Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Niet de eerste keer dat Feyenoord in De Kuip een handje geholpen wordt'

Laatste update:

Willem II was donderdagavond dicht bij een bekerstunt, maar het mocht niet zo zijn voor de Tilburgers. Op bezoek bij Feyenoord maakte Tonny Vilhena kort voor tijd de gelijkmaker en diep in verlenging kreeg de thuisploeg een strafschop, die beheerst werd binnengeschoten door Dirk Kuyt. Dries Wuytens veroorzaakte de penalty en was na afloop woedend op Ed Janssen.

/

Wuytens gaf toe dat hij contact had gehad met Michiel Kramer, de man die naar de grond ging, maar volgens de verdediger van Willem II gebeurt dat zo vaak in een wedstrijd. Volgens hem was er niet veel aan de hand. “Het was gewoon een toneelstukje van die jongen, het sprookje van de stervende zwaan. En de scheidsrechter trapt er met open ogen in”, moppert Wuytens in gesprek met het Brabants Dagblad.

“Hij was de hele wedstrijd al op de hand van Feyenoord als dat enigszins kon. En het is niet de eerste keer dat die club in eigen stadion een handje geholpen wordt. Het publiek zit daar zo dicht op het veld, dat heeft blijkbaar invloed op de beslissingen die worden genomen”, briest Wuytens verder. "Als deze wedstrijd in Tilburg was gespeeld, dan was er zeker weten geen penalty voor gegeven."

Dries Wuytens heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 december 2015 om 07:52

Leuk wedstrijden terug te kijken als er voordeel behaald word en niet waar en nadeel behaald word.
Dan hoor ik nl niemand.
Gisteren werd Feyenoord idd aardig geholpen en dat wel door Zirkvic en Wuytens.
Wuytens begaat een verschrikkelijke lompe overtreding. Als hij van Kramer afblijft word het gewoon een achterbal.
Zirkovic heeft 3 100 kansen gehad. Wuytens is een slechte verliezer. Zijn collega,s waren na de wedstrijd wat reeler.

En de scheids die floot een prima pot mag ook wel eens gezegd worden.

Er waren gisteren gelukkig ook supporters van ajax en andere clubs die wat reeler en zonder haat dit konden behoordelen en dit gewoon een panel vonden

18 december 2015 om 09:23

Het is simpelweg niet te doen om alle gevallen (voor/tegen) tegen elkaar over te zetten. Want scheidsrechters fluiten nu eenmaal niet consequent. Maar ik kan Wuytens wel begrijpen.voor zo'n overtreding wordt 1 op de 10 keer gefloten voor een penalty (ja je kan hem gewoon geven) en dat het dan uitgerekend in de verlenging is is zuur voor Willem 2. Het is mij om het even wie er gewonnen had. Had het Willem 2 wel gegund (ook omdat Feyenoord matig speelde), maar ik vind het ook geen probleem dat de kalender van Feyenoord zo weer een extra wedstrijd heeft gekregen

Wat betreft het niemand horen wanneer er voordeel behaald wordt. Dat is bij feyenoord ook zo. Feyenoord zegt namelijk altijd dat ze van "mannelijke" voetbal houden, maar ondertussen zijn ze al twee keer door gebekerd na een zeer licht vergrijp waar voor gefloten wordt. De vlieger van mannelijk voetbal gaat dus ook alleen op als het in het voordeel is van je eigen club.

18 december 2015 om 09:33

Maar daar kan je Feyenoord niet de schuld van geven.
Feyenoord fluit niet voor die panel. En mannelijk voetbal. Ik zag gister een herhaling van Juventus tegen Torino was het volgens mij .
Die zaza schopte er 6 af en scoort 2 keer. IN nederland had hij niet meer in het veld gestaan.

Het ie europees gezien te veel verschil qua scheidrechters er zit geen lijn in.

Eerste helft speeldde feyenoord idd bagger 2 de helft viel wel mee.

18 december 2015 om 12:09

1 op de 10x. Ik zag bij roda - heerenveen precies zo'n geval met van den berg. Die tikt m dan aan ipv vasthouden. Werd ook gegeven. De nederlandse arbiters zijn gewoon soft, dan wordt dit gewoon afgestraft!

18 december 2015 om 12:34

Ik ben het er dus absoluut niet mee eens dat Nederlandse arbiters ineens soft zijn. Het is alleen zomaar populair geworden om te praten over mannelijk voetbal om eventuele overtredingen recht te praten. Ik vind dat onzin, de regels bestaan al jaren en het gaat al jaren goed. Maar omdat die Nijhuis nu ineens besluit zijn eigen regels te maken vind iedereen dat "mooi". Maar bij bijna elke wedstrijd waar een scheidsrechter dat probeert loopt dat uit de hand omdat de spelers niet meer weten waar de gens van het toelaatbare ligt waardoor ze erover heen gaan. Dan moet de scheids het ineens strak (conform de regels) houden waardoor hij kaarten moet geven in situaties waar hij op begin van de wedstrijd niet eens voor floot.

Overigens is PSV de enige Nederlandse club die nog Europees voetbalt en die hebben weinig problemen met de scheidsrechters in zowel Nederland als Europa, dus hoe wordt er dan anders gefloten?

18 december 2015 om 08:18

Tsja, als die verdedigers tegenwoordig overtredingen nodig hebben om Feyenoord af te stoppen, dan zijn penalties een logisch vervolg. Een scheidsrechter geeft hem niet zomaar natuurlijk. Feyenoord zou er een stuk minder krijgen, als men van de spelers af zou blijven.

18 december 2015 om 09:07

Ja, makkelijk gezegd. Feyenoord heeft dit seizoen een paar verschrikkelijke schipperijen op de mar gelegd. De algemen opinie was steeds dat het voetbal veel te soft was en je niet zo moest zeuren. Paste heel goed bij de hardheid doe gevraagd wordt. Bijzonder dat dezelfde mensen dit soort beslissingen dan goed keuren. Een dergelijke overtreding is in mijn ogen alleen een penalty als er een directe doelkans wordt ontnomen. Daar was nu geen enkele sprake van want Kramer kan niet bij de bal. Anders moet je bij iedere corner een penalty gaan geven. Onbegonnen werk. Wuytens heeft gewoon gelijk dat dit penals alleen in de Kuip worden gegeven.

18 december 2015 om 09:29

@ Joostfan,

". Een dergelijke overtreding is in mijn ogen alleen een penalty als er een directe doelkans wordt ontnomen"
Dat is jou interpretatie van de spelregels echter is dat niet de norm van de Fifa Uefa en Knvb.
Dan zou je als de bal niet in de buurt is dus iedereen ondersteboven mogen trekken? Ook bijvoorbeeld obstructie op het moment dat de bal niet in de buurt is wordt bestraft met een vrijetrap en eventueel een gele kaart. Het is eerder dom van Wuytens dat hij vast houdt dan dat het een fout is van de scheidsrechter die gewoon de spelregels hanteert.
Dit soort strafschoppen worden wekelijks gegeven ze worden bij hoekschoppen inderdaad vaak niet gegeven maar als je zo opzichtig iemand vastpakt en aan z'n arm gaat hangen ben je wel een droeftoeter als je de scheidsrechter van partijdigheid gaat betichten.

18 december 2015 om 09:48

Als Kramer toch niet bij die bal had gekund, dan is er voor Wuytens helemaal geen reden om hem vast te pakken. Dat doet hij (wuytens) toch helemaal zelf? Snap niet dat hij de schuld ergens anders kan leggen dan.

In principe moet je ook bij iedere corner een penalty (durven) geven. In jeugdtoernooien gebeurd dat nog wel eens. Moet je eens kijken hoe snel het is afgelopen met het getrek. Verder zie je het omgekeerde vaak wel, dat de verdedigende partij de bal mee krijgt na trekken.

Wuytens heeft geen gelijk, want dat zou betekenen dat er geen club in Nederland is die naast Feyenoord een penalty mee krijgt. En dan is feitelijk gewoon niet waar. Nogmaals, wil je geen penalty veroorzaken, maak dan geen overtreding in je eigen 16.

18 december 2015 om 09:52

joostfan ,dus zo lang de bal maar niet op goal gaat is alles geoorloofd in de 16
die belg is gewoon zo dom dat hij iemand na de grond trekt terwijl die bal er opzich nooit meer in kan ,ja dan is het toch zijn eigen schuld dat hij scheids de kans geeft om te fluiten

willem kan boos zijn op 1 persoon en dat is hun spits helpt 3 grote kansen om zeep

18 december 2015 om 10:49

Het gaat erom dat er dan ook met dezelfde maat gefloten moet worden als Feyenoord de overtreding maakt en dat gebeurt in de kuip dit seizoen gewoon niet.

Of dit nou echt een penalty was, tja je zou hem kunnen geven, ookal was het niet veel erger dan wat er altijd in de 16 gebeurt, maar Kramer had in nog geen miljoen jaar bij die bal gekund.

18 december 2015 om 10:59

Waar krijgt Feyenoord voor hetzelfde vergrijp dan geen penalty tegen? Over het algemeen gebeurd dat gewoon niet. En dat excuus dat Kramer niet bij de bal had gekund doet toch niks aan het feit dat Wuytens hem binnen de 16 naar de grond werkt? Al ging was er niet eens een bal in de buurt dan was het nog wel een strafschop geweest.

18 december 2015 om 12:20

@serieuzs:

"dat gebeurt in de kuip dit seizoen gewoon niet."

maar voorbeelden opnoemen daarvan, ho maar.

Lekker makkelijk he.

18 december 2015 om 13:15

@serieuzs als hij niet bij de bal kan is het dan niet helemaal lomp van wuytens om dat risico te nemen.
Als hij van hem af blijf is het gewoon een achterbal.

Ik zou als trainer woest zijn op wuytens dat hij het risico nam

18 december 2015 om 15:04

Je weet van tevoren, in De Kuip moet je gewoon niemand vastpakken, dat kost je de kop. Dat het elders veel minder gebeurd is wel zo maar goed: overtreding is overtreding.

Wat een raar gepraat zeg. Willem II kwam nog goed weg doordat van der Struijk geen rood kreeg in de 5e minuut. Was heel dom verdedigd, bal ging al in handen van Lamprou.

18 december 2015 om 09:35

Het mooiste is ook nog dat Frankie het meeste boos was en het hardste protesteerde bij de pingel. Frankie had allang klaar met douchen moeten zijn.

18 december 2015 om 09:42

Inderdaad en die zien we niet 100x met een vergrootglas terug. Maar als dat Kramer of iemand anders van Feyenoord was hadden ze dat wel gedaan. Trieste figuren daar bij fox

Hij trekt aan zijn arm en elke aanvaller gaat dan gretig naar de grond. Terechte strafschop.
Willem II, en vooral Zivkovic, moet eens naar zichzelf kijken. Ze hadden de wedstrijd zelf moeten beslissen.

18 december 2015 om 07:46

Altijd lees je maar ze naar zichzelf moeten kijken, nou als iemand het deed, was dat Willem II wel. Peters gaf een paar seconden na afloop al aan dat ze het gewoon hadden kunnen beslissen vanavond, maar dat Janssen de slechte scheids van de ED is en dat Feyenoord vaak geholpen wordt in De Kuip zijn gewoon feiten en zou niet weten waarom je dat niet zou mogen benadrukken. Wie weet levert dat nkg wat op, op de lange termijn.

18 december 2015 om 08:52

@shefkee,

Wuytens is een zielige huilebalk, hij houdt zelf opzichtig vast in het strafschop gebied een overduidelijke strafschop volgens de regels.
Peters en Streppel waren inderdaad reeel na afloop het is alleen aan Willem II te danken dat Feyenoord nog een verlenging haalde en het is alleen aan Wuytens te danken dat Feyenoord een terechte strafschop kreeg. Zivkovic had de wedstrijd al eerder op slot kunnen gooien de scheidsrechter de schuld geven van de strafschop of nederlaag is echt een teken van zwakte.

18 december 2015 om 09:27

Waar

18 december 2015 om 11:39

Shefkee, Feyenoord vaak geholpen wordt in de Kuip? Even de feiten naast elkaar. FC Utrecht, rode kaart Karsdorp onterecht, onterechte penalty mee, maar ook tegen. Dan heb je dus al in de eerste wedstrijd van het seizoen 2 foute beslissingen tegen en 1 voor. Verder zijn er nog wel discutabele dingen die ook in ons nadeel spreken. Dus lul aub niet met de kudde mee maar kijk alleen naar de feiten!

18 december 2015 om 14:23

Kom op zeg. Het is toch een algemeen gegeven dat Feyenoord altijd het voordeel krijgt in de Kuip.
Er is zelfs een woord voor bedacht. Kuipvrees

18 december 2015 om 07:47

Echt he, ten eerste is Wuytens gewoon dom om daar zijn tegenstander vast te pakken. Dan weet je dat je risico neemt. Ten tweede had van der Struyk ook al direct rood kunnen hebben voor het slaan van Elia. Ten derde moet Willem 2 maar eens kijken naar hun spits. Faalde keer op keer in de afronding. Tja .

hou toch op was gewoon een strafschop
wuytens moet niet zeuren w2 had het zelf af moeten maken

18 december 2015 om 08:13

Precies. Ik vind zulke spelers zo irritant. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat het dom van hem was en hij snapt dat de scheidsrechter hiervoor fluit. Nu komt hij met het kulargument dat dit vaker in een wedstrijd gebeurt. Totaal niet relevant. Auto's rijden ook vaak te hard, maar soms word je geflitst. Dat is het risico dat je neemt.

18 december 2015 om 08:20

Aangezien hij zegt dat het heel de wedstrijd gebeurde, is Feyenoord nog een aantal strafschoppen ontnomen ook.

Letterlijk een handje geholpen.
Ik zou bijna gaan denken dat Wuytens simpel is. Hij houdt overduidelijk vast terwijl Kramer nooit meer bij de bal kan. Kramer gaat misschien makkelijk liggen maar dat doet elke spits. Heel dom van Wuytens en erg zielig om de scheidsrechter de schuld te geven van de strafschop terwijl hij zelf een domme overtreding maakt.

18 december 2015 om 11:36

Voetbal is een contact sport waarbij iedereen elkaar vastpakt. Over het algemeen is licht vastpakken geoorloofd, al staat dat natuurlijk niet in het scheidsrechters boekje. Maar gedoogd wordt het zeker.
Iedereen die nu zegt dat Wuytens een stomme actie heeft begaan moet eens even reëel gaan kijken. Wuytens houd Kramer licht vast met als gevolg dat Kramer naar de grond gaat. Hij werd alleen maar getoucheerd en meer was het niet. Dat je van die waardeloze scheidsrechters in Nederland hebt die daarvoor fluiten is heel zuur. In een Engeland of Italië zie je dat niet.

Herinneren we het moment nog dat Van de Hoorn een strafschop veroorzaakte op Ballotelli? Daar was ook niks aan de hand en schreeuwen iedereen in Nederland dat ook. Blijkt maar weer dat als een beslissing van de scheidsrechter je gunstig uitkomt je mening daar duidelijk door beïnvloed wordt.

Was het een penalty? Zeker niet, maar hij kan gegeven worden, want fouten zijn menselijk.
Heeft Feyenoord verdient gewonnen? Ja, dat zeker. Alleen de manier hoe geeft mij uiteindelijk een zure nasmaak als neutraal supporter. Al zullen de Feyenoord supporters daar weinig moeite mee hebben want zij zijn door. Zou ik zelf ook zijn als mijn club dat zou overkomen.

18 december 2015 om 11:55

Wuytens houdt Kramer opzichtig met twee handen vast. Of hij hard trekt of niet is nauwelijks waar te nemen door de scheidsrechter.
Je spreek jezelf enig sinds tegen, eerst zeg je dat de waardeloze scheidsrechters in Nederland alleen daarvoor fluiten om vervolgens te zeggen dat in een Europacup wedstrijd iedereen verontwaardigd was vanwege een strafschop voor een hele lichte overtreding. Laat die Europacup wedstrijd nou net niet door een (waardeloze) Nederlandse scheidsrechter zijn gefloten.
Wuytens neemt gewoon heel veel risico door met twee handen aan de arm van Kramer te gaan trekken. Het klopt dat er ook wel eens niet voor gefloten wordt maar wie maakt er dan de fout? De scheidsrechter die volgens de spelregels een strafschop geeft of de scheidsrechter die z'n eigen regels maakt en er geen strafschop voor geeft?

18 december 2015 om 12:16

Ik heb nergens gezegd dat alle scheidsrechters in het buitenland wel altijd juist fluiten. Ik heb wel gezegd dat het niveau van Nederlandse scheidsrechters behoorlijk ondermaats is. Hiermee ontkracht ik je.

"het klopt dat er wel eens niet voor gefloten wordt?" Eigenlijk wordt er voor dit soort dingen vrijwel nooit gefloten omdat voetbal een contact sport is. Naast het naleven van de regels, in dit geval iemand naar de grond trekken, moet een scheidsrechter ook een situatie goed in kunnen schatten.

Dit was overduidelijk geen penalty. Ja, hij pakt Kramer vast, maar dat gebeurd de hele wedstrijd en dan wordt er niet voor gefloten. Stel je voor dat de scheids voor elke keer dat een speler iemand anders shirtje pakt gaat fluiten? Dan blijft er niks meer over om naar te kijken in een voetbalwedstrijd.dan blijft ook de vraag waarom hier wel voor gefloten werd, en bij een corner bij Pec bijvoorbeeld niet. Kan geen moment noemen, maar ik durf te wedden dat daar ook shirtje werd getrokken en andersom ook.

Waar ik op doel is dat je voor zulke lichte vergrijpen niet moet fluiten. Ik neem het hier ook op voor Wuytens. Het was zeker geen domme actie van hem, maar vooral een slimme actie van Kramer, want de scheids trapt er in.

Stel dat Zivkovic aan de andere kant van het veld ging liggen omdat hij zou werd vastgepakt door Kongolo. Dan wel bedenken dat het dezelfde situatie is als met Wuytens en Kramer en ze maken de winnende met een Penalty. Ik durf te wedden dat je moord en brand zou schreeuwen dat het geen penalty was. Of je het toegeeft is een andere vraag.

Ik blijf erbij: Feyenoord verdient gewonnen, de manier waardoor is een beetje jammer.

18 december 2015 om 12:22

"stel dat Zivkovic aan de andere kant van het veld ging liggen omdat hij zou werd vastgepakt door Kongolo"

dat gebeurt niet. Dus het is niet relevant.

En als het wel gebeurt, is het ook een penalty.

Jongen, kijk eens in de spiegel. Eerst het slaan van Elia door die rechtsback waarmee je gematst wordt dat je met 11 man door mag, het verprutsen van de mooiste kansen en vasthouden in de 16 zoals je zelf toegeeft.
Als Willem 2 iets te klagen heeft, is het over de eigen improductiviteit en moet je nu niet gaan wijzen.

18 december 2015 om 14:26

Was in mijn ogen misschien met nadruk op misschien (maar denk dat geel terecht was geweest) rood maar dan mag elia ook geschorst worden voor zijn overmatig taalgebruik in het veld zoals herhaaldelijk iemand uitschelden voor homo en andere woorden wat duidelijk zichbaar was (en een voetballer nog altijd een voorbeeld functie heeft) en dan nog die overtreding was een zelfde soort overtreding als kramer had die zwaaide ook met zijn arm naar achteren en dat was volgens de feyenoord supporters toen ook geen rood dus waarom deze overtreding op elia wel? Altijd word er gemeten met 2 maten beetje objectief blijven is moeilijk tegenwoordig.

Heb helemaal niets met Feyenoord, hoopte op de 0-2, maar dit was duidelijk n overtreding. Of ie nou als n stervende zwaan valt of niet; vasthouden in t strafschopgebied is n risico...

Vond de scheids verder niet overdreven in t voordeel van Feyenoord fluiten. Willem II moet de hand in eigen boezem steken, hoe jammer ook; 2x Zivkovitz...

Feyenoord pompte de hele tijd de bal in de zestien. Je moet als verdediger zijnde gewoon geen aanleiding geven.
Het is een makkelijk gegeven strafschop, maar de speler geeft er wel aanleiding toe.

Volges mij zijn er weinig verdedigers hier op VZ en ook Been na afloop is duidelijk een aanvaller geweest. Ik heb altijd mijn handen op of aan de spits zodat ik weet waar hij is. Pas op het moment dat hij weg probeert te komen dan moet je hem niet vasthouden omdat hij er dan hinder van heeft en kan vallen. In dit geval is dat in mijn niet het geval omdat Kramer de verkeerde kant op valt.

18 december 2015 om 08:14

Volgens mij heb je altijd contact met je tegenstander als verdediger. Alleen als je dat doet door met twee handen aan de arm van je tegenstander hangt doe je toch iets fout. Klein duwtje of platte hand prima. Twee handen om de arm en trekken is gewoon een pingel

18 december 2015 om 12:11

Ik zie hem ook niet echt trekken. Denk dat dit ook niet het geval is omdat Kramer de onnatuurlijke kant op valt.

18 december 2015 om 12:49

Dan zou ik zeggen ... kijk nog eens goed naar de beelden. Hij houdt hem met 2 handen vast. Trekken of vasthouden maakt verder niet uit. Het is gewoon een hele domme overtreding en een terechte penalty.

We hebben dit jaar vaak geluk ja... Maar dit was gewoon een penalty! Even die klap van die van der struijk vergeten in het gezicht zonder dat er een bal in de buurt was? Hoort dit geen rood te zijn dan? Het is gewoon de schuld van Willem2 zelf dat ze niet door zijn met die grote kansen van Zivkovic

18 december 2015 om 09:09

Niet gezien. Is het zeker dat het geen duwende beweging was?

18 december 2015 om 09:24

Volgens mij ongeveer midden in de 1e helft, vd. Struijk sloeg Elia met een zwaaiend arm in het gezicht wat leidde tot een bloedneus. Nou werd hier verder niet veel mee gedaan en vindt ik het prima opgelost... maar als je echt correct wil doen zou je dit kunnen vergelijken met een paar keer dat Kramer onverantwoord rondsloeg in het gezicht van een tegenstander. In de gevallen van Kramer zag je simpel weg dat heel vz schande sprak over Kramer, maar in dit geval is het eigenlijk verdacht sti..

"maar volgens de verdediger van Willem II gebeurt dat zo vaak in een wedstrijd"

Als ik het dus goed begrijp, is Feyenoord nog een aantal strafschoppen ontnomen ook. Was de wedstrijd een stuk eerder afgelopen. Verder moet je in de slotseconde natuurlijk ook niet zo'n risico nemen. Hand in eigen boezem.

18 december 2015 om 11:42

"in een wedstrijd." Als je begrijpend leest bedoelt hij met "een wedstrijd" elke willekeurige wedstrijd. Niet specifiek deze en niet specifiek dat Willem2 dat tegen Feyenoord deed.

Goed weggekomen is een beter woord dan geholpen door de scheidsrechter, al zijn we gistee geholpen is het door w2 zelf! Omdat wuytens lompe ovetreding maakt in het gezichtsveld van de acheidsrechter de grootste reden is zivkovic wat een kansen heefr hij verpest gelukkig en feyenoord laten leven. Dus met andere woorden bedankt willen 2

Het is sowieso belachelijk dat deze Janssen deze week een wedstrijd mag fluiten. Hij geeft zelf afgelopen zaterdag toe dat hij helemaal fout zat met een penalty geven aan de Graafschap in de wedstrijd tegen Fc twente. En dat hij dan ook nooit een rode kaart had moeten geven. In de rust van het duel had hij dat zelfs al aangegeven aan de trainers van Fc Twente. Daarna heeft hij er in de tweede helft ook alles aan gedaan om in het nadeel van de Graafschap te fluiten om zijn fout goed te maken. Bovendien weet ik niet wat hij in zijn wedstrijd rapport heeft gezet, maar wordt marsman wel voor 1 duel geschorst na zijn rode kaart. Hij kreeg niet voor niets een 3 als cijfer in de voetbal International. Als er dus 1 een diep rode kaart had moeten hebben was dat Janssen himzelf. Maar nee als "beloning" mag hij Feyenoord tegen Willem II in de Kuip fluiten.

18 december 2015 om 08:44

Buiten dit hele verhaal om.
Floot hij gisteren een prima wedstrijd.

En kon hij hier alleen maar een panel voor geven. Vind jou betoog prima en cijfers van vi doen me eigenlijk niks.

"en zij groot en ik ben klein, en dat is niet eerlijk"

Ik begin een beetje moe te worden van die hype die wekelijks herhaald wordt, dat Feyenoord altijd geholpen wordt door de scheidsrechter.

Sowieso vind ik het triest dat bij elke Eredivisie wedstrijd tegenwoordig, echt zo'n beetje de helft van de posts gaat over arbitrale beslissingen. Beetje jammer deze ontwikkeling. Er zijn nog maar weinig mensen die serieus over een wedstrijd willen praten ipv met het vingertje wijzen naar de scheidsrechter...

18 december 2015 om 08:45

Als Feyenoord objectief wordt beoordeeld en niet tal van penalties (vaak onterecht) mee krijgt in een seizoen en terechte rode kaarten krijgt kwijtgescholden dan zal dat beeld wel veranderen. Of wil jij zeggen dat Feyenoord niet wordt bevooroordeeld?
Ondanks dat ik het gewoon een terechte beslissing vind deze wedstrijd, die Wuytens moet gewoon van Kramer afblijven, hij trok hem duidelijk op het beslissende moment aan z'n arm en dat is volgens de regels gewoon een penalty en rood.

18 december 2015 om 09:13

En daar gaan we weer.

Met nu de opmerking :

"tal van penalties ( vaak onterecht)".

ja hoor. Zo wordt de beeldvorming wel even lekker geschetst weer he.
Welke waren er nou echt keihard, onbetwistbaar onterecht dan en waar is Fyeneoord nou onbetwistbaar, bevoordeeld?

Dan zeg ik vast bij voorbaat :

rode kaart voor karsdorp tegen utrecht
buitenspel tegen ado
bal over de lijn ajax.

Waarvan de laatste twee ook nog eens écht onbetwistbaar zijn.

Vooralsnog, in echt specifieke voorbeelden staat het nu 0-3 in het nadeel van Feyenoord, en met "tal van", en "vaak", scoor je niet.

De grap is dat het meteen wordt gezien alsof het de uitslag beinvloedt,

Ajax werd afgelopen zondag ook zwaar bevoordeeld, doordat Milik donkerrood had moeten krijgen, maar hij geel kreeg ( en dus niet geschorst kán worden ook). Alleen verliezen ze die wedstrijd met 1-0, en hoor je er niemand meer over.

Maar nee hoor. Het is alleen bij Feyenoord zo. Leuk he, beeldvorming?


Maar je zegt nog iets : "als Feyenoord objectief wordt beoordeeld"

beweer jij dat scheidsrechters dat niet doen dan? Dat is wel gevaarlijk hoor.

18 december 2015 om 09:14

Noem eens een paar die onterecht waren dan? Kan me alleen de "handsbal" tegen Cambuur herinneren verder waren de kwijtgescholden rooie kaarten vooral dwalingen van de scheidsrechters en daar heeft huisjurist Joris van Benthem gewoon goed op ingespeeld zoals elke andere club zou mogen doen, maar omdat veel mensen dat dan opeens oneerlijk vinden en vinden dat Feyenoord een voordeel heeft bij de KNVB zou dus een doodgewone huisjurist geen slimmigheidjes mogen gebruiken? Het was gewoon slim van van Benthem om het daarop te gooien en dr zijn bij uitspraken ook gewoon een rechter aan te pas gekomen, dus waarin wordt Feyenoord eigenlijk voorgetrokken? Ze maken gewoon slim gebruik van een situatie door er anders op in te spelen dan de meeste clubs doen.

18 december 2015 om 10:21

Hahaha schaamteloze reactie. Meen je dat nou joh? Als er 1 ding vaststaat is dat jouw cluppie altijd wordt bevooroordeeld. Daarnaast heeft ajax tv zich ook uitgebreid tegenwoordig naar het zogenaamd onafhankelijke "foxsports". Die heel "subtiel" overtredingen van Feyenoord spelers 100x met een vergrootglas tonen maar bij jouw cluppie doen ze dat bijna nooit. Die elleboog van Younes in de wedstrijd bij Utrecht is daar een voorbeeld van. Om dan niet te spreken van kranten zoals de telegraaf die vaste klant zijn bij je cluppie. Meer dan de helft van de scheidsrechters komt uit Noord Holland en de hoogste posities binnen de KNVB is voor het overgrote deel al jaren bezet door mensen met een achtergrond bij jouw cluppie of komen toevallig ook uit die regio. En dan nog schaamteloos zeggen dat Feyenoord bevooroordeeld wordt. Je ziet ook het grote contrast met wedstrijden in Europa omdat jullie dan te maken krijgen met neutrale scheidsrechters. Gewoon je mond als je weet dat je iets gaat zeggen wat het omgekeerde is van de waarheid. Puur frustratie omdat je zelf uit de beker ligt door deksel op de neus te krijgen van Feyenoord en gewoon van de mat (beste grasmat die er is, tegenover modderpoel in jullie stadion) zijn getikt.

Wat een gezeur weer. Het was een hele domme, maar duidelijke overtreding. Iemand met 2 handen vol vastpakken. Ik heb verder geen beslissingen gezien die discutabel waren ten faveure voor Feyenoord.
Het is natuurlijk wel makkelijk om de kudde te volgen die heel selectief de beslissingen opsommen en zodoende een voorkeursbehandeling van Feyenoord zien.

Al ben ik het met hem eens, en ook buiten de kuip worden ze wel eens geholpen, maar tegen Ajax hebben ze toch weer veel pech gehad met de arbitrage

18 december 2015 om 09:14

Dat valt ook wel mee hoor. Ze hebben twee keer tegen Ajax alles mogen doen. Niets werd bestraft. Bekerwedstrijd werd beslist door een belachelijke vrije bal en een Kuyt die de tegenstander wel iets meer omtrok dan Wuytens gisteren. Ja, er was een bal over de zijlijn dan domweg niet gezien is.

18 december 2015 om 09:20

Je mag zo ver gaan als de scheidsrechter toe laat, Joostfan, de scheids liet dit toe Feyenoord leverde gewoon vechtvoetbal, dat Ajax dat dan niet kan bolwerken is dan tactisch goed gezien van van Bronckhorst, als je in La Liga kijkt dan zie je dat Atlético toch ook vechtvoetbal speelt (niet dat Atlético geen mooi voetbal kan spelen) en die komen daat best ver mee net zoals Ajax liever zoals Barcelona speelt en Barcelona daar ook ver mee komt.

18 december 2015 om 09:24

verschil tegen Ajax was dat Veltman zelf ook Kuyt vasthield. Ze maakte daarbij allebei een overtreding.
De vrij trap as daarintegen natuurlijk wel 100% terecht.

18 december 2015 om 09:42

Lekker selectief joostfan. Het was namelijk geen belachelijke vrije bal en er werd van beide kanten vastgehouden dus ik ben het hier absoluut mee oneens.
Verder viel het inderdaad wel mee. Maar dat vind ik ook van het voordeel wat Feyenoord heeft wat een grote groep maar blijft roepen.

Dat heeft gewoon met kwaliteit te maken dat zivcovic de ballen er niet inschiet. Is ook kwaliteit van Kramer dat hij wat voelt en gaat liggen verder zie je hem niet maar op dat beslissende moment gaat hij liggen en wij krijgen de pingel. Zoals november rain al aangaf het is niet dat feyenoord alleen het voordeel heeft maar worden ook vaak benadeeld.

Ik heb als Feyenoordfan een heerlijke avond gehad. Lekker spannend tot de laatste minuut en cultheld Lex weer zien spelen. Ik zit nog na te genieten.
Doen jullie nog even door discussiëren over zaken waar je het toch nooit over eens wordt?
Neem ik nog een bakkie. Oh wacht ( wel even iets inhoudelijks, anders wordt je je weggejorist) ik vond de scheids ook best eh....( who cares?) goed.

Lekker makkelijk. Alle beelden laten duidelijk zien dat hij die Kramer aan zn arm trok en dat moet je gewoon niet doen in het strafschopgebied. Was ook niet nodig want de keeper zou die bal zoals alle andere ballen die avond gewoon pakken. Domme actie, pech voor Willem 2 en geluk voor Feyenoord. Kan gebeuren niet over blijven zeiken als kleine meisjes.

Het i wel opvallend dat Feyenoord thuis wat meer penalty's krijgt inderdaad. Kuipvrees van de man in zwart denk ik zelf. Neemt niet weg dat Wuijtens een wel erg domme actie zelf maakte gisteravond

18 december 2015 om 09:47

Gezien het spel dat Feyenoord in de Kuip speelt, vind ik dat helemaal niet opvallend.

18 december 2015 om 09:50

Misschien is het kuipvrees van de tegenstander die zich (makkelijk) laat verleiden tot het begaan van een overtreding.

Ik als ajax fan moet toch zeggen dat feynoord geen geluk met de scheids heeft gehad gisteravond. Ze hadden ook geen pech ermee maar deze keer liet de scheids zich niet beinvloeden door het publiek

Het bericht dat je wist dat ging komen. Wuytens is een oerdomme verdediger die hier een loepzuivere penalty veroorzaakte, geen speld tussen te krijgen. Heel zwak om zo te reageren, en dan nog naar de Kuip te wijzen, wat kunnen sommige voetballers toch kleine mensen zijn.

Hij word vast gehouden maar vervolgens laat kramer zich wel makkelijk vallen. Maar door Zivkovic verlies je deze wedstrijd. Wat een missers zeg dan was dit niet te spraken gekomen.

Nee, wyutens heeft Feyenoord een "handje" geholpen

18 december 2015 om 10:24

Hahaha inderdaad en maar zeiken die gozer

Wuytens misschien moet je eens naar jezelf kijken. Hoe kan je zo'n domme overtreding begaan. En dan nog huilen achteraf. Het was sportiever geweest als je gewoon zei dat het oliedom van mezelf was.

Word er een beetje moe van. Natuurlijk heeft Feyenoord een aantal keer niks te klagen gehad.
Maar als je zo dom aan Kramer trekt terwijl de bal naar de keeper draait, dan ben je gewoon dom bezig.
Terechte penalty, domme fout.

Scheidsrechters moeten eens gaan nadenken voor ze penalty's geven! Zou ik hiervoor op het middenveld ook fluiten of zou ik door laten spelen? Nou dan hadden ze bij deze ook kunnen bedenken dat ze door hadden laten spelen. Want geen 1 scheidsrechter fluit hier voor op het middenveld, en geen 1 speler die zich zo laat vallen op het middenveld.
In de 16 mag je helemaal niks als verdediger terwijl er op de rest van het veld niet eens wordt gefloten.
Denk dat dat meer het probleem is dan dat hij Feyenoord heeft willen helpen!

Zekers kerel je hebt een punt de scheidsrechters mogen hem dan ook bij iedere hoekschop op de stip leggen.. maar je had je handen gewoon thuis moeten houden want je moet onderhand weten dat scheids Jansen vaker het handje heeft om voor iets pietslullig te fluiten.... of wacht tot ie bij Willem II thuis op de thee komt misschien is dan het geluk een keer aan jullie zijde

Eens dat de pemalty (te) makkelijk werd gegeven. Maar scheids was juist de hele wedstrijd meer op de hand van willem 2, voor zover zijn beslissingen twijfelachtig waren.

Het is toch overduidelijk dat Feyenoord (in de Kuip zeker) de arbitrage in ieder geval niet tegen heeft. Als Feyenoordsupporters dan de uitbal tegen Ajax als tegenargument gebruiken, is natuurlijk lachwekkend. Heel vaak wordt een uitbal verkeerd beoordeeld en nu ging de aanval over 3 schijven verder en er kwam toevallig een doelpunt uit. Vanaf het moment dat de bal 'uit' was, hadden er al 10 Feyenoorders in moeten grijpen voordat het uiteindelijk een doelpunt werd. Onzin om dit als voorbeeld te gebruiken dat Feyenoord benadeeld werd. Bij de penalty van gisteren kan de scheidsrechter fluiten. Het probleem is dat er in de Kuip voor Feyenoord eerder wordt gefloten in het voordeel. Als dit voorval aan de andere kant had plaatsgevonden, had Willem 2 echt geen penalty gekregen. En dan geeft de scheidsrechter ook nog eens volkomen onnodig een 2e gele en dus rode kaart, om er zeker van te zijn wie gaat winnen?
Nee, kijk de statistieken er maar op na....feyenoord heeft de meeste penalty's van de top 3 gekregen en dat verschil is disproportioneel.

18 december 2015 om 13:05

Wat een verschrikkelijke lulkoek zeg.

Feyenoord heeft een aantal momenten het geluk aan haar zijde gehad, dat klopt. Maar dit wordt door jou en door de media verschrikkelijk uitvergroot.

Om nog maar te zwijgen over de uitbal. Uit is uit en het is een feit dat de goal niet gemaakt zou worden als de bal uit gegeven was. Als ik jouw woorden moet geloven heeft Feyenoord 10 punten extra door de scheidsrechter behaald. Waar is tegenwoordig de vraag of mister Wuijtens zelf iets fout heeft gedaan? Welke imbeciel pakt zijn tegenstander zo beet in de 16 meter waar geen bal in de buurt is? Nou?

18 december 2015 om 13:06

@hch1:

Een bal die een halve meter uit is, ( en het juist daardoor effect had, omdat echt niémand er aan twijfelde) wordt niet heel vaak beoordeeld als "in, hoor. Maar dat doet er nieteens toe.

Disproportioneel, waarom? Hoeveel waren er nou werkelijk, aantoonbaar onterecht? Waar staan die statistieken die dát ook weergeven? Precies. Nergens.
Kortom: Je komt nog steeds niet met werkelijke feiten, en je onderbuikgevoel kennen we nu eigenlijk wel.

Heb als neutrale kijker de wedstrijd gezien en moet zeggen dat er niet in het voordeel van Feyenoord werd gefloten. De penalty was een onhandige, onnodige en zeker terechte penalty. Bal kwam in de handen van Lamprou maar door het vasthouden van Kramer had hij met zijn lengte wel een voordeel kunnen hebben. De beste man kan zichzelf een verwijt maken voor deze actie en naar de scheids wijzen? Nee niet de juiste manier. Los er van, had Willem II gewoon de kansen af moeten maken.

Was gewoon een overtreding zeg, had dan je kansen benut was deze duscussie er niet geweest

Waarom liepen 6 spelers van Willem II kwaad richting de scheidsrechter?

Ze gaan pas echt spijkers met koppen slaan als ze boos worden op Wuytens die een belachelijk domme actie uitvoert. Het reageren op deze manier (zowel dit bericht van Wuytens als de spelers op de scheidsrechter) is wat mij betreft een reactie uit wanhoop en frustratie.

Feyenoord heeft altijd de scheids tegen, hoor. Weet niet waar iedereen het over heeft. O wacht, had me Feyenoord bril nog op.

de Knvb kan beter al prijzen naar rotterdam sturen want het moet het jaar van feyenoord worden piggels die er geen zijn worden gegeven als broodjes niet de eerste dit seizoen ze mogen ook net zo makkelijk ellebogen uitdelen of de wordt zogenaamd een vormfout gemaakt kan toch niet duidelijke zijn maar moet ze een compliment geven met hun legioen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren