Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Er zijn kennelijk ook twee kampen bij de supporters, jammer'

Laatste update:

Ajax scoorde zaterdag voor rust al vier keer tegen SC Cambuur, maar een hoop supporters misten de doelpunten van Davy Klaassen (2), Joël Veltman en Arek Milik. De vakken 410 en de F-side bleven in de eerste helft leeg, als protest op de onrust binnen de club. ’Als de ego’s winnen, verliest de club’ en ’Kappen met die shit’, stond er op twee grote spandoeken te lezen.

Toen de supporters die de eerste helft hadden geboycot binnenkwamen voor de tweede helft, begonnen de fans die al in het stadion zaten aan een fluitconcert. “Er zijn kennelijk ook twee kampen bij de supporters. Dat is jammer”, zei Frank de Boer in gesprek met De Telegraaf.

Sander Huisman van de AFCA Supportersclub spreekt in het Algemeen Dagblad van een pijnlijke situatie. "Maar we doen dit echt in het belang van de club. Er zijn genoeg rechtszaken geweest. Dat willen we niet meer," aldus Huisman, die namens de supporters nog probeert om alle partijen weer aan tafel te krijgen. "We zijn niet achterlijk en weten dat er al veel geprobeerd is om de boel te lijmen. Er komt veel emotie bij kijken, maar Ajax moet weer een eenheid zijn. We voelen dat de deur nog op een kier staat."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Begrijpelijk dat het andere deel van het publiek begon te fluiten. Je helpt het team niet om een helft weg te blijven, ongeacht de tegenstander. Protesteren tegen het bestuur doe je naar mijn mening niet tijdens een wedstrijd.

23 november 2015 om 08:19

Nee, we moeten bussen stoppen, auto's van directeuren belagen, stenen gooien, etc. Dat is hoe het bij andere clubs wordt opgelost tegenwoordig. Ik snap dat dat niet is wat je zegt, hoor, maar dat is meestal wat er gebeurt dan.

Ik ben wat dat betreft blij dat het een dergelijke actie is. Als men wilt protesteren moeten ze dat doen zoals ze dat willen, zolang er maar geen geweld bij komt kijken. En deze manier van protesteren is jammer voor de spelers, maar de club ziet in ieder geval dat het kwalijk is wat er gebeurt.

23 november 2015 om 08:48

@icecoldd

Haha, dat jij het zo voor ogen hebt, prima. Maar zo heb ik het niet voor ogen. Protesteren is prima, maar dat hoort naar mijn mening niet tijdens een wedstrijd. Daarmee benadeel je ook het team.

23 november 2015 om 10:30

En wat levert het uiteindelijk concreet op? Zelfexposure in de media voor vak 410 en de F-Side. Meer niet, de bestuurders van Ajax gaan er echt niet anders door denken of handelen.
Elke keer maar wegblijven als je het ergens niet mee eens bent, of het nou is om het uitblijven van de nieuwe supportershome of het ongenoegen om de bestuurlijke problemen, ik zie concreet het nut hiervan niet in. Door weg te blijven support je je team niet en schiet je je doel voorbij.
Daarnaast vind ik het schrijnend dat een groep supporters van vak 410 en de F-Side, iedereen die niet mee wilde doen aan de actie tegenhield.

23 november 2015 om 10:51

@ buitenspelval. Inderdaad als ik die wedstrijd volledig wil kijken heb ik daar recht op. Vind het dan ook schrijnend dat sommige supporters werden tegen gehouden om de hele wedstrijd te zien. Je hebt tenslotte betaald voor dat kaartje. Dat bepaalde gasten een statement willen maken ok. Maar je hebt niet het recht om andere supporters het kijken van een deel van de wedstrijd te ontzeggen. Schandalige actie vind ik het.

23 november 2015 om 11:31

Alleen onbestaanbaar dat figuren uit de leeggebleven vakken de supporters verbieden hun plaats in te nemen, omdat zij (F-side en 410) zo graag een signaal willen afgeven. Op deze manier wordt het een dictaat op basis van intimidatie, in plaats van een breed gedragen actie.

23 november 2015 om 13:43

Beter op deze manier, dan je eigen stadion bestormen, zoals bij de kuip (maasgebouw) gebeurde

23 november 2015 om 08:19

Persoonlijk vind ik het ophef om niks. Het is vak 410 (zo vat ik het maar even samen) om op een manier waarvan ze denken dat het de beste is hun ongenoegen te uiten. Net zo goed als het het goed recht is om ze op een fluitconcert te trakteren. Laat een ieder gewoon in zijn waarde.

23 november 2015 om 14:33

Iets genuanceerder, een deel van 410. Niemand van de vakken mocht in de eerste helft de wedstrijd volgen van de harde kern en kon dus niet naar binnen. Dat wil niet zeggen dat iedereen achter de harde kern staat, echter als de harde kern je verbied naar binnen te gaan, kan je dat maar beter opvolgen.

23 november 2015 om 18:08

@speedy dat is toch best ziek. Ook al is dat waarschijnlijk bij andere clubs ook zo.
Ook al denk ik dat de helft of meer dan de helft volgers zijn in 410. Die hebben zelf geen mening en die weten inhoudelijk niet eens wat er speelt.

23 november 2015 om 09:05

Het fluitconcert snap ik echt niet! Wegblijven bij een wedstrijd geeft imo een goed statement af. Oke, het steunt de spelers op dat moment niet, maar hoe moet je het anders doen? Ik heb het idee dat gesprekken met het bestuur weinig zin heeft, omdat men toch niet luistert. De Afca supportersgroep praat al zo vaak met het bestuur en wat heeft het opgeleverd? Vrijwel niets. Snap echt niet dat de mannen met "een echt Ajaxhart" die nu in het bestuur zitten, toch nog aan zichzelf denken en Bobo gedrag vertonen. Vind het jammer dat niet iedereen wegbleef in de eerste helft, daarmee geef je pas echt een statement en wordt er in de gesprekken misschien eens geluisterd naar de supporters. Protesten en het belagen van directie is natuurlijk zeker niet de oplossing!

23 november 2015 om 09:28

Tussen luisteren en opvolgen zit ook nog een verschil. Ik geloof dat ze luisteren, maar dat betekent niet dat ze niet zelf in staat zijn een afweging te nemen. Soms overschatten we onze rol als supporter een beetje vind ik. Vanuit het bestuur en de NV worden ook andere afwegingen gemaakt die voor de supporter niet altijd te overzien zijn.

Het fluitconcert is ook een statement van supporters die die actie niet begrijpen of goedkeuren. dat mag/kan ook.

23 november 2015 om 09:38

Dus je sluit een vak af en dan snap je niet dat de rest van de toeschouwers je uitfluit? Je steunt je ploeg niet en gaat een beetje ziten mokken in de gang van de arena. Lijkt me logisch dat iedereen dat raar vindt.

23 november 2015 om 10:16

Markoesj ik hoor niet bij een stroming,maar daar is toch niks mis mee? Dat mogen ze toch prima doen? Ik vind dit een beter idee dan een kantine bezetten.

Zijn nog wel meer kampen denk.
1 Tegen
2 hangen er tussen
3 Voor

Het is de vraag hoe de supporters het de komende weken gaan aanpakken. Tegen Cambuur boycotten valt wel mee. Maar zou dit ook tegen psv gebeuren. Dan is de steun veel harder nodig.

En de mensen die nu niet kwamen helemaal niet bleven die thuis uit angst voor aanslagen of hebben die überhaupt geen zin in een wedstrijd tegen cambuur.

Toen de rest van de supporters het stadion inkwamen waren er nog superveel lege plekken

23 november 2015 om 08:21

Tegen PSV heeft er ook een aktie plaatsgevonden.. Know your facts..😉

23 november 2015 om 08:30

Ik kan je wel zeggen hoe ze dat gaan aanpakken komende weken. Ze zijn hier geen reet mee opgeschoten, puntje gemaakt, maar niemand die ervan wakker ligt. Ze gaan volgende thuiswedstrijd dus gewoon weer 'braaf' vanaf minuut 1 op de tribune staan / zitten en geen haan die er nog naar kraait. Is ook een aanpak die zn doel totaal voorbij schiet. Je hebt alleen de spelers ermee.

Ze hebben Pieloor toch in het bestuur, laat die het standpunt van de harde kern daar duideljk maken. Verder moeten Jonk en de overige betrokkenen gewoon eens volwassen worden en het gezamenlijke belang voorop stellen.

Supporters moeten doen waar ze goed in zijn, hun club steunen. Als ze de noodzaak voelen om zich met het bestuur bezig te houden, is de keuze om dat tijdens een wedstrijd te doen in elk geval zwak.

23 november 2015 om 08:41

Als geen zin hebt in een wedstrijd tegen Cambuur ben je behoorlijk arrogant en geen supporter. Clubs als Cambuur heb je nodig om een competitie te maken en wees blij dat ze er nog zijn.

23 november 2015 om 09:07

Wat zou anders de rede zijn dat er zoveel lege plekken zijn?

Het is trouwens niet de eerste keer dat dit is

23 november 2015 om 09:18

Wat een overbodig gezeik over lege stoeltjes in ajax topics continu, lekker boeien of veel gesponsorde kaarten wel of niet komen opdagen.. Grow up

23 november 2015 om 09:45

De open kampioenschappen "alles uit zijn verband rukken" zijn weer begonnen?
Heeft niets met of tegen Cambuur te maken dus praat aub geen onzin.

Ik ben blij dat ze hun ongenoegen igg niet met geweld proberen te uiten.

23 november 2015 om 10:39

Ik stel de vraag waar dat mee te maken heeft
En ze speelde nu tegen cambuur dus niet vreemd om die naam erbij te halen toch?

Nee dat is idd fijn geen geweld. Wat wel triest is dat je bijna verplicht was om buiten te blijven dus geen vrije keus had.

23 november 2015 om 11:20

Je zegt, hadden geen zin in een wedstrijd tegen Cambuur? Daarmee geef je aan dat een andere tegenstander misschien wel een voller stadion had opgeleverd. En dan bedoel ik niet de protestvakken, maar juist de rest van het stadion wat ook slecht gevuld was

23 november 2015 om 14:44

Klopt nrvier. Wat ik daarmee wil aangeven is dat voor sommige supporters wedstrijden tegen clubs als cambuur ed niet interessant genoeg zijn of zo.

Wat is de rede dat er zoveel mensen wegblijven. Heeft dat met het zooitje te maken binnen ajax.
Heeft dat met tegenstanders te maken?
Zal niet voor de aanslagen zijn daarvoor was het ook niet best gevuld.
Heeft het met het spel te maken?

Ik ben daar benieuwd naar wat de rede daarvan is

23 november 2015 om 15:58

@ Bliek

Bij Ajax hebben veel zakelijke relaties een seizoenskaart. Veel meer dan bijvoorbeeld Feyenoord of Psv. Zeker op de lange zijde die eigenlijk continu in beeld is tijdens de uitzendingen. Dat is echt het gebied waar voornamelijk bedrijven hun seizoenskaarten hebben om relaties mee naar toe te nemen.

Wanneer het dus slecht weer, terreur dreiging of ook iets dergelijks maar aanwezig is zullen deze mensen niet komen. En ook zullen ze regelmatig niet op komen dagen als ze geen afspraken hebben staan o.i.d.

Of je het erg moet vinden, naar mijn idee niet. Dit zijn weliswaar niet de supporters(klanten) die achter hun ploeg gaan staan of voor sfeer zorgen. Maar dit zijn wel de supporters(klanten) die trouw een seizoenskaart hebben op duurdere plekken, vrijwel nooit rommel schoppen en dus boetes veroorzaken. Maar ook bedrijven/relaties die in de toekomst interessant kunnen worden of al zijn voor Ajax.

De bezettingsgraad bij Ajax is zeker voor eredivisie begrippen erg hoog, ondanks een groter no-show gehalte. De kaarten zijn verkocht en dus zijn de inkomsten voor Ajax.

23 november 2015 om 16:23

@D-Bergkamp

Bedankt voor je uitleg.

Dus eigenlijk aan de ene kant is het slim omdat het sowieso opbrengst is.
Als je ze eventueel goedkoper maakt komt er ander volk op maar is je stadion wel gevuld.
En eventueel nog meer sfeer. Maar dat is een keuze die de club maakt uiteraard.

Bezettingsgraad is natuurlijk op basis van verkochte kaarten en niet op de mensen die er daadwerkelijk zijn. Echter gebeurd dit bij een hoop club.

Neem dan gewoon spandoeken mee zeg. Je moet het eerste elftal niet de dupe laten worden van het interne gezeik bij Ajax. Het eerste elftal en zeker FDB zelf hebben altijd afstand genomen van alles wat er in het bestuur gaande was en door gegaan met goede prestaties.

23 november 2015 om 08:24

FdB speelt een duidelijke rol in het verlaten van de visie van Cruyff.

Het is tamelijk ironisch om uit onvrede over te grote ego's je als supportersgroep vervolgens zo'n grote broek aan te meten dat je de club denkt te raken door weg te blijven. Over grote ego's gesproken. Terecht die fluitconcerten van de dieharders die wel op tijd waren, bij andere clubs is er ook weleens onvrede over de technische leiding, maar dan blijven ze ook niet weg. Gewoon je team blijven steunen, door dik en door dun!

23 november 2015 om 08:52

Jij ziet ook maar wat je wilt zien of niet? Het feit dat jij vindt dat zij zichzelf hier centraal stellen is natuurlijk totaal ridicuul. De genoemde vakken zorgen voor veel sfeer in de arena door 90 minuten lang te zingen. Ik maak me als ajax-supporter ook zorgen voer het gezeik en vind het ridicuul dat volwassen mannen zo met elkaar communiceren. Ze kunnen net als veel andere groepen de bestuurskamer gaan bestormen. Dit is een wreedzame aktie, waarbij hun punt gemaakt wordt. Het feit dat iedereen er over praat zegt al genoeg.

Bij andere clubs bestormen ze het bestuursgebouw de manier waarop de Twente aanhang druk probeerde uit te oefenen op de technische leiding was ook helemaal top. Het team ging er inderdaad beter van voetballen.

Als je volgens mij 2 vakken niet mag betichten van hun club niet steunen '' dan zijn het wel de vakken die wegbleven. Bizar dat je een dergelijk oorzaak-gevolg trekking maakt 'supporters blijven helft weg uit protest, dus ze steunen hun club niet'. Volslagen ridicuul natuurlijk.

23 november 2015 om 09:03

Ik denk dat je vreedzaam bedoelt?

Ik vind het gewoon idioot gedrag van die supportersgroepen. Je zit op de tribune om je club te steunen, het is een vrije keuze, niet van bovenaf opgelegd. De supportersgroepen doen net alsof ze heel erg nodig zijn, dat vind ik idioot, of zoals jij het noemt, ridicuul.

Bestorming van Maasgebouw was volstrekt abject, net als die capuchonnetjes die het trainingsveld betreden, of zoals nu, net doen alsof Ajax een groot leed wordt berokkend nu ze pas in de tweede helft komen opdagen.

Een supporter, het woord zegt het al, zit daar om zijn club te steunen. Elke illusie dat hij belangrijker is dan dat is onzinnig. De echte supporter zat zaterdagavond al vanaf de aftrap in het stadion, de supporter die zichzelf heel belangrijk vindt, belangrijker dan de club, die kwam pas in de tweede helft. Het fluitconcert was wat mij betreft volledig terecht dus.

23 november 2015 om 09:41

Dus een echte supporter moet alles maar goed vinden? Dat is wat je min of meer zegt.

23 november 2015 om 09:49

Nou wat voor statement is er dan gemaakt? Dit kan zo niet langer? Waarom fluit de rest van het stadion die pubers dan uit? Zijn zij het dan wel eens met de lijn Overmars? Zitten zij in het kamp Jonk, of vinden zij misschien, net als ik, dat je je team dient te steunen? Het is maar anderhalf uur per week, je kan wel vinden dat jij als supporter het beste weet wat goed is voor de club, maar waarop is dat gebaseerd? Allemaal bestuurskundigen daar op 410? Mensen met een rijke ervaring in het bedrijfsleven, die weten hoe je een voetbalclub en een beursgenoteerd bedrijf moet leiden? Hou toch op, wat opgeschoten tieners die denken dat ze alles al weten, niets meer, niets minder wat mij betreft.

23 november 2015 om 11:57

@ricking08

Ik vind Baardgrasmus tot nu toe juist een hele nuttige bijdrage leveren aan de discussie en met zinnige argumenten komt. Dat je niet verder wil praten, omdat je valt over het feit dat je het respectloos en ongenuaceerd vindt, dat hij met lichte overdrijving de mensen van 410 pubers noemt (terwijl een groot deel van deze jongens idd bestaat uit opgeschoten tieners en pubers), snap ik niet zo.

Er zullen vast wel wat drijvende krachten achter deze actie zitten, die puber-af zijn en wat bestuurlijke en leidinggevende ervaring hebben. Maar dat de actie wat puberaal over komt vind ik ook. Je bereikt er niets mee en overschat je invloed op de gezaghebbende bestuurders van Ajax.

Het komt me een beetje over als mijn puberzoon, die het niet eens met me is met een beslissing, die ik als ouder heb genomen en zich tevergeefs mokkend op zijn kamer opsluit met het idee dat ik door zijn 'uiting van chantage' op mijn beslissing ga terugkomen.

Beetje jammer dat je je aangesproken voelt, ook omdat Baardgrasmus aangeeft, dat je als supportersgroep denkt alles maar beter te weten, zonder een echte insider te zijn in de werkelijke onderlinge strubbelingen en machtsstrijd in de top van Ajax.

Ook al laat je doorschemeren wel verstand te hebben van de demografie van de supporters van een voetbalclub, dan wil dat nog niet zeggen dat je gelijk hebt in je idee over het reilen en zeilen bij de club en hoe het beter kan.

Overigens heeft Overmars al jarenlange ervaring als zakenman in ontroerend goed en heeft hij samen met Van der Sar intussen ook al bijna vijf jaar ervaring als bestuurder bij Ajax.

23 november 2015 om 12:20

@buitenspelval: jij mag de bijdrage van Baardgrasmus nuttig vinden maar ik vind reactie buitengewoon kortzichtig. In al zijn posts is bet enige wat hij doet deze groep belachelijk maken. Eerst spreekt hij een groep aan als pubers en refereert hij daar constant aan. Volgens mij is dat wel het toppunt van wat hij zelf misplaatste arrogantie noemt. Want met dat woord suggereer je dat jij het beter weet want, zoals je zelf al met je voorbeeld aangeeft moet je met pubers geen discussie aangaan. Nergens gaat hij op de inhoud in van waarom die vakken deze aktie hebben gedaan.

Verpatopspits zegt het al terecht, in Baardgrasmus zijn redenatie moet je dus alles maar van een club niet-mokkend accepteren want als je dat niet doet ben je in zijn redenatie geen 'echte' supporter. Het kost immers toch 'maar' 1.5 uur in de week. . Dit kan voor hem misschien wel het geval zijn maar voor anderen niet. Maar anders-denkenden dat past niet in het straatje van Baardgrasmus en wat hij dan doet is niet op de inhoud ingaan maar die groep ridiculiseren als een groep, die maar een 'stel pubers' zijn ook geen 'bestuurskunde hebben gestudeerd of jarenlang bestuurservaring'. En dat vind jij 'nuttige bijdrages' ik vind dat niets toevoegende bijdrages

Waarom andere mensen floten is mij ook een raadsel. Persoonlijk zou ik niet wegblijven van de 1e helft maar als mensen hun onvrede op een vreedzame manier uiten dan heb ik daar geen problemen mee. Ik ben het wel met de gedachte van ze eens en dan kan Baardgrasmus wel redeneren dat mensen in '410 ook geen bestuurskunde hebben gestudeerd' alsof iemand geen zinvolle argumentatie kan hebben als ze dat niet hebben gestudeerd. Iemand afserveren op basis van het niet zijn van een autoriteit kan ook niet. Dat is wederom een voorbeeld van misplaatste arrogantie.

Ik vind een goede discussie prima maar ga dan op de inhoud in en die zit wel degelijk achter het wegblijven. Want het is toch ook van de zotte van volwassen mannen niet met elkaar om een tafel gaan zitten.

Het hele probleem met al die ex-voetballers is, dat er geen eentje is die op een fatsoenlijke manier kan communiceren, waarbij men openstaat voor de mening van een ander. Daar hebben de boer, Overmars en Jonk allemaal last van maar ook andere clubs want ook bij W2 rommelt het met een streppel, die niet communiceert. Ook het probleem van Cruijff. Cruijff zijn voetbalvisie is prima maar die man heeft zijn hele leven nog van niemand iets aangenomen of zijn visie aangepast op basis van de argumenten van een ander. Maar Cruijff vind dat hij het toch beter weet en die lijn trekken Jonk en anderen door en dat botst soms met anderen, die er hier en daar anders over denken. Wie zijn schuld het is? Iedereen want niemand is ook maar bereid mee te denken en dan kom je waar je nu bent.

23 november 2015 om 09:08

Ik heb dat comment helemaal gemist ricking08. Maar zoals ik toen ook al aangaf, was het een uitspraak van Piet Keizer, niet van mij. Maar je kan natuurlijk wel een lijstje maken van spelers als Eriksen, Bazoer, EL Ghazi, Cerny en die tegenover Klaassen, Veltman, Van Rhijn, Tete en Riedewald zetten. Mag jij zeggen welke je beter vindt, of waar het eigenlijk om ging, welke van deze spelers heeft een actie in huis? Iets wat vroeger de ajaxspeler zo typeerde, maar waar ze tegenwoordig voor van buiten moeten worden aangetrokken.

23 november 2015 om 09:46

Ja, smaken verschillen natuurlijk. Ik vind het allemaal niet zo imponerend wat er doorkomt buiten Bazoer. Ik vind het hele gezeur over de lijn Cruijff een beetje zelfverheerlijking, alsof ze zonder Cruijff niet zouden weten dat ze tegen een bal moeten schoppen. We horen al jaren dat de talenten er echt aankomen, en dat we dan mogen oordelen. Maar dan worden deze zomer weer allemaal spelers gehaald voor de posities van de spelers waarover wordt gezegd dat het grote talenten zijn. Dat verbaast me. Maar goed, we dwalen af. Laten we het erop houden dat ik nog niet de polonaise loop vanwege de talenten bij Ajax en dat ik ook mijn twijfels heb over die hele lijn Cruijff.

23 november 2015 om 11:05

@ricking08

Ohja? Op LB hadden geen bezetting, Dijks was broodnodig. Op het middenveld hadden we 4 man voor 3 posities, daarbij kwam het middenveld duelkracht, power, afstandschot en een goede lange pas tekort kortom alles wat Gudelj heeft. Ik vind het niet meer dan normaal dat je de posities dubbel bezet met Gudelj, Bazoer, Sinkgraven, Klaassen, Serero de 6de positie is in mijn ogen voor van de Beek, Nouri moet eerst nog wat aansterken.

Je zag tegen cambuur hoe broodnodig dat is, Sinkgraven en Bazoer waren er niet bij en Klaassen was net op tijd fit. Was hij ook nog geblesseerd had je Gudelj, Serero, van de Beek hard nodig gehad. Had je met Serero, van de Beek en Nouri op het middenveld willen spelen?

Younes is ook gewoon een prima aankoop, we hadden een LA nodig nadat Kishna vertrok. Heitinga brengt ervaring en Sanogo is een reservespits, ook twee dingen die er nog niet waren in het eerste.

23 november 2015 om 08:57

Jij slaat ook weer volkomen door. De boer neem ik als laatste iets kwalijk. Voor leuk voetbal moet je ook de spelers hebben en die heeft Ajax jaren niet gehad. Serrero op de plek van Bazoer, we zagen zaterdag wat voor verschil dat is. Serrero heeft jaren op het middenveld van ajax rondgelopen.

Ik vind Oversmars wel gewoon falen. Bevestiging van de aandeelhoudersvergadering en hoe hij toch probeert te verdedigen dat hij niet gefaald heeft met aankopen en dan vervolgens Bazoer gaat noemen. Daarnaast te bizar dat van der Sar directeur wordt gemaakt. Dat kan alleen bij een voetbalclub; we hebben iemand met 0 ervaring en 0 uitstraling en die maken we algemeen directeur want dat lijkt namelijk 1-op-1 met het spelen van een voetbalwedstrijd als keeper. Mijn laatste analogie is net zo belachelijk als van der Sar, die algemeen directeur is

23 november 2015 om 10:58

Wat is falen? Een paar fouten maken is in mijn ogen niet gek, zeker niet als beginnend bestuurder. Overmars doet ook heel veel goed en dat lijkt men vergeten, want ja, hij heeft Bazoer wel gehaald en ook bv. Cerny.

Een voetbalclub is ook iets aparts, we hebben jarenlang allerlei top bestuurders gehad, iedereen weet hoe dat gelopen is. Nu wordt van der Sar klaargestoomd voor de lange termijn, iemand die voetbalverstand heeft. En die uitstraling, wordt ook flink overdreven, ik vind van der Sar verstandig overkomen, waar baseer je op dat hij 0 uitstraling heeft?

En ach, wat zou het, als keeper had ook geen geweldige uitstraling maar hij presteerde wel buitenaards.

23 november 2015 om 13:10

@afcanats: daar heb je het 'niet gek als beginnend bestuurder' dat is toch te bizar voor woorden?

'we hebben jarenlang topbestuurder gehad' die hebben dus nooit een eerlijke kans gehad. Ik was geen fan van Ten Have maar die maar die man is wel helemaal door het slijk gehaald. Net als mevrouw Olfers, die kan je er prima bij hebben. Maar de pers/telegraaf op papier en Johan Derksen op tv heeft geen mogelijkheid onbenut gelaten om die man neer te sabelen alsmede zijn collega;s. DIe mensen waren toppers in hun vakgebied maar nee Cruijf was het er niet mee eens.

Over Overmars Bazoer is niet zijn verdienste, die stond al op de lijst. Mij gaat het niet om zwartepieten. Het gaat er mij wel om dat iemand zijn fouten toegeeft, aangeeft hoe hij dat gaat verbeteren. Ik zoek iemand met een realistisch zelfbeeld met visie. Want waar komt Sanogo vandaan? Of Eto'o , we mogen hem nu wel dankbaar zijn dat hij nooit naar Ajax is gekomen. Dat interview bij Jansma was zo pijnlijk. Daar zag je iemand zonder verhaal, zonder visie, die niet eens kan noemen naar bekende spitsen waar ze naar hebben gekeken. Een bedrijf met een omzet van meer dan 100 mln per jaar, zet zo iemand naar voren.

Van der Sar is totaal ongeschikt. Dit zegt hij zelf ook. De algemeen directeur hoeft helemaal geen voetbalverstand te zitten. Daar is de technisch directeur verantwoordelijk voor. De algemeen directeur weet wat er bij de sponsoren leeft, maar ook hoe intern de zaken gaan, welke ontwikkelingen er zijn, zorgt ervoor dat afdelingn met elkaar blijven communiceren etc... Bij sponsoren kan je van der sar er prima bij hebben om handen te schudden maar wat een goede deal is etc daar heeft hij absoluut niet de know-how voor.

23 november 2015 om 10:54

Nee daar ben ik het niet mee eens. Eens dat het beter kan, maar het wordt ook wel zwaar overdreven. Daarnaast gaat het de laatste tijd juist beter, zowel tegen Cambuur als Roda heb ik een goed Ajax gezien. Dat het niet super geweldig is als Cambuur met een handbal verdediging speelt, dat neem ik Ajax niet kwalijk, dat is nooit zo geweest, ook niet in de glorie jaren. Om een leuke pot te zien moet je twee teams hebben.

Frank heeft het absurd goed gedaan, veel prijzen gewonnen, veel jeugdspelers gebruikt en dat in een organisatorische wanorde. Ook vind ik hem tactisch sterk, zoals 3-4-3 tegen 4-4-2. Klaassen dichtbij de spits zetten werpt nu ook zjin vruchten af.

Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat er altijd miskopen en fouten gemaakt zullen worden. Daar zit ook ten aanzien van de achterban een probleem, die zichzelf ook wel eens mag aankijken. Zijn veel te kritisch en slaan vaak door zonder nuance.

We hebben 7 jaar lang elk jaar gewisseld van coach en strategie, nu houden we vast en gaat het goed, alleen in europa is het nog mager, maar daar zitten we net aan de verder kant van de medaille telkens. Er zijn vele prijzen gewonnen, financieel staat het als een huis, de selectie is een stuk goedkoper dan die van PSV maar zeker niet minder, de opleiding gaat goed en ook commercieel gaat het goed. Dit komt omdat we eindelijk eens vasthouden aan mensen en bv. Overmars een keer een fout laten maken.

Doen we dat niet, dan vallen we terug tot wat er de 7 jaren daarvoor was. Financieel aan de afgrond, jeugdopleiding die slechter wordt en een veelvoud aan miskopen en bovendien geen prijzen. Continiuiteit is het toverwoord.

Is er een keer en een goed statement en een vreedzame actie gaan er weer paar vakken fluiten.En hou op met de echte supporter zit er wel want een verkeerde actie van een speler en dan word er ook gefloten.Beetje hypocriet he....

ik snap niet hoe teletekst aan die supporters aantallen komt in de arena altijd er staat op teletekst 49932 mensen in het stadion maar als je de wedstrijd dan kijkt zit er misschien net 20.000 man op de tribune en dat was in de 2e helft. vandaar dat ze altijd aan zulke hoge gemiddeldes komen maar in werkelijkheid zit er niet veel

23 november 2015 om 09:49

Aantal betaalde stoeltjes.

Ik vond het geen slimme actie om de hele eerste helft weg te blijven.
Het team heeft toch niks verkeerd gedaan? Dat je het niet met het bestuur eens ben en de chaos daar kan ik begrijpen, maar laat gewoon nooit je team in de steek!
Snap daarom aan de ene kant wel dat de rest van het publiek begon te fluiten.
Ajax zelf heeft er in de wedstrijd weinig last van gehad en eenvoudig gevonden, maar het had ook verkeerd kunnen uitpakken.
Doe iets met spandoeken of zo, of ga verhaal halen bij het bestuur, dat lijkt mij een betere actie.

Maar zelfs nadat die supporters uiteindelijk het stadion in kwamen was het nog steeds aardig leeg.
Weet niet echt waarom, maar zou dat door de ellende in Parijs / Europa komen? Zou best kunnen, maar viel me gewoon op.

Ik heb het idee dat het bestuur totaal niet luisterd naar het andere kamp. Ze zijn allang blij dat Cruijff zich niet meer bemoeid met Ajax. De fans die achter Cruijff staan nemen ze totaal niet serieus. Deze ego's vinden hun eigen belang belangrijker dan het clubbelang.

Ik vind de actie helemaal niets uitstralen ondanks dat ze wel gelijk hebben over hun onvrede.
Een helft wegblijven vind ik zo kansloos en kinderachtig en met voorbedachte rade.
Of je gaat gewoon naar de wedstrijd helemaal en je maakt je onvrede tijdens de wedstrijd kenbaar met oprechte onvrede waar je niet een week van te voren over hebt nagedacht of je komt helemaal niet meer naar het stadion. Dat halve gedoe toont alleen maar halve onvrede aan en de heren op de eretribune lachen hier alleen maar om.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren