijk dat LvG wel presteerde. Daarnaast presteerde Hiddink niet, waardoor het logisch was geweest om andere spelers een kans te geven.

3 januari 2016 om 11:04

Doen we wel ....hij heeft deze ellende al aan zien komen en hij had de kans om iets te veranderen aan dit beleid. Het was aan hem om zich te kwalificeren. Van Gaal koos de beste selectie op dat moment en zie het resultaat ....3e tijdens de WK. Hiddink kreeg alle stront wel over hem heen en moest ermee ophouden, want de verlosser die al een contract op za had zou dit wel effe oplossen, Toch? Daarom moest Hiddink toch weg. Heel het NLs elftal debacle is de fout van Blind

3 januari 2016 om 11:18

Onder LvG was Pieters lang geblesseerd en speelde ook een tijd slecht of niet bij Stoke. Nu speelt Pieters gewoon weer degelijk en hoort hij bij Oranje!

3 januari 2016 om 11:37

Je kan niet alles afschuiven op Blind. Guus heeft het net zo hard verneukt

3 januari 2016 om 12:00

Wat een bizarre gedachtegang pukkie

Omdat andere mensen die er over besliste Blind een betere optie vonden om het af te maken is het Blind zijn schuld? Ook is het Blind zijn schuld dat Hiddink slecht presteerde?

Hulde voor deze logica... Zo zie je maar weer dat sommige mensen niet willen nadenken over het echte probleem maar liever alle schuld, zelfs compleet irrelevante dingen op een zondebok willen afschuiven.

Ontopic: Ach Pieters doet het leuk, maar echt niet briljant. Als je zag hoe een middelmatige speler als Ahsley Young hem compleet zoek speelde af en toe dan zie je wel waarom Blind liever voor toekomstige toppers kiest als Willems, Kongolo en Riedewald. Bovendien was Riedewald de keren dat hij speelde een van de beste op het veld. Er is veel terechte kritiek op Blind maar terugkijkend naar de keuze voor Riedewald was dat gewoon iets dat goed uitpakte.

3 januari 2016 om 12:38

Eindelijk iemand die het door heeft.

4 januari 2016 om 03:41

Dit slaat helemaal nergens op. De beslissende wedstrijden voor de kwalificatie moest er gewonnen worden. HOE kan je dan voor Riedewalt kiezen die 0 ervaring heeft tov. een vaste waarde in de PL.
Om te janken

4 januari 2016 om 22:31

Uiteindelijk was hij een uitstekende keuze Giezels. HOE kan je daar dan kritiek op hebben? Misschien naar de mensen zoals bijvoorbeeld RvP en Janmaat kijken die het af lieten weten. Wat bracht hun ervaring dan? Niets...

Speelt wekelijks ook erg sterk. Vindt hem ook beter dan Kongolo en Riedewald momenteel.

3 januari 2016 om 11:07

Was bij PSV niet echt goed! Denk aan het moment tijdens PSV-Ajax met zijn keeper waardoor mede PSV het kampioenschap miste. Hij was altijd een beetje domme back.
Speelt nu wekelijks in Engeland maar ik vraag mij af als hij werkelijk beter is. Tijdens Manu- Stoke vond ik hem een van de zwakste schakel bij Stoke. Je moet niet alleen kijken dat zijn ploeg heeft gewonnen maar hoe heeft hij zelf gevoetbald.

3 januari 2016 om 11:30

Ik kijk niet elke week naar Stoke, maar bij WhoScored.com heeft Pieters een van de beste statistieken. Een goede betrouwbare site

3 januari 2016 om 13:58

Statistieken zegt niets volgens de statistieken is Veltman 1 van de betere verdedigers maar hij maakt te veel fouten waar goals uitkomen.

Hij gaat even op de stoel van de bondscoach zitten hoor. Wat een arrogantie.

3 januari 2016 om 10:26

Hij heeft gewoon gelijk. Pieters is een klasbak. Hij komt eindelijk voor zichzelf op, want hij is de enige linksback voor Oranje.

3 januari 2016 om 10:55

Pieters of Willems.. zeg het maar... hoort zeker bij de selectie.

3 januari 2016 om 11:42

Probleem is alleen dat Willems (vaak) geblesseerd is. Dus je moet ook een alternatief hebben, dan lijkt mij Pieters niet zo slecht idee.

3 januari 2016 om 10:30

Nee, hij geeft gewoon zijn mening. Niks arrogants aan.

Inderdaad. Gewoon een schande dat riedewald in de belangrijkste wedstrijden op lb mocht spelen terwijl hij geeneens een lb is! Je roept dan toch eerder de lb van Ajax op. Dijks? Of nog liever: Willems, Pieters, Kongolo? Ik snap echt niet hoe ze er zo een bende van kunnen maken!

3 januari 2016 om 10:44

Ik zou zeggen dat Willems of Pieters de beste kandidaten zijn. Eerste is geblesseerd dus zou Pieters logisch zijn. Keuze Riedewald snap ik ook werkelijk niet. Misschien het Ajax shirt? Maar ook dat geloof ik niet. Misschien kan de bondscoach zelf even reageren.

3 januari 2016 om 10:50

Ik denk dat hij voor de wat verdedigende backs koos... Riedewald heeft het wel eens gespeeld maar het is niet een positie waar hij zich op z'n gemak voelt, dat is duidelijk. Zeker een jongen voor de toekomst in het hart vd defensie.

3 januari 2016 om 13:12

Ik heb nog liever Riedewald dan Dijks links achterin ook al is dat niet zijn favoriete positie. Die Dijks is echt pure middelmaat met alle respect. Werd destijds bij Ajax niet goed genoeg bevonden. Ging vervolgens naar Heerenveen waar hij het dramatisch deed. Willem II zag nog heil in hem en ze hadden goed gegokt. Na een goed jaar bij een middenmoter haalde Ajax hem gelijk weer op....

Geef mij dan maar liever Pieters als eerste keus en daarachter Willems. Afhankelijk van de vorm van de dag kan het ook andersom. Mocht een van de twee geblesseerd zijn dan schuift Riedewald door.

Ik weet niet hoe hij het doet in Engeland. Maar als je een gewaardeerde kracht bent in Engeland zal je heus wel wat kunnen. Ik vind Kongolo en Riedewald sowieso meer CV's dan LB's. Als LB heb je natuurlijk Willems, maar het is afwachten hoe hij terug gaat komen van zijn blessure.

Kan Pieters zelf geen belletje geven naar Blind? Lijkt mij niks mis mee om er even wat vragen over te stellen.

3 januari 2016 om 11:27

Hij doet het redelijk goed in Engeland, heel Stoke eigenlijk, ze voetballen verrassend goed en verfrissend en het is ook nog eens leuk om naar te kijken.

Pieters doet exact wat een linksback moet doen en komt af en toe mee naar voren maar denkt vooral aan verdedigen. Fel genoeg en verliest nauwelijks een duel.

3 januari 2016 om 12:11

Over het algemeen doet hij het goed. Gewoon een degelijke back maar voegt voor de rest weinig toe. Als een speler het op zijn heupen krijgt dan is Peieters niet in staat hem af te stoppen. Ashley Young kwam hem vorige week keer op keer voorbij bijvoorbeeld.

Overigens zie ik veel lyrische berichten over Stoke maar ik denk dat deze mensen alleen recente wedstrijden hebben gekeken. Het is een van de minst scorende teams in de PL. Ze zijn behoorlijk afhankelijk van een bevlieging van Arnoutovic.

Fysiek doe je niet voor ze onder nee, maar voetballend is Pieters wel een klasse of 2 minder dan Riedewald en Kongolo. Mensen moeten niet denken dat iedereen die in de BPL speelt beter is dan iemand die in de Eredivisie speelt. Ik heb hem de laatste 5 wedstrijden zien spelen en bij z'n team als stoke (wat puur op de counter speelt) is hij heel nuttig, bij het het Nederlands elftal (waar je op balbezit speelt) zou hij tekort komen omdat hij simpelweg gewoon niet goed genoeg kan voetballen.

3 januari 2016 om 11:01

Tuurlijk geen onzin, Anita staat ook wekelijks in de basis bij Newcastle maar die vind ik echt niet beter dan Bazoer en volgens vele is Willems ook beter dan Blind die elke week in de basis staat Bij Man Utd. Dus verklaar nu maar wat je net zo grappig vond.

3 januari 2016 om 12:06

Daley speelt omdat de halve verdediging van MU geblesseerd is & omdat ome Louis hem heeft gehaald. Als Louis weg is is het helaas direct banken voor middelmaat Daley. Die natuurlijk zwaar tekort komt als links back.

3 januari 2016 om 13:18

@inti

Dat ligt er maar aan wat de taktiek is. Daley speelde zijn beste seizoen bij Ajax als verdedigende middenvelder. Dat jaar won hij de gouden bal. Bij Oranje speelde hij zijn beste wedstrijden als opkomende back in een 5-3-2. In dat systeem deed hij het prima als opkomende linksback.

Bij United zou hij waarschijnlijk op de bank zitten als Shaw niet geblesseerd was. Zou hij niet zo vaak als centrale verdediger spelen als Rojo en anderen niet geblesseerd waren. Maar de praktijk is dat velen continue geblesseerd zijn en hij niet en dat hij heel behoorlijk presteerd.

3 januari 2016 om 10:43

Misschien moeten we als Nederlands elftal zijnde ook niet meer op balbezit spelen. Daar hebben we niet de juiste spelers voor. Nu is het moment in ieder geval om dingen te gaan proberen.
Stap eens af van de 'oh-zo-heilige Hollandse school' laten we maar eens gaan winnen.

3 januari 2016 om 10:57

Overschat de voetballende kwaliteiten van Kongolo en Riedewald niet. Brengen toch ook niets extras. Kunnen daarnaast niet geweldig verdedigen.

3 januari 2016 om 10:59

Jij doet je naam ook geen eer aan Ajaxfollower. Riedewald voetballend beter en dus moet hij op linksback in het Nederlandselftal. deze jongen heeft afgelopen seizoen ik geloof zo'n 10 kansen gehad om met jouw clubje te lten zien dat hij op internationaal niveau kan acteren. Als jij je dan Ajaxfollower noemt en jij hebt niet gezien dat al deze spelers stuk voor stuk tekort kwamen (op cillissen na) dan follow jij je clubje niet echt goed hoor.

3 januari 2016 om 11:02

Als je de pl zou volgen dan weet je dat Pieters dit jaar echt ongeloveljk sterk speelt en een hele belangrijke stabiele factor is voor stoke. Van de laatste 9 hielden ze 7x de 0. Hij is absoluut geen sierlijke speler, maar wel enorm degelijk. Denk dat Nederland best 2 of 3 spelers zoals hij kan gebruiken.

3 januari 2016 om 11:07

Precies. Daarbij wordt de PL ook nog eens te hoog ingeschat. Het lijkt een topcompetitie, maar ze leggen het af tegen Duitsland en Spanje. Dat zie je in de CL en EL terug. Pieters doet het nu leuk bij Stoke, maar die club drijft op 3 hele goede voetballers. Als die weggaan wordt Pieters weer op zichzelf teruggeworpen, net als de andere Nederlanders daar.
Persoonlijk vind ik bijna alle Nederlanders die in de PL spelen overschat.
Verder denk ik dat Blind een nieuw elftal moet bouwen rond bepaalde spelers en daarin zie ik geen rol voor Pieters.

3 januari 2016 om 12:59

Het is toch een feit dat de beste voetballers ter wereld niet in Engeland voetballen?

Maar dat maakt verder ook niet uit. De beste spelers moeten voetballen waar zij ook spelen. Pieters altijd matig gevonden, nu dat hij in Engeland speelt doet daar verder niets aan af. Willems is beter, ik vind Kongolo niet minder en zelfs ake vind ik beter. Young liet hem alle kanten van het veld zien.. Young

Nee geef mij maar de beste voetballers, dus als robben naar Cyprus vertrekt en narsingh naar stoke in Engeland dan wil ik alsnog robben maar veel anderen kijken blijkbaar naar de competitie waarin spelers spelen...

3 januari 2016 om 13:50

Ja en zo verloor Arsenal, de koploper in de PL weer in de CL van Dynamo Zagreb en van Olympique Piraeus en werden ze bijna uitgeschakeld.

Pieters verloor in Nederland zijn basisplaats bij Oranje nadat hij wederom zijn zelfbeheersing verloor en een ruit insloeg voor het oog van de camera waarbij hij bijna zo ernstig gebleseerd raakte dat het bijna einde carriere was. Daarna is hij een tijd niet meer opgeroepen. Hij is veruit de agressiefste speler bij Stoke, heeft als zes gele kaaten in 20 wedstrijden gepakt en dat in Engeland.

3 januari 2016 om 14:07

Natuurlijk is dat in engeland normaal voor een middenmoter echter in Engeland wordt relatief mild gefloten. Hij moet wel in staat zijn die knop in zijn hoofd om te zetten als hij voor Oranje speelt. Zeker bij een Spaanse, Franse of Duitse scheidsrechter heb je voor het minste geringste geel te pakken. Ik weet niet of hij dat mentaal kan.

3 januari 2016 om 14:53

De spelers die ik benoem zijn niet weggespeeld door die teams, enkel Ajacieden hebben tegen die clubs gespeeld en ik benoem geen enkele Ajacied, ik vind Pieters namelijk beter dan Dijks op die positie.

Het gaat om het voorbeeld, jij geeft aan dat Pieters moet spelen omdat hij in Engeland speelt bij Stoke, ik ben het daar niet mee eens. Het gaat mij om kwaliteit, en volgens mij is Willems op die positie beter en vind ik ook Kongolo beter, Ake ook dus ik vind het logisch dat hij niet geselecteerd is, je neemt normaal gezien geen 3 linksbacks mee.

Daarbij komt het feit dat hij zich niet echt kan beheersen, dat heeft ie bewezen en dat speelt ook mee in de beslissing van de bondscoach.

De tijd voor Pieters is voorbij, de spelers die eraan komen hebben allemaal meer potentie en spelen we pas over een tijd weer wedstrijden die van belang zijn. Logisch dus dat de bondscoach kiest voor jongens met meer potentie die tevens op meerdere posities uit de voeten kunnen. Ik zie deze jongens eerder geselecteerd worden dan Pieters door bovenstaande redenen:
Riedewald, Kongolo, Ake en natuurlijk keuze nr 1 Willems! Al deze spelers zouden zich op snelheid niet laten kloppen door een type als Young wat jij blijkbaar een goede speler vind op de rechterflank maar ik stel dan klaarblijkelijk hogere eisen aan een ''goede speler''. Young is zeker geen topspeler op de rechterflank, wat zal er gebeuren wanneer ie tegen iemand speelt die naast dat hij snel is ook beter kan voetballen dan Young, dan word het helemaal niets!

Nee, ik verwacht dat Pieters enkel bij verschillende blessures van bovenstaande namen pas weer zal worden opgeroepen voor Oranje. Dat hij in Engeland speelt is leuk maar laten we dan ook maar Siem de Jong, Steven Berghuis en met Maarten Stekelenburg in de basis van Oranje gaan spelen. Samen met Anita, Affelay, van Ginkel?
Laten we gewoon kijken naar kwaliteit.. dat lijkt mij iig beter

Zal wel zoiets worden... waar zie jij Pieters dan spelen? Sterker nog, ik ben benieuwd naar uw opstelling! Is willems niet beschikbaar zou ik Ake, Riedewald of Kongolo op de lvv opstellen. Ik zou 433 laten voor wat het is, in dit systeem zijn we veel te kwetsbaar, dat is gebleken. Ik zie voor Pieters geen plaats in een 532 opstelling, heel misschien nog in een 433 opstelling maar dat zou ik niet meer doen. Ik ben toch wel erg benieuwd naar uw opstelling... waarschijnlijk vol met spelers die in Engeland spelen, Affelay, Krul, Pieters, Anita, Janmaat, Siem de Jong, Wijnaldum, Berghuis, Stekelenburg Ik laat me graag verrassen...

Edit: Nu ik kijk naar de opstelling zou ik op dit moment eerder voor een Luuk de Jong kiezen op de plek van Depay, dan hebben we iemand die tegen de voorzetten van Willems en Karsdorp aan kan lopen. En dat terwijl de Jong in NL speelt en Depay in Engeland

Cillessen
Tete
de Vrij
van Dijk
Karsdorp
Bazoer
Clasie
Willems
Sneijder
Robben
Depay
3 januari 2016 om 16:14

Jouw tekst: Wat een totale onzin! Dus iemand die elke wedstrijd in de basis staat in een van de sterkste competities van de wereld Is niet per se beter dan iemand die in de eredivisie speelt... Hahahaha

Of ik begrijp je verkeerd of je zegt hiermee dat een speler die elke wedstrijd in de basis staat in de PL sowieso beter is dan een speler die in de eredivisie speelt?

Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat om de kwaliteit van de speler al voetbalt ie in bij fc bal op het dak 3 als hij beter is dan hoort hij te spelen.

Ik denk idd dat zijn tijd voorbij is, hij is nooit opgeroepen door blind, en aangezien hij er hoogstwaarschijnlijk nog zit tot het wk en willems inmiddels weer terug aan het komen is zie ik weinig kans voor Pieters. Ook in Ake zie ik meer potentie en dan heb je Kongolo en eventueel Blind ook nog voor die positie.
Voor de lcv heb je ook Blind,, riedewald, Kongolo etc ik zie het niet gebeuren dat Pieters die nog nooit is opgeroepen en ook niet bij zijn club op die positie speelt voor die plek in aanmerking komt.

Maar euj mocht ik ernaast zitten, dan ben ik de eerste die mijn fout toegeeft!

3 januari 2016 om 13:17

Onzin. Voetballend gezien zijn Riedewald en Kongolo wel beter maar daar hebben we op dit moment niks aan. Het Nederlands elftal heeft momenteel behoefte aan een back die stabiel kan verdedigen en dat kan Pieters. Voetballend hoeft hij geen Willems te zijn. Hij dient de ballen in te leveren bij een middenvelder die de bal komt ophalen en dat was het dan wel.

3 januari 2016 om 13:20

Maar was stabiliteit niet het probleem bij Pieters? Sloeg hij geen ruit in omdat hij zich niet kon beheersen en had dat niet einde carriere kunnen zijn als er een zenuw was geraakt?

Staat me bij dat dat het moment was dat hij niet meer opgeroepen werd voor Oranje.

3 januari 2016 om 13:55

Nou zes gele kaarten alweer in 20 wedstrijden doen anders vermoeden, zijn hele carriere pakt hij al heel vaak geel en rood wegens agressief gedrag. Maar goed, iedereen verdiend een tweede kans, dat ben ik met je eens. Maar persoonlijk vind ik hem vrij instabiel en een risico in Oranje.

3 januari 2016 om 14:11

Zoals ik al zei, in Engeland mag je veel agresiever spelen en krijg je zelfs minder snel kaarten. De middenmoot en degradatie pleogen in de PL spelen zeer agressief, daarmee kunnen ze vaak de stylisten van de topclubs aftroeven.

Pieterse doet dat zeer naar behoren echter als hij in Oranje gaat spelen, dan krijgt hij te maken met de continentale norm Ik weet niet of Pieterse daar mentaal mee om kan gaan, zeker gezien zijn track record op de Nederlandse velden en nu ook weer bij Stoke. Persoonlijk denk ik dat dat het grootste probleem is.

Hij laat zien hoe graag hij wilt spelen en zo'n spelen als hij zorgt voor pit in de wedstrijd. We hebben op dit moment veel te veel spelers die netjes binnen de lijntjes kleuren. Ik mis overtuiging en agressiviteit en dat heb je met Pieters er wel bij. Ik zie hem wel eens spelen bij Stoke en ik vind hem daar goed spelen. Hij is veel consistenter dan Riedewald en Kongolo, terwijl dat juist nog jongens voor de toekomst zijn en moeten rijpen.

Pieters doet wel onder, veel verdedigers in de Premier League zouden overigens afgaan in de Eredivisie. De Premier League is beste competitie ter wereld, maar er zit wel heel veel kwaliteitsverschil tussen spelers die er rondlopen.

3 januari 2016 om 10:52

Jij bedoelt dat de verdedigers in de PL nog slechter zijn dan de verdedigers in de ED?

3 januari 2016 om 11:35

Ja vraag maar aan Memphis

Voor Kongolo inderdaad niet maar voor Riedewald, zeker links centraal, absoluut wel.

3 januari 2016 om 11:16

Als het om links centraal gaat doet hij voor beide onder.... Op Lb is hij beter dan beide.

3 januari 2016 om 11:38

Tussen Riedewald en Kongolo zit weinig verschil. Lb vind ik Kongolo beter. Riedewald centraal beter.

3 januari 2016 om 17:28

Riedewald moet ook niet voor de LB-positie worden gebruikt. Centraal is hij veel beter. Dus eigenlijk gaat de hele vergelijking met hem niet eens op. Pieters moet wel concurreren met Willems, Kongolo en als het aan mij ligt ook met Dijks. Alle drie vind ik overigens beter dan Pieters.

Verreweg de beste optie voor de linksback positie.. Schande dat sommige spelers uit de topcompetities compleet genegeerd worden waar talentjes uit de Eredivisie er veel te makkelijk bij gehaald worden.

3 januari 2016 om 17:31

Hoe kom je daar nu bij? Omdat hij in een topcompetitie speelt is hij beter? Zelden zo'n slechte maatstaaf gehoord. Willems is beter en wat bij betreft eerste LB. Daarachter mogen Kongolo en Dijks het voorlopig uitvechten voor plek 2. Daarna komt Pieters. Deze man is echt te beperkt, ook al speelt hij in PL.

4 januari 2016 om 04:01

Ja, als je op dat niveau wekelijks kan spelen, dan ken je de slagen van de zweep. Als je 1 jaartje eredivisie speelt niet.
Note: onder blind speelt geen enkele verdediger op niveau. Iedere wedstrijd van oranje tot nu toe was drama. Alleen Bruma speelde nog redelijk

Aangezien we toch niet meedoen aan het EK kunnen we ons veroorloven om deels spelers te selecteren die nog erg kunnen groeien voor het WK 2018. Daarom gaat Pieters niet mee.

3 januari 2016 om 10:55

Wat een onzinnige reactie timb078. We deden wel nog mee voor de kwalificatie van de EK en Blind roept spelers als Riedewald op, die in Europa met hun club hopeloos afgingen. Spelers die keer op keer lieten zien het goed te doen in de eredivisie, maar het internationale niveau nog niet aan konden. Nu ga je gewoon de kwalificatie voor het WK in en wil jij het gewoon weer met deze spelers gaan doen. Want dat kunnen we ons volgens jou veroorloven. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoop toch echt dat we eens afstappen van dat eredivisie niveautje bij het Nederlands elftal en onze beste spelers opstellen om het eindtoernooi te bereiken. En ja dit begint met de oefenwedstrijden, omdat je daar de spelers alvast in een systeem en als team aan elkaar kan laten wennen.

3 januari 2016 om 11:00

Volgens mij kon Nederland zich een jaar geleden nog gewoon plaatsen. Er was dus geen reden om Pieters geen kans te geven.

Blind doet zijn naam opnieuw alle eer aan. Het wordt nu toch ondertussen hoog tijd, dat hij zijn biezen pakt. Belachelijkbgewoon dat Pieters niet eens een kans krijgt. Wat hebben die andere gastjes eigenlijk gepresteerd? Soms een beetje uitblinken bij een club dat blij mag zijn dat het misschien bij de europese middenmoot behoort.

3 januari 2016 om 13:19

Omdat we voor de positie waar Pieters speelt we gewoon betere opties hebben.. Pieters is een leuk spelertje voor een club die puur op de counter speelt.. Voetballend is hij erg matig. opbouwen kan die niet. Oranje speelt normaal gesproken met de drang naar voren, dan heb je aan een matige speler zoals Pieters niks..

3 januari 2016 om 13:38

Dit is nou precies het probleem met het Nederlandse voetbal tegenwoordig. We vragen zoveel van onze verdedigers dat we vergeten dat ze iets moeten beheersen waar het echt op neerkomt, namelijk het verdedigen zelf!

Hij hoeft toch niet per se te kunnen opbouwen als hij maar zijn belangrijkste taak uitvoert? Zolang hij zijn directe tegenstander weet uit te schakelen en dit gevaar kan neutraliseren doet hij het gewoon naar behoren. We hebben voldoende spelers achterin die kunnen opbouwen. Laat het opbouwen maar over aan een De Vrij bijvoorbeeld. Of de spelverdeler komt terug om de verdediging te ontlasten door de bal op te eisen.

Pieters is altijd een solide kracht geweest. Nooit een geweldige voetballer maar doet zijn taak. Niets meer dan je eigenlijk van een linksback verwacht. Fysiek doet hij aan de eisen van het topvoetbal en kan ook het hoge tempo aan. Kongolo en Riedewald lopen ver achter op Pieters in hun ontwikkeling. Het is daarom ook verbazingwekkend dat Pieters er gewoon niet vast speelt in Oranje.

Klopt inderdaad Erik. Je bent zelfs beter en speelt wekelijks tegen de beste spelers van de wereld. Je hebt alleen 1 probleem : je hebt geen Ajax verleden. Maar ik kan van je genieten bij Stoke city. Wekelijks een van de betere en wat een rust die hij uitstraalt.

3 januari 2016 om 19:27

Juist ja....want Hiddink was natuurlijk ook een bondscoach met een Ajax verleden

dat pieters niet word opgeroepen is gewoon schande hij speelt wekelijks tegen de beste spelers ter wereld maar blind roept liever jongens op die nog niets bewezen hebben in de mickey mouse league.
en maar blijven volhouden dat hij geen voorkeur voor een club heeft lachwekkend gewoon.

3 januari 2016 om 11:10

En altijd maar Blind de schuld geven terwijl de 2 vorige bondcoaches hem ook niet zagen zitten
Bij van Dijk hetzelfde verhaal veel geschreeuw maar als hij er dan een keer bij is komt er geen kl...e uit

3 januari 2016 om 11:45

Van gaal deed het anders prima zonder Pieters dus dat in onzin. En alleen de LB positie veranderen had de kwalificatie ook niet gered.

3 januari 2016 om 12:10

Van Gaal deed het wel vooral goed met vijf verdedigers en alle ballen op een bizar in vorm zijnde Robben voorin. Het spel leek verder nergens op naar mijn mening.

3 januari 2016 om 13:38

nee klopt maar vgaal gebruikte daley blind daar en danny blind spelers die zich nog niet eens in de eredivisie bewezen hadden dan is het schande dat pieters gepaseerd word terwijl hij in england alles speelt tegen de beste spelers vd wereld .
en dan hebben we het nog maar over een positie.

3 januari 2016 om 15:09

De grap van de dag, de speler die de gouden bal won in de eredivisie heeft zich nog niet bewezen in de eredivisie. Hahahaha, ik krijg gewoon buikpijn van het lachen.

Pieters was zelf een schande met zijn zeer agresieve gedrag, zijn vele gele en rode kaarten in de eredivisie en als klap op de vuurpijl, de ernstige blessure die hij opliep toen hij voor de camera een ruit insloeg met zijn blote handen. Ook nu bij Stoke alweer zeven gele kaarten in een half jaar. Kan me heel goed voorstellen dat de diverse bondscoaches hem een risico vonden. Op een Wk en/of EK wordt er continentaal gefloten, niet brits.

Speelt iedere week tegen waardoor tegenstanders. Doet het goed. En staat iedere keer z'n mannetje.
Kan begrijpen dat de bondscoach wat talenten wilt zien.
Maar je stelt toch altijd de spelers op de op dat moment in vorm zijn.
Dat hij Riedewald linksback zet. Terwijl hij CV speelt bij Ajax. Is voor mij ook een raadsel.
Pieters verdient een plek in het Nederlands elftal. Heb je ook wat ervaring achterin.
Als je iedere week goed presteert kan ik zn ergenis wel begrijpen. Is persoonlijk het hoogst of. Het mooiste haalbare niveau als speler.

Volgens mij hebben we bij het Nederlandse elftal nu een probleem qua leeftijd. Dus is Pieters meer dan welkom. Ik kan me indenken dat een bondscoach per wedstrijd bekijkt wie hij inzet, maar Pieters verdient een kans. Laat hem een keer spelen, en je ziet misschien het verschil tussen wekelijks spelen in de pl of wekelijks in de eredivisie.

Prima verdediger en kan in oranje spelen tegen de sterkere tegenstanders en dan Willems tegen de minderen omdat hij aanvallend beter is.

Ik vond hem vroeger een zwakke back die nooit in het NL elftal hoorde, Maar hij is heel erg volwassen geworden bij Stoke, ik kijk af en toe een wedstrijd van Stoke en hij haalt gewoon een voldoende daar, hij verdiend zeker een plek bij NL, Geef die jongen eens een kans hij hunkert zo erg ernaar

Pieters is in ieder geval verdedigend veel sterker dan Riedewald en Kongolo en dat lijkt me toch de belangrijkste taak van een linksback. We moeten eens ophouden met allemaal voetballers op te leiden die van alles een beetje kunnen en dus op topniveau tekort komen.

Deze jongen moet zeker een kans krijgen, echter was Riedewald in de wedstrijden waar hij tot nu toe speelde voor NL zeker niet verkeerd. Om hem nu weer te laten vallen toont ook geen karakter, oproepen kan in ieder geval geen kwaad.

Ik zou hem gewoon is laten spelen, vind het logisch om hem die kans te geven. En idd de jeugdigheid van kongolo en riedewald is gewoon een risico.

Zeker doe je niet onder Erik! Als die broekies goed genoeg waren zaten hun wel in een betere competitie! En dat eeuwige gelul over talent en ontwikkeling hebben we op het moment geen flikker aan! Zagen we allemaal wel in de oh zo geweldige kwalificatiereeks!

3 januari 2016 om 13:24

Jup dat zagen we inderdaad hoe met name Hiddink het voor ons verkloot heeft, Blind had er ook een deel schuld aan, maar het leed was al grotendeels geschied door Hiddink... Daarnaast is er buitengewoon veel interesse voor spelers als Kongolo en Riedewald door buitenlandse grote clubs.. Grotere clubs dan bijvoorbeeld stoke.. Pietersen kan er gewoon niet tegen dat hij zowel voetballend als verdedigend voorbijgestreefd is door jongere spelers.

3 januari 2016 om 13:42

blind had ook voor een ander systeem kunnen kiezen maar die ging gewoon door met waar hiddink geeindigd was alleen dan met nog meer onervaren jongens.

Misschien moeten we eens stoppen met talenten op te roepen voor het nl elftal. 3 goede wedstrijden in de ED en ze staan in de basis. Laat ze lekker in jong oranje spelen. Na een volwaardig seizoen in de basis dan pas oproepen en niet onder de 21.

Je kan merken dat Pieters al een tijdje buiten NL speelt en daarom geen duidelijk overzicht heeft dat hij voorbij gestreefd word de nieuwe generatie voetballers die jonger en wat belangrijker is, talentvoller zijn. Heerlijk die zelfoverschatting.

3 januari 2016 om 11:56

Denk je nou echt dat Riedewald en Kongolo kunnen tippen aan het niveau van Pieters op linksback?

3 januari 2016 om 12:07

Juist... Het is duidelijk dat wij onze talenten die in Nederland spelen overschatten. Pieters is voetballend geen topper, maar verdedigend 3 keer zo goed als Kongolo en Riedewald (die overigens geen LB is). Alleen om die reden al, is het kansloos dat de bondscoaches de afgelopen jaren geen beroep op hem gedaan hebben.

3 januari 2016 om 13:22

@jopie22

Maar de reden dat hij zin plek verloor was toch dat hij geen zelf beheersing had en een ruit insloeg voor de camera waarbij hij zichzelf ernstig verwondde?

4 januari 2016 om 04:14

Hou eens ff op. We hebben ook gezien hoe Riedewalt zich gemanifesteerd heeft in de EL met ajax.. zeeeeer solide

3 januari 2016 om 12:21

Jonger en talentvoller en nog lang niet klaar om ons in een simpele poule naar het EK te laten gaan! Hou toch op man! Ik word zo moedeloos van het gehype van kneusjes die net een seizoen redelijk gespeeld hebben in de eredivsie! Bij welke club dan ook!

3 januari 2016 om 12:36

Janta, Riedewald en Kongolo mogenop dit moment de schoenveters van Pieters nog niet strikken. Ze zijn beiden talentvol, maar Pieters is gewoon een niveau hoger. Die jongen speelt op het hoogste niveau en weet wat hij wel en niet kan. Overigens vind ik dat Kongolo weinig stappen maakt, dus ik vraag me af of die überhaupt ooit het niveau van Pieters haalt.

3 januari 2016 om 13:45

ja buiten nederland lachen ze dan ook om onze competitie en hoezo voorbij gestreefd wat hebben die jonge jochies dan bewezen ten opzichte van pieters die elke week speelt en goed speelt in de grootste en sterkste competitie ter wereld .
precies helemaal niets

Dat maken de toeschouwers en de bondscoach wel uit Pieters. Dat zeg je niet over jezelf.
En het feit dat jij t schijnbaar nodig acht dit te zeggen, zegt ook iets over hoe zeker je ervan bent. Als je echt zo goed bent hoef je dit namelijk noet te zeggen...

3 januari 2016 om 11:58

Hij is één van de betere linksbacks in de Premier League. Schandalig dat hij afgelopen jaar niet eens werd opgeroepen.

Met Pieters in de basis hadden we zeker meer kans gehad om ons te plaatsen voor het EK.

3 januari 2016 om 13:30

Op basis van wat?? Van de spelers die op die positie staan/geselecteerd worden is hij de zwakste schakel. Komt voetballend veel te kort.. Laat verdedigend geregeld steken vallen.. En dan nog zijn zelfbeheersing die hij niet altijd onder controle heeft

3 januari 2016 om 13:45

Een zwakke schakel?? Er staan behoorlijk wat zwakke schakels in Oranje. Maar Pieters laat bij Stoke al jarenlang zien een goede betrouwbare back te zijn. En dat is op het niveau Premier League! Hij heeft net een mooi nieuw contract tot 2020 gekregen, omdat Stoke zo tevreden over hem is.

3 januari 2016 om 13:54

ik heb het over spelers die op zijn positie spelen.. Niet over de rest van Oranje.. Van de 4 is hij beduidend de zwakste.

Ik vind het eigenlijk kiezen tussen de lamme, de blinde en de schele. Alle drie zijn ze (voorlopig)niet goed genoeg voor de internationale (sub)top. Het is hopen dat Willems zo snel mogelijk weer op zijn oude niveau terugkomt.

3 januari 2016 om 11:59

Idd willems is gewoon de beste lb van nl klaar

Pieters haha.
Blijf lekker bij stoke spelen.
Hij weet dat hij niet onder doet oke meneer pieters is goed

Blind is blind voor spelers buiten de eredivisie, enkel zn lievelingetjes buiten de eredivisie roept hij op.

3 januari 2016 om 12:07

Blind is niet de enige die daar last van heeft. Ook Van Dijk en Douglas zijn heel lang niet of helemaal niet opgeroepen.

3 januari 2016 om 13:34

En toen werd van Dijk opgeroepen, zakte hij gigantisch door het ijs.. Dus was de reden dat hij niet eerder opgeroepen was meer dan terecht..

4 januari 2016 om 04:17

Wie zakte er niet door het ijs tijdens de wk kwalificatie. Allen snijder was behoorlijk. ..

Pieters is zelfs beter dan de alternatieven. Hij is echter meer een noeste verdediger en bij Nederland willen we liever verdedigers van 60 kilo die goed een pass kunnen geven. Belachelijk dat deze man er nooit bij zit. Stoke dit het zeer goed dit jaar en Pieters is een belangrijke speler. Ik denk eerlijk gezegd dat Stoke op het moment beter is dan de huidige Nederlandse top met spelers als Arnautovic, Shaqiri en een opgeloeefde Bojan.

Het word inderdaad tijd dat Pieters opgeroepen word. Voetballend geen geweldenaar, maar vededigend wel erg sterk. Maar goed, Hollandse school... Er zal wel weer gekozen worden voor een Riedewald (die geen back is) op de linksback positie. Kansloos gedoe eigenlijk. Daarbij, waarom heeft Ake nog niet een kans gekregen? Doet het toch aardig goed bij Watford en is talentvol.

Hij is toch niet zo oud toch? Of wel? Vind het amateuristisch dat hij nooit gebeld is hoe of wat. Precies zoals hij al zegt dan kan mijn zwakke punten verbeteren maar ook gewoon netjes van joh bij de oude bondscoach was er plaats voor jou maar bij mij (hiddink, blind) zien wij geen rol voor jou weg gelegd. Lijkt mij meer dan logisch maar goed.

3 januari 2016 om 15:27

Dus iedere bondscoach moet een oud-international bellen hoe af wat? Heeft hij geen tijd voor.

jankerd! ga eens een seizoen lang voetballen en ga dan rechtstreeks in gesprek met blind, niet via de media... ps. is alles weer goed met je arm?

Als ik bondscoach was dan waren Kongolo en Riedeald helemaal geen concurrenten voor Pieters. Pieters speelt op het hoogste toneel, Stoke presteert goed en Pieters weet heel goed wat hij wel en niet kan. Ik heb toch het idee dat Blind (en ook Hiddink en Van Gaal) eerst naar de Nederlandse competitie kijkt en daarna pas naar het buitenland. Het niveau in Nederland is echter zo gedaald dat je sneller naar de spelers in het buitenland moeten kijken.

Kongolo en Riedewald zijn ook geen LB van nature.

3 januari 2016 om 15:24

Dat was een Numan ook niet, heeft het toch best behoorlijk gedaan op de linksback positie in oranje.

Toen hij nog bij psv voetbalde was het vooral een gevalletje 'bij gebrek aan beter'. Maar nu vind ik zeker dat hij tenminste wel een kan mag krijgen, tuurlijk zijn Kongolo, Riedewald en op dit moment zeker Willems in potentie beter dan Pieters maar tegen landen waar je niet tegen kan voetballen is een type speler Pieters misschien wel handiger

Als je niet onderdoet voor 2 jonge talenten, terwijl je zelf al aardig op leeftijd bent, vind ik het niet meer dan logisch om de jonge spelers de kans te gunnen. Immers zij kunnen de extra ervaring nog goed gebruiken, maar kunnen nog veel langer mee.

Zeker als je weet dat het volgende toernooi op zijn vroegst pas over 2,5 jaar is....

Lijkt mij dat het logisch is om Willems, Pieters en Aké uit te laten maken wie de vaste linksback wordt richting het WK van 2018. Dit zijn specialisten (hoewel Aké ook als defensieve middenvelder kan spelen), geen centrale verdedigers als Riedewald en toch ook Kongolo.

In ieder geval kan Pieters met zijn ervaring wat toevoegen aan de wankele verdediging. Overigens, in een 5-3-2 opstelling moet hij zich natuurlijk nog bewijzen, maar daarvoor lijkt alleen Willems en mogelijk Van Aanholt geschikt.

3 januari 2016 om 15:23

Waarom Ake? Die jongen heeft er net een halve seizoen opzitten...

Hij heeft gelijk. Zijn constante niveau met weinig foutjes is zelfs hoger dan Kongolo en Riedewald. Die spelers worden vooral op potentie geselecteerd. En niet op prestatie. Riedewald is al helemaal een lachtertje. Gepresenteerd als nieuwe Rijkaard, maar blunderde al zo vaak met het laten lopen van zijn man en veroorzaken van goals. Overhypt en overschat. Voor potentie koop ik niks. Je moet in oranje nu presteren, niet straks. Willems is veruit de beste als ie fit is, maar daarachter zou Pieters in zijn huidige vorm moeten staan, en niet die twee kleuters.

Waarom niet? Hij speelt wekelijks in de premier L en staat zijn mannetje .Hij heeft zeker een punt Pieters

3 januari 2016 om 15:21

Maar heeft in het grote oranje nooit kunnen overtuigen.

Deze man heeft al 3 jaar een basisplaats bij Stoke en nog wordt hij niet opgeroepen. Fysiek zoveel verder als de rest en bakken ervaring. Daarnaast pas 27. En dan gaan we experimenteren met Riedewald. Blind geeft dan weliswaar aan dat hij geen voorkeur voor Ajacieden heeft, maar Riedewald linksback slaat natuurlijk nergens op. Mits iedereen fit is, is dit imo de beste opstelling. Het gaat puur om de balans in je elftal. Jongens als Blind, Dost, Tete, Bazoer, Karsdorp, Hendrix, Bruma kunnen eventueel in de basis komen maar zijn er nog niet klaar voor.

Krul
Janmaat
De Vrij
Van Dijk
Pieters
Wijnaldum
Clasie/De Jo
Robben
Sneijder
Depay/Elia
Huntelaar
3 januari 2016 om 14:17

Harstikke leuk een opstelling geven in een ideale wereld maar tijdens de wedstrijden van Oranje waren er veel geblesseerd uit jouw opstelling. Anderen speelde weer geen enkele wedstrijd voor hun club. En juist op die plekken wijk je af van de daadwerkelijke opstellingen waarmee gespeeld werd.

4 januari 2016 om 21:10

lachwekkende achterhoede.. Van Dijk is gewogen in Oranje en is veel te licht bevonden.. De wedstrijden waarin hij speelde komen de tegendoelpunten op zijn conto.. Pieters.. heeft sowieso nog drie zo niet vier betere spelers voor zich.
Janmaat.. ook te licht voor het Nederlands elftal, veel te twijfelachtig allemaal van zijn kant

Dit is nu een speler van de generatie 25-30 jaar die wel mee kan met het NL elftal. Nu heb je er eindelijk 1 en dan roep je hem niet op. Pieters doet het fantastisch in Engeland en misschien dat Kongolo en Riedewald meer talent hebben, Erik speelt goed op een hoger niveau dus vind ik dat hij de 2e linksback moet zijn achter Willems.

Die rechtsback deed het ook zo geweldig in Engeland, ene Janmaat. Heeft mij niet kunnen overtuigen in het Nederlands elftal. Neem aan dat Hiddink en Blind daar ook wel achter zijn gekomen en hebben gegokt op jongens uit de Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren