Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Clubleiding Ajax solidair aan geweigerde supporters

Laatste update:

De clubleiding van Ajax heeft besloten om de wedstrijd tussen FC Utrecht en Ajax op 13 december niet te bezoeken. Ook familie en vrouwen van de spelers, leden van de kidsclub en geblesseerde en geschorste spelers zullen niet afreizen naar de Domstad. Ajax geeft via de officiële kanalen aan solidair te zijn met de fans, die niet welkom zijn bij de wedstrijd.

/

Ajax wil een signaal afgeven aan FC Utrecht, de gemeente Utrecht en de KNVB. De club liet eerder al weten zwaar teleurgesteld te zijn in het besluit om geen supporters toe te laten bij de wedstrijd. FC Utrecht kreeg een straf voor antisemitische spreekkoren en daardoor zijn de fans van Ajax niet welkom.

Edwin van der Sar heeft namens Ajax en brief naar de burgemeester van Utrecht gestuurd met de vraag om een gesprek. Dat gesprek vond donderdag plaats, maar Utrecht stond niet open voor de standpunten van Ajax om het duel toch af te werken met uitsupporters. Daarop besloot de directie van Ajax solidair te zijn aan de eigen fans.

Het besluit van de directie van Ajax is logisch

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is ook de 1e keer... Maar is dit t signaal wat je wil afgeven ?

3 december 2015 om 16:52

Ik snap het niet helemaal, waarom mogen de Utrecht supporters hier wel bij aanwezig dan? Als je bang bent voor ongeregeldheden dan toch helemaal zonder publiek? Waarom alleen de Ajax supporters niet ? En dan kwamen die spreekoren nog van Utrecht af ook. Niet serieus te nemen meer dit.

3 december 2015 om 16:58

Het zijn niet alleen de Utrecht supporters geweest maar dit terzijde. Dit is ook zeker geen verwijt.

Ik vind het ronduit belachelijk dat er uitsupporters worden geweerd en snap het standpunt van Edwin. Alleen of je hiermee een signaal afgeeft..

Zonder supporters geen voetbal!!

3 december 2015 om 17:28

Ik stond als Ajacied de vorige wedstrijd op de Bunnikside. Nu weet ik van mezelf dat ik slecht ben in het horen van liederen, maar ik heb de Ajax-supporters niks verkeerd horen roepen. Heb ze voornamelijk aanmoedigende liederen horen zingen i.t.t. de Utrecht supporters, die voornamelijk Ajax aan het uitjoelen was i.p.v. hun eigen team aan te moedigen.

3 december 2015 om 19:06

Grappenmaker, dan heb je het jaarlijkse traditionele Utrecht niet gehoord zeker?

3 december 2015 om 19:17

Ja en ik heb vaak genoeg naast het vak F en 410 gezeten, of naast het uitvak waar des tijds Ajax tijdelijk verbleef. Maar dan hoor je ook de ernstige dingen. En het lijkt mij sterk dat je op de bunnik zat/ of stond.

3 december 2015 om 19:50

Niet alleen de utrecht supporters? Het lijkt me niet dat ajacieden zichzelf gaan beledigen met antisemitische leuzen? dus ik snap niet precies wat je bedoelt.

Verder vind ik het een sterk standpunt van de directie, hiermee laat je zien het niet met de knvb en Utrecht eens te zijn en steun je je eigen achter ban.

4 december 2015 om 12:36

Ik kan je verzekeren dat ik op de Bunnikside stond. Ik was zelfs licht geïntimideerd door de supporters. Ik zeg alleen dat ik Ajax-supporters tijdens Utrecht-Ajax niet beledigend heb gehoord. Verder gaven de Utrecht-supporters waar ik mee was ook gewoon toe dat er veel over Ajax gezongen wordt.

3 december 2015 om 19:23

Utrecht en de Burgemeester gooien olie op het vuur. Volgend seizoen wanneer Ajax wel kan komen met supporters, word de sfeer alleen maar grimmiger. De supporters zullen het niet vergeten zijn.

Liever nu weer wel toelaten of min. 2000 supporters. Dat verzacht het voor het jaar erna.

Maar dit gaat echt fout aflopen. De supporters zullen die boete de volgende x voor lief nemen, zolang Ajax maar niet komt met zijn supporters.

Is ook gewoon onzin dat Ajax gestraft word voor het wangedrag van Utrecht supporters.

3 december 2015 om 23:06

Zucht..wat word Ajax toch altijd benadeeld.

5 december 2015 om 11:05

@joeri
/
In dit geval word Ajax toch ook benadeeld? Als jij een andere mening hebt hoor ik die graag met onderbouwing aub.

3 december 2015 om 17:11

Volgens mij begrijp jij zijn reactie niet

Het is en blijft belachelijk allemaal...

3 december 2015 om 18:36

Ze moeten de wedstrijd gewoon boycotten. Niet spelen daar, kijken hoe de knvb daar mee omgaat. Dat ze anti-ajax zijn in zeist is wel duidelijk, maar ajax hiervoor straffen gaat toch niet gebeuren.

Slijmballen! Dit doen ze nu even om de eigen supporters weer te paaien, nadat ze weerstand hebben gekregen uit die kringen vanwege het (omstreden) ontslag van Jonk..
Bijkomende bij de problemen die ze al enige tijd hadden, na het gedoe op de Toekomst toen met het door de politie laten verwijderen van supporters die zichzelf toegang hadden verschaft..

3 december 2015 om 16:54

Slijmballen? In Utrecht zal je bedoelen

3 december 2015 om 17:01

Het is ook nooit goed.

3 december 2015 om 17:15

MagicMike: Jij snapt het ook niet helemaal geloof ik.
Ajax is hier de benadeelde club door de nepsupporters uit de Bunnikside.
En ik zeg nepsupporters omdat elke supporter die dit soort dingen zingt gewoon een randdebiel is die het voetbal misbruikt om zijn zieke gedachten te botvieren.
Utrecht zou hier de club moeten zijn die gestraft wordt maar tegendeel is waar.

3 december 2015 om 20:01

Ik heb het over de directie van Ajax die zijn eigen supporters (ajax supporters dus) probeert te paaien..

3 december 2015 om 17:21

Ja met je eens mike. Vind het allemaal wat mager wat Ajax hier tegen gedaan heeft. Er had wel wat meer gedaan kunnen worden dan alleen solidair zijn "om zieltjes te winnen".

3 december 2015 om 18:50

Dat hebben ze dus oiok gedaan, een protest ingediend bij de Knvb en een gesprek aangevraagd met de burgemeester om te kijken of Ajax iets kon bijdrage zodat de supporters wel welkom waren. Toen dat allemaal niet hiepl, besloot men solidair te zijn met de supporters.

Keurig gedaan van Ajax dus.

3 december 2015 om 20:19

Misschien die kaarten aan de fanatiekste supporters geven. Kijken of Van Zaanen dat leuk vindt:-)
Maar ik vind alles weer zo laat. En wat is de maatregel die Ajax nu tegen Utrecht neemt bijvoorbeeld?
Ze hadden ook kunnen voorstellen de wedstrijd om te draaien. Dan had Utrecht nog maanden de tijd gehad om alles op orde te brengen. Maar dit is allemaal weer zo ja en amen

3 december 2015 om 23:29

De meest laffe is de KNVB die de mond vol heeft over fair play of racisme en het bestuur en de club Utrecht hier mee weg laat komen

4 december 2015 om 06:08

Ja mee eens. Die hebben de straf ten slootte uitgedeeld en staan toe dat FC Utrecht deze omzeilt

4 december 2015 om 12:53

@ hansje1969

Precies, het is ook niet veel meer dan goedkoop zieltjes proberen te winnen. Want waar was Ajax tegen de onterechte arrestaties en de daarop volgende stadion verboden, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als ik naar verschillende supporters sites kijk; trappen de meesten Ajacieden gelukkig niet in dit opzichtige charme offensief.

Kunnen de spelers ook niet gewoon solidair zijn dan!!

Ze moeten niet zo zeuren. Als Ajax supporters zo lief waren was er echt niets aan de hand geweest en gewoon welkom. En omdat ze zo lief zijn zijn ze ook altijd welkom in het centrum van hun eigen Amsterdam om hun kampioensschappen te vieren.

3 december 2015 om 16:55

Wel heel makkelijk verdiend dan he die 3 punten

3 december 2015 om 19:21

ach ook met uitsupporters is ajax de laatste jaren drie zekere punten

3 december 2015 om 16:59

Dat heeft hier echt helemaal niks mee te maken. En zeg jij maar niks, want het is vaker gezeik bij Utrecht dan bij Ajax.

3 december 2015 om 17:11

Schrijf jij nou maar niks. En kom is uit die gedachte.

5 december 2015 om 16:43

nou bij utrecht zijn er geen rellen zoals in de bekerfinale ,schotland ,amsterdam, milaan, en word er geen clubhuis van de tegenpartij vernield( fenerbache)
er is weleens een spreekkoortje bij utrecht maar dat gebeurd in elk stadion alleen word dat bij de ene club wel en de andere club niet bestraft.
en fcutrecht is ook nog eens overal welkom ajax niet meer in den haag rotterdam en utrecht maar dat ligt altijd aan de tegenpartij want die hebben zoveel haat na ajax toe ! misschien moet je eens in de spiegel kijken en als ajax zijnde een keer de hand in eigen boezem steken.
dus hoezo vaker gezeik bij utrecht kan je dat onderbouwen want bij utrecht gebeurd al tijden niets maar kom maar op met de voorbeelden.

3 december 2015 om 17:07

Maar zij gedragen zich ook niet, dus dan mogen wij dat ook!? Een beetje rare redenatie. Als je je misdraagt staat daar een straf op. Ajax- supporters mogen het kampioenschap niet in het centrum vieren als straf voor wangedrag. Wat doet Utrecht? Jullie moeten het vak leeg laten, maar neem gerust ergens anders in het stadion plek. Dat is toch geen straf?

3 december 2015 om 17:17

Neem aan dat die aso's uit Utrecht ook niet welkom zijn in de Arena!

3 december 2015 om 19:20

Jazeker. Maar wat bedoel je met Aso's uit Utrecht? Als ik als mede supporter van de FC ook al een aso bent, terwijl je mij niet eens kent, geef dit alweer het signaal af hoe de gemiddelde hiero reageert. En of ik dit jaar aanwezig ben in de Arena om de wedstrijd te bekijken.

3 december 2015 om 22:45

En jij bent slecht geïnformeerd want Utrecht zal geen uitsupporters meenemen naar de Arena.

Wat zou het dan lekker zijn als we daar met 0-3 winnen.

3 december 2015 om 17:21

Dat zou je met publiek ook lekker vinden toch?

3 december 2015 om 18:33

Lang geleden wel he?

Rare situatie. De afgelopen jaren waren de uitsupporters wél welkom, maar omdat de jongens van het vak dat "gestraft" wordt verspreid over het stadion gaan zitten, is het opeens een probleem. De Ajax supporters zitten in een vak waar ze niet uit kunnen, dus wat is nu precies het probleem? Zijn het dan de Ajaxsupporters die nergens heen kunnen, of een aantal supporters van Utrecht die zich waarschijnlijk niet in kunnen houden als ze dichterbij het uitvak zitten? Ik begrijp de frustratie aan Ajax kant. Heel vreemd verhaal...

3 december 2015 om 17:20

Klopt helemaal wat je zegt misschien zijn ze bang dat de bunnikside losers dan ook nog Utrechters in elkaar gaat beuken waar ik ze nog voor aan zie.
( elke supporter die het voetbal gebruikt om zijn zieke gedachten te botvieren moeten worden geweert uit elk stadion. )
Helaas is dat een utopie dus weer worden de mensen gestraft die er niets mee te maken hebben. (Dit keer)

3 december 2015 om 17:24

Naast dat het een rare situatie is, is het ook natuurlijk ook een vervelende situatie. In de eerste plaats omdat je ploeg niet gesteund wordt door supporters. Maar ook in de tweede plaats omdat je als Ajax zijnde totaal geen invloed kan uitoefenen op de situatie. Het bestuur van FC Utrecht lijkt dus (zeggen ze namelijk zelf) een blunder te hebben gemaakt door de supporters van de bunnikside toch toe te laten op andere plekken. Echter heb ik het vermoeden dat het gewoon een bewuste naaistreek is geweest.

Als FC Utrecht namelijk had gekozen om de supporters van de bunnikside niet toe te laten, hadden ze halfvolle tribunes gehad met een vol uitvak. Door deze naaistreek zitten naar alle waarschijnlijkheid de tribunes van FC Utrecht (op de bunnikside na dus) gewoon vol. De consequentie dat daardoor de burgemeester heeft moeten besluiten geen Ajax supporters toe te laten, is ook in het voordeel van FC Utrecht.

Aan de ene kant zou het bestuur van Ajax zich te goed moeten voelen om mee te doen aan dit soort onzin. Aan de andere kant zie ik graag dat het Ajax bestuur er ook alles aan gaat doen om geen Utrecht supporters in Amsterdam te laten komen. En dan het uitvak lekker vullen met Ajacieden.

3 december 2015 om 17:34

De meest vreemde situatie is inderdaad dat de supporters van de Bunnikside ergens anders kunnen zitten. Zo straf je ze alleen dat ze niet op hun plaats mogen zitten, nou poeh poeh.

5 december 2015 om 17:06

daar is niets vreemds aan hoor aangezien er niemand is die in staat van beschuldiging is gesteld en er ook niemand is veroordeeld dan is fcutrecht verplicht om die mensen andere plaatsen aan te bieden want 4500 man onterecht straffen kan niet in nederland en al helemaal niet omdat het er maar een stuk of 15 waren.
misschien kan je beter na de knvb kijken die deze belachelijke straf heeft uitgesproken want normaal speel je zonder publiek de eerstvolgende wedstrijd maar de knvb bedacht dat het wel leuk zou zijn om deze straf precies tegen ajax uit te voeren om van een rechtzaak van het cidi uit te komen in tegenstelling tot ajax zelf die een uitwedstrijd tegen amateurs niet mochten gaan voor de veel grotere en zwaardere rellen tijdens de bekerfinale.
dus omdat er gestraft word met twee maten in nederland heeft utrecht besloten dit aan te vechten bij de knvb die niet eens na het verweer van de club wilde luisteren en de filmpjes van andere clubs weigerde te bestaffen laat staan te bekijken terwijl in die stadions hetzelfde werd gezongen als in utrecht maar daar geen mediacircus van word gemaakt vandaar dat fcutrecht het zat was en voor de supporters andere plaatsen heeft geregeld dat de burgemeester nu zenuwachtig word kan de club niets aan doen want de club wilde wel ajaxsupporters toelaten.

Weer zo'n politieke actie om goodwill te kweken bij de fans, zo doorzichtig

Als je nou echt een statement wil maken, dan kom je gewoon helemaal niet opdagen voor de wedstrijd. Zonder aankondiging.

5 december 2015 om 17:10

ja doen man hoe dom kan je zijn dan krijg je een regelmentaire nederlaag van 3-0 en kunnen die weggegeven punten je club een kampioenschap kosten aan het eind vh seizoen

Te belachelijk voor worden!! Utrecht wordt gestraft voor het gedrag van de bunnikside. Plaatsen ze tussen de gewone supporters en om veiligheidsredenen moeten de Ajax supporters nu thuisblijven?? Jullie zitten fout utrecht 19. Heeft verder niks met Ajax supporters te maken maar die worden gestraft. Als de Knvb lef zou hebben moeten ze de wedstrijd in een leeg stadion spelen. En Ajax supporters zijn zeker geen lieverdjes maar daar gaat dit hele punt niet om. Weet je wel waar het overgaat eigenlijk, Nitwit

Snap de frustratie van de Ajax aanhang heel goed. Echter kan je niet een paar duizend man van de Bunnikside straffen voor iets wat door een stuk of 20/30 idioten is geroepen. Daarnaast is er niemand gepakt voor de walgelijke spreekkoren en heeft FC Utrecht de plicht om de seizoenskaart houders toegang te verlenen. Je bent pas schuldig (op persoonlijk niveau) tot het tegendeel bewezen is toch? Ergens snap ik de Burgemeester wel, in het verleden is er genoeg gebeurd (van zowel Utrecht als Ajax kant) waardoor de beste man het risico niet wil lopen dat er weer wat gebeurd. Maar nogmaals triest dat er geen Ajax supporters bij zijn dit jaar, die horen er zeker wel te zijn!

3 december 2015 om 17:20

Feit dat je die laffe burgemeester snapt, maakt je hele betoog in een klap ongeloofwaardig.

Dit is niks meer dan een laf opzetje tussen FC Utrecht en de gemeente. Gemeente was maar wat happig om het advies van de Supportersvereniging van FC Utrecht op te volgen.

3 december 2015 om 17:41

Als het een laf opzetje is, wat ik niet geloof, dan is het zeker triest. Ik vindt wel dat je mensen niet kunt straffen voor iets dat diegene niet gedaan heeft. Dat geldt dus voor zowel aan Utrecht als Ajax kant. Maar laten we wel wezen, in het verleden is er vaak zat wat gebeurd tijdens Utrecht - Ajax. Hierdoor begrijp ik wel dat de burgemeester het risico niet wil lopen, of ik het met zijn beslissing eens ben is een heel ander verhaal. Mijn standpunt is dat er Altijd uit-supporters aanwezig zouden moeten zijn!

3 december 2015 om 19:23

het feit dat jij het een laf opzetje vind maakt jou betoog ook niet echt geloofwaardig

3 december 2015 om 20:30

En vanaf heden vind ik dat Ajax helemaal geen meer uitwedstrijd mag bezichtigen in persoon. Wat jullie in Schotland hebben gedaan sloeg letterlijk helemaal nergens op. Triest gedrag en dan ook nog eens durven te wijzen naar andere clubs die iets fout doen in jullie ogen..? Zoals in Schotland, worden hier ook de daders eruit gepakt, nu was dit incident in Utr helaas niet van toepassing, dus vind ik dit de perfecte optie. Of vind je dat dankzij dit incident wat Jullie gedaan hebben in Schotland, dat jullie nog recht hebben op spreken van integriteit? Kom nou en kap eens met het simpel denken en het slachtoffertje spelen. Ik kan dit jaar al meer en erge incidenten opnoemen die van ajax kwamen en allemaal door de beugel kunnen, schijnbaar.

Offt: Ik vind het ook jammer dat hier niks te lezen is op de website van VZ, het gedrag van sommige ajax supporters en hun handelingen in Schotland.

4 december 2015 om 02:01

Santaclaus,

Wat wil je nu precies zeggen? De 4 "ajacieden" die opgepakt zijn zullen inderdaad geen stadion in Europa meer mogen bezoeken.

Maar wat is nu precies de vergelijking met dit topic? Of probeer je maar wat te provoceren?

5 december 2015 om 17:17

als jij gelooft dat het een opzetje tussen de burgemeester en de club is maak je jou betoog ook ongeloofwaardig want er is geen burgemeester die zich door welke club dan ook onder druk laat zetten

3 december 2015 om 17:27

En het slappe excuus van het waren er maar 20 of 30. Misschien 20 of 30 die niet meededen bedoelt hij denk ik. Dit is allemaal doorgestoken kaart - diidelijk

3 december 2015 om 18:54

Ja het is allemaal een doorgestoken kaart. Offt: Hoe gaat het eigenlijk met de zaak van het vernielen van de Fener club huis, dankzij de trouwe en eerlijke ajax fans? Of degene die Kramer allemaal doods en bedreigingen toe stuurden, via de mobiel. Hoe gaat het met die zaak? Grappig dat jullie ( ja jullie, het grotendeel van de ajax supporters hier op VZ) dit onderwerp zien alsof de wereld vergaat, althans dit gevoel krijg ik. Waarom is het zo moeilijk om de keuze die gemaakt is, te accepteren en verder te gaan met het leven? Daarnaast waren het ook maar een paar die het zongen, en niet 80% van de bunnik.

3 december 2015 om 20:26

Als ik door rood rijd, betaal jij dan mijn boete?
Dat is hetzelfde als wat hier aan de hand is. Lijkt me niet dat je er van alles bij hoeft te halen om iets dat krom is, recht te praten

3 december 2015 om 20:53

Als jij hieruit kan halen dat ik iets recht probeert te praten, dan ben jij een waarzegger. Ik probeer mijn of Utrecht gelijk niet te bewijzen. Ik betreur het net zo erg als jou dit incident.

Mooie opmerking over het rood rijden van je. Hoe jij dit beschrijft, zo handelen jullie naar mijn mening. Dus omdat een paar ajax supporters wat schandaligs doen in Schotland, mag heel de VK, Ajax fans verbieden tot op heden? Nee, ze halen de daders eruit en die worden gestraft. Nou weten we dat het hier niet het geval is, maar deze "supporters" aan onze zijde, flikken dit geen tweede keer. Dus al om al, het loopt zoals het loopt.

3 december 2015 om 21:23

Als Ajax supporters voor dit feit bij Celtic gestraft zouden worden, zou het toch ook een beetje raar zijn als dat zou betekenen dat de Celts daar de consequenties voor zouden moeten dragen. Precies wat hier gebeurt nu bij Utrecht Ajax.

Let wel, wat daar in het cafÄ— gebeurd is, keur ik massaal af. Maar staat hier los van.

3 december 2015 om 21:32

Ik vind het hier niet los van staan, indirect is het een kettingreactie. Het gaat om het idee dat jullie gelijk naar alle Utrechters kijken m.b.t dit incident. Ook hier zijn het maar tientallen die het verpest hebben voor de rest. Jullie hebben ook geen brave jongens in jullie club zitten, die de club een negatieve naam bezorgd. Dus moet nu heel ajax de dupe van zijn omdat er een paar het verpest hebben in het buitenland?

Ik weet wel dat vanaf nu de Celts beter preventief gaan handelen, mochten jullie ooit nog daar naartoe gaan.

3 december 2015 om 21:49

Als Ajax hiervoor gestraft wordt, moeten wij op de blaren zitten, ook al waren het er maar 40. En zou niet terecht zijn als Celtic supporters hiervoor moeten opdraaien toch? En soms is het zo dat de goede onder de kwade moeten lijden, maar het is te bezopen voor woorden dat de supporters van de andere club dit moeten dragen.
Ik hoop van harte weer eens tegen Celtic te spelen. Zijn fantastische gasten.
Dus nogmaals -ben benieuwd naar je verweer - het is te zot voor woorden dat Ajax supporters de straf van jullie uitzitten. Of het er nou 10, 20 of 200 waren. T was zo duidelijk hoorbaar, dus het waren er echt niet een handje vol wat jij steeds suggereert

3 december 2015 om 22:25

Nja, ik stond zelf op de bunnik toen schijnbaar een paar "supporters" dit zongen, echter heb ik hier niks van vernomen. Dus dat.

Nee ik geef je gelijk in de zin dat, mochten jullie in het algemeen gestraft worden, voor wat een paar supporters gedaan hebben dan zal dat inderdaad zuur zijn. Echter vind ik dit een onderwerp wat je niet kan vergelijken in de zin van (let op) kwetsende woorden roepen, of 2x poging tot doodslag (duidelijke slachtoffers, kunnen het wel meer zijn) creeren/vernieling .e.d. Wel geeft dit een signaal uit waaronder clubs voortaan jullie minder vrijheid geven met het reizen. Was het een toepassing dat Celtic nog bij jullie op bezoek moesten komen, dan kan ik het begrijpen dat Amsterdam de Celtic supporters weren, omdat er wellicht wraak in het spel kan zitten. Alles kan.

Nu is de gehele situatie wat er gaande tussen de wedstrijd Utr-Aja sowieso al overhyped. Als een straf zal je het niet moeten zien, wellicht als een ontneming. Dat Utrecht op deze manier heeft gehandeld is naar mijn mening correct. Zoals Utrecht het ziet. Hierdoor loopt Utrecht vooralsnog meer inkomen binnen en zal er minder op de veiligheid tijdens de wedstrijd zijn. Ook de straf die Utrecht kreeg van de Knvb sloeg nergens op, ook Utrecht heeft hierin gefaald. Laten we hopen dat het in de toekomst niet meer voorkomt.

3 december 2015 om 22:59

Oke we houden er over op. Maar ben het niet eens met je dat je begrijpt hoe Utrecht dit heeft opgelost. Ten eerste reizen de supporters van Ajax niet los (zie ook je vergelijking met wat je zegt als wanneer Celtic naar Amsterdam komt). Ten tweede had er gewoon indien nodig een strook leeg gehouden kunnen worden op de City Side en klaar is Klara. Vandaar dat ik het hierboven over een doorgestoken kaart heb. Ajax wilde daarnaast ook beveiliging of politie meesturen, maar Utrecht boycott alle mogelijkheden. En daar erger ik me kapot aan. Utrecht stond letterlijk in meewerkstage 0

4 december 2015 om 02:12

Hansje

Dat je uberhaubt de discussie wil aangaan met die gast. Wat jij zegt met het, door rood rijden, is perfect verwoord. Hij probeert recht te lullen wat krom is.

Moet Feyenoord dan ook maar FC Twente supporters gaan weren omdat er vorig jaar in de Kuip vuurwerk geluiden gemaakt werden?

Moet Ajax dan ook maar geen Celtic supporters meer accepteren in de toekomst, omdat er een paar "Ajacieden" zich daar misdragen hebben?


3 december 2015 om 17:38

20-30 man? Ik stond er tussen en dit waren geen 20 tot 30 man. Dit was zeker 2/3 van de Bunnikside.

3 december 2015 om 17:45

Dan ben ik vast doof, ik heb het tijdens de wedstrijd echt niet meegekregen en ook ik zit op de Bunnikside. Heb er zelf pas lucht van gekregen toen 1 van die idioten het beruchte filmpje online heeft gezet op Youtube. Club, Politie, Officials van de Knvb hebben het tijdens de wedstrijd zelf ook niet gehoord. Veranderd niets aan het feit dat deze dwazen individueel gestraft moeten worden en niet mensen die er niet aan mee hebben gedaan.

3 december 2015 om 18:07

Ik weet van mezelf dat ik erg slecht ben in liederen verstaan, maar ik stond letterlijk in het midden van de Bunnikside. Als Ajacied zijnde was ik behoorlijk geïntimideerd door het geluid/gezang.

3 december 2015 om 18:34

Ja tuurlijk Klene, houdt lekker jezelf voor de gek.

3 december 2015 om 19:24

ga ergens anders leugens vertellen man met je 2/3 vd bunnik en ook stond je er niet tussen

4 december 2015 om 12:42

Niet? Jij hebt mij niet gezien op de tribune zeker? Dat zal het zijn. Iedereen was zo naar het midden gekropen dat ik zelfs op de trappen moest blijven staan.

Het geluid dat geproduceerd werd, kwam in ieder geval over alsof 2/3 van de Bunnikside mee deed, laat ik het daar op houden

5 december 2015 om 17:19

nee ik heb je gelukkig niet gezien maar ik was er wel al 32 jaar iedere wedstrijd en het waren er niet meer dan 15 man dus lieg je hier gewoon

3 december 2015 om 18:05

Zoals je zelf zegt. Je kan niet een paar duizend man straffen voor iets wat een kleine groep doet. Wat gebeurt er nu? juist een paar duizend man worden benadeeld door dat de fans van de tegenstander zich niet kunnen gedragen. Dit is gewoon een vrijbrief om elke keer weer wat te scanderen, een straf krijgen van de Knvb en vervolgens die fans herverdelen en de supporters van de andere club weigeren. Het slaat echt kant nog wal. In en in triest wat hier gebeurd is en dat de Knvb dit gewoon toelaat.
Utrecht had heel gemakkelijk kunnen zeggen. Het hele vak komt er die wedstrijd gewoon simpelweg niet in. Kijken hoe vaak ze dit soort dingen dan blijven zingen. Nu lachen ze erom en flikken het volgende keer weer.

3 december 2015 om 18:25

Klopt, je hebt een punt. Denk echter dat dit moeilijk op te lossen is. Inderdaad kan je om deze redenen Ajax supporters niet weigeren, aan de andere kant kan je ook niet mensen van de Bunnikside straffen die niet aan deze walgelijke spreekkoren hebben meegedaan. Ik ben en blijf van mening dat je enkel diegene moet straffen die hebben meegedaan aan de walgelijke spreekkoren, dat soort figuren hoeven wat mij betreft nooit meer in een stadion te komen.

3 december 2015 om 19:12

We kunnen de rollen nu ook omdraaien. Wat de uitsupporters voor vernieling in Glasgow hebben aangericht ( en de Fenerclubhuis), vind het bestuur en de burgemeester het verstandiger als het tuig als Amsterdam ( want ja, we scheren lekker alles over een kant) niet naar Utrecht komt. Want preventief handelen is het best. Sorry maar ik deel je mening totaal niet. Ik vind het idioot hoe 20 a 30 mede supporters het voor 6000 man heeft verziekt. En ja, helaas is Utrecht zelf ook de dupe van. De beslissing is gemaakt, en leer diegene nou eens te accepteren.

3 december 2015 om 19:27

nee je moet fcutrecht er niet op aankijken maar de knvb met zijn belachelijke straf die hebben de strafregels even veranderd om onder een rechtzaak van de cidi af te zijn vandaar dat de tribunne zoals gebruikelijk tegen ajax leeg moet blijven ipv zoals gebruikelijk de volgende wedstrijd

Dan zullen ze er wel een leuk dagje uit van maken. Is toch ook prima. Van t merendeel van de voetballers in Nederland blijft vrouw en kinderen lekker thuis als manlief aan t ballen is.

Wat een hoop bullshit opmerkingen allemaal. Zijn de utrecht supporters nooit genaait als ze naar amsterdam gingen?? Vaak genoeg en zijn we even vergeten wat de supporters van ajax allemaal zongen over di tomasso en nesu??? Heeft vd Sar daar niks op te zeggen dan??
Lekker wegblijven en als de spelers dan ook nog weg blijven winnen we met 3-0

3 december 2015 om 19:06

Ja het heeft geen zin om de strijd aan te gaan met de Ajax supporters op VZ. Ondanks Dit bericht al weken oud is, lees ik nog steeds het zelfde van wat ik in het eerste bericht las. Voor mijn gevoel is het meer de sensatie heet houden. Zodat hun mede supporters meegaan in de sfeer en uiteindelijk uiten om daaruit een gevoel van haat te creeren voor onze mooi FC. Ik begrijp de frustratie van de Ajax supporters, maar ik vind het nu wel erg apart om te lezen dat ik telkens weer hetzelfde over en over lees. Dus, bespaar je de moeite, het heeft geen zin. Daarnaast zijn wij ook zo vaak bestraft voor situaties, maar ons hoor je er ook niet over.

3 december 2015 om 20:51

Is daar bewijs van (dat zingen over di tomasso en nesu), Ik geloof er nl niets van..

Goede zaak geen ajax supporters aanwezig, een week geleden nog schandalig gedragen in Glasgow, dat zooitje willen we niet in de Galgenwaard hebben, jammer alleen dat je daar niets van leest in de media. Alleen als Utreg, Ado en Feyenoord wat verkeerds doen, is de media er als de kippen bij.

3 december 2015 om 19:31

klopt feyenoord roma word nu nog over gepraat maar de poging tot moord met ijzeren staven op de kroegbaas in glascow hoor je niets over terwijl de kranten in het buitenland er vol van staan nou ik weet zeker als het utrecht supporters geweest waren in schotland dat de kranten er nu nog vol van stonden .
maar begrijp me niet verkeerd ik vind ook dat beide supportersgroepen bij de wedstrijd horen te zijn maar dat vind ik ook van het meten met twee maten in het voetbal.

4 december 2015 om 12:49

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar dat is een Europese kwestie en heeft niks met de KNVB te maken. Verder heeft natuurlijk de gemeente Utrecht dit besloten en niet FC Utrecht, daar kijk ik persoonlijk ook niet naar.

Wat ik vreemd vind is dat de supporters van de Bunnikside gewoon even elders mogen gaan zitten. Het hele vak zal niet meegedaan hebben, maar de 20 á 30 man die beweerd wordt is ook niet juist. Het geluid dat geproduceerd werd was simpelweg teveel voor 20 á 30 man.

5 december 2015 om 17:21

begrijp mij ook niet verkeerd maar omdat het niet onder de knvb valt mag je wel half europa afbreken als ik jou mag geloven

Blijft belachelijk, Utrecht krijgt straf en Ajax is de dupe. En de Knvb doet uiteraard niks.

Goede zaak, ik zou er nog bij toevoegen dat vertegenwoordigers van bv. de gemeente utrecht ook niet meer welkom zijn in de arena. Waarom? Nou omdat ze niks gedaan hebben, dat is zo ongeveer dezelfde reden als dat de ajax supporters er niet bij zijn.

Allemaal leuk en aardig als ze denken dat ze door zelf van die lieden te zingen ons daar weg moeten houden dan zijn ze ook niet welkom in Amsterdam

Het is overigens belacherlijk dat ze hier mee akkoord gaan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren