Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaassen: ‘Waarom het opeens is gaan lopen, is moeilijk te verklaren’

Laatste update:

De supporters van Ajax hebben momenteel weinig te klagen als het gaat om de Eredivisie. De club uit Amsterdam voert de ranglijst aan en de voorbije weken scoorde het team van trainer Frank de Boer aan de lopende band. Aanvoerder Davy Klaassen vindt het dan ook jammer dat de winterstop nadert.

/

Hij wijst via de officiële kanalen op het clubrecord dat Ajax tegen sc Heerenveen liet noteren: voor het eerst in twintig jaar maakte Ajax in drie thuisduels op rij minimaal vijf treffers. Klaassen verwijst ook terug naar een column die hij in de zomer schreef. Destijds liet hij weten vertrouwen te hebben in een succesvol seizoen.

“Het kost soms even tijd om alle puzzelstukjes in elkaar te laten vallen”, aldus Klaassen, die schrijft dat de nadruk aanvankelijk op de verdediging lag. “Ook in offensieve zin gaat het de laatste weken uitstekend. Iedereen heeft veel vertrouwen, de jongens doen mooie dingen en daar komen leuke aanvallen uit. Bovendien creëren we veel kansen.” Waarom het ineens is gaan lopen, is volgens hem ‘moeilijk te verklaren’.

Bij Ajax breken spelers als Václav Cerný en Donny van de Beek langzaam maar zeker door in de hoofdmacht. Klaassen probeert die spelers een beetje onder zijn hoede te nemen, al schrijft hij dat het ook niet echt nodig is. “Het zijn goede voetballers en ze weten zelf prima wat ze moeten doen.”

Denk je dat Ajax de titel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat lijkt me niet zo vreemd.
De sterkste selectie van Nederland en het meeste talent.
De club is verreweg de rijkste club van het land dus het zou ook normaal moeten zijn om ook het beste te spelen.
En dan waren de laatste weken de sterren Bazoer en El Ghazi er niet eens bij.
Heb de laatste weken enorm genoten van het spel.
Nu de lijn na de winterstop doortrekken!

8 december 2015 om 12:55

Bazoer ok. Maar vind el ghazi nog geen één wedstrijd uitblinken dit jaar. Het probleem vind ik op het middenveld dat bazoer het beste speelt op 10 en klaassen is daar ook het best. Voor de rest loopt het tegen kleine clubs best. Maar tegen feyenoord en psv hebben we weinig gepresteerd. Dus eerst maar zien na de winterstop.

8 december 2015 om 13:09

Grappig, want de eerste vijf wedstrijden stond hij bovenaan de topscoorderslijst en kwam hij in Oranje. Waar hij overigens als enigste zijn mannetje voorbij kwam.
Ik snap overigens niet dat je zegt dat Bazoer het beste is op de 10. Waarom denk je dat in godsnaam?
Die jongen heeft even rechtshalf gestaan omdat De Boer het nog niet aandurfde om hem CVM te zetten maar daar speelt hij nu (vaak samen met Gudelj) uitstekend.
Vervolgens: Klaassen zegt hier terecht dat het de laatste wedstrijden pas loopt, in tegenstelling tot eerder tot seizoen (waaronder ook PSV en Feyenoord zaten), dus wat jij hierin leest klopt ook niet helemaal.

Kortom, ben het compleet niet met je eens. Maar dat kan natuurlijk.

8 december 2015 om 13:14

Veel goals maken is niet het belangrijkste lees ik hier nog wel eens als het om de gouden bal gaat..

Zonder doelpunten is El Ghazi net als z'n grote voorbeeld nog niet heel imponerend geweest..

8 december 2015 om 13:48

@ Gerard-b

Ik ga over El-Ghazi dezelfde opmerking maken die ik maak bij Fischer: Moet je nagaan als het echt begint te lopen, want beslissend is hij zeker en dat is niet te ontkennen.

on:
Waarom het ineens begint te lopen, jaa who knows.... Wat wel verwonderlijk is imo, dat het loopt zonder de aanwezigheid van Bazoer en El Ghazi, die in het begin van het seizoen doorslaggevend waren. Dit is een groot compliment naar de selectie en daarin heeft de Boer het terecht opgemerkt, dat juist door deze bank Ajax een goede kanshebber is voor het kampioensschap.

8 december 2015 om 13:49

Dan vergeet jij zeker de eerste paar wedstrijden van het seizoen waarin topscorder was van de eredivisie

8 december 2015 om 13:59

@ Betweter

Waarom blijft iedereen toch maar zeggen dat bazoer en gudelj op CVM spelen, dat is juist de verandering van punt naar voren of punt naar achter. We spelen met geen één cvm, we spelen met twee cm's en een cam. Bazoer en Gudelj laten zich wisselend wat meer zakken (bazoer het meest) om de meer verdedigende taken op zich te nemen.

8 december 2015 om 15:33

Ik vind Bazoer echt geen 10, is juist een echte box to box speler met zijn enorme loopvermogen beetje zoals yaya toure of viera

8 december 2015 om 12:58

Ik verwacht toch echt psv als nummer 1 aan het einde van het seizoen, zelfs al spelen ze nog maanden extra wedstrijden (cl of el) moreno veltman-arias tete- willems dijks- klaassen quadrado-de jong milik - pereiro younes- fischer lestienne- propper gudelj-. Ik zou bij de meesten toch de psvers de voorkeur geven. (Objectief want behalve de voetballers zelf komt psv me de strot uit😂)

8 december 2015 om 13:03

Zeker, niet eens een twijfel geval.

8 december 2015 om 13:24

Fischer in huidige vorm zou je over kunnen twijfelen.. Bruma-Riedewald(Riedewald), Zoet-Cillissen(Cilissen) en Hendrix-Bazor(Bazoer) vergeet je hierbij voor het gemak?

Blijft overeind dat overall PSV de betere basis 11 heeft staan overigens hoor

8 december 2015 om 13:24

United-NAC ik vraag me af of het objectief is als je bewust posities hebt weggelaten en verkeerde spelers bij elkaar zet.

Cillessen - Zoet.. Jasper natuurlijk
Tete - Arias.. Sorry maar ik ga gewoon voor Tete
Veltman - Moreno.. Moreno
Riedewald - Bruma.. Gelijkwaardig maar Riedewald zal hopelijk wel slagen in het buitenland
Dijks - Willems.. Normaal natuurlijk Willems maar ik kan mij de laatste wedstrijd van Jetro niet meer herinneren dus we hebben geen idee hoe goed hij terugkomt
Gudelj - Guardado.. Guardado
Bazoer - Hendrix.. Bazoer
Klaassen - Propper.. Klaassen
El Ghazi - Perreiro/narsingh.. El Ghazi, het zegt denk ik genoeg dat Cocu nog niet weet voor wie hij de voorkeur heeft
Milik - Luuk.. Luuk
Fischer - Lestienne.. Fischer beleeft nu zijn beste seizoen ooit en gaat denk ik deze zomer weg. Hij zit nu al aan de 10 goals.

Dus nee ik vind helemaal niet dat PSV spelers vaker de voorkeur krijgen en daarbij heeft mijn inziens Ajax de beste bank (en dus niet Feyenoord).

Boer, van Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Sinkgraven, Serero, Younes, Sanogo en Schone (en Cerny en vd Beek) is een hele behoorlijke bank en dan zijn er ook nog spelers als Zivkovic, Andersen, Frenkie de Jong, Becker etc. verhuurd.

8 december 2015 om 13:26

Dat ze individueel beter zijn(daar kan over getwist worden natuurlijk) wil nog niet zeggen dat ze kampioen worden. PSV zou al jaren de betere selectie hebben maar Ajax heeft laatste tijd toch echt vaker het kampioenschap gewonnen.

8 december 2015 om 13:26

Ik snap wat je bedoelt, en PSV heeft zeker een sterke selectie, misschien nog wel sterker dan die van Ajax. Maar de vergelijking die je maakt, is toch niet helemaal zuiver, omdat je vergelijkingen niet helemaal kloppen.

Ten eerste zou ik Cilessen over Zoet prefereren. Moreno is linkerverdediger en Veltman rechterverdediger. Veltman of Bruma is dus de vraag, en Moreno of Riedewald. Willems heeft dit jaar nog nauwelijks wedstrijden gespeeld, dus of je die nu moet vergelijken met Dijks op dit moment.. Daarnaast is Klaassen de meest vooruitgeschoven middenvelder, en hem vergelijken met Guardado klopt ook niet.

8 december 2015 om 13:28

Je vergelijk klopt niet helemaal, Veltman moet je met Bruma vergelijken. Vind ik Veltman iets beter. En Moreno met Riedewald, wellicht licht in het voordeel van Moreno. Kortom centrum is ongeveer gelijkwaardig.

Verder ben ik het met je eens, vergeet niet dat de basis van PSV 15 miljoen meer heeft gekost. Dat zegt ook wat over het verschil in aankoopbeleid, daarbij is de waarde van de selectie van Ajax vele malen hoger.

8 december 2015 om 13:34

Denk dat het lastiger is om te vergelijken. Voor mij persoonlijk zou het iets zijn van Cillessen Zoet, denk dat indanks die fout afgelopen weekend dat wel een logische keuze is. Tete en Arias vind ik moeilijk, Arias is voor een ploeg die ruimtes laat op de flank een betere keuze, Tete is een betere keuze als je rechtsbuiten het veld breed wil houden en hij maar tot op 30 meter van het doel hoeft te komen. Het centrale duo van PSV staat erg sterk dit jaar net als dat van Ajax al zou ik liever met Moreno - Veltman spelen, Bruma is niet snel genoeg om met veel ruimte in de rug te voetballen en als een bal eroverheen gaat is hij ook gezien terwijl Riedewald nog te onervaren is maar van de 4 het meeste potentie heeft. Willems in de vorm van vorig jaar is met afstand de beste linksback dus is snel klaar. Op het middenveld hangt het er ook weer vanaf hoe je wilt spelen, als je met 2 CM's en een CAM speelt zou ik gaan voor Guardado met Gudelj en Klaassen er voor. ( op de plek van Gudelj had ook Propper of zelfs Bazoer kunnen staan ) De aanval zou Fischer - De Jong - Pereiro zijn denk ik. ( Fischer zou ik nu nog even boven Lestienne zetten omdat ik Fischer heel erg onderschat vind en Lestienne lange tijd afwezig is geweest ) In de spits een doelpuntenmaken als de Jong die ik altijd een hoger niveau vind halen dan Milik die toch ook al bij veel doelpunten betrokken was. El Ghazi of Pereiro is een moeilijke maar ga ik toch voor Pereiro omdat hij puur voetballend de betere is.
Cillessen: Arias/Tete - Veltman - Moreno - Willems; Gudelj - Klaassen - Guardado; Pereiro - De Jong - Fischer. Rechtsback kan ik echt niet kiezen maar is toch aardig gelijk, PSV heeft wel de hoogste uitschieters en een geslepener team.

8 december 2015 om 13:35

Arias - Tete, Vind Arias completer en dus beter

Bruma de laatste tijd ijzersterk, in deze vorm een internationale verdediger qua capaciteit, kan Veltman qua fysiek nooit worden..maken overigens beide te veel fouten vind ik

Moreno - Riedewald "licht in het voordeel van Moreno" Riedewald is een mooi talent maar mag de uiteindes van de veters van Moreno nog(!) niet aanraken hoor..

Klaassen Pröpper.. vond Propper uit bij United(!) erg indrukwekkend. Klaassen is effectiever dus zou hier ook voor hem kiezen

8 december 2015 om 13:38

Individueel spelers beoordelen heeft weinig zin en berust vaak op een persoonlijke mening, dat Tete beter zou zijn dan Arias is natuurlijk een mening maar feitelijk heeft Arias veel meer laten zien, is international en al een WK achter de rug dus dat is feitelijk niet onderbouwbaar denk ik.

Ook propper en Bruma doen het uitstekend de laatste tijd dus of Veltman en Klaassen nou echt zo veel beter zijn als je naar de huidige vorm van deze spelers kijkt valt te betwisten.

Wat veel belangrijker is is de team prestatie denk ik en ondanks dat PSV nog niet bovenaan staat denk ik dat PSV wel een stuk sterker is dan Ajax. Er werd dit jaar gewonnen van Wolfsburg, United en in de Arena van Ajax en ik denk dat dat genoeg zegt over het huidige niveau van Psv.

Als PSV de concentratie weet te behouden in de kleinere wedstrijden dan heeft Ajax weinig kans op de titel dit seizoen.

8 december 2015 om 13:58

@ Panerai

Spelers individueel vergleijken heeft inderdaad geen zin. Zeker omdat je ook naar de vorm en combinatie van spelers en functie moet kijken van spelers. Maar iedereen kan zien dat op het moment Tete in betere vorm steekt dan Arias. Ik denk dat de top van Arias hoger ligt, maar de huidige vorm is bij Tete beter.

PSV heeft inderdaad gewonnen van Wolfsburg en United door Psv. Wat voor het gemak even vergeten word is dat United (depay+ Smalling) eigenlijk gewoon 3 goals hadden moeten maken en het na lieten. Een puike prestatie, maar als dat de graadmeter is zal je dezelfde wedstrijd 8 van de 10 keer verliezen en dus niet echt iets waar ik op zou baseren.

Degene die kampioen word is meestal degene die het meeste stabiel is. En als je kijkt naar het aantal doelpunten voor, het aantel doelpunten tegen en het totaal aantal punten. Dan is Ajax op het moment veel stabieler. Zeker als je ook nog bedenkt dat Ajax al wedstrijden zonder Fisscher, Milik, Bazoer, Younes, Klaassen, Riedewald, Dijks en Cillessen heeft moeten spelen en deze eigenlijk allemaal fuitend won. Ook de bank is blijkbaar heel sterk.

En een klein puntje, maar zeker wel het noemen waard. Ajax heeft de meeste lastige uitwedstrijden al gehad op PSV uit na.

8 december 2015 om 14:16

Bergkamp, serieus....
Je eerste alinea was goed en dan kan je nog over de conclusie twisten, maar het blijft een mening.. Ik vond tete in begin goed ballen, laatste weken lijkt hij niet boven het maaiveld uit te steken..

maar je 2e alinea slaat helemaal nergens op...
PSV heeft genoeg kansen gemist tegen United en had het wel 3-1 of 4-1 kunnen zijn. Maher die ballen verprutst en de Gea die fantastisch keepte.

Ajax is op het moment stabiel in de Eredivisie, maar in Europa zijn ze instabiel. PSV gloreert in Europa(god zij dank), maar in de Eredivisie is het om te huilen. Graafschap/willem II, dat soort wedstrijden mogen niet tot 6-3 of 2-2 komen. Vond dat ze het overigens tegen Vitesse beter deden, en de wedstrijd vakkundig dood speelden.
Mogelijk hebben ze daarin ook de weg omhoog gevonden.
Ik denk dat we vooral moeten kijken hoe 2e gedeelte van competitie zich ontpopt, waarin ik Feyenoord als outsider nog wel kansjes toedicht, maar dat Ajax & PSV de dienst gaan uitmaken.

8 december 2015 om 17:02

Fischer? Lestienne was dan beter bezig, die Fischer blijft een wild paard zonder rust en overzicht. Ik betwijfel of hij ooit zijn belofte, zal inlossen.

8 december 2015 om 17:35

Maar gaat het om individueel betere spelers? Nee toch? Het gaat om presteren in teamverband. De jaren met v Bommel en Strootman had psv ook verreweg het beste materiaal. We weten hoe dit is afgelopen.

8 december 2015 om 18:07

@blablabla

Tete is gewoon een onderdeel van de verdediging die met afstand de minste tegen treffers en kansen tegen krijgt. Dan hoef je niet boven de andere 3 uit te steken van de verdediging. Maar het laat wel gewoon zien dat je als een beest staat te verdedigen als team zijnde.

En PSV gloreert, voorlopig is PSV nog helemaal nergens. Pas als ze daadwerkelijk 2e worden heeft het wat opgebracht. En dan alsnog moet je het in perspectief zetten, tenslotte hebben ze de loting op een manier gekregen die eenmalig voorkwam waardoor ze in pot 1 zaten. Oftewel ze hebben veel tegenstanders kunnen ontlopen.

En aan het einde van het verhaal gaat het in dit topic over de eredivisie. En zoals je zelf zegt is het daar regelmatig om te huilen. Dat je het tegen Vitesse beter vond, ze waren veruit de zwakste ploeg op het veld.

8 december 2015 om 19:17

Sulejmanii zegt dus dit over Fischer nadat hij afgelopen weekend 2 keer scoorde en een assist afleverde.. Apart.

Je weet dat hij aan zijn beste seizoen bezig is toch? Fischer zit namelijk al bijvoorbeeld aan 7 goals in 13 wedstrijden in de competitie. Lestienne heeft er 1tje in 7.

De eerste helft was ook weer eens echt genieten van het spel. Dat is toch al weer even geleden. Ik heb altijd vertrouwen gehad in de Boer, al had hij de afgelopen maanden toch wat rare keuzes soms door vast te houden aan bepaalde spelers. Ergens haalt hij opnieuw zijn gelijk door opnieuw te presteren en de ploeg opnieuw weer aan het draaien te krijgen. Als Ajax de eerste helft tegen Heerenveen altijd kan laten zien fan worden ze fluitend kampioen. Laten weten hopen dat ze dit vast kunnen houden.

Het ziet er goed uit, mooi voetbal de laatste weken, nu de lijn doortrekken. Ajax barst van de kwaliteit en talent, als die zich nog verder ontwikkelen wordt het team alleen maar sterker.

Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, van de Beek, Klaassen, Sinkgraven, El Ghazi, Fischer, Cerny, Milik en Younes, allemaal spelers die nog veel beter kunnen worden dan ze al zijn. En potentie hebben. Gudelj kan ook nog stappen maken.

Nouri en Muric verwacht ik er ook snel bij, die passen perfect in het bovenste rijtje.

8 december 2015 om 13:08

Volgens mij kun je inderdaad erg mooi voetbal gaan spelen met deze spelers.... dit zou mijn voorkeur hebben waarbij Van Der Beek door Gudelje / Sinkgraven kan worden vervangen zonder teveel in te leveren. (gaat als jeugdspeler vast nog dips krijgen).

Verder zou je El Ghazi in de spits kunnen zetten om Cerny speelminuten te geven. Anders Milik in de spits met El Ghazi op de flanken. Ook zo kun je weer wisselen zonder teveel in te leveren.

Dan hebben we ook nog Younes voor de flanken en grote talenten in de A1 die ingepast kunnen worden in de tweede helft van het seizoen.

Cillissen
Tete
Veltman
Riedewald
v Dijk
Bazoer
Klaassen
vd Beek
Cerny
El Ghazi
Fischer
8 december 2015 om 13:23

Ligt er maar aan welke tegenstander je treft, ajax kan putten uit verschillende kwaliteiten op het middenveld. Tegen een Feyenoord zou ik Gudelj als eerst opschrijven, je weet dat er dan meer duels komen.

Wat vooral belangrijk is, is om te kijken naar de back up voor Dijks, daar moeten we kijken of Savastano of Warmerdam voldoet. Viergever vind ik echt een LCV en dat geldt ook voor Riedewald, kortom daar is het mager bezet.

8 december 2015 om 13:30

Cerny lijkt me een leuke pinch-hitter voorlopig. Milik liet afgelopen weekend ook weer leuke dingen zien dus ik vind dat hij gewoon moet blijven staan.

nats, Django is meer een middenvelder dus waarschijnlijk wordt het Savastano inderdaad.

8 december 2015 om 13:41

Fischer - Milik - Younes is denk ik de aanval die elkaar het beste aanvult met Klaassen op '10' erachter. Beste 3 voorop qua individuele kwaliteiten zijn Fischer - Milik - El Ghazi maar zal minder goed functioneren. Als een van je wingers in een mindere periode zit heb je altijd nog een meer dan goede vervanger klaarstaan.

8 december 2015 om 13:09

Het probleem bij Ajax vind ik altijd hoe de supporters (alle) eigen spelers de hemel in prijzen. Veltman nuttige verdediger in Nederland, wordt geen top. Younes, druk dribbelaartje, dertien in een dozijn speler. Dijks, prima back voor NL competitie, verder niet. Milik vind ik een mysterieus ventje. Die heeft wel potentie, maar moet er dan wel eens 20+ in schieten. Fischer, mooi weer spelertje, loopt al een hele tijd mee bij Ajax, maar is totaal geen dragende speler. Enige met wereldtop potentie zijn Tete, Bazoer en als hij flink blijft knokken Klaassen.

8 december 2015 om 13:21

De hemel in? Ik zeg alleen dat ze talent hebben en potentie en zich nog kunnen ontwikkelen.

Veltman is een meer dan nuttige verdediger, ja hij maakt wel fouten, maar bij ajax is het ook lastig achterin, je verdedigd met veel ruimte in je rug vaak 1 op 1. Hij speelt verder uitstekend.

Younes is wat we al jaren missen, iemand die gewoon zijn man uitspeelt, dat bij Robben lijkt ook altijd zo makkelijk, maar niemand die het kan verdedigen.

Ik denk dat alle genoemde spelers de top kunnen halen.

8 december 2015 om 13:54

Milik kan echt een geweldige spits worden denk ik, vormt laatste tijd een leuke driehoek met Klaassen en Fischer, scoort misschien net hetzelfde aantal doelpunten als De Jong maar zou hem voor geen andere eredivisiespits naast De Jong inwisselen. Als je ziet dat Milik na 11 basisplaatsen en 2 invalbeurten op 7 doelpunten en 6 assists zit in de eredivisie mag je niet klagen denk ik zo, zeker als je nagaat dat ongeveer 50%(!) van zijn keypasses een doelpunt worden en hij een goede wisselwerking met Fischer en Klaassen heeft en nogsteeds maar 21 is.

8 december 2015 om 15:51

Vind je, vind het wel meevallen. Zelfs europees vind ik het reuze mee vallen. De resultaten zijn heel erg pover, maar dat ligt meer aan de aanval dan aan de verdediging. Ik vind namelijk dat de kansen niet goed afgemaakt wordt. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de bekerwedstrijd tegen feyenoord, die verlies je, maar die had al voor de thee beslist moeten zijn.

Zo is Veltman zelfs een nuttige verdediger voor de subtop van Europa. Hij maakt zijn foutjes, maar daarom moet je er ook een pure mandekker naast zetten. Hij zal nooit de beste mandekker zijn, maar hij verzorgd wel het voetbal van achteruit. Zet daar een echte breker naast en je hebt een degelijk duo.

Dijks soort gelijk verhaal. Die haalt de engelse middenmoot wel. Niet heel spectaculair, maar gewoon een sobere back, met wat snelheid en een aardige voorzet. Ook heeft die zijn fysiek mee, moet alleen beter leren deze te gebruiken.

Milik is een typische twee spitsensysteem spits, maar jong genoeg dat er nog wel rek in zit en hij een aardige drie spitsensysteem spits kan worden.

Fisher heeft alles om het ver te schoppen, maar hij is er nog niet. Hij kan een aktie maken, heeft snelheid, kan een goal maken. Echter mist hij nu de rust, is hij te onstuimig en kiest hij zijn momenten niet altijd even goed. Kan het nog alle kanten mee op, zeker als je beseft dat die jongen een lange blessure achter de rug heeft.

Word eens keer tijd dat Ajax en PSV samen in de CL gaan voor het nederlands voetbal! Na deze avond lekker europees gaan overwinteren en mijn dag kan niet meer stuk. Langzamerhand doen Nederlandse clubs een stukje beter in Europese verband en volgend jaar nog beter hoop ik. Gewoon punten pakken en niet minder!

8 december 2015 om 13:10

Laat me niet lachen...PSV is op dit moment een verademing om naar te kijken. (Europees dan) maar de rest van de Nederlandse clubs zijn een lachertje...en laten we voor vanavond niet te vroeg juichen, want een verlos tegen die gekke Russen en je kan douchen... Wat Klaassen betreft: daar gaat het al fout. 10 a 20 jaar geleden zou hij nog onder de hoede genomen worden door types als een Stam of galasek.

8 december 2015 om 14:22

In de periodes van Stam en Galasek kon Ajax Europees ook weinig potten breken. Dan moet je toch echt helemaal terug naar 1997 en die ene uitschieter onder Koeman in 2004 (met een teruggekeerde Litmanen). Veelbelovend zag het er ook uit toen Davids terugkwam, totdat die in de voorbereiding zijn been brak. Daarna nooit meer het gevoel gehad dat ze internationaal echt door konden drukken tegen teams van naam.

8 december 2015 om 18:02

@hoppa100
Een verademing is een groot woord. Ik kijk wel heel rustig naar wedstrijden van psv in Europa. Tegen cska is de enige wedstrijd dat ik niet in slaap ben gevallen. Maar, dat had meer met de Russen dan PSV te maken. Nee, de resultaten zijn goed maar, voetballend stelt het weinig voor.

8 december 2015 om 13:36

Op zich zou het weer eens mogelijk moeten zijn dat er 2 Nederlandse clubs weer in de CL zijn nu de Uefa eindelijk eens meer solidair zijn tegenover de kleinere clubs.

Met de nieuwe pot indeling bijvoorbeeld lijkt het er ook op dat Gent gaat overwinteren dus de opzet lijkt geslaagd. Belgische clubs eindigden steevast op de laatste plaats hiervoor en nu gaat Gent waarschijnlijk overwinteren. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

Zo moeilijk is dat niet. Het gros is gebleven. Er zijn maar een paar weggegaan. Nu zolang mogelijk bij elkaar houden, paar gerichte aankopen en over 2 a 3 jaar doe je Europees weer mee. Degene die het verdienen een salaris boven het plafon en diegene die gekocht worden of zich moeten bewijzen niet. Verkoop je sterkhouders en je kan volgend jaar opnieuw beginnen. Je ziet het aan Psv. Vorig jaar fluitend kampioen. Paar spelers verkocht/ weggegaan en ze zijn een stuk minder stabiel

8 december 2015 om 13:07

Dat is een utopie helaas. Ik zie Cilessen en Klaassen na dit seizoen al op de nominatie staan om verkocht te worden, als ze zo blijven doorgaan. En volgend jaar zullen er weer andere spelers zijn die op de nominatie komen te staan. And so on and so on. Het is al heel wat dat ze een jaartje extra bij elkaar zijn gebleven.

8 december 2015 om 13:25

Cillessen ja, ook Schone en Serero kun je doorselecteren.

Nouri/andersen kunnen de plek van Serero overnemen. En Becker die van Schone. Verder kijken of Zivkovic klaar is voor back up als spits achter Milik. Ik zie verder niemand vertrekken of er moet een monsterlijk bedrag komen.

Al zou Klaassen vertrekken dan nog zou je zonder aankopen kunnen beschikken over: Van de Beek, Nouri, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Andersen.

8 december 2015 om 13:44

Ik weet niet of doorselecteren op Cilessen handig is. Onana zit wel erg ver van dat niveau af. Misschien een bod doen op Hahn?
Becker vind ik eerlijk gezegd niet goed genoeg voor Ajax, beter haalt Ajax een ervaren man als vervanger van Schone. Anders wordt de selectie wel erg jong .
Met Klaassen zal een belangrijke pion vertrekken, dat is wel enigszins op te vangen met eigen jeugd maar je gaat er voorlopig wel op achteruit.

8 december 2015 om 14:45

Waarom zou dit een utopie zijn? Straks 200 miljoen op de bank hebben en een *** elftal? We hebben geld zat, dus dat is geen reden meer. De spelers hebben allemaal meerderjarige contracten en je kan vragen wat je wil. Ik zou zo graag willen horen van Overmars dat hij hier een project van wil maken en dat hij er alles aan gaat doen om het bij elkaar te houden. Dat er bij dragende spelers alleen absolute hoofdprijzen betaald moet worden. 35-40 miljoen heb ik het dan over en met die waanzinnige prijzen van tegenwoordig is dat niet eens heel raar vind ik. Een Bazoer dat tot 2020 vastligt vind ik dat wel waard bijvoorbeeld.

8 december 2015 om 14:49

En wil ook nog bij aangeven dat Ajax wel extreem makkelijk altijd de spelers laat gaan en zich amper inzetten om de spelers langer te verbinden. En als de directie zich wel meer inzet moeten ze dit kenbaar maken in de media. Als ik bijvoorbeeld een FdB hoor praten dat spelers klaar zijn voor de volgende stap vraag ik mij altijd af of hij de zaakwaarnemer is van de speler of dat hij de belangen van Ajax behartigd. Volgens mij is hij de trainer van Ajax en moet hij spelers zolang mogelijk vasthouden en daar alles aandoen. Altijd maar meedenken met spelers is vervelend aan het worden. Depay blijft nog een jaartje langer bij PSV en speelt nu bij Man U ipv Spurs + dat hij PSV veel sterker maakte door 1 jaar langer te blijven. 1 jaar langer blijven kan een wereld van verschil zijn

8 december 2015 om 13:16

Gaat nooit gebeuren.. 1 jaar grotere clubs afwijzen zou kunnen, maar 2 jaar niet.
Een Tete en een Bazoer en een Klaassen en een Cillisen, hou je nog max 1,5 seizoen vast denk ik.
Als je Europees mee wilt doen, moet je iedereen houden en het volgend seizoen laten zien. Daarna zullen er sowieso belangrijke schakels wegvallen.

8 december 2015 om 13:38

Feelingood het zou voor Bazoer en Tete dan alsnog te jong zijn. 23 lijkt mij een ideale leeftijd om te vertrekken uit de Eredivisie dus ze hebben nog wel even.

8 december 2015 om 15:25

Nee, 23 lijkt mij te jong. 26 lijkt mij veel beter. Vroegah : p gingen spelers pas weg toen ze ouder waren. Dan kom je tenminste binnen als iemand. Cruijff vertrok ook pas toen hij 26 was en zo zijn er te veel voorbeelden die niet te vroeg zijn weggegaan en het daarna gemaakt hebben. En natuurlijk zijn er ook spelers vroeg weggegaan en hebben het daarna gemaakt, maar veeeeeeeel meer niet.
Toen wij nog wat betekende in Europa waren de gemiddelde leeftijden veel hoger. Nu ligt het rond de 21 a 22. Dat is gekkenwerk. We zijn doorgeslagen in Nederland met jeugd.

Moet wel zeggen dat wij geen schulden mogen hebben in Nederland en dat daardoor de concurrentie niet eerlijk is, maar wij kiezen liever voor een paar knaken dan een goed elftal.

8 december 2015 om 23:45

scrumptious,

ik denk niet dat er een ideale leeftijd is voor een speler om naar een grote buitenlandse competitie te trekken.. Je bent er klaar voor als je er klaar voor bent.. Als je 3 jaar in de eredivisie hebt gelopen en in je eerste jaar al 1 van de betere bent dan kun je voor je ontwikkeling beter wekelijks op een hoger niveau gaan spelen.

dvl. In je eerste regel zeg het allemaal al met 1 woord: Vroegah. Verschillen zijn nu te groot voor de toppers om te blijven hangen en alsnog stappen te kunnen maken. Het is helaas niet anders.

9 december 2015 om 18:08

Ja, maar ik vergelijk het altijd met Italië. Ook daar is de competitie ruk, lege tribunes etc. Lijkt mij geen pretje om daar elke keer naar de kelder van de serie A te moeten. Die gasten blijven alleen omdat ze genoeg centjes per jaar krijgen. En daarom pleit ik voor afschaf van het salaris plafon voor spelers die het verdienen. Niet gekocht of talenten. Spelers die het verdienen. Dan zal niemand ook zeuren. Haal het geld weg bij de top van de serie A en ze lopen allemaal weg. Gaat om centen, we hebben centen. Geef het ze dan ipv elke keer een talent te kopen voor tot 7 miljoen en hopen dat hij het haalt.

10 december 2015 om 10:45

Je bedoelt dus geloof ik dat je wilt dat de beste spelers langer blijven, door ze een beter salaris te bieden?

Ajax is de laatste jaren een winstgevend bedrijf. Maar daar moet je je niet op verkijken. Ajax maakt helemaal niet zulke gigantische winsten als ze geen Champions League spelen en geen spelers verkopen.

Stel je verkoopt een Daley Blind bijvoorbeeld niet aan Manu. Dan verdien je dus geen 17,5 miljoen. Hiervan haal je voor 5-7 miljoen een vervanger en de rest wordt gereserveerd. Het scheelt je dus dik 10 miljoen als je het niet doet. Maar als je Blind wilt houden en zijn salaris wilt verhogen, naar wat een Manu hem aanbied, dan mag je hem dus 5 miljoen gaan betalen. Echter heb je meer sterkhouders, dus dan gaan er dadelijk 4 of 5 man 5 miljoen verdienen. Dan ga je als Ajax zijnde dus al direct verlies draaien. En dan zit je over een paar jaar weer met een negatief eigen vermogen en moeten we weer saneren etc. Dat geld is er simpelweg niet. Je kunt niet opboksen tegen de Engelse, Duitse en Spaanse ploegen.
Jij hebt het over de Italiaanse, maar die tijd is wel geweest geloof ik. De goede spelers gaan voornamelijk naar Engeland, Spanje en Duitsland.

10 december 2015 om 12:59

Je hoeft ook niet op te boksen tegen ze met geld uitgeven aan transfers.
je hebt ze immers al zelf opgeleid. Dus je hoeft een Sinkgraven niet te kopen voor 7,5 miljoen + salaris voor 4 jaar. Dit zal zo'n 12 miljoen zijn na 4 jaar. Je kan dit geld beter besteden aan het verhogen van salarissen en contracten voor spelers die dit verdienen. Van dit geld kan je makkelijk 3 a 4 dragende krachten meer geld geven. Jij hebt het gelijk over 5 miljoen per persoon, maar dat is inderdaad te hoog. Op dat niveau kan je niet meedoen, maar wel op 3 miljoen. (3 miljoen x 4 spelers = 12 miljoen)
Hierdoor tekenen spelers 100% bij. Hierdoor zal je een veel beter elftal krijgen. Daardoor heb je meer kans om verder te komen in Europa. Het spel zal aanzienlijk beter zijn dan de afgelopen jaren en daardoor worden spelers meer waard waardoor je ze uiteindelijk voor veel meer zal verkopen. Het is een verantwoordelijke spiraal waarvoor je kan kiezen als club.

10 december 2015 om 13:25

En als er nu geen talentjes klaar staan?
Je vergeet overigens het effect van stijging.
Het is vreemd als bijvoorbeeld Klaassen en Cillissen 3 miljoen krijgen en Veltman en El Ghazi, "maar 1". Dat zorgt voor scheve gezichten binnen de selectie, dan willen die spelers natuurlijk ook omhoog.
Ik geef toe dat je verhaal goed in elkaar steekt, maar als dit echt zo gemakkelijk zou zijn als jij het schetst dan hadden ze dit toch allang gedaan denk je niet?
Het lijkt alsof Ajax nu heel veel geld binnensleept, maar in feite komen die winsten voornamelijk doordat ze Champions League gespeeld hebben. Salarisstijgingen van enkele miljoenen zullen zwaar drukken op de begroting, dus er kleeft toch ook gewoon een risico aan. Geen Champions League halen is dan verlies draaien en juist dat wil Ajax (overmars) niet meer. Dat hebben ze een periode terug een tijdje gedaan, en de financien gingen er zwaar aan. Daarnaast: Als je nooit spelers aantrekt en je het alleen met je eigen talenten zou doen, dan zou je eerste elftal lang niet zo goed zijn.

10 december 2015 om 13:44

Ze roepen al tientallen jaren dat ze niet afhankelijk willen zijn van Europees voetbal. Ik vind het meer een gebrek aan visie van de leiding. Vind dat je hier niet eens lef voor nodig hebt, want je bent niet afhankelijk van de champ l en je verdeeld het risico over meerdere spelers. En denk ook niet dat je scheve gezichten krijgt. Snap wat je bedoelt hoor, maar je moet
je wel hebben bewezen. Niet iedereen krijgt salaris verhoging. Met alle respect voor Veltman bijvoorbeeld, maar op dit moment komt hij niet in aanmerking om meer te verdienen dan het salaris plafon. Ik vind een El Gahzi/ Cillessen of Klaassen bijvoorbeeld wel de potentie hebben en bewijzen zich ook wekelijks. Zij hebben heus wel is een mindere pot of mindere fase, maar zij hebben zich bewezen een meerwaarde te zijn. Komt er een tijd dat Veltman zich zo ontwikkeld dat het een meerwaarde is, dan komt hij ook in aanmerking tot salarisverhoging.

Zo kan je de dragende krachten makkelijk aanwijzen. Hiervoor kan je criteria punten voor opstellen als dat nodig is, maar in mijn ogen is dat niet eens nodig. Een beetje voetbalverstand kan prima zien dat een Viergever het niet gaat halen ondanks de kansen, en dat bijvoorbeeld Fischer een veel grotere kans heeft om door te stoten. Stop je tijd, energie en geld dan in Fischer. De kans dat hij je terugbetaald is aanzienlijk.

10 december 2015 om 14:57

maar als je niet afhankelijk wilt zijn van Champions League inkomsten kun je dus simpelweg niet je salarissen gaan lopen te verhogen. Dan heb je ook meer opbrengsten nodig. Je kunt ook zeggen, we doen helemaal geen aankopen meer, maar dan vallen vaak gaten in de selectie, welke dan opgevuld moeten worden met spelers die er nog niet klaar voor zijn.
Een Klaassen kan niet elke wedstrijd spelen, als je dan geen Sinkgraven, Gudelj, en Serrero achter de hand hebt, wie moeten het dan gaan doen?

Al dat onterechte gezeur, eindelijk eens iets positiefs.
Daarnaast heeft de Boer ook eindelijk door dat Milik gewoon in de spits moet blijven staan.
Ik heb zin in de 2e seizoenshelft. Als we dit kunnen door bouwen en nog verbeteren en er ook aankomend seizoen geen dragende spelers weg gaan kan Ajax misschien ook op Europees niveau zich laten zien

Heel makkelijk.. Ik ben een erg grote fan van Bazoer en El Ghazi.. Maar zonder deze twee heren is de chemistry van het hele elftal wel een stuk hoger. Benieuwd hoe de basiself zich zal evolueren dit jaar. Bazoer en El Ghazi horen bij de beste 11 voetballers van de selectie, maar zitten ze ook bij de best eleven?

Zo jammer dat het Europees maar zo moeizaam gaat. Daar moet je als club en spelers je naam vestigen, uiteraard ondersteund met goed voetbal in de eredivisie.

Leuk die 3 thuiswedstrijden waarin ruim gewonnen werd, maar de uitwedstrijden tegen Vitesse en Zwolle zeggen mij veel meer. Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar de wedstrijd van zondag in de Galgenwaard. Als Ajax ook daar weet te winnen, is een kampioenschap goed mogelijk. Geen Europees voetbal na de winterstop (dat is wel zo goed als zeker). Daarnaast speelt Ajax eigenlijk altijd beter de tweede seizoenshelft. En het heeft ook al veel lastige uitwedstrijden gehad. Echter reken ik me nog niet rijk, gewoon wedstrijd voor wedstrijd en dan zullen we wel zien waar het eindigt.

Ajax overwintert waarschijnlijk niet in een bespottelijk eenvoudige poule, terwijl PSV overwintering in de CL tegen veel sterkere ploegen nog helemaal in eigen hand heeft. Aan de andere kant komt Ajax in Nederland constanter, makkelijker scorend voor dan PSV, al was de laatste in het onderlinge duel duidelijk de baas. Beiden vind ik ze wel evident sterker dan mijn Feyenoord. Ik denk toch dat Ajax kampioen wordt (ook door een iets rustiger programma waarschijnlijk), maar meer dan een kratje pils zou ik er niet om durven te verwedden. Daarvoor ligt het veel te dicht bij elkaar.

8 december 2015 om 14:57

Europees voetbal en eredivisie kan je niet met elkaar vergelijken. Ajax denk ik ook de meeste kansen omdat die al het zwaarste programma qua uitwedstrijden gehad hebben en desondanks nu bovenaan staan.

Ajax word niet kampioen,na de winterstop gaat het weer minder worden en die Klaasen denkt ook dat hij god is,slechte speler hoor,dat hij vaak scoort is omdat hij speeld tegen cambuur en die andere geweldige tegenstanders in de eredivisie.
tegen Feyenoord had hij geluk met zijn doelpunt 1-1
voor de rest niks..

Feyenoord of PSV word kampioen.

Fc Utrecht vs Ajax 3-1

Barazite 2x
Ayoub 1x
Fischer voor ajax

8 december 2015 om 15:32

Kun je ook even voor mij kijken wie er over 3 jaar kampioen wordt in belgië? Want je glazenbol werkt goed.

8 december 2015 om 15:57

wel erg moeten lacen om je reactie.klaasen denkt dat ie god is ...hahah als er 1 speler is die nuchter is.dat het geen wereld voetballer is oke maar wat een onzin kraam jij uit zeg haha

8 december 2015 om 16:41

Grappig hoor... Die vergelijkingen.. En Ajax zal waarschijnlijk kampioen worden omdat ze tegen de kleintjes winnen. Ik zou als Ajax supporter het toch wel zuur vinden dat ze nog geen enkele grote wedstrijd gewonnen hebben.. Ja of je moet Celtic een topteam vinden..

8 december 2015 om 16:52

Kan er niet echt van wakker liggen.ajax speelt beter voetbal dan de afgelopen jaren.er staan een paar leuke jonge frisse tieners te voetballen die het aller aardigst doen.weinig tegen doelpunten veel voor gescoord.ja dat het in europa niet veel is ach,je kan niet alles hebben.ajax kan niet mee met de financieen van europeese clubs.niks nieuws

8 december 2015 om 20:08

Je kan niet alles hebben.... Ja dat Ben je gauw uitgeluld...

Voor Ajax gaat het nu een periode goed in de Eredivisie (europees helaas niet en in de beker doen ze al niet meer mee). Echter kan dat ook zomaar weer omslaan.
Na drie ruime uitslagen in eigen huis tegen tegenstanders waar Ajax het qua geschiedenis altijd wel makkelijk heeft, is er nu wel overdreven veel hosanna in de hoofdstad.
Die lijstjes met meningen wie betere spelers heeft of wie een lastiger uit programma zeggen mij niet zoveel. Vorig seizoen verloor Ajax bijvoorbeeld nog uit bij de directe degradant Dordrecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren