Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Feyenoord brengt al deze vrijdag bod uit bij FC Twente'

Laatste update:

Het Algemeen Dagblad meldde donderdag nog dat Tonny Vilhena in januari niet weg zal gaan en dat Renato Tapia daarom geen optie zou zijn voor Feyenoord, maar De Telegraaf beschikt over heel andere informatie. Volgens deze ochtendkrant willen de Rotterdammers Tapia juist wel graag hebben en zal Feyenoord al deze vrijdag een bod uitbrengen op de middenvelder van FC Twente.

/

Wanneer het bod wordt geaccepteerd, wil technisch directeur Martin van Geel direct in gesprek met de twintigjarige Tapia over een meerjarig contract. Feyenoord zou de transfer zo snel mogelijk willen afronden, zodat er in ieder geval alvast een vervanger voor Vilhena binnen is: of hij nu in januari of in de zomer vertrekt. Vilhena vervult op dit moment een belangrijke rol binnen het elftal van Giovanni van Bronckhorst, maar hij beschikt over een aflopend contract.

Twente zou bereid zijn om mee te werken aan een vertrek van Tapia, die met zijn salaris zwaar op de begroting drukt, maar de Tukkers zouden de Peruviaan ook weer niet voor een appel en een ei willen laten gaan. Tapia speelde tot dusver 28 competitiewedstrijden voor Twente in de Eredivisie en heeft nog een contract voor ruim anderhalf jaar, tot de zomer van 2017.

Renato Tapia zou een goede opvolger zijn voor Tonny Vilhena

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat heb je nou aan tapia?

18 december 2015 om 07:16

Veel, aangezien hij heel multifunctioneel is. Kan als CV, CM en AM spelen. En hij heeft zo veel klasse, de klasse druipt er vanaf.

18 december 2015 om 08:55

Vond hem vorig seizoen idd 1 van de beste bij Twente, maar in de wedstrijd tegen Feyenoord in de kuip dit seizoen vond ik hem veruit de slechtse man op het veld.

We zullen t zien of hij komt, en denk als hij zijn niveau van vorig jaar kan halen het best een goede aankoop kan zijn.

18 december 2015 om 09:47

Tapia is al tijden uit vorm, sinds zijn blessure aan het worstelen er mee. Maar wat wel gezegd moet worden is dat de klasse van Tapia afgelopen wedstrijd weer enigszins naar boven kwam!

18 december 2015 om 07:26

Ik denk dat een fitte Tapia een meerwaarde is voor iedere club in de eredivisie.

18 december 2015 om 11:46

Het zou alleen voor FC Twente sportieve zelfmoord betekenen als je dit soort grote talenten weer moet verkopen aan Feyenoord, ongeacht de situatie. Niets tegen Feyenoord, want dit soort talenten zijn nou eenmaal aantrekkelijk nu omdat de transferwaarde daalt, maar moet er niet aan denken Tapia na de winterstop in een Feyenoord shirt te zien spelen. Dat zou toch wel pijnlijk zijn voor veel supporters.

Dan zie ik persoonlijk liever Gutierrez gaan, ongeacht het potentieel van deze speler. Heeft ook een hoger salaris dan Tapia, maar brengt minder op omdat hij niet volledig eigendom van FC Twente is. Ziyech is sowieso weg naar het buitenland deze winter.

18 december 2015 om 12:18

Hoe denk je dat Feyenoord zich voelde toen Fer naar Twente ging? Ik vind Tapia trouwens geen topclub materiaal, maar goed.

18 december 2015 om 07:28

Lees je eigen vraag nog eens.

Tapia is sterk, multifunctioneel en het talent druipt er vanaf. Ook heeft hij scorend vermogen. Ik denk een hele goede aankoop. Zowel in de verdediging als op het middenveld een aanwinst lijkt me.

18 december 2015 om 09:21

Tapia is een goede voetballer maar geen degradatievoetballer. Hij is niet een type wat voorop gaat in de strijd als het niet loopt en/of de ploeg achter staat. In een team die om de bovenste posities mee draait kan hij absoluut van meerwaarde zijn. Goede voetballer, slechte mentaliteit.

18 december 2015 om 10:23

Is een zeer goede speler. Ik zie hem als Feyenoord fan dan ook graag komen.

18 december 2015 om 12:05

Op de cvm plek schat ik hem hoger in dan Vejinovic. Die je inmiddels wel al een beetje als een miskoop kan zien. Plus hij js ook een stuk jonger, en zou ook nog als CV kunnen spelen. En daar is die sowieso beter dan van der heijden!

18 december 2015 om 16:12

Zo lang je spelers als Tapia, Vormer, Goossens, Wilkshire, Boulahrouz, Kazim, Jan Arie, Veijinovic en Kramer binnenhaalt zal je als Feyenoord zijnde echt niet vooruit gaan. Tapia, kom op zeg...

18 december 2015 om 21:46

In ieder geval meer dan Chery, ook qua leeftijd en dus potentieel qua doorverkoop.

Slimme zet als ze dit doen! Ondanks dat Tapia dit seizoen weinig tot niets laat zien kon je vorig jaar wel duidelijk zien dat hij erg goed kan voetballen en al heel volwassen kan spelen voor zijn leeftijd. Nu is hij relatief goedkoop op te halen voor naar mijn idee een vrij groot talent. Zou een goede vervanger zijn voor Vilhena.

Hopelijk blijft ie iig tot de zomer

Wat zou die moeten kosten dan volgens Twente?

18 december 2015 om 07:43

8 miljoen

18 december 2015 om 07:48

HAHAHA 8 miljoen. De helft nog niet eens

18 december 2015 om 08:06

8 miljoen?? Krijgen we Ziyech erbij dan ?

18 december 2015 om 08:08

dan niet, dan blijft tapia mooi bij ons

18 december 2015 om 09:20

Voor 8 miljoen koop je heel Twente op en krijg je Heracles er gratis bij. Wat een onzin

18 december 2015 om 09:28

Typfout je bedoelt eagles het is je vergeven.

18 december 2015 om 10:24

Ruilen met Nelom en gesloten beurzen.

18 december 2015 om 10:24

Ruilen met Nelom en gesloten beurzen.

18 december 2015 om 10:34

Deventer...heel Twente kost 40miljoen per jaar...exlusief transfersommen.

18 december 2015 om 11:34

Twente is niet meer in de positie om zoveel geld te vragen, hooguit Ziyech levert nog een miljoentje of 5-8 op, maar de rest van de selectie zal niet boven de 2 miljoen uit komen gezien de stand op de ranglijst, de vorm en kwaliteiten van die spelers en de financiele situatie en komende straffen van internationale voetbalbonden

18 december 2015 om 11:54

Maar dat wil niet zeggen dat FC Twente z'n grootste talenten naar clubs als Feyenoord moet laten gaan. Destijds met de transfer van Fer naar FC Twente waren ze in Rotterdam absoluut niet blij. Dat zou bij een eventuele transfer van Tapia andersom zijn.

18 december 2015 om 21:48

Laat Twente hem dan maar een nieuw aanbod doen. Dan zien we vanzelf wat Tapia kiest. En anders komt hij in de zomer lekker gratiessss naar Feyenoord, nog beter :-)

18 december 2015 om 07:52

Denk 4 miljoen en misschien iemand huren??

18 december 2015 om 21:49

4 miljoen voor iemand die uit zn contract loopt?

18 december 2015 om 08:00

Afgelopen zomer vroeg Twente nog minimaal 10 M voor Tapia.

18 december 2015 om 08:03

Alleen is de situatie ondertussen nogal veranderd.

18 december 2015 om 08:25

Inderdaad ze staan er beter voor dan afgelopen zomer

18 december 2015 om 09:23

Haha inderdaad, ze staan er niet slechter voor dan afgelopen zomer ofzo.

De leegloop bij Twente gaat beginnen. Telstar en Almere city uit is ook leuk hoor. Wij als Zwolle fans zijn er jaren geweest

18 december 2015 om 08:29

Zonder Ziyech ben je gebrand om te degraderen. Als Tapia dan ook, en misschien Gutierez ook nog werk verkocht worden, hou je helemaal niks over.
Dan wordt dat wel de realiteit.

18 december 2015 om 09:27

Degradatie hoeft helemaal niet als ze Ziyech en Tapia verkopen. Twente heeft best een aardige selectie maar ze missen op enkele posities cruciale spelers. Het middenveld is boven gemiddeld met Gutierez, Tapia, Mokotjo, Ziyech. Mochten ze Ziyech en tapia verkopen dan kunnen ze een deel herinvesteren. Een goede spits en een goede verdediger zijn wel nodig.

18 december 2015 om 09:46

@ Tukker1

Zolang Twente in categorie 1 zit zou ik het maar op huren houden. Immers elke uitgave boven de 50K moet toestemming voor zijn.
En even gezien het laatste half jaar met 2x een verandering van het PVA en de bijbehorende punten aftrek en de verboden passages in het Doyen contract vrees ik dat er weinig bereidwilligheid is vanuit Zeist om toestemming te geven voor aankopen zolang Twente in categorie 1 zit.

18 december 2015 om 10:04

hoezo 2 keer verandering van het plan van aanpak? naar mijn weten is het maar een keer veranderd, en die puntenaftrek kregen we omdat we ons niet konden houden aan het eerste plan van aanpak.

18 december 2015 om 10:17

@ Alwaysfctwente

1x is indienen en verandering
2x was wederom de wijziging en ook puntenaftrek.

Maar blijft het feit overeind staan dat de bond weinig genegen zal zijn om zolang twente in cat. 1 zit uitgave te laten doen boven de 50k.

18 december 2015 om 10:09

Begin van de leegloop? Waar zat je in de zomer?

18 december 2015 om 10:57

Onder een rots denk ik. Zelfde als dat Betweters aan komt zetten met dat Twente duidelijk zoekende is, aangezien het dit kalenderjaar 38 spelers heeft gebruikt. Niet heel vreemd als je er 12/13 van vorig seizoen van de hand doet..

18 december 2015 om 11:35

ze zijn toch al leeg gelopen? daarom staan ze zo laag

Kansloos. Dit is een speler waaraan we willen verdienen. Dus verwacht geen serieus bod.

18 december 2015 om 08:39

Gelukkig zijn jullie ook in de positie om eisen te kunnen stellen...

18 december 2015 om 09:04

Twente zit in hetzelfde schuitje dat Feyenoord zat toen Wijnaldem en Fer verkocht werden.

Daar werd best goed geld voor gevangen maar wel onder de marktwaarde. Twente zit niet in de positie om heel veel geld te vragen. Ze hoeven de spelers natuurlijk niet weg te geven maar de marktwaarde gaat het ook niet worden.

18 december 2015 om 09:25

Dat ligt eraan of een Ziyech dan al verkocht is voor een hoop knaken. Dan hoeven ze een Tapia echt niet voor een bod onder de marktwaarde weg te doen.

18 december 2015 om 09:50

@ Nolimit

In beide gevallen gaan ze domweg onder de marktprijs weg. Twente heeft een op dit moment de cashflow gewoon keihard nodig.
En beide kende tot op heden geen waanzinnig seizoen en dat wordt heerlijk meegerekend in de prijs, immers beide heren blijken dus tegen een bepaalde druk niet bestand (degradatiedruk), en dat zal je verdisconteert in de verkoopprijs gaan zien.
Verder ook de financiële situatie van Twente zul je in de verkoopprijs terug gaan zien.

Clubs zijn op de hoogte hoe de vlag erbij hangt in Enschede, geld nodig, licentie (voorlopig tijdelijk) ingetrokken. Clubs zijn niet achterlijk en Feyenoord kan ook nog eens uit eigen ervaring putten hoe clubs in dit soort situaties handelen en reken maar dat ze dit ook bij Twente zelf zullen doen. Immers ging Fer niet de omgekeerde richting op?

18 december 2015 om 10:01

Hoezo heeft Ziyech geen top seizoen? Bijna bij alle doelpunten van Twente betrokken. Dan heb je dus een Top seizoen!

18 december 2015 om 10:06

yeah right, daarom konden ze in de zomer nog corona voor 9 miljoen + een doorverkooppercentage van 30% verkopen

18 december 2015 om 10:21

@ Vak403

Omdat Ziyech vorige seizoen een stuk beter was als nu. Hoeveel keer heeft Twente gescoord?
Ziyech heeft absoluut geen topseizoen. Dan had hij eigenhandig Twente wel naar een iets betere positie gevoetbald.

Kramer is bij Feyenoord ook bij heel veel doelpunten betrokken maar om hem nu de topspits met een super seizoen te beoordelen gaat ook redelijk ver.
Doelpunten zeggen niet alles.

Het veldspel van Ziyech was vorig seizoen gewoon een klasse beter dan nu en dat gaat gewoon invloed hebben op de koopprijs.

@ alwaysfctwente

De situatie is wel ff iets anders dan die van de zomer. Iets met liquiditeitsproblemen en een voorwaardelijke intrekking van de licentie bijvoorbeeld.
Ga de bedragen echt maar uit je hoofd zetten die ga je nie krijgen. Wees blij als je bedragen van Fer en Wijnaldum uit een vergelijkbare situatie gaat krijgen en tel daar aan inflatie nog 1 a 2 miljoen bovenop, maar dan heb je het echt wel gehad.

18 december 2015 om 10:35

6miljoen voor Fer vind ik niet onder de marktwaarde.

18 december 2015 om 11:30

@ Fctenschede

Gezien de contractsduur misschien niet. Echter als ze langerlopende contracten hadden gehad had het plaatje er beduidend anders uitgezien.
Fer werd in de winterstop gehaald met nog maar een half jaar contract, en dan is 5 miljoen niet echt goedkoop.
Dus bij anderhalf jaar (zie Tapia) had het er wel anders uitgezien.

Fer is absoluut door Feyenoord door diverse omstandigheden onder zijn marktwaarde verkocht.

Tapia en Ziyech gaan beide niet in de dubbele cijfers eindigen, bij lange na niet zelfs.

18 december 2015 om 11:36

willen en kunnen zijn 2 dingen,

gaat niet meer om willen, maar om moeten bij twente, ze moeten verkopen, anders straks geen voetbalclub meer

Hopelijk gaat Fc twente niet vergeten hoe stug van Geel was toen Fc Twente Fer heeft gekocht. Ook Fc Twente moet nu vast gaan houden aan een bedrag van minimaal 5 miljoen euro, en anders verkopen we hem gewoon aan het buitenland. Of niet. Het grootste gedeelte van de komende transfers gaat naar de gemeente. En als mogelijk de Uefa nog met een straf komt dat Fc twente 2 of meerdere transferperiodes niemand mag gaan halen hou je helemaal niets meer over. Dat zou dan binnen twee jaar absoluut degradatie gaan betekenen met een veredeld jeugd team dat je dan overhoudt. Dan kun je Tapia veel beter nog twee jaar behouden en in de eredivisie blijven. Ik ben bang dat van Geel met een belachelijk bod zal gaan komen van zo'n 2 miljioen. Ha,ha, niet doen dan.

18 december 2015 om 08:56

Het enige probleem is.... jullie zijn niet echt in de positie om te beslissen of een bod nou zo slecht is of niet, als v geel 2 miljoen bied kan je daar misschien wel over onderhandelen maar je krijgt er zeker geen 8 a 10 miljoen voor.
Tapia voor 5 miljoen is ook een prikkie dus dat zou niet veel uit maken.

18 december 2015 om 09:33

Twente is weer baas is eigen huis dus ze kunnen vragen wat ze willen. Ik snap heel goed dat Tapia en Ziyech niet voor de hoofdprijs verkocht gaan worden.

2,5 -3 miljoen voor Tapia
6-8 miljoen voor Ziyech.

Laat beide spelers nu 10 miljoen opbrengen. 4,8 miljoen voorschot huur naar de gemeente, 3 miljoen extra aflossen. 2 miljoen herinvesteren in een spits en een verdediger. Blijven Gutierez en Mokotjo nog over op het middenveld en heb je het achterin en voorin versterkt. Lijkt me voldoende om niet te degraderen.

18 december 2015 om 09:53

@ Tukker1

Waar haal jij vandaan dat men weer baas in eigen huis is? Zijn de bevindingen van de commissie eral?

Daarbij zit Twente in categorie 1 en valt er zonder toestemming van de bond helemaal niks te investeren althans niet boven de 50K (iets met harde eis van categorie 1).

Dus zou het kopen maar uit je hoofd zetten zeker gezien het afgelopen jaar met aftrek en verboden Doyen constructies.

18 december 2015 om 11:37

zitten nu andere mensen bij Twente dan toen in de tijd bij Fer, en je moet een voetbalclub niet op emotie lijden, daar hebben ze nu wel van geleerd daar,

koel naar de cijfers kijken, uitgaven moeten omlaag, inkomsten om hoog om de club nog in leven te houden, anders failliet of licentie weg

Tapia is op zich een leuke voetballer maar niet 1 waar je alle risico's voor moet gaan lopen. Nog ander half jaar contract, een speler die nog geen 30 eredivisie wedstrijden gespeeld heeft waarvan een behoorlijk aantal erg matig bij een middenmoter, denk dat Feyenoord niet meer dan 2.5 miljoen zal bieden meer lijkt me te veel voor een speler als Tapia.

Laat Feyenoord eerst Vilhena, Immers en misschien ook Toornstra en Achabar van de hand doen en dan nog is Tapia niet mijn 1e keus, sterker nog, dat is Ayoub! Ik zou hem als 1e vervanger zien van Vilhena en daarna de pijlen pas richten op Tapia.

Tapia is een goede voetballer, dat hebben we allemaal kunnen zien, maar ook een blessure gevoelige speler en je zoekt toch een breekijzer voor je middenveld? Dan moet je er ook op kunnen rekenen lijkt mij?

Met Vejinovic, Gustafson, el Ahmadi, Ayoub en dan Tapia heb je wel een top bezetting hoor! Maar Tapia, zoals eerder gezegd, pas halen als je anderen weet te slijten.

Zou deze speler heeeeel graag bij PSV willen zien. Hoop niet dat hij naar Feyenoord gaat want dit is een pareltje! Met hem erbij zouden ze zo maar eens kamoioen kunnen worden..

Hoop dat PSV hem ook wilt kopen

18 december 2015 om 09:08

Waar zou PSV hem dan willen zetten? Op alle posities waar hij kan spelen heeft PSV al spelers rondlopen die hij er niet uitspeelt. Op cv Bruma en Moreno, cvm Hendrix en am Guardado en Propper. Die zou gewoon op de bank komen.

18 december 2015 om 09:13

@fl0r1d43
Precies, Tapia is dan toch de ideale speler voor op de bank? Multifunctioneel inzetbaar mocht er een speler wegvallen. Overigens denk ik wel dat Tapia de concurrentiestrijd met Hendrix moet kunnen winnen.

18 december 2015 om 09:21

Alleen zal Twente wel een miljoen of 5 willen hebben, wat PSV niet voor een bankzitter gaat betalen. Daarnaast speelt hij imo Hendrix er zeker niet uit. Echt PSV jeugd en begint juist steeds beter te spelen. Heeft ook in de CL zich staande gehouden behalve Moskou uit waar ze allemaal slecht speelden.

18 december 2015 om 10:36

Ik denk inderdaad dat hij op dit moment geen basisspeler zal zijn bij PSV. Hij is wel de ideale 12e man die je bijna overal neer kunt zetten. Bovendien is het in mijn ogen een groot talent die je voor veel geld kunt verkopen !!

Denk dat PSV spijt gaat krijgen als ze hem niet halen..

Vind het geen typische speler voor Feyenoord, past in mijn ogen beter bij Psv. Sec gezien enorm goede speler, alleen dat zuid Amerikaanse aanstellen moet er nog uit. Fysiek sterk, goede techniek en zeker een verbetering ten opzichte van Vilhena.

Trouwens: Feyenoord wil nu Fer en Tapia hebben, heeft al Elia en El Amhadi in het team. Mag ik nu als Twente supporter gaan klagen dat Feyenoord alleen maar spelers met een Twente verleden haalt? Dat scheen namelijk omgekeerd wel de trend te zijn afgelopen jaren.

18 december 2015 om 09:16

Volgens mij is Fer nog steeds bij Feyenoord opgeleid?

18 december 2015 om 09:20

Klopt......en daarmee heeft hij nu geen Twente verleden?

18 december 2015 om 09:56

@ Raulduke

Jij draait het een beetje om, Fer heeft 2 jaar in Enschede gespeeld? En hoeveel jaar in Rotterdam?
Dus zijn verleden is al tijden groter dan zijn Enschede verleden.

Tis maar hoe je dingen wil bekijken en brengen. Fer een Twente verleden? Kom op zeg, wel beetje reëel blijven.

18 december 2015 om 11:08

@theref, maakt niets uit. Wim Kieft bijvoorbeeld, die heeft bij zowel Ajax als PSV gespeeld maar is toch een echte Psv'er.

18 december 2015 om 11:34

@ bootsjungen

Niet zo heel vreemd omdat hij maar 3 jaar bij Ajax heeft gespeeld (excl. jeugd) en 6 jaar bij Psv.
Met PSV aanzienlijk meer prijzen heeft gewonnen en daar zijn carriere heeft afgesloten. En staat bij PSV op de loonlijst als trainer.

Dus heel vreemd is dat niet.

18 december 2015 om 12:23

@the Ref
Ik snap niet zo goed wat er van te vinden is en wat het met reëel blijven te maken heeft.

Fer heeft een Feyenoord, Twente en Norwich verleden. Feit. Dat hij bij de ene club langer heeft gespeeld dan de ander is prima, maar is totaal niet relevant.

18 december 2015 om 09:39

Natuurlijk mag je daarover klagen.

18 december 2015 om 09:49

Nee, aangezien Twente behalve El Ahmadi geen van die spelers zelf heeft opgeleid...

18 december 2015 om 11:02

En fer was ook de enige zelf opgeleide spelsr die twente van feyenoord haalde?

18 december 2015 om 11:10

Komt ook nog eens bij dat ze (naast Elia) al een Feyenoord verleden hadden. Tiendalli, Cabral, Fer, Ebecilio bewandelden de omgekeerde route (vergeet er vast nog wel een paar) dus snap de ophef niet. Volgens mij worden Fer en Tapia beide als optie genoemd om Vilhena te vervangen, lijkt me niet dat ze beide aangetrokken worden. Ietwat zuur van Raul dus.

18 december 2015 om 11:10

@dewit88 je vergeet Ebecilio en Cabral

18 december 2015 om 12:32

Het is niet om zuur te doen. Het is om de waan van de dag te duidden. Twente kocht veel spelers met een Feyenoord verleden. Meerderen deden geloven dat de reden daarvoor was dat Twente zo graag een 2e Feyenoord wilde worden. De werkelijke reden was dat het goede spelers betrof die voor een schappelijke prijs op te halen waren. Net zoals Feyenoord dat al jaren deed bij Twente (El Amhadi, Bosvelt). Nu de "normale' rolverdeling er weer is en Feyenoord weer in de positie is om spelers te halen, zullen er dus weer spelers van Twente naar Feyenoord verkassen.

Misschien dat Achabar in een ruil betrokken kan worden. Twente mist nog wel een spits imo.

18 december 2015 om 10:29

Ze mogen kazim hebben

18 december 2015 om 11:12

Nee dankje, al genoeg onrust buiten de lijnen. Hoef niet een relschopper binnen de lijnen te hebben, persoonlijke voorkeur. Aan de andere kamt weet hij misschien wel wat mensen op scherp te zetten maar op de wat langere termijn zie ik het zeker niet positief in.

Goede speler! Zit bij Twente natuurlijk niet meer op zij plek, tussen veel te veel matige voetballers. Tapia speelde tegen Feyenoord nog erg goed. Hij kan op meerdere posities speler, dus een erg interessante speler.

van geel gaat weer goed en goedkoop een speler weghalen voor weinig doet hij toch goed steeds

Twente plukte fer weg bij Feyenoord toen zij in de problemen zaten en nu pakt Feyenoord Twente terug door tapia voor weinig op te halen

Slim! Misschien kan Twente wel tapia een halfjaar huren? Zolang Vilhena tot de zomer blijft tenminste

18 december 2015 om 11:14

Die laatste twee zinnen kunnen nog wel eens mee gaan spelen, scherp. Zou ik persoonlijk toejuichen.

psv moet hier gebruik van maken.
ze kunnen vloet, meno koch voor 1 jaar gratis naar twente sturen.
bergwijn een half jaartje naar twente sturen en schaars in de deal betrekken en dan nog 7miljoen erbij.

dan heb je straks een middeveld propper guardado ziyech en op de bank hendrix tapia maher dat is een top middeveld.

De rollen van Twente en Feyenoord zijn nu 180 graden gedraaid t.o.v. een aantal jaren geleden toen FC Twente, Leroy Fer overkocht.. Hoogmoed komt voor de val. Zonde!

18 december 2015 om 12:22

Dat gebeurt dan over 5 jaar misschien wel weer

Netjes! Hele goede speler! Twente is nou niet echt in de positie om te gaan omderhandelen.. Moeten blij zijn met alles wat ze kunnen verkopen.

5 miljoen en 10pct doorverkoop. Anders wieberen. We hebben een schuld aftelossen.

18 december 2015 om 17:02

5 miljoen!! Wat dacht je van de helft? Heb je tenminste iets om de schuld af te lossen ipv nog steeds met een grootverdiener zitten welke je niet verkocht hebt.
Fer was destijds een reeds doorgebroken speler en een vaste waarde voor het elftal. Tapia is net vorig seizoen doorgebroken en speelt nog erg wisselvallig. Daarnaast wilde Feyenoord Fer helemaal niet verkopen (was ook niet nodig) terwijl het voor Twente bijna noodzaak is om hem te verkopen.
Hoe kom je er dan bij dat deze spelers evenveel waard zijn?

Niet verwonderlijk, er zullen nog wel meer spelers gaan. De gieren vliegen al rond boven het twentse ros in ontbinding. Laat daar maar aan van Geel over!

Twente zit nu inderdaad in hetzelfde schuitje waar Feyenoord jaren terug in zat. Apart hoe snel de kansen keren in het voetbal.

Tapia is trouwens een mooie voetballer, ik ben een fan van het eerste uur. Ik vraag me alleen af of Feyenoord hem nodig heeft, maar wellicht is hij niet duur (gezien de situatie van Twente). Feyenoord zou er in ieder geval goed aan doen om spelers als Immers en Kazim te slijten. Waarschijnlijk verdienen ze een aardig salaris, maar ze voegen helemaal niets meer toe.

Kan Feyenoord dan niet gelijk een speler aan Twente verhuren? Toornstra bijvoorbeeld

18 december 2015 om 12:30

Ik zou zeggen: Immers. Die brengt ook wel de strijd wat Twente nodig heeft.

18 december 2015 om 17:07

Immers heeft een groter salaris dan Tapia vermoed ik. Twente wil juist de grootverdieners de deur uit hebben dan ga je toch geen duurdere spelers terug halen?
@ FR Frank, Dan zal Feyenoord wel een deel van het salaris moeten blijven betalen anders is Toornstra veel te duur voor Twente. Misschien kunnen ze Verdonk huren. Die zal nog wel te betalen zijn. Achabar zou in mijn ogen ook wel kunnen maar verdient volgens mij ook al een redelijk salaris. Denk niet dat Twente dat salaris zal overnemen en waarom zou Feyenoord Twente helpen nadat ze Ziyech op valse wijze voor de neus van Feyenoord hebben weggeplukt en het destijds ook niet helemaal eerlijk speelden toen ze Fer hadden gekocht.

Zat er al aan te komen. Ookal snap ik de reacties van sommigen hierboven niet die beweren dat spelers als Tapia en Ziyech voor een appel en een ei moeten worden verkocht. Twente staat er beter voor dan afgelopen zomer. Ik denk dat Twente voor tapia 7-8 miljoen hoort te vangen danwel 3 miljoen + toornstra en Nelom.

18 december 2015 om 15:24

Keep on dreaming Deveste.

De bedragen die je nu uitspreekt is puur op gevoel. In de harde realiteit mag je blij zijn als FCT 1,5 miljoen max gaat ontvangen voor Tapia. Ziyech ligt iets anders want die jongen vertrekt naar het buitenland, en daar worden soms hele gekken bedragen betaald. Al kennen ze over de grens natuurlijk ook de situatie bij twente.

18 december 2015 om 17:40

Toornstra en Nelom spelen momenteel gewoon waarom zou Feyenoord ze weg willen doen?
Na Kongolo is Nelom de enige linksback. Die word echt niet verkocht. Gustafson is nog geschorst, de meest logische speler op zijn plek is Toornstra. Die gaat ook echt niet weg. Daarnaast zijn deze spelers nog duurder dan Tapia, Dan kan Twente Tapia beter zelf houden. Immers zou misschien weg mogen al verwacht ik ook van niet maar die verdient zeker meer dan Tapia dus dat slaat al helemaal nergens op.
Ik verwacht dat Tapia tussen de 2 en 3 miljoen zal kosten voor Feyenoord. Misschien kan Verdonk in de deal betrokken worden al verwacht ik dat het dan een huur constructie zal zijn. Achabar is mss nog een optie maar verdient ook al een redelijk salaris. dus zal al moeilijk zijn voor Twente.
Daarnaast, waarom zou een speler op dit moment van Feyenoord naar Twente willen?
Dacht dat de tukkers nu wel hadden geleerd van die grootheidswaanzin, maar het blijft maar door gaan. Volgens mij betekend de tering naar de nering zetten iets anders in Twente dan in de rest van het land.

Twente moet naar mijn idee gewoon elke speler met enige waarde verkopen en lekker overnieuw beginnen in de Jupiler league. Lijkt mij de snelste manier om gezond te worden en ook de snelste manier om je weer terug te knokken naar het niveau waar Twente hoort. Dat is de tering naar de nering zetten. Nu half aan blijven modderen betekend dat het alleen maar langer duurt voordat Twente weer die zogenaamde 4e club van Nederland is. Al vind ik dat AZ daar meer aanspraak op maakt.
1 Ajax -25 titels en 18 bekers
2 PSV - 19 titels en 9 bekers
3 Feyenoord - 9 titels en 11 bekers
4 AZ - 2 titels en 4 bekers (evenals Quick)
5 Twente samen met Sparta. - beide 1 titel (evenals DOS en Dws) en 3 bekers (evenals HFC en Utrecht)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren