Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacied baalt: ‘Frustrerend, ik doe yoga, maar uitgerekend mij gebeurt dat’

Laatste update:

Als Mitchell Dijks fit is, is hij dit seizoen bij Ajax verzekerd van een basisplaats. De linksback baalt er dan ook van dat hij in het verleden al vaak geblesseerd heeft moeten toekijken en onlangs vanwege liesklachten korte tijd uit de roulatie was. Zaterdag was Dijks echter weer terug bij Ajax.

/

Tijdens de met 5-1 gewonnen wedstrijd tegen laagvlieger SC Cambuur werd de 22-jarige verdediger zelfs uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Een mooie opsteker voor Dijks, nadat hij enkele weken geleden een nieuwe teleurstelling te verwerken kreeg. “Ik wil altijd spelen en natuurlijk helemaal als het zo goed gaat”, vertelt de linksback aan De Telegraaf.

“Dan is het frustrerend, vooral omdat ik er zo veel voor doe. Ik heb een eigen krachttrainer en een fysio, doe aan yoga, maar uitgerekend bij mij gebeurt dat dan. Maar dat ligt achter me. Ik heb deze interlandweek goed kunnen gebruiken om weer helemaal fit te worden.”

Vind je Mitchell Dijks goed genoeg voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij met zijn yoga de hee tijd.

Ik ben blij dat hij terug is. Je ziet toch dat bepaalde spelers, die niet echt vaak genoemd worden, toch vaak een belangrijke schakel vormen. Dijks is zo'n speler.

23 november 2015 om 11:06

Ik ben allang blij dat er nu een linksback staat die zich kapot wil werken voor het team. Vorig jaar hadden we een linksback die elke wedstrijd speelde alsof ie net uit zn bed kwam.

23 november 2015 om 11:11

Toch zou eigenlijk iedere topvoetballer aan Yoga moeten doen. Niet normaal hoe soepel je dan wordt en hoe zwaar het eigenlijk is. Ik vind zelf Yoga extreem saai en doe dus liever alleen krachttraining. Maar als je een topsporter bent en minder blessures wil oplopen is dit wat mij betreft wel het beste wat je kunt doen.

Off:
Ik snap eigenlijk ook niet waarom spelers pas in het buitenland opeens meer aan krachttraining doen. Kijk bijvoorbeeld naar Clasie en Zlatan. Dat waren echt tandenstokers in Nederland. En Clasie is inmiddels al 5kg aangekomen en Zlatan is een beest. In Nederland moeten ze daar ook wat meer op gaan focussen. 99% in de Eredivisie kan wel wat extra spiermassa gebruiken. Snap ook niet waarom Serero al jaren maar +/- 55kg weegt. Die jongen moet je toch gewoon op de weightgainers zetten en veel in de sportschool laten trainen.
Het is echt niet zo dat je opeens een stuk langzamer wordt. Door explosief te trainen wordt je zelfs gespierder en sneller.

23 november 2015 om 11:18

Iniesta en david silva zouden ook wel wat kunnen gebruiken... Zou je dan zeggen

23 november 2015 om 11:24

0,00001% van de voetballers op de wereld zijn zo goed dat ze het ook wel zonder extra spiermassa redden in het topvoetbal. Maar voor alle overige voetballers is spiermassa wel gewenst.

Ronaldo zou zonder al zijn training ook een wereldvoetballer zijn. Maar juist door die extra investering in zijn krachttraining behoort hij nu bij de 3 beste voetballers van deze tijd.

23 november 2015 om 11:28

Ik snap je punt maar ik heb het idee dat juist bij Ajax die knop om is. Kijk naar Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi die vaak nog niet eens 20 of net 20 maar zijn fysiek al erg sterk.

Ik denk dat het komt door de individuele benadering en de vele specialisten binnen Ajax. Ik zie echt meer power en kracht bij alle spelers.

Serero en Younes hebben het lichaam daar gewoon niet voor, bovendien je hoeft ook niet 11 krachtpatsers te hebben. Serero is juist heel wendbaar, wellicht dat pure krachttraining voor hem negatief werkt. Zelfde geldt voor Younes.

23 november 2015 om 11:50

Er zijn nu inderdaad zat nieuwe spelers bij Ajax die een stuk sterker zijn als de vorige generatie. Maar bij Serero, Sinkgraven en Klaassen bijvoorbeeld die kunnen echt wel wat extra kilo's spiermassa gebruiken. En ze hoeven ook niet allemaal zo breed te zijn als een depay. Dat is ook niet mogelijk omdat het ook voor een groot deel genetisch bepaald is. Maar je kan wel allemaal net zoals een Ronaldo veel tijd daar in stoppen. Je moet als topsporter gewoon veel investeren in jezelf.

Ik vind vd Vaart bijvoorbeeld een goed voorbeeld die nog veel meer uit zijn carriere had kunnen halen als hij net zo serieus als Ronaldo had getraind. Vd Vaart liep er in zijn Ajax tijd altijd al de kantjes vanaf en kon dit destijds ook doen omdat hij zoveel talent had. Maar als die serieuzer met zijn vak om was gegaan dan had die misschien wel kunnen slagen bij Real Madrid.

23 november 2015 om 11:58

Klaassen en Sinkgraven ja, wat overigens wel mooi is, juist deze mannen maken de meeste meters per wedstrijd, conditioneel zijn die wel heel sterk.

Klopt, van der Vaart had er veel meer uit moeten halen.

23 november 2015 om 12:19

Ja conditioneel zijn ze erg goed inderdaad, maar dat is opzich bij de meeste voetballers wel goed in orde.. Maar vooral Sinkgraven wordt erg makkelijk weggezet. in een duel. Als hij op dat gebied gaat verbeteren dan zal die zeker gaan slagen bij Ajax. Want qua inzicht en baltechniek is die 1 van de betere op de Nederlandse velden.

23 november 2015 om 13:25

El Ghazi is niet gespierd

Speelde prima potje, verassend dat hij zich staande houdt knap.

23 november 2015 om 11:18

In zijn eerste oefenwedstrijd die ik zag (wolfsburg) ,dacht ik echt: Ownee weer een speler die Ajax heeft teruggehaald en gaat falen. Was echt een extreem slechte wedstrijd van hem.
Maar na die wedstrijd gewoon echt iedere wedstrijd sterk gespeeld. Ik ben nu juist zelfs een fan van Dijks . Ik denk echt dat als hij zo doorgaat in Oranje gaat komen.
Willems is aanvallend nog wel wat beter en levert erg veel assist af. Maar Dijks heeft bewezen dat hij dat ook goed kan. En puur op het verdedigen zelf denk ik dat Dijks op dit moment verder is. Ik hoop echt dat hij dit niveau dit seizoen kan vasthouden en in de toekomst zelfs nog kan doorgroeien.

23 november 2015 om 12:11

Vind dijks verdedigend nog niet zo goed, heeft nog teveel overtredingen nodig. Ik snap alleen niet dat riedewald wordt opgeroepen voor lb bij oranje terwijl hij geeneens de lb van ajax is. Kies dan dijks, kongolo, pieters... Maarja, blind hé

23 november 2015 om 12:21

Riedewald heeft bij Ajax ook vaak op LB gestaan. Dus opzich vind ik dat geen gekke gedachte. Maar ik vind Kongolo en Dijks wel beter op die positie.

Tja, maar doe je dan ook misschien te veel? Benieuwd wat Verheijen hier van vind

23 november 2015 om 11:25

Getraind door Verheijen: "pure pech"
Niet getraind door Verheijen: "pure onkunde"

23 november 2015 om 11:32

Verheijen praat toch onzin

Echt een geweldige toevoeging voor Ajax dit jaar. Je ziet dat zijn Willem II periode goed is geweest voor hem, hij is echt een modelprof geworden in mijn ogen die hard werkt.

Heerlijke linksback, fysiek sterk, snel en ook aanvallend steeds gevaarlijker. Tegen cambuur laat hij helaas wel zijn tegenstander te makkelijk voorzetten, maar hij is dan de eerste die dit inziet en baalt. Als je dat doet en hard werkt dan kom je er wel.

Tuurlijk is Dijks goed genoeg voor het huidige Ajax.
Maar hij is dat absoluut niet voor het Ajax wat ik graag zou willen zien. Echter begin ik steeds meer te vrezen dat dit het is (qua niveau) en dat we hier genoegen mee moeten zullen gaan nemen, ook in de toekomst..

23 november 2015 om 11:30

Wat wil je dan graag zien? Ik heb namelijk het idee dat men veel te hoge verwachtingen heeft. Daarnaast zie ik Dijks nog wel stappen maken. Wat verwacht je als je maar max. 1 miljoen aan salaris mag uitgeven?

23 november 2015 om 11:42

Ik wil graag aanvallend voetbal zien met mooie combinaties en veel doelpunten. Spelers die ook echt een mooie individuele actie in huis hebben en die ook succesvol uitvoeren.
Een team dat er vanaf de eerste seconde bovenop zit (ongeacht de tegenstander) en de tegenstander zijn wil oplegt. Backs die een goede voorzet in huis hebben en deze ook 9 van de 10 keer laten zien.
En dit alles niet alleen maar tegen Cambuur, maar ook tegen Feyenoord en PSV en in Europees verband.
Wat ik niet wil zien zijn de wanvertoningen die we meestal voorgeschoteld krijgen de laatste jaren (al zit er een klein beetje verbetering in tegen de zwakste tegenstanders).

Overigens moeten we niet doen alsof een salarisplafond van 1 miljoen nou echt zo een belemmering is om goede, attractieve spelers te halen hoor. Dat is wel degelijk mogelijk. Dat het Ajax niet lukt, ligt meer aan de mensen die bij Ajax werken op de posities die spelers moeten aanwijzen en ze binnenhalen.
En dat plafond van 1 miljoen zouden ze niet zo streng moeten handhaven. Het moet zeker leidend zijn, maar men kan en moet zeker uitzonderingen kunnen maken.

En mijn verwachtingen zijn hoog ja. Maar daarvoor ben ik ook supporter van Ajax, de club die vanaf eind jaren zestig het Nederlandse (en ook op gezette tijden het Europese) voetbal heeft gedomineerd met mooi, attractief voetbal en daarmee talloze prijzen heeft gewonnen.
We kunnen dan weliswaar niet meer structureel meedoen met de "arabische en Russische" clubs, daaronder moeten en horen we echt wel mee te kunnen doen. Als er sprake is van een goed beleid en capabele mensen op de juiste posities!

23 november 2015 om 11:51

Volgens mij geeft Dijks goede voorzetten.
Deze week nog een assist

23 november 2015 om 11:51

Dat was tegen zowel Cambuur als Roda het geval. Dat deze tegenstanders inzakken en de ruimtes klein maken, maakt het niet makkelijker en dat is nooit anders geweest.

Tegen Feyenoord en PSV is het zelden spectaculair, vooral veel strijdt, deze wedstrijden domineren is uiteraard geweldig maar dat was in bv. 1995 ook niet altijd het geval.

Ik heb het idee dat men meer verwacht tegenwoordig, terwijl er in tegenstelling tot vroeger minder mogelijkheden zijn. Ajax kan nauwelijks aan een team bouwen.

23 november 2015 om 12:03

@ mike

Ajax zit echt op zijn max qua uitgaven, dit jaar zonder CL en zonder veel verkopen gaat het moeilijk worden om een plusje te draaien. Kortom wees eens wat realistischer en neemt dit ook mee in je verwachtingen.

Als we meer gaan uitgeven door bv. hogere salarissen betekend dat straks bv. snijden in opleidingsbudget en dat wil het bestuur niet.

Younes valt in mijn ogen exact in de categorie wat jij aantrekkelijk vindt. Bovendien moeten we vooral blijven opleiden.

Ik denk dat we vooral op de lange termijn moeten denken, dat betekend onder andere dat er een keer fouten gemaakt moeten worden. Een foutloos bestuur verwachten ligt ver van de realiteit, dan moet je tot het einde blijven hopen.

23 november 2015 om 12:20

Magicmike
Om jou verwachtingspatroon te bevredigen moet je naar Barcelona of Mûnchen. Ik begrijp best dat Ajax in het verleden geweldig voetbal speelde en absolute toppers zelf opleidde maar tijden veranderen nu eenmaal. Er dienen kleine stappen gezet te worden om zo te streven naar het hemels voetbalbeeld dat jij hierboven schetst. Dijks is een voorbeeld van een stap in de goede richting maar we moeten natuurlijk reëel blijven en durven stellen dat het NL voetbal waarschijnlijk in de nabije toekomst niet sterk zal verbeteren tenzij er in het groter geheel wat veranderd (€).

23 november 2015 om 13:10

En toen werd je wakker en bevond je je in 2015. Maar wat hier al gezegd word kijk je toch naar bayern of barca

23 november 2015 om 13:45

@jlenders

Juist! Ik zie vaak onrealistische verwachtingen, daar worden mensen dan op afgerekend. Terwijl dat eigenlijk Ajax alleen maar verder naar beneden trekt, wegblijven omdat er zoveel onrust is. Nou ik weet niet hoor, maar de jaren voordat Frank de Boer er was met zijn maten was het een stuk onrustiger.

Ajax handelt tegenwoordig vroeg op de transfermarkt, haalt Gudelj met een clausule op voordat de concurrentie dat uberhaupt kan doen. Verlengt contracten tijdig, gebeurd dat niet worden spelers verkocht.

Becker, Zivkovic, Andersen, Menig en een handvol spelers uit de opleiding dienen zich voor volgend jaar weer aan.

23 november 2015 om 11:41

Inderdaad, het lijkt wel of Ajax genoegen neemt met dit niveau. De ambitie om een hoger niveau te halen is ver te zoeken momenteel.

23 november 2015 om 11:57

Tja, europees lijkt niet meer veel te halen. Ze liggen ook al uit de beker. Het enige wat dan nog haalbaar is, is het kampioenschap. En daar doen ze het vooralsnog leuk. Alhoewel ik wedstrijden tegen andere eredivisie toppers vaak dramatisch vind.

23 november 2015 om 12:40

Als je een hoger niveau wilt bereiken kan je het beste beginnen met het vervangen van de zwakste schakels. Daar hoort Dijks niet bij. Doet het prima en hoort vrijwel nooit bij de mindere spelers.

23 november 2015 om 13:06

Niet mee eens. Vervang Dijks voor Maxwell en het niveau gaat omhoog. Vervang Veltman voor Alex en het niveau gaat omhoog. Vervang Sinkgraven voor Ziyech en het niveau gaat omhoog. Vervang Milik voor Siem de Jong en het niveau gaat omhoog. Voor Alex en Maxwell gewoon een uitzondering maken en een salaris van minimaal 2 miljoen per jaar geven.

--------Cilessen
Tete Alex Riedewald Maxwell
Bazoer Ziyech Klaassen
El Ghazi S.de Jong Fischer

23 november 2015 om 13:53

@fcajacied

En nu het kostenplaatje nog. Maxwell (3-4 miljoen per jaar), Alex (2,5 miljoen), S. De jong (niet voor niets vertrokken voor een sportief uitdaging maar zit ook al boven de 2 miljoen gok ik), Ziyech voor Sinkgraven die gok is ongeveer even groot, alleen Ziyech was duurder afgelopen winter.

Veltman is daarnaast niet minder dan Alex. Zeker niet de Joel van de laatste weken, erg sterk. Maar jij wilt zomaar even 4,5 miljoen extra uitgeven, nog los van tekengeld? Hoe wil je dat verantwoorden?

Het is allemaal leuk en aardig maar ten eerste kan ajax dat niet betalen en ten tweede hebben deze spelers helemaal geen trek in Ajax en de eredivisie.

23 november 2015 om 14:02

@afcanats Alex en Maxwell zullen ook een keer op een punt komen dat ze niet meer goed genoeg zijn voor de echte top. Dus het kan zijn dat ze bij een andere club genoegen nemen met flink minder salaris als ze echt voor die club willen spelen. Een jaarsalaris van 2 miljoen lijkt me redelijk. Siem de Jong willen ze verhuren bij Newcastle dus die kost alleen een huursom. Ziyech zou niet duurder zijn dan Sinkgraven denk ik, Twente kan het geld nog steeds goed gebruiken en zullen akkoord gaan met een Sinkgraven bedrag.

23 november 2015 om 15:32

Spelers die jij opnoemt zijn gewoon (helaas) onhaalbaar. Helemaal waar dat ze een keer ove hun top zijn. Maar dan kunnen ze nog zakken met geld in t midden oosten of Amerika verdienen. In een tijdsbestek van pak m beet twee jaar. Alex en Maxwel hebben mooie jaren gehad in Nederland en vast en zeker dat al n mooie herinnering zien. Maar tijden van vedettes die afbouwen in Nederland is zo goed als voorbij. Wil niet zeggen dat ik ze niet graag zie komen hoor.

23 november 2015 om 17:00

Mwah weet je niet, stel dat Ajax volgend jaar weer CL speelt dan kan Ajax sportief een hogere uitdaging bieden dan wanneer ze voor het midden oosten of Amerika kiezen.

23 november 2015 om 22:20

Dat kon Ajax vorig jaar ook al aan Etó'o maar daar kiezen spelers op leeftijd niet meer voor.

Misschien dan maar eens stoppen met je yoga..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren