Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Of we te groot voor Nederland en te klein voor Europa zijn? Zoiets, ja’

Laatste update:

Ajax koesterde een sprankje hoop op Europese overwintering, maar het zat er donderdagavond niet in voor de Amsterdammers. Op eigen veld werd met 1-1 geremiseerd tegen poulewinnaar Molde FK en concurrent Fenerbahçe pakte een punt tegen Celtic, waardoor Ajax zich dus moet richten op de competitie.

/

Davy Klaassen gaf voor de camera van FOX Sports toe ‘teleurgesteld’ te zijn: “We hebben de eerste duels verpest. Dan kom je in zo’n lastige situatie terecht. Vandaag lukte het ook niet, terwijl we moesten winnen. Dan verdien je het ook niet. Of we te groot voor Nederland zijn en te klein voor Europa? Zoiets, ja.”

De aanvoerder gaf aan dat Ajax niet in staat was om door te drukken en dat dat misschien wel ‘een mentaal ding’ is: “Dan kan je nog zulke goede ideeën hebben; als je geen mensen voorin hebt, kom je daar ook niet. We hadden een fase waarin we even druk zetten, maar op een gegeven moment ging dat niet meer.”


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Te groot voor Nederland zijn we ook niet echt meer, te groot ben je als je de Eredivisie domineert maar ook daar zijn we inconsistent

10 december 2015 om 22:01

We zijn inderdaad niet te groot voor de Eredivisie, anders zou je Schotse praktijken krijgen. We zijn ook niet te klein voor Europa, anders zou deze uitschakeling logisch zijn maar het is een grote wanprestatie.

Ik ben benieuwd of de volgende coach Ajax wel Europees succes kan brengen, Frank lukt het niet. Hopelijk zien die gasten in dat ze nog lang niet klaar zijn voor het echte werk

10 december 2015 om 22:23

Een Europese opsteker en heel de wereld moet ineens een voorbeeld nemen aan Psv? Ajax heeft de afgelopen 5 seizoenen telkens Europees overwintert, daar komt geen enkele Nederlandse club de laatste jaren ook maar in de buurt.
Tevens is Ajax de Nederlandse club die als hoogst genoteerd staat op de coã«fficiã«ntenlijst.

10 december 2015 om 22:33

Haaa niet voor lang. Waardeloos Europees seizoen voor dit Ajax. Gelukkig is er altijd weer een nieuwe kans een volgend seizoen.

10 december 2015 om 22:49

@Ajax-rk

Hoe durf je in godsnaam na dit debacel nog te roepen dat er niemand in de buurt komt van dit Ajax? Het is een schande dit Ajax, sorry, maar het is niet anders.

10 december 2015 om 22:51

Overwintert? Ze waren gewoon uitgeschakeld uit de CL ieder seizoen. Dat kun je op zich overwinteren noemen, maar wat PSV deed is natuurlijk veel beter qua overwintering

10 december 2015 om 22:59

Och wat hoop ik dat PSV bayern of barca loot. Dat wordt zo een ontgoocheling. Dan weten jullie meteen dat jullie niks te zoeken hebben bij de laatste 16

10 december 2015 om 23:10

Ajax heeft er nog minder te zoeken.

10 december 2015 om 23:19

PSV komt tenminste bij de laatste 16! Hoe ver kwam Ajax ook al weer?

10 december 2015 om 23:26

Die poule van psv was anders half niet zo lastig als de poule die ajax de laatste 4 seizoenen had. Altijd zat Ajax in een een poule met minimaal 2 teams die wereldtop waren, dus zo stoer hoef je ook niet te doen. Kan niet wachten om te zien hoe erg psv op haar bek gaat in de laaste 16.

10 december 2015 om 23:32

Zo ken ik er ook 1

Waar was PSV de afgelopen jaren na de winter?
En maar praatjes hebben over Ajax die na de afgelopen jaren de meeste punten voor NL hebben binnengehaald, dit seizoen verzaken en (terecht ) is uitgeschakeld.
En zeker de Feyenoord supporters moeten zich stil houden aangezien die de afgelopen 10 jaar alleen Europees voetbal op de playstation hebben gespeeld.

10 december 2015 om 23:44

Ajax Rk Niet te gelofen zeg die arrogantie , en zelfs na vandaag met Amsteeerdaaamse Branie aankomen! Ga toch slapen man!

Ik zei het al eerder Ajax heeft helemaal niks gepresteerd in Europa de laatste 20 jaar ! Zelfs AZ heeft veel meer punten Europees, gepakt de laatste 20 jaar!

10 december 2015 om 23:54

Wauw Ajaxieden. Jullie zijn idd best presterend in Europa de afgelopen jaren. Maar even kritisch. Doelstelling voor dit jaar behaald? Is er een ontwikkeling te constateren na implementatie plan cruijff? en daarmee bedoel ik aanhaken Europese top. Neen! Dus iets minder spierballentaal en meer zelfreflectie had jullie ook wel gesierd.

On: Met enkele gerichte kwaliteitsaankopen en een kritische filtering van de huidige selectie is de aansluiting binnen handbereik. Veltman Gudelje Milik een paar voorbeelden van middelmaat. Talenten als Tete riedewald bazoer klaassen moet ajax flankeren door serieus kwaliteit. Daar worden deze spelers beter van. Nou moeten deze spelers zelf de leiding nemen en daar gaat het mis.

10 december 2015 om 23:59

Ajaxbarcalona,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik psv van te voren in deze poule ook al had afgeschreven. Maar ze flikken het toch. Prachtig toch? Ik begrijp deze hele ophef niet echt.

Ik ben een ajax supporter, momenteel zit ik in Kaapstad en heb in een plaatselijke sportbar hier met wat nederlanders de wedstrijd tegen cska gekeken. Incl een aantal psv supporters. Ik liet me onbewust toch erg meeslepen in hun spanning, en het was echt een schitterende wedstrijd. Bij de 2-1 stiekem nog gejuicht ook. Eindelijk weer eens wat nederlands te zien in de CL. Jammer dat het niet ajax is, volgend jaar dan maar.

Dat we nu weer zo op onze teentjes zijn getrapt vind ik onzin. Het is nu in ieder geval duidelijk wie de schaal gaat pakken dit jaar!

11 december 2015 om 00:27

We hebben er wel wat te zoeken, anders staan we niet bij de laatste 16

11 december 2015 om 00:32

Haha Feyenoord is vorig jaar gewoon door gekomen als eerste in zijn poule hoor stuk beter dan wat jullie hebben gepresteerd dit jaar. Een ding hebben jullie geluk mee gehad en dat is dat je in de cl begon anders was het kommer en kwel geweest voor jullie Ajax supporters maar dat zullen jullie de komende jaren wel merken. Arrogantie ten top daar bij jullie

11 december 2015 om 00:55

Volgens mij moet je niet zo'n grote mond hebben als je een keer de groeps fase doorkomt. Iedereen bij ajax is eerlijk, we zijn niet goed genoeg. En ja. Ajax, feyenoord en psv zijn op dit moment te groot voor de eredivisie. Deze clubs hebben baat bij betere tegenstand dan de graafschap. Maar het is helaas niet anders. Psv doet het fantastisch en elke ajax supporter (zou moeten) juichen voor psv. Ik in ieder geval wel. Ben trots op elke nederlandse ploeg in europa, goed of slecht resultaat.

11 december 2015 om 01:06

Ohohoh het was een paar dagen zo gezellig op vz waar iedereen blij was voor psv. Het zeiken op elkaar is weer terug zo te zien.

11 december 2015 om 01:15

Dat is niet waar sla de coëfficiënten er maar op na

11 december 2015 om 03:13

Overwintert ? ha-ha ... door steeds 3e te worden in je CL Poule en vervolgens door de eerste de beste 'onbekende' team te worden uitgeschakeld.

11 december 2015 om 03:13

Ajax had niks te zoeken in de CL haha.

11 december 2015 om 03:50

Hmm. Laten we eens objectief naar de statistieken van de afgelopen 15 jaar kijken van PSV en Ajax op het hoogste niveau.

PSV 2004-2005 Halve Finale Champions League, op een haar na finale gemist.
PSV 2005-2006 Ronde van de 16 Champions League
PSV 2006-2007 Kwartfinale Champions League.
PSV 2015-2016 Ronde van de 16 Champions League (en in het Nederlands belang hopelijk iets verder)

Ajax 2002-2003 Kwartfinale Champions League.
--
-

Je kunt zeggen wat je wil, maar na 2003 heeft Ajax op het hoogste niveau niets meer te zoeken gehad.

Wat dat betreft is het gunstiger voor Nederland als PSV volgend seizoen weer de Champions League ingaat, want op basis van de statistieken wordt Ajax er in de eerste ronde weer uitgeknikkerd.

11 december 2015 om 08:32

Ja laten we een periode pakken die je goed uitkomt....
kijk de laatste 100 jaar... dan is Ajax in het voordeel...
kijk je het naar het dubbel jaar dan heeft Ajax europese bekers gewonnen maar goed die vergelijkingen zijn zinloos...

Psv had een makkelijkere poule dan Ajax de voorgaande jaren had maar dat doet niets af aan het feit is dat je het dan nog moet flikken en dat is gewoon knap! Psv voert gewoon een aankoopbeleid waarvan ik alleen maar kan dromen dat Ajax dat gaat doen. Op het moment dat Ajax dat gaat doen denk ik dat Ajax ook incidenteel in Europa uitschieters kan hebben.

11 december 2015 om 09:54

Je vergeet Ajax in seizoen 2005/2006: Laatste 16 in CL

11 december 2015 om 12:46

Aai

11 december 2015 om 12:46

Oeps mag verwijderd worden

11 december 2015 om 12:49

Hahahahha gefrustreerd

10 december 2015 om 22:09

Het probleem is dat in Nederland bijna elke tegenstander vrij naief en meevoetballend en slap in duels is. Men speelt niet voor resultaat met mannenvoetbal, en dat is wat ajax mist in Europa. In Nederland kun je met iets getalenteerdere spelers gewoon winnen van dezeldde soort spelers van minder niveau.

Geen wonder dat Ajax altiid problemem heeft als tegenstanders erop klappen.

Leuk en aardig al die talenten, maar koop eens volwassen in zodat je in Europa ook strijd kan leveren.

10 december 2015 om 22:27

Ja en psv is te groot voor Europa en te klein voor Nederland😉

10 december 2015 om 22:30

Eng, dit is precies wat ik wilde zeggen. Al die Nederlandse clubs gaan lekker meevoetballen met Ajax. Dan gaan ze er zowat altijd aan. Als die clubs één keer naar een Europese wedstrijd hadden gekeken dan wisten ze dat ze gewoon de bus moeten parkeren en de beuk erin gooien. Dan is Ajax ineens nergens te bekennen.

10 december 2015 om 22:41

Ik snap ook niet dat ploegen nog steeds niet doorhebben dat je barca ook op deze manier moet aanpakken. Simpelweg hard spelen, niet doordekken en goed counteren. De meeste ploegen proberen voetballend te spelen tegen barca maar eigenlijk kunnen alleen real en bayern voetballend met barca mee. We hebben een aantal jaar terug gezien dat, als ik het goed heb, milan een wedstrijd niet doordekte tegen barca en dat barca het toen moeilijk kreeg met het spelen van hun combinatiespel, gooi daar nog een flinke dosis harde duels bij en je kan het als mindere ploeg barca het vuur aan de schenen leggen. Het enige probleem wat je dan blijft houden is dat je 2 hele behendige spelers voorin hebt staan waardoor je de kans loopt om een penalty weg te geven.

10 december 2015 om 22:47

Inderdaad. Het grote Ajax en Oranje uit de jaren zeventig dat geroemd werd om het totaalvoetbal kon ook keihard duelleren. Kijk maar eens terug naar een samenvatting van Nederland - Brazilië in 1974. Ook Ajax heeft in het verleden fysiek sterke en harde spelers nodig gehad die duels konden winnen. Alleen dan krijg je rust in de ploeg en kun je een voetballend overwicht opbouwen.

10 december 2015 om 22:52

Klopt, dat deed Feyenoord juist zo goed.

10 december 2015 om 22:33

Tijd voor een bezoekje aan Hans Anders voor Klaasen. Ziet het niet helemaal goed meer denk ik.

Wauuw, serieus. Ik vind jullie ( op dit moment ook gewoon niet de beste van nederland. Ik schat een psv feyenoord eigenlijk hoger in dan ajax ( qua spel) en in europa als jullienhet al moeilijk hebben tegen molde en een rapid wien. Dan zegt dit heel veel over het nederlandse voetbal niveau

10 december 2015 om 22:00

Kwa spel juist niet... Kwa selectie kan je misschien zeggen dat PSV beter is.
Kijk eens naar naar de statistieken van doelpunten voor en tegen. En zeg alsjeblieft niet het spel is niet om aan te zien, want met deze einduitslagen zou dat dan echt aan jezelf liggen.

10 december 2015 om 22:07

Ik zag bij zeker 80% van alle verslagen op voetbalzone over een wedstrijd van ajax dat er mensen zeiden dat het spel alweer slecht was van de kant van ajax. Dat een ajax veel scoort tegen een roda ofso lijkt me mooi maar kijk dan ook naar de andere statistieken zoals schoten tegen en aantal reddingen van cillesen.

10 december 2015 om 22:35

Nou vertel op dan, zo te lezen kun jij die statistieken wel even vertellen! Of lul je nou maar wat, om toch proberen je gelijk te halen. Alle statistieken zijn bijna in het voordeel van ajax dusmeeste goals voor, minste tegen, minste puntverlies. Ruime overwinningen uit bij az ,uit bij vitesse, thuis tegen heerenveen...en de laatste partijen in de eredivisie gewoon goed spel.

11 december 2015 om 00:58

Wat zeggen die statistieken dan. Je komt er zelf mee, dus ik ben erg nieuwsgierig. Ja, ajax is nog niet super, maar het is gewoon leuk om te kijken. Het is standaard kritisch, al winnen ze met 10-0. Mierenneukerij noemen wij dat thuis. Zeuren om het zeuren. Ajax is naar mijn optiek leuk om te zien en als je dat niet vind, dan ga je toch lekker teletubbies kijken. Ik begrijp dat niet, niemand verplicht je om te kijken.

11 december 2015 om 09:04

Psv wint toch vrij moeizaam in de Eredivisie en Feyenoord heeft toch een paar keer de scheidsrechter mee gehad waardoor ze de 3 punten binnen haalden. Niet dat Ajax er bovenuit steekt maar is qua spel zeker niet minder de laatste weken.

Er wordt gewoon iets anders gevraagd als je technisch en voetballend gezien niet zo veel beter bent dan je tegenstander. In de eredivisie is Ajax voetballend vrijwel altijd beter en daar winnen ze de meeste wedstrijden ook op. Je merkt ook in Nederland al dat je Ajax met wat vechtlust of flinke pressie in de problemen kan brengen en zelf lijkt Ajax dat niet op te kunnen brengen.

10 december 2015 om 23:13

Klopt, maar dat hebben alleen Feyenoord en Psv nog weten op te brengen, want toen was Ajax nergens te bekennen, in de Kuip hadden ze 2x moeten verliezen, maar door dat geluksgoaltje van Klaassen gebeurde dat niet..

11 december 2015 om 09:05

Elshaarawy

Bekerwedstrijd moeten verliezen? Ff seieus, compleet van de mat gespeeld, lucky eigen goal in blessuretijd zorgde voor overwinning van Feyenoord.

De PSVers en Feyenoorders zijn compleet de weg kwijt. Ajax domineert nationaal momenteel, spelen by far het beste en leukste voetbal. PSV en Feyenoord winnen de meeste wedstrijden nipt, laat en erg moeilijk.

11 december 2015 om 11:59

Je kan ook overdrijven he. PSV en Feyenoord waren in de eredivisie wedstrijd tegen Ajax gewoon een stuk sterker. Het enige wat Ajax beter beheerst is dat zij ook van de kleinere ploegen bij PSV brengen de spelers hierin te weinig mentaliteit en bij Feyenoord is het denk ik toch een gebrek aan voetballend vermogen. Ze zijn nou niet echt by far beter vind ik. Als PSV en Feyenoord het tegen kleinere clubs niet meer laten afweten volgende seizoenshelft denk ik dat ze gewoon boven Ajax gaan eindigen.

Te groot voor Nederland? Wat een clown. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.

10 december 2015 om 22:02

Hij krijgt die vraag. En hij zegt geen ja, hij zegt zoiets ja. Wat een clown ja.

10 december 2015 om 22:08

"zoiets ja" Impliceert natuurlijk dat er wel een kern van waarheid in moet zitten en dat is absoluut niet zo.

10 december 2015 om 22:10

Zo raar vind ik het echt niet hoor. Ten opzichte van de meeste clubs zijn Ajax, PSV en nu ook Feyenoord weer, te groot voor de eredivisie. Tegenstand is er amper, je ziet het al snel dat ze met weinig inspanning hun wedstrijden kunnen winnen. Natuurlijk heb je wedstrijden waar ze het wel lastig krijgen maar dat hebben ze alle drie elke keer als je ziet dat ze gewoon laks zijn, slecht gemotiveerd wat dus het gevolg is van zo makkelijk winnen in de meeste gevallen. In Europa daarentegen is veel weerstand en/of veel meer ervaring waar ze het tegen op moeten nemen en daardoor spelen ze heel wisselvallig de laatste jaren.
Clubs maar vooral de spelers hebben veel meer weerstand nodig om echt beter te worden en dat krijgen ze niet in de eredivisie. Snap heel goed waarom een Klaassen dit zo zegt want hij is juist 1 van de spelers die dit echt heel duidelijk merkt.

10 december 2015 om 22:11

De kern van waarheid die erin zit is dat we te klein zijn voor Europa.

Is dit een grap? Heeft ie dit echt gezegd?!

10 december 2015 om 22:11

Ja, k geloof ook gewoon niet wat ik lees.....het is een klucht, niet meer dan dat. Tsjonge jonge, wat moeten ze toch nog veel leren in Amsterdam. Dat zou eens een speler in Eindhoven moeten zeggen, dan werd ie meteen teruggefloten door Cocu of Brands. Als ze Ajax nou eens failliet laten gaan en daarna weer een doorstart maken op een "normale" manier. Zonder een beleidsbepaler die vanuit een strandstoel in Spanje de lijnen uitzet, de helft minder sportmensen op belangrijke stoelen, maar mensen met een opleiding, wat oudere spelers met ervaring, maar met dezelfde trainer, dan gaat het helemaal goedkomen daar, Nu wordt het steeds gekker en ligt heel Nederland in een deuk om de uitspraken van de "jawel" aanvoerder van Ajax.

10 december 2015 om 22:50

Joh schei alsjeblieft uit
Man. Gewoon een ietwat ongelukkige reactie. Daarbij beleef je als club zijnde de beste seizoenstart van de afgelopen 20 jaar en heb je de pech dat zowel psv als feyenoord prima in je kielzog blijven. Verstandig is deze uitspraak niet echt, maar we gaan nu wel
Heel erg doorslaan in de hosanna stemming van psv hea. Dat is nog
Steeds dezelfde
Ploeg die gelijkspeelde tegen excelsior en verloor van heracles paar weken terug

10 december 2015 om 22:55

Wat pas echt een klucht is, is jullie niveau van begrijpend lezen. Het 'te klein voor europa, te groot voor Nederland' deel komt van de journalist en niet van Klaassen. Daarnaast zegt hij: 'zoiets, ja'. Wanneer hij alleen met ja geantwoord zou hebben was hij het er mee eens geweest. Echter gebruikt hij daarvoor het woord zoiets. Het is maar één woord maar dit woord veranderd dus wel de betekenis van deze zin. Met dit woord geeft hij aan dat hij zich er niet Helemaal in kan vinden. Oftewel de journalist zit volgens Klaassen in de goede richting maar hij zou er nog wat aan veranderen. In mijn ogen als Psv fan geen heel onlogische woorden van de aanvoerder van Ajax.

10 december 2015 om 23:02

Nou heb ik van vak zz nooit zo'n hoge pet op gehad......maar dat is bijzaak. Als een journalist je zoiets vraagt, dan zeg je tegen hem dat ie er langs zit en uit zijn nek lult. Als je dat als jong spelertje nog niet is geleerd, dan moet je niet voor de camera gaan staan, want anders zet je je voor lul voor 2 miljoen kijkers. "hij kan er zich niet helemaal in vinden".....jaja, nou goed dan,....jij gelijk en duimpje van mij.

10 december 2015 om 23:29

Precies wat pukkie zegt, als een journalist deze woorden in je mond legt ontken je dat. Dan reageer je niet met: Zoiets ja.

11 december 2015 om 00:18

Pukkie,

Naast*. Je kan ergens naast zitten, niet langs. Als je niet normaal kan reageren, doe het dan ook niet. Anders zet je jezelf voor lul voor honderden lezers.

De woorden worden letterlijk in zijn mond gelegd. Het stelt toch helemaal niet veel voor dit? En na een wedstrijd / nederlaag / uitschakeling zo'n debiele vraag krijgen, dan heb je toch totaal geen zin om daar op in te gaan.

11 december 2015 om 09:50

Nee hoor, bij ons zit je er helemaal langs of neffe....

Haha serieus dat je dat durft te stellen dat je te groot voor Nederland bent echt waar laten we het er maar op houden dat dit de emotie is na de wedstrijd want als je dit zegt heb je ze echt niet op een rijtje

11 december 2015 om 01:19

Hij stelt dat helemaal niet. De journalist doet dat. Hij heeft alleen geen zin om zo'n domme vraag te beantwoorden.

Ajax is echt niet te groot voor Nederland. Tegen PSV en Feyenoord was al duidelijk dat ze niet beter waren en daarnaast hebben ze gewoon geluk dat de concurrenten meer punten verspelen in kleine wedstrijden. Ik verwacht Ajax op plek 2 aan het eind van het seizoen.

Te groot?
Dan denk ik toch echt aan iets als PSG en Bayern. Deze twee clubs worden ook eerste in de competitie maar dan wel met afstand en zijn elk jaar de absolute favoriet "alleen". Ajax wordt ook vaak kampioen maar het is lang niet meer zoals de jaren '90. Het is vaak Ajax, PSV en een derde club die voor plek 1 gaan.

Europees bakken ze er niks van. Maar ik hoop dat dit de ogen opent van het bestuur bij Ajax. Dat ze eens wat ervaring binnen halen en dan ook nog op niveau.

10 december 2015 om 22:51

Sneijder en Huntelaar. Wanneer je dit soort spelers met een Ajax-verleden zelfs op 32-jarige leeftijd nog niet terug kan halen moet je je afvragen of het beleid niet bijgesteld moet worden.

Hoe durf je dit te zeggen, na zo'n grote wanprestatie.

Te groot voor Nederland ... Hou toch op. Ajax is een grote ietwat inconsistente speler in de Nederlandse competitie. Ajax heeft 4 jaren gedomineerd in de Eredivisie en daarna niet meer. Er wordt zeer wisselvallig gespeeld wat niet altijd in het voordeel van de Amsterdammers is. Daarnaast zijn ze zeker een kleine speler in Europa, maar dat is elke Nederlandse club op dit moment op PSV Eindhoven na. Je merkt wel dat er op Europees niveau nu een flink gat is geslagen door het PSV van Philip Cocu. Met spelers als Guardado, Luuk de Jong en Morene heb je op elke linie minstens 1 subeuropese topper rondlopen, dat heb je bij Ajax dus helemaal niet. Klaassen laat dit veel te weinig zien, vanuit de verdediging kan je ook niemand aanwijzen en vanuit de aanval ook niemand. Alleen Jasper Cillessen zou je er toe kunnen rekenen. Nee, dit Ajax zou wat meer moeten gaan investeren in goeie spelers net als PSV zou doen, dan kunnen jongere spelers zich daar veel beter aan gaan optrekken. Ik snap best dat een Gudelj wordt aangetrokken, een prima speler voor Eredivisie begrippen maar kan Europees helaas ook nog niet heel veel laten zien. Ik zou zeggen Overmars: trek die portemonnee eens en investeer in reeds gevestigde Europese (sub)toppers

10 december 2015 om 22:55

Ja psv ligt mijlenver voor. Hou op. Beetje objectief blijven. Super knap wat psv gepresteerd heeft in een redelijk lastige poule. Maar we moeten ook niet gaan doorslaan hea. Ajax heeft het een paar jaar achter elkaar telkens net niet gered in poules met barca real city dortmund psg noem maar op. En 1 keer door een verkochte wedstrijd. Dan kunnen we allemaal lekker gaan
Bashem op ajax en psv de hemel inschrijven, die hebben al jaren geen kloot gepresteerd in europa. En luuk de jong een subtopspeler noemen is al helemAal een goede grap. Die is bij zowel gladbach als newcastle gefaald, wat niet eens subtop is

10 december 2015 om 23:29

PSV heeft genoeg kritiek gehad de afgelopen jaren volgens mij .. Maar zei durven tenminste te investeren en dat hebben ze er nu alweer zo gemakkelijk uitgekregen. Door te investeren hebben ze nu iets bereikt wat voor Ajax alweer zo lang geleden is. Ajax kan dit makkelijk evenaren als zij ook eens gaan investeren.

En ja, ik vind Luuk de Jong op dit moment een erg goeie spits. Hij is dodelijk voor de goal, speelt goed het spelletje mee, laat de spelers rondom hem goed spelen en zo belangrijk voor het team.

Sorry hoor, maar Ajax sloot het seizoen 2014-2015 af met 17 punten minder dan de landskampioen. Hoe kun je dan amper zeven maanden later "zoiets, ja" antwoorden op de vraag of je te groot bent voor Nederland?

10 december 2015 om 22:20

Sommige Ajax supporters?

10 december 2015 om 22:31

Hoofdstedelijke arrogantie noem je zoiets! Omdat ze nu bovenaan staan zegt hij dit pff.

Als je in 8 Europese wedstrijden tegen Rapid Wien/fenerbache/celtic en mighty Molde maar 1x kan winnen , dan kom je Europees wel degelijk te kort.

10 december 2015 om 22:56

Vergeet jablonec niet. Daar hebben ze ook een prachtige overwinning neergezet en ze toch op een gelijkspel gehouden. Wereldprestatie!

Ik stem voor om de europese tickets die ajax ktijgt maar af te geven aan het eerstvolgende team op de ranglijst. Ajax mag even een jaartje overslaan na al de drama wedstrijden.

10 december 2015 om 23:30

Tegen Jablonec zelfs thuis met een onterechte penalty gewonnen! (1-0)

PSV is te groot voor europa en te klein voor Nederland

Ajax is niet te groot voor Nederland, ook al staan ze nu bovenaan. Het is niet zo dat ze structureel er bovenuit steken en bij uitzondering een keer een andere club kampioen kan worden.

Ook is Ajax niet te klein voor Europa. Ze hebben dit seizoen gewoon gefaald. Normaal gesproken zouden ze in deze poule gewoon door moeten kunnen gaan. Volgend jaar beter..

Leer eens begrijpend lezen, domme dozen.. Denk iets langer over de uitspraak na en je begrijpt wat hij bedoelt. Hij bedoelt niet: "wij zijn veel beter dan de rest." Hij bedoelt meer dat ajax bijna altijd de bovenliggende partij is in Nederland, maar het in Europa laat afweten.

10 december 2015 om 22:42

Hoe weet jij wat hij bedoeld? Volgens mij bedoelt hij het precies zoals iedereen denkt dat die het bedoeld... En ben jij diegene die niet zo goed kan lezen of alleen leest wat je wilt lezen

10 december 2015 om 22:45

Hehe eindelijk na 50 comments iemand die daadwerkelijk begrijpt wat er bedoeld wordt!! Het is dat ik geen duimpje kan geven (mobiel) maar dus bij deze!

Als ajax fan ben ik van mening dat het schandalig dat ze niet overwinteren in deze poule.

Die witte poolhond speelt ook als een drol, aanvoerder onwaardig! Bazoer is nu al een klasse beter dan de broer van Jop VD Linden!

10 december 2015 om 22:55

Mee eens. Klaassen wordt enorm overschat en hij vindt zichzelf erg goed.

Als je zo presteert moet je dit soort dingen helemaal niet in je mond nemen. Slaapverwekkend voetballen en dan verbaast zijn dat het tegenvalt.

Die jongen reageert gewoon op een vraag. Net een wedstrijd in de benen en waarschijnlijk zwaar teleurgesteld in het resultaat.

Bayern, barca/real zijn te groot voor hun competities. Laat Ajax eerst maar eens jaren kampioen worden met 15 punten verschil.

Wat me meer zorgen maakt is dat de grote ploegen in Nederland,Europees gewoon te zwak zijn (PSV doet het dit jaar geweldig natuurlijk). Dat we niets betekenen tegen de top of subtop, oke.
Maar een molde of celtic? Die moet je gewoon pakken.

Ze leven daar in Amsterdam echt in een compleet andere wereld. Waar haal je het lef vandaan om zo'n uitspraak te doen.

11 december 2015 om 01:25

Het is geen uitspraak van hem. Hij ontkracht het en zei met een sarcastische toon ja zoiets. Dus maw : rot op met je debiele vraag. Maar vooral het interview niet kijken en reageren op hetgeen VZ eevan maakt.

Dat is pas schandalig!

Dat Ajax in de competitie 4 punten boven PSV staat heeft te maken dat PSV het moeilijk en lastig heeft
tegen de kleintjes. Daar laat PSV het liggen. Als PSV elke wedstrijd scherp en gemotiveerd spelen dan worden ze wel kampioen

Ha! Mooi dit. Spel.is niet om aan te gluren ik viel helemaal in slap , daarbij is er geen rendement en word er superslecht verdedigd en dan dit? Ik de eredivisie worden jullie door psv van t kastje naar de muur getikt en feyenoord is altijd het betere van het spel en dan dit? Nou uh nee.. jullie zijn gewoon geen reet vooruit gegaan sinds de revolutie..

Zo slap en ongeïnspireerd. Als je dan ziet hoe furieus een ploeg als Augsburg de echte wil heeft het onmogelijke mogelijk te maken. Blijkbaar vinden veel spelers het allemaal niet zo interessant en belangrijk. De carrièreplanning is gericht op andere dingen op een wat langere termijn.

Me gevoel zeg dat ajax het ook niet volgahouden tot het einde van de competitie ,

Behoorlijk gewaagde uitspraak. Of je maakt als Ajax zijnde een behoorlijk arrogante opmerking, of je kleineert de Eredivisie en het Nederlands voetbal. Beide onterecht en niet kloppend. Ajax is momenteel precies het niveau Nederland en het niveau Nederland is op dit moment gewoon onderste regionen van de middenmoot van Europa. Af en toe hier een daar een goed resultaat en soms een team dat goed presteert (zoals dit seizoen), maar over het algemeen gewoon materiaal om de laatste 32 van de Europa League mee te halen, niet meer en af en toe minder. Het moet ook eens klaar zijn dat wij Nederlanders onszelf constant blijven overschatten en torenhoge verwachtingen scheppen van onze clubs in Europa. Het is geen incident dat clubs als Psv, Ajax en AZ moeite hebben met de Moldes, Ludogoretzs en Rapid Wiens van deze wereld. Dat is momenteel gewoon precies ons niveau: soms win je, soms verlies je. Dit geldt trouwens niet alleen voor clubs, ook voor het nationaal elftal. Bouwen aan een toekomst met perspectief, maar wel gewoon genoegen nemen met wat we op dit moment hebben.

Te groot voor NL? Wat een onzin. Na zo'n wanprestatie moet je je ogen uit te kop schamen. Respect voor PSV

Man man man slaat nergens op om dit te beweren na een uitschakeling tegen Molde. Het is heel erg beschamend allemaal.

Het lukt jullie al jaren niet, wanneer het zelfs al structureel te moeilijk is om:

- Een fatsoenlijk baltempo te hanteren.

-Vooruit te spelen.

- Een fatsoenlijke wedstrijd concentratie te hebben.

- De wil hebben om te winnen, het is er steeds niet aan af te zien dat jullie er zin in hebben.

- Er niet of nauwelijks geleerd wordt van fouten, als dat wel gebeurd, gebeurd dit te vaak te langzaam (enkele uitzonderingen daar gelaten).

- Structureel ook de rode loper uitrollen voor de tegenstander.

Natuurlijk is het ook een verhaal van kwaliteit en het ontbreken van echte ervaring, maar het is vooral toch het totale gebrek aan een fatsoenlijke topsport mentaliteit. Het is allemaal zo gezapig en zo vrijblijvend, niet dat ik er veel tegen kan doen, maar ik ben echt helemaal klaar met de verpaupering van het voetbal bolwerk wat Ajax ooit was. En nee, ik verwacht niet dat oude tijden herleven, maar wanneer spelers structureel het niet kunnen opbrengen om er gewoon echt voor te gaan; dan houdt het op. Dan kan Ajax beter wat anders gaan doen, stelletje pseudo professionals dat het zijn.

11 december 2015 om 00:00

Juist. Als je dan ziet met hoeveel passie, plezier en doorzettingsvermogen een hele reeks matige ploegen Europese successen boeken moet Ajax zich echt schamen. Ook AZ straalt jaar in jaar uit veel meer energie en geestdrift uit. Veel
Ajacieden lijken te spelen in het kader van carrièreplanning, niet voor uiterste prestaties in het hier en nu.

11 december 2015 om 00:46

@ falcao

Precies, gezonde motivatie en inzet is toch het minste wat je mag verwachten. Elke keer hoor ik ze weer zeggen dat ze het doen voor Europese wedstrijden; maar het is er nooit echt aan af te zien. Het pas past helaas allemaal feilloos in het verpaupering proces waar Ajax nu alweer vijf jaar in zit, in tegenstelling tot veel mede supporters ben ik niet zo positief over de toekomst. Ja, er komt een mooie lichting aan, maar zolang de club er niet in slaagt om gedegen ervaring (dus niet spelers met voornamelijk alleen maar Eredivisie ervaring) binnen te halen zullen die talenten net zoals voor en na de revolutie zich als collectief bij Ajax niet ontwikkelen.

Daarnaast vind ik; en dat geld voor alle Nederlandse clubs, dat we in Nederland eens meer professionalisme van onze voetballers moeten eisen. Het is te gek voor woorden dat we zo vaak horen dat spelers:

- Niet scherp aan de aftrap verschenen, helemaal bij grote nationale of internationale wedstrijden.

- Spelers het niet graag genoeg wilde.

- Ze zich zo makkelijk het kaas van het brood laten eten door tegenstanders, het is echt bizar om te zien hoe het Nederlandse voetbal letterlijk en figuurlijk meer dan tien jaar gewoon de rode loper uitrolt voor tegenstanders. Het vak "verdedigen" is nog steeds een ondergeschoven kindje.

- Dat ze geen idee hebben waarom ze simpele veld afspraken niet na konden komen. Hoe vaak men bijvoorbeeld gewoon (directe) tegenstanders laat lopen is ook verbijsterend.

Veel mensen verschuilen zich altijd achter het grote geld, maar als we nu eens die typische Nederlandse op "instelling gebaseerde" voetbal kwaaltjes waar we al decennia lang last van hebben eens serieus zouden aanpakken. Weet ik zeker dat dit een slok op een borrel zal schelen en het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid nog stappen kan maken. Daar hebben we geen miljoenen voor nodig, maar daarvoor is wel een mentaliteit verandering nodig. En moeten clubs in Nederland ook eens in eigen land gaan scouten naar andere type verdedigers, want het kan er bij niet in dat er bij de amateur clubs geen jonge verdedigers rond lopen die wel weten hoe te verdedigen. En die daarnaast ook nog beschikken over een goede lichaamsbouw of die daarvoor de potentie hebben. Na elke club revolutie of congres; horen we al jaren dat ze die kwaaltjes gaan aanpakken, maar als het puntje bij paaltje komt gaat men gewoon verder waar men gebleven was.

We krijgen er alleen maar meer typische kwaaltjes bij zoals het structureel langzame baltempo, niet vooruit durven/willen spelen wanneer dat wel gewoon kan/moet en alles gericht is op overdreven balbezit. Natuurlijk zijn er een aantal clubs die hier niet in meegaan, maar wanneer je naar trainers en spelers veelal luistert hebben ze het vaak alleen er alleen maar over dat we veel balbezit hadden en zogenaamd daardoor meer verdiend zouden hebben.

Voor AZ heb ik echt veel respect, goed dit jaar is het ze niet gelukt om door te gaan, maar AZ heeft Nederland jarenlang prima vertegenwoordigd. Of hun selectie wel of niet goed genoeg was, ze gingen er wel altijd voor. Ook PSV heeft gewoon dit seizoen een top prestatie weten te leveren door te overwinteren in de Champions League, daar waar Ajax het drie van de vier keer in de Champions League ook in eigen hand had. Alleen het zelf verprutste omdat men o.a. niet bij de les waren en compleet doorsloegen in het trage gebrij van de Boer. Die gedrevenheid die ik dinsdagavond zag bij de PSV spelers heb ik in al die jaren niet gezien bij de Ajacieden in de alles beslissende wedstrijden in de Champions League.

Het amateuristische minimalistische gepruts bij Ajax zal niet alleen Ajax duur komen te staan, maar het hele Nederlandse voetbal. Het is meer dan ooit vijf voor twaalf, maar bij Ajax lijken ze dat totaal niet te beseffen, persoonlijk hoop ik dat de ledenraad van Ajax de zeventiende hard ingrijpt. Gebeurd dit niet, dan vrees ik dat de verpaupering van Ajax alleen nog maar grootsere vormen zal aannemen.

Psv is de eerste Nederlandse club die profiteert van de nieuwe indeling van de Champions League. Als Ajax gebruik had kunnen maken van deze nieuwe constructie hadden ze een aantal jaar geleden nooit Real Madrid, Borussia Dortmund en Manchester City kunnen loten. Al moet ik het PSV nageven dat ze goed voetbal hebben laten zien en het zeker hebben verdiend.

11 december 2015 om 01:04

@ vidacio

Het is niet alleen de nieuwe indeling waarom PSV door is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Ajax; heeft men in Eindhoven wel geleerd van bepaalde fouten het verleden. In Eindhoven beseffen ze dat je niet ongestraft steeds sterktehouders/kwaliteit kan laten vertrekken en denken dat je een bepaald niveau kan vast houden als je daar niets degelijks voor terug haalt. Daarvoor hebben ze intensief gescout (waar Overmars te lui voor is/was), waardeert men wel spelers met echte ervaring (dus niet alleen maar voornamelijk Eredivisie ervaring).

Nog belangrijker; in Eindhoven is men er heel goed van doordrongen dat het in huidige internationale voetbal je een uitgebalanceerde selectie moet hebben. Daar waar het helaas in Amsterdam alleen maar bij praatjes blijft en (technische) bestuurders die gewoon zonder enig mandaat afstappen van het gekozen beleid en gewoon maar wat doen.maar vooral een hele hoop dingen gewoon niet doen.

Laten we eerlijk zijn, in de alles beslissende wedstrijd waar PSV er moest staan; stonden de spelers er. Daar waar Ajax het ook drie keer in eigen hand had, maar er totaal niet stond in de alles beslissende wedstrijden in de Champions League. Voor Ajax (ook voor het Nederlandse voetbal in zijn algemeen) is het meer dan ooit vijf voor twaalf, maar dat lijken ze bij Ajax niet te beseffen. Daar waar spelers niet of nauwelijks (enkel uitzonderingen daar gelaten) leren van hun fouten of van fouten van hun voorgangers; gebeurd dit helaas ook niet op het (technische) bestuurlijke niveau.

Bij Ajax moet je tegenwoordig maar hopen dat de dames het kunnen opbrengen om een of meerdere fases per wedstrijd een beetje aan te zetten. De euforie die er nog geld rondom het functioneren van Ajax in de competitie bij sommigen vind ik persoonlijk overdreven. Ja, de afgelopen wedstrijden waren wat leuker om naar te kijken, maar ook dit seizoen hebben we zoveel drab wedstrijden gezien, en ook de afgelopen wedstrijden werden er weer voor de zoveelste keer dezelfde fouten gemaakt vooraf aan tegen doelpunten.

Hoe Ajax er Europees voor staat valt eigenlijk met geen pen meer te beschrijven, het minimale wat je mag verwachten is een fatsoenlijke wedstrijd instelling en concentratie niveau. Alleen wanneer dat al teveel gevraagd is; dan kunnen we beter wat anders gaan doen. Het is al triest genoeg dat Ajax steeds zo onevenwichtige ploeg Europa in stuurt, maar we presteren voornamelijk de laatste jaren Europees zo slecht omdat er een totaal gebrek is aan een fatsoenlijke topsport mentaliteit bij de spelers.

11 december 2015 om 01:28

Mooi verhaal maar PSV heeft gewoon geprofiteerd. Daar is niets tussen te krijgen. Geen enkele kampioen uit een topcompetitie tegen telkens 2.

11 december 2015 om 02:30

@ johnboy815

Als jij wilt geloven dat PSV alleen door is vanwege het systeem wat verandert is moet jij dat vooral doen.

Kennelijk bent jij vergeten dat ondanks dat wij in zware poules zaten, Ajax drie van de vier keer het in eigen hand had om door te gaan. Jij bent kennelijk vergeten op de avond dat Lyon in Zagreb moest spelen dat Ajax zich de hele tijd veilig waande. Dat de mensen op de bank het niet nodig vonden om de veldspelers van Ajax in te lichten over wat er in Zagreb zich voltrok, pas toen Lyon nog 1 doelpunt nodig had hoorden we achteraf van de Boer en spelers dat men toen pas de spelers in het veld hier over informeerde. Toen was het al te laat. Nu weet ik wel dat er tegen Real Madrid die avond ook nog twee goals onterecht werden afgekeurd, maar desondanks waande aan zich compleet veilig.

Wat ook te zien was aan de manier van spelen. Afgelopen dinsdag hoorde van Cocu dat zij wel continue de spelers in het veld informeerden wat er in Wolfsburg gebeurde, als de Ajacieden op tijd zouden zijn ingelicht weet ik zeker dat ze eerder alles op alles zette om nog een goal te maken. Tegen de tijd dat het de spelers werd medegedeeld was er eigenlijk geen tijd meer over.

Vorig seizoen verwijt men de uitschakeling aan de domme enig sinds structurele optredens van Mike van den Hoorn. Jij bent zeker ook de wedstrijd in Milan vergeten; waar het matige AC Milan heel vroeg in de eerste helft al met een man minder kwam te staan. Wat deed Ajax ? Die bleven de hele wedstrijd rustig spelen in een slakkentempo, balletje breed en weer terug zodra we de middellijn haalden omdat niemand initiatief toonde. Het uiterste zwakke AC Milan had toen een makkelijk avondje, pas in de slotminuten konden de dames het pas opbrengen om aan te zetten, wat wel resulteerde in kansen, maar zoals gewoon was het weer eens veel en veel te laat. Dus ja, het is niet alleen de loting die PSV geholpen heeft of Ajax tegen wekte.

Wanneer we naar de instelling kijken van de PSV spelers afgelopen dinsdag; en dat bijvoorbeeld vergelijken met de twee beslissende Champions League wedstrijden van Ajax is dat een wereld van verschil. Ook in de Europa League hebben we een zelfde soort instelling de afgelopen jaren bij Ajax niet gezien, niet alleen in Europa. Ook in Nederland moeten we maar elke wedstrijd maar hopen dat de dames het kunnen opbrengen om gemotiveerd en geconcentreerd aan een wedstrijd te beginnen.

Wanneer we kijken naar het rapport Coronel en de revolutie; is er niets terecht gekomen van de tweede doelstelling dat het eerste van Ajax zou voldoen aan de eisen die aan het hedendaagse internationale voetbal gesteld worden. Het was immers de bedoeling dat talenten aan de hand van gedegen internationale ervaren mannen zich zouden ontwikkelen.

Daar is geen geen mallemoer van terecht gekomen, men haalde voornamelijk de verkeerde ervaring omdat ze te lui waren om intensief te scouten (nogmaals, iets wat zelf hebben toegegeven). En men benoemde spelers zoals Klaasen aan ervaren spelers, terwijl oud spelers zoals Ibrahimovich, Sneijder en van der Vaart allemaal zo vaak hebben gezegd dat onrealistisch was om hun in die fase van hun ontwikkeling als ervaren te bestempelen. Klaasen die net zoals zijn voorgangers al de handen vol heeft aan zichzelf te ontwikkelen word van verwacht dat hij anderen wel even op sleeptouw neemt.

Ook was men eindelijk tot de conclusie gekomen dat je niet ongestraft je sterktehouders kunt verkopen, en verwachten dat je een bepaald niveau vast haalt als je daar niets fatsoenlijks voor terug haalt. Ook hier heeft Ajax voor de zoveelste keer steken laten vallen, omdat men te beroerd was om te scouten.

Het was de bedoeling dat het eerste van Ajax eindelijk eens in balans zou zijn qua techniek, fysieke kracht, talent, gedegen internationale ervaring (1 in elke linie), lengte en karakters (dus niet allemaal ideale schoonzonen). Die les hebben ze in Eindhoven wel geleerd, waarbij het bij Ajax zoals gewoon het dus helaas niets meer dan praatjes waren. Praatjes die we ook dit seizoen en vanavond ook weer hoorden van de Boer en zijn spreek pop Klaassen. Dus ja, Ajax heeft het compleet aan zichzelf te danken, maar als jij in sprookjes wilt blijven geloven moet jij dat zelf weten.

11 december 2015 om 12:04

Vidacio,

PSV heeft inderdaad geluk gehad met dat nieuwe systeem klopt. Maar uit pot 2 en 3 kwamen zeer sterke tegenstander en uit pot 4 kregen ze zelfs de sterkste tegenstander. Ik ben er vrij zeker van dat Ajax dit jaar deze poule niet overleeft zou hebben.

Klinkt misschien arrogant wat Klaassen zegt, maar ik snap misschien wat hij bedoelt. De topclubs in Nederland spelen gewoon tegen te kleine clubs, waardoor ze niet kunnen groeien/leren/beter worden ect.
Ik ben een grote voorstander van een Beneliga. Je speelt dan ook tegen de grote clubs uit Belgie, hierdoor kun je als topclub alleen maar vooruitgang boeken en je speelt minder tegen kleinere clubs, omdat die een divisie lager spelen. Hoe lullig het misschien ook is voor de kleinere clubs.

11 december 2015 om 16:45

@ valek

Het probleem van is Overmars faalt in het aankoop beleid, spelers maar niet willen leren van fouten en nog een wedstrijd instelling en concentratie van like me vestje hebben. Wat betreft die samenvoeging van de Belgische en Nederlandse competities ben ik ook voor, het is een hard gelach voor de clubs die buiten de boot vallen. Je kunt ook gewoon zeggen dat die vooruitgang tegen houden, want al die mooie plannen om nieuwe en grotere sponsors aan te trekken zijn allemaal mislukt.

Op de eigen aanhang na, heeft niemand in Nederland belangstelling voor de kleinere clubs, wat mij betreft zullen de clubs die dan afvallen samen een tweede divisie kunnen vormen. Nederland en het serieus doorvoeren van veranderingen gaat meestal niet goed samen, op basis van emoties zullen we waarschijnlijk gewoon door blijven modderen; totdat het niveau net zo laag is de zeespiegel waar een groot deel van Nederland onder ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren