Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘Aanwijsbare versterkingen willen niet naar de Eredivisie komen’

Laatste update:

Tscheu La Ling liet in zijn rapport geen spaan heel van het transferbeleid van Ajax. “Er worden veel te veel miskopen en breedteaankopen gedaan. De aankopen zijn zelden een directe versterking. Het aankoopbeleid faalt dus in sportieve zin, (…) maar ook in financiële zin”, zo stelde de adviseur.

/

Frank de Boer vindt echter niet dat er moet worden overdreven. De trainer van de Amsterdammers zegt in gesprek met De Telegraaf wel dat het ‘beter kan’: “Dat is duidelijk. De reden is dat echt dure, aanwijsbare versterkingen niet naar de Eredivisie willen komen of niet in ons salarishuis passen.”

De Boer gaat in het interview met de ochtendkrant ook in op het profiel van zijn opvolger en zegt dat Wim Jonk ‘zeker de kwaliteiten’ heeft om voor de groep van Ajax te staan. “De club moet in elk geval op zoek naar iemand die oog heeft voor de jeugd. Als je zo veel geld in de jeugdopleiding investeert, kijk je als eerste daar. Pas daarna ga je nadenken of je iemand huurt of koopt.”

Zou Wim Jonk een geschikte trainer voor Ajax zijn, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin zie aankopen PSV. Ajax koopt gewoon matig in

19 december 2015 om 14:07

Alleen guardado... En daar heeft psv er ook maar een van. Uiteindelijk speelt PSV nu slechter in de ED als ajax en fey dus hoeveel voegen ze dan echt toe? Guardado uiteraard ziet iedereen, maar nu gaan ze bijv roepen dat Moreno net zon goede aankoop is en dan kn ik alleen maar lachen.

19 december 2015 om 14:11

Alleen guardado? Ik vind de Jong en Moreno toch echt ook wel redelijk ervaren aankopen die er direct staan hoor. Ik ben wel jaloers op een td als Brands.

19 december 2015 om 14:22

Prima zeker maar die zouden niet overal per se basis staan en guardado wel en dat is het verschil. PSV heeft een goed team maar dat hebben ajax en fey en vitesse ook dusja overdrijven is ook vak

19 december 2015 om 14:23

Dan vergeet je er 2. Hector Moreno is de beste centrale verdediger van midden amerika en de Jong is met afstand de beste spits van Nederland.

19 december 2015 om 14:54

scavajaa, dat lachen is dan niet om Moreno, maar om je eigen voetbalinzicht. Een verdediger die nauwelijks een overtreding nodig heeft en zo makkelijk overeind blijft, dat is een versterking. Als je hem naast Veltman zet, dan zal elke niet-ajacied denk ik lachen. Waarom denk je dat PSV in zijn eerste jaar CL in zoveel jaar nog redelijk makkelijk overwinter, terwijl Ajax daar nauwelijks nog bij in de buurt komt?

19 december 2015 om 14:59

Waarom altijd over aankopen praten terwijl je ze in huis hebt? Behoud je sterkhouders door meer salaris te beiden en je hebt vanzelf de nodige ervaring.

19 december 2015 om 15:09

Je kan het ook overdrijven zeg? Waar psv geen enkele topploeg treft (in huidig spel, dus niet in naam of kwa vermogen) treft ajax er elk jaar 1 en soms zelfs 2. Daarbij heeft ajax alleen maar pech gehad en. PSV had het best wel meezitten.
Ajax- milan... Ajax verdiende het zwaar: onterechte penalty in de extra tijd.
Lyon: wint 7-1 ofzo: en had 6 doelpunten verschil nodig: zware omkoping
Een poule met dortmund en city ofzo? 2x real madrid.
2 x barcelona.
Psg nog.
Tja overwinteren in de CL wordt dan een zeer moeilijke opgave. En toch haalde ze het elke keer net niet.

Dat ze dit jaar compleet verzaken in de Europa league is gewoon erg slecht. En eigenlijk elk jaar verpesten ze het in de EL tegen matige ploegen (op salzburg na)

19 december 2015 om 15:16

Asroma8 hij is de beste van de wereld whaha lachwekkend. Als die zo goed was werd die niet verkocht en ging die niet naar psv dus dat is onzin.

19 december 2015 om 15:16

@baardgrasmus: De beste verdediger, de beste middenvelder en de beste aanvalller en niet bovenaan in de competitie

Verder dat over die overtredingen is echt de meest onzinnige statistiek die er is. Er is een unieke statistiek en opeens is dat een klassement, waarin de beste verdediger de minste overtredingen maakt. Volgens mij gaat het altijd nog om de minste tegendoelpunten. Ik hoor iedereen over hoe sterk Brenet en Arias het doen. Moreno de beste verdediger is en Bruma ook een topseizoen doormaakt. Deze 'superverdediging' heeft nog maar 4x de '0' gehouden en dat is volgens mij nog altijd de belangrijkste statistiek. Als meer overtredingen maken betekent dat het team emer tijd heeft zich te organiseren en hierdoor minder tegendoelpunten tegenkrijgt dan lijkt dat me een prima reden voor meer overtredingen.

19 december 2015 om 15:19

Uhm omdat Psv als sterkste tegenstander Manu had. Een Manu wat nog slechter is al het Manu waar Ajax tegen speelde in de El.. Verder goed gedaan echt alsnog super knap maar bekijk het wel realistisch!

Met Ajax zijn geluk qua loting had je ipv Manu, Manc gekregen en ipv Wolfsburg, Bayern Munchen. In de CL zijn ze toch echt vrij dichtbij geweest om over Lyon maar niet te spreken.. Europa League zijn ze net zo ongemotiveerd bezig dit jaar als Psv voorheen

19 december 2015 om 15:25

In die poule met lyon hadden ze zich op eigen kracht al lang moeten verzekeren van de volgende ronde. Herinner me ook een poule met auxerre!? Waar ze niet door gingen en nu in de europa league is het helemaal dramatisch. Bagataliseer de knappe prestatie van psv toch niet zo.. ajax koopt gewoon waardeloos in, een jozefzoon die nagenoeg niks kostte qua salaris en transfersom heeft nog meer laten zien dan ziemling, vd hoorn, viergever en heitinga..

19 december 2015 om 15:33

Je herrinert je blijkbaar alleen auxerre van die poule? Geen probleem zal je geheugen ff opfrissen: De andere 2 tegenstanders waren milan(met zlatan en thiago silva) en real madrid. Das wel ff andere koek dan manchester united zonder sterren en wolfsburg.

19 december 2015 om 15:34

Milan had Ajax gewoon moeten winnen. die ploeg stelde toen al niet veel voor.

Maar ik heb geen voorkeur voor een van beide ploegen, maar zie wel twee hele verschillende elftallen. PSV is volwassen, gaat niet met zelfoverschatting een wedstrijd in en speelt naar de eigen mogelijkheden. Eigenlijk was al snel duidelijk dat PSV een serieuze kanshebber was, en bij Ajax heb ik dit nooit zo gehad in de CL, ook al hadden ze wel een keer door gekund. Als je kijkt naar het elftal van Psv, dan is dat imo veel beter dan wat Ajax heeft, met name als je Europa in gaat. Moreno tegenover Veltman, Guardado tegenover Klaassen of Gudelj, De Jong tegenover Milik. Dat zijn wel de posities waar een wedstrijd wordt beslist. Maar goed, ik vond PSV voor het eerst in jaren als Nederlandse club eens spelen voor de overwinning, dat had ik al jaren niet meer zo gezien. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er als ajacied heel anders tegen aan kijkt.

19 december 2015 om 15:41

Ze gingen niet door omdat ze uit verloren tegen auxerre! En ac milan was toen al niet meer de topclub die het ooit was. Manchester united zonder sterren? Elke voetballer daar is 4 keer zo goed als welke speler dan ook in de nederlandse eredivisie.

19 december 2015 om 15:53

Zie iedereen klagen over de sterke tegenstanders van ajax tov psv. Maar in de EL bakte er ajax er vervolgens ook nooit wat van, dus hou op met zielig doen. Er is een groot verschil tussen "net niet" tegen grote tegenstanders en "winnen" van de subtop. Ajax kon toch ook niet winnen van de subtop?

19 december 2015 om 16:23

@ tubby

Aan alles blijkt dat je de feiten elke keer zo verdraait dat het in jouw voordeel is. Ik ontken helemaal niet dat het een knappe prestratie is van Psv, dat is het zeker. Echter heeft ajax mischien 1 keer een makkelijkere poule gehad en daar ging ajax niet door ivm omkoping. Alle andere poulese waar ajax in zat waren lastiger dan die van psv, dat kun je gewoon niet ontkennen.

Je loopt stoer te doen dat ajax uit werd geschakeld in een poule met auxerre en vergeet vervolgens te melden dat real en milan er ook in zitten, omdat het je wel lekker uitkomt..

Ik zal je voorkauwen waar je fout zit

A) Je roept dat milan al niet meer de topclub was die hte ooit was. Toch stonden ze 10de op de uefa ranking en hadden ze spelers als zlatan en thiago silva.

B) De poules met de uefa ranking van het jaar van spelen: Real 7de Milan 10de en auxerre 81e
Psv zat bij man utd (10e) cska (34e) en Wolfsburg (67e)

Mag jij aangeven welke poule het moeilijker is om door te komen.

C) Je roept dat ajax had verloren van auxerre en daardoor was uitgeschakeld. Pure bullshit, als ajax nog kans had gemaakt op de 2e plek dan had milan geen B-team opgestelt en zlatan niet gespaard en nog een paar anderen hadden dan wel gespeeld.

D) Dat je de ueropa league er uberhaup[t bij durft te halen na jaren van wanprestraties van PSV in de EL is me een raadsel. Als je eigen club daar zo in heeft gefaald, dan zou ik daar mijn mondje over dicht houden.

19 december 2015 om 16:41

ff goed lezen voordat je iets roept, hij zegt de beste van midden amerika

19 december 2015 om 17:05

@scavajaa
Die aankopen zorgen ervoor dat PSV als enigste ploeg nog op alle drie de fronten meedoet. Dus in verhouding doet PSV het het beste van heel Nederland.

19 december 2015 om 17:07

Milan werd dat zeizoen (2010-2011) gewoon kampioen.. stelde inderdaad niet veel voor..

19 december 2015 om 18:32

Psv heeft ook zelfoverschatting. Maar moet zeggen psv gaat er vol voor in de CL, wat er mooi is om te zien. Maar qua selectie wel beetje gelijk

Cillessen zoet
Tete arias
Bruma/moreno veltman en tot nu toe misschien beter als riedewald wat niet lang meer gaat duren denk ik.
De jong milik
El ghazi narsingh

Qua talenten loopt ajax ver voor psv met bazoer,el ghazi,tete,riedewald,klaassen,younes

19 december 2015 om 23:38

Je vergeet de poule dat Ajax bij Celtic zat. Ajax heeft 2x een poule gehad waar ze de mogelijkheid hadden om door te kunnen gaan. Helaas niet gelukt, maar die poules waren gelijkwaardig qua zwaarte waar Psv nu in zat.

20 december 2015 om 01:45

Ongemotiveerd? Als je ze zag juichen na de winst op celtic dan zou je toch anders denken.

20 december 2015 om 21:12

Ajax heeft dit jaar Champions League gespeeld, maar Rapid Wien bleek te sterk. Je kunt wel altijd alles bij elkaar op tellen. De laatste 5 jaar onder De Boer zijn Europees matig. In de competitie is dit het eerste jaar, dat ze met regelmaat door goed voetbal hun wedstrijden winnen. Dat was de vorige vijf seizoenen niet op aan te zien...
Daarnaast is de beste 'jeugdspeler door je concurrent opgeleid. En denk ik dat qua opleidingen de grote drie niet heel veel voor elkaar onder doen.

21 december 2015 om 14:53

Sorry hoor Manonthemoon, dat Manchester United versloeg Ajax gewoon met 2-0 in de Arena en toen Ajax eenmaal de 1-1 maakte in Manchester zag je gewoon dat Manchester het wel best vond. De spelers stonden o.a basis bij Manchester die wedstrijd: De gebroeders Fabio en Rafael, centraal stonden Phil Jones en Chris Smalling (toen nog beide niks gepresteerd op het hoogste niveau), Tom Cleverly en Berbatov ( die toen gewoon geen pepernoot meer raakte en al zijn snelheid/fysiek kwijt was. Het United van nu is toch wel beter hoor. Dan had je nog Nani die in 2012 zeer slecht was en een Jonny Evans die Park kwam vervangen... Nee het United van nu is zeker niet slechter als het United waar Ajax in de EL tegen speelde.

19 december 2015 om 14:08

La Ling je hebt gelijk. Frank de Boer, ff genoeg geweest.
Neem ontslag of zo.
Je zal zien dat Ajax gelijk in dat jaar kampioen zal worden met een ruime voorsprong.
De Boer is een pure zuurpruim. Waar zijn die trainers waar je gewoon jezelf kunt zijn. Kleine Louis v Gaal vindt ik het. Wat van Gaal met zuid-Amerikanen heeft, heeft de Boer het met alle kleurlingen!! Zal nooit eerlijk zijn en zeggen wat hij denkt, want dan zullen 'mensen' hem niet meer respecteren.
Elke trainer is welkom in zijn plaats, wie dan ook!

19 december 2015 om 15:02

Je doet je naam geen eer aan he? Wat is het probleem van de Boer dan met kleurlingen? Ja, dat hij bijna alleen maar kleurlingen uit de jeugdopleiding laat doorbreken, dat zie ik? Maar of die gewoon beter zijn, of dat het daadwerkelijk positieve discriminatie is durf ik niet te zeggen. Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi zijn toch allemaal kleurlingen die een basisplaats hebben. Dan heb je eerder Bonevacia, Jozefzoon, Ozbiliz, Ebecilio, Lukoki, Castillion, De Sa, Ligeon en Denswil ook nog. Ik zie het probleem nog steeds niet.

19 december 2015 om 14:09

Ik denk dat psv wel geluk gehad heeft. Wie wilde luuk de jong nog nadat ie mislukt was in Duitsland en in Engeland? Welke club in de topcompetities wilde guardado halen nadat ie niet aan de bak kwam in Duitsland en Spanje? Het was van te voren een grote gok. Ze hebben veel geluk gehad dat de eredivisie 3 stappan achter uit doer per jaar en dat deze spelers voor hun laatste kans wilde vechten en daarom een financiele stap terug deden. Niemand wist van te voren dat guardado zo goed zou uitpakken. Daar tegen over staan wel schaars, rekik en bruma die er nog steeds geen pepernoot van kunnen. Het is maar afwachten of het een schaars of guardado word.

19 december 2015 om 14:15

Scavjaa en ze zijn overwinterd door de aankopen dus wat je zegt is onzin. De jong en moreno lestienne zijn gwn prima spelers

19 december 2015 om 14:21

Prima zeker maar niet geweldig en daar gaat het om. Ik zie het zo: welke psv speler zou overal een basis plek krijgen dan is er daar maar 1 van en niet 5 en dat is alleen guardado. Dat PSV goede spelers heeft is een feit.

19 december 2015 om 14:24

Bruma was juist vaak een baas in de CL-wedstrijden.

19 december 2015 om 14:26

@cerny. Ik heb nu al meerdere berichten van je gezien en ik neem je niet meer serieus. Als je bijvoorbeeld zegt dat Bruma er geen pepernoot van kan hoef ik de rest al niet meer te horen.

19 december 2015 om 14:45

@asroma8 Ik nam jou ook al niet serieus toen je zei dat hendrix beter was dan Bazoer.

19 december 2015 om 14:58

@cerny, dat is toch gewoon een feit. Bazoer kan alleen met ruimte en als hij tijd heeft af en toe iets laten zien, terwijl Hendrix onder druk ook goed presteerd.

19 december 2015 om 15:03

Haha hendrix beter, nog niet over 50 jaar met je ruimte. Verschil is dat Bazoer altijd kan zorgen dat hij ruimte krijgt en iedereen zo weg zet.

19 december 2015 om 15:04

Sinds wanneer kun je feiten hebben met betrekking tot voetbaltalent en wie er beter is dan een ander?

19 december 2015 om 15:05

Haha Steef71, hou alsjeblieft op. Het regent buiten het is tijd om je ondergoed van de waslijn te halen!!

19 december 2015 om 15:24

@Psv-040NL

Liestienne is gehuurd voor een jaartje, is geen eigendom van Psv. Moreno is een twaalf in dozijn verdediger, niet beter dan wat Ajax uit haar eigen jeugd haalt.

En waar Luuk het uitstekend doet, heeft ook PSV net zo vaak miskopen als de anderen kijk maar naar zijn voorgangers Berg en Matavz, ook bij PSV loopt Schaars rond omdat ie zo belangrijk is op het trainingsveld. Ook bij PSV heb je Narsingh en Maher die nauwelijks nog door het puibliek gepruimd worden. Of een Jozefzoon waar ik al heel lang niets van hoor. Ook PSV heeft linksback Poulssen gehaald maar speelt liever met de resever rechtsback op die plek.

Het is maar naar waar je kijkt, bij Ajax kan ik ook de nadruk leggen op Cillessen, Younes, El Ghazi, Bazoer, allemaal aankopen in het eerste die het prima doen.

19 december 2015 om 16:02

Omdat psv dan lekker achter de bal kan voetballen.....als ze het spel moeten maken zijn ze minder ....en bruma met ruimte in zn rug is ook niet zon goed plan
...

19 december 2015 om 16:23

@deneutralekijk Je doet je naam geen eer aan. Dat ie 2 wedstrijden in de CL goed speelt doet er niks van af dat ie zich tegen Willem 2 2x laat wegzetten door Falkenburg. Als ik het hele seizoen van hem zie vind ik hem nog steeds slecht.

20 december 2015 om 21:17

Beide PSV opgeleid.

19 december 2015 om 14:36

@Psv-040nl

Je bedoelt de aankopen Schaars, Narsginh, Maher, Poulssen, Jozefzoon, Matavz en dergelijek neem ik aan?

19 december 2015 om 15:16

Maar dat heeft iedere club daartegen over kan je wel wel recentelijk de aankopen De Jong , Guardado , Moreno , Pereiro en Lestienne en net wat langer geleden Strootman, Mertens enzo

19 december 2015 om 15:27

Liestienne is gehuurd, is geen eigendom. Vergelijkbaar met Bojan dus.

Ajax heeft ook de aankopen Cilessen, Bazoer, El Ghazi en Younes in het eerste staan. Ajax heeft in het recente verleden ook spelers als Eriksssen en Siem de Jong gehaald en met dikke winst verkocht.

Moreno vind ik helemaal niet zo geweldig, Ajax had met Moisander destijds echt niets minder in huis. oook vind ik Riedewald uitstekend en die is zelf opgeleid.

En doet Perreiro had dan zoveel beter dan El Ghazi? De statistieken dit jaar wijzen dat echt niet uit.

19 december 2015 om 16:22

Moisander echt niets minder dan Moreno?

Tijd om je account op te heffen denk ik... Of te stoppen met drinken. Als je nou Vertonghen of Alderweireld had gezegd, oke, maar Moisander... kom op zeg.

19 december 2015 om 14:39

Ben Ajacied, maar ik geef je gewoon gelijk.
Dat inkoopbeleid is echt dramatisch. Daarnaast vind ik dat Ajax best wat meer in Zuid Amerika mag gaan scouten..

19 december 2015 om 14:46

Ik kan ook beginnen over de aankopen van ajax hoor maar dan ben ff bezig @speedy

Onzin, meneer de Boer. Kijk eens naar Guardado en Moreno bij Psv. Ze zijn er wel degelijk, dit soort spelers die echte een versterking zijn en ook willen. Maar je moet inderdaad wel meer betalen dan 2 kwartjes.

19 december 2015 om 14:13

Moreno... Want die is zo geweldig? Is niets meer dan een redelijke verdediging. Niet doen alsof hij aantoonbaar beter is zoals een guardado puur omdat hij uit zuid america komt.

19 december 2015 om 14:21

Is nog altijd beter dan veltman en riedewald

19 december 2015 om 14:23

Ben ik het dus echt niet mee eens. Riedewald en Veltman hebben nog altijd minder goals tegen

19 december 2015 om 14:26

Dat komt door Ajax voorzichtige speelstijl. Moreno is gewoon echt een hele goede verdediger. Heb hem nog niet op een fout kunnen betrappen.

19 december 2015 om 14:35

Maar dat zeg ik ook dat ze goed zijn, maar blijkbaar niet geweldig beter dan onze jeugd, dan zou het voor ajax toch geld weggooien zijn? Zoals ik al zei guardado aantoonbaar zou overal basis spelen ook en is een uitzondering maar daar heeft PSV er dus ook niet voor niets maar 1 van. Moreno word er gelijk bij gezet omdat hij ook zuid Amerikaanse speler is maar ze vergeten het op een logische manier te vergelijken. Dus nogmaals moreno zeker een goede aankoop maar niet een van een buitencatogerie.

19 december 2015 om 14:36

@PSV-040NL

Waarom krijgt PSV dan zoveel meer doelpunten omn haar oren dan Ajax? Omdat de verdedigers beter zijn?

19 december 2015 om 14:45

Speedy, we zijn het eens!
De verdediging van Ajax is momenteel prima op orde. Dit komt tevens door de extra defensieve middenvelder die De Boer erin heeft gezet.

19 december 2015 om 14:53

Moreno is niet aantoonbaar beter dan Veltman. Als je hun statistieken vergelijkt zijn ze vrij gelijkwaardig.

19 december 2015 om 15:03

Yup, de verdediging van Ajax is prima op orde. Want daar draait Ajax om: verdedigen...

Moreno is een betere verdediger dan Riedewald of Veltman, echter speelt Ajax zo voorzichtig, zoals Asroma8 terecht zegt, dat wij amper tegendoelpunten tegen krijgen. De instelling nu is liever geen balverlies dan een risicovolle pass geven. Maar dat is helemaal niet des Ajax. Waar is de bravoure gebleven? Het lef? De gogme? Nee, misschien hebben wij de spelers er nu niet voor, maar hoe komt dat dan? Juist, het aankoopbeleid.

19 december 2015 om 15:06

Ajax draait om verdedigen en heeft daarom veruit meeste doelpunten voor en minste tegen... Kerel ga voetbal kijken en niet eeuwig hetzelfde herhalen want gaat niet op voor dit ajax.

19 december 2015 om 15:28

Lekker de statistieken erbij halen, maar ze op je eigen manier interpreteren... De meeste doelpunten voor, dat klopt. Heb JIJ die wedstrijden wel gezien? Suf en saai voetbal waarbij ze een paar wedstrijden uit hun slof schieten. Het algemene veldspel is beter dan vorig jaar maar, het is nog steeds opzij en achteruit ipv vooruit. De wedstrijden waar het om draaide (voorronde cl, voorronde el, el groepswedstrijden, topwedstrijden vs psv, twente, feyenoord) zie je dat, op enkele momenten na, Ajax aanvallend onmachtig is.

Maar jij bent er ook zo eentje met zijn kop in het zand. Hulde saai en boring voetbal, daarom zijn we Ajacieden geworden!

19 december 2015 om 15:45

Nee want alle wedstrijden van PSV zijn leuk om aan te zien? Elke CL wedstrijd (behalve cska uit) en roda, excelsior etc.

19 december 2015 om 15:55

Daarom ben ik supporter van Ajax geworden en niet van Psv. Zij hebben andere keuzes gemaakt qua spelopvatting, en daar hebben zij alle recht toe. Maar aanvallend en avontuurlijk spel zit in de DNA van Ajax. De Boer propageert dat te willen laten zien, maar dat is alleen in theorie. In de praktijk hanteert hij een spelsysteem dat zelfs door catenaccio liefhebbers als saai wordt bestempeld. Begrijp het niet verkeerd, catenaccio als het goed wordt uitgevoerd kan ik zeker waarderen, maar spektakel zie je alleen op momenten. Maar als Ajax in heel 2015 minder dan 1 kans per wedstrijd voor de spits creëert (rapport Tscheu la lint) dan weet je wel hoe laat het is.

19 december 2015 om 16:08

sorry hoor maar hier sla je de plank volkomen mis. Bijna elke wedstrijd heeft Ajax het meeste balbezit en is Ajax het spel aan het maken. Catenaccio is precies het tegenover gestelde, je tegenstander het spel laten maken en zelf toeslaan in de omschakeling.

Wat moet ik met een rapport van de Jonkind waaronder Ling zijn handtekening zet, wat aantoonbare onzin is? Ajax scoort 2,7 goals per wedstrijd in de eredivisie dus creeert Ajax een heleboel kansen om tot dat aantal te komen. Wat is dan dan voor kolder om te spreken met subjectieve begrippen als kans voor de de spits? Ajax speelt modern, met vleugelspelers die naar binnen trekken.

19 december 2015 om 16:48

Speedyafc ik weet niet of jou nog serieus kan nemen.

Ik zeg dat zelfs catenaccio-liefhebbers, dus supporters die gewend zijn aan geduldig wachten op dat ene moment, het huidige Ajax spel saai vinden. Oftewel, het huidige Ajax spel is nog minder van spektakel voorzien dan het spel van een ploeg dat de bus parkeert (zonder respectloos te willen zijn naar die ploegen).

Het rapport is aantoonbare onzin, want?

"ajax scoort 2,7 goals per wedstrijd in de eredivisie dus creeert Ajax een heleboel kansen om tot dat aantal te komen." Nee, hoor dat is niet zo. Ajax is zeer effectief met het afmaken van de kansen, waar een Feyenoord meer kansen creëert, maar minder scoort.

De manier waarop jij statistieken interpreteert zegt genoeg. "subjectieve begrippen als kans voor de spits, Ajax speelt modern met vleugelspelers die naar binnen trekken." Waarom zou je dan een spits opstellen? Waarom zou De Boer in de winterse transfermarkt een nieuwe spits willen halen? Zodat de vleugelspelers naar binnen kunnen blijven trekken? Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Of je moet trots zijn op de vleugelspelers die geen man voorbij komen en grossieren in balverlies en verkeerde keuzes maken. Youness en Cerny daargelaten, want die zijn nieuw.

19 december 2015 om 18:20

@anti.
Ik zeg niet dat het mijn voorkeur heeft, maar het is wel een feit.
Bovendien vind ik het te kort door de bocht om de verdediging alle credits te hebben voor de weinige tegengoals. Dit komt door de speelwijze met 2 controleurs.
Ik zie ook liever vloeiend aanvallend voetbal, alleen hoef je dat onder De Boer niet te verwachten. Die kiest voor controle.

19 december 2015 om 18:32

Kink1984

Ik ben het volledig eens met wat je zegt. Al hoewel iemand als Tete het fantastisch doet, zijn de weinige tegengoals toch echt te wijten aan de spelstijl en het middenveld. Zoals je zegt, de 2 spelers voor de verdediging zorgen voor meer controle, maar ook het feit dat alledrie de middenvelders min of meer box-to-box middenvelders zijn. De Boer verkiest inderdaad controle boven creativiteit.

Over het algemeen is dat waar. Spelers die een duidelijke versterking zijn voor Ajax kunnen ten alle tijden ergens anders meer verdienen en op een hoger niveau acteren. Het punt dat De Boer wel moet inzien is dat er altijd buitenkansjes zijn. Zoals PSV met Guardado bijvoorbeeld. Nu moet er niet te veel waarde aan worden gehecht aangezien dat iets eenmaligs kan zijn, maar het bewijst dat er wel een kans is.

Maar goed, ik ben blij dat ze in zien bij Ajax dat als ze dus die spelers niet kunnen halen, je zelf de spelers moet houden. Dus laten ze Klaassen ook niet gaan.

19 december 2015 om 17:24

Het probleem bij Ajax is dat salarisplafond, zolang je niet bereid bent bepaalde spelers een hoger salaris te bieden zal je nooit de aansluiting vinden in europa! Elke voetballer kiest uiteindelijk voor meer geld, als Ajax echt verder wilt komen zullen ze tog egt bereid moeten zijn om echte versterkingen een hoger salaris te geven..

De zittenden zullen altijd eerst hun straatje schoonvegen.
Ajax kleunt te veel en te vaak mis. PSV doet dat veel beter
Propper is een goed voorbeeld.....had ook bij ajax kunnen spelen.
Wat te denken van alles dat gekocht is en niet/nauwelijks speelt?
Ling heeft volkomen gelijk

19 december 2015 om 14:38

PSV kleunt net zov vaak mis allleen blijven zij kopen totdat ze succes hebben Heb boven al het rijtje miskleunen gegeven van de laatste jaren. Heeft ze veel meer geld gekost dan de miskleunen van Ajax.

Maher had ook bij Ajax kunnen spelen alleen Frank de Boer durfde het niet aan. net zoals Narsingh, stond ook op de lijst maar Ajax deed het niet.

Leuk Proper maar Ajax heeft de eigen opgeleide Klaassen al.

19 december 2015 om 15:15

Ja en als ajax iets koopt moeten ze eerst wennen aan het ajax cultuur

19 december 2015 om 15:39

Zucht, praat de snor maar weer na. Younes was anders behoorlijk snel gewend, net als El Ghazi. ook Bazoer, Tete en Riedewald, spelen alsof ze al jaren vaste basisspeler zijn.

Voor alsnog zijn we gewoon nummer 1 met de minste goals tegen en de meeste goals voor.

19 december 2015 om 16:00

Jij hebt net zelf over schaars enzo maar ik hoor je niet over viergever hoorn sinkgraven zivkovic kan nog wel over doorgaan. Ja leuk dat ze eerste staan maar je niet moet aan het einde van seizoen kijken

Natuurlijk zoekt Ajax ook naar de buitenkansjes.
- Bojan, geflopt bij Ajax maar staat inmiddels weer op het lijstje bij de Engelse topclubs door zijn spel bij Stoke.
- Cuenca, mede door blessures geflopt, maar speelde daar voor erg goed bij Barca.
- Poulse, zeer goede versterking gebleken.

De echte Guardado's liggen niet voor het oprapen, anders had PSV er wel 11 van staan samen met Ajax en Feyenoord.

Tja nadeel vd mickey mouse competitie he, het niveau en salaris is veel te laag voor de bewezen en/of topspelers.

dus wij moeten het steeds doen met talenten of oudere spelers met minder talent, altijd gokken dus

Dus kopen we jeugd bij Heerenveen weg voor vele miljoenen op een positie die dik bezet is/was en geen directe meerwaarde is.
Of halen we een routinier terug die niet in jouw spelsysteem past.
Of huren we een spits, die fijn stappen maakt in zijn ontwikkeling, maar totaal geen waarde heeft voor de a-selectie.
Gudelj en Dijks vind ik dan wel weer logische aankopen, aangezien zij kwaliteiten hebben die ontbraken en dus van toegevoegde waarde zijn.

Salarisplafond doorbreken en voila, spelers zullen komen. Het is echt zo simpel als dat. Geld. verhoog het met een miljoen of 2 op jaarbasis en een team kan er significant van profiteren.

19 december 2015 om 14:54

Het salarisplafond is er niet voor niets. De inkomsten van de club moeten in balans blijven met de uitgaven. Daarbij mag je niet rekenen op de inkomsten uit de CL, want die ga je niet elk jaar halen.

Uitzonderingen maken en sommige spelers meer betalen dan het salarisplafond, staat gelijk aan het opheffen van deze norm. Dat kun je dus ook beter niet doen in het kader van een gezonde bedrijfsvoering.

Vier jaar op rij geen kampioen worden en dus geen CL spelen, is helemaal geen gek scenario. Maar als je per jaar structureel twintig miljoen meer uit geeft dan er binnen komt, verdwijnt het eigen vermogen als sneeuw voor de zon en voor je het weet ben je de volgende topclub met een financieel probleem. En het salarisplafond met twee miljoen verhogen zou nog wel eens meer dan twintig miljoen per jaar extra kunnen gaan kosten.

Het is echt niet zo simpel als jij voorstelt.

20 december 2015 om 16:12

Als je het artikel goed analyseert en leest, dan zie je dat het wel zo simpel is als dat. Voetbal is een simpel spelletje met extreem simpele mensen. Daar hoort ook een simpele oplossing bij. De club verdient nu beter dan ooit. Begin het salarisplafond dan te verhogen met 1 miljoen. Dan kost dat 10 miljoen extra per jaar. Moet te overzien zijn. Dat resulteert in betere prestaties, wat zich weer vertaalt in meer omzet.

Ik vind dit zo'n verschrikkelijke bullshit!

Ja, we zijn financieel niet meer zo sterk en onze competitie stelt niet veel meer voor maar als Basel en Salzburg kwalitatieve spelers kunnen binnenhalen waarmee ze goed presteren in de CL/EL en die ook voor de top 3 in Nederland toppers zouden zijn, dan ga je mij niet vertellen dat een Ajax deze spelers niet kan halen.

Het is zo makkelijk om dit te zeggen. Het lijkt er meer op dat de bedoeling van deze uitspraak is om het eigen wanbeleid qua spelers aankopen wordt goed gesproken/verdedigd.

Het heeft gewoon alles te maken met het wanstaltige niveau van scouting in Nederland met als PSV (de laatste jaren) als uitzondering.

Ik blijf er bij dat er genoeg spelers met toegevoegde waarde naar een Ajax willen komen. Ja, je zal misschien iets over het salarisplafond moeten gaan, en ja je zal een keer een hoge transfersom moeten uitgeven, maar dit zijn de spelers die een talenten team als Ajax nodig heeft. Zolang ze niet investeren in die 2/3 'topspelers', zie ik Ajax niet verder komen qua niveau.

Die zijn er echt wel. Je zit alleen met Overmars die er niet zo veel van kan. Tja als je dat niet wilt erkennen dan blijf je met de gebakken peren zitten.

Of ze willen gewoon niet naar Ajax Frank. Omdat jullie Europees niks te bieden hebben. En omdat je verschrikkelijk achterhaald voetbal doceert. Een spits in een ajax systeem is een verschrikking voor de spits. Die staat er alleen maar voor het kaatsen en heeft 90 minuten lang 2 verdedigers in zijn nek. Daarom mislukt elke spits bij jullie.

19 december 2015 om 14:41

Zal dat het zijn of is het zo dat spitsen de best verdienende voetballers zijn en Nederlandse clubs daarom alleen maar mislukte spitsen van elders kunnen halen. En dat dan net zolagn blijven doen totdat er eentje een keertje succes heeft.

PSV had ook eerst Berg en daarna Matavz voordat de Jong het wel lukte.

19 december 2015 om 16:28

PSV speelt geen ajax voetbal. Zij wisselen elke match dominant voetbal af met inzakken, en dan weer halverwege druk zetten met reactie omschakel voetbal. En dus meer ruimte voor de spits en veel meer ruimte voor creatieve of persoonlijke inbreng. Afgezien vd kwaliteiten dat de Jong idd veel meer in huis heeft dan Berg, Matavz en Milic, zijn de voorwaarden om te presteren gewoon elke wedstrijd meer in het voordeel van een spits in het systeem van Psv.

19 december 2015 om 17:06

Dat zijn keuzes die een coach maakt, bij Ajax scoren de vleugel spelers net zoveel als de spits. En daarmee scoort Ajax veel meer goals dan Psv. Zouden de vleugelsspitsen alles afleggen op Milik zoals PSV dat doet, dan doet die echt niet onder voor de Jong qua goals.

19 december 2015 om 19:46

Momentopname. Het voetbal dat PSV speelt leverde vorig jaar nog veel meer goals op dan Ajax dit jaar. Inclusief vanaf de vleugels in de persoon van Depay. Maar we dwalen af. Kern vd discussie blijft dat een 433 met dominante intenties/spelplan automatisch een probleem voor de spits creert. Ajax ondervind het al tientallen jaren, en in oranje kwamen een hoop klasbakken zoals RVN en MvB ook vaak niet uit de verf. Het allerergste van dit type voetbal us dat iedereen zich nekaar in die contreien wijs heeft gemaakt dat het aantrekkelijk voetbal opkeverd. Maar alles behalve. Het is juist heel saai, doorzichtig voorspelbaar voetbal. Met weinig verrassing en spektakel, steeds dezelfde looplijnen en steeds dezelfde acties/fouten. Niet om aan te zien en zwaar achterhaald anno 2015.

Guardado is de enige. Psv speelt het liefst reactief en daar kopen ze op in, spelen ze Europees kunnen ze dat uitvoeren, moeten ze zelf het spel maken kost het veel meer moeite tegen kleintjes in de eredivisie.
Maar ik laat me graag verrassen en ben benieuwd met welke spits je op de proppen komt Frank

19 december 2015 om 15:08

Ajacieden praten elkaar allemaal na! Moreno is veel beter dan VD Hoorn, Pereiro is veel beter dan Sinkgraven, Pröpper is beter dan Gudelj, De Jong is beter dan Milik, Arias is veel beter dan Viergever! Het verschil in aankopen is best groot!

19 december 2015 om 15:23

Weet je wat het verschil is met Psv? Je vergelijking laat het al mooi zien. PSV is puur afhankelijk van die aankopen, Ajax niet aangezien ze nog eigen jeugd hebben. Wat blijft er van PSV over als ze deze topaankopen niet doen? Als deze niet renderen?

Wat niet wegneemt dat Ajax soms slechte aankopen doet

19 december 2015 om 15:32

Natuurlijk heeft Ajax goede talenten. Maar wil dat dan zeggen dat iedere aankoop die je doet maar middelmaat moet zijn? Dat PSV het van ankopen moet hebben klopt, maar dat doen ze daarom ook erg goed!

19 december 2015 om 15:45

Niet ieder aankoop is middelmaat, Cilessen, El Ghazi en Bazoer noem ik geen middelmaat, dat is gewoon Nederlandse top waar zelfs nog genoeg rek in zit om de Europese (sub) top te halen.

Pereiro is vooralsnog niet beter dal El Ghazi, Moreno is niet beter dan Moisander of zijn opvolger Riedewald. Propper is niet beter dan de zelf opgeleidde Klaassen. Arias doet het niet beter dan de zelf opgeleidde Tete of de aangetrokken van Dijk,

Maar ik zou bij PSV dan graag wat meer de nadruk leggen op aankopen zoals Berg, Matavz, Jozefzoon, Maher, Schaars, Narsingh en Poulssen.

19 december 2015 om 16:01

Als je zo redeneert kun je beleid makkelijk recht lullen ja. PSV doet gewoon betere aankopen en daar valt geen speld tussen te krijgen.

19 december 2015 om 16:42

PSV koopt gewoon veel meer spelers en geeft veel meer uit aan spelers. Ajax laat meer talent doorstromen in het eerste. Dat is appels met peren vergelijken.

Dat PSV nou toevallig een paar keer goed gokt, hartstikke mooi maar er zijn daar net zoveel miskopen als bij Ajax alleen waren ze een stuk duurder (maher, Narsingh).

19 december 2015 om 17:04

Maar die talenten van Ajax voldoen blijkbaar niet dus moet je twee dingen doen: 1. Sneller het kaf van het koren scheiden en 2. selectie aanvullen met directe versterkingen van het niveau Moreno, Guardado, De Jong.

19 december 2015 om 17:09

Hoezo voldoen die niet? We staan eerste! We doen het in de eredivisie beter dan PSV en ik schat de potentie van de spelers ook hoger in dan Psv. Gewoon een kwestie van tijd voordat de talenten ook Europees gaan presteren.

19 december 2015 om 17:16

Nu nog wel Speedy, maar het seizoen is nog lang! Vorig seizoen 17 punten achter op Psv! In de EL uitgeschakeld tegen de lamme en de blinde! Niet ieder talent is een toptalent, dat wil ik ermee zeggen. Maar bij Ajax worden alle talenten de hemel in geprezen! Ik mis een kritische blik op de talenten én de aankopen!

19 december 2015 om 17:02

Man, Ajax werd in eigen huis compleet weggespeeld door Psv. Waar heb je het over, ze kunnen het spel niet maken...

Salarisplafond verhogen voor drie spelers!! Dus voor je as! Een verdediger, een middenvelder en een spits!. Kom op Ajax! Haal eens een Soriano!

19 december 2015 om 15:51

Daily Mirror:

'manchester City are watching Sampdoria's Italy international midfielder Roberto Soriano.
The 24-year-old was born in Germany to Italian parents and initially came through the ranks at Bayern Munich.'

Hoe denk je dat Ajax een dergelijke speler kan aantrekken ?

19 december 2015 om 15:59

Soriano van Salzburg Speedy!

19 december 2015 om 16:34

Ah ja ik denk al, is trouwens ook een goede speler, gewoon allebei zal ik ze wel willen zien maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Ook spelers van Salzburg zijn bijna niet te halen meer.

Frank hou toch op man, zowel Moreno als Guardado spelen in Nederland. Zo vervelend, ze zijn er weer niet in geslaagd om een kwalitatieve selectie op de been te krijgen.

19 december 2015 om 15:30

Over Moreno ben ik het met je eens, want die had Ajax ook kunnen halen. Maar PSV heeft jarenlang moeite gestopt in Guardado en precies daarom wilde Guardado nu per se naar PSV. Dat kan je van Ajax nu niet ineens verwachten, want dan zou die speler pas heel misschien over drie of vier jaar komen. Maar aan de andere kant praat De Boer natuurlijk wel complete onzin inderdaad. Want Lens wilde naar Ajax, Ajax had hem gewoon twee miljoen salaris kunnen geven, maar ze vonden tien miljoen transfersom te veel. Dat was een versterking geweest. Ik hoop dat Ajax het gaat proberen bij Dost of Huntelaar. Huntelaar is niet meer zo fantastisch bij Schalke en Dost mag verkocht worden. Als Dost kan kiezen tussen een Stoke of Ajax, dan denk ik dat hij misschien nog best voor Ajax kan kiezen als het echt zijn favoriete club is. Maar goed, waarschijnlijk krijgen we straks weer een derderangs speler van Arsenal ofzo

Volgens mij laten Feyenoord (elia en Kuijt) en PSV (guardado, de Jong, Moreno) zien dat er nog steeds spelers naar de Eredivisie willen komen. Alleen Ajax kan ze niet vinden, die kopen liever Viergever, Duarte, Van de Hoorn en dat soort belangrijke spelers.

19 december 2015 om 16:03

Precies, jij snapt 'm. Anderlecht doet het ook, Basel doet het zo en Salzburg deed het zo.

19 december 2015 om 16:38

@dirkkuijt12

Flauw, ik kan ook bij Feyenoord het gaan hebben over Immers, Arie v/d Heijden, Bottegin, Vejinovic, Toornstra, en Kazim.

Ajax koopt liever Cilessen, Bazoer, El Ghazi, Younes en Milik.

En natuurlijk de talenten Cerny en Francesco Antonucci notabene van Anderlecht.

Elke club heeft goede aankopen maar ook net zoveel dramatische aankopen.

19 december 2015 om 17:00

Younes en Milik ja, gebruik jij die als positieve voorbeelden? haha. Kom op Speedy, zet die bril eens af en geloof eens wat minder in de sprookjes van Cruijff en co. Ik heb zo langzamerhand het idee dat vele Ajacieden gehersenspoeld zijn.

19 december 2015 om 17:27

@imponeria

Speedy is totaal niet op de hand van Cruijff hoor.
Hij is gewoon ziende blind.

19 december 2015 om 18:04

Juist niet, ik ben zeer realistisch. Younes en Milik zijn prima spelers voor de eredivisie. Daarmee kan je kampioen worden. En dat is tegenwoordig de hoogst haalbare prijs voor Ajax.

Van al die andere onzin zoals terugbrengen aan de Europese top, daar doe ik niet aan mee. We zijn financieel allang afgehaakt bij voetbal landen als Engeland, Spanje en Duitsland. Daar kunnen we niet meer tegenop.

De Boer heeft een punt. Maar dat betekent niet dat je je daar bij neer moet leggen. De eredivisie is weer aan het opkrabbelen en over zijn dieptepunt heen. In Europa zijn de prestaties er nog niet naar maar dat komt vanzelf (daarbij is het essentieel dat nederland zijn champions league ticket behoudt). Alle nederlandse clubs hebben het nu financieel op orde en kunnen gaan bouwen aan hun team, het kan alleen maar beter worden. Daarnaast heeft de eredivisie de laatste tijd relatief grote spelers mogen begroeten. Guardado, Moreno, De Jong, Kuyt, Elia, Vlaar, El Hamdoui. Allemaal ervaren spelers die het jonge grut, wat er nog steeds is, veel kan bijleren. Dat soort spelers liepen er 2 jaar geleden gewoon niet bij.
Deze ontwikkeling is alleen maar goed voor de uitstraling van de ED. Daarnaast heeft Ajax (nog steeds) een grote naam in de wereld. Dat zou er voor moeten zorgen dat je deze dynamiek zou moeten kunnen verbreken. Dat zoiets niet meteen lukt is niet erg maar vecht er dan in ieder geval tegen.

19 december 2015 om 17:00

Op zich heb je gelijk, maar ik wil er wel iets aan toevoegen:
De ervaren spelers die je hierboven noemt zijn niet allemaal geschikt voor Ajax of willen niet naar Ajax. Ajax heeft bijvoorbeeld geen Mexicaanse connectie, dus zal een Guardado niet naar Ajax komen. Moreno is niet beter dan Riedewald, heeft wel meer ervaring, maar het geld wat je voor hem betaalt krijg je nooit meer terug, terwijl Riedewald een groeibriljant is. De Jong had gekund, maar verdient bijna 3 miljoen, dat zal Ajax niet zo snel doen, Kuyt komt niet naar Ajax. Elia is niet goed genoeg, Vlaar is riskant en el Hamdaoui hebben ze al ervaring mee. Maar ook Ajax loopt af en toe tegen een leuke toevoeging aan, denk aan Poulsen of Pantelic. Alleen zijn deze spelers dun gezaaid en moet je de juiste connecties hebben. Daarbij wil Ajax niet in zee gaan met spelers die eigendom zijn van een firma zoals Doyen of met andere rare constructies.
Verder heeft Ajax in CL-jaren wel breedte-investeringen gedaan, iets wat dan wel nodig is omdat er dan vaak meer blessures zijn. Dat geldt voor spelers als Viergever en van der Hoorn, die toch te gebruiken zijn in wedstrijden tegen de kleintjes van de eredivisie als je een basisspeler rust wil geven.

Dat je ze niet vindt heeft overigens ook alles te maken met de gebrekkige kwaliteit van je TD die zijn vak niet verstaat. TD zijn is grotendeels ook contacten warm houden en heel goede netwerken onderhouden. Brands heeft in feite jaren gedaan om Guardado en Moreno binnen te halen. Vaak lukt het in eerste instantie niet maar blijft hij de contacten warm houden met de zaakwaarmemers en spelers, en komen ze jaren later alsnog. Brands is gewoon een heel goed in het brengen van een mooi eerlijk overtuigend verhaal naar de spelers en zaakwaarnemer toe. Een zeer charmante vent. Dat is een gave en vak apart. Ajax, die onder aanvoering van Cruijff dacht dat oud spelers het antwoord op alles waren, heeft daar een probleem. Oud spelers zijn niet altijd kundig. Marc Netto is sociaal zwak begaafd, weet helemaal geen goed netwerk op te bouwen en geen goed verhaal te brengen. Ajax wordt sowieso gegijzeld door Cruijffs invloed en hun dogmatische kijk op voetbal.

Als je zoiets roept komen ze inderdaad niet Frank, man man... Probeer het gewoon met charme, waardering en andere waarden die niet meteen in geld uit te drukken zijn. Toegegeven, het gros gaat voor het grote geld, maar er zijn legio voorbeelden waarbij 'top'spelers toch naar een mindere competitie verkassen omdat ze zich daar simpelweg goed bij voelen. De Boer en Overmars moeten zich diep schamen met zo'n houding.

Wat een gelul weer. Pereiro, moreno, guardado....psv kan het wel

Wat hoop ik van harte dat ze Wim jonk aanstellen

Wat een gemekker hierboven. PSV heeft dit seizoen gewoon een knappe prestatie geleverd in de CL. Overwinteren in de CL als Nederlandse ploeg is gewoon knap. Daarmee basta. Maar hou nou eens op om de aankopen van PSV te vergelijken met die van Ajax. Ook Ajax heeft best een aantal aardige aankopen gedaan en PSV miskopen. Feit is dat de tactiek die Cruijff voorstaat (bal het werk laten doen, kort en snel spel, zoals Barca en Bayern dat doen) in Europa geen succes biedt als je spelers niet in staat zijn om dat spel te spelen. In NL red je het dan nog wel.... maar niet in Europa. PSV heeft veel volwassener gespeeld... dat is het verschil.

Het aankoopbeleid van Ajax is inderdaad zeer matig te noemen. De enige die nog wat potentie en lef heeft is Younes maar de rest kan gewoon niet mee. Waarom ze b.v. een Heitinga gehaald hebben voor dit salaris is voor mij onduidelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren