Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Italiaanse krant pakt uit: ‘Napoli in gesprek met Ajax over Klaassen’

Laatste update:
/

Davy Klaassen werd afgelopen zomer al in verband gebracht met Napoli en de Italiaanse krant Corriere dello Sport pakt zaterdag opnieuw uit met een verhaal over de Ajacied. Volgens de krant zijn er onderhandelingen gaande tussen Ajax en Napoli: het zou gaan om een transfersom van circa acht miljoen euro.

Het moet raar lopen wil Ajax akkoord gaan met acht miljoen euro. Klaassen heeft onlangs zijn contract verlengd en afgelopen zomer werd er nog gesproken over een mogelijke transfer van achttien miljoen euro.

Volgens het dagblad heeft Napoli korte lijnen richting Klaassen en dat heeft alles te maken met Sören Lerby, de zaakwaarnemer van de aanvoerder van Ajax. Lerby is ook de zaakwaarnemer van Dries Mertens, speler van Napoli. Overigens werd Klaassen de voorbije periode ook in verband gebracht met clubs als Juventus en Internazionale.

Napoli is een mooie club voor Davy Klaassen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij mijn football manager verkocht ik hem voor 40 miljoen aan Napoli. Zou mooi zijn

19 december 2015 om 12:36

Als er meer dan 15 word geboden zou ik zeggen doen.

19 december 2015 om 12:40

Gebeurt niet. Italiaanse clubs doen dit zo vaak onder mom van niet geschoten altijd mis. Ajax gaat hem ten eerst nooit voor 8mil gaan. Ten tweede wil Klaasen sws nog een jaar in adam spelen dus ik vrees er niet voor. Napoli gaat bijv. Ook niet ineens 15mil of meer bieden dus hier zal het voor nu wel bij blijven. Volgende keer beter in de wandelgangen?

19 december 2015 om 20:17

Haha en daarom hebben ze 20 geboden...

19 december 2015 om 12:41

Haha ik had gisteren ook een bod van Napoli bij Football Manager voor hem, helaas geen 40 Miljoen :-
P

19 december 2015 om 12:41

Voor 15 verkopen en Ziyech voor 8 halen. Ideale scenario, maar dat zie ik niet gebeuren want Davy wilde nog minimaal anderhalfjaar bij Ajax blijven en hij is een echte Ajacied.

19 december 2015 om 12:46

Ik denk dat Ajax bij een vertrek van Klaassen helemaal niemand haalt, het middenveld is namelijk al heel druk bezet.

19 december 2015 om 12:47

Hier ben ik ook voor

19 december 2015 om 13:17

8 voor Ziyech is al veel hoor, ja, huj is het waard, maar Twente accepteert 5 ook al wel.
Dat zou wel de perfecte vervanger zijn. Jammer dat er nu zoveel middenvelders bij Ajax rondlopen want Ziyech is van een bijzondere klasse, die heeft zoveel creativiteit, zo iemand moet je in je selectie hebben.

19 december 2015 om 13:20

Twente zou gek zijn als ze een bod van 5miljoen op ziyech zouden accepteren

19 december 2015 om 13:20

Ziyech is een van de beste middenvelders van Nederland. Waarom zouden ze akkoord gaan met 5? Loopt zn contract volgend jaar af of zo?

19 december 2015 om 13:30

Uhh, Twente gaat niet zo lekker financieel gezien. Die Moet deze winter verkocht worden.

19 december 2015 om 13:36

Nee, omdat ze minimaal een speler moeten verkopen (een aantal miljoen moeten verdienen daaraan) in januari om voort te kunnen blijven bestaan (dit was namelijk een eis van de gemeenteraad). Ziyech lijkt daar een uitgesproken kandidaat voor. Wil weg en is het geld waard.

19 december 2015 om 14:16

Ajax-Bayern! Eindelijk iemand met verstand, van de beek komt eraan en !Nouri kan de kans krijgen, prima bezet het middenveld van Ajax.

10 miljoen voor Klaassen in de zomerperiode is redelijk, tijd zat om een vervanger toe te passen in het team. In de winter zal ik het dubbele vragen, korter de tijd om een vervanger in te passen wat dus direct resultaat heeft op het voetbal.

Klaassen is een geweldige aanvoerder, zie hem liever blijven maar meer als dat is hij niet waard, is te vaak nog onzichtbaar in de kleinere wedstrijden.

19 december 2015 om 14:18

Ziyech is goed op het Nivo van Twente ! Stapje hoger kan hij door de mand vallen ! Hier zijn jammer genoeg vele voorbeelden van. De enige van de zogenaamde toppers is Davey propper die het wel red. Dus ook Ziyech is een zeer groot vraagteken en ben bang dat hij het niet red !

19 december 2015 om 12:47

Idd, waar halen ze het vandaan? Hij wil zelf niet en Ajax wil hem niet kwijt. En dan de prijs....voor je aanvoerder die net zijn contract verlengd heeft. Humor.

19 december 2015 om 13:19

8 miljoen voor een redelijk talent in een serieuze vormdip lijkt mij meer dan redelijk. Klaassen is nu niet meteen een wereldwonder, als ik het voor het zeggen had bij Napels had ik die 8 miljoen op die goeie van Twente geboden, Ziyech ofzoiets? Die heeft al veel meer laten zien en aan alles zie je dat dat een echt groot talent is, het verschil tussen Klaassen en Ziyech is groot vind ik. En dat ie aanvoerder is van Ajax had 20 jaar geleden mss indruk gemaakt, maar nu... Dat zegt clubs uit competities als de Serie A en de andere traditionele grote niet veel meer hoor.

19 december 2015 om 13:57

Serieuze vormdip... Waar haal je deze onzin precies vandaan dan? Scoort bijna wekelijks, loopt meeste meters, is gevaarlijk in loopacties ed. Hou toch op vormdip

19 december 2015 om 14:07

Van hier op vz. Verder moet Klaassen een andere stap maken, en zie ik hem beter in de BL passen dan in de Serie A. Klaassen is niet verfijnd genoeg om te oppereren in kleinere ruimtes, en in Italie zijn de ruimtes erg klein en dan vooral aan de baklijn. Zijn loopvermogen en inzet gaan goed passen in Duitsland denk ik.

Als Overmars hem werkelijk voor 8 miljoen verkoopt dan is Overmars echt een zeer slechte TD!

19 december 2015 om 12:37

Maar, hoeveel meer zou hij waard zijn dan? Met alle respect, hij is niet een speler met bijzondere kwaliteiten. En er lopen meer van deze types rond. Daarbij speelt hij momenteel gewoon niet top. 8M is denk ik niet eens zo'n gek bedrag.

19 december 2015 om 12:41

Minimaal 20 miljoen, tenminste dat zal ajax ontvangen voor hem! International, aanvoerder ajax, lang contract. Heeft ie nog een contract voor 1 jaar gaat ie net zoals Siem de jong of eriksen voor zo'n 12 miljoen de deur uit. 8 miljoen is veel en veelste weinig voor iemand met een doorlopend contract!

19 december 2015 om 12:43

@jopie22 En jou club wil 15 mil voor Ziyech en 5 voor Tapia? Dat is pas realistisch. Dan mag Ajax ook 15 vragen voor Klaassen.

19 december 2015 om 12:49

Haha dan mag ajax er 30 vragen bedoel je. Ziyech denk na zichzelf nl. Aan niemand en dus weet je als team dat als het even slechter gaat een Ziyech direct weg zal proberen te gaan of als hij de kans krijgt je vrijwel direct zal verlaten.

19 december 2015 om 13:02

Aanvoerder van Ajax, dat zal indruk maken bij de onderhandelingen. En als international heeft hij nog niks kunnen laten zien. Dus ik zou t knap vinden als je m nu voor meer dan 12 miljoen verpatst.

19 december 2015 om 14:46

Nou blijkbaar wel want er is al een bod van 20 miljoen naar de prullenbak verwezen

Het volgende topic over klaassen op voetbalzone zegt eigenlijk alles..

19 december 2015 om 12:38

Haha dont worry die gaat echt niet weg voor 8mil. Als je dit gelooft dat het ook echt gebeurt moet je nog even wat bijslapen

19 december 2015 om 13:26

Tuurlijk weet ik dat ie voor minder dan 15 niet weg gaat, maar was meer reactie op twente supporter die overdreven bedragen vragen voor hun spelers.

8 tot 12 miljoen is denk ik het maximale wat Napoli wilt betalen. 18 miljoen is een vrij hoog bedrag, daar kan je een gewaardeerde routinier van halen. Lijkt me een prima speler voor Napoli, maar ik denk dat hij net als Mertens tussen bank en basis zou gaan schommelen. Ik denk dat het voor Klaassen beter is om naar een andere club te gaan, waar de kern minder vast is of waar het net wat minder loopt dat je makkelijker een positie verovert.

19 december 2015 om 12:40

Als Ajax de belangrijkste speler voor minder dan 20 miljoen verkoopt dan gaat er echt iets mis.

Klaassen is een jongen met potentie om de Europese subtop te halen. Daar kun je zeker als Ajax zijnde een hoop miljoenen uit halen. Ik zou zeggen Strootman achtige bedragen.

19 december 2015 om 12:44

"klaassen is een jongen met potentie om de Europese subtop te halen."
Dat is ook net het probleem, Napoli is al de subtop dus die willen spelers die dat niveau al gelijk halen of spelers die het niveau kunnen halen, maar dan wel met de voorwaarde dat hij niet teveel kost. 18 miljoen is simpelweg teveel voor Napoli. De Italiaanse subtoppers geven nou eenmaal niet zoveel uit als Engelse clubs. Voor 18 miljoen kan je hem enkel aan een Engelse club verkopen, want ook Duitse en Spaanse clubs zoeken een alternatief voor dat bedrag.

19 december 2015 om 12:40

Inderdaad. Hamsik speelt hij nooit uit de basis, daar hij de captain is en helemaal is opgebloeid sinds Sarri trainer is. Voor de andere posities is hij niet controlerend of snel genoeg.

Dit kan denk ik beter in de topic van wandelgangen..

Lol of plaats dit bericht niet of gewoon in de wandelgangen... 8 miljoen hahaha

19 december 2015 om 12:39

Onzin bericht dus.. Voor 8 miljoen neemt ajax de telefoon nog niet eens op en ze zouden vlgs dit bericht in gesprek zijn....

Lang contract, international, aanvoerder ajax.. 8 miljoen??

8 miljoen? Ik maak me hier totaal geen zorgen over een vetrek van Klaassen. Als ze het driedubbele neerleggen valt er pas te praten lijkt me.

19 december 2015 om 13:51

Als er een ploeg is die dat wil neerleggen voor zo een matige speler, dan zijn ze echt helemaal gestoord. Klaassen is pure middelmaat en zal nooit een (sub)topspeler worden.

20 december 2015 om 02:47

ok, groetjes...

Onzin bericht, Overmars verkoopt geen A-spelers voor 8 miljoen en al helemaal niet als ze langdurig vast liggen. Maar goed, kranten, moeten ook vol.

Met een beetje goed onderhandelen moet Ajax hier toch wel zeker 10 a 12 miljoen uit kunnen halen. Klaassen is een nuttige speler die langzaamaan zijn vorm weer wat hervindt. Volgens mij hoeft Ajax niet te verkopen en hoeft Klaassen niet per se weg. Aan de andere kant, er komen spelers aan bij Ajax met meer talent als ik de verhalen moet geloven, dan is het niet verkeerd om nu wat geld te pakken en ruimte te creëren voor Nouri, vd Beek en of Sinkgraven.

19 december 2015 om 12:47

Afgelopen zomer schijnt er nog een bod van 18 miljoen euro te zijn afgewezen. Ajax gaat hem dan echt niet voor 10 of 12 verkopen. Natuurlijk moet hij zoals jij aangeeft niet te lang blijven hangen, dat is voor zowel zijn als Ajax ontwikkeling niet goed maar 1 of 2 jaar moet er echt nog wel inzitten voordat de andere spelers klaar zijn het over te nemen.

Als Napoli echt een bericht stuurt naar Ajax waarin ze 8 miljoen bieden dan gooien de bewindslieden het met tranen van het lachen in de ogen in de prullenbak. Dus van goed onderhandelen is geen spraken.

Edit: Ajax slaat dus zelfs 20 miljoen af! Ik zelf zou hier toch wel bij onderhandeld hebben. Maar het zegt natuurlijk genoeg dat die 10 a 12 miljoen die jij op noemt behoorlijk ongegrond is.

19 december 2015 om 14:39

Ja, ik vind 20 miljoen een prachtbod op deze speler. Hij is geen international, of in ieder geval niet bepaald vast en was lange tijd dit seizoen niet in beste doen. Daarnaast natuurlijk wel behoorlijk blessuregevoelig (een Vilhena heeft met 2 jaar jonger slechts 10 wedstrijden minder gespeeld in het eerste bijvoorbeeld).

Maar goed, Ajax is niet genoodzaakt te verkopen, dus kunnen ze het afwijzen. En als ze het echt te weinig vinden moeten ze het ook gewoon afwijzen. Maar het zou mij niets verbazen als zo'n bod als vandaag er nooit meer zal komen voor Klaassen. 20 miljoen is echt heel veel geld voor een speler uit de eredivisie, PSV kreeg nog niet eens de helft voor Mertens. En met de concurrentie op zijn positie van aanstormende talenten (die worden naar het schijnt wereldtop, dat zit er i.m.o. voor Klaassen niet in), zijn blessuregevoeligheid en het feit dat het een speler is die het vooral van inzet moet hebben vind ik het echt een heel hoog bod.

"het zou gaan om een transfersom van circa acht miljoen euro." Tja zelfs als Klaassen al zou willen, dan zou Ajax nooit dit bedrag accepteren. Hij is jong, heeft een lang contract, Ajax heeft geld zat en hij heeft aangegeven voorlopig nog niet weg te willen.

Bovendien, op dit moment zou hij het niveau aankunnen van Napoli, maar nog 1 of 2 jaar in Amsterdam en hij is dat niveau wel ontstegen. Er wordt vaak onderschat dat op zijn leeftijd spelers nog ontzettend veel groeien, helemaal spelers die het van tactisch inzicht en loop vermogen moeten hebben zoals Klaassen.

19 december 2015 om 12:48

Je naakt een grapje zeker? Klaassen kan niet eens mee met het niveau in de EL tegen clubs als Celtic. Bij Napoli zal hij niet verder dan de bank komen. Hamsik is minimaal drie klasse beter.

19 december 2015 om 13:59

Ach lekker opportunistisch om dat te zeggen na het debacle van Ajax. Op CL niveau deed hij als 21 jarige wel gewoon goed mee. Als we de feiten gewoon op een rijtje zetten:
- 22 jaar.
- Aanvoerder
- Cl/el ervaring
- Nederlands elftal speler

Een club als Napoli kan alleen maar dromen om een speler als Klaassen te kopen. Zoals ik ook al in mijn initiële bericht aangeef moet je zijn jonge leeftijd niet onderschatten, en dat terwijl hij veel last heeft gehad van blessures tot nu toe. Klaassen is het type speler dat het van inzicht en kracht moet hebben, zijn inzicht zal zijn hele carrière groeien en zijn kracht zal tot 27-28 jaar blijven groeien. Dus ondanks wat hij nu allemaal al bereikt heeft zit er nog een bizar groot groei potentieel in.

Dus ja leuk hoor dat opportunistisch geblaat maar daar kan ik niets mee.

19 december 2015 om 14:04

Correctie: Klaassen kan enkel dromen van een club als Napoli.

19 december 2015 om 14:47

Goed onderbouwd! Nu ben ik helemaal over qua gedachten!

19 december 2015 om 14:47

Dat rijtje van jou stelt echt bar weinig voor. Aanvoerder van een team waar de rest tussen 17-20 jaar is is niet zo bijzonder. Zijn El/cl ervaring maakt ook niks uit aangezien hij in Europese wedstrijden 9 van de 10 keer door de mand valt en spelers als Klaassen zijn de reden dat Oranje deze zomer niet naar Frankrijk gaat. Zoals Alexdelpiero10 al zegt, als er iemand is die mag dromen van deze transfer is het Klaassen wel

19 december 2015 om 15:47

Surreal

Soms moet iets niet onderbouwd worden, wanneer het zo duidelijk is als nu. Klaassen heeft het niveau niet voor Napoli, Napoli heeft zowat het sterkste aanvallende compartiment van de Seria A, Hamsik speelt op de 10 en dat is een sensationele speler onder Sarri, die gaat meneer middelmaat Klaassen er in geen honderd jaar uitspelen. Klaassen mist techniek, mist een actie en mist creativiteit, in Italia zitten de ruimtes voor in en rond de 16 allemaal potdicht, je komt daar continu tegen hechte inzakkende defensieve blokken, 95 procent van de Italiaanse clubs speelt verdedigend tegen Napoli dat bekend staat om haar klasse aanval. Wat heeft zo'n Klaassen dan volgens jouw in godsnaam te zoeken bij Napels? Vertel jij het mij maar, want ik zie het niet.

Wat mij betreft mag hij wel weg voor een bedrag van rond de 10 mil.
Er staan op zijn positie meerdere talenten op de deur te kloppen, waaronder supertalent Nouri. Ik zal Klaassen niet missen, gun hem ook wel een mooie transfer verder

Liever vandaag dan morgen. Begrijp me niet verkeerd, maar op zijn positie maar een ander type speler staan bij Ajax.

Napoli is een mooie club voor Klaassen. Een niet al te grote stap dus zal hij wel spelen daar.

Maar niet voor 8 miljoen met meer dan een jaar contract. En al helemaal niet in de winter. Van de zomer weg voor 15-20 miljoen. Dat zou prima zijn.

19 december 2015 om 13:16

Van ajax naar Napoli is een te grote stap vind ik, tevens staan stuk betere spelers op zijn positie..

Napoli zou een mooie club voor Klaassen zijn, maar ik vind niet dat hij toe is aan een stap hogerop. Hij is de leider bij Ajax, maar dat maakt hem nog niet klaar voor een stap hogerop. En voor 8 miljoen zou ik hem al helemaal niet laten gaan. Hij is er niet minder goed op geworden de afgelopen seizoenshelft. Als hij met zijn oude contract 18 miljoen waard is, dan mag hij met zijn huidige contract minstens 25 miljoen kosten.

Dat is omdat de Italiaanse top zich financieel niet meer kan meten met de echte top in het voetbal. Dan proberen ze spelers jong en niet al te duur aan zich te binden. Maar Klaassen gaat dit niet doen. Hij wil nog even bij Ajax blijven. Hij hoeft toch niet weg.

Ik denk dat ze het driedubbele willen. Wat ik overigens overdreven vind. Net zoals de hype rond dit joch. Ik vind het geen geweldenaar. Hij staat in de pikorde boven Wijnaldum en Propper maar die twee zijn allebei beter. Hij is niet slecht, maar ik heb hem al zo vaak zeer matig of onzichtbaar zien spelen dat ik denk: jij ontrekt je ook niet aan de malaise van je team. Dat doen de grote talenten meestal wel.

Kan me niet voorstellen dat Klaassen naar Italie gaat.
Het is een goede voetballer, maar eerlijk gezegd kan ik me hem helemaal niet voorstellen bij een grote club in het buitenland. Middenmoter PL of Spanje misschien, maar is teveel een generalist (beheerst alles, maar blinkt nergens in uit) om bij een topclub aan te haken. Is echt een voetballer die bij bv. een club als Torino of Lazio Roma wel uit de verf zou komen, maar niet voor de echte toppers in Italie. En daar reken ik Napoli wel toe momenteel.

Ik ga er van uit dat dit bericht onzin is, maar ik mag best fantaseren over Ziyech in plaats van de Ajax captain. Ik denk dat we dan aanvallend veel sterker kunnen worden. Hoe dan ook gaat Ajax Klaassen niet verkopen voor 8 miljoen euro. Dat is een lachwekkend laag bedrag.

19 december 2015 om 13:20

Zelfs al gaat Klaassen niet weg, verkoop je Serero bijvoorbeeld, maar nu je Ziyech zo goedkoop kunt binnenhalen moet je dat ook gewoon doen. Echt en goede speler met creativiteit op het middenveld en erg doelgericht.

10-12 miljoen vind ik een reëel bedrag voor Klassen.
Leuk voor de Nederlandse begrippen in de eredivisie maar voor de Internationale sub top vind ik hem wat flets.
Is in veel dingen meer dan aardig, werkt hard maar in de betere competities wordt meer verwacht.
Snap vaak ook niet dat vooral de ajacieden in hem een Internationale topper zien.
Maar dat hebben ze in de regel al snel over hun eigen spelers.

8 miljoen, dat het natuurlijk niks worden. Voor je aanvoerder niet je veel meer vragen, dit is geen reëel bod.

Van ajax naar Napoli is een te grote stap, tevens staan er stuk betere spelers op zijn positie en krijg in italie helemaal geen ruimte en een half uur om na te denken, wat in de eredivisie wel is.

Clubs als sampdoria,Torino,Lazio zijn uitstekende clubs voor hem

19 december 2015 om 13:57

Dries Mertens deed het ook toch??

19 december 2015 om 14:12

Mertens is ook 3 klasses beter vriend... ziyech zou het bijv kunnen in italie, klaassen niet

19 december 2015 om 17:57

Wat een onzin, je doet nou net of de Serie A zo'n wereldcompetitie is. Maar een vrij anonieme speler hier in de Eredivisie (de Roon) is daar 1 van de betere spelers in amper een half jaar tijd. Klaassen zou daar ook 1 van de betere worden, makkelijk

Klaassen moet dit niet willen, zal zeker banken ten faveure van de ook nog maar 28-29 jarige Hamsik, en die kan als het goed is nog wel een paar jaren mee.

Haha dit moet wel een grap zijn. Ajax wees deze zomer nog een bod van 18 mil af van napoli en dan zouden ze nu wel een bod van 10 mil minder accepteren, terwijl hij net zijn contract heeft verlengd en de laatste tijd aardig op dreef is qua goals en assists.

Dan zouden ze met een verdomt goed bod moeten komen. De Italianen een beetje kennende, betalen in termijnen, niet de hoofdprijs betalen lijkt het mij niet logisch dat dit de volgende stap word voor hem. Ik zie hem wel naar een middenmotor in Engeland gaan, misschien een Southampton of Tottenham. Daar zou hij erg goed passen. Of hij moet via Louis naar Manchester United toe kunnen, hij lijkt me ook wel een type waar Louis naar zoekt.

Ajax heeft dat geld niet nodig en Napoli gaat echt niet meer geld betalen voor een speler die europees nog niets klaargespeeld heeft. Langlopend contract of niet. De staat van dienst en de mate van talent van hem hebben wel meer spelers in Europa die zitten in de categorie onder de 10 miljoen (waard). En daarvoor zal Ajax hem niet wegdoen want die verwachten dat hij nog doorgroeit naar topniveau (dan moet Ajax internationaal wel eens een keer wat gaan laten zien want buitenlandse clubs plukken uit de eredivise alleen de echte talenten voor dik geld weg.. )

Is dat de Fabeltjeskrant?
Klaassen gaat niet naar Napoli.
Die gaat nog bergens heen.

Er staat nu op vi dat Ajax net een bod van 20 miljoen heeft afgeslagen.

VI meldt net dat ajax het bod heeft afgeslagen, dus het lijkt er op dat er wel belangstelling is.
Ik snap de belangstelling echter niet. Ik zie hier op VZ vooral heel veel ajacieden klagen over het slechte en doodsaaie spel van ajax. Je zou denken dat Klaassen dan echt zo goed is als men zegt hij het elftal bij de hand neemt of beter nog naar zijn hand zet.
Ik heb het idee dat Klaassen vooral kan excelleren als het team om hem heen al goed is en hij zich kan focussen op zijn eigen spel.
En zo spreek ik mijzelf vrolijk tegen qua niet begrijpen van de belangstelling.
Er vanuit gaande dat Napoli een beter team heeft, of in elk geval een beter draaiend team, dan ajax gaat ie daar vast ook wel beter spelen.

Net alsof Ajax Klaassen gaat verkopen voor dat belachelijk lage bedrag.. En net alsof Klaassen trek heeft in een club als Napoli.. Ik zou zeggen tegen Napoli, zit niet zo te dromen en eet je pizza

Als Ajax 8mil accepteren zijn ze echt niet goed bij hun hoofd daar!!

Daar is totaal niet over te praten in deze context.

Je gaat als Napoli onderhandelen met een club die tientallen miljoenen op de bank heeft staan maar relatief weinig kunnen doen met dat geld. Want grote spelers zitten niet te wachten op de Eredivisie, terwijl ze voor hetzelfde bedrag in de Premier League of Bundesliga kunnen voetballen. De enige kans om goede voetballers te krijgen is voortijdig aan te trekken en ze zo lang mogelijk te behouden. Zo iemand als Klaassen bijvoorbeeld.

Vanuit dat perspectief is iemand als Klaassen laten vertrekken een moeilijke zaak. Zeker als ze in Italie teletekst hebben en de stand zien, kunnen ze heel goed begrijpen waarom Ajax juist nu geen sterkhouders zou willen laten vertrekken. We willen kampioen worden en die kansen zijn met Klaassen een stuk groter dan zonder Klaassen.

En dan zwijg ik nog over het bedrag wat genoemd wordt, voor 8 miljoen hoeven we eigenlijk niet verder te praten. Als het openingsbod nou 18 miljoen was zou je kunnen stellen dat Napoli serieus was. Maar dit is niet serieus te nemen, voor een club die miljoenen in overschot heeft. Die gaan Klaassen niet voor het wisselgeld van 8 miljoen laten gaan. Het drievoudige bedrag zou misschien kansrijk zijn, alhoewel ik daar ook over twijfel gezien de sportieve belangen. Kampioen worden is prioriteit 1, acties die dat ondermijnen lijken niet erg kansrijk. Ook niet als daar heel veel euro's mee gemoeid zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren