Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax niet geliefd: ‘De supporters spreken nooit de naam uit, het is 020’

Laatste update:

Voor de aanhang van FC Utrecht zijn de thuis- en uitwedstrijd tegen Ajax in de regel de belangrijkste duels van het seizoen. Als er gewonnen wordt van de aartsrivaal kunnen de fans daar een tijd op teren. Robbin Ruiter loopt inmiddels al een tijd mee in de Domstad en weet goed hoezeer de confrontatie met Ajax, die zondagmiddag op het programma staat, leeft.

/

Het duel van zondag is de eerste ontmoeting van dit seizoen tussen de clubs. Ruiter gaat op voor zijn achtste editie: van de eerste zeven eindigden er vier gelijk en gingen er drie verloren voor FC Utrecht. “Ik denk dat het altijd een heel beladen wedstrijd is”, zegt Ruiter in gesprek met Harry Vermeegen van Voetbal Inside. “Onze supporters zijn niet de grootste fans van Ajax. Ze spreken ook eigenlijk bijna nooit de naam uit.”

“Het is altijd die club van verderop of 020. Het is één van de mooiste wedstrijden voor de supporters van Utrecht. Een paar jaar geleden had je die geweldige wedstrijd die in 6-4 eindigde. En sindsdien hebben we thuis ook niet meer van ze verloren in de competitie”, roept Ruiter in herinnering. De laatste keer dat Ajax in competitieverband won in De Galgenwaard was in het seizoen 2008/09: toen werd het 0-2. Nadien lukte het alleen nog een keer in de beker.

Denk je dat FC Utrecht zondag wint van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dat 020 gedoe altijd zo raar.

Doe gewoon lekker normaal.

11 december 2015 om 13:33

vooral kinderachtig is het.

11 december 2015 om 15:17

Heel kinderachtig. Volwassen mannen met een baan, kinderen en een vrouw die weigeren Ajax (of Feyenoord PSV Utrecht etc) te zeggen... Dan ben er blijven hangen in de periode vlak voor de pubertijd. Jongens van 11-12 doen dat..

11 december 2015 om 14:19

Het grappige is dat zulke wedstrijden voor Ajax helemaal geen extra randje heeft.
Wat is er nou speciaal aan Ajax-Utrecht? Of Ajax-ADO?
Echt helemaal niks..
Ajax-Feyenoord is de enige klassieker, en Ajax-PSV een topper.
Sorry hoor maar de rest is voor Ajax het zelfde wedstrijdje waar gewoon gewonnen moet worden

11 december 2015 om 14:22

Haha dat had ik ook altijd bij Feyenoord Sparta toen Sparta nog iets voor stelde. Die spartanen gaan helemaal uit hun dak terwijl ik het totaal niet als rivaal beschouw. Gewoon een leuke derby meer niet. Zo zal Ajax - Utrecht zijn voor veel Ajacieden. Leuke pot, voor Ajax zeker niet altijd makkelijk, maar niet meer dan dat.

11 december 2015 om 14:47

En dat hebben wij bij de graafschap haha. Voor ons 1 van de wedstrijden, voor hun de belangrijkste.

On: ajax gaat hier makkelijk winnen denk ik, 0-2

11 december 2015 om 14:54

Den Haag en Utrecht zijn 2 randsteden in Nederland, tellen veel inwoners en hebben toch een aardig grote aanhang. Voor deze supporters is de wedstrijd tegen Ajax de belangrijkste van het jaar, aangezien de supporters van zowel Ado als FC Utrecht een hekel hebben aan de Ajax. Dit is nou eenmaal bekend, Ajax heeft maar weinig tegenstanders in Nederland waar ze geliefd zijn.

11 december 2015 om 15:20

Zeker grappig, het mooie is dat bijna alle clubs in de eredivisie Ajax thuis als (een van de) wedstrijden van het jaar zien.. Feyenoord, PSV, Utrecht, ADO sowieso. Daarnaast is er behoorlijk wat afgunst vanuit het noorden.. En Ajax zelf heeft dat veel minder. Laatste 23x 2x verloren van Feyenoord.. Het is niet eens meer spannend

11 december 2015 om 15:35

Geloof me dat de harde kern van 020 haha liever hun club tegen ado ziet spelen dan tegen een de graafschap (nu alleen kut vanwege geen uitsupporters) ook hun hebben risico wedstrijden en haat naar andere supporters!

11 december 2015 om 15:36

Een derby kan je niet vergelijken met Ajax- Utrecht of Ajax- ado. Het gaat om je stad, buiten lopen met je shirt in je eigen stad wetende dat supporters van die andere club voorlopig even zijn mond moet houden als het om voetbal gaat.

11 december 2015 om 15:55

Het is uiteraard geen derby, maar feit is wel dat Utrecht geen enkele club in de buurt heeft. Amsterdam is op een half uurtje rijden en verder komt daar eigenlijk niets in de buurt. Ik denk dat iedere club op de aardbol wel een rivaal heeft. Utrecht natuurlijk ook, aangezien Amsterdam dichtbij is plus de arrogantie maakt Ajax de rivaal van Utrecht, denk ik..

11 december 2015 om 17:02

Ja, dat heeft met jaloezie te maken, kijk maar naar Bayern in Duitsland. Een groot gedeelte in Nederland heeft een hekel aan Ajax omdat ze structureel succesvol zijn, in Duitsland is dat precies hetzelfde met Bayern, omdat hun ook altijd succes hebben.

11 december 2015 om 17:35

Jij was eind oktober of vakantie op een plek waar je totaal uitgezonderd was van communicatie met de rest van de wereld?

11 december 2015 om 19:10

Niet meer spannend zegtie dan. De laatste 3x won Ajax geen één keer. En daarvoor speelde Feyenoord Ajax helemaal weg.

11 december 2015 om 19:13

@eendensnavel Almere is hemelsbreed het dichtste bij.

11 december 2015 om 20:35

Structureel watte?
020 bakt er al jaren niets van in de cl het was een farce met hun in het kampioenenbal.
Psv is de echte top in nl

13 december 2015 om 09:29

geen extra randje voor ajax? lees even de topics van afgelopen weken terug zou ik zeggen.

13 december 2015 om 09:32

het is voor utrecht ook niet de wedstrijd vh jaar dat maken de media er graag van wel willen wij graag winnen van die arrogante club

13 december 2015 om 09:34

de clubs liggen op 30km van elkaar natuurlijk is het een derby

11 december 2015 om 15:18

Nee, Kutrecht is lekker volwassen...

11 december 2015 om 17:38

Dat wordt gewoon weer een flink pak boks voor Utrecht

13 december 2015 om 09:35

ja dat lees ik ook ieder jaar en dan straks zeker weer roepen dat het alleen tegen ajax kan als je een verliespartij om je oren krijgt

Daar heeft elke club wel een handje van. In mijn vrienden/kennissengroep wordt doorgaans gesproken over 'die club uit Purmerend-Zuid' of 'de Bijlmerboys'.

Ik vind dat toch altijd zo’n zielige ‘gemaakte’ rivaliteit. Zelfde geldt voor Ado. Alsof Ajax (en Amsterdam) enige vorm van een rivaal is voor Utrecht en Den Haag. Die gasten zitten zich maanden van tevoren al helemaal op te vreten omdat Ajax komt. Voor Ajax is het gewoon de zoveelste speelronde.

11 december 2015 om 13:40

Ik denk dat precies dit soort reacties de reden zijn voor die "gemaakte" rivaliteit

11 december 2015 om 13:43

Haha ja tis zo toch. Ajax is de gedoodverfde favoriet. Moeten zij zich ook weken gaan opmaken voor een Ado of een Utreg? Zou van de zotte zijn.

11 december 2015 om 13:54

Ach weet je wat het is, die rivaliteit tussen Ajax en Utrecht heeft eigenlijk niks met de stad of met de club te maken. Komt meer voort uit het feit dat in de jaren 70 (jaja, opa vertelt) de F-side bij Ajax, Vak-S van Feyenoord en de Bunnikside van Utrecht de eerste ‘georganiseerde’ voetbalhooligans hadden. Ajax – Feyenoord heeft nog wel een beetje een gezonde rivaliteit naast al die agressie (spelen doorgaans allebei voor de prijzen, de handelshoofdstad Rotterdam – Amsterdam, arbeidersmentaliteit – hoofdstekelijke arrogantie). Utrecht heeft de rivaliteit alleen maar aan de Bunniksite te danken.

Persoonlijk vind ik de ‘burenruzies’ altijd veel mooier. Heereveen – Cambuur. Vitesse – Nec. Groningen – Heereveen (omdat ze lange tijd toch ‘de enige in het noorden’ waren). Dat slaat in ieder geval nog ergens op.

11 december 2015 om 14:15

Hoezo? Waarom vindt men het in Utrecht gek dat ze in Amsterdam FC Utrecht niet als rivaal zien.ik vind het juist van weinig realiteitszin getuigen als je als Utrecht-supporter denkt dat jouw club een rivaal is van Ajax. Ze komen niet uit dezelfde regio, stad o.i.d. dus een derby is het niet en qua prijzenkast, begroting, grootte van het stadion, etc. zijn beide clubs geen concurrent van elkaar.dat lijken mij essentiële voorwaarden voor rivaliteit. PSV en Feyenoord zijn om dezelfde reden ook geen rivalen FC Utrecht. Die 020 retoriek vind ik sowieso altijd een beetje onvolwassen.

11 december 2015 om 14:15

Volgens mij vergeet je Midden-Noord nog.

Ontopic: De rivaliteit komt inderdaad vooral uit de arrogantie die de club uitstraalt. Net zoals hun supporters na iedere gewonnen wedstrijd WZAWZDB scanderen. Als je dan de kans krijgt Ajax op sportief gebied pijn te doen is dat natuurlijk prachtig. Denk dat Ajax (en hun fans) vooral naar zichzelf moeten kijken als ze zich afvragen waarom ze zo gehaat worden door (vooral) de volksclubs in Nederland. Ook als Ajax met 2-0 wint heeft de spelersgroep kans om uitgefloten te worden omdat het publiek graag een 5-0 overwinning had gezien. Je kunt het kinderachtig noemen, maar ik kan het de haat/rivaliteit wel begrijpen.

11 december 2015 om 14:21

Het werkt ook niet mee dat een Amsterdammer alles buiten Amsterdam al bestempeld als een (simpele) boer. Kom je uit Amsterdam of ben je een boer? Rotterdammers, Eindhovenaren, Friezen? Allemaal boeren....

11 december 2015 om 14:24

Is dat zo? Dacht dat er in heel
Amsterdam geen echte Amsterdammer meer woont. Die zijn allemaal gevlucht maar Almere.

11 december 2015 om 14:47

Bovendien is een Amsterdammer wat anders dan een Ajacied. Er wonen bakken Ajacieden in Utrecht (stad), misschien wel meer dan Utrecht supporters die vaker uit de provincie komen. Deze pot leeft dan ook totaal niet in de stad, maar jaarlijks beweert VZ het toch weer.

11 december 2015 om 14:50

Het hooliganverleden van de jaren 70 heb ik niet aan gedacht (mede doordat het ver voor mijn tijd is denk ik) maar ik ben het zeker met je eens dat je eens de ''burenruzies'' een stuk leukere derby's zijn.
Nu is het natuurlijk niet zo dat alleen Utrecht Ajax als rivaal ziet. Utrecht en bijvoorbeeld ADO zijn relatief grote clubs in Nederland als je de grote 3 even niet meerekent. Van die 3 grote clubs is het toch Ajax dat dan het meeste de instelling heeft van 'dat varkentje gaan we wel even wassen'. Of dat een terechte instelling is of niet doet er dan niet toe, maar ik kan me voorstellen dat je als supporter van een ADO of Utrecht hier niet blij van wordt en dan koste wat kost wilt winnen van Ajax

11 december 2015 om 16:22

Toontje070 je hebt een beetje subjectief verhaal. Wat de een zelfverzekerdheid noemt is voor de ander arrogantie. Juist doordat mensen anti Ajax zijn noemen ze een uitspraak van een Ajax speler arrogant terwijl als bijvoorbeeld een PSV speler hetzelfde zegt dit zelfverzekerdheid is.

Ook met volksclubs ben je subjectief bezig. Wat is dit? Ik denk dat Ajax dit zeker ook is. Meeste fans vanuit alle lagen van de maatschappij van rijke patser tot arme zwerver. Van Limburg tot en met Texel heeft Ajax veruit de meeste fans. Rotterdam cultiveert terecht zijnimago van geen woorden maar daden maar heeft toch zijn fanbase uit de regio Rijnmond. ADO en Utrecht hebben van ouds wel veel harde kern supporters uit de arbeiderswijken maar ben je dan automatisch een volksclub?

Zoals door andere al gezegd is er echte rivaliteit als deze van twee kanten komt dus Ajax Feyenoord, NEC Vitesse, Heerenveen Cambuur zijn wat dat betreft goede voorbeelden.

11 december 2015 om 17:20

In Rotterdam zelf (weet niet of dat nu nog steeds is) werden Feyenoord supporters vroeger boeren genoemd. Dit kwam omdat de havenarbeiders bijna allemaal uit Zeeland en Brabant kwamen, voor deze mensen bouwden ze toen een hele wijk in Rotterdam-zuid. Die mensen werden dus ook automatisch supporter van Feyenoord. Dus aan de ene kant klopt het wel dat ze Feyenoorders boeren noemden.

11 december 2015 om 18:49

Ben het wel met je eens... ook in het buitenland Arsenal - Tottenham, Manchester City - Manchester United, Liverpool - Everton, AC Milan - Inter, AS Roma - Lazio Roma, etc. etc. Een uitzondering overigens: Barcelona - Real Madrid.

11 december 2015 om 19:18

@ Glory Dat is echt grote onzin. In de stad Utrecht is zeker 80 procent voor FC Utrecht. In de provincie Utrecht is ook het overgrote deel voor FC Utrecht, vooral in voorsteden van Utrecht zoals Nieuwegein, Houten, Zeist, Ijsselstein.

13 december 2015 om 09:39

Persoonlijk vind ik de ‘burenruzies’ altijd veel mooier. Heereveen – Cambuur. Vitesse – Nec. Groningen – Heereveen (omdat ze lange tijd toch ‘de enige in het noorden’ waren). Dat slaat in ieder geval nog ergens op

en hoe noem je dit dan ze liggen op nog geen 30km van elkaar dat noem ik een derby die clubs die jij opnoemt liggen verder uit elkaar

11 december 2015 om 13:43

Het leeft inmiddels ook wel bij Ajax hoor. Zeker na de sancties op de Ajax supporters en het feit dat ze het al jaren moeilijk hebben. Buiten dat is Utrecht samen met de traditionele top 3 altijd in de eredivisie gebleven dus er is zeker ook wat geschiedenis. Denk dat De Boer toch echt een moeilijkere speelronde verwacht dan een Heerenveen uit.

11 december 2015 om 13:57

Ik denk dat je de impact vak FC Utrecht (wat is eigenlijk het plaatselijk netnummer?) op de gemiddelde Ajax-supporter lichtelijk overschat.

11 december 2015 om 14:12

Heb jij onder een steen geleefd? Ajax supporters waren echt zwaar pist off op Utrecht en dan zal een overwinning echt wel beter smaken dan normaal

11 december 2015 om 14:15

Uiteindelijk zijn die sancties in het leven geroepen omdat die Utrecht supporters zich niet kunnen inhouden. Ik snap best dat Ajax nu wel extra gemotiveerd is, maar dat komt niet van een diepgewortelde rivaliteit. Meer als reactie op het feit dat de supporters de stad niet in komen dit jaar. Eigenlijk maakt die burgemeester op deze manier zijn eigen rivalen.

11 december 2015 om 14:27

Daarom zeg ik ook alleen: het leeft nu inmiddels wel bij Ajax

11 december 2015 om 15:21

Buitenspelval, 030, geen dank!

11 december 2015 om 15:36

Bij vitesse waren ze t ook aan het zingen, plus het is alleen ter sprake gekomen door een youtube film. Als zowel ado als utrecht problemen heeft met ajax, ligt het dan echt aan die clubs?

11 december 2015 om 19:18

Vitesse zong niks over ajax - supporters. Het woordje "joden" werd vervangen door "nekkers". Belachelijke straf voor ajax..

11 december 2015 om 13:54

Ik denk niet dat het perse de voetbalclubs zijn. Ook politieke hoofdstad, en hoofdstad zal er wat mee te maken hebben. Ben wel benieuwd of iemand daar antwoord op heeft hoe deze rivaliteit is ontstaan?

11 december 2015 om 14:02

Hooligans. Ajax, Feyenoord en Utrecht waren de eerste/ enige met een agressieve harde kern. Aangezien het geen zin heeft om in je eentje heel agressief te doen, hebben ze maar een rivaal 'gezocht'. Heeft verder vrij weinig met de stad of voetbalprestaties te maken. Want sportief hebben ze ook vrij weinig met elkaar.

Dit is volgens mij wel bekent nieuws al. Off: En volgens mij is Ajax de meest gehate club in NL. Als je ziet dat zoveel clubs een wedstrijd tegen Ajax de 'belangrijkste wedstrijd' van het seizoen noemen, is de haat echt enorm op Ajax. Grappigste is ook nog is dat dit voor Ajax gewoon een doodnormale wedstrijd is.

11 december 2015 om 13:47

Dat de wedstrijd tegen Ajax word gezien als de wedstrijd van het jaar, heeft niet per definitie met 'haat' te maken. Bij enkele clubs; zoals Feyenoord, Ado en Utrecht misschien wel. Maar er zijn ook clubs / supporters die de wedstrijd tegen Ajax als dr belangrijkste wedstrijd van het jaar zien, omdat Ajax nou eenmaal de grootste club van Nederland is.

11 december 2015 om 14:40

Haha! Denk je dat serieus Jopie22? Voor ons Rotterdammers is het voor sommige de wedstrijd van het jaar, omdat het de wedstrijden zijn waar we de "arrogante" Amsterdammers pijn kunnen doen en de mond kunnen snoeren. Dit heeft niets met de grootte van de club Ajax te maken o.i.d.

11 december 2015 om 14:48

Je leest niet goed zaaien en sowieso begrijp ik niet waarom een Feyenoord fan Ajax arrogant vindt. Zeg dan gewoon dat het haat en nijd is.

Feyenoord wint bijna niks, maar men vindt van zichzelf nog steeds de nummer 1 club van Nederland. Is dat niet het toppunt van arrogantie?

11 december 2015 om 15:34

Feyenoord vindt zichzelf nummer 1 vanwege de aanhang, ajax vanwege de prijzen. Het is dan ook zo dat een feyenoorder eerder over de support begint dan over prijzen, dat overigens meer woede zou opwekken.

Overigens moet je je echt weinig aantrekken van deze topics, elke club lult elke week dat ze ajax weerstand gaan bieden en ja hoor, dat is te zien aan de tussenstand.

De enige wedstrijd die in Utrecht (net als de Bunnikside) is uitverkocht. Ik vind deze eenzijdige rivaliteit zo'n kansloos gedoe, volgens mij is het alleen maar gebaseerd op het feit dat Ajax een arrogante club zou zijn.

Die club uit Abcoude-Noord vind ik nog wel grappig. Verder is het vooral een beetje sneu.

Vind het persoonlijk heel erg sneu zulke dingen.

Off: Gister werd bekend gemaakt dat brandblusser fabrikant Ajax van Amsterdam naar Utrecht gaat verhuizen. Dat zal bij de supporters met een IQ van minder dan 100 ook wel weer niet goed zitten...

Nou... ik ben een ras Utrechter en ga vaak naar Fc Utrecht, maar voor mij en in mijn omgeving merk ik juist dat dit de laatste jaren juist het tegenovergestelde is.

Ik wil dat Fc Utrecht weer een subtopper wordt die meestrijdt voor de plekken die toegang geven tot Europees voetbal. Ik verlies liever 2x van Ajax en eindigen op de plekken 5-7 dan 2x winnen en kleurloos 12e-14e worden.

Dit gedoe komt elk jaar weer terug en de reacties zijn altijd weer hetzelfde. Beetje Pavlovachtig.

11 december 2015 om 13:55

Eindelijk iemand met een gezond verstand mening inplaats van al dat IQ loze geblaat van zgn rivaliteit.
Ben het ook zat dat alleen in Nederland bij het minste of geringste supporters worden geweigerd of wedstrijden gaan niet door omdat er een braderie is op dezelfde dag.
In ieder land in Europa gaat het meerderheidsbelang voor. Het kan en mag niet zo zijn dat een paar mafkezen (en die heb je bij elke club) het vergallen voor 20.000 man.
Uitslag 0-3

11 december 2015 om 14:03

Ik weet niet wat het is, kortzichtigheid ofzo? Er is niet echt een rivaliteit meer een soort misgunnen.

Ja, ik heb ook mijn voorkeuren maar no way dat ik alleen tevreden ben als er gewonnen wordt van Ajax.

Dat met het weigeren is gewoon pure onmacht. Onmacht van Fc Utrecht, onmacht van de Knvb en ook onmacht van de burgemeester. En dan volgen er drastische maatregelen. Gewoon kappen met die onzin.

Ik zeg altijd als Ajax op bezoek komt; ik hoop dat het koud en regenachtig wordt. Daar kunnen ze bij Ajax minder goed tegen dan Fc Utrecht en gaat Utrecht winnen, 2-1. Wordt het een mooie voetbaldag dan wordt de uitslag vervelend voor Utrecht.

Gewoon weg gaan daar met drie punten, minder is geen optie. Uit de EL en beker, de competitie overtuigend winnen is het enige dat overblijft. Gewoon Van de Beek speeltijd gunnen in plaats van Gudelj. Van de Beek moet veel spelen, Gudelj vind ik maar matig. Wel een goede wissel, maar we moeten bouwen aan komend seizoen, en voor Gudelj zie ik dan geen rol weggelegd. Bazoer, Klaassen en Van de Beek wel.

11 december 2015 om 13:54

Zoals de inleidende tekst als zegt, zo gewoon is het niet dat Ajax wint in Utrecht. Ajax lukte het niet om de nummer zes van Noorwegen het vuur aan de schenen te leggen, met de zelfde instelling wordt Utrecht een probleem voor Ajax.

11 december 2015 om 13:58

Tornado

Zeg ik dat het gewoon is?
Ik zeg dat minder dat drie punten geen optie is, dat wil nog niet zeggen dat er niet gestreden hoeft te worden om de drie punten. Ik weet prima dat Utrecht al een aantal jaar een horde is waar we ons vergalopperen. Dit jaar hopelijk niet.

11 december 2015 om 14:12

@ajaxf1

Je schrijft "gewoon weg gaan daar met drie punten,..." Dus ja je zegt dat het gewoon is....
Ajax zal zeker met de instelling van gisteren een hele kluif hebben aan Utrecht.

11 december 2015 om 13:57

Denk dat we dit jaar wel eens kunnen gaan winnen bij Utrecht. Zou mooi zijn dan hebben we in de eredivisie een goed eerste half jaar achter de rug. En nu maar hopen dat we dit niet na de winterstop weggeven zoals vorig seizoen.

11 december 2015 om 14:00

Jollie

Het zit er in, maar wordt het er ook uitgehaald?
Na de wanvertoning tegen Molde moet er wel echt gewonnen worden om nog positief de winterstop in te gaan.

11 december 2015 om 14:14

Ben niet zo bang voor de wedstrijd tegen Utrecht dat het fout gaat. In de competitie worden nu wel de wedstrijden gewonnen waar het normaal gesproken fout gaat. En het is idd niet goed wat we in de EL hebben laten zien maar ik zou ook niet vol gas gaan als je voor 95% bent uitgeschakeld. Kun je beter de krachten voor zondag bewaren. En als de lat niet in de weg stond dan hadden we met 3-1 gewonnen.

11 december 2015 om 14:39

Als telt niet he, want dan blijf je bezig. Het is ook niet zo dat alleen gister slecht was in Europa, maar eigenlijk het hele seizoen al. Ajax moet nu eigenlijk wel kampioen worden, want anders is het echt een compleet mislukt seizoen. Het tweede op rij al dan.

11 december 2015 om 14:42

Als je goed hebt gelezen heb ik dat ook vermeld dat het Europees niet goed was.

Mooi affiche hoor, vooral zonder de Ajax supporters.

/sarcasm off

Vindt deze wedstrijd een grap door de beslissing van de burgemeester van Utrecht. Is helemaal geen bal meer aan.

11 december 2015 om 13:58

Dat word vandaag pas bekend gemaakt of ze wel of niet mogen komen.

11 december 2015 om 18:12

Denk dat ik een glazen bol had dan of niet ?

Zolang het maar bij sportieve rivaliteit blijft. Helaas maken criminelen er een zootje van. Want als je je club benadeeld door onrechtmatige daden ben je geen supporter maar crimineel

Tja voor Utrecht is het allergrootste ajax een speciale ervaring. Enige wedstrijd waarbij Utrecht volgens mij stampvol zit.

Wel raar dat zij Ajax zien als wedstrijd van het seizoen maar de ajacieden totaal niet?

13 december 2015 om 09:54

stampvol natuurlijk 12000 man komen er omdat veel utrechters solidair met de ajaxsupporters zijn en in de stad gaan kijken,
maar daar lees je natuurlijk niets over is geen nieuws en past de media niet die er ieder jaar weer inslagen om er een mediacircus van te maken dat dit zgn de belangrijkste wedstrijd vh jaar is

Getuigt vooral van infantiel gedrag van 'volwassen' mensen. Dat je dit als kind zeg, kan ik nog bij, maar anders ben je wat mij betreft vooral heel simpel en kleinzerig.

en dan heb je het over volwassen mannen die soms zelf ook al kinderen hebben...

Gevoel is niet wederzijds. Ik ben ras-Amsterdammer en vind Utrecht 1 van de leukste steden om te bezoeken. Voel totaal geen haat in die richting, waarom zou ik? Uiteraard hoop ik dat Ajax een pak slaag uitdeelt maar wat de uitslag ook wordt, het zal geen invloed hebben op mijn mening over de stad zelf. Dat er simpele zielen zijn die vanwege voetbal mijn mooie stad mijden beschouw ik als een tekortkoming van hun kant. Kom vooral niet langs en zink lekker weg in je haatgedrag zou ik willen zeggen.

11 december 2015 om 16:38

is toch altijd als je 'de grootste' bent, dat velen andere haatgevoelens jegens je koesteren. Ajax heeft eigenlijk maar 1 rivaal, en dat is Feyenoord, terwijl er echt veel clubs in NL zijn die Ajax als aartsrivaal zien. PSV zou ik niet per se een rivaal van Ajax noemen omdat de spanning bij die wedstrijd hem zit in het kleine kwaliteitsverschil.

13 december 2015 om 09:59

heeft daar helemaal niets mee te maken de rivaliteit komt door gebeurtenissen uit het verleden tussen de harde kernen van beide clubs burgemeesters van beide steden en de media die er graag een circus van maken

Dit is (bijna) een lastig potje voor Ajax. Resultaat EN spel van gisteren helpen hier niet bij. Beetje regen en kou erbij a.s. zondag om half 1. Ik hou me hard vast, ook al ging het de afgelopen weken best simpel. Dit is echt een wedstrijd die super belangrijk is om te winnen. Maakt niet uit hoe. Het kan zo over zijn met de gemakkelijke overwingen.....

Triest hoor, die rivaliteit gaat helemaal nergens over. Ik kan niet verklaren waarom Utrecht en ook ADO dit doen, maar de afkeer is zeer misplaatst. Beide teams zijn totaal geen concurrent of historische rivaal en ze liggen ook niet in de buurt (zoals bijvoorbeeld AZ). Je begint gewoon te denken aan jaloezie of zoiets.

Persoonlijk denk ik van als er gezegd wordt dat het voor Ajax een gewone wedstrijd is, je het niet door de bril van de boer kijkt. Die beseft namelijk dat je al jarenlang punten verliest in Utrecht die je aan het einde van de rit de kop kost

Ook over de leuzen die gezongen zijn sta ik niet achter de ongv 50 personen merendeels 16/17 jarige jochies. Nu is het wel zo dat een uitvak van 1200 personen kwetsende spreekkoren uit over een oveleden speler van de club. En over Nesu niet te spreken.Dus als we het over infantiel gedrag gaan hebben mag er ook in de spiegel gekeken worden

11 december 2015 om 14:32

Man praat niet slap.
Is nooit gezongen.

11 december 2015 om 21:46

Klopt nooit gezien of gehoord, ook niet op you tube of elders..

Als je al niet eens Ajax of Amsterdam of voor mijn part Feyenoord of Rotterdam wilt uitspreken ben je wel zo ongeveer het meest trieste persoontje die er is. Doe toch normaal man.

Ben absoluut geen ajax fan maar ik vind dit een bedroevend artikel met een nieuwswaarde van 0.

13 december 2015 om 10:03

is ook gewoon een topic om te provoceren van vz een zin uit een heel interview van een kwartier gehaald

Zielig en onvolwassen, dat is wat het is.
Rivaliteit is namelijk iets wat in principe iets heel moois kan zijn, en juist mooier is als er ook respect voor de ander bij komt kijken.
Dit supportersgedrag ontstijgt nog niet het niveau kleuterklas.

11 december 2015 om 15:40

Zal niet weten waarom ik geen ajax zal zeggen, ja noem ze ook wel eens neuzen en die club uit Abcoude noord.. ik heb een afgunst richting die supporters van hen door hen arrogantie! Dat het overgrote deel van mijn mede supporters Ajax als rivaal zien, heeft misschien idd wel met de jaren 70 te maken. Maar het is voor ons ook de dichtstbijzijnde prof club. Daarnaast is het zo dat amateur clubs uit de stad samen werken met Ajax, zoals Elinkwijk.

Persoonlijk heb ik meer een grafhekel aan de aanhang van Twente. Mede doordat zij herhaaldelijk zwaarvuurwerk in een familie vak op de cityside gooide en bij een wedstrijd in Enschede een klein deel van hun 2 of 3 spelers van ons aanvielen op de parkeerplaats.

Lees overal dat het voor Ajax niets bijzonders is deze wedstrijd,maar voor mij persoonlijk is dit na Feyenoord de wedstrijd waar ik altijd het meest naar uit kijk.en vooral de wedstrijd waar ik met veel spanning in me lichaam naar kijk.

Voor utrecht supporters is dit de wedstrijd van het jaar. Voor ajax gewoon een van de wedstrijden.

Utrecht moet niet feyenoord-ajax nadoen, hou op😂

Ik was al geen ajax fan maar na gisteren is de antipathie richting ajax alleen maar toegenomen. Mijn kind van 14 speelt bij Feyenoord. Wij wonen in Diemen. Een bewuste keus, goh wat ben ik daar blij om. Die zit gisteren in de trein onderweg naar huis en wordt door Ajax fans uitgescholden door Kut kakkerlak, donder op van hier. Wil je zien dat we je bij het volgende station eruit smijten. Dan heeft dit met de club op zich niet veel te maken, maar iemand die al geen fan is wordt het ook nooit meer

12 december 2015 om 03:34

Ik moet eigenlijk lachen om je reactie maar triestheid overheerst meer. Er zullen helaas altijd van die hersenloze imbecielen zijn en aan die mensen heb ik ook een hekel maar staat echt los van welke club dan ook en zou ook gebeuren in een trein van Rotterdam of Den Haag met een Ajax pakje.

Maar van mij mag iedereen een club haten want dat is niet mijn probleem maar meer van die personen zelf en ze zullen er altijd zijn. Ludieke rivaliteit vind ik prachtig en hoort bij de sport maar zorgt juist ook voor de omslag voor mensen net andere bedoelingen.

Kinderachtig dat gedoe met 020 of 010. Ajax is voor mij gewoon Ajax en ik heb er totaal geen moeite mee om die naam uit te spreken. Dus voor mij is het gewoon ADO - Ajax en Ajax- ADO zoals dat ook met de wedstrijden tegen Feyenoord gaat.

Ben absoluut geen fan van zowel Ajax als Feyenoord, maar het is natuurlijk wèl een goede zaak als ze Europees leuk meedoen.

Rivaliteit is leuk, binnen de grenzen. Maar dat kinderachtige 010 of 020 gekraai is zo puberaal.vooral lachwekkend als volwassen mensen dat roepen. Laatst hebben wij gewonnen van Feyenoord met 1-0 toch niet van 010?...

Genoeg Ajacieden hier die net alsof doen dat Utrecht totaal geen lading heeft, hetgeen onnozel is.
Ik als rasajacied weet dat Utrecht ook onder de ajax aanhang leeft. Meerdere problemen tussen de supportersgroepen en de opkomst van het hooliganisme liggen hieraan ten grondslag. Daarnaast natuurlijk de mazzel die we hadden met Wamberto en het gezeur dat de Utrecht supporters weggestuurd werden uit amsterdam in de beginnende 00's heeft een extra lading gegeven. Nu mogen wij weer niet komen, altijd de grachten vol met vechtende doorgesnoven bunniksiders, utrechters die ons stadion slopen en doorbreken tijdens bekerfinales enz enz... Het feit dat Utrecht altijd 120% tegen ons geeft en het ons nagenoeg altijd moeilijk maakt.

Utrecht is na Feijenoord de wedstrijd dat ik het minst rustig op de bank zit, en geloof mij: met mij meerdere ajacieden.

Hoop dat we de varkentjes uit Utrecht dit keer eens flink wassen

Lijkt me best frustrerend, als je aartsrivaal je totaal niet serieus neemt...

11 december 2015 om 20:58

Goed gezegd, zelfde als nec uit of cambuur uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren