Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV verspeelt na arbitrale misser punten tegen Roda

Laatste update:

PSV staat na de overwintering in de Champions League weer met beide benen op de grond. De ploeg van Phillip Cocu was in het eerste uur van de thuiswedstrijd tegen Roda JC Kerkrade geen schim van de ploeg die dinsdagavond wist te winnen van CSKA Moskou en verspeelde twee dure punten: 1-1. Daarbij moet wel gezegd worden dat het doelpunt van Roda nooit goedgekeurd had mogen worden, omdat aangever Edwin Gyasi duidelijk buitenspel stond toen hij werd aangespeeld. Ajax en Feyenoord mogen zondag proberen om te profiteren van de misstap van PSV.

/

Cocu mag zich beklagen over de arbitrage, maar zal toch ook balen van zijn eigen ploeg. PSV begon nog wel aardig en kreeg in de beginfase een goede mogelijkheid voor Jürgen Locadia, maar Benjamin van Leer verwerkte zijn inzet tot een hoekschop. De supporters van de landskampioen hoopten dat PSV door kon drukken en een vroege openingstreffer kon forceren, maar daar was geen sprake van. De thuisploeg was erg slordig in de opbouw en na ruim een kwartier spelen kreeg Roda de beste kans uit de eerste helft, toen Santiago Arias de bal verkeerd aannam en Hicham Faik zo alleen voor Jeroen Zoet kwam te staan. Faik wist de fout van Arias echter niet af te straffen.

Na deze grote kans gebeurde er lange tijd helemaal niets in het Philips Stadion en ontevreden fans begonnen na een halfuur spelen al voorzichtig te fluiten. Jeffrey Bruma gaf nog wel een strakke voorzet die in een vrije ruimte werd gedoken door Van Leer, maar omdat er geen PSV’er klaar stond om binnen te schieten, gingen Roda en PSV met de brilstand op het scorebord aan de thee. In de tweede helft hoopte de thuisploeg beter voor de dag te komen en PSV begon net als in de eerste vijfenveertig minuten stormachtig, maar zonder het gewenste resultaat.

/

Vijf minuten in het tweede bedrijf kwam Roda op voorsprong, al had dit doelpunt zoals gezegd niet geteld mogen worden. Gyasi stond wel zeer duidelijk buitenspel toen hij met een hakje aangespeeld werd, maar de vlag bleef tot de verbazing van velen omlaag, waarna de aanvaller Bruma uitkapte en het overzicht behield. De voorzet van Gyasi op Tomi Juric was uitstekend en via de hand van Brenet wist de Australiër Roda op een verrassende voorsprong te zetten. Het doelpunt gaat overigens de boeken in als een eigen goal van Brenet en PSV moest nu echt een tandje bijschakelen.

Andrés Guardado schoot net over, terwijl Héctor Moreno uit een hoekschop naast kopte en ook Locadia niet tussen de palen mikte. Cocu besloot om in te grijpen en bracht met Adam Maher en Steven Bergwijn twee verse, aanvallende krachten binnen de lijnen. Roda beperkte zich nu alleen nog maar tot verdedigen, maar de defensie van de bezoekers stond goed opgesteld en gaf weinig ruimte weg. PSV werd nog wel gevaarlijk uit standaardsituaties en Davy Pröpper maakte uit een vrije trap van Guardado de 1-1, waarna de jacht op de overwinning geopend werd. Er ontstonden ook nog wel wat hachelijke momenten voor het doel van Van Leer, maar Roda hield stand en pakte een punt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gde goal van PSv was net zo'n arbitrale misser. Roda op z'n Psv's. Vastbijten in een betere tegenstander en overal volle bak opvliegen. Dan kan je met minder kwaliteit veel bereiken. PSV doet dat in de CL maar krijgt het in de competitie zelf om de oren. Mooi om te zien.

12 december 2015 om 21:44

Precies, was gewoon een duw in de rug van Van Peppen.

12 december 2015 om 21:46

Overtreding werd overduidelijk op hem gemaakt waardoor hij te laat komt en ook een overtreding maakt. Fout beslissing.

12 december 2015 om 22:04

Van Peppen moet niet zeuren, had minimaal 2 keer geel moeten hebben. Bah, wat een vieze speler is dat zeg. Heel Roda kan trouwens beter in Zuid-Amerika gaan spelen, wat een toneelspelers zijn dat. Neymar kan er nog wat van leren.

12 december 2015 om 22:09

Als je de mindere ploeg bent doe je dat sowieso al. Als je slecht speelt in de Champions League maar toch je stand wilt behouden ga je nou eenmaal zo spelen.

12 december 2015 om 22:17

en bruma had rood mogen krijgen voor een ellenboog tegen hyfte .

12 december 2015 om 22:19

@formule 1 Psv

Van Peppen heeft 1x geel gehad, en terecht. Maar waar hij dan nog meer geel had moeten krijgen is mijn een raadsel. Maar goed, het valt me wel vaker op de laatste tijd dat een selectief groepje PSV-ers na afloop altijd 3 ontnomen strafschoppen ziet in simpele duels en een dozijn niet gegeven kaarten aan de tegenstander.

Sommige spelers van Roda JC gingen wat makkelijk liggen inderdaad, maar misschien hebben ze gewoon een voorbeeld genomen aan die Mexicanen en Zuid Amerikanen van PSV die ook precies dat gedrag vertonen.

12 december 2015 om 22:32

Hahaha, man ga je schamen

12 december 2015 om 23:44

Ik was zelf als neutraal toeschouwer in het stadion. Wat Roda deed is inderdaad voor een PSV supporter zeer irritant. Maar o zo slim en vandaag doeltreffend. Maar daar moet Roda zich zeker niet voor te schamen. Het was helemaal aan PSV zelf te wijten. Als je zo slap begint help je een tegenstander in het zadel. Luuk de Jong bijvoorbeeld heeft geen knikker geraakt. Het publiek was de eerste helft weer net zoals ik dat gewend ben elke keer als ik er ben nl. vrij stil. Pas toen PSV achter kwam gaven ze gas evenals gas evenals het publiek.

13 december 2015 om 07:25

@Miln, als je dat gaat tellen dan had PSV twee of drie penalties mogen krijgen voor overtredingen op de Jong. Wat jiij noemt valt in het grijs die buitenspel goal was gewoon 100% fout en letterlijk iedereen op de vlag na zag t. Was 2 meter buitenspel.

13 december 2015 om 11:50

Haha, penalty's omdat hij wegglijdt?

14 december 2015 om 08:13

Hij is 1x weg gegeleden en daar heb ik t niet over.

13 december 2015 om 00:12

PSV reageert in Europa, maar moet zelf het spelletje maken in Nederland. Daar vinden ze lastig, zeker na een Europese pot. Aangezien Ajax en Feyenoord niet meer Europees spelen denk ik dat het kampioenschap tussen deze 2 gaat

13 december 2015 om 02:47

Nee hoor het kampioenschap gaat tussen Ajax en Ajax, waar alleen Ajax van Ajax kan verliezen, waardoor Feyenoord kampioen zou kunnen worden.

Tot zover de grap. On: PSV laat nu inderdaad tegen de mindere goden veel punten liggen. Wordt lastig om dat goed te maken voor ze. Geen extra verplichtingen geeft Ajax een voordeel. Eerst maar afwachten wat Ajax morgen gaat doen, maar ik verwacht gewoon winst. Ten opzichte van vorige jaren laat Ajax weinig punten liggen rondom Europese wedstrijden. Komt natuurlijk ook omdat ze dan belabberd voor de dag komen.

Feyenoord schat ik op dit moment ook als gevaarlijk in, maar zitten met bekerverplichtingen. Daarnaast moeten ze alle moeilijke uitwedstrijden nog spelen (op PSV na). Feyenoord gaat iig lang meedoen. Maar ik hoop en denk het niet halen.

13 december 2015 om 03:10

Ja maar als Ajax Ajax, dan kan het Ajax zomaar zijn dat Ajax. Tenminste, Ajax.

Typisch Psv, dit heeft Ajax dus wel en PSV niet. Winnen, ook bij de laag vliegers! En dat is ook meteen de reden waarom Ajax kampioen gaat worden en PSV niet.

12 december 2015 om 21:44

Helaas heeft Ajax het dan niet bij de grotere teams niet.

12 december 2015 om 21:58

Gelukkig zijn er meer laagvliegers dan hoogvliegers.

12 december 2015 om 22:03

Tegen Molde had Ajax niet 1 echt uitgespeelde kans. En dat is nou niet bepaald een hoog vlieger. Psv mist gewoon een Wijnaldum. Ik hoop ook dat Psv in de winterstop een echte nr 10 haalt. Maher kan er helemaal niets van. Met Guardado , Hendrix en Propper is het op het moment gewoon te defensief.

12 december 2015 om 22:14

Denk dat Leroy Fer dat kan brengen wat Wijnaldum bracht.
Maar die zal denk ik Feyenoord kiezen, mochten die ook een serieuze poging doen om het vertrek van Vilhena op te vangen.
Anders moeten jullie hopen dat er niemand komt voor Ziyech.

12 december 2015 om 22:57

Fer is ook meer defensief als je het mij vraagt

12 december 2015 om 23:31

Maar is molde dan een hoog of vlaagvljeger?

12 december 2015 om 23:45

EL is een ander verhaal, zo heeft de geschiedenis uitgewezen.

13 december 2015 om 01:30

geen uitgespeelde kans tegen Molde? wat dacht je van El Ghazi op de lat? was toch niet een top aanval maar wel redelijk gespeeld volgens mij

13 december 2015 om 09:35

Geen uitgespeelde kans??? Twee keer paal en gigantische misser Klaassen plus de goal. 4 grote kansen... En nu weer on topic: dat PSV niet van Roda wint betekent nog niks voor het kampioenschap, daar is het nog te vroeg voor. Wel gunstig voor Ajax, maar die moeten ook nog maar zien te winnen vandaag.

13 december 2015 om 22:13

En dan nog niks klaar spelen tegen de kleinere clubs in Europa ontopic Mijn ploeg moet zich diep schamen, ik bedoel zou je als een PSV afhankelijk moeten zijn van een scheidsrechter ?

12 december 2015 om 21:45

Geef mij ook eens zo een glazen bol maar zo wordt je wel kampioen Ajax scoort onterechte goals (Feyenoord-Ajax) en PSV krijgt goals tegen door de arbitrage.

12 december 2015 om 21:52

Feyenoord heeft zelf ook vaak lucky penalties gekregen. Net alsof alleen Ajax keer een voordeel krijgt...

12 december 2015 om 22:04

Je zegt "goals" dan mag je denk ik meer voorbeelden geven dan een. Ik denk dat PSV ook niet had mogen klagen als PSV de vrije trap waarna het scoorde tegen had gekregen, maarja aan 'als' hebben we nu niets. PSV leek minder scherp te zijn en dat mag tegen Roda die eigenlijk altijd wel punten van PSV afsnoept gewoon niet. Sowieso is de arbitrage in Nederland verschrikkelijk bezig laatste paar weken.

12 december 2015 om 22:47

Ajax heeft dit seizoen een keer lucky goal meegekregen tegen Feyenoord moeten we dat keer op keer horen . Diep trieste reactie hoor zo heeft iedere club wel keer mazzel !! Ajax scoort in de eredivisie gewoon makkelijk en de UEFA League moeizaam !! En terecht uitgeschakeld ook !!

13 december 2015 om 01:04

@ Rombomcu, behalve dat moment bij Feyenoord kan ik weinig gelukkige beslissingen in het voordeel van Ajax herinneren. Feyenoord staat zelf wel dik op Nr1. met gelukkige beslissingen van de scheids. Kan me veel wedstrijden herinneren waar Kramer, Elia, Gustavson rood verdiende maar niet kregen en als ze hem wel kregen dat ze later werden geseponeerd.

13 december 2015 om 02:11

Dat is er dan maar 1tje de rest was allemaal terecht.

12 december 2015 om 21:45

Te makkelijk om zo te zeggen. PSV kan zich op een geweldige manier opwerken naar een hoger niveau. Ze hebben daar alleen wel heel duidelijk een betere tegenstander voor nodig om dat niveau te bereiken. Tegen zwakke broeders kunnen ze zelf het tempo niet hoog genoeg houden om de matige ploegen te breken.

12 december 2015 om 21:53

PSV mist gewoon echte buitenspelers met een individuele actie waarmee je de kleintjes kapot kunt spelen. Locadia en Pereiro is gewoon helemaal niks.

12 december 2015 om 22:02

Nee natuurlijk.. Pereiro is echt niks waard. Bakt helemaal niks en mag wel eens het krachthonk in en aan zijn techniek gaan werken..

12 december 2015 om 22:14

Hij was vandaag echt barslecht hoor, net zoals de laatste wedstrijden. Neem aan dat je sarcastisch bent maar slaat nergens op, kritiek is terecht.

12 december 2015 om 22:44

Ja zal best, maar je stelt het alsof ze totaal niks kunnen. En dat is onterecht want Pereiro barst van het talent dat zich moet ontwikkelen, hier in Nederland of later elders. Locadia is vergeleken met twee seizoenen geleden fysiek en mentaal er ook gewoon op vooruit gegaan maar verwacht je ook meer van, eerlijk is eerlijk.

13 december 2015 om 02:55

Pereiro is nog een jonge speler die zich ook nog eens moet aanpassen aan een ander land met een andere taal en cultuur . Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Denen, waarvan de taal verwant en cultuur verwant zijn.
Het is dus niet vreemd dat deze jongen wisselvallig is. Verder is het afwachten hoe zo'n speler zich ontwikkelt. Was de wedstrijd tegen Ajax bijvoorbeeld een uitschieter naar boven en is dit zijn normale niveau of is het gewoon wisselvalligheid. Ik ga uit van het laatste. Wat hij tegen Ajax liet zien was gewoon pure klasse. Ik werd gewoon bang als hij aan de bal kwam. Laatste bij wie ik dit had was Arjen Robben.

12 december 2015 om 21:48

Ja tof man! Kan Ajax komend seizoen als kampioen weer deelnemen aan de Champions League om doodleuk verder te gaan met het slaan van Europese flaters! Het is maar net wat jij wil!

12 december 2015 om 21:53

Alsof PSV het zo goed doet in EL. Nu in de CL zijn ze door en gelijk praatjes. Ze zaten in een zwakke poule omdat ze groepshoofd waren.

12 december 2015 om 21:54

Och PSV komt een keer een ronde verder in CL (knap) en meteen slaat Ajax flaters. Ben benieuwd hoe PSV speelt tegen een Barca, PSG, Real, AC Milan. En EL slaat PSV ook jaren flaters. Nu een zaad pot tegen het grote Roda en vorige week ook al pas in blessure tijd.

Als je niet van dit soort clubs wint dan miet je niet klagen als een Ajax of Feyenoord CL mag spelen.

12 december 2015 om 22:03

Gelijk praatjes? Hoor anders nog altijd de overwinning tegen Barca overal voorbij komen... Of de winst in 1995... Feit is dat PSV na 4 jaar falen van Ajax dit jaar wel meteen doorgaat naar de knock out fase! Waar dat volgens jou allemaal aan ligt laat ik volledig aan jou!

12 december 2015 om 22:14

Die overwinning tegen Barca was ook wel heel erg lekker en goed 😄. Maar was nog niet zo lang geleden en gewoon onder de Boer.

12 december 2015 om 22:20

Flaters? Want jullie zouden wel doorgaan in poules met Barca, Real, Psg, Man. City, Dortmund etc. ? Jullie mochten van geluk spreken dat jullie in een redelijk zwakke poule zaten, vergeleken met de poules waarin wij zaten, en dat er is overgegaan op een systeem waar de kampioen van de Eredivisie in pot 2 terecht kon komen.

In de EL is elke Eredivisieclub gewoon ruk.

12 december 2015 om 22:29

Want de andere spelers van Barca stellen niks voor natuurlijk?

12 december 2015 om 22:39

Nee

12 december 2015 om 22:52

PSV is gelukkig door ben Ajaxcied maar gun het ze het van harte ! Goed voor het NL voetbal ! Maar dit jaar kun je doe poule van PSV niet vergelijken waar Ajax steeds mee te maken heeft gehad ! Barcelona , Real Madrid , PSG niet te vergelijken lijkt mij !!

12 december 2015 om 23:07

Misschien kan Ajax dan ook eens een makkelijke groep loten iov altijd tegen Real of Barca te spelen. Psv heeft het geluk gehad dat ManU geeb fuck voorstelt en Wolfsburg ook geen europese hoogvlieger is. Cska evenmin. Je ziet in de competitie dat psv ook het spel moeilijk kan maken en dat dat in europa juist niet gevraagd wordt van hun. Daar zijn ze altijd de underdog

13 december 2015 om 00:33

Hier kun je als Ajacied alleen maar boven staan. Super prestatie van psv in de cl! Jammer dat het moeilijk blijkt om het te combineren met presteren in de eredivisie want zo groeien onze topclubs moeilijk door!

12 december 2015 om 21:55

PSV is ook maar gewoon een matige ploeg.
In de CL door, maar ook meer geluk dan wijsheid en een hele,hele matige poule.
Vorige week hadden ze eigenlijk ook al moeten verliezen en dan waren ze nu uitgeschakeld geweest voor de titel.
Dik verdiend punt voor Roda!

12 december 2015 om 22:00

PSV gewoon verdiend door in de C.L. al dat gejank dat de tegenstanders zwak zijn en niet hun niveau halen... Dit is precies wat PSV doen in de competitie, niet je niveau halen ... Beide eigenschuld, met hier en daar een scheidsrechter die je mee/tegen hebt

12 december 2015 om 22:03

Ben het wel eens met je dat PSV eigenlijk gewoon matig is ja. Vooral de flankspelers Pereiro en locadia bakken er echt helemaal niks van op hun posities. Lestienne is echt heel hard nodig en aan de andere kant moet bergwijn, Narsingh of josefzoon gewoon spelen. Dat zijn tenminste echte buitenspelers.

12 december 2015 om 22:29

Narsingh? Weet je het zeker?

12 december 2015 om 22:33

Ja zelfs die. Maar eigenlijk moet er gewoon nog een goede rechtsbuiten worden gekocht. Of kan bergwijn ook op rechts?

12 december 2015 om 23:00

@pieterpost... Bergwijn zou ook op rechts kunnen en wie weet dat jozefzoon iets kan betekenen nu hij hersteld is. En natuurlijk Lestienne straks inplaats van locadia

12 december 2015 om 22:46

En is Europa kan ajax nie winne, wat een arrogante spelers bij ajax zeg, EL al niet belangrijk genoeg vinden tsjonge jonge

12 december 2015 om 22:53

@rik_psv
De titel is belangrijker dan de El. Dat moet jij toch ook gemerkt hebben hoe serieus PSV de EL nam
Maar wat mij betreft heeft Ajax een dusdanig zwakke selectie dat die EL toch niet gewonnen kan worden. Dus maar alles op de titel zetten dan haal je ieder geval weer CL. Nu nog een rondje figureren in Europa brengt je niets en kost je waarschijnlijk alleen maar punten in de competitie

12 december 2015 om 22:56

Poule met ludogorets vergeten we voor het gemak maar even zeker?! Jonge jonge jonge.... wie is er nou arrogant?

13 december 2015 om 00:35

Hier boven staan Ajacieden! Laat de psv'ers maar weer naar Ajax wijzen! Zonde dat psv hun overwintering geen goed gevolg geven.

13 december 2015 om 09:39

Zinnige reactie van Glory. PSV doet het fantastisch in de CL, erg knap. Waarom supporters dan naar Ajax moeten wijzen is mij onduidelijk alhoewel leedvermaak natuurlijk altijd leuk is. Ajax doet het dan weer prima in de eredivisie, en daar gaat PSV wat minder. Houdt elkaar in evenwicht, maar uiteindelijk is het kampioenschap belangrijker, tenzij PSV tot de halve finale gaat komen of de EL kan winnen natuurlijk.

12 december 2015 om 22:51

Tja als Ajax morgen van Utrecht verliest, loopt PSV weer een punt in. Zo kan het ook gaan. Maar hopelijk motiveert dit Ajax een beetje voor morgen

2 meter. Mijn god. Goed strijdplan van Roda, geleerd van de afgang in de Arena. PSV roept dit weer over zichzelf heen.

Dit gebeurt ook wel elke keer punten verspelen in eigen huis tegen de lagere teams. Echt zonde dit.

12 december 2015 om 22:01

Roda en Excelsior door vooral eigen kansen niet af te maken ja.

12 december 2015 om 22:19

wat voor kansen heeft psv dan wel niet gehad volgens jou ? als roda met 2-0 voorkomt hebben ze niks te klagen in eindhoven .

12 december 2015 om 23:01

Roda ook niet al te veel, locadia in 2e minuut, en laatste 15 min. Zat.

12 december 2015 om 23:32

die kansen waren lang niet zo groot als die van faik , vrij voor de keeper . roda heeft terecht een punt gehaald . en de laatste 15 minuten waren halve kansen , niet meer niet minder . niet slecht voor een ploegje met 1/6 of 1/7 van de begroting van psv .

13 december 2015 om 01:30

Dat was inderdaad ook een grote kans, maar dan zou ik het laatste kwatier toch echt terug kijken, kan me sowieso een kopbal van de jong voor de geest halen die net naast ging... Kan je ook zeggen over de begroting van PSV tegenover de C.L. tegenstanders.

Maar wel door in de Champions league hahaha

12 december 2015 om 21:45

Dat is knap, maar de vele gelijke spelen van PSV in de competitie kunnen het seizoen wel eens goed verpesten. Nu vliegen ze er waarschijnlijk uit in de volgende ronde in de CL en als ze dan ook het kampioenschap verspelen is het uiteindelijk toch een behoorlijk mislukt seizoen. Dan kan alleen de knvb beker de pijn ietwat verzachten.

12 december 2015 om 21:53

Seizoen is voor mij al gemaakt hoor daar wordt je kampioen voor om in de championsleague te presteren. De beker maakt toch niks uit en ik moet nog maar zien of Ajax en Feyenoord morgen winnen allebei 2 lastige uitwedstrijden.

12 december 2015 om 22:00

Tja, een kinderhand is gauw gevuld blijkbaar, maar een prijs pakken is toch wel lekker. Lijkt me sterk dat je nu wel tevreden bent.

12 december 2015 om 22:16

Dat lijkt me een zeer raar uitgangspunt.
Het lijkt me normaal om elk jaar de landstitel te willen, en vanuit daar Europees te willen ontwikkelen. Leuk die uitschieter nu, maar als je daardoor miscchien Champions League in het volgende jaar mis loopt, lijkt me dat alles behalve wenselijk.

12 december 2015 om 22:18

Ja iets internationaal presteren dat Ajax al 4 jaar nalaat is op zich wel heerlijk. Dat we na zo een slechte seizoenshelft nog steeds zo dicht bij Ajax en Feyenoord staan geeft me op zich wel hoop. zeker als je weet dat dalijk ook nog Willems en lestoestel terugkomen.

12 december 2015 om 22:23

Lestoestel moet natuurlijk lestienne zijn

12 december 2015 om 22:27

Ajax internationaal nalaat te presteren? Overwinningen op Man. City, Barca en Milan noem jij niet presteren in internationaal opzicht?
Wij zaten verder in best zware poules en het zou een wonder zijn geweest als we daadwerkelijk door waren gegaan. Ook nog eens zwaar genaaid door Zagreb en de dienstdoende scheids tegen Real in 2011-2012. Alleen in 2013-2014 hadden we het echt in eigen hand en hebben we het verpest tegen Milan. Maar in de overige deelnames zaten gewoon te sterke tegenstanders.

13 december 2015 om 00:39

Gast, een kinderhand is snel gevuld, dat soort sneue dingen noet je gewoon niet zeggen. Als wij Ajacieden in dezelfde situatie zaten zouden we hetzelfde zeggen als deze psver. Ik wil dat Ajax CL haalt en dan alles daarop gooit. Of alles op de EL.

12 december 2015 om 21:46

Kan je lachen maar ik had liever vandaag ook gewonnen. Dramatische wedstrijd en ongelooflijk dat een grens dit niet ziet.

12 december 2015 om 21:49

Inderdaad, overduidelijke overtreding op van Peppen en de vrij bal was ookgewoon voor Roda. Koste je twee punten in de strijdt tegen degradatie.

12 december 2015 om 21:56

Ik lach omdat ik het grappig vind dat je wint van op papier veel betere tegenstanders wint en het dan tegen Roda verpest. Ik heb de wedstrijd niet gezien maar het lijkt me sterk dat je verliest door 1 of 2 fouten van de scheids want dan heb je nog steeds genoeg minuten om gied te spelen en om te winnen

12 december 2015 om 21:59

Joost fan ga niet de lolbroek uithangen

12 december 2015 om 22:20

hoezo ? hij heeft volkomen gelijk .

12 december 2015 om 22:55

Kan me ergens voorstellen dat de grens het hakballetje niet ziet hoor. Misschien aan de loopactie van Gyasi, maar van die kant leek het me best moeilijk. Neemt niet weg dat het gewoon een fout is hoor.

12 december 2015 om 23:05

hij vergeet ook te zeggen dat de goal van psv ook afgekeurd had moeten worden , peppen wordt in de rug geduwd .

Ik snap niet waarom PSV op een zaterdag moet spelen vlak na een CL wedstrijd.

12 december 2015 om 21:45

Als je op woensdag thuis speelt in Europa, kun je makkelijk op zaterdag weer spelen. Is al tijden zo. Niks mis mee. Gewoon slecht gespeeld. Punt

12 december 2015 om 21:47

PSV speelt graag op zaterdag, is geen verplichting, het was immers een thuiswedstrijd. Ze hadden ook om een zondag kunnen vragen, gewoon half drie.

12 december 2015 om 21:48

Ajax speelt op donderdag avond laat en zondag vroeg in de middag. Dat is toch precies hetzelfde? Zo niet nog erger.

12 december 2015 om 21:51

Ach PSV speelde dinsdag, Ajax, Groningen en AZ speelden donderdag, dus die zouden dan volgens jouw redenatie op maandag dan zelfs wel dinsdag moeten spelen qua dagen tussen de wedstrijden in.

12 december 2015 om 22:02

Nou, Champions League wedstrijd was op dinsdag, dus vind dat geen excuus. PSV speelde gewoon weer matig. Je moet thuis gewoon met 3-0 winnen, dan kun je zo'n buitenspel goal ook gewoon tegen krijgen.

12 december 2015 om 23:43

Tussen de dinsdag en zaterdag van psv zit een dag meer dan de donderdag en zondag van Ajax..

Achja na ADO excelsior Heerenveen willem2, denkt psv het nog altijd op 80% te kunnen doen.
Ze leren het ook nooit.
Deze nederlaag ( gelijk spel ) komt voor 100 % door psv zijn eigen schuld. En volgende week gaan ze weer precies het zelfde doen.

12 december 2015 om 21:52

Ik hoop zelf dat nooit wel ooit gaat worden, maar verder deel ik dezelfde mening! (op dat stukje van volgende week opnieuw weer na)

Wereldprestatie van roda! Nooit verwacht dit puntje voor Roda.
Wat een kans voor Ajax en Feyenoord om uit te lopen op Psv nu.

Man Man Man wat speelde we slap zeg !! Guardado haalde z'n niveua niet Arias staat te stuntelen en Pereiro is een moment voetballer ! Ik ga het niet eens hebben over de buitenspel goal ! Je kan geen vuist maken tegen een F roda. Van hemel naar hel , na zonneschijn komt regen .. pffsh ! De CL is mooi maar wil je daar volgend jaar weerstaan moet je echt meer inzet gaan tonen.

Tja, de 0-1 had nooit mogen vallen, maar de 1-1 van PSV ook niet dus dat streept elkaar weg! Dik tevreden met het punt en nog meer met de inzet. Klasse.

12 december 2015 om 21:48

Hz zou die 1-1 niet mogen tellen?

12 december 2015 om 21:50

De vrije trap had niet gegeven mogen worden, Pröpper maakte eerst een overtreding op van Peppen, die daarna Arias haakt.

12 december 2015 om 21:53

Denk dat de beste man doelt op een "duwfout" die aan de goal voorafging waardoor een roda speler te laat was. Niet zo een grote blunder als bij het doelpunt van Roda maar ik kan de fout er wel in zien.

12 december 2015 om 21:54

Waarna de vrije trap bijna direct aan de basis van het doelpunt staat.

12 december 2015 om 21:54

Omdat Van Peppen in zijn rug wordt geduwd voordat hij die speler van PSV onderuit haalde. Dus dat had een vrije trap voor Roda moeten zijn. Kijkende naar de goal van Roda kan je zeggen dat beide goals in principe niet hadden mogen vallen dus 't is goed zo.

12 december 2015 om 22:24

Oke dan zijn we teminste overeen dat de scheidsrechters dit jaar er niks van kunnen

12 december 2015 om 23:35

alleen dit jaar ? kan me nog wel een aantal jaren herinneren als roda-fan .

Gadverdamme wat een resultaat. En wanneer zijn we eindelijk van locadia en Pereiro af als buitenspelers. Die bakken er echt he-le-ma-al niks van. 0 dreiging vanaf de flanken zo. Heb nog liever bergwijn, josefzoon, Narsingh en natuurlijk lestienne.

12 december 2015 om 21:59

Oke dat snap ik niet. De laatste weken zijn er zoveel veren in de reet van Peirero gestoken dat ie pannenkoeken schijt en nu wil je ervan af?

12 december 2015 om 22:10

het is veel te veel een momentenvoetballer die gewoon op 10 hoort. Als buitenspeler brengt hij gewoon te weinig. Houdt het niet breed, is niet aanspeelbaar, heeft geen individuele actie en geen snelheid. Heb dan zelfs liever gewoon Narsingh die houdt het tenminste breed en is veel dreigender.

Vanavond waren pereiros aannames bijna allemaal fout ook nog, speelde echt een hele slechte wedstrijd.

12 december 2015 om 22:27

Ik zie in Pereiro een soort schaduwspits die om de Jong heen kan spelen, denk dat hij voor op 10 NOG niet constant genoeg is, alles moet net een beetje scherper, sneller en resultaat gerichter. Hij heeft een actie voor in de kleine ruimte, lijkt een redelijk goed schot te hebben en heeft lengte.

12 december 2015 om 22:30

Zou ok kunnen ja. Als hij maar in ieder geval meer in het centrum komt te spelen en er een echte rechtsbuiten wordt opgesteld.

Won Ajax niet met 6-0 ofzo van Roda? Die zijn dus wel 6 klassen beter dan Psv.

12 december 2015 om 21:45

Waterdichte argumentatie natuurlijk. Pure wetenschap.

12 december 2015 om 21:47

Absoluut! Ajax won met 2-1 van Barcelona. Barcelona won met 4-0 van Real Madrid dus Ajax is 4x beter dan Real Madrid

12 december 2015 om 23:41

Domineerde PSV niet in de Arena ofzo?

13 december 2015 om 03:10

Ja, maar dat was om PSV aan te moedigen om goed te presteren in de CL, zodat ze in de competitie tegen mindere ploegen te veel punten laten liggen. Dat is gewoon tactisch zeer sterk door Ajax gedaan: Verliezen om uiteindelijk te winnen

Het verschil waarom Ajax makkelijk heeft gewonnen is omdat Frank de boer wel met drie man durft te verdedigen.

En PSV heeft moeite het spel te maken.
En dan krijg je ook nog een goal tegen dan wordt het moeilijk.

12 december 2015 om 22:23

onzin . als roda zo compact had gespeeld als vandaag dan had ook ajax meer moeite gehad . die overwinning had meer te maken met naïviteit van roda dan met de klasse van ajax .

12 december 2015 om 22:36

Onzin Roda kwam totaal niet onder de druk van Ajax uit.
Omdat Ajax met vier man op het middenveld speelde en vele wisselingen had.
Fouten maakte ze ook door de druk van Ajax.
PSV gaf de eerste helft helemaal geen druk op de verdediging omdat je iedereen nodig hebt op het middenveld.

12 december 2015 om 23:07

als ajax tegen een 5-4-1 moet spelen dan komen ze daar ook bijna niet doorheen .

12 december 2015 om 23:23

Dat zal vast wel maar Roda speelde gewoon 4-4-2.
Met een ruit op het middenveld.
Was vrij duidelijk te zien.

12 december 2015 om 23:38

in balbezit ja , hetzelfde als tegen groningen . bij balverlies ging gyasi terug naar het middenveld en griffiths is eigenlijk bijna verdediger , staat net voor sankho en swinkels .

Dit is nou het mooiste aan dat PSV overwintert. Zo verspelen ze nog meer punten. Wel zuur van de 0-1 dienblad idd niet geteld mogen worden.

het blijft toch raar dat je geweldige wedstrijden in de champions league
kunt spelen om daarna zo de mist in te gaan in de competitie (dit is niet
de eerste keer). Focus!

12 december 2015 om 21:52

Zo niet mogen, maar C.L. blijft andere spanning.

12 december 2015 om 22:03

C.l. Zijn ze de underdog.
Dat is een groot verschil.
Tegen Roda ben je de favoriet en moet je het spel maken.
En dan vind ik het tactisch niet sterk van cocu.
Die moet gewoon met drie man achterin spelen.
Dan speel je Roda zo weg als je telkens de vrije man kan vinden.
Nu kom je iedere keer een man te kort op het middenveld.
Want met alle respect arias en Brenet heb je dan soms wel als extra maar die hebben niet het niveau als een mager heeft op het middenveld.

Helaas de week niet met drie overwinningen afgesloten! Sonde, want dit Roda had vrij weinig in te brengen vanavond! Het leek vandaag wel of PSV gewoon weer verder ging met het onderschatten van laaggeklasseerde tegenstanders in de Eredivisie! Er vanuit gaan dat de goal toch wel valt en het dan toch wel op slot gegooid kan worden! Jammer! Op naar Almelo voor hopelijk een vervolg in de beker! Wil daarbuiten toch even toevoegen dat het aantal arbitrale fouten tegen PSV dit seizoen voor mij als PSV supporter niet normaal voelt! Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk...

12 december 2015 om 22:01

Roda creëerde weinig maar datzelfde kan van PSV gezegd worden. Hebben nauwelijks echte kansen gehad, bijna alleen dreiging uit standaardsituaties. Roda stond goed en het plan werkte, dat van PSV werkte duidelijk niet.

1 puntje erbij, hoorde 3 te zijn!
En het was gewoon een arbitrale fout bij de tegen goal voor Roda!!

12 december 2015 om 21:52

Nou ja denk dat je niet mag zeuren met die buitenspel goal.

12 december 2015 om 21:59

Hij had anders redelijk moeite met het fluitje te vinden vanavond op sommige momenten! Ben verder wel blij dat je de arbitrale misser tegen PSV niet gezien hebt! Volgende keer beide ogen open doen bij het bekijken van de wedstrijd!

12 december 2015 om 22:09

Ik snap je commentaar, maar het was net zo goed een fout van de scheids bij de goal van PSV. Maar laten we het maar gewoon op een mooi gelijkspel houden.

PSV is vandaag benadeelt door een blunder van de arbitrage, daar valt geen speld tussen te krijgen. Maar oh oh, wat speelde PSV ruim een uur lang weer waardeloos zeg. Het lijkt wel alsof het een totaal andere ploeg is ten opzichte van dinsdag, en niet voor het eerst. Natuurlijk was zonder die blunder PSV misschien wel met 3 punten het veld afgestapt, maar als je telkens zo loopt te prutsen na een CL wedstrijd dan roep je dit soort puntverlies over jezelf af. Excelsior, Willem II, SC Heerenveen, ADO den Haag en Roda JC : allemaal clubs uit het rechterrijtje waar PSV gelijk tegen speelt, en daarmee hebben ze 10 punten cadeau gedaan aan Ajax en Feyenoord.

Roda JC mijn complimenten voor jullie inzet en passie op het veld. Als je koempel mentaliteit op een voetbalwedstrijd zou willen ondersteunen met een goed voorbeeld zou een DVD van deze wedstrijd het onderstrepen. Wat een arbeid, vooral Rutjes vond ik erg positief! Een beetje geluk met de goal en met de hachelijke situaties op het einde, maar jullie worden beloond voor jullie instelling en inzet vandaag!

12 december 2015 om 22:52

Jawel hoor. Een enorme speld. De blunder van de arbitrage om PSV een vrije trap te geven waar het doelpunt uitvalt. Was echt voor Roda. Maar als je voor PSV bent, snap ik dat dat moeilijk is om te zien én hier te vermelden!!

12 december 2015 om 23:29

Totaal niet te vergelijken... Overtreding wordt subjectief beoordeeld door een scheidsrechter, en het was ook niets bij v Peppen. Buitenspel, 2 meter, is een feitelijke constatering. Altijd affluiten. Waardeloze grensrechter.

12 december 2015 om 23:53

@omoemenoe

Ik ben Ajacied, wat mij betreft had Roda JC gewonnen. De eerste overtreding werd inderdaad door Proper gemaakt en dat werd niet gezien. Maar dat vind ik van een andere categorie dan iemand die twee meter buitenspel staat en de assist geeft bij de 0-1, dat is een arbitrale blunder. Het is een foutje, waarvan een scheidsrechter er meestal een paar per wedstrijd de blunder niet aan Braamhaar maar aan zijn assistent die de vlag naar beneden hield.

Hoe ver kun je buitenspel staan zeg. Ongelooflijk.
Verder heeft PSV te slap gespeeld. Pas in de laatste 20 min was er meer inzet.
Ajax kampioen.

Wat een heerlijk voelend punt! Terecht dat we een puntje meenemen uit Eindhoven. Jammer dat er eigenlijk niet meer uit gehaald kon worden in de eerste helft. Faik met een ongelooflijk grote kans, die er bijna in had móéten gaan. Daarna ook nog Gyasi die op snelheid nog iemand eruit kon rennen, maar goed. Rutjes was weer lekker bezig vandaag! Wat een passie, wat een mentaliteit.. Tevreden met het punt, en op naar dinsdag! #cupfighters

12 december 2015 om 22:31

Terecht?1e helft gelijk op en 2e helft PSV stukken beter en Roda maakt ook nog een goal die nooit geteld had mogen worden

Ach zie het positief... We hebben ons record weer uitgebreid met dit doelpunt kampioenschap wordt lastig nu.

Psv in de eredivisie presteerd op zijn Ajax in Europees verband.
En Ajax in de eredivisie presteerd op zijn Psv's in Europees verband.
Hopelijk wint Psv de CL en Ajax het kampioenschap

13 december 2015 om 01:13

Dat zou natuurlijk geweldig zijn, maar dat is wel een Utopie. Met ploegen als Bayern, Real Madrid en Barcelona is het onmogelijk voor een kleine ploeg om de CL nog te winnen. Tegen die 3 ploegen zal PSV never winnen over 2 wedstrijden.

Heeerlijk dit! Echt waar fan-tas-tisch. Chapeau voor de scheids, niet optreden tegen tijdrekken, de stervende zwanen vrolijk door laten gaan en dan nog die offside goal. schandalig! Psv moet natuurlijk naar zichzelf kijken maar dit slaat nergens op. Spelers naar de grond duwen werd gewoon geoorloofd. Psv had sws 2 pingels moeten hebben..

Ook jammer om te zien dat dit soort teams tegen ajax niet kunnen verdedigen(laten alles lopen dekken niet enz) en tegen psv kunnen ze het wel. Echt vreselijke avond dit

12 december 2015 om 21:54

Zo zijn er ook veel teams die tegen ajax 2x zo hard lopen en tegen psv verlies incalculeren

12 december 2015 om 21:57

26 Psv had 26 pingels moeten krijgen.
Psv heeft toch geen strafschoppen nodig om van Roda te winnen. Psv zou kwaliteit genoeg moeten hebben om van Roda te winnen ook als de scheidsrechter een fout maakt.

12 december 2015 om 22:17

Alles alle clubs niet tegen Ajax kunnen verdedigen maar wel tegen Psv, zou je wellicht naar je eigen team moeten kijken. Daarnaast vind ik dit een kul argument, want Ajax is veruit de meest gehate club van Nederland, en elke ploeg zet tegen Ajax 'n tandje bij.

12 december 2015 om 22:49

Je doet je naam eer aan. Je kijkt door een PSV bril. Kijk de wedstrijd eens opnieuw en dan is PSV Roda en Roda Feijenoord of Ajax. Als je dat lukt dan ff opnieuw je commentaar.....

13 december 2015 om 02:05

Dat feijenoord of ajax dat compleet werd overrompeld door psv? Kijk die wedstrijd van ajax heerenveen terug, ze doen niet eens iets wat uberhaupt lijkt op verdedigen

Ideaal dat ze door zijn in de cl. Goed voor t Nederlands voetbal en daardoor wordt ajax kampioen

12 december 2015 om 22:07

Om vervolgens weer de schuld te leggen bij een "sterke" groep als ze niet door gaan

Psv zie ik volgend jaar nog wel terugkomen, nu spelen ze minder maar ajax en feyenoord verspelen ook nog echt wel punten..

12 december 2015 om 22:19

Dat zegt iedereen al 16 speeldagen, wanneer gaan ze daarmee beginnen dan?

12 december 2015 om 22:23

Wie zegt dat PSV niet nog meer gaat verspelen?
Het is wel echt heel mager wat PSV laat zien.

12 december 2015 om 23:05

Nou nou, heel mager. Vandaag had psv gewoon moeten winnen. Was absoluut verdiend geweest. Meer pech dan wanprestatiem

12 december 2015 om 23:27

Ik heb het niet alleen over vandaag.
Tegen Vitesse beslis je het laat en zo waren er nog wel wat meer wedstrijden dit seizoen waar ze tot het laatst gecontreerd moeten blijven.
Neem Feyenoord en vooral Ajax die beslissen wedstrijden best vroeg.

13 december 2015 om 01:15

Als Ajax morgen wint van Utrecht dan zie ik het erg somber in voor Psv. Ajax heeft dan een voorsprong van 6 punten en de eerste wedstrijd na de winterstop moet PSV uit tegen Feyenoord. Als ze die verliezen staan ze meteen op 9 punten achterstand. Ik geloof niet dat Ajax zich dan nog laat inhalen door Psv. Ajax moet dan 10 punten laten liggen en PSV moet vanaf dat moment alles winnen. Ik zie dat echt niet gebeuren.

Lekker hoor!😁 We gaan ons maar richten op de 3e plaats en de CL.

Als Ajax wint van Utrecht is het verschil 6 punten en eigenlijk 7 punten vanwege het betere doelsaldo.

12 december 2015 om 22:08

Doelsaldo zegt op dit moment deining kan nog makkelijk veranderen, punten lijkt me meer een probleem als je zo punten (thuis) verspilt

Nadat Vitesse met wat geluk gewonnen werd, we dinsdag gewoon een goede maar intensieve pot hebben gespeeld, was dit te verwachten. Ik had er vooraf al een hard hoofd in eerlijk gezegd.

Roda weer lekker benadeeld door het arbitrale gezelschap. De 1-1 was een duidelijke overtreding op van Peppen, een elleboog van Bruma die niet gezien is en de zes!!! Minuten extra tijd. De Knvb heeft geprobeerd Psv te laten winnen,(helemaal nadat ze zelf in de fout ging met het buitenspel van Gyasi), maar het is mislukt.

12 december 2015 om 22:11

6 min lang???? Twee roda spelers minimaal 4 min op de grond liggen te huilen 3 wissels en dan nog het oneindige tijdrekken bij inworpen

12 december 2015 om 22:12

Het erge is nog dat die knul doet als of die dood is en dan twee minuten later is die weer aan het sprinten

12 december 2015 om 23:59

Ja tuurlijk jongen. De Knvb probeerde PSV te laten winnen en gaf ze daarom 6 minuten blessuretijd. Het heeft helemaal niets te maken met het veelvuldig tijdrekken van de spelers van Roda. Blijf maar vooral in dit soort samenzweringstheorieën geloven.

En wij zijn niet benadeeld door de arbitrage wil je zeggen? Die buitenspelgoal van Roda had ook afgekeurd mogen worden. Al met al kun je beide goals tegen elkaar wegstrepen dus.

Lekker Roda! Nu moet Grunn ff winnen van Feyenoord en moeten we op de een of andere manier winnen van Utrecht.

12 december 2015 om 22:34

Dat gaat dus niet gebeuren

12 december 2015 om 23:16

Onwaarschijnlijk, maar ideale scenario.

Zo'n uitslag is geweldig! Ook compleet verdiend. Beide goals hadden niet gemogen door abitrale fouten maar ach, zit de abritrage een keertje wél mee zeg! Pff, dat mag ook wel eens. Grappig dat zo'n fout wel 10x meer media-aandacht krijgt dan alle (later) geseponeerde rode kaarten aan Roda zijde, simpelweg karma dus. 1e helft ging zeker gelijk op, met de betere kans voor Roda. 2e helft tot de goal was Roda fris, daarna kwam PSV meer en meer. Suffe goal met flink wat geluk van Pröpper, daarna was PSV wel stuk feller, maar Roda verdedigde beter dan dat PSV aanviel. Verdient en klasse uitslag!

12 december 2015 om 22:35

Wel erg pro Roda deze reactie

Psv wist helemaal niks te creëren tegen Roda ,verdiende puntendeling. En de arbitrale misser bij de goal van Roda werd helemasl opgeheven door het thuisfluiten van diezelfde arbiter

Psv was waardeloos, jammer na zo'n geniale doordeweekse wedstrijd. Zonde dat ze dat karakter niet in de eredivisie kunnen laten zien. Mbt de goal van roda. Die grens moet zn vlag inleveren en nooit meer opgesteld worden. Als je dat mist ben je die vlag niet waard.
Ik snap dat Roda alle middelen gebruikt om dat gelijkspel over de streep te trekken, maar Braamhaar had hier veel harder tegen op moeten treden. Dat gerol en theatrale gedoe, ik vond t misselijkmakend.
Neemt niet weg dat PSV het nooit zover had moeten laten komen.

Valt me weer tegen van Psv! Altijd maar punten verspelen tegen de kleintjes. Maar Ajax en Feyenoord hebben ook nog lastige uitwedstrijden.

Zoals wel vaker wordt een artikel op VZ niet door een journalist maar een supporter geschreven. PSV had moeten winnen, dat staat buiten kijf, maar Roda speelde naar eigen mogelijkheden tegen een topclub en deed dat best verdienstelijk.
Arbitrale dwaling? Beklagen over scheids? Dat moet PSV echt niet doen. Beide doelpunten hadden niet moeten tellen. De 1e is duidelijk: buitenspel. Het doelpunt van PSV kwam voort uit een vrije trap die echt voor PSV was. Pröper maakte eerst de overtreding. Dat hadden én de scheids én de ass scheids moeten zien.
Verder kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat door het anti voetbal wat Roda in het laatste half uur liet zien, de scheids wel erg op de hand van PSV was. Had ook voor PSV-ers een aantal kaarten mogen trekken. Maar goed, wat sommige refs in de Kuip hebben, overkomt ze dus ook in Ehv.
Al met al een vermakelijke pot voor de neutrale toeschouwer, zoals ik. Laag niveau maar in ieder geval veel strijd en passie.
Geef me morgen nog een paar van dat soort wedstrijden, maakt me niet uit wie er wint, en ik heb weer een goed weekend!

Kan niet elke werk feest zijn, vorige week zuivere handsbal Niet.gezien deze week ff anders. Als je wilt winnen moet je strijden. Duels winnen, 2e bal hebben, balcirculatieomhoog. Dus nu niet gaan zeiken aub.

Zie net de samenvatting. Wat moet dit frustrerend zijn geweest voor PSV-supporters. Wat een onterecht puntverlies, foi.

Hele slechte wedstrijd van psv, roda deed hun best en scoren wel terwijl het buitenspel was. Maar vind die 1-1 wel een terechte uitslag. Na de winterstop komt willems en lestienne terug. Dan verwacht ik een sterker psv en dan ben je wel afhankelijk wat ajax en feyenoord doet. Toch denk ik dat het nog spannend gaat worden. Het wordt pas in mei beslist. En we kunnen nog steeds kampioen worden.

13 december 2015 om 02:11

Lestienne heb je een goede aan, maar ik moet nog maar zien wanneer willems zijn niveau weer heeft. Vergeet niet dat hij er lang uit is geweest, dat duurt vaak wel even..

Psv mist gewoon creativiteit van de zijkanten. Pereiro heeft wel creativiteit, maar die is nog niet constant genoeg en moet natuurlijk meer in het midden spelen. En over locadia hoeven we het natuurlijk niet hebben, eigenlijk echt een gebrek aan beter dat hij al zo lang op de flanken mag spelen. Het is echt gewoon wachten op Lestienne en Willems. En een goede rechtsbuiten erbij in de winterstop zal ook geen luxe zijn. Ziyech zie ik eigenlijk ook wel graag komen, maar dan wordt de mogelijke plaats voor Pereiro ingenomen. En dat ziyech niet voor hrt nederlands elftal heeft gekozen, maakt hem natuurlijk ook minder aantrekkelijk.

Zal mij een zorg zijn dat het buitenspel was ,hebben wij ook een keer een scheidsrechter mee
Dan weten ze hoe het is als je benadeeld wordt
FORZA RODA JC
De trots van het zuiden

Terechte gelijkspel. PSV had misschien meer kansen weten te creëren maar uiteindelijk zijn ze niet echt gevaarlijk geweest op een paar momenten na. Het had ook zomaar 1-2 kunnen staan voor de bezoekers uit Kerkrade.

Ik denk niet dat PSV dit jaar kampioen wordt. Dit is geen incident meer. PSV blijft maar punten verspelen tegen de clubs uit het rechterrijtje. Willem II uit, Roda thuis, Excelsior thuis, ADO uit en Heerenveen uit. Thuis tegen NEC ging het ook maar net goed. Het is echt een structureel probleem. Er zal dus goed naar de oorzaak moeten worden gezocht. Zelf denk ik dat het heeft te maken met een gebrek aan motivatie of een concentratiegebrek (arrogante gedachten door te denken dat ze het op 60% wel kunnen misschien).

En eerlijk is eerlijk: als je de wedstrijden wint zoals die tegen Vitesse bijvoorbeeld en de week erop verlies je punten tegen een promovendus dan verdien je niet om kampioen te worden. Ajax kan morgen twee punten uitlopen en hetzelfde geldt voor Feyenoord.

Ad hoc besloten om naar PSV te gaan (3 uur reizen in totaal). Dacht leuk even een 6-0 te zien o.i.d, maar wat heb ik een spijt dat ik gegaan ben. Zo slecht heb ik zelden een pot voetbal gezien. man man man

Ik denk dat Cocu niet zo een goede coach is en vorig jaar geleefd heeft op Willems, Depay, en wijnaldum. Want daar begon het vaak wel mee. Verder heeft Cocu vorig jaar toch wel een beetje counter voetbal gespeeld.

Kijk je moet wel durven tegen Roda. En Cocu is al een paar jaar coach, maar durft niet echt.

Zonde, want psv kan leuk ballen vanuit de underdog positie, maar niet als men het spel moet maken. Dan ziet het er vaak niet uit.

Het zal inderdaad buitenspel geweest zijn maar ik hoorde zowel Cocu ( minimaal 2 meter ) en de Jong zeggen dat hij het duidelijk kon zien vanaf de middellijn. Dat vindt ik nou echt een prestatie. Wat een hunor voor zijn zeer zwakke spel. Tegen Vitesse "steel "je drie punten en hier laat je 2 liggen dus toch nog 1 punt winst. Dat is ook voetbal.

PSV heeft een geweldige counterploeg, maar als ze het spel moeten maken is het spel diepvries. Ajax, feyenoord, vitesse en pec Zwolle doen dat beter. Dankzij de terechte zeges op Ajax en feyenoord en de gestolen overwinning op vitesse doet PSV nog mee voor de titel, maar ze missen m.i. creativiteit op het middenveld en de flanken om lang mee te blijven doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren