Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dat is dodelijk, Benítez’ relatie met de sterspelers van Real lijkt kapot’

Laatste update:

Hoewel voorzitter Florentino Pérez namens het bestuur van Real Madrid heeft laten weten dat er nog volop vertrouwen is in Rafael Benítez, valt het nog te bezien of de trainer zijn eerste jaar vol mag maken in het Santiago Bernabéu. Steven Gerrard, die met de Spaanse oefenmeester samenwerkte bij Liverpool, is van mening dat Benítez meer aandacht moet hebben voor zijn belangrijke spelers.

/

“Het vertrouwen in hem is uitgesproken en meestal is dat dodelijk bij Real. We zullen het zien”, kijkt Gerrard bij BT Sport vooruit naar de toekomst van de Spanjaard. “Ik vind Rafael een goede coach, maar ik vraag me af hoe zijn relatie is met de sterspelers in de kleedkamer van Real. Het lijkt er momenteel van de buitenkant op dat die kapot is. Het is afwachten hoelang dit duurt.”

Gerrard is ervan overtuigd dat Benítez zijn werkwijze moet veranderen. “Het is moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen, maar bij Rafa draait alles altijd om het team. Hij is niet echt een fan van individualistische spelers. Maar je moet met iedereen op een verschillende manier omgaan. Zeker bij Real, waar het allemaal om Cristiano Ronaldo en de grote spelers gaat. Rafa zal zich aan hen moeten aanpassen, niet andersom.”

Denk je dat Rafael Benítez het seizoen afmaakt als trainer van Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rafa had Ancelotti's lijn moeten doorstrekken maarja hij wil alles op ze eigen manier doen, eigenwijs.

25 november 2015 om 12:49

Als ze die lijn door hadden willen trekken als real madrid zijnde hadden ze ancelotti toch gewoon laten zitten?

25 november 2015 om 15:24

Dat hadden ze ook moeten doen. Ancelotti wegdoen voor Benitez was echt een lachwekkende beslissing.

25 november 2015 om 12:49

Dat is niet de stijl van Benitez. Real madrid zou moeten weten wat de aanatelling van benitez tit gevolg heeft. Dus óf Perez wil een andere kant op met real óf Benitez is een verkeerde keuze geweest.

Bullshit verhaal, de trainer is verantwoordelijk en dus bepaalt hij wie waar en wanneer speelt.
Niemand is groter dan het team, Messi.niet.en zeer zeker.Ronaldo ook niet. Ook na hun tijdperk zal de club blijven bestaan. Dat Rafa spelers belangrijk moet maken en verantwoordelijkheden moet geven, dat staat buiten kijf.

25 november 2015 om 12:47

Ligt aan je management stijl. Van gaal vindt het teambelang ook belangrijker, maar denk je dat hij Robben hetzelfde behandelde als bijvoorbeeld depay. Natuurlijk niet. Als je spelers heb van dat kaliber, messi, ronaldo en robben geef je een veel vrijere rol. Alsof een van deze spelers alle verdedigende taken uitvoeren als voorbeeld. Zulke spelers geef je leeway.

25 november 2015 om 12:52

Leuke jaren '80-gedachte'. Spelers vertegenwoordigen (in potentie) vele miljoenen. Voor zichzelf en voor de club. Veel meer dan een tijdelijke trainer. Wanneer 5 belangrijke spelers aangeven sterk het idee te krijgen dat deze trainer niet het optimale uit hen (en in hun ogen dus ook uit de resultaten) haalt, is dus de voorzitter verantwoordelijk en niet de trainer.
"Luisteren naar de baas" kom je nog tegen bij pupillenvoetbal

25 november 2015 om 13:35

Als je beste spelers niet voor je door het vuur willen gaan of vertrekken omdat ze je stijl niet moeten, en jij als trainer vervolgens slecht presteert, zit jij toch met een probleem, en word je als trainer de laan uitgestuurd.

De club zal na het tijdperk van een trainer ook blijven bestaan. De trainer is ook niet groter dan de club, vandaar dat er voorzitters en technische directeurs bestaan die de boel in het gareel houden.

Men moet doen wat het beste is voor de club, en dan maakt het niet uit of het de trainer is of spelers zijn die opgeofferd moeten worden.

In de praktijk zie je dat de directie liever een trainer wegsturen dan hun sterspelers, en al helemaal als ze van het kalbier Messi en Ronaldo zijn. Die zijn onvervangbaar. Trainers vaak niet.

25 november 2015 om 23:27

Ik vind het nog al wat om de mening van gerrard als een bullshit verhaal af te doen. Hij heeft zijn sporen in de wereldtop ruimschoots verdiend en met Benitez gewerkt.
Hij weet waar hij over praat en zegt niets geks. En uiteindelijk zeg je zelf dat hij belangrijke spelers belangrijk moet maken. Vreemd.

Ik denk dat hij überhaupt nooit een band heeft gehad met de spelers, althans geen goede. Hij begon ook al met een 0-1 achterstand aangezien hij de zeer geliefde Ancelotti opvolgde. Het is gewoon geen match.

Helaas heeft Gerrard hier gelijk. Benitez zal zich moeten aanpassen aan de spelers om op de korte termijn de relatie met de spelers te verbeteren. Jammer genoeg is dit een logisch gevolg van het Galactico beleid van Perez. Er zijn teveel ego's aanwezig en geen hecht team dat voor elkaar vecht. Combineer dit met een trainer die te weinig gerespecteerd wordt door een deel van de spelers en je bent gedoemd om te mislukken.
Sergio Ramos is op zich een goede aanvoerder, maar met Xabi Alonso en Casillas had Real Madrid echt twee oudere spelers die boven de groep stonden wanneer dat nodig was. Ik zou niet weten wie die rol nu zou moeten invullen. Ramos is te onrustig, net als Marcelo, Ronaldo is teveel met zichzelf bezig en Modric is er het type niet voor.

25 november 2015 om 13:57

Nee, Ramos is ook een perfecte aanvoerder nat als Xabu alonso en Iker

Ook de reden waarom Real zo matig heeft gepresteerd de afgelopen 6/7 jaar: veel teveel focus op individuele kwaliteit. Het is bijna nooit een team geweest, er worden veel spelers gehaald puur qua naam en de nadruk ligt (door Perez) gewoon teveel op anderen zaken ipv op het bouwen aan een team.

25 november 2015 om 13:18

Ze missen een type Makelele. Casemiro doet het voorlopig goed toch?

25 november 2015 om 13:58

Casemiro doet het indd heel eg goed, nu de meeste in vorm met Navas (en naar MIJN MENING met Ramos).

25 november 2015 om 14:17

Ja dat wel maar als team willen ze niet voor elkaar door het vuur gaan. En daarom komen ze te kort om structureel prijzen te pakken. Teveel spelers willen de show stelen

25 november 2015 om 14:23

Casemiro hebben ze idd en die doet het goed. Vind dat je sws altijd met een controlerende speler moet spelen. Real komt er vaak met weg omdat ze veel beter zijn dan anderen, maar tegen ploegen van niveau krijgt een blok van Kroos en Modric het zwaard. Zag je ook tegen Barca.

25 november 2015 om 14:39

Raar want vorig jaar tikte we Barcelona weg met Kroos en Modrid ipv Casemiro

wat een onzin zeg. Kijk hoe weinig prijzen Real gewonnen heeft sinds Ronaldo er speelt....en dat terwijl alles om Ronaldo draait.
Natuurlijk is Ronaldo de belangrijkste speler, maar het moet om het team draaien op de manier zoals de coach zegt.
De trainer moet zorgen dat het team maximaal functioneert. Als dat betekent dat Ronaldo iets minder scoort, maar het team meer punten pakt dan is dat prima.

25 november 2015 om 14:01

Het is wel waar ja, ging te vaak om Ronaldo alleen. Ik denk dat ze dan ook bezig zijn om hem van de hand te doen. Waarom denk je anders dan Benitez is gekomen en dat hij meteen van Bale een belangrijke pion wilde maken. En weinig aandacht schenkt aan Ronaldo, terwijl hij al jaren de onbetwiste mannetje was in het team. We gaan het zien, ik begin er wel aardig moe van te worden, al dat gezeik.

25 november 2015 om 14:25

Maar ja, Bale de belangrijkste man maken is ook dom. Je moet niemand de belangrijkste maken, tenzij je een Messi hebt. Kroos, Modric, James, Isco, Bale, Benzema etc. kunnen allemaal het verschil maken. Je moet er gewoon een geweldig lopende ploeg van maken.

25 november 2015 om 14:52

Klopt, je ziet ook dat Ronaldo's aanwezigheid invloed heeft op alle andere toppers. Het is allemaal teveel individualistisch ingesteld en dat moet gewoon veranderen. Dat gaat wel tijd kosten.

25 november 2015 om 15:45

Heb je helemaal gelijk in, Madrid heeft eenmaal een sterren team, team rond om Ronaldo bouwen zou dom zijn, toch vjnd ik dat Ancelotti moest blijven, Benitez is een complete mislukkeling op zijn CL winst na dan.

Hier zit zeker wat in en ik geloof ook dat daar het probleem ligt. Kijk maar met Ronaldo, al vanaf het begin is er wat gaande. Wellicht is het dat zij bezig zijn met een verandering en Ronaldo van de hand willen doen. Maar je moet wel gewoon op een juiste manier met je sterspelers omgaan. Verneder je 1 iemand, dan volgt de rest heel snel. Kijk naar Ancelotti, die deed dat perfect. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, want ik begin het wel een beetje zat te worden.

Ik wil gewoon heerlijk voetbal zien, een team dat macht uitstraalt op het veld en dat is gewoon niet te zien. De spelers lijken er geen zin in te hebben en of dat nou aan Benitez ligt. Tjsa ik had hem nog het vertrouwen gegeven, maar ik had misschien niet moeten doen. Ik weet ook niet wat Perez bezielde om Ancelotti te vervangen voor hem. Er is een vreemde situatie en zoals Gerrard ook zegt, moet er wat veranderen anders gaat het gewoon niet goed komen.

Ik ben het niet geheel eens met Gerard.
Iemand als CR speelt ook heus wel beroerde wedstrijden, dan vind ik dat men zoiemand gewoon moet laten rusten/banken. Geen gemaar
Zelfde geldt voor vrije trappen bijv nemen.. meneer mag dat altijd nemen..mag 100 x missen..(als iemand anders bijv 2x mist moet diegene meteen banken maar CR nooit , daar gaat het allemaal al mis imo)
Laat bijv iem anders eens vrijetrappen nemen die het wellicht beter doet zoals james/bale miss zelfs Modric
Dus nee ik ben juist van mening dat het moment dat het niet alleen om CR daar draait het wel beter zal gaan met het spel.
CR is imo te onomstreden en het komt het spel van Real niet ten goede.
Ps dit zeg ik niet sinds de afdroging tegen barca ik vind dit al jaren.

Verder heeft Rafa uiteraard ook schuld en maakt hij foutjes (en zal hij wellicht nog foutjes maken) maar kijk bijv de pot tegen barca, het waren toch echt de Real spelers zelf die hun tegenstanders 5 mtr ruimte gaven.
Gewoon totaal geen inzet lijkt me sterk dat Rafa ze dat vooraf instrueerde.

Het was uberhaupt al een grote fout Ancelotti weg te sturen als je ziet hoe dol de spelers op hem waren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren