Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: 'Met Ziyech erbij wordt Feyenoord kampioen, zeker weten'

Laatste update:

Giovanni van Bronckhorst noemde Hakim Ziyech vrijdag op zijn persconferentie ‘een potentiële versterking’ voor Feyenoord, maar in het weekend werd duidelijk dat de Rotterdammers niet van plan zijn om zich in januari daadwerkelijk te melden bij FC Twente. Zonde, vindt Willem van Hanegem: hij is van mening dat Martin van Geel Ziyech naar De Kuip moet halen.

/

Feyenoord heeft weliswaar voldoende middenvelders in de selectie zitten, maar Ziyech is volgens Van Hanegem een absolute meerwaarde: “Met hem erbij worden ze kampioen, zeker weten. Hij kan het verschil maken”, stelt Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Dat hij eerder niet voor Feyenoord koos, maakt mij niet uit. Ik denk dat ze destijds tegen Ziyech hebben gezegd dat hij moest concurreren met Lex Immers en die was in die tijd vrij onomstreden. Dan is het misschien ook logisch dat hij voor Twente koos.”

Ziyech nam het zondag met Twente op tegen Feyenoord, maar kon het verschil niet maken en stelde net als zijn ploeggenoten zelfs behoorlijk tegen. Dat had ook Van Hanegem gezien: “Als je zo veel kwaliteiten hebt en een grote speler wilt worden, hoor je op de barricaden te staan. Dat deed hij helaas niet”, aldus de Kromme, die Ziyech ondanks dit mindere optreden dus nog wel graag naar Feyenoord ziet komen.

Martin van Geel moet Hakim Ziyech naar Feyenoord halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk alleen dat hij voor Feyenoord niet te betalen is. Ik denk niet dat Feyenoord een aantal miljoen beschikbaar heeft.

Een ruildeal met Vilhena misschien? Indien Vilhena echt voor zijn carriere kiest is een binnenlandse transfer toch wel het beste lijkt mij.

23 november 2015 om 07:57

Hij is betaalbaar 5miljoen kan feyenoord wel aftikken en het salaris.
Maar de speler zelf heeft aangevej maar maals naar het buitenland te gaan.

23 november 2015 om 08:01

Ik denk dat Ziyech wel wat meer dan 5 miljoen zal kosten, ongeacht de huidige (financiele) situatie van FC Twente. Zelf heb ik Ziyech nog niet horen zeggen dat hij een transfer naar het buitenland wilt, maar kan goed zijn dat ik dat gemist heb.

23 november 2015 om 08:11

Afgelopen zomer vroegen ze nog 15 mil voor ziyech. Maar ik denk dat ze in de winter het ook wel voor een bod rond de 10 mil doen. Omdat hij verkocht moet worden. Maar feyenoord zie ik never nooit 10 mil neerleggen voor ziyech. Dus die gedachte kan ook weggehaald worden en buiten dat ik denk dat ziyech niet meer in nederland wilt blijven en naar het buitenland gaat

23 november 2015 om 08:12

Ongeacht wel of geen Zyech. Feyenoord weet zonder Europese verplichtingen 1 op de 3 wedstrijd niet te winnen. In de Kuip lijken ze onverslanbaar maar daar speel je maar de helft van je wedstrijden. Als Ajax en PSV straks Europees zijn uitgebekerd moet Feyenoord een flinke voorsprong hebben, anders redden ze het gewoon weer niet. Willem zou beter moeten weten dan weer over het kampioenschap te beginnen. Hoe vaak hebben we Feyenoord afgelopen jaren wel niet tot titelkandidaat bestempeld? Steeds ijdele hoop. Nee maar nu is het anders, nu is de bank breed en sterk en nu is er echt een perfecte mix van talent en ervaring....ik ben Ado uit niet vergeten.

23 november 2015 om 08:54

Mano:

Wat wil je hie rnu mee aangeven? PSV dit weekend tegen Willem 2 ook niet vergeten. Ajax heeft ook zo zijn zwakke wedstrijden.

Heel de top 3 weet soms totaal niet te overtuigen. En het is helemaal geen garantie dat als Ajax en PSV uit Europa zijn dat ze dan meer punten gaan pakken. Zeker ajax met die jonge ploeg kan ook zomaar een flinke dip krijgen nog.

Voor mij was/is PSV de grote favoriet, maar die laten het keer op keer afweten tegen de kleintjes. Puur mentaal is dat, want zowel tegen ajax en Feyenoord waren ze ook echt de betere.

Dit jaar gaat het wel als van ouds weer tussen de echte top 3, laten we hopen dat het lang spannend blijft bovenin.

23 november 2015 om 09:20

Ik wil aangeven dat ze het nooit leren in Rotterdam. Werkelijk ieder seizoen dat ze lekker beginnen komt er weer een Beenhakker, Been of Van Hanegem om de hoek die het C- of K-woord in de mond neemt. En steeds blijkt het ten onrechte want de laatste kampioenspremie in Rotterdam werd nog in guldens uitgekeerd. Ik wil aangeven dat het ijzersterke Kuipvoordeel en het feit dat ze in tegenstelling tot Ajax en PSV steeds een volle week hebben om zich voor te bereiden op de competitie het nodige verbloemen. Feyenoord is voetballend niet zo ver dat ik ze over een heel seizoen genomen als eerste zie eindigen, zelfs niet met Zyech.

Ja PSV verspeelt het nodige maar die zie ik na de winter met een fitt selectie en zonder Europees voetbal wel stabiliseren, Ajax verspeelt in deze periode traditiegetrouw waanzinnig veel. Mocht dat eens uitblijven zie ik niet waarom ze in het voorjaar opeens zouden dippen, Het zal best lang tussen deze 3 gaan inderdaad maar ik durf er flink op in te zetten dat Feyenoord uiteindelijk weer ouderwets naast het potje piest.

Hoop doet leven, en supporters hebben iedere zomer, als de tellers op nul staan, weer het vermogen om de kansen buitengewoon zonnig in te schatten. Voetbal is emotie en dat we ons laten meeslepen is alleen maar mooi. Maar wat ik ook nog wel wil aangeven is dat juist betrokken clubiconen als van Hanegem inmiddels afgeleerd zouden mogen hebben om in deze fase van de competitie hardop over grote aankopen en de schaal te mijmeren. Zo zeker als hij weet dat het dan lukt, zo zeker weet ik dat er geen enkele garantie is.

Overigens denk ik dat statistisch wel is hard te maken dat Europese verplichtingen puntverlies in competitieverband bevorderen. Geen garanties natuurlijk voor de toekomst, maar Feyenoord heeft vooralsnog niet met een maar met twee concurrenten af te rekenen. Gaat hem weer niet worden.

23 november 2015 om 10:00

Ach, het zou niet verwonderlijk zijn als Feyenoord geen kampioen wordt, Ajax heeft 30 miljoen meer uit te geven en haalt elk jaar wel weer spelers voor 7 a 8 miljoen op. Dat kan Feyenoord niet. Voor PSV geldt hetzelfde. Echter dat enorme verschil in begroting, dat komt nauwelijks tot uiting op het veld als ik ze tegen elkaar zie spelen. Met geld koop je kampioenschappen, maar Feyenoord bewijst dat je met een goede jeugdopleiding en slim investeren het de puissant rijke clubs (dat is Ajax in Nederland relatief natuurlijk) nog behoorlijk lastig kan maken .

23 november 2015 om 10:27

Man, ze spelen al jarenlang voor het kampioenschap en hadden dit allang een keer moeten worden. Ze falen op de belangrijkste momenten en dat ligt echt niet alleen aan een grotere begroting.

On: Misschien een leuke ruildeal voor Twente? Voorstellen om Ziyech een geldbedrag naar Rotterdam te halen en Vilhena de omgekeerde weg te laten bewandelen.

23 november 2015 om 11:03

Met alle respect maar Fc Twente is toch geen goede stap voor Vilhena. Wat kan die club hem bieden?

23 november 2015 om 11:19

Kr12jules,

Ga er maar vanuit dat hij naar het buitenland gaat en mocht hij alsnog naar een top 3 club in Nederland gaan dan lijkt het me waarschijnlijker dat het Ajax of PSV wordt dan Feyenoord.

Hij heeft net als Assaidi destijds de keuze voor Marokko o.a. gemaakt omdat hij vond dat Oranje niet snel genoeg voor hem kwam. Zijn persoonlijke trots of ego speelt dus heel erg mee (hij heeft niet voor niks Feyenoord nee verkocht omdat hem geen basisplaats werd verzekerd) en daarom denk ik niet dat het in zijn aard ligt om daarna alsnog naar Feyenoord te verkassen. Het zou voor hem aanvoelen als een persoonlijke nederlaag.

23 november 2015 om 11:20

De vraagprijs voor Zyech is 18 M.
En oa Newcastle united en wolfsburg zijn bereid om hier op in te gaan in de winterstop.

23 november 2015 om 12:20

@ Capis

Het is maar wat je niet overtuigend noemt. Er zijn 13 wedstrijden gespeeld op het moment.

Ajax haalt gemiddeld 2.46 punten per wedstrijd wat 83 punten op een heel seizoen is.
Ajax scoort gemiddeld 2.77 doelpunt per wedstrijd wat 94 doelpunten op een heel seizoen is.
Ajax krijgt gemiddeld 0.54 doelpunt per wedstrijd tegen wat 18 doelpunten op een heel seizoen is.

Als je dan meerekent dat Ajax in die 13 wedstrijden al gespeeld heeft tegen o.a. Feyenoord, Vitesse, Heracles, Psv, Groningen, Nec heeft gespeeld. Wat met uitzondering van PEC de complete lijst nummers 2 tot 8 zijn hebben ze ook niet de makkelijkste tegenstanders gehad. Dan is Ajax behoorlijk overtuigend. Of op zijn minst erg stabiel te noemen.

23 november 2015 om 14:17

Traditiegetrouw verliest Ajax zelden punten na de winterstop en wint het dan ook vaker in deze periode van Feyenoord en Psv, waarvan 1 dan een uit duel is. De laatste jaren hoorde Twente daar ook bij.
Vitesse, Ado en Utrecht...zijn in deze periode juist de clubs waar er punten verspeelt worden.

Voor zover ik mij kan heugen.

Realistisch gezien, weet je gewoon niet wie er kampioen wordt. Zo zinloos!

Ajacieden vinden ondanks de ervaring die er minder is dan bij PSV en Feyenoord, dat F. de Boer meestal het beste uit de jeugd weet te halen en zo ook weet wat het is om wedstrijden te winnen om kampioen te worden. De uitdaging om kampioen te worden ligt bij Ajax altijd hoog. Ook mede de clubs die Ajax zien als de grootste vijand tegen wie ze moeten spelen.

PSV en Feyenoord zeggen dat 1 van hen het gaat worden, omdat zij meer ervaring hebben dan Ajax en dus zullen ze blijven zeggen, als Ajax kampioen wordt..dat ze het beide hebben laten liggen

Ajax laat in iedergeval nu zien, dat ze wienig tegen krijgen en veel scoren voor als het op doelsaldo aan komt.

Maar ik heb geen idee wie er kampioen wordt of waarom!

23 november 2015 om 15:06

ik denk dat 5 miljoen de hoofdprijs is voor twente op dit moment

23 november 2015 om 16:01

@ Ramonfcu

twente heeft afgelopen zomer al een hoop spelers verkocht. Hebben een hoop mensen ontslagen en flink bezuinigd. Ze hebben niet de noodzaak om te verkopen wegens financiele verplichtingen of iets dergelijks. Zeker als je bedenkt dat ze 13 wedstrijden geleden nog 18 miljoen vroegen aan Duitse clubs. Dan gaan ze nu zeker niet minder dan 10 miljoen accepteren.

Helaas, Ziyech is voor Feyenoord onhaalbaar, tevens ook voor Ajax en Psv.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij zelf niet meer naar feyenoord wilt.
Maar na een mooie club in het buiten.

Tja.
Vilhenna gaat weg. Gufstasson heeft nog gen rust gehad.
Toornstra en Immers zijn op dit moment te licht bevonden.

Dus hij zou erbij passen. Maar ja wil op dit moment de buidel in?

Het is riskant om Ziyech te halen. Als Marokko de Afrika Cup haalt ben je Ziyech en El Amhadi twee maanden kwijt.

23 november 2015 om 09:11

Klopt, maar dat is pas in 2017.

23 november 2015 om 09:14

Daar heb jij dan weer gelijk in. Qua niveau moet je Ziyech natuurlijk gewoon halen.

Als Van Geel draagvlak wilt hebben voor de winterse verkoop van Vilhena, dan moet hij Ziyech wel halen. Anders zit je als technisch hart wederom met een steen in je maag (na Boetius).

23 november 2015 om 08:24

Technisch hart?! Daar doen we niet aan in Rotterdam hè

23 november 2015 om 08:28

Hehe, ja hoe jullie dat daar ook noemen

Niet doen, lekker met Gustafson blijven spelen, die speelt al ijzersterk in een schakeljaar, die wordt alleen nog maar beter.

23 november 2015 om 08:35

Die neemt toch de plek al in van Immers. Dus mocht je Vilhena in de winterstop verkopen, dan moet je direct toeslaan en Ziyech halen. Die gaat nog veel meer opleveren in een later stadium.

23 november 2015 om 09:12

Nee, Immers zit op de tribune tegenwoordig. Vilhena is in principe geen basisspeler. We zouden dan of El Ahmadi moeten slachtofferen, of Vejinovic. El Ahmadi is een van de belangrijkste middenvelders van de eredivisie, en Vejinovic komt er ook steeds beter in (daarnaast, wie neemt dan die rol over?). Gustafson is een enorm talent dat nu de kans moet krijgen, hij is elk uur bij een doelpunt betrokken, en nog maar 20(!) jaar, zo'n speler moet je nu gewoon laten staan.

23 november 2015 om 09:09

Gustafson kan dit niet het seizoen volhouden die heeft geen rust gehad. Al zou Vilhenna vertrekken is die optie niet zo raar.
Kan je Toornstra ook laten gaan

23 november 2015 om 09:41

Ja of je houdt Toornstra, vorig seizoen werd hij toch gezien als een erg goede aankoop. Op 10 heeft hij mindere wedstrijden gespeeld, maar het is nog steeds een prima back-up. Daarnaast zou je Kuijt nog op 10 kunnen zetten, eventueel Achahbar of Immers, die ook nog het hele seizoen zal blijven.

23 november 2015 om 15:42

Ben ik met je eens, hoewel ik Ziyech een maandje geleden nog graag zou zien komen hoeft het niet niet meer.
Gustafson presteert goed nu + het feit dat we Immers/toornstra/schuurman en zelfs Vejinovic op die positie kunnen spelen. Overbezette positie.

We hebben nu meer aan een extra flankspeler voor t geval dat Kuyt of Elia zich blesseert, met alleen Bilal op de bank ben je geen serieuze kampioen kandidaat.

Op wie ik het meeste hoop is Van Overeem, perfecte speler om Vilhena op te vangen als hij vertrekt. Heb die jongen een hele seizoen live zien spelen bij Dordt en toen ben ik overtuigd van zijn kwaliteiten. Soort Klaassen met minder fysiek.

1 speler gaat daar het verschil niet maken. Als je in elke linie een versterking haalt maak je misschien kans, maar daar zal het geld niet voor zijn. Dit soort uitspraken slaan derhalve ook nergens op, de Kromme zou beter moeten weten.

23 november 2015 om 11:51

Feyenoord is op geen enkele plaats onderbezet. Goed in de keepers, goed in de verdediging, redelijk op het middenveld en redelijk in de aanval (al kan een centrumspitsje geen kwaad). In principe is Feyenoord op dit moment ook gewoon titelkandidaat. Samen met Ajax en Psv. In punten scheelt het natuurlijk ook niet zo belachelijk veel. Een speler als Ziyech, met zijn creativiteit, kan zeker een extra boost geven. In de tussentijd staat Gustafson er. Die is nog jong en zal waarschijnlijk nog een terugvalletje krijgen.

24 november 2015 om 10:03

Uitspraak slaat inderdaad nergens op. Helemaal niets is zeker. Garanties zijn er nooit.

Ziyech is zo overrated... Als je die haalt ga je helemaal niet beter voetballen, want hij wil dat het spel om hem draait en bij de grotere clubs moet hij juist in het team passen. Die man gaat ook nog een terugslag krjgen.

23 november 2015 om 10:27

Ben het wel een beetje met je eens.
Natuurlijk was het gisteren voor hem lastig spelen maar als je ziet hoeveel "vrijheid" hij krijgt van zn coach om te doen en laten wat hij zelf wilt is dat makkelijk voetballen.

iedereen in een vrije rol op die positie kan belangrijk zijn. Denk dat hij bij Feyenoord die rol niet gaat krijgen want daar moet hij ook meeverdedigen als de situatie erom vraagt

24 november 2015 om 14:27

precies dat ;-)

Ik vraag het me af, Ziyech heeft kwaliteit, maar laat het ook niet altijd zien. En Fey is een stap hoger dan twente. Daarnaast zijn de stats vertekend doordat hij alle vrije trappen neemt en corners.
En tenslotte zal hij niet voor minder dan 10 miljoen op te halen zijn.

Het zou zonde zijn als Gustafson dan op de bank komt..

Normaal zegt Willem best wel zinnige dingen. Deze keer slaat hij de plank toch echt wel mis. Tuurlijk Ziyech is een erg goede voetballer en zeker een versterking voor Feyenoord. Maar zo kan je voor elke positie wil een speler verzinnen die misschien individueel beter is. Zelfs als Ziyech zou komen, moet hij eerst wennen aan Feyenoord en het elftal aan hem. Het middenveld van Feyenoord is nu prima bezet en begint steeds beter op elkaar ingespeeld te raken. Dus waarom wijzigen? Vilhena, Immers en Toornstra zijn nog steeds prima back ups mocht er 1 van de spelers geschorst of geblesseerd zijn. Feyenoord speelt alleen in de competitie en in de beker. Het is dan ook niet zo dat ze overdreven veel wedstrijden moeten spelen.

Met een redelijk nieuw elftal en maar 3 punten achterstand op de koploper is er nog niks aan de hand.

Kortom maximaal vertrouwen geven aan de huidige selectie en als alles meezit heb je gewoon een top seizoen

Ja, veel te laat. En ik denk bovendien dat Ziyech weinig trek heeft in een club in Nederland, tenzij het Ajax of PSV is en gewoon liever naar het buitenland wilt.

Ik zeg doen! Aan middenvelders geen gebrek in Rotterdam. Of wacht.. toch wel..?

Ik denk dat Ziyech naar Psv gaat als vervanger van Maher.

Ziyech is veruit de beste speler van de eredivisie. Als ik mensen met argumenten zie komen als: Hij presteert nu goed bij Twente omdat hij de man kan zijn en alles om hem draait. Dan denk ik draai het eens om. Als hij in een beter elftal speelt zal hij ook beter tot zijn recht komen, met betere spelers om zich heen.

Ziyech is een spelverdeler die je team beter laat spelen. Dat kon je goed zien in zijn tijd bij Heerenveen. Naast dat hij een spelverdeler is heeft hij ook nog eens een goed scorend vermogen. Wat wil je nog meer van een nummer 10?

Ziyech had de opvolger van Sneijder moeten worden bij het Nederlands elftal. Een middenveld met Bazoer en Clasie. Maar Blind was zo koppig om hem er niet bij te halen.

Nu gaan we Davy Klaasen jaren op de nummer 10 positie van het Nederlands elftal zien. Daar wordt je toch ook niet vrolijk van.

Denk niet dat feyenoord ziyech kan betalen. Dit lijkt me meer een natte droom van ome Willem. Ik denk trouwens dat dit feyenoord ook kampioen kan worden. Na al die financiële ellende denk ik ook dat van Geel geen grote risico's gaat nemen.

Ja Ziyech kost nu nog 5 miljoen, in de vorige transfer koste Ziyech 15 miljoen.
Dat was veel geld voor Feyenoord, nu lig de prijs veel lager dus er is een sprake,
van een optie om Ziyech te halen. Maar wie moet er dan het veld ruimen Vejinovic.
Maar met dit elftal kan Feyenoord ook kampioen worden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren