Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Met de wetenschap van nu is de landstitel van FC Twente niks waard'

Laatste update:
/

Pierre van Hooijdonk heeft zijn column in Voetbal International aangegrepen om hard uit te halen naar FC Twente. De club verkeert in zwaar weer en werd dinsdag opnieuw bestraft door de KNVB. Eerder dit jaar werden de Enschedeërs al geconfronteerd met puntaftrek. “Met de wetenschap van nu kun je je afvragen wat de landstitel in 2010 waard is. Niks”, vindt de oud-international.

FC Twente heeft onder het bewind van de vertrokken Joop Munsterman vals gespeeld, stelt Van Hooijdonk. Het succes van de club is te danken aan spelers die enkel en alleen naar Enschede kwamen voor een waanzinnig salaris. Zij werden betaald van geld dat er dus eigenlijk niet was. “Natuurlijk is het sneu dat het voortbestaan op de tocht staat, maar ze hebben de misère aan zich zelf te wijten.”

Dat het zo ver heeft kunnen komen, wijt Van Hooijdonk aan slapheid bij de KNVB. “Henk Kesler was bij de KNVB de ideale man om de clubbelangen te behartigen. Voorzitter Joop Munsterman werd gedekt door Johan Derksen en in scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg hadden ze een pionnetje op het arbitragevlak. Jan van Halst mocht op televisie vertellen wat voor een mooie club FC Twente wel niet was.” De oud-speler van onder meer Feyenoord en Benfica vindt het dan ook niet meer dan terecht dat FC Twente nu de tol betaalt.

Ben jij het eens met Pierre van Hooijdonk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij moet zich eerst eens verdiepen in de situatie voordat hij zulke teksten uitslaat.

16 december 2015 om 18:38

Hij heeft volkomen gelijk. Je kan als club niet eerst een luchtkasteel bouwen, heel hard juichen en dan als het instort (zoals je altijd kon verwachten als club) maar medelijden vragen van iedereen en je handje ophouden. Twente heeft kunstmatig een titel gepakt, laat ze daar nu ook maar voor bloeden. Dit is dan een voorbeeld voor clubs om het nooit weer zo aan te pakken.

16 december 2015 om 18:40

Nee, ze zijn pas boven hun stand gaan leven nadat ze in 2010 kampioen werden. Aan jouw reactie te lezen ken jij de feiten ook niet.

16 december 2015 om 18:49

Ken jij de feiten wel, Tosti? Mede dankzij deze praktijken zijn de spelers gehaald waarmee zij het kampioenschap behaalde. Dat het na 2010 nog meer uit de hand liep weet iedereen. Je kan eigenlijk wel zeggen dat de titel van Twente uiteindelijk een vloek is gebleken. Mooi voor het sentiment, maar zo slecht voor de club doordat men daar compleet overmoedig werd.

16 december 2015 om 18:49

Ken jij de feiten wel, Tosti? Mede dankzij deze praktijken zijn de spelers gehaald waarmee zij het kampioenschap behaalde. Dat het na 2010 nog meer uit de hand liep weet iedereen. Je kan eigenlijk wel zeggen dat de titel van Twente uiteindelijk een vloek is gebleken. Mooi voor het sentiment, maar zo slecht voor de club doordat men daar compleet overmoedig werd.

16 december 2015 om 18:50

Die praktijken met Doyen spelen pas vanaf 2014. Kampioen in 2010... nu de feiten op de rij?

16 december 2015 om 18:53

Ik kan de spelers en hoeveel FC Twente ervoor heeft betaald wel opnoemen. Boschker was transfervrij
Theo Janssen 1 miljoen
Kenneth Perez transfervrij
Wout Brama eigen jeugd
Douglas paar ton
Toch geen gekke uitgaves voor een (sub) topper toch?

16 december 2015 om 18:54

Alsof het alleen om Doyen gaat. Ze staan nu 16e vanwege financieel wanbeleid en veel te grote risico's.

16 december 2015 om 18:55

Tosti er is ook nog zoiets als salarissen...

16 december 2015 om 18:59

Dus jij denkt dat iedereen een miljoen op jaarbasis kreeg?
Want dan kan ik je vertellen dat dat niet zo was.

16 december 2015 om 19:05

Jij weet het dus ook niet. Het kampioenschap is gesaan met een redelijk goedkope selectie
Na het kampioenschap is het misgegaan door duurdere spelers tebhalen met re hoge salarissen.
Dus verdiep je ergens in voor je begint te schreeuwen.

16 december 2015 om 19:10

ze zijn hun verstand verloren toen ze een topclub wouden blijven, toen begonnen ze pas met miljoenen te smijten

16 december 2015 om 19:11

@zaalen ik denk eerder dat jij de feiten niet weet. Twente is kampioen geworden door goede scouting. Dat elftal wat in 2010 kampioen werd was geen duur elftal.

16 december 2015 om 19:13

Precies! Dat probeer ik deze mensen duidelijk te maken.

16 december 2015 om 19:19

Buiten Ruiz, die was 5 miljoen.

16 december 2015 om 20:12

Ruiz was de gok (van Aldo en Joop) die goed uitpakte, ze wilden namelijk voor Cisse gaan, die naar Feyenoord vertrok. Nadat Ruiz goed uitpakte dachten ze (aldo en Joop) dat zij het wel beter wisten dan de scouting en gingen ze zelf dure spelers kopen en luisterden ze niet meer naar de scouting, dit was allen dus NA het kampioenschap. Het kampioenschap was dus netjes behaald met relatief goedkope spelers, daarna zijn Aldo en Joop doorgedraaid en hebben ze de club gebracht waar het nu is.

16 december 2015 om 21:21

Wat probeer je nou precies te zeggen? Door de kampioenschap is Twente de afgrond in gegaan, daar gaat het verhaal over. Je kan roepen wat je wil dat het nog niet in 2010 is gebeurd, maar niemand weet het behalve Een paar binnen Twente. Hoe het went of keert, Twente heeft het gewoon keihard verpest.

17 december 2015 om 13:26

Doyen was pas nodig toen de club al bijna failliet was ...dus daarvoor was er al wanbeleid

16 december 2015 om 22:12

Kom eens met een verdediging dan met feiten en argumenten als jij het beter weet...

niet mijn favoriet , maar hij heeft hier wel volkomen gelijk . er zal altijd een smet op dat kampioenschap blijven hangen . en dat is nog niet eens het ergste , maar dat ze het teveel aan tv gelden , net zoals az toendertijd mogen houden , dat is onsportief tegen over de andere ploegen die wel volgens de regels handelden . dat het nog niet bekend is wat er nog meer is gebeurt wil niet zeggen dat het voor dat met boyen wel allemaal legaal was .

16 december 2015 om 21:50

Hoe slecht ben je financieel bezig als je ten tijde van het kampioenschap in de meest gezonde cat. 3 zit?

19 december 2015 om 22:10

Hij en jij hebben feitelijk en pertinent volkomen ongelijk. In 2010 was Twente een financieel gezonde club, modelclub die zijn zaken prima op orde had en een selectie die niet (te) duur was.

Boschker, Douglas, Wisgerhof, Tiendalli, Stam, Brama, Janssen, Perez, N'kufo, Stoch en Ruiz waren ongeveer de basis. Ruis heeft 5 mln gekost. Voor de rest niets geks. Dus ook de tv gelden op dat moment waren terecht en legaal. De laatste 2 a 3 jaar gaat wel op dat Twente heeft vals gespeeld, maar toen hebben ze -cynisch genoeg- geen prijs gewonnen.....

Dus om niet meteen de hele periode onder Munsterman door te strepen, gaat niet en mag niet. Er is bewijs dat vanaf 2013 Twente financieel zaken niet op orde had. Daarvoor had het dat wel.

Van Hooijdonk snapt er werkelijk waar niks van! wat een onzin kan uit deze man komen. en wat een haat van die man tegenover twente. Wat ik heel jammer vind!

'met de wetenschap van nu is de landstitel van FC Twente niks waard' Hoezo met de wetenschap is het niks waard kom op. Fc Twente is gewoon helemaal terrecht kampioen geworden met het team wat hun op dat moment hadden! Het waren gewoon goedkope spelers of transfervrije spelers.

Pas na het kampioenschap is het pas mis gegaan waardoor hun ver boven hun stand leefden en belachelijke salarisen betaalden en dure spelers! In het kampioenschap en daarvoor was dat totaal nog niet aan de orde!

Fc Twente gaat nooit kapot

16 december 2015 om 18:42

Doe niet zo naief. Denk je dat Twente zonder dat geld spelers als Ruiz had kunnen kopen en salarissen had kunnen betalen om Ruiz, Perez, Nkufo en Janssen te halen of te behouden? Waarom denk je anders dat een Nkufo bij Twente is gebleven itt bijv. Nevland die vertrok bij Groningen. Geld.

16 december 2015 om 18:54

Fc Twente stelde toen wel iets meer voor dat FC Groningen hoor.

16 december 2015 om 18:56

Ja vanwege het geld inderdaad. Enkele jaren ervoor was dat echter nog niet het geval. Precies wat ik bedoel dus.

16 december 2015 om 18:59

Doe jij niet zo naief, blindelinks die v hooijdonk te geloven. Die spelers wat in 2010 speelden bij twente kostten niet veel. Ken je feiten. Na het kampioenschap is t mis gegaan.

Denk wat je wil denken, dat kampioenschap is gewoon eerlijk binnemgehaald.

16 december 2015 om 19:04

Lovre,

Van Hooijdonk zegt met andere woorden er is geld uitgegeven dat er niet was voor dat kampioenschap toch? Dus de titel is niks waard.

Was het niet Feyenoord dat de UEFA cup (laatste noemswaardige prijs) rond 2002 won? Gek genoeg twee jaar later in de diepe schulden. Vrienden van Feyenoord kwam eraan te pas om het boeltje overeind te houden, want (nu komt het) ze gaven meer geld uit dan dat er was.

Zou de altijd eerlijke, strikte en recht door zee zijnde persoon Van Hooijdonk ook geen waarde hechten aan die cup?

16 december 2015 om 19:11

twente is bijna altijd een grotere club als groningen geweest hoor

16 december 2015 om 19:18

Transfers van elia..braafheid en arnautovic zorgden toch voor veel miljoenen op de bank

16 december 2015 om 19:23

Ajaxet88, en natuurlijk haal je Feyenoord erbij. Maar goed, wat V Hooijdonk zegt is het volgende: met de kennis van nu, is die titel niks waard. Met andere woorden: Twente staat onder curatele, hebben enorme schulden, zelfs hun licentie is voorwaardelijk ingetrokken. Dus met alle problemen van nu, is die titel dus echt niks waard.

16 december 2015 om 19:24

Je weet wel dat Twente op Ajax, PSV en Feyenoord na de meeste punten heeft behaald sinds de invoering van het betaald voetbal? Twente stelt gemiddeld genomen dus zeker weten meer voor dan Groningen.

Desondanks ben ik het wel met je eens dat niet alles even eerlijk is gegaan met betrekking tot de salarissen.

16 december 2015 om 19:28

al die problemen kwamen vooral pas na het kampioensschap, toen twente koste wat kost in de top wou blijven en met geld ging smijten

16 december 2015 om 19:53

Wat bedoel je met "al die problemen" ? Die 3e partij die rechten van spelers overkocht? Of het systematisch bedriegen van contracten die werden opgestuurd naar de Knvb?

16 december 2015 om 19:41

@fctwent3 Als Twente dit jaar degradeert gaan ze wel kapot vrees ik, iedereen vergeet dat er nog straffen aan komen van de fifa en de knvb.

16 december 2015 om 19:52

bij een mogelijke degradatie gaat de begroting omlaag van 34 miljoen of zoiets naar 18 miljoen en hebben we 2 jaar de tijd om weer te promoveren naar de eredivisie, mocht dit niet lukken hebben we echt een serieus probleem

18 december 2015 om 13:08

Je zegt, fct gaat nooit kapot.

Als je niet oppast blijft er niks meer van jullie clubje over!

Als het goed is heb je ondanks de verkoop van enkele spelers straks geen of anders verdomd weinig geld om uit te geven voor nieuwe (degelijke) aankopen.
Bij bv Ajax of f'nerd stikt het van het talent, wat er bij twente totaal niet rondloopt. Of euuhh, het loopt er wel rond maar het stelt weinig voor!

Verder is het afwachten wat er met de straf gebeurd die ze begin deze week hebben gekregen.
Als het aan mij ligt, en met mij vele anderen, wordt de straf veel zwaarder! Want wat ze aan straf hebben gekregen slaat helemaal nergens op. Een kleine boete en 3 jaar geen Europees. Net of ze dat anders wel zullen halen in de komende jaren, whahaha

Maar goed, ondertussen is de Knvb een onderzoek gestart naar misleiding met voorbedachte rade bij de Doyen-constructie. Daarnaast doet de Fifa ook nog een onderzoek daarin. Met een beetje pech mag je meerdere transferperiodes geen spelers kopen, mocht je het geld toch bij één weten te brengen. Er zo zijn er nog genoeg andere mogelijkheden wat twente doet watertanden. Denk aan puntenaftrek of zelfs verplichte degradatie naar de Jupiler League

Aan de ene kant is het waar wat hij zegt, maar eigenlijk is het precies hetzelfde verhaal in de champions league, degene die het meeste geld in zn team stopt, wint.

16 december 2015 om 19:05

Dat zien we met Man Utd...

16 december 2015 om 19:26

Playertofeedate
Ben Amosboltonfree01 Jul, 2015
Angelo Henriquezdin Zagreb£1,200,00001 Jul, 2015
Saidy Jankocelticsigned02 Jul, 2015
Tom Thorperotherhamfree03 Jul, 2015
Nanifenerbahce£4,250,00006 Jul, 2015
Robin van Persiefenerbahce£3,840,00014 Jul, 2015
Reece Jameswigansigned22 Jul, 2015
Rafael Da Silvalyon£2,500,00003 Aug, 2015
Angel Di Mariaparis St-G.£44,000,00006 Aug, 2015
Jonny Evanswest Brom£6,000,00029 Aug, 2015
Anders Lindegaardwest Bromfree31 Aug, 2015
Javier Hernandezb Leverkusen£7,300,00031 Aug, 2015
Total: £69,090,000

Playertofeedate
Alexander Buttnerdin. Moscow£4,400,00024 Jun, 2014
Sam Byrneevertonfree01 Jul, 2014
Nemanja Vidicinterfree01 Jul, 2014
Jack Barmbyleicesterfree01 Jul, 2014
Charni Ekangamenewaregemsigned11 Jul, 2014
Rio Ferdinandqprfree17 Jul, 2014
Louis Rowleyleicesterfree19 Jul, 2014
Patrice Evrajuventus£1,200,00021 Jul, 2014
Bebebenfica£2,400,00025 Jul, 2014
Shinji Kagawab Dortmundsigned31 Aug, 2014
Tom Lawrenceleicestersigned01 Sep, 2014
Danny Welbeckarsenal£16,000,00001 Sep, 2014
Michael Keaneburnleysigned01 Sep, 2014
Davide Petruccicfr Clujfree08 Sep, 2014
Andersoninternacionalfree02 Feb, 2015
Darren Fletcherwest Bromfree02 Feb, 2015
Wilfried Zahac Palacesigned02 Feb, 2015
Marnick Vermijlsheff Wedsigned02 Feb, 2015
Tom Cleverleyevertonfree05 Jun, 2015
Ben Amosboltonfree01 Jul, 2015
Angelo Henriquezdin Zagreb£1,200,00001 Jul, 2015
Total: £25,200,000

Inclusief de salarissen en aangekochte spelers valt het echt wel mee.
Bron: www.soccerbase.com

16 december 2015 om 19:28

Ik snap niet wat je hiermee probeert ze zeggen maar 1 simpel rekensommetje: man utd 50 miljoen martial, PSV nog geen 20 miljoen uitgegeven. Dus heeft diegene boven mij geen gelijk toch?

16 december 2015 om 19:29

wat probeer je nu precies duidelijk te maken?

16 december 2015 om 19:35

Ik of cyber nogiets?

16 december 2015 om 19:39

ja die cyber

16 december 2015 om 19:54

Dat het wel meevalt hoeveel is uitgegeven, als je daarbij de vertrokken spelers + salarissen en transfersommen meerekent.

16 december 2015 om 20:52

Valt helemaal niet mee. Di Maria verandert het totale bedrag heel erg waar je zijn aankoop niet meeneemt.

.... de echte problemen kwamen vooral na het kampioensschap, kijk maar eens naar het kampioenselftal van toen, alleen ruiz was voor een flink bedrag gehaald, de rest was transfervrij, eigen jeugd, op huurbasis of voor een laag bedrag naar enschede gehaald

16 december 2015 om 18:51

boschker-eigen jeugd
stam- 1,5 miljoen
wisgerhof-1 miljoen?
douglas-transfervrij
tiendalli- transfervrij
brama- eigen jeugd
janssen- 1,5 miljoen
perez- transfervrij
stoch- op huurbasis
nkufo- 7 ton
ruiz 5 miljoen

even de bedragen op een rijtje gezet, alleen voor ruiz is dus een flink bedrag betaald, dus om nou te zeggen dat twente het kampioensschap gekocht heeft slaat nergens op

16 december 2015 om 19:08

Maar hoe kwam twente aan die 5 miljoen? Kijk naar Groningen, Utrecht of een Heerenveen. Die kunnen dat echt niet betalen hoor. En FCTwente met Jopie, kan dat gewoon aftikken.

16 december 2015 om 19:13

Verkoop arnautovic en elia om er eens 2 te noemen misschien?

16 december 2015 om 19:14

groningen had in 2007 nog marcus berg voor 4 miljoen gekocht hoor

16 december 2015 om 19:15

Wow 5 miljoen heel heftig bedrag voor een club waar toendertijd gemiddeld 24000 mensen bij een wedstrijd zaten.

16 december 2015 om 19:26

In 2010?

16 december 2015 om 19:26

Transfer elia alleen was al 9 mil

16 december 2015 om 19:30

ja in 2010, toen was er zelfs een wachtlijst voor een seizoenskaart

16 december 2015 om 19:33

Hoe komen ze dan aan een schculd van 80 miljoen als ze alle spelers voor meer verkocht hebben dan dat er ingekocht is? Het is niet erg dat je voor je club op komt, maar doe nou niet alsof alles koek en ei is.

16 december 2015 om 19:36

Wie heeft het over de seizoenskaarthouders?

16 december 2015 om 19:45

onder andere door het stadion veel te snel te willen aflossen en te hoge salarissen te betalen. daardoor heeft twente 4/5 seizoenen lang standaard iets van 8 miljoen verlies geleden per jaar.

16 december 2015 om 20:09

Berg was 3,18 milj. in 3 termijnen. maar er was net 8,5 miljoen binnen van suarez.

Heel triest dat dit soort rare personen een podium hebben in de media. Vond het altijd een goede voetballer maar ik begin toch een beetje genoeg te krijgen van zijn rare praatjes. Twente in 2010 had gewoon een "normaal" elftal zonder dure spelers. Volgens mij was onze duurste speler toen der tijd Ruiz, die voor een miljoentje of 2.5 van Gent over kwam. Na het kampioenschap is het pas misgegaan, een beetje raar dat meneer van Hooijdonk doet alsof die titel niks waard is. Volgens mij is hij nog steeds een beetje verdrietig om het feit dat NAC gedegradeerd is.

HIj had ook al die mooie vergelijking met Haarlem en Agovv, die wel hun licentie kwijtraakten. Meneer van Hooijdonk zag echter over het hoofd (bewust of onbewust) dat het om totaal andere situaties ging.

16 december 2015 om 19:13

Ruiz was 5 miljoen maar buiten dat. Hij heeft gewoon gelijk. Door de titel zijn jullie in de shit geraakt. Dus wat betekend die titel nou als je 5 jaar later je licentie voorwaardelijk ziet worden ingetrokken, je club een schuld heeft van 80!!miljoen en het stadion moest worden verkocht aan de gemeente, om de aankomende 3 jaar geen Europees voetbal spelen wat dus ook geen inkomsten oplevert.

16 december 2015 om 20:11

Het is inderdaad zo dat we door dat kampioenschap in de shit zijn geraakt. Twent heeft geprobeert om dat niveau aan te houden en heeft daarvoor onverantwoorde risico s genomen.
dan kun je inderdaad zeggen dat Twente door dat kampioenschap in de shit is gekomen.
Maar dat wil niet zeggen dat dat kampioenschap oneerlijk verkregen is. Destijd had Twente geen dure spelers
Ik snap best dat de tegenstanders van Twente nu lol hebben en zeggen dat t kampioenschap niet terecht was maar datb is onzin
Ook in t kampioensjaar heeft de Knvb Twente gecontroleerd en zat Twente in de gezonde catagorien en had men in Twente nog nooit van Doyen gehoort
Of de titel deze shit waard ismoet een ieder maar voor zichzelf uitmaken.maar als je zo denkt als van Hooydonk zou ook de Knvb beker is 1973 niets waard zijn

Wat een droeftoeter eerste klas. Het contract met Doyen (waar het nu over gaat), kwam pas NA het kampioenschap.

16 december 2015 om 19:03

Wel heel kort door de bocht, niet? Dat contract is gekomen omdat Twente op dezelfde voet wou blijven leven als wanneer ze het kampioenschap haalden. Dit is echt een geval hoogmoed komt voor de val.

“natuurlijk is het sneu dat het voortbestaan op de tocht staat, maar ze hebben de misère aan zich zelf te wijten.”

Wat een onzin. De huidige situatie is de schuld van een paar bestuurders. En de supporters en de huidige spelers, die helemaal niets te maken hadden met die praktijken, zijn nu de dupe. Hoezo hebben die mensen dit "aan zich zelf" te wijten?

Ik zou een voorstander zijn van keiharde straffen voor Munsterman en alle andere bestuurders die hier bij betrokken waren. Geen ze een boete, sluit ze op en geef ze een levenslang stadionverbod, allemaal prima. En natuurlijk moet ook FC Twente niet helemaal vrijuit gaan. Maar sancties als het intrekken van de licentie, forse puntenaftrek of verplichte degradatie gaan mij echt te ver.

16 december 2015 om 19:16

Hoezo gaat dat te ver? Twente heeft er zelf ook veel profijt van gehad. Spelers voor hoge sommen verkocht e.d.

16 december 2015 om 19:25

Maar daar hebben de supporters toch niet voor gekozen? En die zijn nu de dupe omdat de kans bestaat dat ze hun club gaan verliezen. Ik denk dat als je de supporters jaren geleden had laten kiezen tussen één keer kampioen worden en vervolgens deze ellende, of gewoon een constante, degelijke middenmoter blijven, dat ze dan bijna allemaal voor dat laatste hadden gekozen.

Als een goede vriend zegt dat hij de loterij heeft gewonnen en jou geld geeft om op vakantie te gaan en een auto te kopen en achteraf blijkt dat hij dat geld gestolen heeft, dan wil dat toch niet zeggen dat jij daarvoor gestraft moet worden?

De bestuurders die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten hard gestraft worden. De club hoeft van mij niet zo zwaar gestraft te worden. En het seizoen waarin Twente, op eerlijke wijze of niet, kampioen werd kun je toch niet meer terugdraaien.

16 december 2015 om 19:41

Ja ik begrijp het wel, maar de voorzitters deden het in naam van FC Twente. Dan kun je ook nooit een club straffen voor dingen aangezien er altijd een voorzitter is die het aan het eindstation staat, snap je?

17 december 2015 om 10:00

Profijt gehad. Het heeft ze zelfs veel geld gekost. Ze kregen 5 miljoen ineens omdat ze liquiditeitsproblemen hadden, bijv. om de salarissen te betalen. Niet om spelers te kopen.

Ze hebben nu sowieso al meer dan 7 miljoen betaald aan Doyen als het niet meer is.

Precies wat ik jaren geleden al zei. Twente heeft niet alleen de laatste 2 of 3 jaar valsgespeeld, Munsterman heeft al ver daarvoor de boel lopen belazeren!
Anders hadden ze bv nooit Perez aan kunnen trekken (en dat is maar 1 voorbeeld), die wegging bij Ajax omdat men hem geen miljoen aan salaris wilde geven. En daarna tekent hij bij Twente. Simpele rekensom niet..?

Des te triester is de straf die ze nu hebben gekregen van de Knvb. Het is te hopen dat de tuchtcommissie en de Fifa met zwaardere straffen komen. En dan bedoel ik minimaal een degradatie!

Het is trouwens ook triest om al die "blinde" Twente-supporters hier te lezen (al is het enigzins voor te stellen dat ze hun club willen blijven verdedigen) die maar blijven beweren dat Munsterman pas na het kampioenschap de boel is gaan belazeren. Het s duidelijk dat er voor en tijdens het kampioenschap spelers werden aangetrokken met salarissen die een club als Twente nooit van zijn levensdagen kan betalen. Natuurlijk is er toen ook gesjoemeld, wakker worden aub!

16 december 2015 om 18:49

Wat een onzinnigheid kraam je uit zeg. Perez is bij Ajax weggegaan omdat hij teruggezet werd naar het 2e elftal. Is zelfs een hele arbitragezaak door geweest. Om het kort samen te vatten, Perez vertrok uiteindelijk omdat hij geen speeltijd meer kreeg in het 1e van Ajax. Beetje raar dat je er een heel ander verhaal van maakt.

Ik zou daarnaast nog wel eens een paar namen van je willen horen (aangezien je toch meerdere voorbeelden hebt, waarvan Perez er 1 van was? )

16 december 2015 om 19:00

Ruiz..
En ik kraam geen "onzinnigheid" uit.
Maar goed, zoals eerder gezegd: blijf lekker je club verdedigen, tegen alle feiten die steeds weer boven komen in.
Ik hoop dat ze minimaal moeten degraderen, dat zou gerechtigheid zijn.

16 december 2015 om 19:18

De ontkenningsfase moet telkens een stukje verder afgepeld worden. Nu blijft men steken bij die wedstrijd uit bij Ajax in 2011. De cultuur van list, bedrog en zelfoverschatting heeft echter al direct in 2003 zijn intrede gedaan. Die zit namelijk ingebakken in de mentaliteit van de betreffende bestuurders.

16 december 2015 om 19:20

Je kraamt wel onzinnigheid uit als je dingen gaat plaatsen die helemaal niet waar zijn. Daarmee doel ik jouw verhaaltje over Perez, die dus niet waar blijkt te zijn Daarnaast is Ruiz de duurste speler die we gehaald hebben ja, maar ook een speler die met veel winst verkocht is.

Daarnaast verdedig ik inderdaad mijn club wanneer er dingen gezegd worden die niet waar zijn of die nergens op slaan.

16 december 2015 om 19:21

@falcao

Volgens mij heeft niemand het hier over de wedstrijd uit bij Ajax in 2011.

16 december 2015 om 19:30

Elia verkocht voor 9 mil.
Om het rekensommetje makkelijk te houden...
9 -5 mil transfer ruiz = 4

16 december 2015 om 19:30

4 mil - 2 mil jaarsalaris. ...
Nog steeds 2 mil in de plus

16 december 2015 om 19:46

Je begrijpt het echt niet he? Het gaat niet om de transfersom.
Of denk je dat Ruiz voor 2 bitterballen en een glaasje cola bij Twente kwam spelen?
Een speler als Ruiz komt echt niet naar Twente als hij geen bovengemiddeld eredivisiesalaris krijgt hoor. Een salaris dat nooit op een normale manier te betalen is voor een club als Twente. Net als het salaris van Perez.
Over wie ik precies de waarheid zeg betreffende zijn weggaan bij Ajax en daarna tekenen bij Twente. Maar goed, het is niet de eerste keer dat Twente-supporters feiten verdraaien (en niet alleen de supporters, haha) om hun club in een gunstiger daglicht te willen stellen.

En het is : "iemand kraamt onzin uit".
Niet: "iemand kraamt onzinnigheid uit".

Graag gedaan!

16 december 2015 om 19:47

ik denk niet dat het 2 miljoen was ook al vertrouw ik de uitspraken van munsterman voor geen cent meer

16 december 2015 om 20:19

Als t iemand niet met je eens is verdraaien ze de feiten?lekker makkelijk.
Jij komt ook alleen maar met aannames en nieyt met bewijzen. Jedoet dus precies hetzelfde als waar je de Twente supporters van beschuldigd namelijk de kop in t zand steken.
Dat Twente er nu nieyt goed voorstaat zal geen Twente supporter ontkennen.maar in t kampioensjaar zat Twente nog gewoon in de gezonde catagorie en werdt ook door de Knvb gecontroleert.munsterman stond toen ook nog onder controle van de RVC
Twente is dat jaar gewoon terecht kampioen geworden. Mochten er echter documenten opduiken waarinblijkt dat Ruiz en Janssen enz zwart betaald werden neem ik alles terug en bied ik mijn excuses aan

16 december 2015 om 20:32

Die zal ik in de toekomst graag aanvaarden dan, haha.
Die zogenaamde controle van de KNVB stelt toch geen snars voor? Dat blijkt nu toch ook maar al te goed in deze kwestie? Ze hebben zich nu ook laten misleiden door valse documenten.
En toentertijd was Kesler directeur van de KNVB. Ongetwijfeld eerlijk en oprecht, maar wel een Twente-man. En dan ben je toch geneigd om het voordeel van de twijfel te geven aan je geliefde club, heel normaal..

16 december 2015 om 20:33

Nogmaals, je verdraait weldegelijk de feiten.

"tijdens de voorbereiding voor het seizoen 2008-2009 kreeg Pérez concurrentie van Aissati, die nu wel de overstap van PSV naar Ajax kon maken. Pérez kreeg vervolgens rugnummer 21 toebedeeld, wat hem al het ergste deed vrezen.[14] Op 4 augustus maakte Ajax-coach Marco van Basten bekend dat er onder zijn leiding geen plaats meer was voor Pérez en zette hem terug naar het beloftenelftal.[15] Om toelating tot het eerste elftal af te dwingen, spande Pérez een arbitragezaak tegen Ajax aan, die hij verloor.[16] Hierop werd, na korte onderhandelingen, het contract van Pérez, met goedkeuring van beide partijen, ontbonden.[17]"

Staat toch echt niks over problemen met zijn salaris hoor. Daarnaast lijkt het me niet dat Ruiz meer dan 1 miljoen verdiende. Ook al zou hij dat hebben gedaan, dan alsnog zijn de kosten er gewoon uitgehaald met de transfersom die Twente heeft ontvangen. Ik denk ook niet dat Perez meer dan 1 miljoen heeft verdiend bij Twente. Je roept dingen waar je helemaal niks vanaf weet, je weet niet eens wat Perez, Ruiz en alle andere spelers toendertijd hebben verdiend bij Twente. Toegegeven, ik weet de exacte cijfers ook niet. Je probeert echter je gelijk te krijgen door met onwaarheden te strooien en informatie waar je helemaal niet over beschikt, zoals bijvoorbeeld het salaris van deze spelers.

Hahaha wat een prutser die van hooijdonk..
Overschatte voetballer en columnist bij vi bij gebrek aan beter.
Want laten we eerlijk wezen verstand van voetbal heeft hij niet

Dat zijn nogal uitspraken die Pierre doet. Dat Twente financieel gezien boven zijn stand heeft geleefd is duidelijk maar dat daarom die landstitel niets waard is slaat nergens op. Twente heeft een aantal jaren met verzorgd voetbal meegedaan in de top. Helaas ging men na de landstitel boven zijn stand leven. Te dure spelers aangetrokken met hoge salarissen. Het debacle is feitelijk pas begonnen na de titel en niet daarvoor of tijdens het kampioensjaar. Daarnaast is het zinloos dat Pierre mensen beschadigd die part nog deel hebben aan het feit dan Munsterman en Van der Laan Twente richting de afgrond duwen. Het zuur in de column van Pierre komt in mijn ogen over als rancune tegen deze mensen. Ben bang dat Pierre in het programma Voetbal Inside nig wel een sneertje krijgt van Johan😉

De voetbalvisie van deze man moet je niet serieus nemen. Zelf ben ik niet voor twente, maar even een reactie om tot de kern van het verhaal te komen. Twente heeft het kampioenschap zelf verdient zonder grote aankopen muv ruiz, dit was een gouden zet. Na het kampioenschap is het fout gegaan en is er bovenmatig geinvesteerd om aan de top te kunnen blijven meedoen.

Wat een verschrikkelijke hoop bullshit wordt hier weer uitgekraamd door Pierre van Hooijdonk en een hoop jaloerse voetbalfans vol afgunst. FC Twente heeft de titel uit 2010 geheel op eigen kracht binnengesleept. Voor diegenen onder ons die dat als een verrassing zagen. Kijk de ranglijsten nog eens na de jaren ervoor. 4e in 2007, 2e in 2008, 2e in 2009 en 1e in 2010. Een heel gestaag en gezond groeiproces en heel Nederland zag in FC Twente een voorbeeldclub. Ja, ook de mensen die nu het hardst roepen dat Twente vals spel heeft gespeeld.
Waar ging het mis ? Het succes is Dhr. Munsterman naar de kop gestegen en hij heeft in 2011 (na het verlies van de titel op de laatste speeldag) niet terug kunnen schakelen naar een afgeslankte versie. Daarmee is de vicieuze cirkel gestart.
Voor alle mensen (zie de poll..) die ook vinden dat Pi-Air gelijk heeft. Jammer voor jullie. Deze titel was volkomen verdiend en ben er nog steeds erg trots op. Tegen domheid valt niet te vechten. Hier in Twente kennen we de ins- en outs en als jullie je daar niet in willen verdiepen... so be it.

16 december 2015 om 19:58

precies, alleen bespaar je de moeite om dit soort grote verhalen te typen, mensen zullen toch zonder goede argumenten blijven roepen dat wij er niks van snappen, dat het succes ons naar ons hoofd gestegen is, dat we domme duitsers zijn, dat we de boel maar blijven ontkennen etc etc...

16 december 2015 om 20:23

In Twente was het overgrote deel helemaal niet op de hoogte van alle ins-en outs. Je mede fans tuimden met grote getallen in het luchtkasteel van Munsterman.

Het klopt overigens dat er een hoop onzin beweerd wordt. Het elftal van 2010 was in aanschaf helemaal niet zo'n duur elftal.

Maar gezien jij erg goed geinformeerd bent kan je vast vertellen tegen welke salarissen de spelers in dat jaar voor Twente speelden. Een speler als Ruiz komt maakt tegenwoordig de stap naar Nederland niet meer als daar niet ook een heel mooi salaris tegenover staat.

17 december 2015 om 00:00

Een speler als Ruiz, kwam destijds van AA Gent en was destijds niet eens echt duur. Hij had alles nog te bewijzen en valt in geen enkel opzicht te vergelijken met de Ruiz die twee jaar later FC Twente verliet.

Het luchtkasteel van Munsterman is pas ontstaan na 2010. In 2003 nam hij een failliete boedel over en bouwde Fc Twente (mede door fantastisch werk van Fred Rutte) stap voor stap op. Het plan "fc Twente in de steigers" was een meerjaren plan dat perfect werkte. Het vervolg "working on a dream" sloot naadloos aan en leverde prompt de titel op (dat hadden ze bij Twente toen ook nog niet verwacht). De eerste periode Munsterman was fenomenaal. Helaas is het succes hem vervolgens naar het hoofd gestegen en is hij, verslaafd aan zijn eigen successtory, de weg helemaal kwijt geraakt.

Wat een onzin, noem een paar spelers die overbetaald waren bij FCT tijdens het kampioensjaar ? Pas na het kampioensjaar werd er geïnvesteerd in onnodige spelers, en kregen spelers ongelooflijk hoge salarissen. Iedereen zit te zeiken dat het kampioensschap gekocht is destijds, maar daar klopt helemaal niks van ! De meesten praten maar wat. En zijn jaloers op het feit dat Twente kanpioen is geworden, en niet hun cluppie. Want ja als ze dit kampioensschap niet "gekocht" hadden natuurlijk alle anders clubs er nu twee keer zo goed voor gestaan.....

16 december 2015 om 20:07

Het waren in 2010 simpelweg voor 90 procent spelers die uot eigen jeugd kwamen, transfervrij zijn overgekomen. Of voor een paar ton zijn overgenomen. En nee, ook de salarissen waren absoluut niet torenhoog! De balans in de selectie was gewoon perfect op het gebied van ervaring en kwaliteit, daardoor zijn ze kampioen geworden, en natuurlijk met behulp van de supporters en alles wat FCT steunde!

Wat een jaloezie hier, kleine kinderen. Kampioenschap is gestolen. Competitie vervalsing. Tv gelden onterecht verkregen. Ga zo maar door. Ieder heeft een mening, ieder zijn recht. Pi air moet ook zijn geld verdienen

Het was het zeker waard ragebol! Intens genoten vh kampioenschap en de Cl. Pakt niemand ons meer af. Joop en Saldo hebben er daarna een puinhoop van gemaakt, maar er staat een mooi stadion en een grote fanschare. Komt wel weer goed!

Aan de ene kant kan ik me vinden in zijn woorden.
Maar niet aan de reden er achter. Twente maakte normale transfers, werd kampioen en toen begon Munsterman te geloven dat ze het elk jaar konden halen. Maar zoals je ziet kan je niet spelers van 5 miljoen of meer blijven halen en niet de Champions League halen. Het kampioenschap heeft de ondergang in gang gezet.

Ondanks dat zal ik het nooit vergeten. De vreugde en de feesten.
Nu hopen dat al de komende boetes en straffen een goed schoon schip kunnen maken binnen Twente en dat we weer naar zo iets moois kunnen gaan werken. Ik wacht wel een jaar of 20 op mijn clubje

Pierre is wel heel erg teleurgesteld dat de knvb de prof licentie niet heeft afgepakt. Niet serieus te nemen die man. Het is al belachelijk dat de knvb met deze buiten proportionele straffen het voorbestaan van deze club in gevaar brengt.

FC Twente staat in de eredivisie ranglijst allertijden op plek vier, achter Ajax, PSV en Feyenoord. Ze hebben als een van de weinige Nederlandse clubs een Europacup finale gespeeld. Ze waren in jaren hofleverancier voor bovengenoemde clubs. Dit hebben ze gedaan met nuchter, sober solide beleid. Ook het kampioenselftal bestond uit relatief onbekende spelers: Boschker, Ron Stam, Wisgerhof, Rajkovic, Tiendalli, Brama, Janssen, Perez , Stoch, Nkufo, Ruiz. Ik denk dat onze Pierre, die ooit bij (koopclub) Feyenoord speelde onder van der Herik (koning van de zeepbellen), eerst eens moet nadenken voor hij wat schrijft

Ben het niet vaak met een f'nerd-er eens, maar in dit geval!

Munsterman en andere beleidsbepalers zijn kort na de titel wel helemaal ontspoort in hun euforie, maar de titel zelf mogen de fatsoenlijke tukkers met trots op terugkijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren