Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente moet vrezen: 'Zelfs gedwongen degradatie is mogelijkheid'

Laatste update:
/

Het uitlekken van de overeenkomst tussen FC Twente en Doyen Sports Group kan serieuze gevolgen hebben voor de club uit Enschede. Advocaat Roberto Branco Martins stelt in gesprek met Quotenet dat de kans groot is dat er sancties zullen volgen tegen de noodlijdende club.

De KNVB of de FIFA zal zich genoodzaakt zien actie te ondernemen, voorspelt hij. “Een goede mogelijkheid is twee achtereenvolgende jaren geen transfers mogen doen”, zegt de advocaat, die nog andere doemscenario’s opsomt. “Ook een geldboete en zelfs gedwongen degradatie zijn een mogelijkheid.”

Door een leak kwamen ook de contracten van inmiddels vertrokken spelers als Dusan Tadic en Luc Castaignos op straat te liggen. “Als de KNVB weet heeft gehad van dit contract dan is het ook de vraag of er iemand bij de controle heeft zitten slapen”, aldus Martins. “Men weet dondersgoed dat dit soort contracten niet door de beugel kan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten. Ik vind het heel jammer voor alle Twente fans want als ze de komende 2 jaar geen spelers mogen kopen kunnen ze net zo goed meteen de Jupiler league in gaan.

24 november 2015 om 15:40

Mooie club, zal altijd gratis spelers van naam aantrekken die transfervrij zijn.

De Ron Vlaars van deze wereld of de Elhamdoui's

24 november 2015 om 15:46

Twente mag hopen dat de vlaars en elhamdoui's komen. Ik zeg zelf dat hun transfervrij te hoog gegrepen zijn zeker de komende jaren als dit doorgaat

24 november 2015 om 15:48

Ja, die staan te trappelen om voor een grijpstuiver degradatievoetbal te komen spelen. Ben benieuwd waar je optimisme vandaan komt. Het lijkt mij dat Twente heel ernstig in de problemen zit.

24 november 2015 om 15:54

Waarom zou Ron Vlaar tegen degradatie vechten bij Twente voor 2 tientjes per maand terwijl clubs als Lazio geïnteresseerd zijn?

24 november 2015 om 18:21

Bij een transferban mag je volgens mij ook geen transfervrije spelers aantrekken. Dan word dus met jeugdspelers aan de gang.

24 november 2015 om 19:30

@ricardinho dat zal wel meevallen Barca kon ook halen wat ze maar wilde.
Ze mogen nog niet spelen maar je mag ze wel kopen.
Tenminste Barcelona wel.

24 november 2015 om 19:46

Wat heb je er dan aan? Dan koop je ze nu en kun je ze gebruiken over 2 jaar...

26 november 2015 om 17:11

Ik denk niet dat Twente het zich kan veroorloven om een speler te kopen en salaris te betalen als die alleen maar mag trainen. Twente heeft financiele problemen voor als je het nog niet wist.
En zelfs al zouden ze dat doen, dan moeten ze in de wedstrijden alsnog met jeugdspelers aan de gang.

24 november 2015 om 15:40

Ik vind het jammer voor Twente en de eredivisie.

De supporters van Twente gun ik het wel. Kan me de grote monden nog wel herinneren dat zij de plaats hadden over genomen van Feyenoord en dat Twente een top club was en Feyenoord al lang niet meer.

Zeg maar dag met je handje....

24 november 2015 om 15:52

Ja dat staat ook nog in mijn geheugen gegrift.

24 november 2015 om 15:59

Nu scheer je alle supporters over een kam.. Ik bijvoorbeeld vond het zonde dat Feyenoord destijds in de problemen zat. Gun feyenoord dit seizoen ook zeker de titel. Maar met de jeugd die Feyenoord toen op liet komen staat er nu een geweldig elftal te spelen. (De helft daarvan is ook nog eens verkocht voor een fors bedrag).

24 november 2015 om 16:01

Ok ok...de gemiddelde Twente supporter gun ik het niet. Alleen die sukkels met grootheidswaanzin dan.

Desalniettemin hoop ik gwn daterende er in blijft hoor. Mooie club en vaak leuke wedstrijden.

24 november 2015 om 19:47

Inderdaad... Waar Feyenoord eerder een voorbeeld was voor Twente als topclub, is Feyenoord nu weer een voorbeeld wat betreft het herstel van de club!

24 november 2015 om 15:40

In het bericht staat niet dat die sanctie daadwerkelijk al staat he.
Zou voor Twente wel een domper zijn want zij moeten juist kunnen door ontwikkelen op dit moment

24 november 2015 om 15:43

Dan kun je je net zo goed meteen failliet laten verklaren. Op het moment dat Twente degradeert wordt het heel moeilijk om het financieel nog rond te krijgen.

24 november 2015 om 15:49

Dat houdt in dat je amateurvoetbal gaat spelen dan stadion wegmoet en dan duurt het nog langer ik zou dan maar hopen op degradatie en dan maar terug knokken

24 november 2015 om 19:48

Wat moet je in vredesnaam met zo'n stadion in de JL dan? Zal aardig wat kosten ook!

24 november 2015 om 16:06

Zal mij persoonlijk ook heel veel geld besparen, plus als voordeel dat ik dan de eredivisie niet meer hoef te volgen.
Want als dit echt gaat gebeuren dan wordt FC Twente zoals het nu bestaat failliet verklaard, met de uitgaven die Twente heeft kan het in de JL nooit terug verdienen.

24 november 2015 om 17:39

Het zou voor een overbruggingsjaar misschien wel kunnen.

Op langere termijn hopeloos natuurlijk.

Twente heeft wel het geluk dat het een grote achterban heeft die blijven komen.

24 november 2015 om 18:27

Dat zal nog moeten blijken wanneer je meerdere jaren Jupiler League speelt nemen de aantallen namelijk heel hard af!

24 november 2015 om 19:38

Het toeschouwersgemiddelde daalt de laatste tijd anders wel hard. Waar Twente tot kort nog altijd voor 30.000 man voetbalde, spelen ze nu nog maar voor 24.000 man thuis. Dat is een flinke daling. Ook stoppen er steeds meer sponsoren mee. Met deze resultaten en de onrust rondom de club zullen ongetwijfeld nog meer successupporters en sponsoren afhaken.

24 november 2015 om 19:55

@malafronte9

Die achterban woont wel voornamelijk in Enschede, een gemeente die het financieel zwaar heeft. Als twente omvalt, verliest de gemeente velen miljoenen euro's wat gevolgen voor de burgers gaat hebben. Ik weet niet of iedereen dan nog zo blij met Twente is.

24 november 2015 om 20:16

De achterban komt uit de gehele regio. Er rijden bussen vanuit Denekamp tot Markelo, van Vriezenveen tot Weerselo.

Hoeveel lijken gaan er nog uit de kast vallen daar in Enske? Ongelooflijk wat een zooitje ze er daar van gemaakt hebben. Heb medelijden met de fans, het bestuur van destijds heeft hun club gewoon zwaar in de problemen geholpen. Hoop voor iedereen daar dat hiermee dan het laatste negatieve restje van Munsterman en de zijnen bekend is. Hoe ver kun je zinken als club?

24 november 2015 om 15:51

Niet iedereen is daar wegeen die er van af wist.ik denken dat hun flink wat uit te leggen hebben.ik ben benieuwd of munsterman zijn gezicht daar nog durft te laten zien!?

En ja hoor, iedereen heeft zijn mening al weer klaar. Lijkt me zeer onlogisch dat FC Twente hiervoor gestraft gaat worden. Het contract stamt namelijk uit de tijd dat "third party ownership" nog niet verboden was. Dus hoe je voor een boete of sanctie de juridische onderbouwing bij elkaar gaat krijgen is mij een groot raadsel. Stemmingmakerij dus !

24 november 2015 om 16:07

Het hoeft helemaal geen stemmingmakerij te zijn. Voor wat ik nu opvang, zou het ook best goed mogelijk kunnen zijn dat de constructies in de contracten ook al verboden waren voor dat gedoe met een verbod op derde partijen. Dan zit twente toch in een keer behoorlijk in de shit

24 november 2015 om 16:51

Third party ownership van een speler misschien niet, maar wel het feit dat er voorwaarden instaan die ervoor zorgen dat de club niet zijn eigen beleid kan bepalen en een speler moet verkopen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Dan ben je als club dus niet in control en dat is nou juist niet toegestaan!

24 november 2015 om 19:57

Met boete clausules heeft Doyen ook een vinger in de pap bij de beslissingen die de club kan nemen. Aangezien Doyen dit ook bij een andere club heeft, bijvoorbeeld Porto, kan dat consequenties hebben. De transfers worden er in ieder geval zeer schimmig door, de kans dat er dan regels overtreden worden, lijkt me vrij groot.

24 november 2015 om 20:14

Nieuw artikel is naar buiten gekomen. De Knvb sluit niet uit dat de licentie van Twente wordt ingetrokken. De Knvb heeft destijds de contracten goedgekeurd, echter zijn de daadwerkelijke contracten anders dan de contracten die de Knvb heeft goedgekeurd.

Niet persoonlijk bedoeld, maar waarom zijn supporters van Twente altijd zo positief? Financieel zou het allemaal wel meevallen, en ook nu is het stemmingmakerij?

24 november 2015 om 20:38

Dat waren ze in 1983 ook. Twente kon nooit degraderen. Löp wa los. Alleen dit is wel even van een andere orde. Veel erger dan de financiële malaise rond 2000. Dat realiseert men zich nog niet.

Wie ? En wat kan er nu niet precies door de beugel ? Vaag verhaal dit.
De dagen van Van der Laan lijken inmiddels wel geteld met het uitlekken van dit rapport.

Dat een club zo in de problemen kan komen Door een persoon,werkelijk lachwekkend gewoon. Kan er trouwens wel van genieten,geen Groningen - Twente meer al was de beleving bij die wedstrijd al een paar jaar verdwenen.

24 november 2015 om 16:18

Dat komt niet door één persoon, ook die mensen die in de positie waren om de voorzitter te corrigeren zijn verantwoordelijk.

24 november 2015 om 16:26

En helaas zit deze er nu nog steeds... om natuurlijk ook te waken over zijn eigen centen die hij heeft moeten investeren door eigen wanbeleid. Dit was bij alle andere Doyen spelers (o.a. Tadic, Promes, Bilal etc) overigens niets anders.

Op basis waarvan zou de Knvb of de Fifa wat betreft dit issue actie moeten ondernemen?
Dat ontgaat mij een beetje. Staat dit nu in de statuten beschreven of is dit een reactie uit onderbuikgevoel?

Wanneer Twente deze betalingsverplichting kan voldoen, dan valt er volgens mij geen enkele actie te ondernemen. Het is een overeenkomst die is aangegaan, waarbij Doyen haar inleg terugverwacht samen met een agent fee (fund's minimum fee en Free agent Fee zoals in het contract staat) wanneer een speler niet verkocht wordt. Had deze advocaat verwacht dat Doyen anders te werk zou gaan?

24 november 2015 om 20:01

het gaat ook om boeteclausules als Twente bepaalde transferbeslissingen niet neemt. Hiermee is de handelingsvrijheid van Twente behoorlijk verkort. Als dan spelers ook nogeens aan andere clubs worden verkocht waar Doyen een dikke vinger in de pap heeft, kan het heel snel schimmig worden.

24 november 2015 om 21:19

Zoals in de media staat boetes opgelegd door Doyen. Contractueel staat het er echter heel anders. Het betreft geen boete, maar inleg vergoeding. Dit was bij alle andere Doyen spelers (o.a. Tadic, Promes, Bilal etc) overigens niets anders. Zoals je terecht aangeeft is waarschijnlijk wel de grote reden waarom tegenwoordig Tpo's niet meer mogen.

Kán! Ja, het ka, maar we hebben niet voor niets Doyen weg gestuurd. En de rotzooi aan het opruimen. Kunnen we die desbetreffende betrokkenen niet aansprakelijk stellen? Ik weet wel, dat Joop en Co. m'n clubliefde in één klap naar de kl.te heeft geholpen en dat na tig jaren! Het voetbal is verrot, maar nu kwam het te dichtbij.

24 november 2015 om 16:17

( Ze) hebben Doyen helemaal niet weggestuurd, dat kan ook helemaal niiet, Twente heeft een contract met Doyen afgesloten, en ze hebben het geld niet om het af te kopen, daarom vallen Ebecilio en Eghan nog steeds onder de Doyen deal

En op basis waarvan kan Twente gestraft worden dan? Volgens mij heeft deze "advocaat" niet voldoende research gedaan. Ik ga er vanuit dat hij er op doelt dat third party ownerships tegenwoordig illegaal zijn. Echter is deze deal al getekend toen het nog legaal was.

24 november 2015 om 16:23

Deze man is zelfs gespecialiseerd in dit soort constructies, dus reken maar dat hij wel degelijk voldoende onderzoek heeft gedaan.

24 november 2015 om 16:31

Volgens mij was het al wereldkundig dat Doyen een deel van de rechten bezit. Daar zal dit echt niet over gaan. Wat er wel fout aan is, blijft mij ook een raadsel. Maar normaliter roept een advocaat niet ongefundeerd wat onzin.

24 november 2015 om 20:04

Ik gok erop dat het om de geheime boete clausules gaat waarmee Twente gedwongen beslissingen moet nemen. Zeker als Twente verkoopt aan andere clubs waar Doyen het voor het zeggen heeft, begint de kans op manipulatie van het tranfersysteem niet geheel ontdenkbaar te worden.

Hopelijk komt dit doemscenario niet uit. Z'on grote club mag niet omvallen dat zou een drama zijn. Onbegrijpelijk dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Knvb, Gemeente, Provincie hebben die dan helemaal geen toezicht gehouden?

@Malloot is het vaak niet zo in de

Malloot,kom dagelijks mensen tegen die een 'hoge' functie hebben binnen bedrijven maar geloof mij in de top van een bedrijf zijn het allemaal vriendjes van elkaar die elkaar bijna nooit durven te corrigeren. Zo lang die mensen hun geld maar krijgen vinden ze het vaak allemaal wel goed.

24 november 2015 om 16:44

Lijkt mij nogal onzin omdat zo algemeen te stellen, er zijn namelijk gruwelijk veel bedrijven in deze wereld. Ik ken nog genoeg voorbeelden waarbij de topmensen zeker geen vriendjes van elkaar zijn.
Hoe dan ook, Munsterman is zeker niet in zijn eentje verantwoordelijk. Dat is echter nu even niet interessant, eerst moet de huidige problematiek worden opgelost. Voorlopig hebben er nog wel wat mensen bij FC Twente een slaaptekort.

Dit is toch te gek voor woorden. Hoe kun je nou een contract ondertekenen waar je alleen maar downside hebt? Ik ben nooit echt boos geweest op Munsterman en co omdat ze ook heel veel goede dingen hebben gedaan, maar hier word ik heel pissig van. Stelletje klootzakken, lekker spelen met de club die voor velen zo dierbaar is. Hier moeten munsterman, van der laan en alle andere commissarissen van toendertijd persoonlijk voor opdraaien. Maar dat zal wel weer niet mogelijk zijn volgens de wet. Verdomme voor 5 miljoen grote percentages verkopen voor 7 spelers met heel veel potentie en dan ook nog een forse boete riskeren als je ze niet voortijdig verkoopt.. Niet te geloven dat zulke idioten ooit deze mooie club kampioen hebben kunnen maken

24 november 2015 om 16:59

Dit contract is het gevolg van een acuut liquiditeitstekort bij de club, ze hadden onmiddellijk geld nodig.
Net zozeer als er geen wet is om de verantwoordelijken aan te pakken, het is vooral een probleem van de club zelf, zal er ook niemand zijn om een en ander aanhangig te maken. Daarbij kun je je ook afvragen of het zin heeft om daar nu energie in te steken. Bovendien komt het geld toch niet terug van Joop Munsterman.

Ik geniet hier echt heel erg van. Jarenlang geld uitgeven wat ze niet hadden, de titel hadden ze destijds ook gekocht met geld wat ze niet hadden. Jarenlang de boel bedonderen en een grote mond hebben en dan nu op de blaren zitten. 80 miljoen is trouwens bizar veel ,feyenoord had iets meer dan de helft van die schuld, maar hadden nog een uitstekende jeugdopleiding die de club heeft gered. Succes in Enschede met saneren.

24 november 2015 om 16:54

Bedankt voor je medeleven. De titel is zeker niet gekocht, maar is jouw verklaring dat een provincieclub er zomaar met de titel vandoor kon gaan. Twente werd 4e,. 3e 2e en uiteindelijk kampioen. Pas daarna is er geblunderd. Maar ach. Geniet lekker van het moment joh.. Twente komt er wel weer bovenop.

24 november 2015 om 17:07

Het lijkt mij niet dat er pas na het kampioenschap is geblunderd, dat was voor die tijd al gaande. De ellende hangt voor een groot deel samen met het stadion dat nu als een molensteen om de nek van de club hangt.

24 november 2015 om 17:12

Met de L-vorm van het stadion was nog niets aan de hand. Echter leek Munsterman de ambitie te hebben het stadion zo snel mogelijk af te bouwen en dat werd (incl het instorten van het dak) de molensteen, samen met hoge transfersommen voor matige spelers en torenhoge salarissen.

24 november 2015 om 17:08

Hoe stond de club erbij ten tijde van het kampioenschap? Heeft Feyenoord een eigen stadion?
Ga dat maar eerst eens uitzoeken, want je maakt je in je post zelf belachelijk.

24 november 2015 om 18:34

Applausje voor je dat je het allemaal zo goed weet. Die 80 miljoen heeft er zeker alleen mee te maken dat ze eigenaar van hun eigen stadion zijn. Kom op en open je ogen, jarenlang geld uitgegeven wat er niet was en daarom hebben ze ook die Doyen groep ingeschakeld. Dit is echt van minstens acht jaar anders kun je geen 80 miljoen schuld hebben. Je bent net die persoon Riche die hier al die tijd verkondigde hoe goed Twente er financieel wel niet voor stond en nu nooit meer reageert omdat die vreselijk door de mand is gevallen.

24 november 2015 om 19:29

Nou nog eens ff wat. Ik zie op je pagina dat je fan bent van Feyenoord. nu zit je te klagen dat twente het kampioenschap oneerlijk gewonnen heeft. Welke supporters hebben de spelers van Feyenoord destijds onder druk willen zetten om toch vooral de wedstrijd bij twente te verliezen zodat Ajax geen kampioen zou worden?
Dus hypocriet dus om nu te stellen dat t kampioenschap van twente oneerlijk was. Mocht iemand daarover willen klagen zijn de fans van feyenoord toch echt de laatsten in mijn ogen die daarover de mond mogen opentrekken

24 november 2015 om 19:35

@ El Fenomeno. Waar zegt Jansen Joenite dat het alleen door het stadion komt dan? Hij stelt je een duidelijke vraag: "hoe stond de club erbij ten tijde van het kampioenschap?" Antwoord daar dan 's op als jij het allemaal zo goed weet. FC Twente werd eind 2010 door de Knvb nog in categorie 3 van financieel gezondste clubs in het betaalde voetbal ingedeeld, dus hoezo gekocht kampioenschap? Als je het beter weet dan de Knvb, graag met bronnen komen en zo... Misschien dat je geloofwaardigheid daar wat van opknapt.

24 november 2015 om 20:08

Dat waren een paar hersenlozen ottofant, nog geeneens een procent van alle supporters.

Ivo82
Kom op zeg. Munsterman heeft alles verduisterd via diverse groeperingen. Nu ineens bezuinigen na 80 miljoen schuld. Die schuld was er jaren geleden ook al en zoals bekend heeft Munsterman zelf ook toegegeven geknoeid te hebben. Titel was destijds niet gekocht maar gestolen met geld wat er niet was. Succes met saneren man haha.

24 november 2015 om 20:48

Aha Vlgns mij zijn het ook een paar hersenlozen die beweren dat de titel van twente oneerlijk verkregen is
Nog geen 1 procent
Als je dingen over een bepaalde club gaat roepen die je niet hard kunt maken (oneerlijk kampioenschap) kun je verwachten dat je een scherp antwoord krijgt

24 november 2015 om 20:51

Geef me het artikel eens waarin Munsterman toegeeft geknoeid te hebben Ik heb dat artikel nooit gezien Bron graag?
Ben wel met je eens dat Munsterman grote fouten heeft gemaakt

24 november 2015 om 21:16

El Fenomeno... alleen de verbouwingen de afgelopen 8-9 jaar hebben al 65 miljoen gekost (bovenop het "arke Stadion" dat er al stond. Denk je dat dat niet een heel klein beetje van die 80 miljoen (voornamelijk langlopende) schulden opsnoept?
Dat er bij ons wanbeleid is gevoerd staat als een paal boven water. Maar bovenstaande betekent wel dat je de schulden van Feyenoord en Twente al niet met elkaar kunt vergelijken.
Die titel behaalden ze toen ze in cat. 3 zaten. Oftewel: financieel kerngezond. Daarna is het wanbeleid begonnen door onbenullig aankopen, onnodig extra verbouwen, en veel te hoge salarissen. Met als gevolg dat je voor je liquiditeit (kortlopende schuld) Doyen moet aanspreken.

Maarja.. veel Feyenoorders houden er altijd een of andere eigen waarheid op na. Of het nu gaat om Ziyech, of een "gekocht kampioenschap".

25 november 2015 om 11:43

Je weet hopelijk wel dat toen bleek dat FC Twente nog altijd in categorie 3 zat toen er al grote financiële problemen waren? De club zat in die categorie omdat ze verkeerde begrotingen indienden bij de Knvb en daardoor de werkelijke situatie bij de club verzwegen en deed voorkomen dat de club kerngezond was.

Of FC Twente op basis van een echte begroting ook in categorie 3 had gezeten in 2010 weten we niet. Feit is wel (dat is allang gelekt) dat FC Twente al sinds 2008 structurele verliezen had. In het begin werden die nog opgevangen doordat de club haar spelers voor mooie bedragen wist te verkopen en daardoor alsnog winst geboekt kon worden. Helemaal gezond is zo'n bedrijfsvoering echter niet.

24 november 2015 om 17:57

Dat de titel gekocht zou zijn gebruik je zeker als excuusvoor t falen van je eigen club in dat jaar (voor wie je dan ook moge zijn)twente is in dat jaar gewoon eerlijk kampioen geworden en toen waren de financiele problemen er nog niet. Neemt niet weg dat er natuurlijk na die tijd een hoop is misgegaan en dat dat nooit had mogen gebeuren.
Wat is trouwens raar vindt dat niemand vragen stelt over de echtheid van deze papieren.

Mocht een transfer ban en of degradatie werkelijkheid worden, ben ik bang dat FC Twente zijn licentie verliest, aangezien ze ook nog onder curatele staan en daar binnen een half jaar uit moeten zijn anders zijn ze hun licentie kwijt.

Twente gaat ten onder , degradatie zou de genaden klap zijn voor de tukkers, ik vrees er dan voor dat we ze nooit meer terug zien in de Eredivisie, en als dit zo door gaat krijg je straks een agovv-haarlem-veendam scenario, zou het heel jammer vinden als dit gebeurd

Probleem is dat er in Twente nog steeds mensen zijn die Munsterman bejubelen. Bij wijze van spreken dat Honecker in voormalig Oost-Duitsland ook nog steeds fans heeft en zelfs een Hitler, onder het mom dat hij toch ook goede dingen gedaan heeft en autobanen aangelegd.... Pffff, Munsterman heeft van meet af aan gesold met mensen en gemanipuleerd. Maar omdat hij de tijdsgeest meehad komend vanuit een crisissituatie viel het oog daar niet zo op.

ha ha en zelfs nu verklaren ze munsteman heilig.....wanne prutsert is da geweest zeg

24 november 2015 om 17:28

Inderdaad. Ook voor het kampioenschap was hij al allerminst zuiver op de graat. Lekker afgeven op de mensen voor hem, doortrapte spelletjes spelen en publiek en media stroop om de mond smeren. Intern maakte hij de overleden oud-voorzitter Herman Wessels tot op het bot belachelijk. Dat tekent zijn karakter.

24 november 2015 om 17:39

Wie?

24 november 2015 om 20:50

Joop helaas. Deed altijd heel schamper. Koketteerde er mee dat hij alles pro deo deed in tegenstelling tot anderen die dan niet zo'n 'Twente-hart' zouden hebben. Alles gericht op het creëren van een persoonlijkheidscultus rond hemzelf.

24 november 2015 om 21:23

Ik bedoel eigenlijk wie in godsnaam nog Munsterman heilig durft te verklaren.

Storm in glas water. Lees effe de 20 kantjes van het contract door en je weet hoe het zit. Doyen is afgekocht en heeft daarvoor getekend. De hele deal is dat Doyen 6,9 miljoen zou vangen voor een lening van 5 miljoen. Om zeker te zijn dat ze dat geld ook zouden ontvangen zijn de televisierechten ter waarde van 7 miljoen als garantie verpand.(dit heet een warrant). Twente kon dus niet zo maar de spelers voor een habbekrats verkopen. Daarom die garantie. Het is dus niet zo dat Doyen en die 6,9 en die 7 miljoen vangt. Je kunt niet zomaar elk bedrag dat in een contract vermeld staat bij elkaar optellen. Het een is ter compensatie van het ander.

24 november 2015 om 17:45

Klopt, het wordt ook in de media neergezet als boete, maar het is niet meer dan het ingelegde geld premie (fund's minimum fee en Free agent Fee zoals in het contract staat), zoals een bank rente vraagt op een lening. Bij Doyen is het echter zo dat zij bij een hogere verkoopwaarde daar ook in profiteren. Het probleem is dat dit wel "even" op tafel gelegd moet worden. Het is mij althans nog niet helemaal duidelijk of dit is afgekocht met de brief van Van den Belt of niet.

24 november 2015 om 17:47

Probeer het maar weer goed te praten en weg te stoppen, gewoon op de blaren zitten grote vrienden, de vette jaren zijn voorbij

24 november 2015 om 18:17

Dit is geen goed praten want die hele constructie vind ik ook waardeloos. Je moet alleen wel werken met feiten en die staan in dat uitgelekte contract. Ik kies er alleen voor om me dan even te verdiepen in zo'n contract voordat ik hier dingen roep. Je moet natuurlijk wel een beetje Engels kunnen en wat van contacten weten.

Aldo flikker jij ook maar eens op bahh!!! maar meneertje wil eerst zijn centjes natuurlijk terug wat hij allemaal in twente heeft gestopt

Joop en Aldo jullie hebben Twente kampioen gemaakt waar ik heel dankbaar voor ben!
Maar wat hebben jullie hier een ongelofelijke puinzooi van gemaakt bahh

Ik ga de niet van uit dat twente degradeert na de jupiler league! maar ben wel bang dat we onze licentie kwijt raken en dus Failliet zijn

Twente kan nog heel goed gered worden. dan moet Aldo er zo snel mogelijk uit! en wessels (groot twente hart) de taken overnemen!

24 november 2015 om 20:42

Wessels die dan Twente zou moeten redden en Joop die lekker overal kan blijven rondbazuinen dat het allemaal wel meeviel, hij het allemaal voorzien heeft en vooral tot in de eeuwigheid de onsterfelijke geestelijk vader van het kampioenschap blijft voor een groot deel van de fans als de kruitdampen zijn opgetrokken. Standbeeldje op komst. Zo iemand blijft boven de club hangen. Kan me niet voorstellen dat Wessels hier trek in heeft.

Nou wie nu Munsterman nog gaat verdedigen heeft echt een bord voor zijjn kop. Roep al jaren dat hij een onbetrouwbaar persoon is.

24 november 2015 om 19:28

Ik gun het ze van harte destijds dat de dsb failliet ging hadden ze de grootste praatjes

24 november 2015 om 20:43

Derksen - Genee wordt lachen. Misschien wel een nieuwe Heerenveen-scene donderdagavond.

Sterkte twente fans en andere voetbalfans die niet zitten te katten.. Dit vind ik erg voor de club en de supporters.. Zelf fan van sc heerenveen gaat ook allemaal niet zoals het hoort.. Geeft een raar onderbuikgevoel. Een voetballiefhebber

24 november 2015 om 19:41

Bedankt voor je sportieve reactie!

Hopen dat Fc Twente niet Failliet gaat! En hopen dat het de komende maanden/jaren ook weer wat beter gaat met jullie club

want wat zou het zonder zijn als je 2 mooie clubs zoals Heerenveen en Twente niet meer in de Eredivisie hebt

Op het punt dat twente met doyen een contract af sloot werd destijds al gereageerd dat de alarm bellen deed af gaan omdat er geen geld in kas zat en dat men gedwongen was om of stappen terug te doen of toch een investeringsbudget te verkrijgen om de zo mooi behaalde transfers uit het succesvolle verleden terug te krijgen,die keuze die toen gemaakt is richt nog steeds schade aan want schoonschip maken was toen wel mogelijk nu niet meer.

Het lijkt er op dat Van der Laan de papieren heeft vervalsd. Dit is een onbekende versie van het contract. Niet bekend bij de knvb, niet bekend bij twente.
Ik heb het hier al eerder gezegd, maar Van der Laan en munsterman gaan strafrechtelijk vervolgd worden. Valsheid in geschrifte, geheime bv op cyprus, stiekum mondeling contract met schreuder ( die bepaalde spelers moest opstellen in ruil voor veel geld) .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren