Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Misschien heeft Ajax wel de verkeerde ervaring gehaald'

Laatste update:

Slechts twee keer in de geschiedenis kreeg Ajax in de Eredivisie minder tegengoals om de oren na veertien wedstrijden: de seizoenen 1995/96 en 1997/98. Nu staat de teller op zeven tegendoelpunten; destijds werd de club uit Amsterdam maar viermaal gepasseerd. Ajax was toentertijd echter ook in Europa een team om rekening mee te houden en daar is de afgelopen jaren geen sprake meer van.

/

Co Adriaanse geeft dinsdag in het Algemeen Dagblad aan dat Nederlandse clubs zelden tot nooit op basis van techniek worden geklopt. "Het gaat om andere aspecten; tactiek, mentale kracht, atletisch vermogen. Als team worden de Nederlandse clubs geklopt. Dat moet je niet alleen bij de verdediging zoeken", zo stelt de trainer in ruste.

Volgens Michael Reiziger gaat het in Europa veel meer om kansberekening, spelen om door te gaan naar de volgende ronde. Dat leidt tot behoudend voetbal. "In Nederland spelen ploegen meer vrijuit. Dan is een goed resultaat sneller geboekt. En de nul dus ook makkelijker te verdedigen", verklaart de oud-verdediger van onder meer Ajax.

Ervaring speelt een belangrijke rol in kansberekening, maar spelers als Ricardo van Rhijn en John Heitinga vervullen een bijrol in Amsterdam. Reiziger zou het vreemd vinden om het in Europa ineens heel anders te doen dan in de Eredivisie en volgens Adriaanse heeft Ajax misschien 'de verkeerde ervaring' gehaald. "Als dat aspect Ajax in de Europa League verder had geholpen, had Frank de Boer zijn opstelling echt wel aangepast."

Denk jij dat Ajax dit seizoen de minste tegendoelpunten in de Eredivisie om de oren zal krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd dat achteraf gelul van die co adriaanse. Het enige wat die vent doet is open deuren intrappen en achteraf analyseren alsof ie het allemaal heeft uitgevonden. De man heeft een paar successen gehad en op basis daarvan hoort ie vooral zichzelf graag praten. Wat een vervelend figuur is dat toch.

1 december 2015 om 08:16

Haalt niet weg dat hij gelijk heeft, de spelers die Ajax nu heeft en waar men op leunt als "ervarings" spelers zijn gewoon niet de spelers die Ajax kunnen helpen, Heitinga en Schöne zijn namenlijk van hetzelfde niveau als de jongere spelers.

Ajax heeft echt spelers nodig zoals Poulsen, Källström of een Daniel Agger. Ik noem nu een paar Scandinavische spelers op want ik ken niet veel andere spelers op Heitinga na die Ajax nog kan (wil) betalen.

Spelers als Agger, Källström en Poulsen zijn gewoon nodig in grotere wedstrijden, ze houden de boel scherp en leren de jongere spelers om te leren van hun fouten. Jongere spelers wijzen elkaar daar niet op want ze maken zelf die fouten.

1 december 2015 om 08:23

Poulsen voegt niets toe en de andere 2 zijn onhaalbaar, Källström verdient teveel en Agger is terug naar zijn jeugdliefde gegaan. Noem eens haalbare namen

1 december 2015 om 08:31

Hij is natuurlijk ook geen scout, het gaat spelers van dat kaliber. Overigens vond/ vind ik Heitinga ook gewoon een logische keuze als het gaat om meer ervaring. Zelfde geld voor Schone. Enige nadeel (of voordeel) is dat de jeugdspelers voor die positie zich 'opeens' heel goed hebben ontwikkeld, waardoor hun kwaliteit gewoon een heel stuk ervaring kan compenseren.

Verder moet je je ook niet blind staren op die iets zouden moeten hebben met Ajax. Guardado, Moreno en De Jong hadden in principe ook niks met Psv. Zelfde geldt voor Pelle bij Feyenoord. Kijk gewoon eens wat breder en durf voor een ervaren kracht de portemonnee open te trekken. Het kost misschien wat, maar dan krijg je ook wat

1 december 2015 om 08:33

Dat geroep om Agger wat ik hier om de zoveel tijd zie langskomen. Die had zijn miljoenencontract ingeleverd bij liverpool, terwijl hij daar een basisplaats had, om bij Brondby zijn oude club in zijn thuisland aan de slag te gaan. Waarom zou die in godsnaam dan naar ajax willen?

1 december 2015 om 08:34

Op Agger na denk ik dat Källström gewoon haalbaar is en betaalbaar, die verdient niet zo heel veel bij Grasshoppers. Wellicht voor de verdediging een speler dan als Lars Jacobsen? hij is nog wel 36 maar speelt nog vrij fris.

ik wilde als spits wellicht Alexander Söderlund van Rosenborg nomineren.

1 december 2015 om 08:42

Hij speelde vorig jaar in Rusland met een dik miljoenen contract

1 december 2015 om 08:48

en nu speelt hij bij Grasshoppers Zurich... een club dat volgens mij minder budget heeft als Ajax Amsterdam dus ik geloof nooit dat hij daar 3 mil per jaar verdient.

1 december 2015 om 08:50

Voor de buitenstaander was Heitinga misschien een logische keuze (kun je ook al je twijfels over hebben, bankzitter bij Hertha) echter moet je toch als scouts wel in kunnen schatten of iemand het niveau nog aan kan.

1 december 2015 om 08:54

Misschien een rare gedachte, maar ik zou Joey van der Berg, zoals hij tegenwoordig staat te spelen, wel eens een jaartje bij Ajax willen zien spelen c/q uitproberen.
Op sommige vlakken komt hij wellicht tekort, maar met zijn fysiek, drive en inzet zou je zo'n type speler in bepaalde wedstrijden best kunnen gebruiken.
Hij laat de laatste tijd ook zien aardig inzicht te hebben in het spelletje met hier en daar een mooi steekballetje of balletje achter het standbeen.
Geen idee of hij het bij Ajax tactisch zou kunnen bijbenen of is het tempo hem te hoog, maar waarom niet eens zo'n Nederlandse jongen uitproberen, i.p.v. een weer een Skandinavische geroutineerde breker.

1 december 2015 om 09:00

Het stomme is dat ik spelers noem, zoals Kvist, Källström, Jacobsen, John-Arne Riise misschien?

die gewoon haalbaar en betaalbaar zijn voor clubs als Ajax maar ook Psv. Kvist speelt bij Kopenhagen, Riise bij Delhi, Källström bij Grasshoppers Zurich en Jacobsen bij een club uit Frankrijk die ook geen Europees speelt.

al deze spelers zijn gewoon toevoegingen door hun leeftijd, ervaring en de mogelijkheid de jongere spelers iets te leren.

je verdient geen miljoenen bij Grasshoppers of Delhi Dynamo of Kopenhagen - dat zijn geen miljardairs clubs en die clubs hebben een mindere marktwaarde dan Ajax.

maar kom dan gewoon met eigen voorbeelden van namen.

1 december 2015 om 09:43

@ shikamaru

Poulsen voegden echt wel iets toe bij Ajax, in de grote wedstrijden zowel nationaal als internationaal stond hij er wel. Nee; hij speelde niet foutloos, maar hij heeft er vaak voor gezorgd dat Ajax niet overlopen wanneer het nodig was om de beuk erin te gooien.

1 december 2015 om 09:46

Het gaat niet om leeftijd. Guardado was 28 maar had 100+ interlands. Ik denk dat Adriaanse bedoeld met de juiste ervaring om spelers te kopen die al wat meegemaakt hebben maar vooral atletisch vermogen en mentaal vermogen.

1 december 2015 om 09:48

Ach. Gewoon Nigel de Jong polsen. Die speelt niet bij Milan, kent de club en voegt echt wat toe. Een ervaren spits lijkt mij ook nodig maar dat ligt wat lastiger...want ervarwn spitsen die nog wat toevoegen cashen op dit moment allemaal....in de verdediging is wat ervaring nodig. Heitinga lijkt niet de juiste keuze te zijn geweest. Roel Brouwers wellicht? Wel al 34 maar een nuchtere kerel waar de jonkies veel can kunnen leren.

1 december 2015 om 09:59

Daar gat het ook mis @arnino,
Scouts zeggen ook nee niet doen maar Overmaers luistert niet naaar scouts

1 december 2015 om 10:30

@roafke

Nigel lijkt me inderdaad een goede keuze. Beetje hetzelfde type als Poulsen, no nonsense. Je levert aan voetbalkwaliteiten wat in maar krijgt er veel voor terug.

Toch moet er denk ik ook gekeken worden waar op het veld momenteel je zwakste positie is. Een de Jong zal waarschijnlijk ten koste van een Bazoer gaan, in dat opzicht dus wel zonde. Linksvoor lijkt op dit moment het slechtst bezet met een Fisher die hopenloos uit vorm is en een Younes die leuk speelt maar nog te weinig rendement.
Milik zien mensen ook als zwakke schakel, (Ik persoonlijk niet) daar zou je aan (de veel genoemde) Soriano kunnen denken of ik pleit voor Michu. Was bij Swansea een tijd onnavolgbaar, is blessure gevoelig maar dat is geen ramp als je ook een Milik hebt. Daarnaast is het een zeer goed meevoetballende spits, volgens mij wat Ajax zoekt.

1 december 2015 om 12:29

Als Co Adriaanse iets gevraagd wordt, dan kan hij het moeilijk negeren. Dit zijn de problemen bij alle Nederlandse clubs die Europees spelen. Misschien dat men na 100x wel een keer luistert. Of het nou naar Co'tje of een ander is.

Het is nog vroeg, maar ik kan het stuk van Reiziger totaal niet volgen. Als je vrijuit speelt is de kans op de nul houden groter???

1 december 2015 om 08:27

Ik begreep hier ook geen snars van. Hij lijkt zichzelf totaal tegen te spreken.

1 december 2015 om 08:39

Ik ook niet maar het zal wel. We komen er wel het heeft alleen even tijd nodig. En Frank en Overmars moeten geen voorspellingen doen als halve finale of beste selectie ooit.

1 december 2015 om 08:43

Wat Reiziger bedoeld is dat in de Eredivisie Ajax niet op een gelijk spelltje gaat spelen, maar voor de winst. In Europa spelen ze behoudender omdat ze niet willen verliezen, waardoor het ietwat krampachtiger wordt. Daardoor komt er meer druk op de verdediging en vallen daar vaker doelpunten uit.

Met kansberekeningen bedoeld hij dat men vooraf bepaald hoeveel punten ze moeten halen om door te gaan, en ze er vanuit gaan dat ze niet alles winnen. Er wordt niet vanuit gegaan dat ze bv eerste in de poule zullen worden. In de Eredivisie is dat juist andersom, ze willen eerste worden. Het verschil in beide competities is dan ook groter, in de Eredivisie speelt Ajax vrijuit, en ietwat onbevangen, dit in tegenstelling tot Europa, waar ze ietwat krampachtig spelen.

Altijd dat praten achteraf, kom dan met concrete voorbeelden en namen die haalbaar waren voor Ajax en waar we zeker van zijn dat het versterkingen waren

Ajax heeft gewoon veel te matige spelers gehaald die uiteindelijk weinig tot geen ervaring heeft om iets toe te voegen. Gudelj valt zwaar tegen, Younes scoort te weinig en El Ghazi geblesseerd. We hebben gewoon geluk dat we bovenaan staan maar Feyenoord en PSV zitten ons op de hielen en ik geloof niet echt dat we dit lang vol kunnen houden dat kan gewoon niet lang goed gaan. En we hebben nog een volledige 2de seizoenshelft. Wat boeit mij die winter titel laat Ajax eens kwaliteit inkopen of je gaat voor de bijl de rest van de competitie.

1 december 2015 om 08:20

Noem dan eens wat namen die realistisch zijn om deze winter te halen, Daarnaast is het onzin dat we dit niet lang vol kunnen houden want Ajax speelt op dit moment gewoon het makkelijkste voetbal in de Eredivisie en wint hun wedstrijden zonder moeite waar PSV en Feyenoord nog wel eens moeite hebben tegen de kleintjes. Daarnaast heeft Ajax ook al een een aantal wedstrijden gehad die voorgaande jaren garant stonden voor punt verlies dus dat gaat ook gewoon goed.

1 december 2015 om 08:29

Kim Källström (grasshoppers)
Daniel Agger (bröndby)
William Kvist (kopenhagen)
Christian Poulsen? (transfervrij)

haal er nog een echte spits bij zoals Alexander Söderlund (rosenborg)

de bovengenoemde oudjes zijn op wellicht Poulsen na echt nog wel bruikbaar.

1 december 2015 om 08:40

Van deze spelers zou alleen Kvist in de zomer haalbaar zijn geweest, maar doen moest hij zelf ook wel willen.
Källström had een miljoenen contract in Rusland vorig seizoen.
Agger heeft zijn miljoenen contract opgeofferd om naar Brondby te gaan zijn jeugdliefde en Poulsen geef je zelf al aan.

1 december 2015 om 08:54

Sorry dat ik het zeg.. maar deze spelers hadden nu ook niet in de basis gestaan. Noem mij ervaren spelers die wel iets extra's kunnen bieden. Ik vermoed dat die opties onbetaalbaar zijn.

1 december 2015 om 09:52

@ Filip

Er zijn genoeg clubs in Europe die over vergelijkbare middelen beschikken die daar wel in slagen.

Alleen dan moet je daar wel intensief voor scouten. Iets wat Overmars niet doet, iets wat hij zelf heeft toegegeven. Goed, als je al niet eens bereid bent om intensief te gaan scouten vindt je ook niets. Je zult dan ook iets meer (wat niet gelijk staat aan het uitgeven van onverantwoorde uitgaven) moeten betalen, want dat minimalitische van Ajax zet ook geen soda aan de dijk. Velen in Nederland roepen continue dat niets meer mogelijk is, maar zijn genoeg clubs die het tegendeel bewijzen.

1 december 2015 om 10:26

Inderdaad, als wij hier zo 5 spelers zouden kunnen noemen voor Ajax dan kun je het beroep scout ook wel opheffen. Het hele idee is juist dat de scouts met spelers komen waar wij nog nooit van gehoord hebben. Zeggen dat er niets meer kan is gewoon onzin. Om resultaat te bereiken zul je moeten zoeken.

1 december 2015 om 08:28

Gudelj valt zwaar tegen? Das ook overdreven. Had wat aanpassingsproblemen in het begin, maar begint zo langzamerhand steeds beter te spelen. Younes scoort te weinig? Moet hij er nu al 400 in hebben liggen dan? Het is een buitenspeler, geen topscoorder.

Geluk dat 'we' bovenaan staan. In de Eredivisie heeft Ajax tot dusver elk duel meer dan terecht gewonnen. Het geeft nauwelijks iets weg en creëert zelf - eindelijk - eens flink wat kansen met alle doelpunten als gevolg. Ze scoren het meeste van iedereen en krijgen het minste tegen van allemaal.

1 december 2015 om 09:39

Het heeft inderdaad weinig met geluk te maken dat Ajax bovenaan staat. Tegen de kleintjes en zelfs de subtoppers wordt er dit jaar heel makkelijk gewonnen.

Gudelj vind ik ook tegenvallen. Hij komt er nu weliswaar wat beter in, maar in topwedstrijden vind ik hem vrijwel elke keer ondermaats. Met name verdedigend en controlerend is hij heel erg zwak. Terwijl hij daar ook deels voor is gehaald. Misschien ligt dat dus eerder aan de technische staf dan aan Gudelj zelf. Voor de rol die hij krijgt bij Ajax vind ik hem nu nog niet geschikt. Wanneer iedereen fit is zou ik liever een middenveld met Bazoer, van de Beek/sinkgraven en Klaassen.

1 december 2015 om 10:10

Ik denk ook dat er richting het einde van dit seizoen vdbeek steeds meer gat spelen.
En ala het gelijk van Jonk, Gudelj en Sinkgraven beide overbodige aankopen.
Kosten samen ruim 15 miljoen en spelen straks beide niet, Anderson komt ook nog terug, en Nouri en die Frenkie de jong komen er ook aan.

1 december 2015 om 09:16

Younes scoort misschien te weinig, maar hij is op dit moment de enige speler die wat creativiteit brengt in de selectie.

1 december 2015 om 11:24

Pranjic? Weet niet hoe hij het momenteel doet, maar volgens mij wordt hij verhuurd. Djuricic speelt ook vrij weinig, maar echt ervaring voegt hij niet toe. Wellicht dat Boussoufa wel weer naar Nederland wil, alleen moet hij wel heel veel inleveren.

Tja Ajax is enorm naïef in Europa. Willen altijd hun eigen spelletje spelen. Hoewel dat valt te benijden, is het in veel gevallen ook enorm dom. Hoeveel tegendoelpunten heeft Ajax in Europa al niet geïncasseerd door een snelle counter.... Telkens weer dezelfde fouten, telkens weer dezelfde naïviteit. Tegen ploegen als een Celtic, Molde, Rapid Wien en Jablonec dit seizoen is het telkens hetzelfde riedeltje. Het zijn ploegen die absoluut niet kunnen voetballen en dat ook maar al te graag zo hebben, zodat ze toe kunnen slaan in de counter. Ajax speelt ze in de kaart en geeft ze precies wat ze willen.

Ajax wat mij betreft vaker een voorbeeld nemen aan Psv. Dan maar wat lelijker spelen, als je daardoor de punten wél haalt ben ik al een stuk meer tevreden.

1 december 2015 om 09:52

Precies dit!

Het spel dat Ajax wil spelen werkt in de competitie goed, vooral dit seizoen. We blijven maar winnen dus in dat opzicht hoor je me niet klagen.

In Europa echter, moeten we niet naïef gaan worden en denken dat we het wel redden met ons aanvallende spel. Het is al meerdere jaren gebleken dat dat gewoon niet werkt. In het spel dat Ajax speelt worden regelmatig wat foutjes gemaakt die in competitieverband niet zovaak worden afgestraft, in Europees verband des te harder. Want het is natuurlijk geen toeval meer dat we van de 'mindere clubs' vaak verliezen of gelijkspelen.

Als ik De Boer was zou ik mijn tactiek daar toch op aanpassen na vele teleurstellingen tegen op papier mindere clubs.

Ajax leunt op de eigen jeugdopleiding en daar komen ook wel aardige talenten uit voort.. echter het niveau Kieft, van Basten, Bergkamp, Kluivert, Davids, Seedorf en types zoals Cruiyff krijg je niet vaak.
In dat opzicht kunnen ze een beter voorbeeld nemen aan Feyenoord en PSV (in kleinere maten). Die stellen ook eigen jeugd op met een gezonde mix aan goede/oudere spelers die op hun beurt de jonkies weer beter en professioneler maken!
Tevens scout Ajax niet "goed" genoeg in de eigen competitie: een speler zoals Pröpper is 10x beter dan een Sinkgraven en Gudelj. Maar goed de miskopen van Ajax de afgelopen 15 jaar is een hele andere discussie

1 december 2015 om 12:23

Ik denk dat het andersom is, Feyenoord en PSV moeten een voorbeeld aan Ajax nemen. Eigenlijk liever niet want we varen een prima koers. Bij zowel PSV als Feyenoord breekt er nauwelijks meer iets door, terwijl ajax de doorgebroken toptalenten niet meer op een hand kan tellen.

Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi, van de Beek, Cerny. Psv: Hendrix Vooruit: Bergwijn? Feyenoord: Karsdorp en Nieuwkoop.

Ajax wou Propper al veel eerder halen, met Klaassen en van de Beek hebben we hem niet nodig.

1 december 2015 om 12:34

Ajax zwemt nu inderdaad in de aankomende talenten maar Feyenoord heeft de afgelopen jaren ook een vloedgolf gehad: Mulder, De Vrij, Martins Indi, Kongolo, Clasie (gekocht maar El Ghazi net zo), Vilhena, Boetius, Karsdorp, Nieuwkoop, Te Vrede, van Beek.

Psv: Willems, Brenet, Zoet, Hendrix, Bergwijn, Locadia

mijn punt was meer dat bij PSV jongens zoals Guardado, De Jong, Moreno in mindere mate en bij Feyenoord: Kuyt, Ahmadi, Vermeer rondlopen die de jonkies op sleeptouw nemen en bij Ajax jongens zoals Schöne en Heitinga dit niet doen

1 december 2015 om 15:13

Klopt, maar het verschil is, bij Feyenoorden PSV was het gewoon noodzaak omdat men financiele problemen had. Kortom iets meer toevallig, wat niet wegneemt dat de opleidingen goed blijken te zijn. Depay vergeet je overigens.

Bij Ajax is er geld zat, maar wordt er heel bewust voor de jeugd gekozen. Nu er bij Feyenoord en PSV weer geld is lijkt er ook een andere trend te zijn, zeker bij Feyenoord wordt er heel veel gekocht en PSV ook in iets mindere mate.

Ik denk dat Ajax die ervaring nog te duur vind. Moreno had Riedewald enorm in de weggezeten dit jaar en met Viergever hebben we al een prima back up (ja die is van minder niveau dan Moreno).

1 december 2015 om 16:05

Ja en dan totaal kansloos Europa in met een kleuterelftal? Sorry, maar daar zitten ze in Eindhoven dus echt totaal niet op te wachten.

Als je bij Ajax Bazoer en El Ghazi meerekent dan bij Psv ook: Brenet, Willems en Locadia. Lekker selectief. Ik vind Brenet geen topper, maar El Ghazi ook absoluut niet. Heft elkaar mooi op.

1 december 2015 om 23:43

Net zo kansloos als PSV nu ook weer is, ja ze kunnen zich kwalificeren maar hebben nog steeds niet meer punten gehaald dan ajax de afgelopen jaren deed, terwijl ze wel in pot 1 zaten. En ook allemaal haalbare tegenstanders hebben geloot.

Bij Ajax speelt er meer jeugd, klaar uit.

Tsja, wat is ervaring. Juist de jonkies Tete en Bazoer zijn de beste spelers van dit elftal. Dus ervaring zegt niet alles. Met Cillessen, Veltman, Gudelj en Klaassen staat er ondanks hun redelijk jeugdige leeftijd al behoorlijk wat ervaring. Daarnaast kun je nog beschikken over Heitinga - Schöne en Van Rhijn.

Achterin heeft Ajax het goed voor elkaar dit seizoen. Ze hebben de beste keeper van de Eredivisie. En verder is de achterhoede erg compleet; Tete (duelkracht + snelheid) - Veltman (kopkracht) - Riedewald (voetballend vermogen) - Dijks (power + rushes)

De problemen dienen zich met name voorin. El Ghazi is nu geblesseerd Dus heb je nu 2 matige vleugelspelers, die telkens naar binnen komen. En een spits die geen aanspeelpunt is en die de technische finesse mist. Als die 3 posities beter bezet zouden zijn, dan had Ajax Europees zeker een rol gespeeld.

1 december 2015 om 10:16

Een goede ajaxspits zou Marcus Berg zijn. Nu spelend bij Panathinaikos. Scoort makkelijk, zoekt altijd goed positie. Was bij Groningen ook goed bezig. Alleen bij psv niet gelukt door blessures en n apart spelsysteem destijds.

Veel van de aankopen zijn gewoon lachwekkend. Dat er bijna alleen maar jeugd in de basis staat geeft direct het failliet van de scouting aan. Het is namelijk niet zo dat Ajax veel minder spelers koopt dan Psv of Feyenoord.

1 december 2015 om 09:40

onzin, overal worden er spelers gekocht die niet zo uit de verf komen als gehoopt, je kan niet altijd op voorhand weten wat wel of niet gaat slagen. Ajax staat bekend om met jeugdspelers te spelen, en als ze goed genoeg zijn waarom niet? niet elke aankoop uit het buitenland verdient (meteen) een basis plaats. Younes en Gudelj zijn ook gehaald afgelopen zomer en blijken toch al behoorlijke aanwinsten te zijn, Heitinga is niet gehaald voor de basis maar voor in de kleedkamer, je kan alleen je bedenkingen hebben bij Sanogo. voor de rest zijn de aankopen toch zeker niet ''lachwekkend'' te noemen. Sinkgraven is nog zo jong maar barst van het talent, daar zullen we geduld mee moeten hebben.

1 december 2015 om 10:22

Je maakt mij niet wijs dat Sinkgraven gekocht is voor dat bedrag om hem heel rustig te gaan brengen, aangezien er op zijn positie ook gewoon jeugd rondloopt. Sanogo kan er niks van, Vd Hoorn was een lachwekkende aankoop en Gudelj zie ik nog niet als een behoorlijke aanwinst. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder.

Als die jeugdspelers goed genoeg zijn, waarom doe je die aankopen dan? Dat is juist mijn hele punt. Er zit gewoon totaal geen idee achter. Er worden spelers gekocht die op de bank belanden door jeugd die gewoon beter is. Daarna zeggen dat ze ''voor de bank'' gekocht zijn kan iedereen. Dat is veel te makkelijk.

1 december 2015 om 12:15

Gewoon rustig brengen, we hebben gewoon 22 miljoen winst gedraaid ondanks de 7,5 miljoen voor hem en 6 voor Gudelj. Blind ging weg voor 16, daarvan is een groot deel geherinvesteerd.

Je doet de aankopen omdat je specifieke kwaliteiten nodig hebt en om een brede selectie te hebben. Alles moet dubbel bezet zijn.

1 december 2015 om 12:48

Welke specifieke kwaliteiten heeft Sinkgraven, die nog niet binnen Ajax rondliepen? Ik zie ze niet hoor. Het bijzondere aan Gudelj is me ook nog niet opgevallen. Begrijp me niet verkeerd, het zijn allebei geen slechte spelers. Maar voor die bedragen vind ik ze erg tegenvallen.

1 december 2015 om 15:16

Creativiteit en actie vanuit het middenveld, dat voegt Sinkgraven toe. Wat Gudelj toevoegt is overduidelijk, duelkracht, mentaliteit (professional) en heeft een uitstekend afschandschot en lange trap, wat we niet in overvloed hebben. Ook is zijn waarde bij dode spelmomenten groot, corners zijn sinds zijn komst een wapen van ajax.

1 december 2015 om 12:12

Het failliet van de scouting: Bazoer, Cerny, Fischer, El Ghazi.... Ooh of toch niet, ik zeg regeren is vooruit zien. Dat doet Ajax ook weer met Andersen, Zivkovic, Muric, Frenkie de Jong, Dolberg en Antonucci. Die kunnen ook nog zeer waardevol worden.

Milik, Dijks, Gudelj en Younes doen het prima. Sinkgraven ok, is afwachten, groot talent.

Ajax koopt veel minder, de basis van PSV is 15 miljoen duurder. Jeugd in de basis is het hele doel van Ajax, zou raar zijn als dat ons failliet zou zijn. Sterker nog het levert veel geld op.

1 december 2015 om 12:45

Scouting voor de basis gaat dit stuk toch over? Die scouting is gewoon waardeloos.

Over de rest hebben we een structureel meningsverschil, daar hoef ik niet weer een heel betoog over te typen. Maar goed, klein stukje omdat ik het niet kan laten: Spelers die jij nu al als prima bestempeld, hebben mij nog helemaal niet zo overtuigd. Je bent in mijn optiek veel te snel tevreden. Daarnaast vergeet jij in je berekening ook vaak dat Ajax in verhouding ontzettend veel geld betaalt voor jongen talenten. Wat denk je ook van een Boilesen die nu gewoon de deur uit wandelt? Ook die was niet gratis.

Je haalt daarbij nog iets door elkaar. De aankoopbedragen en het aantal gekochte spelers gooi jij op een hoop. Dat is niet juist. Mijn stelling is dat Ajax even veel aankopen doet als Psv en Feyenoord. Dat ze goedkoper zijn is irrelevant.

De beste jeugdspelers wegkopen bij andere clubs vind ik ook niet zo heel erg knap gescout overigens.

1 december 2015 om 15:21

Wij hoeven niet zoveel te scouten, de scouting is prima.

Er is een snelle linksback gehaald die voor de rest ook prima mee kan met Dijks, Duelkracht en power op het middenveld met Gudelj een extra buitenspeler omdat we daar mager bezet waren met Younes, ervaring met Heitinga en een stormram in de vorm van Sanogo.

De verhouding dat ajax ontzettend veel betaald? Nou volgens mij is die verhouding prima, Bazoer is al meer dan 20.000.000 waard terwijl die voor 50.000 is gehaald. Zitten ook miskleunen tussen maar dan is het verlies juist minimaal, een keer een half miljoen hooguit, waarna je nog wel wat doorverkooppercentages onvangt.

De prijs is anders wel degelijk relevant. En de beste jeugdspelers halen is juist goede scouting, vergt iets meer inzicht dan een Gudelj of Moreno halen, daarvan weet je wel dat hij van waarde kan zijn.

1 december 2015 om 15:50

waarom zou hij ze niet prima mogen vinden? jij springt ook bij elk psv topic uit je vel over hoe goed de aankopen van psv wel niet zijn..

sorry hoor maar guadrado en moreno vallen naar mijn mening totaal niet onder de ooh zo goede scouting, in tegendeel, dat zijn zekerheidjes waar totaal geen risico aan vast zit. moreno is dankzij AZ in nederland altijd in beeld gebleven en Guadrado heeft een zeer goed WK gespeeld wat een blinde nog wel kon zien dat hij een balletje kon trappen en iets speciaals met zich mee nam, speelde niet voor niets bij Valencia. dat ter zijde, lestienne en pereiro zijn ook nieuwe aankopen maar spelen naar mijn mening ook niet overtuigend, lestienne schoot de 1 naar de ander de tribunes in en was in balbezit veels te gehaast. pereiro is gevaarlijk aan de bal maar is nou ook niet bepaald een speler waar je u tegen zegt, al met al, heel leuk en aardig jou mening waar je je negatief over kan uitlaten hoe waardeloos het alemaal wel niet is, bij je eigen club is het ook niet alemaal even pover.

1 december 2015 om 16:00

Die ervaring heeft zich goed uitbetaald in Europa.. Die Sanogo kan gewoon helemaal niks, daar kun je toch wel eerlijk over zijn?

De beste jeugdspelers bij andere clubs ophalen is totaal niet knap. Je koopt er gewoon 20, er vallen er een stuk of 10 af en met de rest ga je pronken dat je ze hebt opgeleid. Van bijvoorbeeld Bazoer is al vanaf zijn geboorte bekend dat hij heel goed zou worden.

1 december 2015 om 16:02

Dan zou ik toch eens wat beter gaan lezen. Ik ben namelijk altijd kritisch als er slechte dingen gebeuren. Heb Brenet, Maher en Narsingh nooit gespaard.

Je hele verhaal werd lachwekkend toen je over Pereiro begon. Sorry, maar ik kan je gewoon niet serieus nemen. Iedereen is positief over Pereiro en jij vind het niks, lol!

1 december 2015 om 16:32

wie moet er hier nou niet serieus genomen worden? je moet is je reacties terug gaan lezen, en dan heb ik het alleen over dit onderwerp.. dat is pas lachwekkend.

''het hele idee is juist dat de scouts met spelers komen waar wij nog nooit van gehoord hebben.''

je spreekt jezelf nogal tegen namelijk als je naar je eigen clubbeleid kijkt..

omdat ik zeg dat het geen speler is waar je u tegen zegt, is mijn verhaal waardeloos? dat zegt meer iets over jou en je clubvoorkeur. iedereen versta ik onder jou vriendjes en psv supporters, je ziet mij nergens zeggen dat hij slecht is, maar hij wordt nogal van de toren geblazen omdat die 2x tegen ajax scoort (waarvan hij er 1 lucky de bal mee krijgt), er dus ook een prima stempel op gegeven wordt terwijl die verder niks speciaals heeft laten zien. je weet het namelijk nogal goed in je eigen clubvoordeel te praten en ander af te zeiken.

"ervaring speelt een belangrijke rol in kansberekening" Wat een vreemde zin, haha.

Ajax heeft teveel vrijblijvende spelers, zoals Sinkgraven. Die zijn nuttig als er een paar mannen in het veld lopen, die hem wat discipline bijbrengen. Maar als spelers als Sinkgraven de kar moeten trekken, dan is het inderdaad niet vreemd dat je op je bek gaat in Europa.

Ik zie graag een speler als Maxwell naar Ajax komen. Maxwell houdt van Ajax en bovendien kan hij een nog op een hoog niveau voetballen, met alle respect voor Johnny. Dijks vind ik oke, maar moet nog veel leren en als ik kijk naar zijn postuur en snelheid zou ik eerder een lcv van hem maken.

1 december 2015 om 12:07

Die vraagt 4 miljoen salaris, kortom omhaalbaar. Waarom zou hij wegwillen bij Psg?

Co Adraainse geeft een mening, maar wat heeft een foto van de Boer daar mee te maken? Net of de Boer daar verantwoordelijk voor is.

Wat het probleem bij Ajax is op dit moment is dat ze alleen maar talenten willen aankopen die een paar leuke wedstrijden spelen in de hoop dat ze door groeien en vroeg kopen zodat ze nog relatief goedkoop zijn. Maar als je dan achteraf de lijstjes gaat opstellen is het gewoon duurkoop. Wat Ajax moet doen is gewoon elke keer de spelers die echt de subtop in Nederland ontgroeit zijn en die aankopen, wat PSV bv vorige seizoenen gedaan heeft met een Strootman en Mertens. Het kost dan meer maar je hebt er dan meteen wat aan en je hoeft een type als Sinkgraven of Zivkovic niet eerst 2 jaar aan te laten modderen voordat ze misschien iets toevoegen.

Ajax zou zich op de gevestigde namen moeten focussen net zoals een Bayern de toppers van de subtop in Duitsland vaak koopt.

En je kan lang niet alles uit Nederland halen maar dat kan je aanvullen met een goede mix van jeugd of aankopen vanuit het buitenland. Het is leuk die gedachte van 11 zelf opgeleiden spelers maar zolang daar geen regels voor zijn ga je het daar nooit mee redden in Europa.

1 december 2015 om 12:04

Kom maar net dat lijstje, zal je helpen. Fischer, Bazoer, Cerny, El Ghazi.

Cillessen heeft ook 3 miljoen gekost. Gudelj, 6. Milik is een afvaller van topclub Bayern Leverkusen, Younes van Gladbach ook prima. Ajax hoeft niet zoveel van de subtop te kopen omdat we beter opleiden dan Psv. Een Sinkgraven een keer, Gudelj dan is het prima.

Het basiselftal van PSV heeft 15 miljoen meer gekost en is niet beter, bovendien heeft de basis van Ajax meer fin. waarde. Kortom wie moet wie volgen?

Als je het hebt de aspecten die Adriaanse noemt, zeg ik: Gudelj. Athleet, fysiek en mentaal sterk, beschikt over een goede lange pas, goed afstandschot en met zijn dode spelmomenten heeft hij ajax al veel punten bezorgd.

Ik zou ook liever Huntelaar zien, maar dat soort spelers haal je niet voor 1 miljoen met 6 potjes kunstgras. Kortom Ajax kan dit soort spelers (nog) niet betalen.

1 december 2015 om 12:34

Ik ben het met je eens in al jouw posts op dit onderwerp. Ervaring kopen is niet zo eenvoudig. PSV heeft veel geld uitgegeven aan spelers die het net niet redden in het buitenland, relatief duur zijn en weinig transferwaarde overhouden want ze worden te oud voor de Europese subtop maar ze zijn wel waardevol in de Nederlandse competitie. Ajax wil de lat altijd hoger leggen, Die gaan niet voor dit soort spelers. Daarbij willen ze zich ook niet in de vingers snijden aan spelers met rare eigenaars-constructies, ook heel begrijpelijk.
Op een gegeven moment komt er echt wel ervaring terug die wel wat toevoegt: Huntelaar, Suarez (hij zegt het zelf!) enz. In ieder geval zijn de jongere spelers al meer ervaren dan hun voorgangers. De Jupiler League blijkt een goede verlenging van de opleiding en levert vooral spelers op die fysiek wat sterker zijn dan wat er in het verleden doorbrak, zoals Bazoer, Tete en Riedewald.
Uiteindelijk zal het Europees ook wel weer beter gaan draaien. Als deze ploeg bij elkaar blijft zal het volgend jaar al beter gaan.

1 december 2015 om 15:25

Juist! Je moet alleen eerst zorgen dat je structureel meer geld binnenkrijgt zodat je plafond gewoon omhoog kan, niet omgekeerd, dat is niet verantwoord. Twente is het zoveelste voorbeeld waar dat niet werkt.

Ook denk ik dat het goed is hoe ajax met vertrekkende spelers omgaat, ze helpen hun gewoon aan een nieuwe club en doen niet te moeilijk als de tijd rijp is. Dat gaat ervoor zorgen dat een Verthongen, Alderweirld, van der Wiel, Eriksen, Siem de Jong, Suarez, Anita straks eerder zeggen dat ze wel terug willen komen.

Huntelaar zou een ontbrekend puzzelstukje zijn, maar dat is gewoon nog niet realistisch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren