Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong baalt: 'Iemand van de club had me dit wel even kunnen influisteren'

Laatste update:

Voor Luuk de Jong zou het wel eens bij slechts een wedstrijd in de knock-outfase van de Champions League kunnen blijven. De aanvoerder van PSV was het dinsdagavond niet eens met de beslissing van scheidsrechter Fernández Borbalán om CSKA Moskou een strafschop te geven en kreeg voor zijn protesten een gele kaart. Die prent kon De Jong echter niet gebruiken.

/

Voor de aanvaller betekende het zijn derde kaart in de groepsfase, waardoor hij nu de eerste wedstrijd in de knock-outfase moet missen. "Natuurlijk is het ook mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik wist het niet en dat is dom. Maar iemand van de club had me vooraf ook wel even kunnen influisteren dat ik op scherp stond", mopperde De Jong in gesprek met NU.nl.

Volgens de spits was de kaart ook wel erg snel gegeven: “Ik baal er echt ontzettend van, want zoveel zei ik niet. Ik zei alleen dat hij makkelijk ging liggen, maar als aanvoerder mag je toch wel iets zeggen?”, vroeg De Jong zich af voor de camera van de NOS. “Ik baal ervan dat het niet van tevoren tegen mij is gezegd. Dan had ik me zeker ingehouden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Luuk de Jong moet niet zeuren. Als aanvoerder moet hij zelf weten dat hij op scherp staat. Jammer, deze reactie...

9 december 2015 om 07:35

Dat zegt die toch, dat het dom is dat die het zelf niet weet

9 december 2015 om 07:44

Maar toch snel anderen de schuld geven. Niet professioneel.

9 december 2015 om 07:44

Heel Nederland weet dat je geschorst word na geel behalve jijzelf?

9 december 2015 om 10:44

En dan als aanvoerder in de pers vermelden, ook niet helemaal slim.

Serieus dat spelers dat zelf niet weten vind ik echt ongelofelijk idioot. Dit is het hoogste podium de belangrijkste wedstrijden dan kan je zelf toch wel weten dat je op scherp staat. Zal een groot gemis worden voor de volgende ronde.

9 december 2015 om 07:45

Je captain/topscorer missen in belangrijke cl wedstrijd waar miljoenen op het spel staan, dat wil je toch niet? Dan laat je dit soort dingen niet aan je spelers over om op te letten.

9 december 2015 om 09:37

Je bent inderdaad captain en hebt binnen de gehele club dus een voorbeeldfunctie. Dan zorg je toch dat je van dit soort dingen op de hoogte bent? Getuigt echt van amateurisme dat je dit niet weet en van een gebrek aan zelfkritiek dat je het dan ook nog in je hoofd haalt om vervolgens met de vinger naar anderen gaat wijzen.

9 december 2015 om 09:38

Als ik zo naar de teams kijk die eerste zijn of zullen eindigen in hun poule dan zal dit sowieso al de laatste ronde zijn waar PSV actief in zal zijn. Met of zonder Luuk scheelt dan niet zo veel

9 december 2015 om 09:52

@level 100

Allereerst steekt hij de hand in eigen boezem.. Die zelfreflectie heeft hij gewoon. Maar ben t met m eens dat ook de club hem had kunnen/moeten waarschuwen.

In t hedendaagse voetbal, waarin je allerlei specialistische mensen hebt werken voor je (mediatrainers, focustrainers, veterstriktrainers) mag je ook verwachten dat de club hem hierin had gekend.

9 december 2015 om 13:09

Mwah, een porto en een zenit bieden wel kansen. Een real of Bayern zijn ze kansloos tegen.

Als professional hoor je dit zelf te weten Luuk. Zo simpel is het.

9 december 2015 om 07:41

Als professionele organisatie moet je ook zorgen dat iedereen op de hoogte is.

9 december 2015 om 08:35

Ben het wel met je eens hoor daar niet van. Toch zit hier een groot deel eigen verantwoordelijkheid bij, ook de manier waarop hij de gele kaart pakt.

9 december 2015 om 10:24

Ben ik ook wel met je eens Nou dit is gebeurd niet vaak op vz. Zitten we dan.

9 december 2015 om 10:34

Ik ben het ook met jullie allebei eens niet echt professioneel van beide kanten

9 december 2015 om 10:58

We hebben in deze situatie een klein gelukje. Locadia kan prima zijn plaats vervangen.
Lestienne zal waarschijnlijk langzaam aan weer beginnen met spelen. Daarnaast is Arias er weer bij hetzelfde geldt voor Poulsen. Willems is ook weer in beeld, dus dat is ons geluk.
Hopelijk treffen we het met een gunstige loting en eerst een uitwedstrijd. Thuis hebben we de Jong namelijk harder nodig dan uit. (Ik vindt hem thuis sterker spelen).

Ach, achteraf is het makkelijk lullen. Het is een gele kaart bij een moment wat normaliter uitschakeling zou betekenen. Op dat moment denk je vast niet:

9 december 2015 om 08:05

Precies, zelfs al had ik al geel in die wedstrijd gekregen dan had ik alsnog mijn mond opengetrokken na die dubieuse beslissing v.d. scheids (al dan niet terecht). Er stond zoveel op het spel en als aanvoerder ben je juist de aangewezen persoon om hier iets van te zeggen. Vind het eerder een brevet van onvermogen v.d. scheids, die het blijkbaar nodig vond om zeer menselijke reacties direct af te straffen met geel. Sta simpelweg kalm en gedecideerd achter je beslissing en snap dat de benadeelde partij even hun beklag kenbaar zullen maken.

9 december 2015 om 08:18

Ja moet je zeker doen. lekker handig ook.
Heb je ooit een scheidsrechter gezien die alsnog geen penalty geeft omdat iemand komt klagen en zeuren?
Of heb je misschien iets vaker gezien dat de scheids een ge;e kaart geeft aan de "klager"

Vind het een brevet van onvermogen dat voetballers zo blijven klagen na een beslissing.
Gewoon lekker de rugby regels. klagen tegen de scheids ga je er gewoon uit.
Weet zeker dat het binnen 2 maanden niemand zijn mond meer opendoet.
gelijk doorvoeren bij het amateurvoetbal tot in de Fjes.

9 december 2015 om 08:18

Ja moet je zeker doen. lekker handig ook.
Heb je ooit een scheidsrechter gezien die alsnog geen penalty geeft omdat iemand komt klagen en zeuren?
Of heb je misschien iets vaker gezien dat de scheids een ge;e kaart geeft aan de "klager"

Vind het een brevet van onvermogen dat voetballers zo blijven klagen na een beslissing.
Gewoon lekker de rugby regels. klagen tegen de scheids ga je er gewoon uit.
Weet zeker dat het binnen 2 maanden niemand zijn mond meer opendoet.
gelijk doorvoeren bij het amateurvoetbal tot in de Fjes.

9 december 2015 om 08:52

Je klaagt nooit voor de huidige situatie, maar altijd voor een eventueel aankomende.

9 december 2015 om 09:59

@Jan idealiter idd. Maar je begrijpt ook wel dat dat in werkelijkheid ergens in het midden ligt/het voor spelers een gelegenheid is om hun woede te botvieren

Blijkbaar kunnen ze zelf niet bijhouden of ze op scherp staan en hebben ze iemand nodig van de club om het te zeggen. In en in triest..... Ze moeten al aan zoveel dingen denken.......

Huilebalk, overschatte voetballer

9 december 2015 om 07:57

Nog zo'n huilebalk hier! Zo overschat is Luuk de Jong nou ook weer niet. Volgens velen alleen geschikt voor de Eredivisie, laat hik daar nou ook net de beste spits zijn.

9 december 2015 om 09:00

hij is veruit de beste spits in de eredivisie, helaas zegt dat eer over de eredivisie dan over de kwaliteiten van de Jong.

9 december 2015 om 12:48

Klopt, maar dat bedoel ik ook niet. Hij zegt dat Luuk de Jong een overschatte voetballer is. Terwijl hij volgens velen alleen geschikt is voor de Eredivisie. Laat hij daar nou net de beste spits van zijn. Hoe kun je dan overschat zijn?

Ajoh, dan is Lesbienne weer terug en kan Locadia in de spits. Die hebben het ook niet onverdienstelijk gedaan in de CL.
Ja, de club had iets kunnen zeggen maar dit is toch volledig je eigen verantwoordelijkheid.

9 december 2015 om 10:59

Typo hoop ik?

Als je de regels kent, weet je dit zelf ook, stom om te protesteren vind je ook niet.

Vind t vooral bizar dat een spits na 6 wedstrijden 4 gele kaarten heeft ontvangen, of ben ik de enige die dit vind?

9 december 2015 om 08:14

Dit was toch zijn 3e gele? Waarvan 1 vanwege protesteren.. Maargoed wanneer je zoals Luuk continu aan het duelleren en afjagen bent kan je best wel eens een kaartje krijgen. Vind Luuk juist de perfecte spits voor Psv.

9 december 2015 om 08:21

@ htvj
Ja ik denk wel dat jij de enige bent die dat vindt omdat het zijn derde kaart was. Maar even zo goed is dit wel een hele domme kaart. Allereerst omdat die dus een schorsing oplevert, waarvan hij niet eens wist, en ten tweede omdat protesteren bij dit soort situaties nooit helpt. Wanneer je een kaart pakt in het belang van het team, prima, maar dit is wel zo oliedom. Hoe moeilijk is het om tot drie te tellen?

9 december 2015 om 08:55

5 wedstrijden...

Hij ziet er dus niet alleen een beetje dommig uit. Hij is ook echt niet snugger. Jammer voor de club. Moeten ze helemaal hopen op een gunstige loting.

9 december 2015 om 08:52

Dan kunnen ze spelen met Perreiro/ Narsingh - Locadia - Lestienne. In dat oogpunt ga je er nog niet eens zo verschrikkelijk erg op achteruit. Ik hoop eerder dat ze de selectie een beetje intact kunnen houden. Wellicht nog aangevuld met een extra speler.

Dit had ie natuurlijk zelf kunnen en moeten weten.... Daarbij is het voor de technische staf wellicht handig om dit vooraf wel even aan te geven, just in case en dat blijkt ook wel weer....

Locadia in de spits en Lestienne op de flank. Opgelost.

Met alle respect voor Luuk de Jong, maar een rationale speler als hij is hoort toch zelf te weten of hij wat het aantal kaarten betreft op scherp staat? Dat allemaal los van het feit dat Fernández Borbalán wel heel erg gemakkelijk een strafschop gaf voor de kolderiek aandoende duikeling van een Cska speler net binnen het strafschopgebied van Psv. Overigens vond ik de scheidsrechter van dienst met zijn grensrechters over het gehele duel bekeken onpartijdig en dus goed fluiten. Geweldig dat PSV gisteren de vaderlandse voetbaleer heeft hoog gehouden. Hopelijk lukt het AA Gent vanavond in de Chelamco Arena ook de laatste 16 van de Champions League te bereiken tegen Zenith Sint Petersburg. Ik duim ook voor hen.

t ergste is dat ie gewoon kansloos door blijft zeuren over die strafschop. Denk je dat de scheids nog bij gaat draaien of zo. Prima als je even protesteert als je denkt dat het onterecht is, maar daarna weg wezen. Hij blijft bijna 5 minuten door gaan.

kan zijn dat dat bewust was dat ze het niet hebben gezegt zodat hij volle 100 procent tegen het randje kan spelen zonder na te denken .. en locadia begint ook met stalen ballen te voetballen hij kan de jong goed vervangen op nr 9

Dat meent de Jong toch niet serieus? Hij kan toch wel tot drie tellen? Erg onprofessioneel als de Jong echt niet weer dat hij op scherp staat.
Erg dom, het was een terechte strafschop en er is naar mijn weten pas 1x in de geschiedenis een gegeven strafschop teruggedraaid na protesten (Ac Milan-Feyenoord 1970 dacht ik) dus protesteren heeft zelden zin.

Lijkt mij dat je als aanvoerder je hierin verdiept voordat de wedstrijd begint. Een beetje goedkoop om de schuld bij iemand anders neer te leggen. Een groot gemis voor PSV! locadia nu naar het centrum en narsingh of bergwijn op de flank?

9 december 2015 om 08:57

Wat dacht je van Lestienne

Niet erg professioneel zo'n opmerking. Je hoort er 100% mee bezig te zijn en dus in de gaten te hebben wat je wel en niet kunt doen. Da's huer duidelijk niet het geval.

Wat hij zegt klopt gewoon, had het zelf moeten weten, maar toch had iemand het heus wel mogen zeggen. Zoiets kan gewoon worden besproken in een wedstrijdoverleg o.i.d.
Om daar openlijk kritiek op te hebben is wel wat minder handig, maar inhoudelijk heeft ie denk ik gewoon gelijk.

Domste vind ik nog wel dat je als spits zoveel kaarten pakt dat je geschorst wordt. Weet niet waarvoor hij allemaal geel heeft gehad, maar vaak is het voor een spits niet nodig om gele kaarten te pakken....

Gewoon een dom verhaal van de Jong. Hij weet echt wel hoeveel kaarten hij achter zijn naam heeft staan en kent de regels ook wel. Gewoon lekker doorgaan met mekkeren tegen scheidsrechters ( zoals hij altijd doet ) dan krijg je dit soort domme dingen en benadeel je je eigen team. Scheidsrechters draaien het toch niet terug en je kan ook gewoon met een scheidsrechter op een normale discuseren en dan krijg je dit soort dingen niet. Eigen schuld en terecht.

Zowel Luuk de Jong als PSV zijn hierin fout. De Jong zou zelf moeten weten dat hij op scherp stond en de club zou hem daar op hebben moeten wijzen. Beide hebben ze dit nagelaten.

Nou luuk, voor t geval niemand je het ooit heeft verteld: na t poepen dien jij reet af te vegen.

Gewoon Locadia in de punt. Opgelost!

Wat dacht De Jong dan? Dat je bij 4x geel in 6 wedstrijden pas geschorst word?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren