Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Monopolie ArenA op de tocht: KNVB vraagt De Kuip en Philips Stadion

Laatste update:

Het is allerminst zeker dat de thuisinterlands van het Nederlands elftal vanaf medio 2016 tot het WK van 2018 in Rusland uitsluitend in de Amsterdam ArenA worden afgewerkt. Naast de thuishaven van Ajax zijn ook De Kuip en het Philips Stadion gevraagd of zij op bepaalde data beschikbaar zijn om als gastheer van Oranje op te treden.

/

De KNVB laat aan De Telegraaf weten dat het een standaardprocedure betreft, maar de Amsterdam ArenA kreeg de afgelopen jaren de voorkeur in verband met de capaciteit en de ontvangstmogelijkheden. Daar waren niet alle spelers, bondscoaches en ook supporters van gediend.

De Kuip wordt geprezen om zijn grasmat en entourage, het kleinere Philips Stadion wordt gezien als een geschikt stadion voor interlands van het Nederlands elftal tegen 'kleinere' tegenstanders. De laatste interland in De Kuip was mei 2014, tegen Ghana. Oranje speelde in september 2011 voor het laatst in Eindhoven, tegen San Marino.

De komende jaren wordt de ArenA onder handen genomen om het stadion klaar te maken voor het EK van 2020, een toernooi dat in dertien Europese landen wordt afgewerkt. De afgelopen anderhalf jaar waren alle interlands in het stadion nagenoeg uitverkocht.

Het Nederlands elftal moet weer verspreid over het land gaan spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat gezeik krijg je als je geen neutraal stadion hebt zoals het Koning Boudewijn stadion of het Parc des Prince. Dat Nederland een dergelijk stadion niet in voor Euro 2000 realiseerde vind ik nog steeds een schande! Toen is er aan infrastructuur dus echt 0,0 gedaan in Nederland. Zuinige Hollanders dus. Nu krijg je straks weer het gezeik dat je bij de Kuip niet genoeg voorzieningen hebt en dat het Philips Stadion te snel is uitverkocht! Wat dat betreft is onze infrastructuur lang niet up to date!

1 december 2015 om 07:39

Een neutraal stadion, wat een onzinnig fenomeen. Alleen de meest kleinzielige mensen maakt het wat uit dat die wedstrijden niet in hun stadion wordt gespeeld.

1 december 2015 om 08:17

Daarbij lopen we in Nederland nou ook niet bepaald over in de ruimte.

1 december 2015 om 08:50

Nou, rond Utrecht, ligt centraal, heb je genoeg ruimte om een neutraal stadion te plaatsen met 40/50 duizend plekken. Dan kun je daar ook de bekerfinale en JC schaal hierin spelen. Evt ook de finale van de play offs.

1 december 2015 om 10:24

Ik denk dat het vooral met de afstand tot het stadion te maken heeft. Ik vind dat je ook wel eens een wedstrijd in Groningen of Limburg moet spelen.
Een neutraal stadion is geen oplossing. Natuurlijk is het stadion ook alleen neutraal als je het in Leiden oid. bouwd.

1 december 2015 om 11:26

@troy010

Leuk idee alleen niet te realiseren qua kostenplaatje.

Zo'n stadion zal meer dan 100 miljoen Euro kosten terwijl je het maar een paar keer per jaar gebruikt.

De Knvb kan dan beter clubs als Feyenoord, PSV en Ajax helpen om bepaalde faciliteiten te realiseren. En dan heb ik het niet zozeer over geld maar meer politieke invloed (lobby). Ook op gebied van sponsorwerving kan de Knvb mogelijk een rol spelen (netwerken).

1 december 2015 om 14:46

En verder? Kost miljoenen, hoe wil je dat terugverdienen als je maar sporadisch wedstrijden erin afwerkt?

1 december 2015 om 07:49

Ik snap sowieso niet dat je naar een kleiner stadion zal gaan. Ze kunnen toch ook de kaarten goedkoper maken? Verder zou ik t niet erg vinden als het in het PSV stadion wordt afgewerkt. Misschien dat ik dan wel eens ga kijken, nu vind ik de afstand tussen mij en de Kuip/Arena wat te ver voor een (nietszeggende) interland.

1 december 2015 om 08:16

Ze mogen ook wel een beetje naar locatie kijken. Interlandvoetbal is voor iedereen, dus niet alleen voor de mensen die in de buurt van Amsterdam wonen. Laat het lekker rouleren tussen een aantal stadions. Geef de Gelderdome of Groningen ook eens een kans. Ik vind het zelf vaak al een hele reis als ik naar de Arena moet gaan, terwijl ik in Rotterdam woon....

1 december 2015 om 08:55

Nederland moet het voorbeeld volgen van Spanje. Er moet gewoon door het het land gevoetbald worden.

1 december 2015 om 10:02

@rob

en hoe zie je dat voor je? die vergelijking slaat natuurlijk nergens op, Spanje is ten eerste 50x zo groot als nederland en heeft namelijk 5 of meer stadions die stuk voor stuk 50.000 toeschouwers kan ontvangen, in Nederland zijn dat slechts alleen de arena en de kuip. of wil je interlands gaan spelen in stadions waar maar de helft minder in kan, en de faciliteiten veel minder zijn, het is maar wat je liever hebt.

1 december 2015 om 10:14

Ach, hoeveel vriendschappelijke interands zitten nou helemaal uitverkocht. Ik was een aantal jaar geleden in de Arena voor Nederland - Engeland, toen was de bovenste ring gewoon leeg gelaten. Zo'n wedstrijd tegen San Marino, Wales of Luxemburg is gewoon groot genoeg voor het Philips stadion (36.000), Grosh Veste (30.000) of Abe Lenstra (26.000).

Zit toch nooit vol en krijgen al die andere Nederlanders ook eens de kans voor Oanje.

1 december 2015 om 10:31

Ik denk dat je een hele slechte geheugen hebt. Nederland - Engeland in 2009 was namelijk volledig uitverkocht. Er waren zelfs grote rellen buiten met Engelse toeristen die geen kaartjes hadden. Kijk de beelden nog maar eens terug op Youtube.

1 december 2015 om 11:03

@westend

Tegen een San Marino, Wales of Luxemburg moet je kaartjes gewoon 5 euro p.p maken. Dan krijg je het echt wel vol denk ik.

1 december 2015 om 11:11

Niet zo aanstellen nederland is zo klein amsterdam is voor iedereen op maximaal 1 uur en 45 minuten ongeveer in bijna elk land ( uitzonderingen daar gelaten) kan het op 3/4 uur rijden zijn. Tussen amsterdam en rotterdam is dicht bij elkaar

3 december 2015 om 14:21

Als een wedstrijd om 8 uur wordt gespeeld op een doordeweekse dag, dan kan ik zomaar 3 uur kwijt zijn om van Rotterdam naar Amsterdam te reizen hoor. Je hebt het niet alleen over geografische afstand, maar ook over reistijd.

Ik moest bijvoorbeeld in Amsterdam zijn toen Ajax speelde tegen Fenerbache. Gewoon van 16:30 tot 20:00 vast gestaan daarheen....

3 december 2015 om 16:10

@appelsapman

Ja, als het verkeer meezit. Maar ga maar eens in de spits naar Amsterdam of Rotterdam. Normaal gesproken ben ik vanuit huis in 50-60 minuten bij mijn parkeerplek in Rotterdam. Bij Feyenoord-Ajax in de KNVB-beker heb ik er 2x zo lang over gedaan.

1 december 2015 om 07:50

Alsjeblieft zeg, en dan belastinggeld verkwanselen voor een extra stadion? Niet alles draait om voetbal hoor...

1 december 2015 om 07:57

@Prithender

Altijd dat gezeur over belastinggeld. Er wordt zoveel verkwanselt met belastingcenten. Dus die paar miljoenen voor een stadion kunnen er ook wel bij.

1 december 2015 om 08:23

Ja natuurlijk, er worden zoveel moorden gepleegd, een paar meer maakt dan ook niet meet uit. Wat een kul argument zeg...

1 december 2015 om 08:52

Dat het belastinggeld ergens anders aan besteed moet worden is juist een kul argument. Het ligt voorbamelijk op een hoop voor investeringen ipv waar het daadwerkelijk voor nosig is. Dan kan er een stadion gebouwd worden waar je buiten voetbal ook andere evenementen kan organiseren.

1 december 2015 om 09:07

Want locaties voor evenementen hebben we niet genoeg?

1 december 2015 om 11:29

@fr12jules

Een paar miljoen? Een stadion voor 40.000 toeschouwers of meer dan heb je het over tientallen of honderden miljoenen Euro's. Als het zo simpel zou zijn dan had Feyenoord toch allang een nieuwe stadion?

Daarbij vind ik jouw redenatie ook raar, omdat één iemand iets doet moet iedereen het maar doen zo klinkt het een beetje.

1 december 2015 om 08:21

Jij bedoelt stade de France. Parc de prince is van Psg

1 december 2015 om 09:43

Juist.

1 december 2015 om 15:47

Kan aan mij liggen maar de afgelopen tijd heb ik mijn thuiswedstrijden van PSG toch echt in Parc des Princes gekeken.... Dus hoezo neutraal. Nee zonder mierenneuken, ik denk dat je Stade de France bedoeld.

1 december 2015 om 16:39

Parc des princes neutraal station? Haha stade de France zul je bedoelen.

Goed nieuws dit. Dat de ontvangstfaciliteiten voor de bobo's goed zijn staat voor mij echt op plaats 4, een absolute bijzaak. Die baasjes van de Fifa/uefa zijn de afgelopen jaren wel genoeg gepamperd. Hopelijk komt de supporter nu weer eens op plaats 1 te staan.

De Knvb is een voetbalbond, geen bedrijf dat puur gericht is op winst maken. Zorg eerst maar eens voor een goed team, daarna komen de economische belangen. Dat het EK nu niet gehaald is kost meer geld dan wat er verdient is met het spelen in de Arena.

1 december 2015 om 07:53

Volgens mij is voor de familie met kinderen (zo ongeveer de gemiddelde Oranjesupporter in het stadion) bereikbaarheid en gemak het belangrijkst. Tuurlijk is de sfeer in competitiewedstrijden in de Kuip vaak heel goed, maar dat zijn andere supporters.

1 december 2015 om 08:24

Er wonen natuurlijk ook ontzettend veel mensen in de buurt van het Philips Stadion/de Kuip. Dat de Arena aan de snelweg ligt, heeft voor bijvoorbeeld een Limburger niet zoveel waarde. Ik denk echt dat het puur om de Bobo's gaat. De feestzalen en hapjes zullen vast fantastisch zijn in de Arena.

1 december 2015 om 18:50

Auto parkeren is nou niet zo handig in de buurt van de Kuip of het Philips stadion. Terwijl er bij de Arena juist extreem veel parkeerplekken zijn. Dat is voornamelijk wat ik bedoel met bereikbaarheid. Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven en ben de laatste jaren (laatste 5 jaar een keer of 6) een paar keer naar het Nederlands Elftal gaan kijken. 3x daarvan was in Amsterdam (spanje 2015 en Kazachstan 2014, Roemenië 2013), 1x in Eindhoven (san Marino 2011) en 1x in De Kuip (ghana 2014) die ik nog zo weet. Elke keer ben ik er met de auto geweest. De sfeer is in elk stadion vergelijkbaar. Een hoop volk wat je vaak niet op gewone wedstrijddagen in het stadion ziet. Maar parkeren in Eindhoven en Rotterdam is echt een hel. Dit komt voornamelijk omdat beide stadions midden in de stad liggen. Er zijn wel parkeerplaatsen daar, maar deze zijn gewoon beperkt beschikbaar. De Arena ligt buiten de stad en rondom zitten allemaal centra (muziekcentra, winkels etc.) die ook veel parkeerplaatsen gebruiken, waardoor deze in overvloed zijn.

1 december 2015 om 08:12

Of dat het missen van het EK aan de Arena lig? Dat heb nog altijd voor 95 procent met je spelersmateriaal en de tactiek van de trainer te maken.
In jou optiek zal Feyenoord dus elk jaar kampioen worden omdat ze in het sfeervolste stadion spelen.
Los daarvan gewoon een goede zaak dat de interlands weer verspreid worden, het Nederlands elftal is van ons allemaal, dat je daarom in meer regio's van het land speelt lijkt mij heel normaal.

1 december 2015 om 08:22

Nee dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. De Knvb repte constant over die ''commerciële belangen'', maar nu het EK gemist wordt (wat een veel groter verlies betekent) hoor ik Bertje niet.

1 december 2015 om 10:23

Nou het maakt nogal wat uit dat de ArenA aan de anelweg ligt voor een Limburger zoals ik. Ik ga al jaren iedere thuiswedstrijd naar Ajax en het de reisafstand is slechts tussen de 1.5 tot 2 uur. Dat vind ik reuze meevallen.

Beter geen nutteloze oefenwedstrijden meer in de Arena komt de grasmat ten goede

1 december 2015 om 07:56

Levert de Arena anders wel leuk Knvb geld op, niet on belangrijk.

1 december 2015 om 07:59

@Vierdag

Ik snap dat de KNVB ook afhankelijk is van de inkomsten, maar het sportieve aspect moet toch op 1 staan?

Niet dat het mij veel uitmaakt, of je nou in de Arena, de Kuip of het Abe Lenstra stadion speelt, ze moeten zich gewoon kwalificeren voor de grote toernooien.

1 december 2015 om 08:22

Oranje als een Nederlands team moet op 1 staan. De Duitsers spelen ook door het hele land . Leipzig of Keulen maakt niet uit.

1 december 2015 om 10:11

Ja maar helaas niet gekwalificeerd en dus kost het de knvb geld. Lkkr in die kutarena blijven spelen, zonder beleving van de supporters en een vreselijke grasmat.

1 december 2015 om 10:32

De Arena huren is niet gratis. Dat geld ziet de Kuip ook graag en welk stadion niet.

1 december 2015 om 18:56

Spiertje, de beleving maakt geen drol uit. In de Kuip en het Philips stadion zitten dan dezelfde mensen en de meesten zijn geen clubsupporters, maar puur voor hun land en maken er meer een feest van dan dat ze het elftal aanmoedigen.

Ik vind de Kuip (ondanks dat het een mooi stadion is) maar gedateerd qua voorzieningen, Arena en Philips stadion zijn gewoon moderner.

1 december 2015 om 08:20

En welke hipperdeflip voorzieningen mis je dan precies? Ze hebben een tribune, een veld, je kan wat eten en drinken en er zijn voldoende parkeerplaatsen. Ook nog eens goed bereikbaar. Vind ik bij het Philips stadion (wat echt midden in dat dorp ligt) een stuk minder.

1 december 2015 om 09:21

Bereikbaarheid bij Philips Stadion is gewoon goed hoor, is genoeg parkeergelegendheid en ligt vlakbij het station. Ik weet niet over welk dorp je het hebt maar Eindhoven is als sinds 1232 een stad 74 jaar langer dan dat andere dorp .

Ik vind het juist mooi in Eindhoven, hier krijg je nog beetje dat echte voetbalgevoel waar mensen vanuit de stad lopend naar 't stadion gaan iets wat in Engeland ook vaak nog t geval is. Niet dat t stadion op een kil industrie terrein ligt.

1 december 2015 om 11:38

Hij bedoelt het Philipsdorp denk ik. Parkeergelegenheid genoeg op loopafstand en goed bereikbaar met het OV.

1 december 2015 om 08:28

Dat ligt eraan wat je allemaal onder voorzieningen ziet
Als je met de trein naar de wedstrijd wilt, dan zijn de voorzieningen bij de arena bijvoorbeeld bijzonder slecht als het stadion na afloop leeg loopt.
Bij de kuip staan altijd verschillende treinen te wachten op de supporters.
Dus dat is een voorziening waarbij de kuip veel beter bereikbaar is. Hiermee wil ik alleen maar een voorbeeld geven dat het dus allemaal wel mee valt met die voorzieningen.

1 december 2015 om 10:02

Wow wat een rare opmerking zeg. Neigt zelfs naar liegen.

Station Bijlmer Arena is groter dan menig CS in andere steden, heeft 8 sporen voor trein en metro en een grote busstation. Naast de vaste dienstregeling is er ook een Nachtnet. Voorzieningen als Starbucks, AH, Burger King, Etos, Gwk, Ako, Broodzaak, Kiosk, Doner Company etc. allemaal bij elkaar kom je bij de meeste (niet CS) stations niet tegen.

Je kan zelfs uit 2 stations kiezen, namelijk ook nog Duivendrecht wat ook geen kleine station is.

De Kuip is echt niet beter bereikbaar met de trein, laat staan veel beter.

2 december 2015 om 12:13

Ik ben 1 keer naar de arena geweest voor een interland. Toen we daar weer weg wilde kwamen we op het perron en miste we de trein omdat de dienstreis veel te weinig ruimte had. We hebben zelfs nog een trein moeten wachten om weer richting Dordrecht te kunnen. Jij mag het een rare opmerking of liegen vinden maar dit is gewoon een ervaring die ik daar had. Ik snap dat bij de wedstrijden van ajax de mensen vooral uit amsterdam komen en dat dat probleem dan niet bestaat Maar als bij een interland de mensen massaal met de trein komen dan bleek dit wel degelijk heel slecht te doen.het kon ook niet anders want het stationnetje was alleen geschikt voor dienstreinen. Je mag van alles opnoemen maar er zijn nu eenmaal nergens zoveel sporen als bij de Kuip. Hierdoor staan er dus bij vertrek altijd treinen klaar die alleen maar op de supporters staan te wachten voor alle kanten op. de grote brede perrons zijn veel beter dan die smalle bij zo'n klein stationnetje.
Hier spreekt een ervaring deskundige

3 december 2015 om 14:07

Nu ga/ging ik met enige regelmaat naar concerten in beide stadions en zoveel verschil maakt het niet, beide stadions zijn prima te bereiken met het openbaar vervoer. En bij beide stadions is het vrij simpel om weg te komen.
Nu hebben ze in de station Arena wel meer voorzieningen, maar dat maakt voor mij niets uit aangezien ik daar toch geen gebruik van maak, ik wil dan gewoon naar huis.

Dus wat betreft bereikbaarheid met het OV is het voor mij lood om oud ijzer.

Vind het wel jammer dat er in de Kuip geen concerten meer worden gegeven, maar dat is meer om geluidstechnische redenen.

Ik zou zeggen, gewoon lekker rouleren, niet iedereen woont dicht bij de Arena. Zo heeft iedereen een kans om een keer te gaan kijken.

1 december 2015 om 08:21

Helemaal mee eens. Interlandvoetbal is toch van iedereen. Het is voor de gemiddelde Groninger of Limburger een wereldreis om naar Amsterdam te gaan. Daarbij zijn die wedstrijden vaak op een doordeweekse dag rond 20.00 uur. Moet je dan eens proberen om na je werk die kant op te gaan

1 december 2015 om 08:32

Oranje Fan's uit Groningen of Limburg moeten steeds flink in de buidel tasten. Die hebben dat volgende weekeind minder te besteden bij hun favoriete FC,
De Arena en gehaktbalen boer aldaar zien oranje graag komen. verhoogt hun winst.

1 december 2015 om 10:10

Oranje bezoekers zijn dagjesmensen, die vinden het juist leuk om naar Amsterdam te gaan, denk dan bijvoorbeeld aan Koningsdag en waarom de meesten richting de hoofdstad trekken.

Dat is allang eens uitgezocht. Amsterdam Arena scoort verreweg het hoogst onder de bezoekers (uit binnen en buitenland) mede vanwege de stad Amsterdam. Ze gaan meestal niet rechtstreeks richting het stadion, maar gaan eerst de stad in (en daarna).

Het heeft dus helemaal niet zoveel met de hapjes (wat een flauwe excuus) of de catering in de Arena te maken, dat hebben ze mag ik hopen ook gewoon in Rotterdam en Eindhoven.

Buitenlandse teams en hun fans hebben ook liever Amsterdam en niet alleen vanwege Schiphol.

1 december 2015 om 10:17

Doe dat dan alleen in het weekend. Doordeweeks moeten veel mensen toch werken. Dan ga je meestal direct naar het stadion. Ik ken zat mensen die alleen voor het voetbal komen hoor, die stad kan me (en hen) gestolen worden.

Voor de bezoekers is het inderdaad wel een stuk leuker. Maar Rotterdam, Eindhoven of de polder zijn voor die mensen net zo'n belevenis. Dat Friese landschap en bouwwijze is voor hen ook een bezienswaardigheid.

De Kuip moet sowieso bedanken. Eerst niet goed genoeg, en nu als het moet, toch nog kijken.
Nee bedankt, zoek maar een paar km verder bij een andere club. Raar dat de bobos alleen kijken naar wat er voor hun ideaal is ipv wat de spelers willen.

1 december 2015 om 08:35

Bedanken is kinderachtig. De Knvb heeft toentertijd een contract/ keuze gemaakt voor de Arena. Op zich is daar niks mis mee. Nu herevalueren ze de zaken en komen ze tot de conclusie dat het misschien handiger is om De Kuip (ook) te gebruiken. Daar is niks mis mee.

Als je elke (potentiele) klant waar je wel eens een afwijzing voor hebt ontvangen niet meer zou vragen om een opdracht, dan heb je niet echt een lange toekomst.

1 december 2015 om 10:19

Als je als Knvb zijnde de Kuip zo afserveert dan moet je wel degelijk voet bij stuk houden en de Knvb de deur wijzen.

1 december 2015 om 10:18

" Wat de spelers vinden "? Omdat een enkele keer een speler met een Feyenoord verleden er iets over heeft gezegd?

De Kuip is ook niet goed genoeg, Arena heeft niet voor niets een hogere waardering van de Uefa en mocht in 2013 nog een finale hosten en werd ook gekozen voor wedstrijden in 2020.

In de tekst staat ook dat het een standaardprocedure is dat ze gevraagd zijn.

1 december 2015 om 10:23

Het gaat niet om de spelers afkomstig van Feyenoord maar de spelers die liever in de Kuip spelen dan in de Arena puur vanwege het gras. Dit lijkt mij belangrijker dan een bobo die roept dat hij 5 minuten in de file heeft gestaan voor de Kuip en het daar niet mee eens is.

Ik bedoel hiermee dat het belangrijker is waar de spelers willen spelen dan wat de bobo's vinden.

1 december 2015 om 10:44

Ja snap ik, maar dat het gras in de Kuip altijd beter is klopt ook niet. Arena won niet zo lang geleden de ranking en de Kuip wint lang niet altijd.

Arena heeft als minpunt voor het gras dat er in vergelijking met andere stadium (veel) meer evenementen worden gehouden. De Kuip heeft binnenkort een monster truck festival, ga er dus maar vanuit dat de eerste weken erna de grasmat ook niet optimaal is. Net zoals het in de Arena niet optimaal was na de recente Amsterdam Dance Event (meerdere dagen).

1 december 2015 om 10:56

Onzin het gras in A'dam is gewoon van bedroevend slechte kwaliteit! Het is er vaak één grote glijpartij zowel als oranje er voetbalt en ook als Ajax speelt.

De Kuip heeft al zolang als de Arena er staat een betere grasmat (behalve als een paar supporters uit amsterdam het nodig vinden om vuurwerk op het veld te gooien)

Na dat Monster truck feestje zal er waarschijnlijk een nieuwe grasmat inkomen en die zal voor de eerste eredivisie wedstrijd weer als een biljartlaken zijn daar ben ik van overtuigd!

1 december 2015 om 12:00

Op de grasmat in de Arena glijden spelers vaak uit. Nederland combineert daar moeilijker in de kleine ruimte. Laten we daar gaan spelen waar de beste grasmat ligt.

1 december 2015 om 15:59

De spelers van Oranje gleden uit omdat, zoals eerder vermeld door mij, er net een nieuwe grasmat lag vanwege dus 2 dagen uitverkochte Ade.

Juist omdat de Kuip dus ook een nieuwe grasmat gaat aanleggen zullen ze hetzelfde probleem hebben.

Ja de Kuip won de ranking voor beste grasmat, maar de Arena werd wel mooi 2e dus zo bedroevend slecht zal het dus niet zijn.

nijhuus, Onzin is verkondigen dat de Kuip altijd de betere grasmat heeft aangezien Arena in 2012 wel degelijk als beste uit de bus kwam en de Kuip niet eens in de top 3 zat.

Teamchef, Arena heeft een dak. Ik denk dat het makkelijker voetballen is op een droog veld dan bijvoorbeeld een nat veld en ik denk dat een voetballende ploeg als Ajax niet zoveel te klagen heeft de laatste paar jaar gezien de 4 kampioenschappen op rij.

Lekker niet doen als Kuip zijnde. Niet de kans geven om je stadion weer te laten afkreken door Bert van Oostveen. Zowiezo moet Feyenoord niets met Oranje te maken willen hebben. Laat de Amsterdams/zeister/hilversumse maffia hun eigen feestje hebben zonder dat we daar als bijgast moeten opdraven.

1 december 2015 om 10:42

Gevalletje slachtofferrol aannemen? WIl je een aai over je bol?
Feyenoord is een volwaardig leverancier van het NL elftal. De afgelopen jaren zelfs meermaals hofleverancier.
Deed je toen ook zo kinderachtig? De Knvb heeft destijds een zakelijke beslissing genomen, daar is niets mis mee.
Er zijn bij het NL elftal een heleboel neutrale voetbalsupporters waar men rekening mee moet houden. Deze mensen hebben dus niet de sentimentele waarde die jij hebt met de kuip.

1 december 2015 om 11:27

Ik heb geen sentimenteel gevoel bij De Kuip. Ik heb alleen niks met Oranje en ik irriteer me mateloos aan blessures ed die daar worden opgelopen. Laat het maar lekker een Amsterdams feestje blijven.

Enorm jammer dat voetbal ook zo niet meer de boventoon voert. Commercie is helaas het belangrijkste. Anders zou elke wedstrijd toch in de kuip moeten worden gespeeld. Het is gewoon een feit dat oranje daar, met de 12e man, betere reaultaten haalt. Daarnaast is de grasmat daar van top kwaliteit.

Weer hulp van de knvb naar de traditionele top 3. De Grolsch Veste lijkt mij bv al een veel geschikte en moderne stadion dan het phillipsstadion.

1 december 2015 om 11:36

Waarom geschikter? En het Philips Stadion staat misschien al lang op dezelfde plek, maar dat wil niet zeggen dat het een vervallen stadion is. Is regelmatig verbouwd en ook de laatste jaren nog miljoenen ingestoken. Is gewoon een stadion met alle voorzieningen hoor.

Wat een onzin om te zeggen dat er door het hele land moet worden gevoetbald met als argument dat het in Duitsland en Spanje ook wordt gedaan. Landen waarin Nederland slechts een provincie zou zijn.

Alsof het vanuit het oosten een niet te nemen horde is om naar Amsterdam te rijden. In 2 uur ben je in 90% van de gevallen op elke locatie in Nederland. Om de afstand te verkleinen vind ik een onzin reden om uit te wijken naar Eindhoven of Enschede.

Wel vind ik het prima dat de Kuip weer wordt gebruikt. Topwedstrijden moeten op het beste veld worden gespeeld en in de beste ambiance. Dat de bitterbal wat minder is moet dan voor lief worden genomen. Plaatsing voor het WK is belangrijk, als men in de Kuip 1% meer voordeel zou hebben door sfeer en grasmat moet er daar worden gespeeld.

1 december 2015 om 21:00

Het is ook 2 uur van Amsterdam naar Enschede en Eindhoven. Of hebben mensen in de Randstad geen auto?

Ik ben voorstander van het spreiden van de interlands in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Enschede en Arnhem. Speel desnoods wedstrijden tegen "kleinere" tegenstanders in Enschede, Eindhoven en Arnhem en de grote wedstrijden in Amsterdam en Rotterdam.

Nu zijn het voornamelijk de Arena en de Kuip die uitgelicht worden en extra centjes krijgen, terwijl het wel een nationaal evenement is.

Waar gaat het om. Waar voetballen de spelers het liefst die moeten het namelijk doen. Vraag aan de speler'/bondscoach waar ze het liefst voetballen Kuip Arena of Phillips Stadion.

Dan speel je de interlands daar, ben je klaar dat gezeik over kroketten parkeerplaatsen en ontvangst Bobo's.

Voetbal moet namelijk niet om geld gaan, maar om voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren