Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vraagtekens bij emotioneel betoog De Haan: 'Met alle respect, tegen Roda?'

Laatste update:

Foppe de Haan zorgde afgelopen weekend voor een bijzonder moment. De coach van sc Heerenveen werd na afloop van de overwinning op Roda JC Kerkrade emotioneel, toen hij op de persconferentie het spel van zijn ploeg analyseerde. De Haan zag dat Heerenveen op een gegeven moment ‘echt ging voetballen’ en dat het ‘lekker draaide’ en moest vechten tegen de tranen.

/

Er kwamen veel mooie reacties op de emotie van De Haan, maar Jan Mulder kan het niet plaatsen. “Als ik het goed begrijp was hij heel erg ontroerd door een goed lopende driehoek? Als Dirk Kuyt in mei op de Coolsingel staat, begrijp ik het wel”, zei hij zondagavond bij Studio Voetbal. Maar de ontroering van De Haan, daar kon Mulder dus helemaal niets mee.

Datzelfde gold voor Bert van Marwijk, een andere tafelgast: “Iemand heeft emoties, dat is logisch. Maar, met alle respect, tegen Roda? Het zou logisch zijn als het de Champions League-finale was. Nu was het een vreemd moment”, stelde de voormalig bondscoach. Aankomende zaterdag neemt Heerenveen het in de Amsterdam ArenA op tegen koploper Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Al is het tegen de amateurs. Dit heeft niks met regenstander te maken. Maar met zijn gevoel voor de club, mensen en zijn spelers!

30 november 2015 om 08:24

Precies. Wie bepaalt dan wanneer iemand emotioneel mag zijn!!!

30 november 2015 om 10:30

Als die man gevoelens op ziet komen, ja dat kan. De een kan het wat beter handelen als de ander, ik vind dat je daar respect voor moet hebben. Geloof mij maar, een man wil echt niet huilen op televisie.

30 november 2015 om 12:18

Idd. Dit vind ik gewoon mooi om te lezen / zien. Een trainer die gewoon zijn emotie laat zien, tuurlijk zal het ook met zijn leeftijd te maken hebben maar dat maakt niet uit

Wel, vMarwijk nog nooit op passie kunnen betrappen en wat Mulder doet is iedereen een raadsel. Treurig zulke reacties

30 november 2015 om 08:09

Het is ook nooit goed. Gaan ze ook al zeiken over emoties van Foppe. Kan het erger met analisten. Wat een stom leven heb je dan. Geniet soms gewoon even van dingen, wat de context er ook van is. !

30 november 2015 om 11:38

Idd, dat Mulder en Marwijk zich niet kunnen inleven dat 't om meer gaat dan een goed potje tegen Roda zegt al genoeg over hun kwaliteiten als analist. Hopeloos. Is ook de reden dat ik al jaren niet meer naar dat vervelende programma kijk. Ze zullen 't zelf niet doorhebben, maar maken voor mij de sport kapot (samen met de commercie uiteraard).

1 december 2015 om 22:01

nou. ik had Bert eerst best wel hoog zitten. maar deze man is helemaal blind geworden. kraamt nu echt vaak onzin uit. en ja inderdaad ik ook. sinds de laatste aflevering van Jack kijk ik sowieso niet meer. ik keek het al niet vaak. het is saai, slaapverwekkend en negatief.
toch heb ik gister gelachen om de grappen bij VI over foppe, kan ik waarderen, want ze snapten foppe aan de andere kant ook wel. ze vonden die emoties mooi.
VI is satire en recht uit het hart. soms slaat het nergens op, maar dat hoort nou eenmaal bij deze mannen.

Kan Bert van Marwijk alsjeblieft zijn mond houden. Die speelt tegen een tegenstanders die je in de derde klasse reserve tegenkomt.

30 november 2015 om 07:52

Zelfs daar kom je ze niet tegen. Denk dat de gemiddelde voetbalzone gebruiker nog mee kan op dat niveau.
Dnap overigens wel dat Bert zijn zakken wil vullen.

30 november 2015 om 07:52

Dnap=snap

30 november 2015 om 08:12

Ik begreep de opmerking van Bert van Marwijk ook niet over Henk de Jong. Dat die man onafhankelijk dient te zijn en zelf ontslag moet nemen.

30 november 2015 om 09:02

Dat was ook weer zo hypocriet van van Marwijk. Henk de Jong heeft altijd aangegeven niet zonder die inkomsten te kunnen en dan gaat van Marwijk zeggeb dat dat eigenlijk niet kan als trainer. Niet iedereen gaat zn zakken vullen in het Midden Oosten. Dan kan ik me ook opeens heel onafhankelijk gaan opstellen ja.

30 november 2015 om 13:38

Ik heb de precieze opmerking van Bertje niet gehoord, maar er zit wel een punt in dat je als voetbaltrainer eigenlijk onafhankelijk zou moeten zijn. Het bestuur van een voetbalclub doet soms rare dingen, en als trainer moet je kunnen doen wat op het veld gedaan moet worden, en niet afhankelijk zijn van contractsituaties van spelers, transferbelangen, dat soort dingen.

Ik vind het trouwens wel mooi hoe open De Jong daar over is. Anders dan Schreuder bij Twente, die ook gewoon voor de euro's bleef zitten, maar daar een vaag verhaal omheen hing. De Jong zegt tenminste gewoon hoe het zit.

30 november 2015 om 14:13

@Edo: aan het begin was Bert van Marwijk nog enigszins genuanceerd, maar toen Jan Mulder zich er mee ging bemoeien, werd het al snel: 'Als Henk de Jong echt ballen had, dan was hij solidair aan Van der Heide geweest.' Ik wil wel eens weten of Van Marwijk hetzelfde zou hebben gedaan toen hij nog trainer van Fortuna Sittard was. Dat als je drie maanden geen inkomen hebt, dat je al bijna je hypotheek niet meer kan betalen. Henk de Jong heeft als assistent nooit veel verdiend en heeft een tijdje het hoofdtrainerschap gedaan voor het salaris van een assistent. Nu zal hij iets meer verdienen, maar nog steeds niet de bedragen waardoor je snel financieel onafhankelijk wordt. Het was echt te genant voor woorden, De Jong werd echt te kijk gezet, terwijl 99% van de mensen in zijn situatie waarschijnlijk (noodgedwongen) hetzelfde zou hebben gedaan. Namelijk blijven zitten en daardoor je gezin kunnen onderhouden.

1 december 2015 om 22:04

die bert snapt niet dat mensen die niet veel verdienen niet alleen voor het voetbal doen maar ook voor het gezin thuis. Henk heeft een heel normaal huisje met een vrouw en kinderen en werkt daar hard voor. maar dan op een plek en manier met iets meer publiciteit. Henk begint nog maar net en is gewoon goed bezig. helaas met veel pech nu en een minder goede selectie. laat hem nog maar 3/5 jaar bij Cambuur zitten. we raken niet snel in paniek in Leeuwarden.

30 november 2015 om 12:19

Hmm, denk eigenlijk dat Saudi Arabië niet zo heel veel onderdoet voor Oranje. Kan me een WK wedstrijd herinneren in 1994 die met de allergrootste moeite door Oranje met 2-1 werd gewonnen. Wijs me a.u.b. een derdeklasser aan die bijna gelijkspeelt tegen Oranje.

30 november 2015 om 13:34

@pprins. Ga jij maar een lijst maken met het totaal aantal behaalde punten op Wk's door Nederland en door Saudi Arabië.

Wist je trouwens dat Willem II volgens jou logica net zo sterk is als Manchester United.

30 november 2015 om 13:41

Vind eerder een derdeklasser die niet gelijkspeelt tegen dit Oranje...

Iedereen mag z'n eigen mening hebben,foppe ook dus.
Hoe de man dit ventileert is zijn eigen emotie.
Foppe is een clubman,die volgens mij nog nooit van het nest is weggeweest.
Dat kan niet elke trainer zeggen!

Geen podium meer geven, wat een verschrikkelijk zure mensen. Het heeft niet te maken met de prestatie tegen Roda an sich, maar met het naar de kloten gaan van zijn club. Bijzonder simpele reacties van de heren 'kenners'. Hier laten ze duidelijk zien dat hun kennisven empathie niet toereikend is.

30 november 2015 om 07:51

En die dikvreters worden per uitzending betaaldt en nemen niet eens de moeite omuit te zoeken waarom of dit gebeurde.. Een clubman als foppe haal je niet op deze goedkope mannier onderuit.. Dat hij emotioneel was had compleet andere reden.

Jan Mulder is zoiezo dorps sagerijn nummer 1 maar ik moet hem toch wel een beetje gelijk geven ik vond dat gehuil van de haan er ook niet uit zien

30 november 2015 om 10:15

Waarom niet? Zijn club gaat naar de klote en hij ziet eindelijk dat het team beter gaat draaien en de zaken oppikt, dat vind een liefhebber als Foppe mooi en dat ontroerd hem. Overigens ziet het een en ander er bij jou ook niet uit, dat laat me net als Foppe huilen.

Vond het juist een enorm aandoenlijk moment. Foppe heeft zo een enorm groot hart voor zijn club, word er ongelofelijk blij van als hij de supporters wat te vieren kan geven. Ik vind zo een clubliefde werkelijk prachtig, iets dat je niet vaak meer ziet.

30 november 2015 om 11:34

Precies! In plaats van dat foppe van z'n welverdiende pensioen gaat genieten gaat ie z'n club helpen om uit de shit te komen. Niets meer dan respect. Die Jan Mulder heb Ik sws nooit serieus genomen, wat een monotone chagerijnige vent is dat. Net als van Hanegem kan ie altijd alleen maar zeiken.

30 november 2015 om 13:45

Als je in Nederland een ranglijst maakt van banen op basis van enerzijds salaris en anderzijds verantwoordelijkheid die je draagt, dan staat het baantje van Jan Mulder denk ik bovenaan. Hoge opbrengst, 0 verantwoordelijkheid. En dan mensen als Foppe af gaan zeiken, die op zijn 72-ste een uiterst risicovolle (en vermoeiende) stap zet om zijn club uit het slop te gaan halen.

Die voetbalcommentatoren leven gewoon in een soort parallel universum. Beetje een rol spelen, beetje zeiken, niet hoeven werken, geen verantwoordelijkheid dragen, overal als een soort held behandeld worden. Daar word je vanzelf wel raar van, vermoed ik.

En waarom mag je Foppe niet zo onderuit halen maar iemand anders wel? Ik weetniet of deze tranen echt waren, maar persoonlijk kan ik geen sympathie opbrengen voor iemand die zijn voorganger trainer waar kan een schop na geeft, bij elk succesje met de eer komt strijken maar bij verlies praat over

30 november 2015 om 08:02

*Bij verlies ligt het niet aan hem maar aan de spelers.

30 november 2015 om 08:09

Vindt het altijd goedkoop als je zonder je huiswerk te doen iemand neerhaalt. Was voor een leek nog te zien en aan te voelen waarom dit op dat moment gebeurde nogmaals dat was overduidelijk een emotioneel moment van een persoon die zijn club af ziet zakken naar een zeer laag niveau en hij mag dan inderdaad ook foute dingen gezegd hebben over vorige trainer maar mijn inziens heeft dit nog steeds niks te maken met zaterdagavond. Jan en Bert zijn gewoon zwaar tekort geschoten in de voorbereiding..

30 november 2015 om 12:07

Bij mijn weten heeft Foppe zijn voorganger gewoon geholpen in diens laatste maanden maar goed, dat laat ik voor wat het is. Ik zie geen enkele reden om iemand vanwege zijn emoties onderuit te halen, dat is nergens voor nodig. Je kan een beer van een vent zijn maar emoties heb je simpelweg niet onder controle. Foppe is ook al in de 70 als ik me niet vergis en hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is om je emoties onder controle te houden.

Dit had niks met Roda te maken.. Jan Mulder begrijpt er weer eens niks van.

Dat is toch ook een zieke vent die Jan Mulder. Hij denkt dat hij alles beter weet met zijn slappe gelul wat is dat toch een vreselijke vent

Ik sluit mij aan bij de heren analytici. Ik kon mij niet plaatsen in Foppe de Haan. Ik bedoel, huilen omdat je team mooi combineerde ? Het is maar goed dat Foppe niet de coach is van Barca, want dan kan je bij elke persconferentie twee emmers naast hem zetten.

Ik vond het ook een vaag moment, maar goed zoals hij zelf ook aangeeft: Dit is typisch iets voor een oude man. Mijn opa is ook emotioneler dan eerst. Laten we het er niet langer over hebben.

30 november 2015 om 08:45

Zo moeilijk om te begrijpen dat dit om meer ging dan een mooie één-twee tegen Roda? Foppe is een clubman in hart en nieren en zag zijn club verder en verder de afgrond in glijden. Dit succesje en het feit dat we weer wat uit het dal klimmen(niet vergetende waar we vandaan komen) was een druppel. Nou en???

Snap dat gejammer niet. Laat iedereen lekker in zijn waarde. Foppe heeft in zijn kleine teen meer clubgevoel dan Van Marwijk en Mulder bij elkaar. Zeker van Marwijk met zijn schnabbeltjes, die moet toch ergens tegen aan trappen!!

30 november 2015 om 08:52

schvn

Omdat jij het er niet mee eens bent, hoef je het niet meteen te bestempelen als gejammer. Ik laat hem ook in zijn waarde door te zeggen 'laten we het er niet langer over hebben'.

Je hoeft ook niet Mulder of Marwijk af te kraken, omdat zij een ander mening verkondigen. In dit geval verkondigen zij een mening waar ik mij wel in kan vinden. Ik had tijdens het zien van de persconferentie ook een huh?wtf? moment. Dat is mijn gevoel.

30 november 2015 om 10:19

Zowel jij en de heren analytici halen echter complete onzin aan om je mening op te baseren.

30 november 2015 om 09:41

Precies dit. Als Foppe dit zo wil uiten of als dit zo bij hem voelt, prima. Ik kan me er echter niks bij voorstellen. Misschien zijn we gewoon minder snel geemotioneerd dan Foppe. Is totaal niet erg. Volgens mij wilde Mulder en van marwijk dat ook aangeven.

30 november 2015 om 09:55

Juist. Ik snap niet waarom al die mensen vandaag en gister zo gepikeerd reageren op mensen die dit niet helemaal kunnen plaatsen.

30 november 2015 om 11:16

Ik wel omdat sommige het diep van binnen ook zo vinden. Kom op je spelt thuis tegen Roda die de laatste weken niks laat zien en die win je. Voetbal en emotie is prima en elk mens heeft het recht om er wat van te vinden. Ik had er niet zo oprecht gevoel bij of vond het in ieder geval een vreemd moment. Maar goed vind het voor hun mooi om te hebben een club man allen ik vind het niet zo sympathieke man maar goed dat word een andere overbodige discussie )p.

30 november 2015 om 13:57

@gangstarr ik denk dat dat komt omdat dat moment van gisteren gewoon heel sluw geframed wordt. Er wordt ingezoomd op een detail ("een goed lopende driehoek" en daar wordt vervolgens gehakt van gemaakt.

Op die manier kan je op iedere traan die in de wereld gelaten wordt, wel een bak cynisme loslaten. En bovendien wordt de suggestie gewekt dat emotie "slecht" of "zwak" is, en dat het eigenlijk niet getoond mag worden. Anders gezegd: ze doen dit zo omdat ze er zelf mee kunnen scoren, door de situatie anders te schetsen dan waar het in werkelijkheid om gaat.

Dat zij het niet kunnen plaatsen, zegt dan ook veel meer over hen, dan over Foppe. Het toont een chronisch gebrek aan begrip, of dan toch tenminste een chronisch gebrek aan bereidheid om dat begrip op TV te tonen. Achter de emotie van Foppe zit een heel aanwijsbare reden. Iedereen die weet hoe Heerenveen in de stront zit, en wat de geschiedenis van Foppe bij die club is, die kan dat gewoon snappen, als je daar tenminste toe bereid bent. Mulder is dat blijkbaar niet. Ook dat zegt vooral iets over hem.

En zelfs als er geen aanwijsbare reden zou zijn; ieder mens heeft weleens een moment dat de tranen wat meer aan de oppervlakte liggen dan anders. Om dan van die uiterst flauwe dingen te gaan zeggen over goed lopende driehoekjes, tja. Dat zegt weer iets over hoe graag ze zelf willen scoren, hoe graag ze zichzelf graag neer willen zetten als stoere sterke mannen.

30 november 2015 om 14:09

Ontzettend jammer dat mensen maar blijven zeggen dat Foppe emotioneel werd omdat zijn team goed combineerde. Natuurlijk ligt het veel dieper dan dat.

Ik plaatste deze reactie op een ander nieuwsbericht van VZ over Foppe:

Pakweg 10 jaar geleden was Heerenveen een ontzettend warme en mooie club, en helaas is die status de laatste jaren door allerlei omstandigheden behoorlijk afgebrokkeld. Tegenwoordig is Heerenveen voor veel mensen niet meer de club van vroeger, ook ik kan me er op een bepaalde manier minder goed mee identificeren.

De manier waarop vandaag gespeeld werd en de manier waarop het publiek genoot, deed weer denken aan de tijd van tien jaar geleden. Foppe hoopt alleen maar dat die tijd weer terug zal keren en dat mensen uit de regio weer met veel plezier bij Heerenveen komen kijken.

Als het slecht gaat met iets waar je van houdt gaat het je aan je hart.Nu het wat beter gaat kun je door bepaalde omstandigheden soms emotioneel worden.Is dat een ramp? Pfff zeikerds Van Marwijk en Mulder...Allang financieel binnen en bla bla bla.En ook daarvoor weer goed betaald worden.Prima hoor maar dat domme gelul kan elke jan doedel wel.Als de bal..die speler had..pff.Deze man is Heerenveen...laat hem lekker.En dat zeg ik als Grunn supporter..(die grijze muisclub op dit moment waar de emoties niet gewenst zijn..zeker niet op de tribunes ).

Het reilen en zeilen binnen Heerenveen gaat Foppe duidelijk aan het hart, en Ik denk dat de vraag wat te doen in de winterstop ook een erg emotioneel besluit is dat in het hoofd meespeelt. Ik ga er wel vanuit dat hij oprecht geëmotioneerd betrokken is. Maar de mate van emotie die er op dat moment uitkomt vond ook ik nogal opmerkelijk voor een man van 72 die al zoveel meegemaakt heeft in het voetbal.

Dit is nou clubliefde Bert van Marwijk..... Wat een zuurpruim

van Marwijk piest in z'n broek bij een vuurpijl, maar werkt zonder schroom in het land met de meeste ter dood veroordelingen per jaar! Dan is het niet raar dat hij de emoties van Foppe niet snapt.
De club Heerenveen ligt zijn hele ziel en zaligheid in! Met Riemer in de 80's begonnen met bouwen. Nieuw stadion, Champions League gehaald en dan de afgelopen jaren een en al gezeik. Dat er nu eindelijk weer een mooie voetbalavond was, geen kans weg geven, 3-0 winnen en het publiek, Zijn publiek herhaaldelijk zijn naam scanderen... ja, ga dan maar 'effe' objectief analyseren! Deze beste man doet niet gewoon zijn werk, SC Heerenveen is zijn levenswerk, zijn kindje!

Emotie is op zich mooi en ik snap het wel, al vond ik het wat overdreven. Wel vind ik dat Foppe de "successen" wel erg aan zichzelf toeschrijft. Hoe hij met zijn trucjes het team weer aan het voetballen kreeg, want het zat allemaal hartstikke vast blablabla....ik vind het niet zo netjes t.o.v. zijn voorganger, alsof hij een team erfde wat er helemaal niks van kon en super Foppe met zijn amateur-psychologie alles verandert. Heerenveen heeft een paar potjes gewonnen tegen makkelijke tegenstanders....wellicht dat een nieuw gezicht en nieuwe trainingswijze het team goed doet, maar Foppe slaat zich wel heel nadrukkelijk op de borst.

30 november 2015 om 12:34

Ik ben het met je eens, dit weekend is de eerste echte test (of eigenlijk tweede, AZ verloren ze). Kunnen ze het Ajax moeilijk maken dit weekend dan mag ie tevreden zijn. Ik zie het ook een beetje als charme offensief omdat Heerenveen de laatste tijd vaak negatief in het nieuws was.

30 november 2015 om 13:45

Werkt de media zelf ook wel een beetje in de hand gebeurt niet alleen bij Foppe maar eigenlijk overal wel..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren